Κάνε Μια Ευχή Ελλάδος- Πιστοποιητικό υιοθεσίας

 

11 Δεκεμβρίου: Παγκόσμια Ημέρα Παιδιού …… Και σήμερα  κατέφθασε και το Πιστοποιητικό υιοθεσίας και τα αστεράκια μας από την συμμέτοχή μας στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα :

Make-A-Wish   γιατί όταν εύχεσαι, ελπίζεις κι όταν ελπίζεις, παλεύεις. Έχοντας αυτό σαν βασική αρχή το Make-A-Wish Ελλάδος εκπληρώνει ευχές παιδιών 3-17 ετών με πολύ σοβαρές ασθένειες, κι εμείς φέτος αποφασίσαμε στα πλαίσια της 2ης Δράσης ενεργού πολίτη << τα δώρα της καρδίας>> να προσφέρουμε από καρδιάς  για την πραγματοποίηση της Ευχής της Όλγας 4 χρονών που πάσχει από  β-θαλασσαιμία , <<Εύχομαι να κάνω ένα party γενεθλίων >>.

Πιστοποιητικό υιοθεσίας_9090224_19ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΔΡΑΜΑΣ

3 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ- ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΗΝ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΓΙΟΡΤΗ ΜΕ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ 518 ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΑΠΟ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ!!!!

 

3 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ- ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΗΝ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΓΙΟΡΤΗ ΜΕ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ 518 ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΑΠΟ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ!!!!

ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΗΣ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗΣ & ΔΡΑΣΗΣ << ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΜΑΣ ΕΝΩΝΕΙ ΠΑΕΙ ΠΑΡΚΟ>>   ΑΠΟ ΤΟ  Ε.Ε.Ε.ΕΚ ΓΕΝΙΣΕΑΣ ΞΑΝΘΗΣ

ΟΙ ΒΕΒΑΙΩΣΕΙΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΜΑΣ!!!!

9b96ba3b 8aed 41b7 b804 98761d581594

edd55cd2 2c44 4a20 a586 314656c9db0f

Α Υ Τ Ο Π Ο Υ Μ Α Σ    Ε Ν Ω Ν Ε Ι …….ΠΑΕΙ ΠΑΡΚΟ

Α Υ Τ Ο Π Ο Υ
Μ Α Σ    Ε Ν Ω Ν Ε Ι …….ΠΑΕΙ ΠΑΡΚΟ

ΔΡΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ << Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία>> και όχι μόνο.. από το Ε.Ε.Ε.ΕΚ. ΓΕΝΙΣΕΑΣ ΞΑΝΘΗΣ .

Μας άρεσε ή ιδέα και η δράση και αποφασίσαμε να συμμετέχουμε δημιουργώντας  μια μακέτα  με θέμα το  <<Πάρκο που μας ενώνει >> Εκεί όπου όλοι, ανεξάρτητα από τις ικανότητές μας, έχουμε δικαίωμα να παίζουμε, να χαλαρώνουμε, να δημιουργούμε και να συνυπάρχουμε.

και ένα τραγούδι αφιερωμένο στη συνύπαρξη, στη διαφορετικότητα και στην ομορφιά του να είμαστε όλοι μαζί

<<Χέρι με χέρι μαζί είμαστε μία γιορτή!!!>>

 

 

ΕΝΑΡΞΗ ΔΑΝΕΙΣΤΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ

Ξεκίνησε η λειτουργία <<Δανειστικής βιβλιοθήκης>> Τα παιδιά δανείζονται κάθε Πέμπτη ένα βιβλίο από την βιβλιοθήκη του Τμήματός τους , το τοποθετούν στην ειδική τσάντα και το επιστρέφουν την Δευτέρα.

Γιατί πρέπει το παιδί να διαβάζει βιβλία?

*Ξέρουμε ότι η  επαφή των παιδιών με το βιβλίο από τη βρεφική ακόμη ηλικία, αλλά πολύ περισσότερο στη νηπιακή ηλικία παίζει σημαντικότατο ρόλο στην μελλοντική εξέλιξη τους.

*Τα βοηθά πολλαπλά

στον εγγραμματισμό

-την γλωσσική τους ανάπτυξη

– στην τόνωση της φαντασίας

-στη διεύρυνση της σκέψης τους

Γιατί Δανειστική Βιβλιοθήκη?

Ο δανεισμός των βιβλίων μπορεί να βοηθήσει τα παιδιά -μεταξύ άλλων- να:

  • διαβάσουν πολλά και διαφορετικά βιβλία
  • έρθουν σε επαφή με τον κόσμο των βιβλίων γενικότερα
  • μάθουν να σέβονται τα βιβλία (σαν αντικείμενα)
  • έρθουν σε επαφή με τον γονιό για όση ώρα τους διαβάζει το βιβλίο δημιουργικά
  • έχουν την ευθύνη ενός “δανεικού” αντικειμένου από το σχολείο και ότι αυτό συνεπάγεται
  • γίνουν υπεύθυνοι αναγνώστες.

 

BeFunky collage 6

ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΔΡΑΣΕΩΝ ΕΝΕΡΓΟΥ ΠΟΛΙΤΗ : Μια αγκαλιά και μια ιστορία από τον παππού και τη γιαγιά

Με επισκέψεις γιαγιάδων στο Νηπιαγωγείο μας ολοκληρώθηκαν οι δράσεις Ενεργού πολίτη με θέμα <<Μια αγκαλιά και μια ιστορία από τον παππού και τη γιαγιά>>

το Πρόγραμμα είχε ξεκινήσει με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ηλικιωμένων στις 1 Οκτωβρίου και διήρκησε όλο τον μήνα.

Κέρδος της επαφής νηπίων με παππούδες και γιαγιάδες

Μέσα από την επαφή τους:

  • Τα νήπια αναπτύσσουν ενσυναίσθηση και σεβασμό προς τους ηλικιωμένους.
  • Καλλιεργούν την κοινωνική ευαισθησία και την αίσθηση ευθύνης — χαρακτηριστικά του ενεργού πολίτη.
  • Μαθαίνουν να εκτιμούν τη διαφορετικότητα των ηλικιών και να συνεργάζονται με ανθρώπους κάθε γενιάς.
  • Εμπλουτίζουν το λεξιλόγιο και τη φαντασία τους μέσα από αφηγήσεις και παραμύθια.
  • Ενδυναμώνεται η οικογενειακή και πολιτισμική ταυτότητά τους.

Εμπλεκόμενοι/νες σε κοινές δραστηριότητες με παππούδες και γιαγιάδες μέσα κι έξω από την τάξη, υποστηρίζουν και υποστηρίζονται από αυτούς και αυτές. Μαθαίνουν έτσι να διακρίνουν και να ανταποκρίνονται καλύτερα στις ανάγκες των ηλικιωμένων ατόμων, να επικοινωνούν καλύτερα να τούς εκφράζουν τα συναισθήματά τους. Aναστοχάζονται για τρόπους με τους οποίους μπορούν να περνούν ποιοτικό χρόνο με τους παππούδες και τις γιαγιάδες τους.

Ολοκληρώνοντας οι μαθητές/τριες σε κύκλο συζητούν και αναστοχάζονται με αφορμή τη δράση με τις γιαγιάδες και τους παππούδες. Προβληματίζονται πάνω στο θέμα της μοναξιάς και της δυσκολίας που έχουν οι μεγαλύτεροι σε ηλικία άνθρωποι, ιδιαίτερα στις μεγάλες πόλεις. Σκέφτονται πόσα πολλά μπορούν να κερδίσουν τόσο σε γνωστικό όσο και σε συναισθηματικό επίπεδο κάνοντας παρέα με ηλικιωμένα άτομα. Δεσμεύονται να περνούν περισσότερο ποιοτικό χρόνο με τους δικούς τους παππούδες και γιαγιάδες &  να συνεχίσουν την επικοινωνία με το ΚΗΦΗ, με το οποίο συνεργάστηκαν.

BeFunky collage 1 1BeFunky collage 4 1   BeFunky collage 5

ΜΟΥΣΙΚΟ-ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ : ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΤΟ ΠΙ και ΦΙ

ΣΗΜΕΡΑ 22/10/2025

στο Νηπιαγωγείο μας είχαμε την χαρά να παρακολουθήσουμε την εξαιρετική Μουσικό-θεατρική –δια δραστική   παράσταση  : <<Μουσική στο ΠΙ ΚΑΙ ΦΙ >> Τα αντικείμενα ζωντανεύουν !!!!!

Ευχαριστούμε πάρα πολύ Τις Baguetterie  ,   τον σύλλογο  ART & ROLL

Περάσαμε υπέροχα !!! με μουσική!! ρυθμό !!χορό !!τραγούδι!! φαντασία !!!

 

BeFunky collageΖΩΓΡΑΦΙΚΗ ΑΠΟΔΟΣΗ  ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣBeFunky collage 3                         

Κωδικοποίηση & Συμπερίληψη του Τμήματος Ένταξης

«Ζωγραφίζοντας τον Έλμερ, βήμα-βήμα» – «Drawing Elmer Step by Step»

  • Στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κώδικα 2025 (11–26 Οκτωβρίου), το Τμήμα Ένταξης του 19ου Νηπιαγωγείου Δράμας συμμετείχε ενεργά στη δράση «Ζωγραφίζοντας τον Έλμερ, βήμα-βήμα», μια βιωματική και συμπεριληπτική προσέγγιση μάθησης που συνδύασε τη λογική της κωδικοποίησης με την τέχνη, τη φαντασία και το παιχνίδι. Η δράση πραγματοποιήθηκε σε εκπαιδευτική συμμαχία με το Νηπιαγωγείο Κεντριού Ιεράπετρας, αναδεικνύοντας τη δύναμη της συνεργασίας μεταξύ των σχολικών μονάδων από διαφορετικές περιοχές της Ελλάδας.
  • Η πρωτοβουλία είχε ως στόχο να εισάγει τα παιδιά στη σκέψη της ακολουθίας, της ταξινόμησης και των βημάτων, βασικά στοιχεία της κωδικοποίησης, μέσα από τη γνωριμία και την καλλιτεχνική αναπαράσταση του Πολύχρωμου Ελέφαντα Έλμερ, αγαπημένου ήρωα της παιδικής λογοτεχνίας.

Η δράση αναπτύχθηκε σε πολλαπλά μαθησιακά επίπεδα, μέσα και έξω από την τάξη:

  • Αφήγηση παραμυθιών του Έλμερ: Διαβάστηκαν και συζητήθηκαν τρεις παραλλαγές του παραμυθιού, μέσα από τις οποίες τα παιδιά γνώρισαν τον Έλμερ, τα συναισθήματά του και τα μηνύματα της αποδοχής και της μοναδικότητας.
  • Καθοδηγούμενη Ζωγραφική — “Drawing Elmer Step by Step”: Τα παιδιά σχεδίασαν τον Έλμερ βήμα-βήμα, ακολουθώντας οδηγίες (εντολές) για τη σωστή σειρά των σχημάτων και των χρωμάτων, εξασκώντας τη λογική της ακολουθίας και της ακρίβειας.
  • Χρωματισμός με αντιστοίχιση αριθμών και χρωμάτων: Σε ειδικά φύλλα εργασίας, οι μαθητές χρωμάτισαν τον Έλμερ αντιστοιχίζοντας αριθμούς με χρώματα, καλλιεργώντας έτσι δεξιότητες αντιστοίχισης, συγκέντρωσης και αναγνώρισης συμβόλων.
  • Παιχνίδια στον υπολογιστή και στο tablet (Wordwall): Οι μαθητές συμμετείχαν σε διαδραστικά ψηφιακά παιχνίδια στο Wordwall, με θέμα τον Έλμερ και τις χρωματικές του ακολουθίες, εφαρμόζοντας τη γνώση τους σε ψηφιακό περιβάλλον με παιγνιώδη και συμμετοχικό τρόπο.
  • Παιχνίδια στην αυλή – Κινητικές δραστηριότητες: Στην αυλή, τα παιδιά δημιούργησαν ζωντανές χρωματικές ακολουθίες, αναπαριστώντας με τα σώματά τους το πολύχρωμο μοτίβο του Έλμερ. Παράλληλα, δραματοποίησαν με χιούμορ και φαντασία την προβοσκίδα του Έλμερ, εκφράζοντας συναισθήματα και κινήσεις με θεατρικό παιχνίδι.
  • Συνεργασία όλων των τμημάτων: Όλες οι δραστηριότητες πραγματοποιήθηκαν με συνεργασία του Τμήματος Ένταξης και των τμημάτων τυπικής εκπαίδευσης.

Η συλλογική συμμετοχή ενίσχυσε το πνεύμα ενότητας, τη συνεργατική μάθηση και την καλλιέργεια θετικού κλίματος αποδοχής μέσα στο σχολείο. Μέσα από το σύνολο των δραστηριοτήτων, τα παιδιά:elmer2elmer1 1

  • Ανέπτυξαν αλγοριθμική και κριτική σκέψη, μαθαίνοντας να οργανώνουν ενέργειες σε βήματα.
  • Ενίσχυσαν τη δημιουργικότητα και τη φαντασία μέσα από την τέχνη και το παιχνίδι.
  • Καλλιέργησαν συνεργατικές δεξιότητες και έμαθαν να εκφράζονται μέσα από το σώμα, τον λόγο και την εικόνα.
  • Εξοικειώθηκαν με ψηφιακά εργαλεία, μαθαίνοντας ότι ο προγραμματισμός μπορεί να συνδυάζεται με τη χαρά και τη δημιουργία.
  • Εμβάθυναν στις αξίες της ενσυναίσθησης, της ισότητας και της αποδοχής της διαφορετικότητας, που είναι άλλωστε και η σημασία της μοναδικότητάς μας!!

Κωδικοποίηση μέσω Αναπαραγωγής Μοτίβων της EU Code Week 2025

Στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων EU Code Week 2025 (11-26 Οκτωβρίου 2025), τα παιδιά του Τμήματος Ένταξης του 19ου Νηπιαγωγείου Δράμας συμμετείχαν σε μια όμορφη συμπεριληπτική προσέγγιση μάθησης με βιωματικό χαρακτήρα, εφόσον εργάστηκαν από κοινού με τους συμμαθητές των δύο τμημάτων τυπικής εκπαίδευσης, πρωινών & ολοήμερου, δημιουργώντας αναπαραγωγή προκαθορισμένων μοτίβων με εναλλαγή χρωμάτων, ακολουθώντας τη χρωματική σειρά, αλλά και τα σχήματα του προκαθορισμένου μοτίβου, όπως οι μαθητές του Νηπιαγωγείου Ριζαριού Ν. Τρικάλων.

Με αφορμή την αφήγηση της ευρηματικής ιστορίας που ξεδιπλώνεται στο παραμύθι με τίτλο «το Νου σου!» (συγγραφή & εικονογράφηση της Νηπιαγωγού, Μαρίας Κουτσανοπούλου), με εργαλεία τα χρώματα, τα σχήματα και τη φαντασία των μαθητών του 1ου Νηπιαγωγείου Ωραιοκάστρου, οι μαθητές του 19ου Νηπιαγωγείου Δράμας συμμετέχουν στη συμμαχία κώδικα του Νηπιαγωγείου Ριζαριού Ν. Τρικάλων.

Η συμμετοχή της ολομέλειας του δυναμικού της σχολικής μονάδας μας στην Εβδομάδα Κώδικα 2025, ξεκλειδώνει τον Νου μας και βάζει φτερά να συναντήσουμε τους μαθητές άλλων Νηπιαγωγείων. Μέσα από το σύνολο των επιλεγμένων δραστηριοτήτων που συντόνισε η Νηπιαγωγός Ενταξιακής Εκπαίδευσης, ήρθαν κοντά τα παιδιά και οι υπεύθυνες εκπαιδευτικοί των τμημάτων τυπικής εκπαίδευσης, μια συνεργασία που εξελίχθηκε σε πανελλαδικό επίπεδο, στον Νομό Τρικάλων.

Σκοπός της συμμαχίας των δύο Νηπιαγωγείων, από τους Νομούς της Δράμας και των Τρικάλων είναι ότι τα παιδιά μέσα από το παιχνίδι με κώδικες, παίζουν μαθαίνοντας, γνωρίζουν τα χρώματα και τα σχήματα συγχρόνως και εξοικειώνονται μ με τους αλγόριθμους. Άλλωστε, όλοι μαζί μπορούμε καλύτερα, μέσα από τις διαφορετικές εμπειρίες και ικανότητές μας, καλλιεργώντας έτσι αξίες όπως, η ενσυναίσθηση, η συνεργασία και η κουλτούρα αποδοχής και ισότητας στο σχολικό περιβάλλον εντός & εκτός Ν. Δράμας στο πλαίσιο του σεβασμού της συμπερίληψης!!

BeFunky collage 1 BeFunky collage 2