Ο Φεβρουάριος ήταν μήνας γεμάτος παρατήρηση, ανακαλύψεις και συνεργασία για τους μικρούς μας “νεαρούς μετεωρολόγους”, στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος “Young Meteorologists”.
Ανακαλύπτοντας τους παράγοντες που αυξάνουν τη θερμοκρασία
Τα παιδιά μας κλήθηκαν να απαντήσουν στο ερώτημα:
“Είναι η θερμοκρασία στις πόλεις πιο υψηλή απ’ ό,τι στην εξοχή; Και γιατί συμβαίνει αυτό;”
Μέσα από συζητήσεις, εικόνες και παραδείγματα, εντόπισαν τους αρνητικούς παράγοντες, όπως το τσιμέντο, τα λίγα δέντρα, τα καυσαέρια και την απουσία πράσινου.
Συνεργασία: Το φαινόμενο της θερμικής νησίδας (UHI)
Σε συνεργασία με άλλα σχολεία από το εξωτερικό, τα παιδιά συμμετείχαν στη μελέτη του φαινομένου της Θερμικής Νησίδας (Urban Heat Island Effect). Αντάλλαξαν παρατηρήσεις και ιδέες μέσα από διαδραστικούς χάρτες και κοινές συζητήσεις και ανακάλυψαν πώς διαμορφώνονται διαφορετικές θερμοκρασίες από περιοχή σε περιοχή.
Safer Internet Day – Η Δική μας “Safety Net”
Ο Φεβρουάριος περιλάμβανε και τη συμμετοχή μας στη Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου.
Μιλήσαμε για το ασφαλές ψηφιακό αποτύπωμα και δημιουργήσαμε τη δική μας “δικτυακή ασπίδα” με συμβουλές για σωστή και ασφαλή χρήση του διαδικτύου, ακόμα και σε τόσο μικρές ηλικίες!
Τέλος μήνα: Αξιολόγηση και σχεδιασμός
Στο τέλος του μήνα, τα παιδιά επανήλθαν στο ερώτημα:
“Μπορείς τώρα να εντοπίσεις τους παράγοντες που αυξάνουν τη θερμοκρασία στην πόλη;”
Απάντησαν με σιγουριά, χρησιμοποιώντας τις γνώσεις που απέκτησαν!
Παράλληλα, πραγματοποιήθηκε και συνάντηση εκπαιδευτικών για τον σχεδιασμό των δράσεων του Μαρτίου.
Ο Φεβρουάριος μάς έδειξε πόσα πολλά μπορούμε να κατανοήσουμε, να ανακαλύψουμε και να προστατεύσουμε, όταν παρατηρούμε με προσοχή τον κόσμο γύρω μας!
Μείνετε συντονισμένοι, γιατί ο Μάρτιος φέρνει μαζί του… οικολογικές γειτονιές και μακέτες γεμάτες πράσινο! 🌱