Εργαστήρια Δεξιοτήτων

ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

ΣΧ.ΕΤΟΣ 2023-2024



Λήψη αρχείου

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ 2023-2024

4. Μικροί εξερευνητές

Στο τέταρτο εργαστήριο δεξιοτήτων μαζί με τα παιδιά εξερευνήσαμε μνημεία και αξιοθέατα τόσο του τόπου μας όσο και των χωρών της Ευρώπης. Με αφορμή ατομικές και ομαδικές κατασκευές αλλά και παιχνίδια επιδίωξή μας ήταν να παρουσιάσουμε στα παιδιά διάφορα μνημεία πολιτισμού σαν κάτι ζωντανό που μπορούν να μάθουν από αυτό. Μιλήσαμε στα παιδιά για την Ακρόπολη και τη σημασία της για τον Ελληνικό Πολιτισμό αλλά συζητήσαμε και για άλλα μνημεία της Ευρώπης. Με αφορμή αυτό το εργαστήριο τα παιδιά είχαν μια πρώτη επαφή με την Ελληνική κουλτούρα με τρόπο ευχάριστο και διασκεδαστικό για εκείνα. Παρακάτω παρουσιάζονται οι δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν.

Στο τελευταίο εργαστήριο δεξιοτήτων τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με μνημεία σύμβολα της Ελλάδας όσο και της Ευρώπης. Ο στόχος ήταν να έχουν μια πρώτη επαφή με τον πολιτισμό και την ιστορία των μνημείων. Με τον τρόπο αυτό τα παιδιά αντιμετώπισαν την ιστορία σαν κάτι ζωντανό που αφορά το σήμερα και και όχι σαν κάτι που έγινε στο παρελθόν.
Ξεκινήσαμε από την Ακρόπολη δείχνοντας φωτογραφίες για αυτή και συζητώντας μαζί με τα παιδιά τόσο για τα μέρη του μνημείου όσο και για τη σημασία του για τον Ελληνικό Πολιτισμό.

ΑΚΡΟΠΟΛΗ ΑΘΗ

Μετά τη συζήτηση για την Ακρόπολη ζητήσαμε από τα παιδιά να φέρουν φωτογραφίες από  μνημεία που έχουν επισκεφτεί μαζί με τους γονείς τους. Τα παιδιά παρουσίασαν το καθένα το μνημείο της επιλογής του και μας είπαν τι τους έκανε περισσότερο εντύπωση  σε σχέση με την επίσκεψή τους στο μνημείο.  Το επόμενο βήμα της διαδικασίας ήταν να κάνουμε τις σχετικές ζωγραφιές ή κατασκευές. Φτιάξαμε τον Πύργο του Άϊφελ το Big Ben και την Ακρόπολη ομαδικά ή ατομικά και με διαφορετικούς τρόπους.

ΠΥΡΓΟΣ ΑΙΦΕΛ ΑΘΗ

Σοφία μνημεια2

ΠΥΡΓΟΣ ΑΙΦΕΛ ΤΟΥΒΛΑΚΙΑ TELIKO censored

 

 

Σοφια μνημεια1

Σοφία μνημεια2 1

Τα μνημεία που δεν μπορέσαμε να κατασκευάσουμε τα βρήκαμε στο διαδίκτυο με τη βοήθεια του Google Earth

ΜΝΗΜΕΙΑ ΡΑΝΙΑ2 censored

Θέλαμε όμως να δείξουμε στα παιδιά ότι ιστορικές αναφορές υπάρχουν και στην δική μας περιοχή το Μαρούσι. Δείχνοντάς τους  αγάλματα και προτομές από την περιοχή μας τα παιδιά κατάλαβαν τι είναι το άγαλμα και τις διαστάσεις του. 1718019367858

Επιπλέον αποφασίσαμε ότι τα αγάλματα μπορούμε να τα επισκεφτούμε και να τα περιεργαστούμε στο χρόνο της επιλογής μας με την οικογένειά μας.

Το επόμενο βήμα ήταν να φτιάξουμε τα δικά μας αγάλματα.

ΑΓΑΛΜΑΤΑ ΑΠΟ ΠΥΛΟ

ΑΓΑΛΜΑΤΑ ΠΥΛΟ ΣΟΦΙΑ

Αφού φτιάξαμε τα δικά μας αγάλματα έπρεπε να γίνουμε και εμείς αγάλματα παίζοντας παγώνω ξεπαγώνω.

ΑΓΑΛΜΑΤΑΚΙΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΑΘΗ censored

Το παιχνίδι συνεχίστηκε φτιάχνοντας την πίστα της μέλισσας bee-boot  που ήθελε και αυτή να επισκεφτεί τα μνημεία πολιτισμού που συζητούσαμε ΜΝΗΜΕΙΑ ΡΑΝΙΑ1 censored

Αλλά και με προσομοίωση της πλατφόρμας στην αυλή μας που έδωσε την δυνατότητα στα παιδιά μας να εξασκήσουν την ικανότητα προσανατολισμού τους στο χώρο (μπρος, πίσω, αριστερά, δεξιά.) Τα παιδιά συμμετείχαν ενεργά και το διασκέδασαν για άλλη μια φορά.

ΡΑΝΙΑ ΜΝΗΜΕΙΑ4 censored

Μπράβο σε όλους!!!!

3.  Προστάτεψε το δάσος: Είναι πηγή ζωής

Στο τρίτο εργαστήριο δεξιοτήτων αναφερθήκαμε στην σημασία του δάσους για την ζωή μας. Συζητήσαμε τι μας  προσφέρει το δάσος τι σημαίνει χλωρίδα και πανίδα και πώς μπορούμε εμεις να βοηθήσουμε. Μέσα από παιχνίδια ομαδικές δραστηριότητες αλλά και μια επίσκεψη στη φύση αντιληφθήκαμε ότι το δάσος είναι πηγή ζωής που μας προσφέρει πέρα από το οξυγόνο χαρά ευχαρίστηση και ομορφιά. Μιλήσαμε για τα ζώα και τα φυτά και τη σημασία που έχουν για τον κύκλο της ζωής.  Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στο τι μπορούμε  να κάνουμε εμείς για  να προστατέψουμε το δάσος. Με αφορμή αυτό το εργαστήριο μέσα από βιωματικές δραστηριότητες τα παιδιά αντιλήφθηκαν ότι η φύση αξίζει το σεβασμό και την φροντίδα μας γιατί μας προσφέρει πολλά και σημαντικά για τη ζωή μας. Παρακάτω παρουσιάζονται οι δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν.

Εργαστηριο ΡΑΝΙΑ censored

Τα παιδιά φτιάχνουν μόνα τους την πίστα για την μέλισσα  beeboot και το παιχνίδι ξεκινά!

2. Το ταξίδι της Αμάλ

Στο δεύτερο εργαστήριο δεξιοτήτων  μέσα από τη συζήτηση του ποια είναι η Αμάλ και πού πηγαίνει αγγίξαμε θέματα όπως η μετανάστευση και ο πόλεμος. Με αφετηρία το ταξίδι της Αμάλ από τη Συρία προς τη μητέρα της στο Λονδίνο  συζητήσαμε με τα παιδιά θέματα όπως τι νιώθει η Αμάλ για αυτό το ταξίδι και τι σημαίνει να είναι κάποιος ο «ξένος», ο «άλλος», ο «διαφορετικός». Συζητήσαμε από ποιες χώρες θα περάσει  και είπαμε ότι ανεξάρτητα από τις συνήθειες της κάθε χώρας η Αμάλ θα χρειαστεί αγάπη προστασία και φροντίδα μέχρι να βρει τη μητέρα της Επικεντρωθήκαμε στο πώς είναι εμείς να φερόμαστε σε ένα παιδί σαν την Αμάλ. Μιλήσαμε για τη φιλία και την αποδοχή απέναντι στους άλλους και αποφασίσαμε ότι θέλουμε  να σεβόμαστε το διαφορετικό. Μέσα από παιχνίδια τραγούδια και κατασκευές κατανοήσαμε ότι όλοι είμαστε ίδιοι και διαφορετικοί.  Παρακάτω παρουσιάζονται οι δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν.

Μέσα από τη διαδικασία συζητήσαμε με τα παιδιά την έννοια του πρόσφυγα και τι αυτή σημαίνει. Επειδή η Αμάλ είναι ένα προσφυγόπουλο που έφυγε από την πατρίδα της τη Συρία για να πάει να βρει τη μητέρα της στο Λονδίνο το πρώτο βήμα ήταν να δούμε πώς τα παιδιά φαντάζονταν την Αμάλ μέσα από τις ζωγραφιές τους. IMG 12993476cab4269037b5e5e6fe21a0e0 V

 

Βλέποντας μικρά βίντεο από το διαδύκτιο με θέμα την κατάσταση στη Συρία το επόμενο βήμα ήταν να  συζητήσουμε γιατί να έφυγε από το σπίτι της

ΑΜΑΛ ΙΣΤΟΓΡΑΜΜΑ

Με  την βοήθεια των εικόνων από τα βίντεο συζητήσαμε τι  σημαίνει πρόσφυγας  και καταλήξαμε ότι η Αμάλ θα πρέπει να φοβάται πολύ. Για το λόγο αυτό μέσα από παραμύθια όπως το ΄Δεν θέλω να βγω από το αυγό’ και κολλάζ ζητήσαμε από τα παιδιά να μας πουν τι φοβάται η Αμάλ αλλά και τους δικούς τους φόβους.κολαζ σοφια

 

πολεμος

Για να νικήσει τους φόβους της η Αμάλ κοίταζε τον ουρανό με το τηλεσκόπιό της για να φτάσει πιο γρήγορα με τη βοήθεια των αστεριών στη μαμά της.

τηλεσκοπιο ρανια1 censored

Στη συνέχεια φτιάξαμε τη δική μας Αμάλ κάτι που τα παιδιά διασκέδασαν πολύ

 

ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΑΜΑΛ

ΑΜΑΛ ΤΑΞΗ ΡΑΝΙΑΣ censored

Με τα παιδιά αποφασίσαμε ότι η Αμάλ πηγαίνει στο Λονδίνο να βρει τη μαμά της και ένα καινούριο σπίτι εκεί. Συζητήσαμε τι σημαίνει σπίτι για την Αμάλ και τον καθέναν από εμάς είδαμε διαφορετικά είδη σπιτιών γράψαμε την λέξη σπίτι σε πολλές γλώσσες και φτιάξαμε το σπίτι της

Αμαλ σπιτι

ΑΜΑΛ4 censored 1

1709485611639 1

ΑΜΑΛ3

σΠΙΤΙΑ ΑΜΑΛ

Επειδή το όνομα της Αμάλ σημαίνει Ελπίδα στη γλώσσα της γράψαμε και εμείς τα δικά μας ονόματα και συζητήσαμε την ετυμολογία τους.

1709479777856

Μαρία׃ Από το Εβραϊκό Μαριάμ. Το όνομα Της Παναγίας. Αθανάσιος׃ Ο αθάνατος ο αιώνιος. Βαλέρια׃ Από το λατινικό valerius που σημαίνει ανδρείος. Δημήτρης׃ Ο γιος της Δήμητρας. Λουκάς: Από το λατινικό lux που σημαίνει φως. Άγγελος׃ Αυτός που φέρνει την είδηση.  Στυλιανός׃ Από το λατινικό stella-ae που σημαίνει αστέρι. Νεκτάριος׃ Το νέκταρ των θεών. Εύα׃ Στα Εβραϊκά σημαίνει ζωή. Βασιλική׃Αυτή που ανήκει στο βασιλιά. Χρήστος׃ Από το επίθετο χρηστός που σημαίνει ενάρετος. Ευδοξία׃ Αυτή που έχει καλή φήμη.  Νικόλας׃ Αυτός που φέρει τη νίκη στο λαό. Μελπομένη׃Αυτή που ευφραίνει με το τραγούδι της

Τέλος χαιρετήσαμε την Αμάλ με τρόπους που ακολουθούνται σε διάφορες χώρες του κόσμου.

1709479777872

Το δικό μας δώρο στην Αμάλ ήταν ένα τραγούδι που γράφτηκε από τα παιδιά και δείχνει την αγάπη μας σε αυτή ενώ ταυτόχρονα μας κάνει να σκεφτόμαστε όσα πέρασε στο ταξίδι της.

  1. Κάθε αλλαγή μια φωτεινή αρχή

Επιδίωξή μας μέσα από το πρώτο εργαστήριο δεξιοτήτων ήταν να διευκολυνθεί ακόμα περισσότερο η προσαρμογή των παιδιών στην καθημερινότητα του νηπιαγωγείου. Η επίσκεψη της ηλιαχτίδας στο σχολείο μας και η «συμμετοχή» της στην καθημερινότητά μας βοήθησε τα παιδιά να δουν τη διαδικασία μάθησης σαν ένα παιχνίδι. Δείξαμε στην ηλιαχτίδα τι κάνουμε στο σχολείο μας και της εξηγήσαμε γιατί μας αρέσει να ερχόμαστε εδώ. Μέσα από παιχνίδια κατασκευές και παραμύθια στοχεύσαμε στο  δέσιμο της ομάδας  και στην ανάπτυξη συνεργατικού πνεύματος μέσα στην τάξη μας. Στο τέλος της διαδικασίας τα παιδιά έκαναν δώρο στην ηλιαχτίδα μια ομαδική ζωγραφιά και την αποχαιρετήσαμε με την υπόσχεση ότι θα μας επισκεφτεί σύντομα ξανά. Παρακάτω παρουσιάζονται οι δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν.

Γνωρίσαμε την Ηλιαχτίδα, τη ζωγραφίσαμε, χορέψαμε τον χορό της και φτιάξαμε μια ηλιοκορδέλα από το σπίτι μας στο σχολείο.

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ2 censored

IMG f175b57d906265a165a4f3459804b2f3 V

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ1 censored

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ4 censored

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ6

Τέλος τα παιδιά παρουσίασαν και ζωγράφισαν το αγαπημένο τους αντικείμενο.

ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ1

eikona1

Η μικρή Ηλιαχτίδα μας παρουσίασε το βιβλίο της  μεταφέροντας το μήνυμα  στο σχολείο περνάμε  όμορφα και δημιουργικά.

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 7

Ευχαριστήσαμε τη μικρή Ηλιαχτίδα ζωγραφίζοντας ό,τι μας αρέσει στο σχολείο μας

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ9 ΕΡΤΑΣΤΗΡΙΟ 10

Η επίσκεψη της μικρής Ηλιαχτίδας έφερε χαρά στα παιδιά της τάξης μας και αυτό φάνηκε καθαρά όταν ζωγράφισαν την ομπρέλα των συναισθημάτων,ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ

Τέλος αποχαιρετήσαμε τη Μικρή Ηλιαχτίδα φτιάχνοντάς της μια όμορφη ζωγραφιά να πάρει σαν αναμνηστικό από το ταξίδι της στην τάξη μας

IMG e8ca6eff12848fc630ee55c869d91254 V

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ 2022-2023

“Η οικογένεια μου είναι μοναδική”

Το πρώτο Εργαστήριο Δεξιοτήτων για το σχολικό έτος 2022-’23  με θέμα την οικογένεια ολοκληρώθηκε. Ο Σύλλογος Διδασκόντων αποφάσισε το πρώτο εργαστήριο να είναι για την οικογένεια με τίτλο “Οικογένεια μοναδική” μιας και είναι από τα πρώτα πράγματα που ασχολούμαστε στο Νηπιαγωγείο. Το θέμα “ο εαυτός μου” και κατ’ επέκταση το θέμα “η οικογένεια μου” είναι πολύ σημαντικό να επεξεργάζονται από τα παιδιά, διότι στόχος των εκπαιδευτικών παρεμβάσεων είναι τα παιδιά να κατανοήσουν την διαφορετικότητα τους αλλά και την διαφορετικότητα του οικογενειακού πλαισίου που ανήκει ο καθένας τους. Το σχολείο, μέσα από μια σειρά δραστηριοτήτων με θέμα την μοναδική οικογένεια του κάθε μαθητή προσπάθησε να αναδείξει το θεσμό της οικογένειας, πόσο σημαντικός είναι και ποια οφέλη μας παρέχει. Επίσης, έγινε μια προσπάθεια να προσεγγίσουμε θέματα οικογενειακής ποικιλομορφίας προς άρση των όποιων διακρίσεων, μέσα από δραστηριότητες που στόχευαν στην καλλιέργεια και ενίσχυση των δεξιοτήτων μάθησης του 21ου αιώνα στους μαθητές, αλλά και στην καλλιέργεια δεξιοτήτων κοινωνικής ζωής. Η οικογένεια ως κοινωνικός θεσμός έχει διαφοροποιηθεί στο πέρασμα του χρόνου υπό την επίδραση κοινωνικοοικονομικών και πολιτιστικών αλλαγών, γι’ αυτό το σχολείο μας προσπάθησε να εστιάσει στη διαφορετική δομή και λειτουργία των μελών της κάθε οικογένειας και να ενισχύσει τη διαχείρηση σχέσεων μεταξύ αυτών, καθώς και στην αποδοχή της διαφορετικότητας.

Παρακάτω, θα δείτε μερικές από τις δραστηριότητες και τις κατασκευές που έγιναν μαζί με τα παιδιά κατά τη διάρκεια του προγράμματος.

318793461 842851273712779 6200348982991051058 n 318115194 695289618620619 2133872059657495112 n 318602126 559866372143571 8714370040175578665 n 318086055 3357189347858342 1284153770396460110 n 319052579 702032967899750 7226485914781557430 n 318696305 6404693566226851 4758143540631751906 n

319210197 857541952036823 2414253087874627422 n 318181188 1185573939037888 5132465668230273283 n 318048571 838701987413655 1313815758464066171 n

318172388 690984469239640 2403034996565957009 n 319000670 697949931894653 2852508806177635142 n 20221205 13524020221205 135232318578247 3153242681559648 7208733735108590439 n

 

20221205 135220

 

 

 

 

 

 

 

 

 

“Με υγιεινή διατροφή έχω δύναμη πολύ!”

Το δεύτερο εργαστήριο δεξιοτήτων που υλοποιήθηκε στο σχολείο μας ήταν σχετικό με τη διατροφή. Μέσα από το εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Με υγιεινή διατροφή έχω δύναμη πολύ” προσπαθήσαμε να καλλιεργήσουμε στους μικρούς μας μαθητές/τριες υγιείς διατροφικές συνήθειες και πώς μέσω αυτών μπορούμε να προστατέψουμε τον πλανήτη μας. Βασικός σκοπός του προγράμματος ήταν η εκπαίδευση των παιδιών σχετικά με την υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή μέσα από μια σειρά εργαστηρίων βιωματικής και ανακαλυπτικής μάθησης. Συγκεκριμένα, το πρόγραμμα αποσκοπούσε στη διερεύνηση των διατροφικών προϊόντων που καταναλώνουμε (εποχιακά φρούτα και λαχανικά, τυποποιημένα και οικολογικά προϊόντα κλπ.), της διατροφικής τους αξίας, τον αντίκτυπο που έχει η κατανάλωση συγκεκριμένων προϊόντων στο περιβάλλον, καθώς και συμβουλές για να βελτιώσουν οι μαθητές/τριες τις καθημερινές διατροφικές τους συνήθειες.

Στις μέρες μας, οι ρυθμοί ζωής δυστυχώς αναγκάζουν την πλειονότητα των οικογενειών να καταναλώνουν τυποποιημένες τροφές, με χαμηλή έως και μηδενική διατροφική αξία, έτσι αντιλαμβάνεται κανείς πως κρίνεται αναγκαία η εκπαίδευση και η πραγματική επαφή των παιδιών από πολύ μικρή ηλικία με την ισορροπημένη υγιεινή διατροφή, την εξικοίωση με τη μεσογειακή διατροφή και τα οφέλη της, τη διατροφική αξία των προϊόντων που παράγει η χώρα μας και τις βασικές διατροφικές συνήθειες και εναλλακτικές που μπορούν εύκολα να υιοθετήσουν στην καθημερινότητά τους με απώτερο σκοπό  να την βελτιώσουν.

Παρακάτω ακολουθούν ενδεικτικές φωτογραφίες:

355205108 1493501284727258 1508282250330167457 n 1 355420731 282959277553185 7871154387129280088 n 1 355422582 9795830633761175 8043996965618633086 n 1 355199927 247027618052029 7371033542052729712 n 1 355414067 943204670223399 7302996055736347580 n 1 355129213 984896199520938 2439687324862488509 n 1 355195563 216062554700337 591621491464769386 n 1 355431676 276853948178746 8403288975632964257 n 1 355417820 240418538728895 6581261913734687781 n 1 355415064 1305633253495778 9020141436994003125 n 1 355239542 918597962570272 9101189357310751735 n 1 355443428 1781999158864332 1553172255790404697 n 1 355440075 583280363930349 7856522779677616083 n 1 355412106 1026856412029704 7579915701381006160 n 1 355002113 778598170640481 1610744198114409031 n 1 355488355 240824712022096 9040769070557675006 n 1 354906539 167130636208843 2134779462771139390 n 1 355469891 801929637912997 2009852434429723754 n 1 355267183 825136932310604 3607296345040683850 n 1 354722292 513567874228776 8649463661289707527 n 1 355456094 823444642690567 947126368724333033 n 1 355411179 1739887733128957 5278476468523641712 n 1 355421587 310770261281977 8659468420306872181 n 1 355398119 671084218176527 4079557963500932525 n 1 355430813 233925599432939 907853267804341408 n 1 355428812 3496915683961657 871809541255719366 n 1 355431375 813240843325090 1374228014155078367 n 1 355450735 580360770928139 1780891507203759366 n 1 355413190 6244524995583519 8954076455278445062 n 1 355258222 664640125485236 5310076856983658107 n 1 355042305 281896714402630 4768170777975082099 n 1 355201931 243443408427959 1942805393046584373 n 1 355392114 925265378532785 5794973722307572851 n 1 355038163 277728408148427 6974924876117868410 n 1 355160129 792892939203793 6308693639561985764 n 1 355512160 1487432865363946 7613748421719896484 n 1

 

“Κάνε ανακύκλωση και εσύ για να γελά η Γη”

Το τρίτο σε συνέχεια εργαστήριο δεξιοτήτων που πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας είχε θέμα την ανακύκλωση. Μέσα από το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Κάνε Ανακύκλωση και εσύ, για να γελά η Γη» προσπαθήσαμε οι μικροί μας μαθητές να κατανοήσουν την ευθύνη τους απέναντι στο περιβάλλον δίνοντας ιδιαίτερη βαρύτητα στη διαχείριση αστικών αποβλήτων και παράλληλα να ενημερωθούν και να ευαισθητοποιηθούν σχετικά με τη βιώσιμη ανάπτυξη και να εξοικειωθούν με έναν τρόπο ζωής σε αρμονία με τη φύση.

Στις μέρες μας, στις σύγχρονες κοινωνίες παρατηρείται η υπερκατανάλωση αγαθών και η κατασπατάληση φυσικών πόρων και ενέργειας, καθώς και παραγωγή τεράστιου όγκου απορριμμάτων. Επομένως, για να μπορούμε να κερδίσουμε μια βιώσιμη μελλοντική πορεία, είναι απαραίτητο να εστιάσουμε σε βιωματικές και ενεργητικές στρατηγικές για να μπορέσουμε να οργανώσουμε την ορθολογική διαχείριση των απορριμμάτων μας με έμφαση στη μείωση της παραγωγής των προϊόντων και την ανακύκλωσή αυτών. Για να επιτυχουμε κάτι τέτοιο χρειαζόμαστε πολίτες που θα έχουν αλλάξει στάσεις και συμπεριφορές και θα αναλαμβάνουν τέτοιες δράσεις, όπως αυτή της ανακύκλωσης. Κύριος στόχος λοιπόν, είναι η ευαισθητοποίηση στα περιβαλλοντικά προβλήματα, η παρουσίαση φιλοπεριβαλλοντικών στάσεων, καθώς και η οργάνωση σχετικών δράσεων να ξεκινούν από πολύ μικρή ηλικία, ώστε να λειτουργούν παρεμβατικά στη διαμόρφωση φιλικών προς το περιβάλλον αξιών, στάσεων και συμπεριφορών.

Βασικός σκοπός του προγράμματος ήταν να κατανοήσουν οι μαθητές/τριες ότι τα απορρίμματα είναι αποτέλεσμα της ανθρώπινης δραστηριότητας και η διαχείρισή τους αποτελεί σημαντική ευθύνη όλων μας. Πιο αναλυτικά οι επιμέρους στόχοι αφορούν στη διαμόρφωση συμπεριφορών και στρατηγικών: (α) ελέγχου της ανεξέλεγκτης ρίψης απορριμμάτων, (β) ορθολογικής διαχείρισής τους (συλλογή και αποκομιδή) και (γ) ανακύκλωσης. Μέσω της διερευνητικής μάθησης και αξιοποιώντας τις ρουτίνες σκέψης στη ροή των μαθησιακών δραστηριοτήτων, καθώς και τις δυνατότητες που παρέχει η ψηφιακή μάθηση και περιγραφικής αξιολόγησης, οι μαθητές/τριες ενεπλάκησαν ενεργά στην οικοδόμηση της γνώσης και προσπαθήσαμε να καλλιεργήσουμε δεξιότητες μάθησης, νου, δεξιότητες κοινωνικής ζωής και ενσυναίσθησης, καθώς και δεξιότητες τεχνολογίας.

Παρακάτω ακολουθούν ενδεικτικές φωτογραφίες:

355421593 3495144920733413 610529505341157634 n 355424544 219652317617750 4335653574035320403 n 354722292 201356506201260 1451444081446500648 n 354474216 1486630925476375 1606605740929355601 n 354603749 645463764291662 8509272501582295744 n 2 354603749 645463764291662 8509272501582295744 n 355420630 830645891330444 2953864400551418267 n 355383897 6174291126022598 1391445290698044486 n 355192313 3360235340896190 684697719919255604 n 1 355379404 646368487348831 9010880787274132941 n 1