![IMG 20241101 110829](https://blogs.sch.gr/18dimvol/files/2024/12/IMG_20241101_110829-150x150.jpg)
Οι μαθητές/τριες της Στ΄ του σχολείου μας στο πλαίσιο της Θεματικής Ενότητας<<Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ- κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη>> των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων και της Υποθεματικής <<Αλληλοσεβασμός-διαφορετικότητα>>, υλοποίησαν το εκπ/κό πρόγραμμα <<Το ταξίδι της φυγής και της ελπίδας>>.
Σκοπός του προγράμματος ήταν οι μαθητές/τριες:
- Να αναγνωρίσουν την ύπαρξη των διαφορετικών ταυτοτήτων.
- Να κατανοήσουν τα στερεότυπα και τις προκαταλήψεις.
- Να αντιληφθούν τις δυσκολίες, τις ανάγκες και τα συναισθήματα των <<Άλλων>>.
- Να αναπτύξουν θετικές στάσεις για την ετερότητα.
- Να μπουν στη θέση των άλλων.
- Να κατανοήσουν τις ανισότητες για να επιχειρήσουν να τις αλλάξουν.
Το πρόγραμμα της φυγής και της ελπίδας συνδέθηκε με το μάθημα της γλώσσας Α΄τεύχος ενότητα 6 με τίτλο <<Η ζωή σε άλλους τόπους>>.Οι δράσεις του εργαστηρίου στοχεύουν στο γνωστικό, ψυχοσυνθετικό, κοινωνικό επίπεδο των μαθητών και στηρίχτηκαν στο <<Σκέψου-Νιώσε-Κάνε>>.Δουλεύοντας σε ομάδες και μέσω της αποκαλυπτικής μάθησης μέσα από παιχνίδια ρόλων, βίντεο με ιστορίες οι μαθητές/τριες ενημερώθηκαν και γνώρισαν για το τι είναι οι πρόσφυγες, οι μετανάστες, οι εσωτερικά εκτοπισμένοι, οι αιτούντες άσυλο τις ομοιότητες και τις διαφορές τους. Επίσης τονίζεται τι είναι και ποιος ο ρόλος της Ύπατης Αρμοστίας του ΟΗΕ και δουλεύοντας σε ομάδες βρίσκουν τρόπους πως και οι ίδιοι θα μπορούσαν να βοηθήσουν αν γνώριζαν ένα παιδί στην πόλη τους, στη γειτονιά τους, στο σχολείο τους.
Στη συνέχεια οι μαθητές /τριες χωρισμένοι σε ομάδες:
1.Γράφουν μια φανταστική ιστορία για έναν πρόσφυγα χρησιμοποιώντας τις φωτογραφίες από το φύλλο εργασίας 2 με τις λέξεις κλειδιά που τους έχουν δοθεί.
2.Με καταιγισμό ιδεών απαντούν στις ερωτήσεις… Τι είναι τα ανθρώπινα δικαιώματα…Ποια δικαιώματα γνωρίζεις….
3.Έφτιαξαν το δέντρο των δικαιωμάτων και έγινε κατανοητό σε όλους ότι όλοι έχουν τα ίδια δικαιώματα και δεν πρέπει να γίνονται διακρίσεις.
4.Δημιούργησαν αφίσα με τα συναισθήματα των προσφύγων…και το καράβι που τους ταξιδεύει στο άγνωστο…με τα πανιά της ελπίδας, της σωτηρίας, της επιβίωσης…
5.Έγιναν ηθοποιοί και έπαιξαν ένα μικρό θεατρικό. Η αγωνία, η κούραση, η θλίψη είναι χαραγμένες στα πρόσωπά τους την στιγμή που προσπαθούν να περάσουν τα σύνορα της χώρας υποδοχής, να νιώσουν ασφαλείς και να κάνουν μια καινούργια αρχή στη ζωή τους.
6.Παρακολουθήσαμε ένα βιωματικό παιχνίδι<<Τα Περάσματα>> της Ύπατης Αρμοστίας το οποίο βασίζεται στη μέθοδο της προσομοίωσης επιτρέποντας στους μαθητές να βιώσουν γεγονότα και καταστάσεις που αντιμετωπίζουν οι πρόσφυγες στην προσπάθειά τους να βρουν καταφύγιο σε μια άλλη χώρα.
Στα πλαίσια της φιλαναγνωσίας διαβάσαμε τα βιβλία:
<<Ο Ακίμ τρέχει>> του Claude k. Dubois
<<Το κόκκινο φόρεμα της Σαβέλ>> της Μαρίνας Μιχαηλίδου- Καδή
<<Η Υπόσχεση>> της Ντανιέλας Σταματιάδη
<<Το άγαλμα που κρύωνε>> του Χρήστου Μπουλώτη
Γνώρισαν διάσημους πρόσφυγες όπως:
Albert Eistein, Madeleine Albright, Δαλάι Λάμα, Φρεντερίκ Σοπέν, Ελί Βιζέλ
Διαβάσαμε ένα από τα χιλιάδες τραγούδια για την ΠΡΟΣΦΥΓΙΑ
Με δάκρυα στα μάτια ζητώντας μια ζεστή αγκαλιά
φεύγουν, ξενιτεύονται του κόσμου τα παιδιά.
Αβάσταχτη μοιάζει αυτή η μοναξιά και τώρα η ελπίδα είναι η μόνη γιατρειά.
![IMG 20241101 110724 1](https://blogs.sch.gr/18dimvol/files/2024/12/IMG_20241101_110724-1.jpg)
Υπεύθυνη εκπαιδευτικός : Σπύρου Βάνα