images

Την Κυριακή 23 Μαρτίου 2025 διεξήχθη στο κλειστό Γυμναστήριο Νεάπολης στη Λάρισα ο τελικός του πανελλήνιου διαγωνισμού εκπαιδευτικής ρομποτικής.  Το σχολείο μας εκπροσώπησε η ομάδα “Advanced Ideas Robotics” από το Στ΄1 με το έργο “Μission im-possible” και  απέσπασε το βραβείο “Πρωτότυπης Ιδέας – Επίλυσης προβλήματος” στην κατηγορία Open Advanced Δημοτικού.

Ο σχεδιασμός, η κατασκευή  και ο προγραμματισμός του έργου υλοποιήθηκε σε διάστημα 3 μηνών περίπου (Δεκέμβριος 2024 – Φλεβάρης 2025) από το σύνολο των μαθητών του τμήματος. Την τάξη εκπροσώπησαν οι μαθητές (με αλφαβητική σειρά):
Αμπντουραμάνι Άλεν, Γιώτης Νίκος, Δουλφής Ιάκωβος, Ιατράκη Εμμανουέλα, Κολοκοτρώνη Κατερίνα και Λεκίδου Κρυσταλλία. Προπονητής της ομάδας ήταν ο δάσκαλος του τμήματος κ. Βαγγέλης Κόμπος και αρχηγός αποστολής, ο διευθυντής του σχολείου μας, κ. Ηλίας Νικολάου.

Η πρόκριση στον τελικό ήρθε στον περιφερειακό διαγωνισμό της Αττικής ο οποίος έλαβε χώρα στις 9 Μαρτίου 2025 στο κλειστό γήπεδο Καμινίων, όπου το σχολείο μας ήταν  ένα από τα δύο δημόσια σχολεία της Αττικής που πέρασαν στην επόμενη φάση,
αποσπώντας ιδιαίτερα θετικά σχόλια από τους κριτές.

1743587795039 1                                     1743587749996 1

Στον τελικό η ομάδα μας είχε άρτια παρουσία, καθώς το έργο ανταποκρίθηκε σε όλα τα ζητούμενα και τις προδιαγραφές του διαγωνισμού προτείνοντας λύσεις για το ταξίδι, την προσεδάφιση αλλά και για την προστασία των αστροναυτών από την
επικίνδυνη κοσμική ακτινοβολία.

Ευχαριστούμε για την πολύτιμη στήριξή τους τον Δήμο Κερατσινίου και την εταιρεία Infostep και βεβαίως τους γονείς των μαθητών μας που στάθηκαν στο  πλευρό μας σε όλη τη διάρκεια αυτού του όμορφου “ταξιδιού”. Οι εμπειρίες που αποκομίσαμε μικροί και μεγάλοι θα μας μείνουν αξέχαστες! Οι μαθητές της έκτης τάξης παραδίδουν τη σκυτάλη στους επόμενους με την ελπίδα να ακολουθήσουν κι άλλες διακρίσεις για το σχολείο μας!

 

1743588061195 2         1742914635330 2                   1742914596777 2

Την Τετάρτη 12 Μαρτίου 2025 πραγματοποιήθηκε η τελική γιορτή στον Δημόκριτο, ΕΚΕΦΕ Δημόκριτος https://www.demokritos.gr/el/ , για το πρόγραμμα «Φυσική και χορός» , που μας έκανε να μάθουμε, να χορέψουμε να παίξουμε και να νιώσουμε! Στο πρόγραμμα συμμετείχαν τα τμήματα της έκτης τάξης του σχολείου μας.

Ήρθαμε κοντά σαν τα μόρια και τα άτομα, κινηθήκαμε στον χώρο δίπλα τους και μαζί τους, θαυμάσαμε το σαμιαμίδι και την μπλε πεταλούδα που συμβάλουν στο να εμπνέουν την επιστήμη της νανοτεχνολογίας, μάθαμε για τη χρονομηχανή που κουβαλάει μέσα του ένα νετρίνο …

Νομίζουμε όμως, ότι το πιο σημαντικό σε αυτό το πρόγραμμα ήταν ότι χρησιμοποιήσαμε όλες μας τις αισθήσεις για να έρθουμε κοντά σε αυτό που με μια λέξη λέγεται «Σύμπαν».

Ευχαριστούμε πολύ κυρία Αιμιλία Σμυρλή Aimilia Smyrli για όσα ζήσαμε, κυρία Μαρκέλα-Flux Laboratory- με όλους του υπέροχους και υπέροχες χορευτές και χορεύτριες σας για όσα κάναμε παρέα, κύριε Φώτη για τη θετική σας ενέργεια και το χαμόγελό σας!

Εις το επανιδείν!

 

dhm1      IMG 20241014 132032 1024x766 1 dhm2 dhm7 dhm6 dhm5 dhm4 dhm3

 

Παραθέτουμε τις οδηγίες για τις εγγραφές Α΄ τάξης για το σχολικό έτος 2025-2026 και το αντίστοιχο ΦΕΚ.



Λήψη αρχείου

 



Λήψη αρχείου

Την Παρασκευή 18 Οκτωβρίου και στα πλαίσια του πρoγράμματος In child health, είχαμε τη χαρά να υποδεχτούμε στο σχολείο μας τις επιστήμονες-ερευνήτριες του Δημόκριτου , κυρίες Σταυρούλα Κατσικάρη και Αναστασία Λυγούρα ,που μας μίλησαν και μας έδειξαν πώς μπορούμε να ελέγξουμε αν τα προϊόντα καθαρισμού του σχολείου μας είναι αποτελεσματικά.

IMG 20241018 124525 1 1024x766 1

Μάλιστα, τα ίδια τα παιδιά θα έκαναν τις μετρήσεις με ειδικά , ηλεκτρονικά όργανα τα οποία θα έδειχναν πόσο επιβαρυμένες είναι κάποιες ευαίσθητες επιφάνειες στα μικρόβια , όπως τα πόμολα της πόρτας, τα θρανία, οι νιπτήρες στις τουαλέτες κτλ.

1

Οι μετρήσεις θα αφορούσαν το πριν και το μετά. Δηλαδή πριν καθαριστεί η επιφάνεια με τα κατάλληλα καθαριστικά και μετά τον καθαρισμό της.

2

Η διαδικασία ήταν εξαιρετικά ενδιαφέρουσα και τα παιδιά ενθουσιάστηκαν βλέποντας πόσο σημαντική είναι η καθαριότητα και η εφαρμογή των κανόνων υγιεινής.

IMG 20241018 130603 1 766x1024 1

Με απλά και κατανοητά λόγια μάς έγινε μια σύντομη ηλεκτρονική παρουσίαση για το τι θα κάνουμε και πώς θα προχωρήσουμε στην έρευνά μας, ενώ μάθαμε για τους μικροοργανισμούς που έχουν ATP που θα μας «μαρτυρήσει» αν η επιφάνεια είναι καθαρή ή πρέπει να την καθαρίσουμε ξανά.

Θρανία, πόμολα, μπάνιο , νιπτήρες έγιναν τα αντικείμενα έρευνας.

image4 1 697x1024 1

Με ένα ειδικό στυλό που είχε έναν συλλέκτη από βαμβάκι στην άκρη του , οι μαθητές και οι μαθήτριες των ΣΤ΄ τάξεων και των δύο σχολείων πήραν δείγματα από τα παραπάνω αντικείμενα έρευνας, πριν και μετά τον καθαρισμό τους.

Βάζοντας τον στυλό σε μια ειδική υποδοχή στον ηλεκτρονικό μετρητή είδαμε, συγκρίναμε και καταγράψαμε τα νούμερα-δεδομένα .

IMG 20241018 130734 766x1024 1

Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν όπως και εμείς δηλαδή, και με σιγουριά μπορούμε να πούμε πως φάνηκε μπροστά στα μάτια μας η σημαντικότητα του σωστού καθαρισμού και της τήρησης των κανόνων υγιεινής!

IMG 20241018 131005 1 766x1024 1

Σας ευχαριστούμε πολύ κυρία Λίνα και κυρία Αναστασία!

Τη φετινή σχολική χρονιά έχουμε τη μεγάλη χαρά, για τα σχολεία μας, να συμμετάσχουμε σε ένα ξεχωριστό εκπαιδευτικό πρόγραμμα που υλοποιείται από το μεγαλύτερο ερευνητικό κέντρο φυσικών επιστημών της χώρας μας, «ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ» , σε συνεργασία με άλλα ερευνητικά κέντρα και εκπαιδευτικά ιδρύματα .

Το θέμα του προγράμματος είναι η έκθεση των παιδιών στην ατμοσφαιρική ρύπανση και φέρει την ονομασία InChildHealth https://inchildhealth.eu/

Σε αυτό το πρόγραμμα συμμετέχουν 7 ευρωπαϊκές χώρες (Αυστρία, Δανία, Ελλάδα, Ηνωμένο Βασίλειο, Ισπανία, Πορτογαλία και Φινλανδία) και η Αυστραλία.

Σαν στόχο έχει το χαρακτηρισμό της ποιότητας αέρα σε χώρους κρίσιμους για την έκθεση των παιδιών (κατοικίες, σχολικές αίθουσες, εσωτερικούς χώρους άθλησης), την αναγνώριση των παραγόντων που καθορίζουν την ποιότητα αέρα εσωτερικών χώρων, τη μελέτη των επιπτώσεων της έκθεσης σε ατμοσφαιρικούς ρύπους στην υγεία των παιδιών, καθώς και την ευαισθητοποίηση και εκπαίδευση της μαθητικής κοινότητας πάνω σε θέματα ατμοσφαιρικής ρύπανσης και προστασίας της υγείας.

Έτσι, οι μαθητές και οι μαθήτριές μας θα γίνουν οι ίδιοι ερευνητές – επιστήμονες , χρησιμοποιώντας μετρητές ποιότητας αέρα και όχι μόνο,  καταγράφοντας αλλά και μελετώντας τα δεδομένα που θα προκύπτουν.

Άλλωστε πρόκειται για ένα πρόγραμμα που στηρίζεται κατά πολύ στη βιωματική εμπειρία για τη νέα γνώση.

Πέρα από αυτό ,η διάθεση που έχει ο «Δημόκριτος» αλλά και εμείς για την επιστήμη και την εισαγωγή της στα σχολεία με μια γοητευτική και ελκυστική μορφή, ουσιαστική και βιωματική , ανοίγει τους δρόμους και για άλλες δράσεις…

Οπότε , μείνετε συντονισμένοι και θα κάνουμε το καλύτερο δυνατόν για να σας κρατήσουμε ζωντανό το ενδιαφέρον , αλλά και να μάθετε μαζί μας, και με τη βοήθεια των εξαιρετικών ερευνητριών του προγράμματος ,πράγματα και επιστημονικά δεδομένα για το τόσο μεγάλο πρόβλημα της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και όχι μόνο!

IMG 20241014 132032 1024x766 1

IMG 20241014 132041 1 1024x766 1

IMG 20240926 111137 1 1024x766 1

Αφίσα

Οι “Φυσικο-θεραπείες”, η γιορτή των φυσικών επιστημών και της τεχνολογίας που υλοποιήθηκε για πρώτη φορά το 2010 είναι και πάλι στην αυλή των σχολείων μας!

Την Τρίτη, 11 Ιουνίου  στις 19:30, οι μαθητές και οι δάσκαλοι της Ε’ τάξης των σχολείων μας (18ου και 24ου) σας καλούν να παρακολουθήσετε και να εμπλακείτε μαζί τους σε ποικίλες δραστηριότητες φυσικής και πειραμάτων. Από  αυτοσχέδιες κατασκευές μέχρι απλές εφαρμογές προγραμματισμού – ρομποτικής και μετεωρολογικούς σταθμούς. Από τον ηλεκτρομαγνητισμό,  την πίεση και τον ήχο στις βαρυτικές δυνάμεις στο σύμπαν…

Τέλος όπως κάθε χρόνο, όταν βραδιάσει θα παρατηρήσουμε τον νυχτερινό ουρανό με τηλεσκόπιο.

Σας περιμένουμε όλους για να διαπιστώσετε κι εσείς ότι:  Η ΦΥΣΙΚΗ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΟΥ!! 

 

Αφίσα

 

 

 

Εξώφυλλο

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

Μπορείτε να κατεβάσετε το αρχείο από τον παρακάτω σύνδεσμο:



Λήψη αρχείου