4ο Eργαστήριο:«Καλωσορίζοντας τους εξωγήινους»
Δραστηριότητα 1η: Ικανότητες επικοινωνίας ανά ζεύγη
Παιχνίδι: Καλωσορίζοντας τους εξωγήινους: ένας εξωγήινος και ένας γήινος μεταφραστής.
Οι Κοντοπυθαρούληδες-εφευρέτες μας δίνουν οδηγίες από μακριά: οι Κοντοπυθαρούληδες δίνουν οδηγίες στους εφευρέτες για να κατασκευάσουν κάτι.
Στη συνέχεια παρακολουθούμε το ιταλικό παραμύθι “Guizzino”, που αναδεικνύει τη δύναμη της συνεργασίας.
https://www.youtube.com/watch?v=rjTxFZSB9sA&t=109s
Ακολουθεί συζήτηση και τέλος, ζωγραφίζουμε ό,τι μας άρεσε περισσότερο από την ιστορία.
5ο Εργαστήριο- Συνεργασία σε ομάδες:
Δραστηριότητα 1η: «Βοήθησε την μπάλα να φτάσει στον προορισμό της»
Κινητική δραστηριότητα και δραστηριότητα συνεργασίας σε ομάδες . Συνεργαζόμαστε ώστε να τοποθετήσουμε σε σειρά τα ρολά, έτσι ώστε να δημιουργήσουμε ένα διάδρομο για να κυλήσει μέσα το μπαλάκι. Το παιδί που έχει το μπαλάκι πρέπει να το ρίξει έτσι ώστε να μπορέσει να κυλήσει σε όλη τη διαδρομή που έχουν δημιουργήσει τα παιδιά με τους κομμένους χάρτινους κυλίνδρους .
Στο Στο τέλος κουβεντιάζουμε αν:
- Τα κατάφερε η ομάδα μας;
- Αν ναι, πώς;
- Αν όχι, γιατί;
- Τι μας δυσκόλεψε;
- Τι μας φάνηκε εύκολο;
Συνεργατική ζωγραφική συνεργαζόμαστε, ζωγραφίζουμε και ενώνουμε τις ζωγραφιές μας φτιάχνοντας μια δική μας ιστορία
Δραστηριότητα 2η : «Ποιος δράκος θα χορέψει καλύτερα;
Συνεργαζόμαστε ώστε να φτιάξουμε με τα σώματα μας όλοι μαζί το σώμα ενός δράκου (κεφάλι, σώμα φτερά ουρά). Όταν συνεννοηθούμε και το φτιάξουμε βάζουμε ένα μουσικό κομμάτι και οι δράκοι όλοι μαζί χορεύουμε.
Τέλος, συνεργαζόμαστε για να μοιράσουμε ρόλους και αρμοδιότητες μεταξύ μας (κάποιος να μπει δεύτερος, κάποιος να κάνει την ουρά, κάποιος να κουνάει χορεύοντας στο πλάι τα φτερά του δράκου).
6ο Εργαστήριο: Ενσυναίσθηση-επίλυση συγκρούσεων
Δραστηριότητα 1η: Ακούμε το τραγούδι Διαξιφισμοί του Μάριου Φραγκούλη όπου το περιεχόμενό του σχετίζεται με συγκρούσεις και διαφωνίες.
Βλέπουμε μια εικόνα παιδιών που τσακώνονται στο σχολείο. Καλούμαστε να προβληματιστούμε , να συζητήσουμε και να προτείνουμε εναλλακτικές ιδέες για το πώς μπορεί να επιλυθεί μία διαφωνία
-
- Στο τέλος συμπληρώνουμε δυο φύλλα αξιολόγησης για το συνολικό εργαστήριο