“Pixel-mania” 2021-2022

Το ETWINNING έργο μας PIXEL-MANIA βραβεύτηκε με την Εθνική Ετικέτα Ποιότητας!!

Συγχαρητήρια στους μαθητές των συνεργαζόμενων σχολείων και στις εκπαιδευτικούς που απόλαυσαν μαζί  αυτό το ταξίδι δημιουργικότητας και φαντασίας!



Λήψη αρχείου

Το έργο μας PIXEL-MANIA

Mε αφορμή την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα, τον Οκτώβριο του 2021, το Νηπιαγωγείο μας δέχτηκε πρόταση συνεργασίας από το 9ο Ν/Γ Περάματος  για δημιουργία συνεργατικού έργου etwinning. Η νηπιαγωγός του 9ου Νηπιαγωγείου Περάματος, πρότεινε το έργο pixel mania βασισμένο στην καλλιέργεια τη υπολογιστικής σκέψης. Ακολούθησε η συμμετοχή του 2ου Ν/Γ Μάνδρας, του 27 Ν/Γ Πειραιά και του Δημόσιου Νηπιαγωγείου Καθαρής, Δημήτρη Λιπέρτη, στη Λάρνακα της Κύπρου.

Το έργο μας ξεκίνησε αρχές Νοεμβρίου και αφού τέθηκαν οι στόχοι και η διαδικασία υλοποίησής του ύστερα από συνεχή συνεργασία των νηπιαγωγών, διοργανώθηκε η πρώτη  διαδικτυακή συνάντηση των συνεργαζόμενων σχολείων. Οι μαθητές των 5 συνεργαζόμενων σχολείων σε on line μετάδοση, γνωρίστηκαν και αντάλλαξαν χαιρετισμό. Η δεύτερη συνάντησή μας ήταν μία  διαδικτυακή Χριστουγεννιάτικη γιορτή, όπου κάθε σχολείο είχε και κάτι να παρουσιάσει στους νέους του φίλους. Στις συναντήσεις μας το κάθε σχολείο φορούσε το καπέλο αναγνώρισής του.

c1b71472e opt

Μέσα από το etwinning  γνωρίσαμε web2 εργαλεία. Με το GIF-MANIA,  όλα τα σχολεία δημιούργησαν το λογότυπο του σχολείου τους.

17ο Νηπιαγωγείο Κερατσινίου

Πριν αρχίσουν οι μαθητές να ασχολούνται με τα Pixels, γνώρισαν τι είναι και πως δημιουργούνται οι qr codes τους οποίους συναντάμε πλέον συχνότατα στην καθημερινότητά μας. Προκειμένου να αντιληφθούν τι σημαίνει ο συγκεκριμένος κώδικας, αποφασίσαμε να γράψουμε ένα κρυφό μήνυμα προς τους φίλους μας των άλλων σχολείων, να το μετατρέψουμε σε qr code και να το αναρτήσουμε στην πλατφόρμα του έργου στο twinspace προκειμένου να διαβαστούν οι qr code όλων των σχολείων. Αξιοποιήθηκε το web 2 εργαλείο goqr.me.

b6a2b8100 opt

    Στη συνέχεια ξεκινήσαμε τη δράση μας..

Μεγενθύναμε την ζωγραφιά του ήλιου ενός παιδιού στον υπολογιστή μας και διαπιστώσαμε ότι η εικόνα έσπασε σε πολλά μικρότερα κομμάτια τα  pixels.  Ακολουθήσαμε την ίδια διαδικασία και με άλλες εικόνες και έτσι οδηγηθήκαμε στο συμπέρασμα ότι όλες οι εικόνες αποτελούνται από πολλά κομματάκια-pixels τοποθετημένα σε μία σειρά.

.pngτίτλο

Έτσι ξεκινήσαμε να δημιουργούμε και εμείς κώδικες με pixels!!

Οι μαθητές κλήθηκαν με οδηγό τη φαντασία τους να δημιουργήσουν εικόνες στο επιδαπέδιο πλέγμα, χρησιμοποιώντας τα μικρά χάρτινα, τετράγωνα pixels. Όταν ολοκλήρωναν, αποκάλυπταν στη νηπιαγωγό το όνομα της σύνθεσης των pixel που  δημιούργησαν.

7. ΚΕΡΑΤΣΙΝΙ  2. ΚΕΡΑΤΣΙΝΙ

Στη συνέχεια το κάθε παιδί μετέφερε εικονικά το επιδαπέδιο πλέγμα σε φύλλο εργασίας. Οι μαθητές μας έπρεπε να μετρούν, να υπολογίζουν και να καταγράφουν τον κώδικα στο φύλλο εργασίας ακολουθώντας τη συνθήκη, όπου χάρτινο pixel στο πλέγμα να αποτυπώνεται με τον αριθμό -1-  στο φύλλο εργασίας, ενώ όπου υπήρχε κενό, να αποτυπώνεται με το -0- .

Οι μαθητές εργάστηκαν σε ομάδες και συνεργάστηκαν εξαιρετικά. Έτσι ετοιμάστηκαν οι κώδικες που στο επόμενο βήμα έπρεπε να αποκωδικοποιηθούν από τα συνεργαζόμενα σχολεία.

3 2  2 2

Αποκωδικοποίηση των κωδίκων των έτερων σχολείων

Η δράση μας συνεχίστηκε με την διαδικασία αποκωδικοποίησης. Οι μαθητές των 5 συνεργαζόμενων σχολείων επισκέπτονταν καθημερινά τον ψηφιακό μας τοίχο “Pixel-mania” και επέλεγαν τους κώδικες που θα αποκωδικοποιούσαν. Στη συνέχεια τους αποτύπωναν στο επιδαπέδιο πλέγμα.

Η διαδικασία ήταν ευχάριστη και διασκεδαστική όταν προσπαθούσαν να μαντέψουν τι απεικονίζει ο κάθε  κώδικας. Στο τέλος αποκαλύπτονταν το όνομα που είχε δώσει ο δημιουργός στον κώδικά του.

Μετάβαση στο padlet.com

 

Πλησιάζοντας τα Χριστούγεννα….αποφασίσαμε να στολίσουμε το pixel-mania χριστουγεννιάτικο δέντρο μας!!  Κάθε σχολείο επέλεξε το χριστουγεννιάτικο pixel-art στολίδι που έπρεπε να ετοιμάσει. Οι μαθητές πλέον ξεκίνησαν να ζωγραφίσουν pixels.  Όλα τα σχολεία, το ένα μετά το άλλο, στάλισαν το etwinning δέντρο  σε μια συνεργατική παρουσίαση Power-point

οθόνης 2022 03 30 231946

Το pixel-art χριστουγεννιάτικο δέντρο μας

Προκειμένου να προχωρήσουμε στη  δημιουργία της συνεργατικής ιστορίας μας,  προτάθηκε οι κώδικες να μετατραπούν σε  λέξεις. Η ιστορία μας με κάποιο τρόπο έπρεπε να συνδεθεί με τα pixels.

Ακολούθησε ενδοσχολική ψηφοφορία και αναδείχτηκαν 15 κώδικες-λέξεις. Τα αποτελέσματα του δικού μας σχολείου ήταν:

No 13- Παγωτό

Νο 22- Τραπέζι

Νο 9- Σπίτι με παράθυρα

Οι 15 υποψήφιοι κώδικες -λέξεις μπήκαν σε διασχολική ψηφοφορία προκειμένου να αναδειχθούν οι 10 επικρατέστεροι από όλους, με τους οποίους θα δημιουργούσαμε  στην συνέχεια η ιστορία.

Το λινκ της διασχολικής ψηφοφορίας διαμοιράστηκε στους γονείς των μαθητών, προκειμένου να ψηφίσουν, μαζί με τα παιδιά τους από το σπίτι. Αξιοποιήθηκε το web2 εργαλείο: Αnonvote.com http://www.anonvote.com/strawpoll/um46867f 

Μετά την ψηφοφορία οδηγηθήκαμε στους 10 επικρατέστερους κώδικες-λέξεις :

Ρομπότ – 127
Παγωτό – 36
Δέντρο – 18
Ήλιος – 11
Αυτοκίνητο -9
Γάτα – 9
Τετράγωνο – 6
Δεινόσαυρος – 6
Δεινόσαυρος – 6
Σπίτι με παράθυρα -5

Η γνωριμία μας με ΤΠΕ on line εργαλεία συνεχίστηκαν. Οι 10 κώδικες τοποθετήθηκαν στον τροχό της τύχης.

https://wheelofnames.com/wz8-8v9

Κάθε σχολείο κλήθηκε να γυρίσει τον τροχό δύο φορές και με τους δύο κώδικες-λέξεις που θα πετύχαινε, θα δημιουργούσε  το κομμάτι της ιστορίας του.

Έτσι συνεργατικά ξεκινήσαμε την  pixel-mania ιστορία μας!!

 2ο ΝΓ Μάνδρας
«Ρομπότ» – » Παγωτό»

Μια φορά κι έναν καιρό, ήταν ένα περίεργο ρομπότ. Ήταν πολύχρωμο δηλαδή άσπρο, καφέ, μωβ, ροζ και γαλάζιο. Είχε 2 γουρλωτά μάτια , σαν της κουκουβάγιας για να βλέπει καλά. Του άρεσε να περπατάει στην πόλη και να τρώει λουκάνικα, σπανάκι αλλά πιο πολύ του άρεσε να τρώει παγωτό! Φοβόταν όμως τους κεραυνούς…

9ο ΝΓ Περάματος

«Δεινόσαυρος» – «Ήλιος»
……. και εκείνη την ημέρα έβρεχε πολύ και έπεφταν πολλοί κεραυνοί.

 Το ρομπότ αισθανόταν πολύ άσχημα, φόβο και ήθελε να πάει στο σπίτι του. Τότε συνάντησε έναν γιγάντιο δεινόσαυρο, που τον έλεγαν Ρεξ και φορούσε ζεστά δεινοσαυρένια ρούχα. Ο Ρεξ, πήγαινε σπίτι του, που τον περίμενε η μαμά , ο μπαμπάς και ο αδερφός του.

«Καλησπέρα, θες να μείνεις μαζί μου και να με πας στο σπίτι μου;», ρώτησε το ρομπότ.

«Γεια σου», απάντησε ο Ρεξ, «Εγώ, θέλω να πάω στο δικό μου σπίτι».

Το ρομπότ με ευγενικό τρόπο του είπε: «Σε παρακαλώ, πάμε πρώτα στο δικό μου σπίτι γιατί νιώθω χάλια, άσχημα και είμαι πολύ τρομαγμένος»

«Εντάξει, θα έρθω μαζί σου, μην φοβάσαι», απάντησε ο Ρεξ.

Στο δρόμο για το σπίτι του ρομπότ, σταμάτησε η βροχή και εμφανίστηκε ο Ήλιος

27o NΓ Πειραιά

«Σπίτι με παράθυρο -Δέντρο»

Τώρα που ο ήλιος ήταν στον ουρανό το ρομπότ δεν φοβόταν πια και δεν ήθελε να γυρίσει στο σπίτι του.
«Θέλεις να γίνουμε φίλοι;» είπε στο δεινόσαυρο «και να πάμε να παίξουμε στην παιδική χαρά;»
«Ναι, » είπε ο Ρεξ και ξεκίνησαν. Στο δρόμο έβλεπαν αυτοκίνητα, ανθρώπους να περπατάνε και πολλά σπίτια με παράθυρα.
Όταν έφτασαν στην παιδική χαρά κάθισαν κάτω από ένα δέντρο κι έκαναν πικ νικ. Μετά μπήκαν στις τσουλήθρες, έκαναν κούνια, έπαιξαν κυνηγητό και κρυφτό. Όμως η ώρα πέρασε, νύχτωσε και ήρθε το σκοτάδι.
«τι θα κάνουμε τώρα;» είπαν οι δύο φίλοι.
«πώς θα βρούμε το δρόμο για να γυρίσουμε στα σπίτια μας;»

Δημόσιο Νηπ/γείο Καθαρής Δημήτρη Λιπέρτη

«Γάτα-Τετράγωνο»

Kαθώς σκέφτονταν οι δυο φίλοι ,πως θα επιστρέψουν στα σπίτια τους, άκουσαν ένα νιαούρισμα. Μια όμορφη γάτα που έσερνε ένα κόκκινο τετράγωνο καρότσι στάθηκε μπροστά τους. Ο Ρεξ έκπληκτος φώναξε:

-Κλειώ μου, φίλη μου καλή!!!

-Δεν το πιστεύω , Ρεξ!  Τι κάνετε εδώ τέτοια ώρα; ρώτησε η γάτα η Κλειώ.

-Ξεχαστήκαμε με το φίλο μου το ρομπότ παίζοντας πολύ ωραία παιχνίδια και πέρασε η ώρα. Και δεν μπορούμε να γυρίσουμε σπίτια μας. Μπορείς να μας βοηθήσεις;
-Μην φοβάστε, είπε η γάτα η Κλειώ.
Ανεβείτε επάνω στο καρότσι μου και θα σας πάω εγώ στα σπίτια σας.
-Αχ, σε ευχαριστούμε πολύ Κλειώ, είπαν οι δυο φίλοι!! Ανέβηκαν λοιπόν με χαρά και ξεκίνησαν…

17o ΝΓ Κερατσινίου

«Δεινόσαυρος – αυτοκίνητο»

Καθώς προχωρούσαν συνάντησαν ένα μεγάλο πολύχρωμο αυτοκίνητο! Mε χαρά είδαν ότι το οδηγούσε ο αγαπημένος τους τρικεράτοπας δεινόσαυρος Ρόκυ.

-Που πάτε φίλοι μου τέτοια ώρα;
-Ψάχνουμε το σπίτι του ρομπότ, απάντησαν.. Έχει μπερδευτεί και δεν ξέρουμε προς τα που να πάμε..
-Ανεβείτε στο αυτοκίνητό μου, τους είπε και θα το βρούμε. Θέλω να μάθω και τα νέα σας!

Κάθισαν στις θέσεις, έδεσαν τις ζώνες τους και ξεκίνησαν. Πήγαν από δω, πήγαν από κει… τίποτα… Το ρομπότ έδινε συνεχώς λάθος πληροφορίες. Και τότε ο Ρόκυ σκέφτηκε πως μάλλον οι μπαταρίες του ρομπότ είχαν ξεφορτίσει. Σταμάτησε μπροστά σε ένα σπίτι και παρακάλεσε να το φορτίσουν.

Αμέσως εκείνο θυμήθηκε και τους οδήγησε χαρούμενο στο σπίτι του. Όλοι όμως υποσχέθηκαν να είναι πιο προσεκτικοί για να μην έχουν άλλη φορά δυσάρεστες περιπέτειες..

Μόλις η ιστορία μας ολοκληρώθηκε διοργανώθηκε και πάλι ηλεκτρονική ψηφοφορία για να αναδειχθεί ο τίτλος της. Όλοι οι εταίροι, με ενδοσχολική ψηφοφορία, πρότειναν  έναν τίτλο, τον οποίο, μαζί με τους μαθητές τους καταχώρησαν σε On line συνεργατικό έγγραφο

Στη συνέχεια έγινε η εισαγωγή τους στο διαδικτυακό εργαλείο https://www.tricider.com/brainstorming/3KgOoSE4iCN;jsessionid=q67NvmrTHvoiQByT7EiyGA

Το λινκ για άλλη μια φορά διαμοιράστηκε στους γονείς για να συμμετέχουν μαζί με τα παιδιά τους στο έργο μας. Με διαφορά μόνο  μία ψήφο, ψηφίστηκε «Το χρωματιστό ρομπότ» ως τίτλος της ιστορίας μας.

Και φτάσαμε  στο  επόμενο βήμα την εικονογράφηση της ιστορίας!

Η ιστορία μας χωρίστηκε σε καρέ και κάθε σχολείο ανέλαβε να ζωγραφίσει το τμήμα  της ιστορίας που δημιούργησε ένας εταίρος του.

  • Το 2ο ΝΓ Μάνδρας  ζωγράφισε το κομμάτι που έγραψε το 17ο ΝΓ Κερατσινίου.
  • Το 9ο ΝΓ Περάματος ζωγράφισε το κομμάτι της ιστορίας που έγραψε το σχολείο της Κύπρου.
  • Το 27ο ΝΓ Πειραιά εικονογράφησε το κομμάτι της ιστορίας που έγραψε το 9ο ΝΓ Περάματος.
  • Το νηπιαγωγείο Δημήτρη Λιπέρτη, Κύπρου εικονογράφησε το 2ο ΝΓ Μάνδρας.
  • Το 17ο ΝΓ Κερατσινίου ολοκλήρωσε την εικονογράφηση, αποτυπώνοντας στο χαρτί το κομμάτι της ιστορίας που εμπνεύστηκε το 27ο ΝΓ Πειραιά.

Οι εικόνες της ιστορίας που ζωγράφισαν οι μαθητές του 17ου ΝΓ Κερατσινίου είναι οι παρακάτω:

.jpg ΧΑΡΑ1 .jpg1

.jpg 22

Λίγο πριν το τέλος του έργου, εκπαιδευτικοί και μαθητές γνωρίσαμε ένα νέο web2 εργαλείο, το οποίο απολαύσαμε πάρα πολύ. Πρόκειται για το Animated drawings, https://sketch.metademolab.com/canvas

To συγκεκριμένο εργαλείο μας έδωσε τη δυνατότητα να ζωντανέψουμε τους ήρωες της ιστορίας δίνοντας τους κίνηση. Στα μάτια όλων μας, μικρών και μεγάλων, φάνηκε κάτι μαγικό και άκρως διασκεδαστικό. Η συνάδελφος του 9ου ΝΓ Περάματος κα Σοφία Μανοπούλου, δημιούργησε με τις εικόνες αυτές το εισαγωγικό-επεξηγηματικό βίντεο της δράσης μας.

Και  φτάσαμε στην ολοκλήρωση του έργου μας, στη δημιουργία της ψηφιοποιημένης ιστορίας μας!

Την ψηφιοποίηση της ιστορίας  ανέλαβε η νηπιαγωγός Ευγενία Βάσσου.

Φτάνοντας στο τέλος κλήθηκαν να κάνουν Aξιολόγηση του έργου  όλοι οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί, οι μαθητές μας και οι βέβαια οι γονείς.

https://blogs.sch.gr/17nipkerats/files/2022/03/ΑΤΟΜΙΚΗ-ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ-ΜΑΘΗΤΗ.pdf

Βλέποντας κριτικά την ανάπτυξη του συγκεκριμένου προγράμματος καταλήξαμε στα εξής συμπεράσματα για τους μαθητές μας:

Όσον αφορά τη συνεργασία, οι μαθητές:

Συνέβαλλαν ως μέλη μιας ομάδας στην ολοκλήρωση ενός κοινού έργου.

Σεβάστηκαν τις διαφορετικές απόψεις και  συνεργάστηκαν καλά με άλλους.

Έδωσαν  χώρο στους άλλους να εκφράζουν τις γνώσεις και .τις σκέψεις τους.

Οι μαθητές έμαθαν να δίνουν οδηγίες και να ακολουθούν οδηγίες βήμα βήμα.

Όσον αφορά τη δημιουργικότητα

Ανέπτυξαν και εφάρμοσαν τις ιδέες τους.

Χάρηκαν τη διαδικασία δημιουργίας ενός κοινού έργου.

Ένιωσαν  άνεση και θετική διάθεση να επικοινωνούν με άλλους σε μη οικείες, συνθήκες, π.χ. διαδικτυακή συνάντηση.

Άκουσαν προσεκτικά τους άλλους και έκαναν ερωτήσεις για να κατανοήσουν ένα θέμα.

Απέκτησαν  την ικανότητα να εκθέτουν την εργασία τους στα μέλη της τάξης.

Όσον αφορά την κριτική σκέψη

Αναστοχάστηκαν κριτικά, αναφορικά με τα δεδομένα της εργασίας τους και τις πληροφορίες που έλαβαν από αυτά.

Διατύπωσαν ερωτήματα και  αναζήτησαν απαντήσεις.

Διατύπωσαν  προβλέψεις.

Έβγαλαν  τα δικά τους συμπεράσματα, ύστερα από κριτική σκέψη.

Μέσα από τις σχεδιασμένες δραστηριότητες οι μαθητές καλλιέργησαν την υπολογιστική σκέψη (computational thinking) με δραστηριότητες επίλυσης προβλήματος.

Όσον αφορά τις ψηφιακές δεξιότητες

Χρησιμοποίησαν  ψηφιακά εργαλεία ως μέσα διερεύνησης και καταγραφής της νέας γνώσης.

Αξιοποίησαν διαδραστικά τα ψηφιακά μέσα που χρησιμοποίησαν.

Το λινκ του ψηφιακού τοίχου που ακολουθεί διαμοιράστηκε από τις εκπαιδευτικούς των 5 συνεργαζόμενων σχολείων στους γονείς των μαθητών, προκειμένου να αξιολογήσουν την δράση μας!

Μετάβαση στο padlet.com