“Γνωρίζω το σώμα μου”

ΓΝΩΡΙΖΩ ΤΟ ΣΩΜΑ ΜΟΥ

Ξεκινώντας το πρόγραμμα έγινε  ανίχνευση της πρότερης γνώσης των παιδιών σχετικά με τις έννοιες σώμα και εαυτός.  Για το σκοπό αυτό χρησιμοποιήθηκε ομοίωμα ανθρώπινου σώματος, ο “Χρήστος” όπως ήθελαν τα παιδιά να τον ονομάσουν.

1677961520989

Οι μαθητές εξερεύνησαν τα όργανα του σώματος εκφράζοντας τις γνώσεις και τις απόψεις τους σχετικά με το θέμα. Στη συνέχεια, μέσα από βιωματικές δραστηριότητες σε συνδυασμό με τη χρήση και αξιοποίηση ψηφιακών εργαλείων, τα παιδιά γνώρισαν  την τοποθέτηση των οργάνων του ανθρώπινου σώματος, τις διαφορετικές λειτουργίες του πεπτικού και αναπνευστικού συστήματος και έγινε προσπάθεια να συνειδητοποιήσουν την ταυτότητα του φύλου τους και να λύσουν σημαντικές απορίες τους, όπως σε τι διαφέρει ένα αγόρι από ένα κορίτσι, τι αλλάζει μεγαλώνοντας κτλ.
Με την χρήση και τις δυνατότητες των ΤΠΕ  παρουσιάστηκε το ανθρώπινο σώμα και οι λειτουργίες του  με απλό αλλά επιστημονικό τρόπο.  Μέσα από τις δυνατότητες των νέων τεχνολογιών, οι μαθητές ήρθαν σε επαφή με κείμενα, εικόνες και παιγνιώδη φύλλα εργασίας, προσφέροντάς τους όχι μόνο τις πληροφορίες που μπορεί να δώσει μια απλή φωτοτυπία, αλλά και δίνοντας τους ερεθίσματα για να διερευνήσουν προσωπικά το θέμα και να διαχειριστούν τις πληροφορίες όπως οι ίδιοι επιθυμούν, προωθώντας την ‘‘ανακαλυπτική’’ μάθηση.
Το μεγαλύτερο μέρος του προγράμματος υλοποιήθηκε αξιοποιώντας δραστηριότητες προγραμματισμού και ρομποτικής με τη χρήση της beebot της μελισσούλας.

Αφού γνώρισαν τα όργανα του σώματος, ακολούθησε δραστηριότητα ρομποτικής με τίτλο  ΤΑ ΟΡΓΑΝΑ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ

Οι μαθητές τραγούδησαν κατ αρχήν δείχνοντας τα μέρη του σώματος https://youtu.be/eFERAmAktto.  

Ακολούθησε το παιχνίδι «Πες μου που πονάς, να σου πω σε ποιον γιατρό θα πας! » Αφού παίξαμε αυτό το παιχνίδι, τα παιδιά συνειδητοποίησαν ότι υπάρχουν πολλές ειδικότητες ιατρών.

Στην ψηφιακή πλατφόρμα ΑΙΣΩΠΟΣ  https://aesop.iep.edu.gr/node/11564/1234 γνώρισαν τα στάδια ανάπτυξης του ανθρώπου. Ο κύκλος ζωής του ανθρώπου περνούσε μπροστά τους και τα παιδιά μέσω της διαχείρισης των εικόνων και των ερωτήσεων δοκίμαζαν και επαληθεύσουν τις γνώσεις τους. Στη συνέχεια έπαιξαν με το λογισμικό kidspiration τοποθετώντας εικόνες στη σειρά κατά φύλλο και ηλικία.

οθόνης 2023 01 25 000648

Ακολούθησε δραστηριότητα ρομποτικής με τίτλο  ΗΜΟΥΝ ΜΩΡΟ, ΕΓΙΝΑ ΠΑΙΔΑΚΙ ΚΑΙ ΘΑ ΜΕΓΑΛΏΣΩ ΠΑΛΙ…  

Στην ψηφιακή πλατφόρμα ΑΙΣΩΠΟΣ του Υπουργείου Παιδείας  https://aesop.iep.edu.gr/node/11564/1235 παρακολούθησαν δύο βίντεο  λαμβάνοντας πληροφορίες για το ανθρώπινο σώμα και συγκεκριμένα για τα βασικά μέρη αυτού( κεφάλι, χέρια, πόδια, κοιλιά κλπ). Επίσης γνώρισαν το σώμα τους από μέσα προς τα έξω.  Κατανόησαν επίσης και το ρόλο του σκελετού μας στην στάση και κίνηση του σώματός μας. https://aesop.iep.edu.gr/node/11564/1237

1 σ 2σ

Γνώρισαν τη λειτουργία και την αξία των αρθρώσεων στην κίνηση του σώματός τους και με ερωτήσεις της εκπαιδευτικού προσπάθησαν να δώσουν  λύσεις σε προβλήματα, όπως π.χ  εάν δεν υπήρχαν οι αρθρώσεις των δακτύλων σου θα μπορούσες να πιάσεις το μαρκαδόρο; Εάν το κεφάλι σου ήταν κολλημένο στον κορμό σου (έλλειψη άρθρωσης αυχένα) θα μπορούσες με ευκολία να το γυρίσεις στο πλάι; Τα παιδιά πειραματίστηκαν  και δοκίμασαν  να βρουν τις απαντήσεις. Ακολούθησε δραστηριότητα ρομποτικής με τίτλο  ΜΑΘΑΙΝΩ ΤΑ ΕΞΩΤΕΡΙΚΑ ΜΕΡΗ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ ΜΟΥ   

Παρακολούθησαν το βίντεο https://www.youtube.com/watch?v=v76U40f9Wpg και ακολούθησε συζήτηση για το ταξίδι της τροφής και τη λειτουργία του πεπτικού συστήματος.

Ακολούθησε δραστηριότητα σχετικά με τη στοματική υγιεινή. έγινε αναφορά σε ασθένειες των δοντιών και τροφές που βλάπτουν. Έγινε ανάγνωση των βιβλίων “Δόνα Τερηδόνα” και “Ο Σοκολάκης και η Ζαχαρούλα” . Στην ψηφιακή πλατφόρμα ΑΙΣΩΠΟΣ  παίζοντας οι μαθητές διέκριναν τις τροφές που βλάπτουν τα δόντια. Ακολούθησε δραστηριότητα ρομποτικής με τίτλο : ΔΟΝΤΑΚΙΑ ΚΑΘΑΡΑ  

Στην ψηφιακή πλατφόρμα ΑΙΣΩΠΟΣ  https://aesop.iep.edu.gr/node/11564/1236 οι  μαθητές ήρθαν σε επαφή με τις δυνατότητες χρήσης του ανθρώπινου σώματος σε συνεργασία με τις αρχές της τέχνης ( καλλιτεχνήματα με το ανθρώπινο σώμα).  Η εκπαιδευτικός στα κατάλληλα σημεία του βίντεο πάγωνε την εικόνα και με ερωτήσεις του τύπου:” Τι μπορεί να δείχνει εδώ; Μπορείτε να φανταστείτε από τι αποτελείται η εικόνα;) άφησε  τα παιδιά να εκφράσουν τη δημιουργική τους φαντασία. Κατόπιν έκαναν την επαλήθευση, μέσω της συνέχισης του βίντεο. Έπαιξαν επίσης παιχνίδι μνήμης με τα καλλιτεχνήματα του ανθρωπίνου σώματος. Ακολούθησαν αινίγματα σχετικά με το ανθρώπινο σώμα https://aesop.iep.edu.gr/node/11564/1237

Ακολούθησαν παιχνίδια σχετικά με τις αισθήσεις. Ολοκληρώνοντας υλοποιήθηκε δραστηριότητα codweek με τίτλο  ΜΑΘΑΙΝΩ ΓΙΑ ΤΙΣ 5 ΑΙΣΘΗΣΕΙΣ 

Από το θέμα ΓΝΩΡΙΖΩ ΤΟ ΣΩΜΑ ΜΟΥ  δε θα μπορούσαμε να παραλείψουμε και δραστηριότητες που σχετίζονται με τη διατροφή. Στην ψηφιακή πλατφόρμα ΑΙΣΩΠΟΣ οι μαθητές γνώρισαν τις ομάδες τροφών και την υγιεινή διατροφή, δημιούργησαν τη διατροφική πυραμίδα και στη συνέχεια προχώρησαν στη διάκριση υγιεινού και μη πρωινού στην ενότητα Η ΔΙΑΤΡΟΦΟΥΛΑ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΕΙ

Έγινε συζήτηση για τις καλές και κακές καθημερινές συνήθειες των παιδιών που έχουν άμεσο αντίκτυπο στην ψυχική και σωματική υγεία.  Ακολούθησε δραστηριότητα codweek με τίτλο  ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ ΥΙΟΘΕΤΩΝΤΑΣ ΚΑΛΕΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΕΣ ΣΥΝΗΘΕΙΕΣ…