ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2024-2025
Ξεκινήσαμε και για το Σχολικό Έτος 2023-2024 τη συμμετοχή μας στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού!
2η Δραστηριότητα
Τίτλος: H ΒΕΕΒΟΤ μαθαίνει για την εθνική επέτειο της 28ης Οκτωβρίου
Για τη δράση αξιοποιήθηκε το επιδαπέδιο και το επιτραπέζιο πλέγμα, η beebot η μελισσούλα, ένας πίνακας αναφοράς με εικόνες και τις αντίστοιχες λέξεις, καθώς και καρτέλες με γρίφους.
Οι μαθητές έπρεπε να εντοπίσουν τη σωστή λέξη και να την τοποθετήσουν στην αντίστοιχη εικόνα. Τις προηγούμενες ημέρες είχαν έρθει σε επαφή και είχαν εξοικειωθεί με τις λέξεις ΑΕΡΑ, ΟΧΙ, ΣΗΜΑΙΑ, ΣΟΦΙΑ ΒΕΜΠΟ, 28 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ κλπ.
Κατ αρχήν στο επιδαπέδιο πλέγμα τοποθετήθηκαν καρτέλες με γρίφους. Ο μαθητής προγραμματιστής οδηγεί το μαθητή ρομπότ σε ένα σημείο του πλέγματος, χρησιμοποιώντας τα τόξα κατεύθυνσης. Η εκπαιδευτικός διαβάζει το γρίφο και ο μαθητής ρομπότ προσπαθεί να δώσει τη σωστή απάντηση. Στη συνέχεια πηγαίνει στο επιτραπέζιο πλέγμα, προκειμένου να οδηγήσει τη beebot στην λέξη που αναφέρεται στο γρίφο. Φτάνοντας στη σωστή λέξη, την παραλαμβάνει και την τοποθετεί στην αντίστοιχη εικόνα του πίνακα.
Με τη διαδικασία αυτή, οι μαθητές κλήθηκαν να τοποθετήσουν τις λέξεις στις αντίστοιχες εικόνες που τοποθετήθηκαν στο πάνω μέρος του επιτραπέζιου πίνακα.
Στη δραστηριότητα αυτή πήραν μέρος όλα τα παιδιά της τάξης.
Ακολούθησε και η αντιστοίχηση λέξης και εικόνας σε φύλλο εργασίας.
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
1η Δραστηριότητα
Τίτλος: H ΒΕΕΒΟΤ γράφει τις πρώτες της λεξούλες
Για τη δράση αξιοποιήθηκε το επιδαπέδιο πλέγμα, η beebot η μελισσούλα και ο ηλεκτρονικός υπολογιστής της τάξης. Οι μαθητές έπρεπε να τοποθετήσουν στη σωστή σειρά τα γράμματα της λέξης ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ κατ αρχήν και στη συνέχεια την ίδια λέξη με πεζά γράμματα.
Στην οθόνη του υπολογιστή ήταν γραμμένη η λέξη ΦΘΙΝΌΠΩΡΟ. Στο επιδαπέδιο πλέγμα υπήρχαν σκορπισμένα χαρτάκια με τα γράμματα της συγκεκριμένης λέξης.
Ο μαθητής προγραμματιστής παρατηρώντας την λέξη στον υπολογιστή οδήγησε με τα βέλη το μαθητή ρομπότ κατ αρχήν στο πρώτο γράμμα της λέξης. Ο μαθητής ρομπότ προχώρησε στο επιδαπέδιο πλέγμα και φτάνοντας στο σωστό σημείο παρέλαβε το γράμμα. Στη συνέχεια έδωσε εντολή στη beebot να οδηγηθεί πάνω στο επιτραπέζιο πλέγμα στο αντίστοιχο γράμμα. Στο πάνω μέρος του επιτραπέζιου πλέγματος οι μαθητές κλήθηκαν να τοποθετήσουν στη σειρά τα γράμματα . Με τον ίδιο τρόπο αναζητήθηκαν και τοποθετήθηκαν στη σωστή σειρά όλα τα γράμματα της λέξης ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ.
Αφού ολοκληρώθηκε η διαδικασία αυτή, ακολούθησε και και η συγκέντρωση και η σωστή τοποθέτηση των γραμμάτων της λέξης φθινόπωρο με πεζά γράμματα.
Στο τέλος δόθηκε η ευκαιρία στους μαθητές να συγκρίνουν τα κεφαλαία με τα αντίστοιχα πεζά γράμματα και να βρούνε ομοιότητες και διαφορές.
Στη δραστηριότητα αυτή πήραν μέρος όλα τα παιδιά της τάξης.
Ακολούθησε η γραφή της λέξης σε φύλλο εργασίας
…………………………………………….
ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2023-2024
Ξεκινήσαμε και για το Σχολικό Έτος 2023-2024 τη συμμετοχή μας στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού με δραστηριότητες που ενθουσιάζουν τους μαθητές μας!!
Και η επιβράβευσή μας!
4η Δραστηριότητα
Τίτλος: H ΒΕΕΒΟΤ ΕΤΟΙΜΑΖΕΤΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ!
Για την δράση αυτή χρησιμοποιήθηκε η μελισσούλα beebot στο επιτραπέζιο πλέγμα. Η αφορμή δόθηκε μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος της Ομαλής Μετάβασης από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό.
Οι μαθητές του Νηπιαγωγείου αφού επισκέφτηκαν τάξεις του Δημοτικού και προχώρησαν στην υλοποίηση δράσεων, κλήθηκαν να οδηγήσουν την beebot στην προετοιμασία της για την είσοδό της στην επόμενη βαθμίδα, στην Α τάξη του Δημοτικού. Με τον παιγνιώδη αυτό τρόπο οι μαθητές του Νηπιαγωγείου, παρουσίασαν όσα εισέπραξαν κατά την υλοποίηση της δράσης.
…………………………………………………………………………………………………
3η Δραστηριότητα
Τίτλος: ΤΟ Φ,φ ΤΟΥ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟΥ!
Για την δράση αυτή χρησιμοποιήθηκε η μελισσούλα beebot στο επιτραπέζιο πλέγμα. Η αφορμή δόθηκε μετά την ολοκλήρωση της θεματικής ενότητας “Το φθινόπωρο”.
Η αφήγηση παραμυθιού “Ο Φλέτσερ και τα φθινοπωρινά φύλλα” μας έδωσε την ευκαιρία να εισάγουμε την φωνούλα Φφ. Αρχικά βρήκαμε λεξούλες που αρχίζουν από την φωνούλα αυτή, την σχηματίσαμε στο πάτωμα με το σώμα μας, συγκεντρώσαμε αντικείμενα από φφ μέσα στο “Φ”-στεφάνι μας, τη γράψαμε σε αλάτι και σε χαρτί.
Τα παιδιά στη συνέχεια κλήθηκαν να οδηγήσουν την μελισσούλα beeboot στα φυλλαράκια που επάνω τους αναγράφεται η φωνούλα “Φφ”. Στόχος είναι η αναγνώριση και η εμπέδωση του φωνήματος καθώς και η κατανόηση χωρικών σχέσεων (μπροστά, δεξιά, αριστερά, πίσω, 2 βήματα μπροστά, κλπ).
Συμμετείχαν όλα τα παιδιά και έδειξαν μεγάλο ενθουσιασμό!
…………………………………………………………………………………………………………
2η Δραστηριότητα
Τίτλος: ΟΙ ΜΗΝΕΣ ΤΟΥ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟΥ!
Για τη δράση αυτή αξιοποιείται η beebot η μελισσούλα στο επιτραπέζιο πλέγμα. Η αφορμή δόθηκε όταν μιλήσαμε για τους μήνες του Φθινοπώρου και τα παιδιά έμαθαν το τραγούδι «Τα παιδιά του Φθινοπώρου» σε στίχους και μουσική της Γωγώς Αγγελοπούλου, (Περιοδικό «Παράθυρο στην εκπαίδευση του παιδιού», Τεύχος 77), https://youtu.be/QrGewk4KVXg?si=d3Ke44oxcZ3SHZrh
Οι μαθητές ακούγοντας το τραγούδι και παρατηρώντας τους πίνακες αναφοράς σχετικά με το φθινόπωρο και τους μήνες του, κρατούν σημειώσεις, ζωγραφίζοντας τις πληροφορίες για τον κάθε μήνα, σε ένα πίνακα.
Στο επιτραπέζιο πλέγμα, έχουν τοποθετηθεί εικόνες σχετικές με τον κάθε μήνα, όπως βροχή, τρύγος, μάζεμα της ελιάς, εθνική γιορτή, ζεστά ρούχα, ομπρέλες, χελιδόνια και άλλες που αναφέρονται στο τραγούδι ή υπάρχουν και στον πίνακα αναφοράς για το Φθινόπωρο και σχετίζονται με τον κάθε μήνα. Ο μαθητής προγραμματιστής θα πρέπει να εντοπίσει μία εικόνα, να οδηγήσει στο σημείο τη beebot, να την τοποθετήσει επάνω της, προκειμένου να την μεταφέρει στο σημείο που συγκεντρώνονται οι εικόνες πρώτα για το Σεπτέμβρη μετά για τον Οκτώβρη και τέλος για τον Νοέμβρη.
Όταν συγκεντρωθούν όλες οι εικόνες του κάθε μήνα, οι μαθητές θα τις τοποθετήσουν στον πίνακα που κράτησαν τις σημειώσεις τους. Στο τέλος θα γίνει ο απολογισμός εάν σωστά τοποθετήθηκαν οι εικόνες στον πίνακα του κάθε μήνα.
Στη δραστηριότητα αυτή, θα πάρουν μέρος όλοι οι μαθητές.
…………………………………………………………………………………………………………………………………
1η Δραστηριότητα
Τίτλος: ΜΑΘΑΙΝΩ ΤΑ ΧΡΩΜΑΤΑ!
Για τη δράση αυτή αξιοποιείται το επιδαπέδιο πλέγμα και η beebot η μελισσούλα στο επιτραπέζιο πλέγμα. Η αφορμή δόθηκε μετά την ολοκλήρωση της ενότητας «Μαθαίνω τα χρώματα» και οργανώθηκε προκειμένου να διαπιστωθεί ο βαθμός επίτευξης των στόχων σχετικά με το θέμα όπως: να γνωρίσουν οι μαθητές τα χρώματα, να είναι σε θέση να τα κατονομάσουν, να λύσουν γρίφους αλλά και να ονομάσουν τις συνθέσεις χρωμάτων που δημιουργούν νέα χρώματα.
Αρχικά στο επιδαπέδιο πλέγμα ο μαθητής -προγραμματιστής, χρησιμοποιώντας τόξα κατεύθυνσης οδηγεί το μαθητή-ρομπότ σε συγκεκριμένο σημείο του πλέγματος για να βρει ένα γρίφο-οδηγία για την αποστολή της beebot. Στη συνέχεια το παιδί ρομπότ, σύμφωνα με τις οδηγίες του προγραμματιστή, ακολουθώντας τα τόξα κατεύθυνσης, μεταφέρει το μήνυμα στη Νηπιαγωγό, σε συγκεκριμένο σημείο του πλέγματος, για να το διαβάσει.
Κάθε ένα μήνυμα περιέχει ένα γρίφο σχετικά με συγκεκριμένο χρώμα όπως «τέτοιο χρώμα έχει το χώμα που οργώνει ο γεωργός, αλλά και η σοκολάτα που μου αρέσει να τρώω συνεχώς.. Ποιο χρώμα είναι;» ή «εάν θέλεις να ζωγραφίσεις και σου τελειώσει το πορτοκαλί, ανακάτεψε δυο άλλα χρωματάκια και θα το έχεις στη στιγμή… ποια χρώματα θα ανακατέψεις;»
Στη συνέχεια ο μαθητής ρομπότ κατευθύνεται στο επιτραπέζιο πλέγμα προγραμματίζοντας τη beeboot να κατευθυνθεί στο χρώμα ή τα χρώματα που του ζητάει ο γρίφος. Θα πάρουν μέρος όλα τα παιδιά.
……………………………………………………………………………………………………………………………………………..
ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2022-2023
Ξεκινήσαμε και για το Σχολικό Έτος 2022-2023 τη συμμετοχή μας στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού με δραστηριότητες που ενθουσιάζουν τους μαθητές μας!!
Συνεργαστήκαμε με συναδέλφους από πολλά ελληνικά νηπιαγωγεία γεγονός που οδήγησε στην εποικοδομητική ανταλλαγή ιδεών και απόψεων και οι ευφάνταστες δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν αποτυπώθηκαν στο ψηφιακό βιβλίο Coding Tales (https://www.storyjumper.com/book/read/142057961). Ο τίτλος οφείλεται στο γεγονός ότι όλες οι δραστηριότητες συνδέονταν με κάποια ιστορία, είτε υπάρχουσα, είτε νέα που δημιούργησαν τα παιδιά.
Τα αποτελέσματα της συνεργασίας αυτής, οι προσπάθειες και οι εμπειρίες μας από την Ευρωπαική Εβδομάδα Προγραμματισμού παρουσιάστηκαν από συνάδελφο εκπαιδευτικό συνεργαζόμενου σχολείου, στο 9ο Συνέδριο του Νέου Παιδαγωγού (Αθήνα 6 Μαΐου-Η περίπτωση της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Προγραμματισμού στο νηπιαγωγείο – Εμπειρίες εκπαιδευτικών https://blogs.sch.gr/18nipkerats/eyropaika-programmata/europe-code-week/)
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
14η Δραστηριότητα
Τίτλος: Η bee– bot φτιάχνει ένα χιονάνθρωπο!
Για τη δράση αυτή θα αξιοποιηθεί ένα επιτραπέζιο πλέγμα και η bee-bot η μελισσούλα
Τα παιδιά καλούνται να συλλέξουν τα διάφορα χαρακτηριστικά που ανήκουν στο χιονάνθρωπο και είναι τοποθετημένα στο επιτραπέζιο πλέγμα, ώστε να δημιουργήσουnν έναν ολοκληρωμένο χιονάνθρωπο.
Η νηπιαγωγός ζητάει από το παιδί να διαλέξει ποιο χαρακτηριστικό θα βάλει στο χιονάνθρωπο και στην συνέχεια του δίνει τα βελάκια ώστε να ορίσει την διαδρομή που θα ακολουθήσει. Ο/η μαθητής/τρια ρυθμίζει την bee– bot ώστε να πάει στο τετράγωνο που επιθυμεί. Μόλις η bee– bot φτάσει στο τετράγωνο, το παιδί συλλέγει το αντικείμενο που διάλεξε και το τοποθετεί πάνω σε ένα χαρτί που έχει κοπεί σε σχήμα χιονάνθρωπου , ώστε να αρχίσει να σχηματίζεται ένας ολοκληρωμένος χιονάνθρωπος. Θα πάρουν μέρος όλα τα παιδιά.
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
13η Δραστηριότητα
Τίτλος: Η BEEBOT ΜΑΣ ΜΑΘΑΙΝΕΙ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ
Εργαστήριο Δεξιοτήτων: Μαθαίνω το σώμα μου
Για τη δράση αυτή θα αξιοποιηθεί ένα επιτραπέζιο πλέγμα και η bee-bot
η μελισσούλα
Τα παιδιά καλούνται να βρουν και να ξεχωρίσουν τις υγιεινές και τις μη- υγιεινές τροφές που είναι τοποθετημένες στο επιτραπέζιο πλέγμα, ώστε να τις τοποθετήσουν στην συνέχεια στα 2 καλάθια. Το ένα θα είναι για τις υγιεινές τροφές με το κύριο Διατροφούλη και το άλλο με τις ανθυγιεινές τροφές με το κύριο Ζαχαρούλη . Η νηπιαγωγός ζητάει από το παιδί να διαλέξει την εικόνα κάποιας τροφής που είναι τοποθετημένη στο πλέγμα και να την τοποθετήσει στο σωστό καλάθι. Στην συνέχεια του δίνει τα βελάκια ώστε να καταδείξει την διαδρομή που θα ακολουθήσει. Ο/η μαθητής/τρια έπειτα , ρυθμίζει την bee- bot ώστε να πάει στο τετράγωνο που επιθυμεί. Μόλις η bee- bot φτάσει στο τετράγωνο, το παιδί συλλέγει το αντικείμενο που διάλεξε και το τοποθετεί στο σωστό καλάθι ώστε να μάθουν να ξεχωρίζουν τις υγιεινές και τις ανθυγιεινές τροφές.
Θα πάρουν μέρος όλα τα παιδιά.
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
12η Δραστηριότητα
Τίτλος: ΤΑ ΟΡΓΑΝΑ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ
Εργαστήριο Δεξιοτήτων: Μαθαίνω το σώμα μου
Για τη δράση αυτή αξιοποιείται η beebot η μελισσούλα, κάρτες με τα ονόματα των οργάνων του σώματος του ανθρώπου και διάφορα όργανα που μπορούν να αφαιρεθούν από το ανθρώπινο ομοίωμα, το οποίο βοηθάει στο να αντιληφθούν οι μαθητές τη θέση, το μέγεθος και τη χρησιμότητα του κάθε οργάνου στη λειτουργία του οργανισμού.
Σε χαρτί του μέτρου οι μαθητές σχηματίζουν το περίγραμμα ενός συμμαθητή τους και από κάτω τοποθετούνται τα όργανα με την καρτέλα που αναγράφεται το όνομα του κάθε οργάνου.
Στη συνέχεια οι μαθητές οδηγούνται στο επιτραπέζιο πλέγμα στο οποίο βρίσκονται σκορπισμένες κάρτες με τα ονόματα των οργάνων..
Ο μαθητής-προγραμματιστής οδηγεί τη beebot σε ένα σημείο του πλέγματος και παίρνοντας την κάρτα προσπαθεί να ταυτοποιήσει τη λέξη και να εντοπίσει το όργανο στο οποίο αναφέρεται. Στη συνέχεια αφού δώσει την ονομασία του οργάνου, το τοποθετεί στη σωστή θέση στο περίγραμμα του σώματος του συμμαθητή του και εξηγεί τη λειτουργία του.
Επέκταση: Αφού εξοικειωθούν οι μαθητές με τις ονομασίες των οργάνων, θα μπορούν να επιλέξουν καρτέλες και στη συνέχεια τα όργανα στη σειρά, προκειμένου να δείξουν τη λειτουργία του πεπτικού συστήματος και το ταξίδι της τροφής από την λήψη έως την έξοδο από τον οργανισμό.
Στη δράση παίρνουν μέρος όλα τα παιδιά.
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
11η Δραστηριότητα
Τίτλος: ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ ΥΙΟΘΕΤΩΝΤΑΣ ΚΑΛΕΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΕΣ ΣΥΝΗΘΕΙΕΣ…
Εργαστήριο Δεξιοτήτων: Μαθαίνω το σώμα μου
Για τη δράση αυτή αξιοποιείται το επιδαπέδιο πλέγμα, η beebot η μελισσούλα και εικόνες που έχουν αναζητηθεί στο διαδίκτυο και αναφέρονται σε «καλές» ή «κακές» συνήθειες που μπορούν να έχουν ευεργετική ή όχι επίδραση στη σωματική και ψυχική υγεία των παιδιών αλλά και των ενηλίκων (διατροφή, ύπνος, κινητό τηλέφωνο, άσκηση, αθλητισμός, παιχνίδι, επίσκεψη στο γιατρό για εξετάσεις, εμβολιασμός, σχέση με τα ζώα, κ.ά)
Αφού προηγηθεί συζήτηση στην ολομέλεια για τη θετική και αρνητική στάση ζωής, οι μαθητές οδηγούνται στο επιδαπέδιο πλέγμα.
Ο μαθητής-προγραμματιστής οδηγεί το μαθητή-ρομπότ στο επιδαπέδιο πλέγμα προκειμένου να πάρει ένα μήνυμα-αποστολή, όπως:
«οδήγησε τη beebot σε μία εικόνα που νομίζεις ότι μας προτρέπει να υιοθετήσουμε μία καλή συνήθεια για το καλό της υγείας μας. Εξήγησέ μας την επιλογή σου» ή
« οδήγησε τη μελισσούλα σε μία εικόνα που δείχνει μία αγαπημένη σου συνήθεια» ή
«οδήγησε τη μελισσούλα σε μία εικόνα που δείχνει μία συνήθεια που θα ήθελες να υιοθετήσεις» ή
«οδήγησε τη μελισσούλα σε μία εικόνα που δείχνει μία συνήθειά σου που θα έπρεπε να περιορίσεις» κλπ
Κάποιες οδηγίες θυμίζουν αινίγματα, γεγονός που εξάπτει τη φαντασία των παιδιών και δημιουργεί ένα ευχάριστο κλίμα στην ολομέλεια.
Η δραστηριότητα συνεχίζεται στο επιτραπέζιο πλέγμα, οδηγώντας τη beebot στη σωστή εικόνα.
Οι μαθητές αιτιολογούν κάθε φορά τις επιλογές τους προβάλλοντας τα ανάλογα επιχειρήματα.
Στο τέλος δημιουργούνται δύο πίνακες με τις εικόνες. Ο ένας πίνακας συγκεντρώνει εικόνες με θετική στάση ζωής ενώ ο δεύτερος πίνακας συγκεντρώνει εικόνες που αφορούν αρνητική στάση ζωής.
Επέκταση Οι μαθητές χωρίζονται σε ομάδες και με παντομίμα η κάθε ομάδα αποφασίζει να παρουσιάσει κάποια από τις καλές και λιγότερο καλές συνήθειες, Οι υπόλοιπες ομάδες προσπαθούν να ανακαλύψουν την συνήθεια και να συγκεντρώσουν όσο το δυνατόν περισσότερες κάρτες.
Στη δράση παίρνουν μέρος όλα τα παιδιά.
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
10η Δραστηριότητα
Τίτλος: ΗΜΟΥΝ ΜΩΡΟ, ΕΓΙΝΑ ΠΑΙΔΑΚΙ ΚΑΙ ΘΑ ΜΕΓΑΛΏΣΩ ΠΑΛΙ…
Εργαστήριο Δεξιοτήτων: Μαθαίνω το σώμα μου
Για τη δράση αυτή αξιοποιείται η beebot η μελισσούλα και ένα επιτραπέζιο πλέγμα.
Ξεκινώντας τη δράση οι μαθητές αναζητούν στο διαδίκτυο εικόνες με ανθρώπους διαφόρων ηλικιών και των δύο φύλων. Στη συνέχεια τις εκτυπώνουν με τη βοήθεια της νηπιαγωγού και τις τοποθετούν στο επιτραπέζιο πλέγμα. Ο μαθητής προγραμματιστής, χρησιμοποιώντας τόξα κατεύθυνσης οδηγεί τη beebot σε συγκεκριμένο σημείο του πλέγματος για να βρει την εικόνα ανθρώπου σε μικρότερη ηλικία και να την τοποθετήσει στην αρχή της χρονογραμμής δημιουργώντας μία χρονογραμμή για το κάθε φύλο.
Η δραστηριότητα συνεχίζεται μέχρι όλες οι εικόνες να τοποθετηθούν σωστά στην κάθε χρονογραμμή, έως τον άνθρωπο μεγαλύτερης ηλικίας. Οι μαθητές εμπλουτίζουν συγχρόνως το λεξιλόγιο τους με τις λέξεις: έμβρυο, μωρό, παιδί, έφηβος -η, ενήλικος -η, μεσήλικας, ηλικιωμένος –η. Στη δραστηριότητα συμμετέχουν όλα τα παιδιά.
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
9η Δραστηριότητα
Τίτλος: ΜΑΘΑΙΝΩ ΤΑ ΕΞΩΤΕΡΙΚΑ ΜΕΡΗ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ ΜΟΥ
Εργαστήριο Δεξιοτήτων: Μαθαίνω το σώμα μου
Στην συγκεκριμένη δραστηριότητα αξιοποιείται ένα επιδαπέδιο πλέγμα, κινητές κάρτες με τα όργανα του σώματος, ένα ολόγραμμα ενός παιδιού και η μελισσούλα beebot με στόχο να γνωρίσουν τα παιδιά τα εξωτερικά μέρη του σώματός τους και τις λειτουργίες που επιτελεί το κάθε ένα από αυτά.
Πιο συγκεκριμένα στο επιδαπέδιο πλέγμα τοποθετούνται κάρτες με τα όργανα του σώματος, όπως χέρι, πόδι, ώμος, μάτια κ.α. Το παιδί προγραμματιστής χρησιμοποιώντας τα βελάκια κατεύθυνσης δείχνει αρχικά σε ποια κάρτα επιθυμεί να πάει η μελισσούλα και έπειτα την προγραμματίζει ώστε να οδηγηθεί στο συγκεκριμένο κουτάκι του επιδαπέδιου πλέγματος . Το παιδί ρομπότ αφού πάρει την κάρτα την τοποθετεί στο σωστό σημείο πάνω στο ολόγραμμα του σώματος – που είχαμε σχεδιάσει με την βοήθεια των παιδιών- και αναφέρει την λειτουργία του.
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
8η Δραστηριότητα
Τίτλος: ΔΟΝΤΑΚΙΑ ΚΑΘΑΡΑ
Εργαστήριο Δεξιοτήτων: Μαθαίνω το σώμα μου
Στη συγκεκριμένη δραστηριότητα αξιοποιείται ένα επιδαπέδιο πλέγμα και η μελισσούλα Beebot με στόχο τα παιδιά να γνωρίσουν τόσο την σημαντικότητα της στοματικής υγιεινής, όσο και τους τρόπους επίτευξης της.
Στο επιδαπαπέδιο πλέγμα τοποθετούνται αντικείμενα όπως ( οδοντόβουρτσα, οδοντικό νήμα, τσιμπίδα, μικροβιάκια, και γλυκά ). Το παιδί προγραμματιστής δείχνει πρώτα στο επιδαπέδιο πλέγμα με τα βελάκια σε πιο αντικείμενο επιθυμεί να πάει η Beebot και στη συνέχεια προγραμματίζει την μελισσούλα προκειμένου να φτάσει στο αντίστοιχο κουτάκι όπου βρίσκεται το αντικείμενο που επέλεξε. Κάθε αντικείμενο μας δείχνει μια διαφορετική λειτουργία πάνω στην αυτοσχέδια μασέλα.
Πιο συγκεκριμένα όταν επιλέγεται η οδοντόβουρτσα το παιδί – προγραμματιστής δείχνει στην ομάδα της τάξης πως πλένουμε τα δόντια. Στην περίπτωση τον γλυκών και των μικροβίων, το παιδί – προγραμματιστής μαυρίζει με μαρκαδόρο τα δόντια της μασέλας. Όταν επιλέγεται το οδοντικό νήμα το παιδί – προγραμματιστής μας δείχνει τον τρόπο που καθαρίζουμε τα δόντια μας με αυτό, ενώ στην περίπτωση της τσιμπίδας το παιδί προγραμματιστής αφαιρεί τα χαλασμένα δόντια. Στην δραστηριότητα αυτή συμμετέχουν όλα τα παιδιά της τάξης
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
7η Δραστηριότητα
Τίτλος: ΜΑΘΑΙΝΩ ΓΙΑ ΤΙΣ 5 ΑΙΣΘΗΣΕΙΣ
Εργαστήριο Δεξιοτήτων: Μαθαίνω το σώμα μου
Για τη δράση αυτή αξιοποιείται
► ένα επιδαπέδιο πλέγμα όπου έχουν τοποθετηθεί ανάποδα κάρτες με κρυμμένα τα ονόματα των αισθήσεων,
► ένας πίνακας αναφοράς με εικόνες και τα ονόματα των αισθήσεων και
► η beebot η μελισσούλα στο επιτραπέζιο πλέγμα, στο οποίο είναι τοποθετημένες εικόνες διάφορες που η κάθε μία παραπέμπει σε κάποια αίσθηση
Αρχικά στο επιδαπέδιο πλέγμα ο μαθητής -προγραμματιστής, χρησιμοποιώντας τόξα κατεύθυνσης οδηγεί το μαθητή-ρομπότ σε συγκεκριμένο σημείο του πλέγματος για να βρει μια οδηγία για την αποστολή της beebot. Το παιδί ρομπότ, αφού πάρει την κάρτα παρατηρεί τον πίνακα αναφοράς για να βρει το όνομα της αίσθησης που είναι γραμμένη στην κάρτα του. Στη συνέχεια ο προγραμματιστής και ο μαθητής ρομπότ προγραμματίζουν την beebot να οδηγηθεί σε σημείο του επιτραπέζιου πλέγματος όπου υπάρχει εικόνα σχετική με την αίσθηση αυτή. Αφού κολλήσουν την εικόνα επάνω στη beebot, την προγραμματίζουν και την οδηγούν στο σημείο του πλέγματος όπου συγκεντρώνονται οι εικόνες που είναι σχετικές με την αίσθηση αυτή.
Με τον τρόπο αυτό όλες οι εικόνες θα οδηγηθούν στο σημείο που έχει αποφασιστεί για τη συγκέντρωσή τους
……………………………………………………………………………………………………………………………………..
6η Δραστηριότητα
Η συγκεκριμένη δραστηριότητα θα υλοποιηθεί στο τέλος του Ιανουαρίου και θα διαρκέσει περίπου τρεις (3) εβδομάδες
Τίτλος: ΓΝΩΡΙΖΩ ΤΟ ΣΩΜΑ ΜΟΥ
Εργαστήριο Δεξιοτήτων: Μαθαίνω το σώμα μου
ΑΦΟΡΜΗΣΗ
Η δράση αυτή θα υλοποιηθεί από 9/1/2023 έως 27/1/2023 με αφορμή τη «γνωριμία με το ανθρώπινο σώμα», στα πλαίσια των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, από τη θεματική ενότητα ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ-ΕΥ ΖΗΝ.
ΣΤΟΧΟΙ
- Να γνωρίσουν τα όργανα του σώματος και τη θέση τους μέσα σ αυτό
- Να συγκρίνουν τα διάφορα στάδια ανάπτυξης του ανθρώπου και να αντιληφθούν τον κύκλο της ζωής
- Να αντιληφθούν τη σχέση ανάμεσα στην καλή λειτουργία των οργάνων του σώματος και την υγεία
- Να γνωρίσουν τη λειτουργία του πεπτικού συστήματος, να μπορούν να εξηγήσουν τη λειτουργία του κάθε οργάνου ξεχωριστά και να αντιληφθούν τη διαδρομή της τροφής σε αυτό.
- Να αναπαραστήσουν τη λειτουργία του πεπτικού συστήματος στην τάξη με διάφορα μέσα και υλικά
- Να έρθουν σε επαφή με την έννοια του αλγόριθμου ακολουθώντας βήματα απόλυτα σειροθετημένα, να συνεργαστούν για την επιτυχία κοινού στόχου, επιλύοντας προβλήματα ακολουθώντας τα βήματα της υπολογιστικής σκέψης
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Οι μαθητές σχηματίζοντας μικρότερες ομάδες, θα εργαστούν αναζητώντας πληροφορίες στο διαδίκτυο και σε βιβλία, θα χρησιμοποιήσουν διάφορα υλικά για κατασκευές, θα οργανώσουν με κανόνες ένα παιχνίδι για την αναπαράσταση του πεπτικού συστήματος.
► Σε χαρτόνι οι μαθητές σχηματίζουν το περίγραμμα ενός ανθρώπινου σώματος, με τη βοήθεια ενός μαθητή που ξαπλώνει πάνω σ αυτό. Σε επιδαπέδιο πλέγμα υπάρχουν εικόνες διαφόρων οργάνων του σώματος. Το παιδί προγραμματιστής οδηγεί το παιδί ρομπότ σε ένα τετράγωνο χρησιμοποιώντας τόξα, προκειμένου το ρομπότ να «διαβάσει» τη διαδρομή. Ο μαθητής ρομπότ θα πρέπει να ονομάσει το όργανο και να τοποθετήσει την κατασκευή που ήδη θα έχουν ετοιμάσει οι μαθητές με διάφορα υλικά, στο σωστό σημείο του σώματος. Σε συνεργασία με τον προγραμματιστή θα πρέπει να εξηγήσουν τη λειτουργία του οργάνου
► Μετά την συγκέντρωση εικόνων ανθρώπων σε διάφορες ηλικίες, οι μαθητές θα κληθούν να οδηγήσουν την beebot στο επιτραπέζιο πλέγμα ξεκινώντας από τον άνθρωπο μικρότερης ηλικίας έως τον άνθρωπο μεγαλύτερης ηλικίας. Συγχρόνως θα κληθούν να διαχωρίσουν τα δύο φύλλα και να δημιουργήσουν μία χρονογραμμή για τους άνδρες και μία για τις γυναίκες
► Οι μαθητές θα κληθούν να διακρίνουν στάσεις και συμπεριφορές που βοηθούν στην καλή υγεία του σώματος. Σε επιδαπέδιο πλέγμα ο μαθητής προγραμματιστής θα οδηγήσει με τα βέλη το μαθητή ρομπότ, σε τετράγωνο με εικόνα που αναφέρεται σε θετική στάση για καλή υγεία. Ο μαθητής ρομπότ εξηγεί τι δείχνει η εικόνα και στη συνέχεια οι μαθητές με τη βοήθεια της μουσικής αναπαράγουν την εικόνα με παντομίμα.
► Και επειδή σημαντική για την καλή υγεία είναι η λήψη καλής τροφής, οι μαθητές θα κληθούν να οδηγήσουν τη beebot πάνω σε επιτραπέζιο πλέγμα στα διάφορα όργανα του πεπτικού συστήματος, με τη σωστή χρονική σειρά ξεκινώντας από το στόμα, συνεχίζοντας στον οισοφάγο, το στομάχι, το λεπτό και το παχύ έντερο, μέχρι την έξοδο από το σώμα.
Για τις ανάγκες αυτής της δραστηριότητας θα χρειαστεί να μεταμφιεστεί η beebot σε κάποιο τρόφιμο που θα επιλέξουν τα παιδιά.
► Στη συνέχεια η δραστηριότητα θα συνεχιστεί με παιχνίδι στην τάξη. Οι μαθητές θα κληθούν να αναπαραστήσουν αυτή τη διαδρομή με την ιδιότητα της τροφής που ο καθένας θα επιλέξει για τον εαυτό του. Θα δημιουργήσουν τη διαδρομή χρησιμοποιώντας στεφάνια για να αναπαραστήσουν τον οισοφάγο, υφάσματα για το στομάχι και τα έντερα κλπ. Σε κάθε σημείο της διαδρομής το παιδί-τροφή θα πρέπει με παντομίμα να αποτυπώνει ό,τι του συμβαίνει μέσα στο κάθε όργανο.
……………………………………………………………………………………………………………………………………
5η Δραστηριότητα
Τίτλος: Ο ΕΛΕΦΑΝΤΑΣ ΕΛΜΕΡ ΞΑΝΑΒΡΙΣΚΕΙ ΤΑ ΧΡΩΜΑΤΑ ΤΟΥ
Για την υλοποίηση αυτού του εκπαιδευτικού προγράμματος θα χρησιμοποιηθεί ένα εργαλείο της ρομποτικής και πιο συγκεκριμένα η μελισσούλα bee- bot, η οποία θα κινηθεί πάνω σε ένα επιδαπέδιο πλέγμα. Στόχος αυτής της δράσης είναι οι μαθητές να αναγνωρίσουν και να κατανομάσουν τα βασικά χρώματα, κόκκινο, πράσινο ,γαλάζιο, μαύρο, άσπρο, καφέ, μωβ, κίτρινο, πορτοκαλί, ροζ, και να τα «προσφέρουν» στον ελέφαντα Έλμερ ώστε να ξαναβαφτεί το δέρμα του και να γίνει πολύχρωμο, όπως και πριν.
Αρχικά μέσα στο επιδαπέδιο πλέγμα τοποθετούνται ορθογώνιες καρτέλες με τα χρώματα, που αναφέραμε, και που οι μαθητές αναγνωρίζουν να διαβάζουν το όνομά τους. Έπειτα κάθε ένα παιδί με την σειρά θα κληθεί να επιλέξει ένα χρώμα της αρεσκείας του για να το προσφέρει στον Έλμερ. Δίπλα από το επιδαπέδιο πλέγμα θα υπάρχει μια προσωπογραφία του ελέφαντα και μαρκαδόροι αντίστοιχου χρώματος με τα χρώματα των καρτελών.
Το παιδί προγραμματιστής λοιπόν, αρχικά ανακοινώνει το χρώμα με το οποίο θέλει να βάψει τον ελέφαντα. Έπειτα τοποθετεί τα βέλη δείχνοντας την πορεία που θα ακολουθήσει η μελισσούλα από την έναρξή μέχρι το σημείο που βρίσκεται η καρτέλα με το π.χ πράσινο χρώμα. Τέλος προγραμματίζει την bee-bot να ακολουθήσει την διαδρομή που δείχνουν τα βέλη. Όταν ο προγραμματισμός γίνει σωστά ,το παιδί προγραμματιστής παίρνει το αντίστοιχο χρώμα μαρκαδόρου και βάφει ένα τετραγωνάκι από το δέρμα του ελέφαντα. Η διαδικασία επαναλαμβάνεται από όλα τα παιδιά μέχρις ότου συμπληρωθεί όλο το πάζλ του σώματος του ελέφαντα.
……………………………………………………………………………………………………………………………………..
4η Δραστηριότητα
Τίτλος:ΤΟ ΚΥΝΗΓΙ ΤΟΥ ΧΑΜΕΝΟΥ ΘΗΣΑΥΡΟΥ
Για τη δράση αυτή αξιοποιείται ένα επιτραπέζιο πλέγμα και η beebot η μελισσούλα. Στόχος της συγκεκριμένης δραστηριότητας είναι η εξοικείωση προνηπίων και νηπίων με τις γωνιές και τα αντικείμενα καθημερινής χρήσης του νηπιαγωγείου (μαρκαδόροι, πινέλα κ.α.).
Στα κουτάκια του πλέγματος τοποθετούνται κάρτες- αινίγματα προσαρμοσμένες τόσο στο ηλικιακό επίπεδο των μαθητών της τάξης. Το παιδί – προγραμματιστής χρησιμοποιεί βελάκια για να δείξει την διαδρομή που θέλει να κάνει και στη συνέχεια προγραμματίζει με τα αντίστοιχα βήματα την Beebot προκειμένου να φτάσει στην κάρτα – αίνιγμα που επιθυμεί.
Το παιδί – προγραμματιστής δίνει την καρτέλα στην εκπαιδευτικό για διαβάσει το αίνιγμα ( 2 χωρούν στην γωνιά, οθόνη ποντίκι και γέλια πολλά. Πού κρύβομαι;)
Το παιδί προγραμματιστής μόλις απαντήσει στο αίνιγμα πηγαίνει στη αντίστοιχη γωνιά για να βρει ένα κλειδί. Για να ολοκληρωθεί η δράση πρέπει να συγκεντρωθούν 22 κλειδιά (όσοι και οι μαθητές), για να ανοίξει ο θησαυρός. Το έπαθλο είναι η ανάγνωση μιας φθινοπωρινής ιστορίας. « Ο κλέφτης των φύλλων», των Alice Hemming και Nicola Slater. Στην δράση αυτή συμμετέχουν όλα τα παιδιά της τάξης.
……………………………………………………………………………………………………………………………………………..
3η Δραστηριότητα
Τίτλος: Η ΒΕΕΒΟΤ ΜΑΘΑΙΝΕΙ ΤΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ
Για τη δράση αυτή αξιοποιείται ένα επιδαπέδιο πλέγμα, ένα επιτραπέζιο πλέγμα και η beebot η μελισσούλα.
Οι μαθητές/τριες μέσα από δραστηριότητες έχουν έρθει σε επαφή με τα συναισθήματα, μπορούν να τα αναγνωρίζουν , να τα κατονομάζουν και να τα μιμούνται.
Στο επιδαπέδιο πλέγμα τοποθετούνται διάφορα χαρτάκια που εμπεριέχουν ερωτήσεις πχ «Πως μοιάζω όταν είμαι χαρούμενος/η;». Στο επιτραπέζιο πλέγμα τοποθετούνται επίσης εικόνες που απεικονίζουν διάφορα συναισθήματα. Οι μαθητές γνωρίζουν ότι πρέπει να βρουν ποια εικόνα απεικονίζει το σωστό συναίσθημα.
Αρχικά, στο επιδαπέδιο πλέγμα το παιδί προγραμματιστής ανακοινώνει σε ποιο χαρτάκι θέλει να πάει, το παιδί «ρομπότ» περιμένει τις οδηγίες.
Το παιδί προγραμματιστής, στη συνέχεια, τοποθετεί τα βέλη δείχνοντας την πορεία που θα ακολουθήσει το παιδί «ρομπότ» για να οδηγηθεί στο κατάλληλο πλαίσιο, με το χαρτάκι. Διαβάζουμε το χαρτάκι και μετά πάμε στο επιτραπέζιο πλέγμα με την Beebot για να βρούμε την εικόνα που απεικονίζει το συναίσθημα που αναζητάμε.
Η beebot προγραμματίζεται από το παιδί προγραμματιστή, για να οδηγηθεί στο σημείο που βρίσκεται η εικόνα που απεικονίζει ένα χαρούμενο παιδί. Οι μαθητές ονομάζουν κάθε φορά το συναίσθημα που βρίσκει η beebot και έπειτα το μιμούνται.
Θα πάρουν μέρος όλα τα παιδιά.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
2η Δραστηριότητα
Τίτλος: Η ΒΕΕΒΟΤ ΕΤΟΙΜΑΖΕΤΑΙ ΓΙΑ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ
Για τη δράση αυτή αξιοποιείται ένα επιτραπέζιο πλέγμα και η beebot η μελισσούλα.
Οι μαθητές/τριες μέσα από δραστηριότητες έχουν ήδη έρθει σε επαφή με τα χρώματα και τη μείξη των χρωμάτων.
Γύρω από το επιτραπέζιο πλέγμα, τοποθετούνται κύκλοι από χαρτόνι σε διάφορα χρώματα, όπως πράσινο, πορτοκαλί, καφέ, μωβ, ροζ, γαλάζιο, γκρι. Μέσα στο επιτραπέζιο πλέγμα τοποθετούνται επίσης κύκλοι σε διάφορα χρώματα που οι μαθητές γνωρίζουν ότι από την ανάμειξη δύο χρωμάτων δημιουργείται ένα χρώμα από τους κύκλους που τοποθετήθηκαν γύρω από το πλέγμα.
Το παιδί προγραμματιστής ανακοινώνει το χρώμα που θέλει να δημιουργήσει π.χ το πορτοκαλί. Παρούσα είναι και η δασκάλα των αγγλικών και το παιδί παροτρύνεται να ονομάσει το χρώμα και στα αγγλικά.
Στη συνέχεια τοποθετεί τα βέλη δείχνοντας την πορεία που θα ακολουθήσει η μελισσούλα για να οδηγηθεί στους κατάλληλους χρωματιστούς κύκλους, εν προκειμένω με τα χρώματα κίτρινο και κόκκινο που η ανάμειξή τους δημιουργεί το πορτοκαλί.
Η beebot προγραμματίζεται, “παραλαμβάνει” το κόκκινο και κίτρινο και τα οδηγεί στο σημείο που βρίσκεται το πορτοκαλί, έξω από το πλέγμα. Οι μαθητές ονομάζουν κάθε φορά τα χρώματα που παραλαμβάνει η beebot.
Θα πάρουν μέρος όλα τα παιδιά.
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
1η Δραστηριότητα
Τίτλος: Σύνταξη Συμβολαίου της τάξης-κανόνες καλής λειτουργίας του νηπιαγωγείου μέσω του προγραμματισμού
Για τη δράση αυτή αξιοποιείται ένα επιδαπέδιο πλέγμα και η beebot η μελισσούλα στο επιτραπέζιο πλέγμα.
Αρχικά στο επιδαπέδιο πλέγμα ο μαθητής -προγραμματιστής, χρησιμοποιώντας τόξα κατεύθυνσης οδηγεί το μαθητή-ρομπότ σε συγκεκριμένο σημείο του πλέγματος για να βρει μια οδηγία για την αποστολή της beebot. Στη συνέχεια το παιδί ρομπότ, σύμφωνα με τις οδηγίες του προγραμματιστή, μεταφέρει το μήνυμα στη Νηπιαγωγό, σε συγκεκριμένο σημείο του πλέγματος, για να το διαβάσει.
Η οδηγία του τύπου π.χ «πήγαινε να βρεις τι κρύβεται κάτω από τον κόκκινο κύκλο» διαβάζεται από τη Νηπιαγωγό στην ολομέλεια και ο μαθητής ρομπότ κατευθύνεται στο επιτραπέζιο πλέγμα προγραμματίζοντας τη beeboot να κατευθυνθεί στον κόκκινο κύκλο.
Κάτω από τον κόκκινο εν προκειμένω κύκλο βρίσκεται η εικόνα του κανόνα την οποία πρέπει να «διαβάσει» ο μαθητής/τρια. Η κάθε εικόνα αναφέρεται σε έναν κανόνα για τον οποίο ο μαθητής προγραμματιστής είναι υπεύθυνος πλέον για την εφαρμογή του στην τάξη. Θα πάρουν μέρος όλα τα παιδιά.
Οι κανόνες θα τοποθετηθούν στο τρενάκι των Κανόνων σε εμφανές σημείο της τάξης, δημιουργώντας ένα πίνακα αναφοράς.
Οι εικόνες που θα αξιοποιηθούν είναι από το βιβλίο «20 κανόνες για να περνάς καλά στο σχολείο σου, χωρίς να τρελάνεις τη δασκάλα σου» από τις εκδόσεις «Ελληνικά Γράμματα, Β΄έκδοση 2004»
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2021-2022
Άλλη μία συμμετοχή μας στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού!
“Η Beebot ανακυκλώνει και προστατεύει το περιβάλλον”
Τετ, 6 Απριλίου 2022
Η δράση αυτή υλοποιήθηκε στα πλαίσια της ομάδας “The Codaliy Team”. Αξιοποιήθηκε το επιδαπέδιο πλέγμα και η beebot η μελισσούλα.
Οι μαθητές συγκέντρωσαν από το επιδαπέδιο πλέγμα εικόνες απορριμμάτων, τα οποία και ξεχώρισαν στη συνέχεια σε γυάλινα, πλαστικά, χάρτινα και αλουμίνια.
Ο προγραμματιστής αφού πήρε μία οδηγία τυχαία από το καλάθι οδηγιών, όπως «πήγαινε να βρεις τι κρύβεται κάτω από τον κόκκινο κύκλο» επέλεξε τη διαδρομή για να οδηγήσει το παιδί ρομπότ στο σημείο. Από κει, αφού πήρε το αντικείμενο, έπρεπε να βγει από το πλέγμα και να το πάει στην αντίστοιχη ομάδα απορριμμάτων. Οι διαδρομές του παιδιού ρομπότ καθορίζονται από τον προγραμματιστή με τόξα κατεύθυνσης.
Στη συνέχεια η Beebot ανέλαβε την αποστολή να οδηγήσει στο σωστό κάδο τα απορρίμματα-εικόνες που ήταν σκορπισμένα στο πλέγμα. Στο επάνω μέρος του πλέγματος τοποθετήθηκαν εικόνες κάδων ανακύκλωσης σε διάφορα χρώματα: ο κόκκινος για τα ρούχα, ο καφέ για τα υπολείμματα φρούτων και λαχανικών, ο μπλε για το χαρτί-γυαλί-πλαστικό-αλουμίνιο και τέλος το φορτηγό του Δήμου για τα μεγάλα αντικείμενα. Οι μαθητές οδήγησαν τη beebot σε κάποιο από τα απορρίμματα. Αφού “φόρτωσαν ” πάνω στη μελισσούλα το αντικείμενο, την οδήγησαν στο σωστό κάδο και το τοποθέτησαν εκεί.
Πήραν μέρος όλα τα παιδιά μέχρι να μεταφερθούν όλα τα απορρίμματα. Σε δεύτερη φάση, θα γίνει προσπάθεια, τα παιδιά να αποτυπώνουν τις διαδρομές σε φύλλο εργασίας.
………………………………………………
Δραστηριότητα στα πλαίσια της “Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Προγραμματισμού”
“Η beebot σε φθινοπωρινές περιπέτειες”
14-10-2021
Η δράση αυτή υλοποιηθηκε στα πλαίσια της ομάδας “The Codaliy Team” και αξιοποιήθηκε το επιδαπέδιο πλέγμα και η beebot η μελισσούλα.
Η αφορμή δόθηκε όταν με την αλλαγή του καιρού, αρχίσαμε να συζητάμε στο νηπιαγωγείο μας για την προετοιμασία των ανθρώπων αλλά και των ζώων, προκειμένου να είναι έτοιμοι να αντιμετωπίσουν τις δυσκολίες του χειμώνα. Οι προβληματισμοί μας για τα ζώα, μας οδήγησαν στη δραστηριότητα προγραμματισμού που μας ενθουσίασε.
Τα παιδιά έγιναν προγραμματιστές και οδήγησαν τον μαθητή ρομπότ στο επιδαπέδιο πλέγμα για να βρει οδηγίες για μία αποστολή. Η αποστολή ήταν να προγραμματίσουν τη beebot μελισσούλα να ψάξει πάνω στην πίστα, κάτω από τους χρωματιστούς κύκλους για να βρει τροφή και να τη μεταφέρει στους φίλους της, το μυρμήγκι και το σκιουράκι…Δύσκολη και κοπιαστική αποστολή, αλλά τα παιδιά συνεργάστηκαν και βοήθησαν την μελισσούλα να μεταφέρει πολλές τροφές στις φωλιές τους
Και το 2ο τμήμα συνέχισε με νέες δραστηριότητες!
“Γνωρίζω τα δικαιώματά μου” και “Η Beebot ανακυκλώνει”