3. “Το σχολείο της συμπερίληψης”

Το σχολείο της συμπερίληψης: η αναπηρία ως αφορμή

Το συγκεκριμένο πρόγραμμα, στοχεύει στην αποδοχή της διαφορετικότητας των ατόμων. Επιχειρείται ο εντοπισμός των στερεοτύπων που σχετίζονται με τα άτομα με αναπηρία, η κατανόηση του δικαιώματος όλων των ατόμων για ισότιμες ευκαιρίες και η καλλιέργεια μιας συμπεριληπτικής κουλτούρας. Στη συνέχεια  οι μαθητές/ριες  προχωρούν σε προτάσεις για το σχολείο της συμπερίληψης και του συνυπολογισμού όλων των παιδιών.
Οι μαθητές/ριες με βιωματικό τρόπο, εφαρμόζοντας διερευνητικές και ανακαλυπτικές διαδικασίες μπαίνουν στη θέση του άλλου..

Δραστηριότητες

► Διαβάσαμε το παραμύθι “δεν πειράζει να είσαι διαφορετικός “και τον “Έλμερ”.
Συζητήσαμε ότι κάθε άνθρωπος είναι μοναδικός, διαφορετικός, ξεχωριστός. Όλοι όμως είμαστε ίσοι. Έχουμε ομοιότητες και διαφορές!

εικόνα Viber 2024 05 27 13 59 54 121

εικόνα Viber 2024 05 27 13 59 58 769 εικόνα Viber 2024 05 27 14 00 07 577

εικόνα Viber 2024 05 27 14 00 02 440 εικόνα Viber 2024 05 27 14 00 09 611

Συζητήσαμε ποια πράγματα μπορούμε να κάνουμε καλά και ποια μας δυσκολεύουν και  προχωρήσαμε στην δημιουργία του δέντρου της διαφορετικότητας και της ισότητας.
Φτιάξαμε τις παλάμες μας. Στην μια καταγράψαμε τι μπορούμε να κάνουμε καλά και στην άλλη τι μας δυσκολεύει. Εντοπίσαμε ομοιότητες και διαφορές μεταξύ μας. Υποθέσαμε ότι οι παλάμες με τα”μπορώ” είμαι ανοιξιάτικα φύλλα και τα τοποθετήσαμε πάνω στα κλαδιά. Οι παλάμες με τα “δεν μπορώ” είναι φθινοπωρινά φύλλα και τα τοποθετήσαμε κάτω στο έδαφος.
Συμφωνήσαμε ότι όλα τα φυλλαράκια είναι χρήσιμα στο δέντρο. Τα δυνατά μας σημεία τα ενισχύουμε και τις αδυναμίες μας τις αναγνωρίζουμε, τις αποδεχόμαστε και προσπαθούμε να τις δουλέψουμε για να τις βελτιώσουμε.

εικόνα Viber 2024 05 27 13 59 27 064

Προκειμένου να αντιληφθούν οι μαθητές τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα τυφλά άτομα, επιχείρησαν να ζωγραφίσουν κατ’ αρχήν ατομικά και στη συνέχεια ομαδικά, αλλά πάντα με τα μάτια κλειστά.

1716666925252 1716666925264 1716666925271

1716666925294 1716666925282 1716666925289

Στη συνέχεια προσπάθησαν να περπατήσουν με τα μάτια κλειστά, κρατώντας ένα μπαστουνάκι για να εντοπίζουν τα εμπόδια.

ε ε2 1 ε3 1

Παρακολουθήσαμε τη θεατρική παράσταση “Το ταξίδι του χελιδονιού”, από τη θεατρική ομάδα “Μελωδικές εξερευνήσεις”

Το “ταξίδι του χελιδονιού” είναι ένα μουσικοκινητικό παραμύθι με συνοδεία ζωντανής μουσικής, μία διαδραστική αφήγηση για την ενσυναίσθηση, την πολυπολιτισμικότητα , αλλά και τη περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση.

1716748785634 1716748785641

Η ψυχολόγος μας κυρία Μαρία, διάβασε το βιβλίο “Το χρώμα του δέρματος”, δίνοντας αφορμή για συζήτηση σχετικά με την πολυπολιτισμικότητα

1716751883600

Σε συνεργασία με τους μαθητές της ΣΤ τάξης του Δημοτικού, ετοιμάσαμε την αφίσα για το σχολείο όλων των παιδιών χωρίς διακρίσεις.

Όλη τη δράση μπορείτε να δείτε εδώ

1715630758495