Αποτελέσματα του πειράματος!

06/05/2020

… συνέχεια δραστηριότητας 24ης

Τα αποτελέσματα του πειράματος που κάναμε πριν λίγες μέρες έδειξαν ότι:

Το πρώτο αχλάδι είχε αυτή την εικόνα: 

Το δεύτερο αχλάδι είχε αυτή την εικόνα: 

Το τρίτο αχλάδι είχε αυτή την εικόνα: 

Το τέταρτο αχλάδι είχε αυτή την εικόνα: 

Το πέμπτο αχλάδι είχε αυτή την εικόνα: 

Το έκτο αχλάδι είχε αυτή την εικόνα:  

Αυτό που φαίνεται λοιπόν από όλες τις παραπάνω εικόνες είναι ότι τα μικρόβια πολλαπλασιάζονται γρηγορότερα όταν ένα αντικείμενο έρθει σε επαφή με αυτά (εικόνα 2,6). Ενώ λιγότερα μικρόβια αναπτύσσονται όταν ένα αντικείμενο δεν έρθει καθόλου σε επαφή με μικρόβια (εικόνα 1).

Τέλος, όταν έχουμε πλύνει τα χεριά μας με νερό, τότε δημιουργούνται περισσότερα μικρόβια απ ότι να τα είχαμε πλύνει και με σαπούνι!

Επομένως είναι πολύ σημαντικό για να μην αφήσουμε τα μικρόβια να κυκλοφορήσουν γύρω μας να πλένουμε συχνά και σωστά τα χεριά μας όπως μας είπε και ο φίλος μας ο Ρίκι!!!!

Ελπίζουμε να απολαύσατε την σημερινή “τηλεπαρέα” μας όσο και εμείς…Τα λέμε ξανά σε μια εβδομάδα στην επόμενη “τηλεσυνάντηση” μας!!!! Σας φιλάμε γλυκά και σας αγαπάμε!!!!

 

Βρες τα ονόματα!!!!

04/05/2020

Δραστηριότητα 25η

Θυμάστε τα καρτελάκια με τα ονόματα σας; Πω πω…πόσο καιρό έχουμε να τα χρησιμοποιήσουμε! Είσαι έτοιμος/η να παίξουμε με αυτά με λίγο διαφορετικό τρόπο; Προσπάθησε να βρεις τα ονόματα των φίλων σου και το δικό σου στο παρακάτω κρυπτόλεξο που φτιάξαμε για εσάς!!!

Ψάξε κάθετα και οριζόντια!!!!

Καλή διασκέδαση!!!

 

Ώρα για πείραμα!

02/05/2020

Δραστηριότητα 24η

Καλό μήνα γλυκά μας λουλουδάκια!!!!Ελπίζω να φτιάξατε τον Μάη σας και να διασκεδάσατε όλοι!!!

Τι θα λέγατε να δοκιμάσουμε ένα πολύ απλό πείραμα σήμερα στο σπίτι και να σχολιάσουμε τα αποτελέσματα του στην επόμενη τηλεδιάσκεψη που θα έχουμε;

Λοιπόν τα υλικά που θα χρειαστούμε είναι : 3 αχλάδια κομμένα στη μέση,  6 τάπερ, 6 ετικέτες, ένα παπούτσι, σαπούνι, αντισηπτικό.

Ζητάμε από κάποιον ενήλικα να μας κόψει τα 3 αχλάδια στη μέση.  Έξω από κάθε τάπερ σημειώνουμε αριθμούς από το 1 έως το 6.     

      

Στο πρώτο τάπερ τοποθετούμε το μισό κομμένο αχλάδι χωρίς να ακουμπήσουμε (από την κομμένη πλευρά).    

Στο δεύτερο τάπερ τοποθετούμε το υπόλοιπο μισό αχλάδι αλλά το ακουμπάμε αρκετά με τα χέρια μας.

Στο τρίτο τάπερ τοποθετούμε το μισό αχλάδι αλλά το ακουμπάμε αρκετά με τα χέρια μας, τα οποία όμως νωρίτερα τα έχουμε πλύνει με σκέτο νερό.

Στο τέταρτο τάπερ τοποθετούμε το μισό αχλάδι αλλά το ακουμπάμε αρκετά με τα χέρια μας, τα οποία όμως νωρίτερα τα έχουμε πλύνει με σαπούνι και νερό.

Στο πέμπτο τάπερ τοποθετούμε το μισό αχλάδι αλλά το ακουμπάμε αρκετά με τα χέρια μας, τα οποία όμως νωρίτερα τα έχουμε απολυμάνει με αντισηπτικό. 

 

Τέλος στο έκτο τάπερ τοποθετούμε το μισό αχλάδι αλλά το ακουμπάμε αρκετά με τον πάτο ενός παπουτσιού μας!!!

  

Κλείνουμε και τα έξι τάπερ με ένα καπάκι και τα ξανά ανοίγουμε έπειτα από 3 μέρες!

Τι πιστεύεις ότι θα έχει συμβεί; Θα είναι άραγε όλα τα αχλάδια στην ίδια κατάσταση; Τι γίνεται με τα μικρόβια;

Μία Ζούγκλα στο διάδρομο!!!!

30/04/2020

Δραστηριότητα 23η

Είσαι έτοιμος/η να γίνεις ένας μικρός/η εξερευνητής/τρια και να ανακαλύψεις ένα μοναδικό θησαυρό; Το μόνο που πρέπει να κάνεις είναι να φτιάξεις τη δική σου “ζούγκλα” σε ένα διάδρομο του σπιτιού σου! Θα χρειαστείς  μια χαρτοταινία, ένα γκοφρέ χαρτί σε λωρίδες ή κορδέλες ή μαλλί πλεξίματος και ένα μουσικό όργανο!

Φτιάξτε με τη βοήθεια κάποιου μεγάλου ένα “μπερδεμένο μονοπάτι” όπως θα δείτε στην πρώτη φωτογραφία. Αυτό θα είναι  μια φανταστική, μεγάλη και πυκνή ζούγκλα. Εσείς, θα είστε οι εξερευνητές. Κάντε ότι ετοιμάζεστε για ταξίδι, παίρνοντας μαζί σας όλα τα απαραίτητα. Τι ρούχα θα βάλετε; Τι παπούτσια; Τι θα βάλετε στο σακίδιό σας για να καταφέρετε να περάσετε τη ζούγκλα; Έτοιμοι; Προσπαθήστε να το περάσετε χωρίς να αγγίξετε τις λωρίδες! Όποιος τα καταφέρει, Στο τέλος του διαδρόμου χτυπάει το μουσικό όργανο και φωνάζει δυνατά το δικό του σύνθημα!

          

Καλή διασκέδασή μικροί μας εξερευνητές!!!!

Γιόγκα για παιδιά!!!

27/04/2020

Δραστηριότητα 22η

Οι διακοπές πέρασαν και σίγουρα όλοι φάγαμε πολλές λιχουδιές πασχαλινές…τι θα λέγατε να κάνουμε λίγο γιόγκα και να χαλαρώσουμε, να τεντώσουμε το σώμα μας , μα και να πάρουμε όμορφες αναπνοές όπως κάνουμε στο Νηπιαγωγείο; Αυτό που κάνει η γιόγκα είναι πως ηρεμεί το πνεύμα, γυμνάζοντας το σώμα. Είναι σημαντικό για τα παιδιά μας να δρουν με ψυχραιμία και κατανόηση, να είναι ήρεμα και ευτυχισμένα και να νιώθουν εσωτερική γαλήνη.

Παρακολουθήστε το βίντεο που ακολουθεί και Χαιρετίστε τον λαμπερό μας ήλιο!!!! 

(Ορισμένες πληροφορίες για τους γονείς:    Ο χαιρετισμός στον Ήλιο αποτελείται από συγκεκριμένες θέσεις όπου η μία διαδέχεται την άλλη. Κάθε μια θέση από αυτές δουλεύει με διαφορετικό τρόπο το σώμα από ότι η προηγούμενη. Γυμνάζοντας διαφορετικούς μύες, κάνοντας κάμψη ή έκταση στον κορμό επιμηκύνοντας την σπονδυλική στήλη, κάνοντας διάταση σε όλο το σώμα. Ο χαιρετισμός στον Ήλιο έχει ως σκοπό να συγκεντρώσει όλη την προσοχή μας στη παρούσα στιγμή, στο τώρα. Κάθε φορά που στρέφεις όλη την προσοχή σου στο παρόν, παραμερίζεις και ένα φορτίο που κουβαλάς. Η κίνηση συνδέεται με την αναπνοή και καθώς η αναπνοή γίνεται πιο συνειδητή, βαθαίνει και επιμηκύνεται. Η επιμήκυνση της αναπνοής συμβολίζει την επιμήκυνση της διάρκειας της ανθρώπινης ζωής. )

 Δοκιμάστε το αρκετές φορές…

Σας αγαπάμε και μας λείπετε πολύ….

Πασχαλινό παραμύθι τέχνης 2 (συνέχεια…)

17/04/2020

Δραστηριότητα 21

Συνέχεια της περιπέτειας του αυγού που δεν του άρεσε το χρώμα του…

“Είμαι τόσο χαρούμενο!” αναφώνησε το μικρό αβγό καθώς πάνω στο τσόφλι του λαμπύριζαν στον ήλιο δεκάδες ζωγραφισμένες πολύχρωμες βούλες.

 

   

“Έπρεπε να βάψει κι εμάς όμως η Kusama?” είπαν κατσουφιασμένα τα χελιδόνια που πετούσαν ψηλά στον αέρα και τώρα ένιωθαν λιγάκι ντροπή καθώς τους κοιτούσαν περίεργα μια παρέα πελαργοί που περνούσαν εκείνη την στιγμή απο δίπλα τους.

Το παράπονο τους όμως δεν βάσταξε για πολύ , αφού μια βροχή δυνατή άρχισε να ξεπλένει τα χρώματα απο πάνω τους .

Vincent Van Gogh

“Να βρούμε γρήγορα μια στέγη , να προφυλαχτούμε από την βροχή!” αναφώνησαν αναστατωμένα όλα μαζί και έκαναν βουτιά προς τα κάτω,  σε μια ήπειρο που την έλεγαν Αμερική.

“Ηνωμένες ..πολιτείες..Αμερικής..” διάβασε μια παλιά πινακίδα , ένα από τα χελιδόνια για να μάθει σε ποια χώρα ακριβώς είχαν προσγειωθεί.

Πόσο μακριά είναι η Ιαπωνία από τις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής? Ας ανακαλύψουμε στο χάρτη την διαδρομή που έκαναν οι ήρωες της ιστορίας μας!

Κρύφτηκαν λοιπόν τα χελιδόνια μαζί με το αβγό σε ένα σπίτι κοντά σ’ ένα αγρό κι από το σπίτι αυτό, μια μουσική ξεχυνόταν που τα έκαναν να θέλουν να κινηθούν χαρούμενα στο ρυθμό.

Ας ακούσουμε την μουσική που έκανε τους ήρωες της ιστορίας μας να χορέψουν!

 

(Η συνθέτης εμπνεύστηκε την μουσική αυτή από τα έργα του Pollock. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε αυτή την πληροφορία την ώρα της εργασίας )

Κι ενώ χόρευε το αβγό παρέα με  τα τέσσερα χελιδόνια  κρυμμένα  στην στέγη, το αβγό ξαφνικά σταμάτησε και κοίταξε ξαφνιασμένο στο εσωτερικό του σπιτιού.

Είδε έναν άντρα να περιφέρεται γύρω από ένα  χαρτί στο πάτωμα απλωμένο κι αν κι έδειχνε πως ήταν το χαρτί μια ζωγραφιά, εκείνος παρ’όλα αυτά δεν άγγιζε με το πινέλο του το έργο του , παρά μόνο γύρω του συνέχεια  περπατούσε

σχεδόν φαινόταν σαν να χόρευε και αυτός με την μουσική γύρω από το χαρτί 

κι έριχνε μπογιές με φόρα πάνω στο χαρτί, δεξιά και αριστερά, πάνω και κάτω.

Δείτε τι ζωγράφιζε!

Jackson Pollock (Number One)

“Μα τι περίεργη ζωγραφική είναι αυτή ? Δεν ξέρω αν μου αρέσει..δεν ζωγραφίζει κάτι συγκεκριμένο μόνο δείχνει να διασκεδάζει πετώντας μπογιές δεξιά και αριστερά. Αν είχα ένα πινέλο στο ράμφος μου θα μπορούσα κι εγώ να το κάνω” είπε  ένα χελιδόνι διπλώνοντας τις φτερούγες του μπροστά στο στήθος του αλαζονικά.

Μα το αβγό ένιωσε μέσα του μια άλλη αλήθεια, γιατί το έργο αυτό δεν το κοίταξε με τα μάτια μα με την μικρή του την καρδιά.

“Μα κοιτάξτε καλύτερα!” είπε το αβγό στα χελιδόνια ” είναι σαν να χορογραφεί την ψυχή του στο χαρτί! “

 Ας δούμε αν το μικρό αβγό έχει δίκιο! Δείτε τον ζωγράφο : Όντως μοιάζει σαν να χορεύει ο ζωγράφος? Αγγίζει το πινέλο του στο χαρτί?

 

Εργασία φαντασίας νούμερο ένα:

Φανταστείτε πως  αν κάθε πινελιά ήταν ένα δέντρο και πως όλη η ζωγραφιά ήταν ένα δάσος..τότε.. αν σας έλεγα πως πίσω από το δάσος .. κρυμμένο καλά ..υπήρχε ένα μυστικό, ποιο θα ήταν αυτό? Φανταστείτε πως είστε εσείς οι ζωγράφοι του έργου και πως εσείς έχετε κρύψει μέσα εκεί ένα μυστικό.

J.Pollock

“Αχ θέλω να ζωγραφίσει κι εμένα ο ζωγράφος με αυτή την τεχνική!” είπε το αβγό και τα χελιδόνια γούρλωσαν τα μάτια.

“Άντε πάλι τα ίδια !” είπαν και ακολούθησαν το μικρό αβγό που ήδη είχε συστηθεί με τον ζωγράφο.

“Και εσάς πως σας λένε?” είπε ευγενικά το αβγό αφού ο ζωγράφος δέχτηκε να το ζωγραφίσει με τα πινέλα του.

“Jackson Pollock” είπε ο ζωγράφος κουνώντας το πινέλο του σαν μαγικό ραβδί.

Εργασία φαντασίας νούμερο δυο: 

Πώς φαντάζεστε πως ο Pollock ζωγράφισε το μικρό αβγό?


Βάλτε την μουσική που άκουγε ο ζωγράφος, σχεδιάστε ένα αβγό και προσπαθήστε να ζωγραφίσετε το αβγό σας όπως θα το έκανε ο Pollock.

Να θυμάστε! Δεν χρειάζεται να ξεκινήσετε να πετάτε μπογιές στο χαρτί παρά αφήστε ελεύθερο  το χέρι σας να ταξιδέψει πάνω στο χαρτί σαν να χορεύει! Δεν χρειάζεται να ζωγραφίσουμε κάτι συγκεκριμένο!

Περιμένουμε και πάλι τα έργα σας…ξέρετε που!

Και μην ξεχνάτε την δραστηριότητα αυτή δεν την έχουμε κάνει εμείς αλλά την βρήκαμε από το ακόλουθο blog:

https://taxidiatexnis.blogspot.com/2020/04/blog-post_4.html

Πασχαλινό κυνήγι κρυμμένου θησαυρού…στο σπίτι!

16/04/2020

Δραστηριότητα 20η 

Η αλήθεια είναι ότι στο σχολείο έχουμε κάνει μέχρι τώρα 3 παιχνίδια κρυμμένου θησαυρού και τα παιδιά είχαν ενθουσιαστεί. Έτσι σκεφτήκαμε να σας βοηθήσουμε, δίνοντας κάποιες ενδεικτικές ιδέες για να οργανώσετε ένα στο σπίτι. Η επιτυχία του θα είναι βέβαιη!

Εννοείται ότι το παιχνίδι το παίζει όλη η οικογένεια…και μπορούμε να πούμε ότι το οργάνωσε ο Πασχαλινός Λαγός για εμάς! Αυτό βέβαια προϋποθέτει να κάνουμε την προετοιμασία όσο τα παιδιά θα κοιμούνται.

Κι αν σας φαίνεται ότι απαιτούνται ιδιαίτερες δεξιότητες για να μετατρέψετε το σπίτι σας σε ένα μίνι… escape room, δεν είναι έτσι! Δείτε τις ιδέες που ακολουθούν και δημιουργήστε απ’ το τίποτα τις πιο έξυπνες κρύπτες και τους πιο ανατρεπτικούς γρίφους.

Γενικές οδηγίες για το κυνήγι θησαυρού (δοκιμασμένα tips!)

1. Κάντε την προετοιμασία κρυφά από το παιδί για να έχει και το ίδιο την ίδια χαρά και περιέργεια να ανακαλύψει τον θησαυρό . Μπορεί να σας φαίνεται δύσκολο, αλλά αν μπείτε στον… χορό και ξεκινήσετε τους πρώτους γρίφους, οι επόμενοι κυλούν σαν νεράκι.

2. Μην περιορίστε το…. κυνήγι σε έναν χώρο. Το σαλόνι  η κουζίνα,το μπάνιο, το μπαλκόνι ή τα υπνοδωμάτια, μπορούν να κάνουν το παιχνίδι πιο διασκεδαστικό!

3. Τα πάντα μπορούν να «παίξουν». Αφήστε το βλέμμα σας ελεύθερο και μετατρέψτε κάθε πιθανό αντικείμενο σε κρυψώνα με τη βοήθεια του κατάλληλου γρίφου! Κάδρα, χαλιά, εσωτερικό μαξιλαριών, βιβλία, επιτραπέζια, φυτά εσωτερικού χώρου μπορεί να γίνουν οι τέλειες κρύπτες.

4. Μην ξεχνάτε την αρίθμηση σε κάθε γρίφο. Χωρίς αυτήν, μπορεί να μπερδευτούν τα παιδιά, ανακαλύπτοντας ένα χαρτάκι κατά λάθος πιο νωρίς και να χαλάσει η σειρά και η αλληλουχία. Πείτε τους, επίσης, να διαπιστώνουν κάθε φορά αν βρίσκονται στο σωστό χαρτάκι με το γρίφο.

5. Αξιοποιήστε τις γνώσεις των παιδιών. Οι γνώσεις τις οποίες έχουν κατακτήσει ανάλογα με την ηλικία τους μπορεί να γίνει μια ανεξάντλητη πηγή από την οποία να αντλήσετε υλικό για τους γρίφους σας.

6. Προμηθευτείτε κάποιον “θησαυρό” για το τέλος για να μην απογοητευτούν!

Γρίφοι για το πασχαλινό κυνήγι θησαυρού στο σπίτι σας!

Δεν χρειάζεται, φυσικά, να ακολουθήσετε κατά γράμμα το παράδειγμα που σας προτείνουμε. Απευθύνεται άλλωστε σε παιδιά προσχολικής ηλικίας, . Μπορείτε όμως να πάρετε ιδέες και στοιχεία και ανάλογα να προσαρμόσετε το δικό σας κυνήγι θησαυρού ώστε να αφορά το δικό σας παιδί αλλά και τα αδέρφια τους. Το χαρτάκι με τον πρώτο γρίφο πρέπει να βρίσκεται σε εμφανές σημείο. Και θα ήταν μια καλή ιδέα για να μπορεί να συμμετέχει όλη η οικογένεια να πείτε ότι το έστειλε κάποιος άλλος (πχ. πασχαλινός λαγός ή κάποιο αυγό ή ακόμα και οι κυρίες τους!!!)

Γρίφοι:

1. Έχει τέσσερα πόδια και δεν είναι όυτε γάτα, ούτε καρέκλα τι είναι; Πήγαινε γρήγορα εκεί για να βρεις τον επόμενο γρίφο…

(Απάντηση: τραπέζι)

2. Μπράβο βρήκες τον πρώτο γρίφο!!!! Είσαι έτοιμος/η για τον επόμενο;

Το κοκοράκι κικιρικικι να σε ξυπνάει κάθε πρωί!Βρες τον επόμενο γρίφο εκεί που ξυπνάς κάθε πρωί.

(Απάντηση: στο κρεβάτι τους!)

3. Μπράβο βρήκες τον δεύτερο γρίφο!!!! Είσαι έτοιμος/η για τον επόμενο; Για να τον αποκτήσεις αρκεί να βάλεις το αγαπημένο σου τραγούδι και να το χορέψεις με την οικογένεια σου! Έπειτα οι γονείς σου θα σου δώσουν τον επόμενο γρίφο!

4. Μπράβο κέρδισες τον τρίτο γρίφο με τον απίστευτο χορό σου!!!! Είσαι έτοιμος/η για τον επόμενο;

Από το σπίτι πριν να βγεις μην τυχόν και ξεχάσεις να θυμηθείς να τα φορέσεις αλλιώς τα πόδια θα πονέσεις. Τι είναι;

(Απάντηση: Τα παπούτσια σου)

5. Μπράβο βρήκες τον τέταρτο γρίφο!!!! Είσαι έτοιμος/η για τον επόμενο;

Τι διαβάζεις κάθε βράδυ πριν κοιμηθείς; Στη σελίδα 5 για να δούμε τι θα βρεις….

(Απάντηση: στην 5η σελίδα του βιβλίου που διαβάζεται…)

6. Μπράβο βρήκες τον πέμπτο γρίφο!!!! Είσαι έτοιμος/η για τον επόμενο;

ζωγράφισε τι σου αρέσει να κάνεις αυτό τον καιρό πιο πολύ στο σπίτι σου. Μόλις τελειώσεις την ζωγραφιά σου οι γονείς σου θα σου δώσουν τον επόμενο γρίφο!

7. Μπράβο κέρδισες και τον έκτο γρίφο με την υπέροχη ζωγραφιά σου!!!! Είσαι έτοιμος/η για τον επόμενο;

Βιάσου όμως γιατί κάνει κρύο εκεί μέσα και ο επόμενος γρίφος θα ξεπαγιάσει!!!! Που λέτε να είναι;

(Απάντηση: στο ψυγείο!)

8. Μπράβο βρήκες τον έβδομο γρίφο!!!! Είσαι έτοιμος/η για τον επόμενο; σιγά σιγά φτάνουμε στο θησαυρό…σου έμεινα λίγοι γρίφοι ακόμα…

Πες 3 φορές τον παρακάτω γλωσσοδέτη: Μια πάπια μα ποια πάπια, μια πάπια με παπιά!

και κέρδισε τον επόμενο γρίφο!!!

9. Μπράβο βρήκες τον όγδοο γρίφο!!!! Είσαι έτοιμος/η για τον επόμενο;μμμ νομίζω ότι αυτός ο γρίφος θα σε δυσκολέψει… Λοιπόν, τι είναι αυτό που έχει τρύπες αλλά κρατάει νερό; Βρες εκεί τον επόμενο γρίφο.

(Απάντηση: Το σφουγγάρι)

10. Μπράβο βρήκες τον ένατο γρίφο!!!! Είσαι έτοιμος/η για τον τελευταίο; Η αλήθεια είναι ότι αυτόν θα τον θυμάσαι από το Νηπιαγωγείο σου…

Πόδια; Έχει

Πλάτη; Έχει

Κεφάλι; Δεν έχει:

Τι είναι; Αναποδογύρισε την και βρες τον θησαυρό!!!!!

 

Στους γρίφους μπορείτε να ενσωματώσετε πράγματα που έτσι και αλλιώς θα θέλατε να κάνετε με τα παιδιά σας…πχ. για να κερδίσεις τον επόμενο γρίφο θα πρέπει… να στρώσεις το κρεβάτι σου ή να τα ταχτοποιήσεις τα παιχνίδια σου.

Ακόμη μπορείτε να ενσωματώσετε δράσεις που έτσι και αλλιώς γνωρίζετε ότι αρέσουν στα παιδιά σας. Πχ. να βάλεις 5 φορές την μπάλα στο καλάθι ή να βγάλουμε μια βόλτα το σκύλο ή να φτιάξουμε κουλουράκια…

Γενικά αφήστε την φαντασία σας ελεύθεροι και ενσωματώσετε ότι σας ταιριάζει.

Τέλος οι γρίφοι μπορούν να είναι κλεισμένοι μέσα σε ένα φάκελο ή σε ένα πασχαλινό αυγό. Αυτό που είναι σημαντικό είναι να υπάρχει η αρίθμηση εξωτερικά (προσοχή στο 6 και 9!)

Καλή διασκέδαση σε όλη την οικογένεια!!!!!

Εμείς το παίξαμε και διασκεδάσαμε πολύ…

  

 

 

 και το έπαθλο ήταν να φτιάξουμε ποπ κορν και να παρακολουθήσουμε μια ταινία!

 

 

Βάφουμε “φυσικά”τα αυγά μας!

16/04/2020

Δραστηριότητα 19η

Σήμερα, που είναι μεγάλη Πέμπτη θα βάψουμε με φυσικό τρόπο τα αυγά μας!

Εμείς επισκεφτήκαμε ένα μπαχαροπωλείο στη γειτονιά μας, πήραμε τα κατάλληλα υλικά και βάψαμε τα αυγά μας τα χρώματα που αποφασίσαμε (κόκκινα και κίτρινα ) ωστόσο υπάρχουν και άλλα υλικά στη φύση που μπορούν και εκείνα να δώσουν χρώμα στα αυγά μας.

Εμείς χρησιμοποιήσαμε την ρίζα ενός φυτού που λέγεται ριζάρι για να τα βάψουμε κόκκινα, κουρκουμά για να τα βάψουμε κίτρινα ! Σε μια κατσαρόλα βάζουμε το ριζάρι ή τον κουρκουμά μαζί με 3-4 κουταλιές καλό ξύδι (πολύ σημαντικό από ότι έμαθα!). Τα αφήνουμε αρκετές ώρες (ιδανικά το κάνουμε από το προηγούμενο βράδυ). Έπειτα βράζουμε τα αυγά μας, σε χαμηλή φωτιά, περίπου 25 λεπτά και τα αφήνουμε να κρυώσουν. Όταν είναι έτοιμα τα λαδώνουμε για να γυαλίσουν.

Και ο λόγος που σας προτείνουμε να τα βάψετε με φυσικά υλικά… είναι για να μπορούμε να τα φάμε άφοβα το Πάσχα!

 

 

Εδώ θα δείτε και άλλες ιδέες για να βάψετε τα αυγά σας…

Καλή επιτυχία σε όλους!!!!!

 

 

 

 

Πασχαλινές Δημιουργίες 2

14/04/2020

Δραστηριότητα 18η

Πασχαλινές Δημιουργίες 2 (συνέχεια)

Η 2η πασχαλινή συνταγή δε γίνεται να λείπει από κανένα πασχαλινό τραπέζι… Είναι σε όλους μας γνωστά ως πασχαλινά κουλουράκια.

Πάρε μολύβι και χαρτί και γράψε τα υλικά που θα χρειαστείς:

  • 1 κιλό αλεύρι για όλες τις χρήσεις
  • 4 αβγά
  • 250 γρ. βούτυρο
  • ½ φλιτζάνι. γάλα
  • 2 φλιτζάνια ζάχαρη
  • ½ φλιτζάνι χυμό πορτοκαλιού
  • ξύσμα πορτοκαλιού
  • 4 κ.γ. μπέικιν πάουντερ
  • 2 βανίλιες
  • ½ κ.γ. σόδα
  • ½ κ.γ. αλάτι

Εκτέλεση 

Χτυπάμε το βούτυρο με τη ζάχαρη πολύ καλά και ρίχνουμε ένα ένα τα αβγά. Έπειτα ρίχνουμε το γάλα, το χυμό και το ξύσμα κ συνεχίζουμε το ανακάτεμα. Σε ένα άλλο μπολ έχουμε βάλει όλα τα στερεά υλικά με το μισό αλεύρι και τα ανακατεύουμε με ένα κουτάλι.

Στη συνέχεια τα προσθέτουμε  μέσα στο μείγμα με το βούτυρο και αρχίζουμε να τα ανακατεύουμε με απαλές κινήσεις ώστε να ομογενοποιηθούν τα υλικά μεταξύ τους.  Προσθέτουμε τόσο αλεύρι όσο χρειάζεται για να γίνει η ζύμη όχι πολύ σκληρή, αλλά να μην κολλάει και στα χέρια μας.
  Αφήνουμε τη ζύμη μας να ξεκουραστεί για περίπου ένα τέταρτο. Πλάθουμε τα κουλουράκια στα σχήματα που θέλουμε και τα ψήνουμε στους 180 για 10′ -20′΄ μέχρι να ροδίσουν.
 Πρίν τα ψήσετε μπορείτε να τα περάσετε με λίγο αυγό χτυπημένο ή με σκέτο κρόκο ή με σκέτο ασπράδι ή με λίγο γάλα ή με οποιοδήποτε συνδυασμό αυτών. Ή φυσικά να τα αφήσετε και έτσι… 

Αφήστε τα παιδιά να δημιουργήσουν, να λερωθούν, να γελάσουν και να παίξουν.. Η χαρά τους θα είναι μεγάλη!!

Καλή επιτυχία παιδάκια!!  Και του χρόνου..