Αγιασμός Σχολικής Χρονιάς 2025-2026
Ο καθιερωμένος αγιασμός για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 11 Σεπτεμβρίου 2025 στις 10:30 π.μ. Θα ακολουθήσει η πρώτη ενημερωτική συνάντηση εκπαιδευτικών και γονέων, και τα παιδιά θα ξεναγηθούν στους χώρους του σχολείου.
Καλή και δημιουργική σχολική χρονιά!
Απ’ το νηπιαγωγείο στο δημοτικό σχολείο (πρόγραμμα μετάβασης)
Η αντίστροφη μέτρηση για το δημοτικό ξεκίνησε, με ένα ταξίδι γεμάτο ενθουσιασμό, απορίες και χαμόγελα. Γνωρίσαμε τα παιδιά που πριν λίγο καιρό ήταν στη θέση μας και μας δόθηκε η ευκαιρία να γίνουμε για λίγο μαθητές του δημοτικού.
1.Η μετάβαση ξεκίνησε με ένα πρόγραμμα ανταλλαγής στολιδιών για τα δέντρα της αυλής και των δύο σχολείων.
2. Επίσκεψη της Β’ τάξης με τη συνοδεία της γυμνάστριας και μίας εκπαιδευτικού του δημοτικού σχολείου με σκοπό την παρουσίαση χορευτικών με παραδοσιακό και αποκριάτικο χαρακτήρα.
3. Ξεκινήσαμε την προετοιμασία για τη μετάβαση στο δημοτικό με τους μαθητές μας, χρησιμοποιώντας εκπαιδευτικό υλικό και εποπτικά μέσα. Δημιουργήσαμε κατασκευές, παρακολουθήσαμε βίντεο και συζητήσαμε ερωτήματα των παιδιών γύρω απο το νέο τους σχολικό περιβάλλον. Όλη αυτή η διαδικασία κορυφώθηκε με την πολυαναμενόμενη επίσκεψη μας στο δημοτικό σχολέιο.
4. Πραγματοποιήσαμε εκπαιδευτική επίσκεψη στο δημοτικό σχολείο, όπου μπήκαμε στην τάξη της Α’ δημοτικού, καθίσαμε στα θρανία, ανταλλάξαμε πληροφορίες και ερωτήματα μέσα απο μία εποικοδομητική συζήτηση με τους δασκάλους και τα παιδιά της τάξης, συμμετείχαμε στο μάθημα των μαθηματικών με τον δικό μας τρόπο. Ολοκληρώσαμε την εμπειρία μας με ένα ευχάριστο διάλειμμα στον προαύλιο χώρο μαζι με τις υπόλοιπες τάξεις του δημοτικού σχολείου.
5. Ξεναγηθήκαμε στη βιβλιοθήκη και σε διάφορους χώρους του σχολείου, γνωρίσαμε τον διευθυντή και τους εκπαιδευτικούς, ενώ είχαμε την ευκαιρία να περιηγηθούμε και στο λαογραφικό μουσείο του σχολείου – μια αξιόλογη δημιουργία των μεγαλύτερων μαθητών με την στήριξη των δασκάλων τους.
6. Η επίσκεψη μας ολοκληρώθηκε με την ανταλλαγή χειροποίητων συμβολικών δώρων ανάμεσα στους μαθητές των δύο σχολείων, ως ένδειξη φιλίας και συνεργασίας.
7. Εκπαιδευτική δράση με τη γυμνάστρια του δημοτικού σχολείου, με θέμα τη διατροφή και την άσκηση.
Στιγμές της σχολικής ζωής
Η σχολική χρονιά γεμίζει με μικρές καθημερινές στιγμές που αφήνουν τα πιο ζωντανά αποτυπώματα…παιχνίδι, δημιουργία, ανακαλύψεις, συνεργασία και γέλια. Μέσα από αυτές τις εικόνες, μοιραζόμαστε λίγα από τα πολλά που ζήσαμε φέτος στην τάξη. Στιγμές αυθεντικές, που αποτυπώνουν τη χαρά της μάθησης και τη μαγεία της παιδικής ηλικίας.
Ζωγράφοι και Πίνακες
Μια ξεχωριστή διαδρομή στον κόσμο της τέχνης ακολούθησαν φέτος οι μαθητές μας, γνωρίζοντας εμβληματικούς ζωγράφους και εμπνευσμένα έργα. Παρατηρήσαμε, συζητήσαμε, και δημιουργήσαμε. Το project “Ζωγράφοι και πίνακες” πέρασε διαθεματικά απ’ όλες τις ενότητες της χρονιάς, δίνοντας χώρο στη φαντασία,στη γνώση και στην προσωπική έκφραση κάθε παιδιού. Η τέχνη έγινε γέφυρα για εξερεύνηση, μάθηση και έκφραση με τρόπο βιωματικό και δημιουργικό.
1. Ο Vincent van Gogh και τα ανθισμένα κλαδιά αμυγδαλιάς σε ποτήρι.
2. Η έναστρη νύχτα του Vincent van Gogh
3. Δομήνικος Θεοτοκόπουλος γνωστός και ως Ελ Γκρέκο, στο έργο του “Μυστικός Δείπνος”
4. Γνωρίσαμε διάφορους εμβληματικούς ζωγράφους και τα έργα τους όπως τον Wassily Kandinsky, τον Δημήτρη Μυταρά, τον Νικόλαο Γύζη και άλλους.
5. Μία μικρή έκθεση με αφιέρωμα στον Pablo Picasso, στη Frida Kalo και στον Vincent van Gogh
6. ο Joan Miro στην πρόσκληση της γιορτής μας και η συνολική εικόνα της έκθεσης μας.
7. Οι μικροί ζωγράφοι δημιουργούν
Τα δέντρα και τα φυτά στην αυλή μας.
Το περιβάλλον, φυσικό και αστικό, είναι μέρος της ζωής και της καθημερινότητάς μας. Μέσα από το περιβαλλοντικό πρόγραμμα “Τα δέντρα και τα φυτά στην αυλή μας”, οι μικροί μας μαθητές ήρθαν σε επαφή και διδάχθηκαν αξίες όπως η προστασία του περιβάλλοντος και η σημασία της φύσης για την ανθρώπινη ζωή. Μέσα από βιωματικές δράσεις εξερευνήσαμε το άμεσο φυσικό περιβάλλον.
Συλλέξαμε στοιχεία όπως κλαδιά, φύλλα. λουλούδια και καρπούς. Ονομάσαμε, μετρήσαμε, ταξινομήσαμε, φτιάξαμε κολλάζ, και γράψαμε τα ονόματα όσων ανακαλύψαμε, σε ομάδες. Φυτέψαμε και δημιουργήσαμε φυτολόγιο.
Σε συνεργασία με την περιβαλλοντική ομάδα “Αιθήρ” παίξαμε παιχνίδια και μοιραστήκαμε τις γνώσεις που κατακτήσαμε.
Απολαύστε τη δράση μας:
- Παρατηρήσεις στην αυλή και συλλογή δεδομένων:
2. Ταξινόμηση και καταγραφή των δεδομένων:
3. Ομάδα Αιθήρ:
4. Κατασκευή Λουλούδι:
5. Δημιουργία Φυτολογίου, σε συνεργασία με την φοιτήτρια Ελευθερία Αθανασίου, που έκανε πρακτική στο σχολείο μας:
6. Τοποθέτηση σπόρων Αβοκάντο σε νερό, για να παρακολουθήσουμε την ανάπτυξη ριζών και να φυτέψουμε αργότερα (πιθανόν του χρόνου) σε χώμα:
Πλανήτες
Μετά την ολοκλήρωση της θεματικής ενότητας της Μυθολογίας, χρησιμοποιήσαμε ως αφόρμηση τα ονόματα των θεών του Ολύμπου για να μιλήσουμε για τους πλανήτες και πως αυτοί πήραν τα ονόματα τους. Περιγράψαμε τα χαρακτηριστικά τους και την απόσταση τους από τον Ήλιο, αναφερθήκαμε στους αστερισμούς και την δημιουργία τους και εξηγήσαμε το πως πήραν τα ονόματά τους. Διαθεματικά δουλέψαμε μέσα από την γλώσσα, τα μαθηματικά, την πληροφορική και την τέχνη.
1.Το ηλιακό μας σύστημα:
2.Οι δικοί μας Αστερισμοί
3. Έναστρη Νύχτα του Vincent Van Gohg:
Αγγλικά στο νηπιαγωγείο
Στο μάθημα των αγγλικών, τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με τη γλώσσα μέσα από τραγουδάκια, παιχνίδια και εικόνες. Με φυσικό και βιωματικό τρόπο, εξοικειώθηκαν με απλές λέξεις και εκφράσεις συμμετέχοντας με ενθουσιασμό σε κάθε δραστηριότητα. Τα παιδιά γνώρισαν βασικό λεξιλόγιο μέσα απο θεματικές ενότητες όπως τα ζώα, τα χρώματα, τα ρούχα, τον χειμώνα, την άνοιξη και την οικογένεια. Συμμετείχαν ενεργά μέσα από μία διαδραστική διαδικασία.
Bee-bot
Γνωρίσαμε το beebot. Ένα μικρό ρομποτάκι που μαθαίνει στα παιδιά βασικές έννοιες προγραμματισμού, με τρόπο διαδραστικό και διασκεδαστικό. Τα παιδιά έδιναν οδηγίες, πειραματίστηκαν, μαθαίνοντας μέσα από το παιχνίδι σκέφτονται μεθοδικά και συνεργατικά. Το Beebot το χρησιμοποιήσαμε σε αρκετές θεματικές κατα τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, βοηθώντας μας να κατανοήσαμε χωρικές,χρονικές και ταξικές έννοιες και εντάχθηκε διαθεματικά σε όλους τους τομείς του Ν.Α.Π.Σ.
- Προετοιμασία για τη χρήση του beebot, με ασκήσεις αναγνώρισης χωρικών εννοιών στο μακροεπίπεδο.
2. Εξάσκηση των χωρικών εννοιών σε μικροεπίπεδο. Εφαρμογή στο beebot.
Μυθολογία.
Η Μυθολογία αποτελεί μια θεματική που κινητοποιεί το ενδιαφέρον των παιδιών. Φέτος επιλέξαμε να ξεκινήσουμε με τον Μύθο της Περσεφόνης, αρχή της Άνοιξης. Μιλήσαμε για την αμυγδαλιά, με τον μύθο της Φυλλίς και του Δημοφώντα. Διαβάσαμε τους Άθλους του Ηρακλή, και διαπραγματευτήκαμε τους Θεούς του Ολύμπου και τα σύμβολά τους.
Παρακολουθήσαμε βίντεο:
2, Ζωγραφίσαμε τους μύθους:
3.Οργανώσαμε έκθεση βιβλίου