Τα χέρια δε χτυπάνε, τα χέρια αγαπάνε…

Η νέα σχολική χρονιά, έφερε, νέες φιλίες και καινούριες εμπειρίες! Όμως η συνύπαρξη έχει και συγκρούσεις…

Αφού διαβάσαμε το υπέροχο βιβλίο “Τα χέρια δε χτυπάνε, τα χέρια αγαπάνε” του 1ου ολοήμερου νηπιαγωγείου Παλαιοκάστρου

Τα χέρια δε χτυπάνε τα χέρια αγαπάνε / ΣΥΛΛΟΓΙΚΟ ΕΡΓΟ | Skroutz Βιβλία

Φτιάξαμε διάφορες κατασκευές με τα χέρια μας και συνεργαστήκαμε σε ομάδες!

20250924 112513 20250924 112530 20250924 112547 20250924 112609 20250924 112613 20250924 112617 20250924 112538

Αγιασμός Σχολικής Χρονιάς 2025-2026

Ο καθιερωμένος αγιασμός για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 11 Σεπτεμβρίου 2025 στις 10:30 π.μ. Θα ακολουθήσει η πρώτη ενημερωτική συνάντηση εκπαιδευτικών και γονέων, και τα παιδιά θα ξεναγηθούν στους χώρους του σχολείου.

Καλή και δημιουργική σχολική χρονιά!

Απ’ το νηπιαγωγείο στο δημοτικό σχολείο (πρόγραμμα μετάβασης)

Η αντίστροφη μέτρηση για το δημοτικό ξεκίνησε, με ένα ταξίδι γεμάτο ενθουσιασμό, απορίες και χαμόγελα. Γνωρίσαμε τα παιδιά που πριν λίγο καιρό ήταν στη θέση μας και μας δόθηκε η ευκαιρία να γίνουμε για λίγο μαθητές του δημοτικού.

 

1.Η μετάβαση ξεκίνησε με ένα πρόγραμμα ανταλλαγής στολιδιών για τα δέντρα της αυλής και των δύο σχολείων.

20241223 125808 20241223 121407 20241223 121409 20241223 125855 20241223 125829

 

2. Επίσκεψη της Β’ τάξης με τη συνοδεία της γυμνάστριας και μίας εκπαιδευτικού του δημοτικού σχολείου με σκοπό την παρουσίαση χορευτικών με παραδοσιακό και αποκριάτικο χαρακτήρα.

20250221 090020 20250221 090529 20250221 090728 20250221 090851 20250221 090750 20250221 090745 20250221 091308 20250221 090949 20250221 090925 20250221 0916230 20250221 092249 20250221 093047

 

3. Ξεκινήσαμε την προετοιμασία για τη μετάβαση στο δημοτικό με τους μαθητές μας, χρησιμοποιώντας εκπαιδευτικό υλικό και εποπτικά μέσα. Δημιουργήσαμε κατασκευές, παρακολουθήσαμε βίντεο και συζητήσαμε ερωτήματα των παιδιών γύρω απο το νέο τους σχολικό περιβάλλον. Όλη αυτή η διαδικασία κορυφώθηκε με την πολυαναμενόμενη επίσκεψη μας στο δημοτικό σχολέιο.

20250512 113603 20250512 115230 20250512 120623 20250519 091357 20250514 122357

 

4. Πραγματοποιήσαμε εκπαιδευτική επίσκεψη στο δημοτικό σχολείο, όπου μπήκαμε στην τάξη της Α’ δημοτικού, καθίσαμε στα θρανία, ανταλλάξαμε πληροφορίες και ερωτήματα μέσα απο μία εποικοδομητική συζήτηση με τους δασκάλους και τα παιδιά της τάξης, συμμετείχαμε στο μάθημα των μαθηματικών με τον δικό μας τρόπο. Ολοκληρώσαμε την εμπειρία μας με ένα ευχάριστο διάλειμμα στον προαύλιο χώρο μαζι με τις υπόλοιπες τάξεις του δημοτικού σχολείου.

20250515 085143 20250515 092521 20250515 092420

 

5. Ξεναγηθήκαμε στη βιβλιοθήκη και σε διάφορους χώρους του σχολείου, γνωρίσαμε τον διευθυντή και τους εκπαιδευτικούς, ενώ είχαμε την ευκαιρία να περιηγηθούμε και στο λαογραφικό μουσείο του σχολείου – μια αξιόλογη δημιουργία των μεγαλύτερων μαθητών με την στήριξη των δασκάλων τους.

 

20250519 085133 20250515 104501 20250515 103103 20250515 10210820250515 090236 20250515 090749 20250515 090619 20250515 091855

 

6. Η επίσκεψη μας ολοκληρώθηκε με την ανταλλαγή χειροποίητων συμβολικών δώρων ανάμεσα στους μαθητές των δύο σχολείων, ως ένδειξη φιλίας και συνεργασίας.

20250515 093936 20250515 094101 20250519 101933 20250515 094153 20250515 092554

 

 

7.  Εκπαιδευτική δράση με τη γυμνάστρια του δημοτικού σχολείου, με θέμα τη διατροφή και την άσκηση.

20250530 092108 20250530 084839 20250530 094245 20250530 094618 20250530 094728

Στιγμές της σχολικής ζωής

Η σχολική χρονιά γεμίζει με μικρές καθημερινές στιγμές που αφήνουν τα πιο ζωντανά αποτυπώματα…παιχνίδι, δημιουργία, ανακαλύψεις, συνεργασία και γέλια. Μέσα από αυτές τις εικόνες, μοιραζόμαστε λίγα από τα πολλά που ζήσαμε φέτος στην τάξη. Στιγμές αυθεντικές, που αποτυπώνουν τη χαρά της μάθησης και τη μαγεία της παιδικής ηλικίας.

 

 

20240927 124904 20250109 085158 20241203 112647 20241203 112635 20250217 110606 20250217 120305 20250307 110820 20250311 125320 20250314 102608 20250314 1027290 20250314 102848 20250314 090115 20250314 102327 20250502 124007 20250610 115123 20250508 114621 20250508 114547 20250317 122030 20250317 122010 20250313 095353 20250313 095501 20250312 085821 20250214 095424 20250212 110147 20250207 095746 20250207 0933070 20250129 123721 20250130 123653 20241223 085733

Ζωγράφοι και Πίνακες

Μια ξεχωριστή διαδρομή στον κόσμο της τέχνης ακολούθησαν φέτος οι μαθητές μας, γνωρίζοντας εμβληματικούς ζωγράφους και εμπνευσμένα έργα. Παρατηρήσαμε, συζητήσαμε, και δημιουργήσαμε. Το project “Ζωγράφοι και πίνακες” πέρασε διαθεματικά απ’ όλες τις ενότητες της χρονιάς, δίνοντας χώρο στη φαντασία,στη γνώση και στην προσωπική έκφραση κάθε παιδιού. Η τέχνη έγινε γέφυρα για εξερεύνηση, μάθηση και έκφραση με τρόπο βιωματικό και δημιουργικό.

 

1.  Ο Vincent van Gogh και τα ανθισμένα κλαδιά αμυγδαλιάς σε ποτήρι.

20250220 103256  20250220 103306 20250220 103309

 

2. Η έναστρη νύχτα του Vincent van Gogh

 20250408 091501 20250408 091438 20250408 091446

 

3.   Δομήνικος Θεοτοκόπουλος γνωστός και ως Ελ Γκρέκο, στο έργο του “Μυστικός Δείπνος”

 

20250408 121815 20250408 125947

 

4. Γνωρίσαμε διάφορους εμβληματικούς ζωγράφους και τα έργα τους όπως τον Wassily Kandinsky, τον Δημήτρη Μυταρά, τον Νικόλαο Γύζη και άλλους.

20250523 093557 20250523 093559 20250523 093610 20250523 093548

 

5. Μία μικρή έκθεση με αφιέρωμα στον Pablo Picasso, στη Frida Kalo και στον Vincent van Gogh

 

20250611 133032 20250611 121756 20250307 115544

 

 

 

 

6. ο Joan Miro στην πρόσκληση της γιορτής μας και η συνολική εικόνα της έκθεσης μας.

20250606 125834 20250611 133430

7. Οι μικροί ζωγράφοι δημιουργούν

 

20250529 122043 20250214 095612

 

 

 

Τα δέντρα και τα φυτά στην αυλή μας.

Το περιβάλλον, φυσικό και αστικό, είναι μέρος της ζωής και της καθημερινότητάς μας. Μέσα από το περιβαλλοντικό πρόγραμμα “Τα δέντρα και τα φυτά στην αυλή μας”, οι μικροί μας μαθητές ήρθαν σε επαφή και διδάχθηκαν αξίες όπως η προστασία του περιβάλλοντος και η σημασία της φύσης για την ανθρώπινη ζωή. Μέσα από βιωματικές δράσεις εξερευνήσαμε το άμεσο φυσικό περιβάλλον.

Συλλέξαμε στοιχεία όπως κλαδιά, φύλλα. λουλούδια και καρπούς. Ονομάσαμε, μετρήσαμε, ταξινομήσαμε, φτιάξαμε κολλάζ, και γράψαμε τα ονόματα όσων ανακαλύψαμε, σε ομάδες. Φυτέψαμε και δημιουργήσαμε φυτολόγιο.

Σε συνεργασία με την περιβαλλοντική ομάδα “Αιθήρ” παίξαμε παιχνίδια και μοιραστήκαμε τις γνώσεις που κατακτήσαμε.

Απολαύστε τη δράση μας:

  1. Παρατηρήσεις στην αυλή και συλλογή δεδομένων:

20250502 123720 20250502 12400720250508 11462120250508 114547

2. Ταξινόμηση και καταγραφή των δεδομένων:

Κ20250506 114531 20250506 11472220250506 114223 20250506 114837 20250508 115905 20250508 12021420250506 114927 20250508 121138 20250508 121617

3. Ομάδα Αιθήρ:

20250520 103631 20250520 104129 20250520 105105 20250520 110519 20250520 112123 20250520 112144 20250520 114015 20250520 115048

4. Κατασκευή Λουλούδι:

20250520 123332

5. Δημιουργία Φυτολογίου, σε συνεργασία με την φοιτήτρια Ελευθερία Αθανασίου, που έκανε πρακτική στο σχολείο μας:

IMG 42304892682614201d7a0762c5e483c0 VIMG 26efcd01305614cd78cb60e77c91881e V IMG 014276c4cf0c370371deb15191d984ab V IMG 7cf57f36f5ce0f94f2bdf914a01c41a8 V IMG 9306eaebcf5faf0a862aec3f7f87b763 V IMG 55dd8f210b87d0d290aaf9ca37ed4b47 V

6. Τοποθέτηση σπόρων Αβοκάντο σε νερό, για να παρακολουθήσουμε την ανάπτυξη ριζών και να φυτέψουμε αργότερα (πιθανόν του χρόνου) σε χώμα:

20250521 114404 20250521 114301 20250521 114309

Πλανήτες

Μετά την ολοκλήρωση της θεματικής ενότητας της Μυθολογίας, χρησιμοποιήσαμε ως αφόρμηση τα ονόματα των θεών του Ολύμπου για να μιλήσουμε για τους πλανήτες και πως αυτοί πήραν τα ονόματα τους. Περιγράψαμε τα χαρακτηριστικά τους και  την απόσταση τους από τον Ήλιο, αναφερθήκαμε στους αστερισμούς και την δημιουργία τους και εξηγήσαμε το πως πήραν τα ονόματά τους.  Διαθεματικά δουλέψαμε μέσα από την γλώσσα, τα μαθηματικά, την πληροφορική και την τέχνη.

1.Το ηλιακό μας σύστημα:

20250408 091516

2.Οι δικοί μας Αστερισμοί

20250404 09462620250404 094608

3. Έναστρη Νύχτα του Vincent Van Gohg:

20250408 09150120250408 091438

Αγγλικά στο νηπιαγωγείο

Στο μάθημα των αγγλικών, τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με τη γλώσσα μέσα από τραγουδάκια, παιχνίδια και εικόνες. Με φυσικό και βιωματικό τρόπο, εξοικειώθηκαν με απλές λέξεις και εκφράσεις συμμετέχοντας με ενθουσιασμό σε κάθε δραστηριότητα. Τα παιδιά γνώρισαν βασικό λεξιλόγιο μέσα απο θεματικές ενότητες όπως τα ζώα, τα χρώματα, τα ρούχα, τον χειμώνα, την άνοιξη και την οικογένεια. Συμμετείχαν ενεργά μέσα από μία διαδραστική διαδικασία.

 

  1. 20250220 103228 20241219 090435 20241219 090455 20250115 09272320250606 111321

Bee-bot

Γνωρίσαμε το beebot. Ένα μικρό ρομποτάκι που μαθαίνει στα παιδιά βασικές έννοιες προγραμματισμού, με τρόπο διαδραστικό και διασκεδαστικό. Τα παιδιά έδιναν οδηγίες, πειραματίστηκαν, μαθαίνοντας μέσα από το παιχνίδι σκέφτονται μεθοδικά και συνεργατικά. Το Beebot το χρησιμοποιήσαμε σε αρκετές θεματικές κατα τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, βοηθώντας μας να κατανοήσαμε χωρικές,χρονικές και ταξικές έννοιες και εντάχθηκε διαθεματικά σε όλους τους τομείς του Ν.Α.Π.Σ.

 

  1. Προετοιμασία για τη χρήση του beebot, με ασκήσεις αναγνώρισης χωρικών εννοιών στο μακροεπίπεδο.

 

20250110 122123 20250110 122410 20250110 123245 20250110 123339 20250110 124427

 

2. Εξάσκηση των χωρικών εννοιών σε μικροεπίπεδο. Εφαρμογή στο beebot.

 

 

20250110 124557 20250110 125157 20250110 124837 20250110 1246440 20250110 125429 20250110 125438 20250110 1306021

Μυθολογία.

Η Μυθολογία αποτελεί μια θεματική που κινητοποιεί το ενδιαφέρον των παιδιών. Φέτος επιλέξαμε να ξεκινήσουμε με τον Μύθο της Περσεφόνης, αρχή της Άνοιξης. Μιλήσαμε για την αμυγδαλιά,  με τον μύθο της Φυλλίς και του Δημοφώντα. Διαβάσαμε τους Άθλους του Ηρακλή, και διαπραγματευτήκαμε τους Θεούς του Ολύμπου και τα σύμβολά τους.

Παρακολουθήσαμε βίντεο:

 

 

2, Ζωγραφίσαμε τους μύθους:

20250404 093756

3.Οργανώσαμε έκθεση βιβλίου

20250313 10070920250313 100619

 

 

20250212 110147