Σχολικός εκφοβισμός

6 Μαρτίου – Πανελλήνια Ημέρα κατά της Σχολική Βίας και του Εκφοβισμού

Προϋπάρχουσες ιδέες των παιδιών για την έννοια του σχολικού εκφοβισμού 

02915DD8 AE89 4403 867F 5661D7D79D3F 1 201 a

Ακολούθησε συζήτηση για την καλύτερη κατανόηση των εννοιών. Σε ποιες περιπτώσεις μιλάμε για εκφοβισμό και βία, τι πρέπει να κάνουμε, πως να αντιδρούμε, πως να βοηθάμε αν βλέπουμε να κακομεταχειρίζονται τους συμμαθητές μας. Με παραδείγματα καταλάβαμε την διαφορά του “καρφώνω” και “ενημερώνω” και είπαμε πως αισθάνονται θύματα και θύτες. Στην ερώτηση… γιατί οι θύτες φέρονται έτσι άσχημα στους άλλους αφού ξέρουμε ότι όλα τα παιδιά είναι καλά …πήραμε τις παρακάτω πολύ σοφές απαντήσεις από τα νήπια μας

C545BD11 EB3E 4C01 AB55 11F4630CFDDD 1 201 a 1

Στο τέλος αποφασίσαμε να φτιάξουμε μια αφίσα για να μεταφέρουμε τα μηνύματα μας στους γονείς αλλά και στο 15ο Δημοτικό σχολείο, που μας υποδέχθηκαν με μεγάλη χαρά. Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες και ανέλαβαν διαφορετικές αρμοδιότητες η καθεμία. Ζωγράφισαν περιστατικά βίας, έγραψαν συνθήματα στο χαρτί και στον υπολογιστή. Χρησιμοποιήσαμε την εφαρμογή “Myposterwall”. 

8B077E8D 15CE 4BAA 9926 5D6C07DF47AC

 

Υπεύθυνα παιδιά – Υπερασπιστές των ζώων

θεματική Ενότητα: «Φροντίζω το περιβάλλον”

Παγκόσμια και πολιτιστική κληρονομιά

Τίτλος εργαστηρίου «Υπεύθυνα παιδιά – Υπερασπιστές των ζώων»

Στόχοι του προγράμματος είναι: να κατανοήσουν οι μαθητές/τριες την σχέση αλληλεξάρτησης ανάμεσα στα ζώα και στον άνθρωπο, να κατανοήσουν ότι ο άνθρωπος πολλές φορές δεν σέβεται τα ζώα για αυτά που μας προσφέρουν και να αντιληφθούν ότι η στάση σεβασμού απέναντι στα ζώα είναι μια στάση που ενισχύει το αίσθημα ευθύνης.

(Οι δραστηριότητες πραγματοποιήθηκαν και από τα  3 τμήματα και ακολουθούν ενδεικτικές φωτογραφίες)

1ο Εργαστήριο: “Άνθρωποι και ζώα-μία σχέση αλληλεξάρτησης”

Με την τεχνική της ιδεοθύελλας δημιουργήσαμε τον αρχικό εννοιολογικό χάρτη με κεντρικό ερώτημα «Ζώα που μας προσφέρουν τροφή», χειρόγραφα και στην εφαρμογή coggle.

 

0 02 05 b1689b421066f7c2ff9b5d4ffa09f71403949ec8871c3ee8f769095dad041643 22689733d2d

Screenshot 2026 06 15 at 9.38.56 PM

Στη συνέχεια, διαμοιράσαμε εικόνες με ζώα και τα προϊόντα που παράγουν. Οι μαθητές/τριες παρατήρησαν τις εικόνες και αντιστοίχησαν  κάθε προϊόν στο σωστό ζώο. Ζωγράφισαν το ζώο που πίστευαν ότι τους δίνει την πιο σημαντική τροφή και μετά δημιουργήσαμε ένα δεύτερο εννοιολογικό χάρτη με τις νέες γνώσεις που αποκτήσαμε σχετικά με τα προϊόντα που μας παρέχει το κάθε ζώο.

 

Έπειτα δημιουργήσαμε τον τρίτο εννοιολογικό χάρτη “Τι προσφέρει ο άνθρωπος στα ζώα”. Από την σύγκριση των εννοιολογικών χαρτών καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι υπάρχει μια πολύ στενή και αλληλένδετη σχέση ανάμεσα στον άνθρωπο, στα ζώα και στο περιβάλλον.

2ο Εργαστήριο: “Ο ζωγράφος Σαγκάλ μας μιλάει για την σχέση αλληλεξάρτησης μεταξύ ανθρώπου και ζώων”

Προβάλαμε στην ολομέλεια τον πίνακα ζωγραφικής του Σαγκάλ “Εγώ και το χωριό”

 Περιήγηση Στην Τέχνη

Ως μεθοδολογικό εργαλείο χρησιμοποιήθηκε η στοχαστική προσέγγιση έργων τέχνης: “μοντέλο” D.Perkins για συστηματική παρατήρηση και ανάλυση του συγκεκριμένου έργου τέχνης, μέσα από τέσσερις διαδοχικές φάσεις: “παρατηρώ”, “σκέφτομαι δηκιουργικά”, “σκέφτομαι κριτικά” και “σκέφτομαι ολιστικά”. Κάθε φάση ενεργοποιεί με διαφορετικό τρόπο τη στοχαστική διάθεση του μαθητή/τριας. Μετά την επεξεργασία του πίνακα οι μαθητές/τριες απέδωσαν το μήνυμα που θέλει να στείλει ο Σαγκάλ “Υπάρχει μία σχέση αλληλεξάρτησης μεταξύ ανθρώπου και ζώων” και ζωγράφισαν με τον δικό τους τρόπο τον πίνακα.

3ο Εργαστήριο: “Σέβομαι τα ζώα – Δεν τα υπερεκμεταλλεύομαι”

Παρακολουθήσαμε εικόνες  σε pdf που απεικόνιζαν ζώα στο φυσικό τους περιβάλλον και ζώα σε βιομηχανικές μονάδες παραγωγής. Οι μαθητές/τριες παρατήρησαν και αναγνώρισαν τις εικόνες που τα ζώα εκτρέφονταν στο φυσικό τους περιβάλλον σε αντιδιαστολή με εκείνες που τα ζώα στερούνταν την ελευθερία τους. Μέσα από ενδεικτικές ερωτήσεις, κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι κάποια ζώα που απεικονίζονταν στις εικόνες τα εκτρέφει ο άνθρωπος στο φυσικό τους περιβάλλον, ενώ κάποια άλλα τα εκτρέφει σε βιομηχανικές μονάδες παραγωγής ζώων. Τέθηκαν ερωτήματα, όπως… γιατί νομίζετε ότι συμβαίνει αυτό; – πως σας φαίνονται οι συνθήκες που επικρατούν στις μονάδες εκτροφής; – τι επιπτώσεις νομίζετε ότι μπορεί να έχει αυτό για τα ζώα; Στην συνέχεια αποτύπωσαν με ζωγραφική ζώα που ζουν ελεύθερα και ζώα που ζουν σε μονάδες εκτροφής.

4ο Εργαστήριο: “Και τα ζώα έχουν δικαιώματα”

Θέσαμε στην ολομέλεια τον εξής προβληματισμό: Έχουν τα ζώα εκτροφής δικαιώματα  σε μια καλύτερη ζωή και σε καλύτερες συνθήκες διαβίωσης; Τι νομίζετε; Αφού ακούστηκαν όλες οι ιδέες και οι απόψεις των μαθητών/τριών παρουσιάσαμε οπτικοποιημένο το κείμενο της Οικουμενικής Διακήρυξης των Δικαιωμάτων των Ζώων. Τα παιδιά είχαν ήδη προβλέψει τα περισσότερα δικαιώματα. Στην συνέχεια κάθε μαθητής/τρία ζωγράφισε όσα δικαιώματα θυμόταν και θεωρούσε πιο σημαντικά. Κλείνοντας, υποσχεθήκαμε ότι θα φροντίζουμε και θα προστατεύουμε όλα τα ζωάκια, ώστε να ζουν με ασφάλεια, αγάπη και σεβασμό, όπως τους αξίζει.

 

 

Με τα μάτια της καρδιάς των παιδιών

Με αφορμή τη Γιορτή της Μητέρας, τα παιδιά μίλησαν για τις μαμάδες τους και μοιράστηκαν μαζί μας τις πιο όμορφες στιγμές που έχουν περάσει μαζί τους. Οι ιστορίες τους ήταν διαφορετικές, όμως όλες είχαν μια κοινή αφετηρία: την απέραντη αγάπη που νιώθουν και εισπράττουν καθημερινά από τη μαμά τους. Μέσα από τα λόγια τους αναδείχθηκε ο ξεχωριστός δεσμός που ενώνει κάθε παιδί με το πιο αγαπημένο του πρόσωπο.

Το πορτρέτο της μαμάς με μια αφιέρωση ήταν το δωράκι τους για εκείνη!!!

Μικροί εξερευνητές της Άνοιξης

Ανακαλύψαμε την άνοιξη μέσα από τις πέντε αισθήσεις μας. Τα παιδιά χωρίστηκαν σε πέντε ομάδες και η καθεμία ανέλαβε μία αίσθηση. Μέσα από συζήτηση και συνεργασία, εντόπισαν όσα ταιριάζουν σε κάθε αίσθηση και τα αποτύπωσαν με ζωγραφιές.

Όταν ολοκλήρωσαν την αποστολή τους, παρουσίασαν τις εργασίες τους στην παρεούλα. Στη συνέχεια, ενώσαμε όλες τις δημιουργίες και φτιάξαμε το «Λουλούδι της Άνοιξης», γεμάτο χρώματα, αρώματα, ήχους, γεύσεις και αγγίγματα της πιο όμορφης εποχής του χρόνου.

Τις επόμενες ημέρες μιλήσαμε για τις αλλαγές στην φύση, τα έντομα, για τον κύκλο ζωής του φυτού, τα μέρη του και όσα χρειάζεται για να αναπτυχθεί. Αρχικά, ζωγραφίσαμε τα δικά μας λουλούδια και, στη συνέχεια, με αφορμή την Πρωτομαγιά, αποφασίσαμε να φυτέψουμε σπόρους και να παρακολουθήσουμε την ανάπτυξή τους. Με πολλή φροντίδα και ενδιαφέρον, αναλάβαμε να τους ποτίζουμε και να τους περιποιούμαστε, βλέποντάς τους να μεγαλώνουν μέρα με τη μέρα.

Πασχαλινές δράσεις και παραδόσεις

Τις τελευταίες ημέρες, η τάξη μας πλημμύρισε με το πνεύμα και τις παραδόσεις του Πάσχα. Μέσα από υπέροχα εικονογραφημένα βιβλία, τα παιδιά ταξίδεψαν στην ιστορία της Μεγάλης Εβδομάδας και γνώρισαν τα θαύματα του Ιησού Χριστού. Η μάθηση έγινε παιχνίδι, καθώς μέσα από βιωματικές δραστηριότητες και φύλλα εργασίας, οι μικροί μας μαθητές εμπέδωσαν τις νέες γνώσεις με τον πιο δημιουργικό τρόπο.

Στη συνέχεια, σειρά είχαν τα έθιμα του τόπου μας! Αφού μοιραστήκαμε τις δικές μας εμπειρίες, «ταξιδέψαμε» ψηφιακά σε διάφορες γωνιές της Ελλάδας μέσα από βίντεο και φωτογραφίες, ανακαλύπτοντας ιδιαίτερες πασχαλινές παραδόσεις. Φυσικά, δεν λείψανε οι κατασκευές, το βάψιμο των αβγών και τα ομαδικά παιχνίδια που μας γέμισαν χαμόγελα.

Απολαύστε τις στιγμές μας στις παρακάτω φωτογραφίες!

 

IMG 4067 1

Μια διπλή γιορτή: Τιμούμε την 25η Μαρτίου!

Αυτές τις ημέρες, το νηπιαγωγείο μας ντύθηκε στα γαλανόλευκα για να τιμήσει τη διπλή γιορτή του Ελληνισμού: τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου και την Επανάσταση του 1821. Μέσα από τις σελίδες αγαπημένων βιβλίων, όπως το «Γεννήθηκα το 1821» και «Τα Ελληνάκια», ταξιδέψαμε πίσω στον χρόνο, γνωρίσαμε τους ήρωες και τις ηρωίδες του τόπου μας και νιώσαμε περηφάνια για την ιστορία μας.

Η τάξη μας γέμισε με τραγούδια και μελωδίες, ενώ οι μικροί μας μαθητές έγιναν «μικροί ιστορικοί» μέσα από παιχνίδια γλώσσας και μαθηματικών. Η δημιουργικότητά μας κορυφώθηκε με τις κατασκευές μας, όπου τα παιδιά αποτύπωσαν με τον δικό τους μοναδικό τρόπο τα σύμβολα της πατρίδας μας.

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ «Οι μικροί εξερευνητές»

Στα πλαίσια του δεύτερου Εργαστηρίου Δεξιοτήτων του θεματικού κύκλου «Δημιουργώ και καινοτομώ» με τίτλο «Οι μικροί εξερευνητές» που εκπονήθηκε την περίοδο Ιανουαρίου Φεβρουαρίου εστιάσαμε στη γνωριμία των παιδιών με κάποια σημαντικά Ευρωπαϊκά μνημεία, την πολιτιστική κληρονομιά και τη σημασία τους και τον ρόλο του ξεναγού μέσω διαδραστικών δραστηριοτήτων καθώς και την εμπλοκή των γονέων.

Αρχικά μιλήσαμε για το τι νομίζουν ότι σημαίνει μνημείο, αν γνωρίζουν ή έχουν επισκεφθεί κάποιο , τι είναι ο/η ξεναγός και αφού χωριστήκαμε σε ομάδες αποφασίσαμε να φέρουμε πληροφορίες σχετικά με τα παρακάτω μνημεία : Παρθενώνας, Κολοσσαίο, Πύργος του Άιφελ και Ατόμιουμ. Μετά τη συλλογή και παρουσίαση των πληροφοριών δημιουργήσαμε την ταξιδιωτική γωνιά.

 

Εντοπίσαμε τα μνημεία στον χάρτη ,αλλά και τα επισκεφθήκαμε διαδικτυακά μέσω Google maps, κάναμε εικονική περιήγηση και τα κατασκευάσαμε σε ομάδες με υλικά και στοιχεία που μπορέσαμε να σκεφτούμε.

 

Δουλέψαμε με ανοιχτά φύλλα εργασίας αλλά και στοχευμένες εργασίες για την κατανόηση της θεματικής.

Τέλος παραλάβαμε το Βραβείο Βοηθού Ξεναγού για την επιτυχημένη ολοκλήρωση του Εργαστηρίου!!

 

 

BRABEIO 1

 

Μικρά χέρια, μεγάλα μηνύματα

«Ενδυναμώνουμε και θωρακίζουμε τα παιδιά μας, ώστε να μπορούν να αντιμετωπίζουν περιστατικά βίας, καλλιεργώντας παράλληλα την ενσυναίσθηση, για να μη βρεθούν ποτέ στη θέση ούτε του θύματος ούτε του θύτη.»

Εγγραφές 2026-2027

Εδώ θα βρείτε όλες τις πληροφορίες και τα απαραίτητα δικαιολογητικά για την εγγραφή των παιδιών στο Νηπιαγωγείο μας!

ΓΕΝΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ


Φόρτωση PDF…

ΑΤΟΜΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ ΥΓΕΙΑΣ ΜΑΘΗΤΗ/ΤΡΙΑΣ


Φόρτωση PDF…

ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΗΛΩΣΗ ΣΥΝΑΙΝΕΣΗΣ ΕΤΕΡΟΥ ΓΟΝΕΑ


Φόρτωση PDF…

ΟΡΙΑ 15ου ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΝΙΚΑΙΑΣ

https://dipe-peiraia.att.sch.gr/oria-dimosion-nipiagogeion/oria-ng-nikaias/

 

Πίνακες με θέμα τους χαρταετούς

Στα πλαίσια της θεματικής “Απόκριες” παρατηρήσαμε και επεξεργαστήκαμε τους πίνακες “Χαρταετός” του Δ.Μυταρά και “Μεγάλο τοπίο Ύδρας” του Χατζηκυριακού Γκίκα. Στην συνέχεια τα παιδιά εξάσκησαν την παρατηρητικότητα τους βρίσκοντας λεπτομέρειες του πίνακα και τοποθετώντας τες στην σωστή θέση. Στο τέλος δούλεψαν σε ομάδες και δημιούργησαν τους δικούς τους πίνακες ζωγραφικής. Η κάθε ομάδα χρησιμοποίησε διαφορετικά υλικά και έδωσε ένα τίτλο στο έργο της.

Στου καρναβαλιού το ρυθμό, ελεύθερα ψηλά πετώ, μ’ έναν χαρταετό!

Το κέντρο δημιουργίας, μάθησης και καινοτομίας – “Καλειδοσκόπιο”  μας παρουσίασε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Στου καρναβαλιού το ρυθμό, ελεύθερα ψηλά πετώ, μ’ έναν χαρταετό!”, το οποίο περιείχε αλληλεπιδραστική αφήγηση, θέατρο, υπόδυση ρόλων, θεατρικό παιχνίδι, κινητική έκφραση και χορό. 

Τα παιδιά με βιωματικό τρόπο γνώρισαν έθιμα από διάφορα μέρη της Ελλάδας και διασκέδασαν με την καρδιά τους!!!