Σχέδια Δράσης

Τα Σχέδια Δράσης αποτελούν οργανικό μέρος του Συλλογικού Προγραμματισμού και της Εσωτερικής Αξιολόγησης των σχολικών μονάδων, όπως προβλέπεται από το θεσμικό πλαίσιο που διέπει τη λειτουργία των σχολείων της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης:

  • Νόμος 4692/2020 (ΦΕΚ 111/Α/12-6-2020): «Αναβάθμιση του σχολείου και άλλες διατάξεις»
  • Υπουργική Απόφαση 108906/ΓΔ4/10-9-2021 (ΦΕΚ 4189/Β/10-9-2021): «Διαδικασία Εσωτερικής και Εξωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου»
  • Σχετικές εγκύκλιοι του Υπουργείου Παιδείας και του Ι.Ε.Π.

Η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου είναι μια διαρκής, συμμετοχική και αναπτυξιακή διαδικασία που στοχεύει στην τεκμηριωμένη ανατροφοδότηση και στη συνεχή βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης.

Ο σκοπός των Σχεδίων Δράσης είναι:

  • να προωθείται η συνεργασία και ο αναστοχασμός των εκπαιδευτικών
  • να ενισχύεται η ποιότητα του παιδαγωγικού έργου
  • να καλλιεργείται μια κουλτούρα συλλογικής ευθύνης, διαφάνειας και καινοτομίας.

Κάθε σχολική μονάδα υλοποιεί τουλάχιστον ένα Σχέδιο Δράσης ανά σχολική χρονιά, το οποίο προκύπτει μέσα από συζήτηση, ανάλυση αναγκών και κοινή στοχοθεσία του Συλλόγου Διδασκόντων.

Στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, τα Σχέδια Δράσης αναπτύσσονται σε τρεις βασικούς τομείς λειτουργίας της σχολικής μονάδας. Κάθε τομέας περιλαμβάνει θεματικούς άξονες και ορίζει συγκεκριμένους στόχους που καθοδηγούν τη διαμόρφωση των δράσεων.

1.Παιδαγωγική και Μαθησιακή Λειτουργία

Ενδεικτικοί στόχοι:

  • Ενίσχυση της ενεργητικής συμμετοχής των παιδιών στη μαθησιακή διαδικασία
  • Δημιουργία παιδαγωγικού κλίματος ασφάλειας, αποδοχής και σεβασμού
  • Ανάπτυξη συνεργατικών μορφών μάθησης
  • Προώθηση συμπεριληπτικών πρακτικών και αποδοχής της διαφορετικότητας
  • Ενδυνάμωση της επικοινωνίας και της συνεργασίας με τις οικογένειες

2. Διοικητική Λειτουργία και Οργάνωση της Σχολικής Μονάδας

Ενδεικτικοί στόχοι:

  • Βελτίωση της λειτουργικής οργάνωσης και της επικοινωνίας στο εσωτερικό του σχολείου
  • Ενίσχυση της συλλογικότητας και της συμμετοχικής λήψης αποφάσεων
  • Ενεργή σύνδεση του σχολείου με την τοπική κοινωνία, φορείς και πολιτιστικούς οργανισμούς
  • Ανάδειξη του ρόλου του σχολείου ως κέντρου πολιτισμού, συνεργασίας και δημιουργίας

3. Επαγγελματική Ανάπτυξη των Εκπαιδευτικών

Ενδεικτικοί στόχοι:

  • Συστηματική επιμόρφωση και ανάπτυξη δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών
  • Ανάπτυξη επαγγελματικών κοινοτήτων μάθησης
  • Ανάδειξη και διάχυση καλών πρακτικών διδασκαλίας
  • Συμμετοχή σε προγράμματα και συνεργασίες με άλλες σχολικές μονάδες
  • Ενίσχυση της επαγγελματικής αυτοπεποίθησης και της καινοτόμου σκέψης

Το σχολείο ως κοινότητα μάθησης

Μέσα από τη συνεργασία, τον αναστοχασμό και τη δημιουργικότητα, επιδιώκουμε ένα σχολείο ανοιχτό, συμμετοχικό και ζωντανό, όπου κάθε παιδί, εκπαιδευτικός και γονιός νιώθει πως συμβάλλει ουσιαστικά στη διαμόρφωση μιας κοινότητας μάθησης και χαράς.