Previous Next

Πρακτική άσκηση φοιτητών Γ έτους ΤΕΕΠΗ Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης

Τα δύο διδακτικά σενάρια στα οποία γίνεται αναφορά παρακάτω, πραγματοποιήθηκαν για δύο συνεχόμενες ημέρες στο 15ο Πειραματικό Νηπιαγωγείο  Κομοτηνής από φοιτήτριες Γ έτους, του ΤΕΕΠΗ  Δ.Π.Θ.

Ακολουθήθηκαν, σύμφωνα με το Νέο Πρόγραμμα Σπουδών του Νηπιαγωγείου, τα 5 Στάδια για την Πορεία Ανάπτυξης  των Διδακτικών Σεναρίων:

Α φάση: Εξοικείωση

Β φάση: Επισκόπηση

Γ  Φάση: Επεξήγηση

Δ Φάση: Εμπλουτισμός

Ε Φάση: Εκτίμηση

΄Ολα όσα περιγράφονται είναι αποσπασματικά και ενδεικτικά της πορείας των δύο διδακτικών σεναρίων, σύμφωνα με το Νέο Πρόγραμμα Σπουδών του Νηπιαγωγείου.

Τμήμα  2ο

ΤΙΤΛΟΣ  ΣΕΝΑΡΙΟΥ: Οι βοηθοί του Antoon

Μαθησιακό Περιεχόμενο

Κυρίαρχο θεματικό πεδίο:

Α ΘΕΜΑΤΙΚΟ ΠΕΔΙΟ: ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ :

Α1: ΓΛΩΣΣΑ

ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΕΣ:

Α1.1. Προφορική επικοινωνία

  1. i) Κατανόηση και παραγωγή πληροφορικών κειμένων

Α.1.2. Γραπτή Επικοινωνία

i). Κατανόηση γραπτών κειμένων και εμπλοκή σε πρακτικές ανάγνωσης

iii) Έννοιες και συμβάσεις γραπτού κειμένου

Α.1.3. Πολυγλωσσική Επικοινωνία

  1. i) Ενθάρρυνση της χρήσης των γλωσσών κατά την κατανόηση και την παραγωγή προφορικών κειμένων.

 

Εμπλεκόμενα Θεματικά Πεδία και Θεματικές Ενότητες-Υποενότητες:

 Β ΘΕΜΑΤΙΚΟ ΠΕΔΙΟ : ΠΑΙΔΙ, ΕΑΥΤΟΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ :

Β.1 ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ

ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΕΣ :

Β.1.1 Αίσθηση Εαυτού

i) Θετική αυτοεικόνα

ii) Αυτονομία και αλληλεξάρτηση

iii) Ανάπτυξη θετικής στάσης και δεκτικότητας απέναντι στη μάθηση

Β.1.2 Συναισθηματική Επίγνωση

i) Αντίληψη συναισθημάτων

Β.1.3 Διαπροσωπικές Σχέσεις

i) Αλληλεπίδραση – Επικοινωνία

ii) Ανάπτυξη και διατήρηση σχέσεων

Δ. ΠΑΙΔΙ, ΣΩΜΑ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΡΑΣΗ

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ :

Δ.2 ΤΕΧΝΕΣ

ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΕΣ :

Δ.2.1 Εικαστικές Τέχνες

i) Εικαστική μορφή και σύνθεση

Δ.2.2 Θεατρική Τέχνη

i. Θεατρική έκφραση και αλληλεπίδραση

A φάση: Εξοικείωση

Το βιβλίο που επιλέχθηκε είναι το  «Ρούλα η ακριδούλα», του KRINGS ANTOON

Η γαντόκουκλα που λειτουργεί ως βοηθός  της   νηπιαγωγού.ταξη2 image0

 

 

Στη Β φάση της επισκόπησης,  τα παιδιά δίνουν  απαντήσεις στο ερώτημα τι γνωρίζουν για το τέλος ενός παραμυθιού οι οποίες  καταγράφονται  στην πρώτη στήλη του πίνακα KWLH.

Στην Γ  Φάση: Επεξήγηση, μετά την ανάγνωση του παραμυθιού, στη στήλη W  έγινε καταγραφή των απαντήσεων των παιδιών  στο ερώτημα πώς θα βρούνε το τέλος της ιστορίας. Δηλαδή ότι χρειάζεται να εργαστούν ομαδικά. να δημιουργήσουν ήρωες και ένα κείμενο και να ζωγραφίσουν εικόνες. 

ταξη 2 IMG 20240404 143039Στην Γ  φάση της επεξήγησης, τα παιδιά χωρίστηκαν τυχαία σε 2 ομάδες. Η κάθε ομάδα θα ζωγραφίσει το τέλος της και έπειτα θα φωνάξει τη νηπιαγωγό για να  γράψει  ό,τι χρειάζεται .

ταξη 2 ομαδικη image5ταξη2 ομαδικηimage4 ταξη 2 ομαδικη image3

Το Τελικό παραγόμενο έργο των 2 ομάδων των παιδιώνταξη 1 ομαδικη IMG 20240405 123807ταξη 2 IMG 20240405 123752

Στην 5η φάση της εκτίμησης, το διάγραμμα kwlh έχει συμπληρωθεί και στις 2 τελευταίες στήλες του.

Καταγράφονται στην 3η στήλη του πίνακα KWLH, οι απαντήσεις  των παιδιών σε ερωτήματα του τύπου:»,« Γιατί το κάναμε όλο αυτό;»,  « Πόσες εκδοχές τέλους του παραμυθιού, κάναμε και τι γινόταν στο καθένα ; »    « Σε τι μοιάζουν τα τέλη μας και σε τι διαφέρουν;”

Στην 4η στήλη του πίνακα KWLH, καταγράφονται οι απαντήσεις  των παιδιών σε ερωτήματα του τύπου:« Πώς τα κάναμε όλα αυτά; Πώς δουλέψαμε; »κλπ.

ταξη2 IMG 20240405 120731

Τμήμα 1ο

ΤΙΤΛΟΣ  ΣΕΝΑΡΙΟΥ: Οι περιπέτειες της  Σούλας Μελισσούλας.

 Μαθησιακό Περιεχόμενο

Κυρίαρχο θεματικό πεδίο:

Α. Παιδί και Επικοινωνία

Θεματική ενότητα:

A.1 Γλώσσα

Υποενότητα:

Α.1.1 Προφορική Επικοινωνία

Α.1.2 Γραπτή Επικοινωνία

Α.2  Τεχνολογίες της επικοινωνίας και της πληροφορίας

Εμπλεκόμενο θεματικό πεδίο:

Β. Παιδί Εαυτός και Κοινωνία

Θεματική ενότητα:

Β.1 Προσωπική και κοινωνικοσυναισθηματική ανάπτυξη

Υποενότητες:

Β.1.2 Συναισθηματική επίγνωση

Β.1.3 Διαπροσωπικές σχέσεις

Εμπλεκόμενο θεματικό πεδίο:

Δ. Παιδί ,Σώμα, Δημιουργία και Έκφραση

Θεματική Ενότητα:

Δ.2 Τέχνες

Υποενότητα:

Δ.2.1 Εικαστικές Τέχνες

Το βιβλίο που επιλέχθηκε είναι «Το Κοριτσάκι και η Μέλισσα» της Alison Jay

Η γαντόκουκλα που λειτουργεί ως βοηθός  της   νηπιαγωγού.

ταξη 1 image 6487327Β φάση: Επισκόπηση. Αρχίζει να συμπληρώνεται ο πίνακας KWLΗ. Στο Κ (γνωρίζω) αναφέρουμε τις γνώσεις των παιδιών για τα τέλη των παραμυθιών. 

ταξη 1 IMG 20240404 160619 1Στην Γ φάση της επεξήγησης αποφάσισαν και εργάστηκαν σε ομάδες:

ταξη 1 ομαδικη IMG 20240405 130118 1ταξη 1 ομαδικηIMG 20240405 130110 1

Ε Φάση: Εκτίμηση, 

Στην ολομέλεια διεξάγεται συζήτηση με την προτροπή της νηπιαγωγού, και γίνεται καταγραφή των απαντήσεων των παιδιών, στι διάγραμμα kwlh.

Στήλη L ,συμπληρώνουμε τι μάθαμε;

Στήλη Η καταγράφουμε πώς το μάθαμε;

Ολοκληρωμένος ο πίνακας KWLH: ταξη 1 KWLH IMG 20240405 130157

Σημείωση:

Η τεχνική διδασκαλίας KWLH είναι μια καλή μέθοδος για να βοηθήσει τους μαθητές να αξιοποιήσουν προηγούμενες γνώσεις και να τις προσθέσουν σε αυτήν την κατανόηση καθώς διαβάζουν και στοχάζονται.

Το KWLH σημαίνει: (K-what do I know; W- what do I want to know; L- what have I learned; H- how can I learn more.)

  • Κ: Τι ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ οι μαθητές για το θέμα.
  • W: Τι θέλουν να μάθουν.
  • L: Τι ΜΑΘΑΙΝΟΥΝ καθώς διαβάζουν.
  • H– ΠΩΣ μπορούν να μάθουν περισσότερα (περισσότερες πηγές όπου μπορούν να βρεθούν πρόσθετες πληροφορίες).

Βραβείο συμμετοχής σε αντισεισμική άσκηση.

Συγχαρητήρια σε όλα τα παιδάκια μας που για άλλη μία φορά, συμμετείχαν ενεργά και με υπευθυνότητα  στην άσκηση σεισμού που πραγματοποιήσαμε!

ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ

«Υποβολή αιτήσεων για την εισαγωγή μαθητών στα Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία για το σχ. έτος 2024-25»

Στο Νηπιαγωγείο μας προκυρήσσονται 7 θέσεις νηπίων και 17 θέσεις προνηπίων.

Οι γονείς/κηδεμόνες που επιθυμούν τη συμμετοχή του παιδιού τους στην κλήρωση ή την
δοκιμασία εισαγωγής, υποβάλλουν ηλεκτρονική αίτηση,
από την Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024 έως και την Τετάρτη 17 Απριλίου 2024 και ώρα 23:59
μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr), κατηγορία Εκπαίδευση,
υποκατηγορία Εγγραφή σε σχολείο, ενότητα Αίτηση εισαγωγής μαθητών και μαθητριών στα Πρότυπα
και Πειραματικά Σχολεία ή μέσω του συνδέσμου

https://www.gov.gr/ipiresies/ekpaideuse/eggraphe-se-skholeio/ps-peis-es

Στον παραπάνω σύνδεσμο είναι προσβάσιμες επίσης όλες οι απαραίτητες πληροφορίες και το
νομικό πλαίσιο που αφορούν στις διαδικασίες εισαγωγής στα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία.
Πληροφορίες για το Δίκτυο των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων ανά περιφέρεια, τα νέα σχολεία
που θα λειτουργήσουν από το σχ. έτος 2024-25, τα απαραίτητα δικαιολογητικά, τις οδηγίες συμπλήρωσης
της αίτησης καθώς και απαντήσεις σε συχνές ερωτήσεις υπάρχουν επίσης και στον ιστότοπο της
Διοικούσας Επιτροπής Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων (Δ.Ε.Π.Π.Σ.)

https://depps.minedu.gov.gr

Στα Πειραματικά Σχολεία (Νηπιαγωγεία, Δημοτικά, Γυμνάσια, Λύκεια) η εισαγωγή γίνεται με δημόσια ηλεκτρονική κλήρωση που θα διεξαχθεί την Παρασκευή 17 Μαΐου 2024.

 

Βίντεο με οδηγίες:

https://www.youtube.com/watch?v=7zPDioqWoQ8&t=150s&ab_channel=GrammatiaDEPPSDEPPS

Απογευματινή επιμορφωτική συνάντηση γονέων, 28-3-2024.

Το ζήτημα της ανάπτυξης  της γλώσσας στα παιδιά  αποτελεί ένα αξιοθαύμαστο φαινόμενο, που ελκύει αμείωτα το ενδιαφέρον τόσο των ερευνητών όσο  και κάθε γονιού και εκπαιδευτικού.

Οι ειδικοί παιδαγωγοί και γλωσσολόγοι τονίζουν με έμφαση τη σημαντικότητα της νηπιακής ηλικίας του παιδιού για τη μελλοντική του γλωσσική ανάπτυξη.

Αναμφισβήτητα,  οι βασικοί παράγοντες  που δίνουν το στίγμα της επιτυχίας ή της αποτυχίας στη διαμόρφωση της γλωσσικής ικανότητας του παιδιού, παρόλο που εκτίθεται και σε άλλους παράγοντες που το επηρεάζουν γλωσσικά, είναι το Σχολείο και η Οικογένεια. Οι γονείς είναι οι πρώτοι φυσικοί δάσκαλοι του παιδιού, που του διδάσκουν τις πρώτες δεξιότητες, τις πρώτες στάσεις και αξίες, και θα διαμορφώσουν τον πυρήνα της προσωπικότητάς του. Ακολουθεί το σχολείο, παίρνοντας τη σκυτάλη για να συνεχίσει, με συστηματικό πλέον και εξειδικευμένο τρόπο να διδάξει στο παιδί τη Γλώσσα. Τα δυο συστήματα συναντώνται στον κοινό τους ρόλο.

Με αφορμή όλα τα παραπάνω, στο 15ο Πειραματικό Νηπιαγωγείο Κομοτηνής, πραγματοποιήθηκε απογευματινή επιμορφωτική συνάντηση γονέων , την Πέμπτη 28 Μαρτίου, με θέμα: «Αναπτυξιακά ορόσημα λόγου σε παιδιά ηλικίας 4-6 ετών» από την λογοθεραπεύτρια  Φιλίτσα Κούνιου.

Η εκδήλωση έγινε με πρωτοβουλία των διδασκόντων της σχολικής μονάδας.

Μετά την εισήγηση και την προβολή παρουσίασης του θέματος, ακολούθησε εποικοδομητική συζήτηση.

25

26

 

Μήνυμα της Προϊσταμένης του 15ου Πειραματικού Νηπιαγωγείου Κομοτηνής, για την επέτειο της 25ης Μαρτίου 1821.

25η ΕΥΧΕΣ 1

25η Μαρτίου

IMG 20240320 14410025Η Class

IMG 20240322 091218 25η

41ηρ

IMG 20240321 151308IMG 20240322 104649

 

 

IMG 20240322 104633

IMG 20240321 121728

Και κάτι  μαγικό! Τι γίνεται όταν οι ζωγραφιές μας ζωντανεύουν!!!

Αν και ιστορικά δεν αποδεικνύεται η λειτουργία “κρυφών σχολειών”,είναι βέβαιο πως  οι εκκλησιές λειτουργούσαν για τον απλό λαό, ως χώρος κατήχησης και αφύπνησης του Γένους για την επερχόμενη εθνεγερσία. 

Για τους ευκατάστατους, πάντοτε λειτουργούσαν σχολεία και σχολές, υψηλοτάτου επιπέδου, που διατηρούσαν άσβεστη την φλόγα και την υπερηφάνεια της ελληνικής καταγωγής.

IMG 20240322 10470115η post

Polish 20240320 200049002

 

Παρουσίαση

ηρωες

Πρόσκληση σε απογευματινή επιμορφωτική συνάντηση γονέων.

 

αναπτυξιακά ορόσημα λόγου σε παιδιά ηλικίας 4 6 ετών

 

Σας προσκαλούμε σε απογευματινή επιμορφωτική συνάντηση που θα γίνει, την Πέμπτη 28 Μαρτίου και ώρα 18:30, στον χώρο του 15ου Πειραματικού Νηπιαγωγείου Κομοτηνής, με θέμα: «αναπτυξιακά ορόσημα λόγου σε παιδιά ηλικίας 4-6 ετών» από την λογοθεραπεύτρια  Φιλίτσα Κούνιου

Μετά την εισήγηση και την προβολή παρουσίασης του θέματος, θα ακολουθήσει συζήτηση.

Η πρόσκληση απευθύνεται  στους γονείς του Νηπιαγωγείου μας, καθώς επίσης και σε γονείς άλλων Νηπιαγωγείων.

Είστε ευπρόσδεκτοι, σας περιμένουμε!

Τηλέφωνο επικοινωνίας: 2531020552

Υπουργική Απόφαση που ρυθμίζει όλα τα θέματα που αφορούν στην εισαγωγή μαθητών σε Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία για το σχ. έτος 2024-25.

School Books

“School Books” από Krzysztof%20Puszczy%u0144ski διατίθεται με άδεια χρήσης CC cc0-1.0

Εκδόθηκε σε ΦΕΚ η αριθμ. 25451/Δ6/11.3.2024 “Ρύθμιση θεμάτων σχετικά με την εισαγωγή μαθητών σε Πρότυπα Σχολεία, Πειραματικά Σχολεία και Εκκλησιαστικά Σχολεία” (B’ 1671) Υπουργική Απόφαση που ρυθμίζει όλα τα θέματα που αφορούν στην εισαγωγή μαθητών σε Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία για το σχ. έτος 2024-25.

 

Μέχρι την Παρασκευή 22.3.2024 θα ανακοινωθεί αριθμός εισακτέων για το σχ.έτος 2024-25, ανά σχολική μονάδα καθώς και η ημερομηνία έναρξης υποβολής αιτήσεων μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας της Ενιαίας Ψηφιακής gov.gr.

15 Μαρτίου από το αποκριάτικο πάρτυ μας

 

15-3-2024αποκρια post 10αποκριά 2024 8

αποκρια post 9

 

Gr 5

 

 

Αποκριάτικες δραστηριότητες


ΧαρταετοίPol 20240307 203802206Ψυχοκινητικά Παιχνίδια με τους χαρταετούς μας!

Gr 1

gifΒίρα τις άγκυρες

Ευχαριστούμε τον σύλλογο γονέων για την όμορφη έκπληξη που μας έκανε σήμερα!

Για κάθε παιδάκι δώρο ένας χαρταετός, που μας έδωσε την ευκαιρία να πειραματιστούμε και να παίξουμε με αυτούς.

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση