Επιστροφή σε ΚΑΙΝΟΤΟΜΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ

Δανειστική Βιβλιοθήκη για τους μαθητές μας



Λήψη αρχείου

 

Αγαπητοί γονείς ,
ξεκινάμε και φέτος στο Νηπιαγωγείο μας την λειτουργία της Δανειστικής   Βιβλιοθήκης.

Κάθε εβδομάδα τα παιδιά θα δανείζονται ένα βιβλίο από τη βιβλιοθήκη του σχολείου για να το διαβάσουνε στο σπίτι μαζί σας και να το επιστρέψουν.
Τα βιβλία θα τα δανείζονται κάθε  Παρασκευή και θα  το επιστρέφουν την Δευτέρα.

Η Δανειστική Βιβλιοθήκη είναι ένας ωραίος τρόπος για να δουν τα παιδιά πολλά και διαφορετικά βιβλία χωρίς να χρειαστεί να τα αγοράσετε. Επίσης, είναι και μια καλή ευκαιρία για να περάσετε μαζί με τα παιδιά μισή τουλάχιστον  ώρα , δημιουργικά διαβάζοντάς μαζί τους το βιβλίο, που θα έχουν επιλέξει.

Κατά την πράξη της ανάγνωσης ο μικρός αναγνώστης κινείται ανάμεσα στην πραγματικότητα και τη μυθοπλασία.  Αυτό το πηγαινέλα του επιτρέπει να αξιολογεί τον κόσμο και να τοποθετείται μέσα σ’ αυτόν.

Μέσα από «αυτή τη διάδραση ανάμεσα στον αναγνώστη και το βιβλίο αναδύονται οι σημασίες». Αυτός ο τρόπος οδηγεί τον αναγνώστη στην αναγνωστικότητα και τη φιλαναγνωσία  (Αναγνωστοπούλου, 2007:301).

Βασικές προϋποθέσεις της φιλαναγνωσίας είναι η ανάπτυξη του προφορικού και γραπτού λόγου. Τόσο ο προφορικός όσο και ο γραπτός λόγος θα πρέπει να ειδωθούν ως ένα μέσο έκφρασης, ένα μέσο επικοινωνίας και ένα μέσο επαφής και γνωριμίας με το ωραίο.

ΚΑΝΟΝΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΔΑΝΕΙΣΤΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ:
Ο δανεισμός των βιβλίων θα γίνεται κάθε Παρασκευή και η επιστροφή κάθε Δευτέρα.
Όποιο παιδί δεν επιστρέψει το βιβλίο που δανείστηκε, δεν μπορεί να δανειστεί κάποιο άλλο.
Κάθε παιδί είναι υπεύθυνο για το βιβλίο που δανείστηκε και θα πρέπει να προσέχει, ώστε το βιβλίο να μη λερωθεί, να μη σχιστεί, να μη μουντζουρωθεί.

Σε περίπτωση καταστροφής του βιβλίου, ο γονέας είναι υποχρεωμένος να το αντικαταστήσει.
Τέλος μαζί με το βιβλίο που έχει επιλέξει κάθε παιδί μόνο του, σας δίνουμε κι ένα έντυπο, το οποίο πρέπει να συμπληρώσει το παιδί στο σπίτι με τη δική σας βέβαια καθοδήγηση. Επίσης, ζητάμε από το
παιδί να ζωγραφίσει στο ίδιο έντυπο, ό,τι του άρεσε περισσότερο από το βιβλίο που διαβάσατε μαζί.

 

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΕΝΟΣ ΠΑΡΑΜΥΘΙΟΥ Ή ΜΙΑΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ
Πριν την ανάγνωση
Δείξτε στα παιδιά το εξώφυλλο του βιβλίου και ζητήστε τους να προβλέψουν το περιεχόμενο (π.χ. για τι πράγμα νομίζεις ότι μιλάει αυτό το βιβλίο;)
Προτρέψτε τα, να διαβάσουν τον τίτλο του βιβλίου ή να αναγνωρίσουν σε αυτόν γνωστές τους λέξεις ή γράμματα.
Παροτρύνετε τα παιδιά να μιλήσουν για τις δικές τους εμπειρίες, οι οποίες σχετίζονται με την υπόθεση του βιβλίου (π.χ. Εσύ έχεις δει πελαργό;)
Κατά τη διάρκεια της ανάγνωσης
Παροτρύνετε τα παιδιά να σχολιάζουν την ιστορία καθώς την ακούν (π.χ. Τι λέτε να έγινε; Τι είπαν ο πελαργός με την αλεπού;)
Αναλύστε ό,τι είναι απαραίτητο, έννοιες και λέξεις του κειμένου που δεν καταλαβαίνουν.

Απευθύνετε πότε-πότε ερωτήσεις, για να ελέγξετε κατά πόσο τα παιδιά κατανοούν το νόημα της ιστορίας.

Μετά την ανάγνωση
Επαναλάβετε στοιχεία της ιστορίας (τόπος που διαδραματίστηκε η ιστορία; κλπ).
Βοηθήστε τα παιδιά να «εξερευνήσουν» γράμματα και λέξεις ή να αντιγράψουν μερικές απ’
αυτές.
Να υποβάλλουν ερωτήσεις σχετικές με το περιεχόμενο του βιβλίου.

Να συνθέσουν μια παρόμοια δικιά τους ιστορία, αν θέλουν.

Για οποιαδήποτε απορία παρακαλούμε μην διστάσετε να μας ρωτήσετε.
ΚΑΛΕΣ ΑΝΑΓΝΩΣΕΙΣ!!

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση