Μύρισε Πάσχα στο Νηπιαγωγείο μας!
Η άνοιξη έφτασε και μαζί της ήρθαν οι γιορτές του Πάσχα, μια από τις πιο αγαπημένες περιόδους για μικρούς και μεγάλους! Στο 15ο Νηπιαγωγείο Καλλιθέας υποδεχτήκαμε τις πασχαλινές μέρες με χαρά, δημιουργικότητα και πολλές όμορφες δραστηριότητες που γέμισαν τις τάξεις μας με χρώμα και αρώματα.
Καθ’ όλη τη διάρκεια της προετοιμασίας για την Μεγάλη Εβδομάδα, τα παιδιά συμμετείχαν σε ποικίλες δραστηριότητες που είχαν στόχο να τους μεταδώσουν τα έθιμα και τα μηνύματα της Ανάστασης, μέσα από το παιχνίδι, την τέχνη και την αφήγηση.
Δημιουργικές Κατασκευές
- Πασχαλινές κάρτες και λαμπάδες: Τα παιδιά δημιούργησαν τις δικές τους πασχαλινές κάρτες και λαμπάδες για να τις προσφέρουν στις οικογένειές τους, στολίζοντας τις με ζωγραφιές, λουλούδια και ευχές.
- Λαγουδάκια και κοτοπουλάκια: Με χαρτόνια, ματάκια, πομ πον και άλλα υλικά, φτιάξαμε χαριτωμένα πασχαλινά ζωάκια.
- Καλαθάκια για τα αυγά: Κατασκευάσαμε καλαθάκια από εφημερίδα και τα διακοσμήσαμε με πασχαλινά μοτίβα για να τοποθετήσουμε τα αυγά μας.
Διακόσμηση αυγών
Ένα από τα πιο αγαπημένα έθιμα του Πάσχα είναι φυσικά το βάψιμο των αυγών! Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να διακοσμήσουν τα δικά τους αυγά, χρησιμοποιώντας φυσικές βαφές και πολύχρωμους μαρκαδόρους. Τα αποτελέσματα ήταν εντυπωσιακά!
Αφηγήσεις και Παραμύθια
Μιλήσαμε για την ιστορία και τα σύμβολα του Πάσχα, διαβάσαμε σχετικά παραμύθια και συζητήσαμε με τα παιδιά για τις έννοιες της αγάπης, της ελπίδας και της προσφοράς.
Ανταλλαγή ευχών
Λίγο πριν τις διακοπές, συγκεντρωθήκαμε όλοι μαζί και ανταλλάξαμε ευχές. Τα παιδιά είπαν τις δικές τους πασχαλινές ευχές στους φίλους και τις νηπιαγωγούς, ενώ τραγουδήσαμε πασχαλινά τραγούδια και ευχηθήκαμε “Καλό Πάσχα με υγεία και αγάπη!”.
Γιορτάζοντας την 25η Μαρτίου με Δημιουργία και Ιστορία!!
Η εβδομάδα μας ήταν γεμάτη από όμορφες και δημιουργικές στιγμές, αφιερωμένες στην ιστορία και την παράδοση της 25ης Μαρτίου. Μέσα από βιβλία, χειροτεχνίες και διαδραστικές δραστηριότητες, τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με την ελληνική ιστορία, καλλιέργησαν τη φαντασία τους και έμαθαν με τρόπο ευχάριστο και βιωματικό.
Συζητήσαμε για τη σημασία της ημέρας, μάθαμε γιατί γιορτάζουμε την 25η Μαρτίου και ποιοι ήταν οι ήρωες της επανάστασης. Είδαμε εικόνες, μιλήσαμε για τα γεγονότα της εποχής και ακούσαμε τραγούδια που μας μετέφεραν στο κλίμα εκείνων των χρόνων.
Στη συνέχεια, φτιάξαμε όμορφες χειροτεχνίες!
Διαβάσαμε “Τα Ελληνάκια” με έναν διαδραστικό τρόπο, όπου τα παιδιά συμμετείχαν ενεργά στην αφήγηση. Μέσα από τη συζήτηση και την αλληλεπίδραση, ζωντάνεψαν την ιστορία, εκφράζοντας τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους. Στη συνέχεια, αποτύπωσαν με ζωγραφιές ό,τι τους εντυπωσίασε περισσότερο από το παραμύθι.
Μιλήσαμε για την παραδοσιακή στολή του τσολιά και γνωρίσαμε τα χαρακτηριστικά της. Τα παιδιά έμαθαν την ονομασία και τη σημασία κάθε κομματιού, ενώ αντιστοίχισαν τις λέξεις με το σωστό μέρος της στολής.
Μετά τη θεωρία, περάσαμε στην πράξη! Τα παιδιά κατασκεύασαν τους δικούς τους τσολιάδες, διακοσμώντας τους με δημιουργικότητα και μεράκι.
Για να ολοκληρώσουμε τις δραστηριότητές μας, κατασκευάσαμε σημαιούλες, γεμίζοντας τον χώρο με τα γαλανόλευκα χρώματα της Ελλάδας. Μέσα από αυτή τη δημιουργική διαδικασία, τα παιδιά ένιωσαν περηφάνια και ενθουσιασμό, τιμώντας με τον δικό τους τρόπο την εθνική μας επέτειο.
Η εβδομάδα μας ήταν γεμάτη μάθηση, χαρά και δημιουργία! Μέσα από όλες αυτές τις δράσεις, τα παιδιά όχι μόνο έμαθαν σημαντικά στοιχεία της ελληνικής ιστορίας, αλλά τα έζησαν και τα εξέφρασαν με τον δικό τους μοναδικό τρόπο.
Μικροί Ταξιδιώτες: Εξερευνούμε τον κόσμο!
Εδώ και λίγες μέρες, αποφασίσαμε με τα παιδιά, να αρχίσουμε να ταξιδεύουμε ανά τον κόσμο.. Ξεκινήσαμε από την μακρινή Κίνα..
Δημιουργήσαμε τις δικές μας βεντάλιες εμπνευσμένες από τον κινέζικο πολιτισμό!
Μάθαμε να λέμε “καλημέρα” στα κινέζικα και όχι μόνο.. προσπαθήσαμε να τη γράψουμε κιόλας!!Μας φάνηκε κάπως δύσκολη, αλλά τελικά τα καταφέραμε περίφημα!!
Φτιάξαμε και φαναράκια για να ολοκληρώσουμε το ταξίδι μας στην Ασία!!
Στη συνέχεια μπήκαμε στο αεροπλάνο, προσδεθήκαμε και φύγαμε για το επόμενο ταξίδι μας..προορισμός μας; Η Αφρική!!Φτιάξαμε παραδοσιακά κολιέ και προσπαθήσαμε να χορέψουμε σε αφρικάνικους ρυθμούς!!Το σίγουρο είναι ότι το διασκεδάσαμε!!

Δεν θα μπορούσαμε όμως να φύγουμε από την Αφρική, χωρίς να πάμε για ένα σαφάρι.. πήραμε τα κυάλια μας, μπήκαμε στο τζιπ μας και φύγαμε.. το τι συναντήσαμε.. τίγρεις, λιοντάρια, ζέβρες.. όλα μπροστά στα μάτια μας!!
Ξαναμπαίνουμε στο αεροπλάνο και αφήνουμε πίσω μας την Αφρική, καθώς κατευθυνόμαστε προς Ευρώπη..1η μας στάση η Γεωργία..γνωρίζουμε όμορφα τοπία, μαθαίνουμε να χαιρετάμε στα γεωργιανά και για το τέλος με μεγάλη χαρά, ακούμε τον μικρό μας φίλο να μας διαβάζει στα γεωργιανά!!
Αφού ταξιδέψαμε σε μακρινές χώρες, επιστρέφουμε για λίγο στην Ελλάδα για να γιορτάσουμε την Εθνική Επέτειο της 25ης Μαρτίου. Και μετά; Ίσως οι περιπέτειές μας συνεχιστούν σε νέους προορισμούς!!Μείνετε συντονισμένοι!!
Η άνοιξη στην τάξη μας!!
Με αφορμή το λουλούδι της άνοιξης που είχαμε φτιάξει στην τάξη μας, για να υποδεχθούμε την εποχή της άνοιξης, δημιουργήσαμε τα γλαστράκια της τάξης μας, τα οποία κόψαμε και κολλήσαμε σε άσπρο χαρτί, και στη συνέχεια χρωματίσαμε και ζωγραφίσαμε ο καθένας τα δικά του λουλούδια.
Αφού μάθαμε πώς φυτεύουμε, ήταν ώρα να το κάνουμε πράξη. Έτσι, φυτέψαμε φακές σε ποτηράκια, τοποθετώντας βαμβάκι, τους σπόρους, και ποτίζοντας τις.
Διαβάσαμε και το βιβλίο «μια κάμπια πολύ πεινασμένη». Μάθαμε για τον κύκλο ζωής της πεταλούδας. Αφού παρακολουθήσαμε ένα σχετικό βίντεο, τα παιδιά ζωγράφισαν τα στάδια που ακολουθεί η κάμπια κατά τη μεταμόρφωσή της ως πεταλούδα.
Η συμμετρία των πεταλούδων, αποτέλεσε ερέθισμα ώστε να μάθουμε τη σχετική έννοια. Έτσι, μιλήσαμε για τη συμμετρία, τι είναι και που υπάρχει.
Το κάθε παιδί συμπλήρωσε τον μισό πύραυλο με απόλυτη συμμετρία.
Τέλος, η εβδομάδα έκλεισε με τα χελιδόνια. Τα οποία έφτασαν και στην τάξη μας, μιας και έφτιαξε ο καιρός.
Το κάθε παιδί ζωγράφισε το δικό του χελιδόνι, και όλοι μαζί δημιουργήσαμε μια φωλιά που θα τα φιλοξενήσει για όσο μείνουν.
Οδηγίες εγγραφής νέων μαθητών για το σχολικό έτος 2025-26
Παρακάτω θα δείτε τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσετε και τα έγγραφα που απαιτούνται ώστε να γίνει η εγγραφή του νηπίου- προνηπίου στο σχολείο.
Στο τέλος, είναι σε αρχείο τα όρια βάση των οποίων γίνεται δεκτή η αίτηση του παιδιού.
Σύμφωνα με το άρθρο 2 της υπ’ αρ. πρωτ. 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767) ΚΥΑ για την εγγραφή του νηπίου-προνηπίου οι γονείς/κηδεμόνες πρέπει να ακολουθήσουν τα εξής βήματα:
• Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην Ηλεκτρονική Υπηρεσία
«Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με τη χρήση των
κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας
Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).
• Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής (https://proti-eggrafi.services.gov.gr/) και επιλογή του
Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.
• Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας
συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (προαιρετικά) και κινητού τηλεφώνου
μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του.
Για την υποβολή της αίτησης οι γονείς/κηδεμόνες συμπληρώνουν διαδοχικά τα ακόλουθα (παρ. 2 του
άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β’ 1767)):
α) τα στοιχεία του προνηπίου-νηπίου για το οποίο αιτούνται την εγγραφή. Το σύστημα διαλειτουργεί με το
Μητρώο Πολιτών και το Πληροφοριακό Σύστημα myschool και παρέχει στους γονείς/κηδεμόνες κατάλογο
των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή τους μερίδα, τα οποία είναι σε ηλικία εγγραφής στο
Νηπιαγωγείο και τα οποία δεν είναι εγγεγραμμένα σε άλλη σχολική μονάδα. Τα στοιχεία των τέκνων είναι
συμπληρωμένα και οι γονείς/κηδεμόνες επιλέγουν το/τα τέκνο/α για το/τα οποίο/α επιθυμούν να
υποβάλουν αίτηση. Σε περίπτωση ωστόσο που για οποιοδήποτε λόγο ο κατάλογος δεν περιλαμβάνει το τέκνο
που επιθυμούν να εγγράψουν, έχουν τη δυνατότητα να εισάγουν μόνοι τους τα στοιχεία του νηπίουπρονηπίου και να τεκμηριώσουν τη σχέση κηδεμονίας, είτε με δικαστική απόφαση επιμέλειας, είτε με
ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας, με ανάρτηση σχετικού αποδεικτικού σε ψηφιακή μορφή,
β)τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας τους, την οποία τεκμηριώνουν αναρτώντας σχετικό αποδεικτικό έγγραφο
σε ψηφιακή μορφή όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από
το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας,
γ) τα στοιχεία άλλου/ων τέκνου/ων, που φοιτά/ούν στην ίδια ή σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα, εφόσον
υπάρχει/ουν και για το/τα οποίο/α θα χρειαστεί να προσκομίσουν Βεβαίωση Φοίτησης από τον/τη
Διευθυντή/ντρια της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας,
δ) εάν επιθυμούν τη φοίτηση του προνηπίου-νηπίου στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής, στο Προαιρετικό
Ολοήμερο Πρόγραμμα και στο Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου,
ε) τα στοιχεία των συνοδών των προνηπίων-νηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρησή τους από τη
σχολική μονάδα ενώ παράλληλα επιλέγουν τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την
ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του προνηπίου-νηπίου».
Πριν την οριστική υποβολή της αίτησης, (παρ. 3 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767)) οι
γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από την ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής
Πύλης (gov.gr) για τα παραστατικά που θα απαιτηθεί να προσκομίσουν κατά την επίσκεψή τους στη σχολική
μονάδα εντός της προθεσμίας που ορίζει ο/η Διευθυντής/ντρια-Προϊστάμενος/νη του Νηπιαγωγείου. Σε
αυτά τα παραστατικά, πέρα από τα (γ) και (δ) εφόσον τα έχει αιτηθεί, περιλαμβάνονται :
α) η αίτηση εγγραφής για το τμήμα πρόωρης υποδοχής, για το Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα ή για
το Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.
β) Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή, σύμφωνα με τη με αρ. πρωτ. Φ.6/1094/80261/Δ1/20-5-2015 Εγκύκλιο του
Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. (Α.Δ.Υ.Μ.)
γ) Βιβλιάριο υγείας του/της μαθητή/τριας, ή άλλο στοιχείο, από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα
εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών. (παρ. 4, του άρθρου
6 του ΠΔ 79/2017 (Α΄ 109), όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 1 του άρθρου 44 του ν.4777/2021 (Α΄ 25).
δ) Γνωμάτευση από ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., εφόσον υπάρχει, σε περίπτωση μαθητή/τριας με αναπηρία ή ειδικές
εκπαιδευτικές ανάγκες. Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής
του/της μαθητή/τριας στο Νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με
ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Πριν την τελική υποβολή της αίτησης (οριστικοποίηση) απαιτείται η έγγραφη συναίνεση του έτερου
γονέα/κηδεμόνα με υπεύθυνη δήλωση του.
Μετά την υποβολή της αίτησης, (παρ. 5 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄1767)), οι
γονείς/κηδεμόνες λαμβάνουν ενημερώσεις στο κινητό τηλέφωνο που έχουν δηλώσει κατά την ηλεκτρονική
υποβολή της αίτησής τους για την πορεία της. Εφόσον απαιτηθούν διορθώσεις, η αίτησή τους επιστρέφεται
από το Νηπιαγωγείο στους γονείς/κηδεμόνες προκειμένου να γίνουν οι διορθώσεις και να ολοκληρωθεί η
υποβολή της μέσω της ηλεκτρονικής υπηρεσίας «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr).
Έπειτα από τις σχετικές διορθώσεις, η αίτηση γίνεται αποδεκτή.
Σε περιπτώσεις γονέων/κηδεμόνων που αδυνατούν να κάνουν χρήση της ηλεκτρονικής υπηρεσίας
5
«Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr), η αίτηση μπορεί να υποβληθεί με παρουσία στο
Νηπιαγωγείο (παρ.7 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄1767)). Για τον σκοπό αυτό ο/η
Διευθυντής/ντρια-Προϊστάμενος/νη του Νηπιαγωγείου εισέρχεται στην ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη
Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) και καταχωρίζει την αίτηση σύμφωνα με τα δικαιολογητικά
που του/της προσκομίζουν οι γονείς/κηδεμόνες.
Για την υποστήριξη μαθητών/τριών, των οποίων οι γονείς/κηδεμόνες ανήκουν σε ευάλωτες κοινωνικές
ομάδες, όπως πολύτεκνοι / τρίτεκνοι / μονογονεϊκές οικογένειες, γονείς με χρόνιες παθήσεις ή ενταγμένοι σε
πρόγραμμα απεξάρτησης ή φυλακισμένοι καθώς και πολίτες τρίτων χωρών που διαμένουν σε κέντρα ή σε
δομές φιλοξενίας του ελληνικού κράτους ή της Ύπατης Αρμοστείας του Ο.Η.Ε., δίνεται η δυνατότητα
καταχώρισης αίτησης με όσα στοιχεία είναι διαθέσιμα από τον γονέα/κηδεμόνα (παρ. 7 του άρθρου 2 της
ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767)).
ΙΙ. ΕΞΕΤΑΣΗ ΑΙΤΗΣΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ/ΤΗΝ Δ/ΝΤΗ/ΝΤΡΙΑ-ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟ/ΝΗ ΤΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ
Στο άρθρο 3 της με αρ. πρωτ. 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767) ΚΥΑ ορίζεται ότι για τη διαχείριση των αιτήσεων,
ο/η Διευθυντής/ντρια-Προϊστάμενος/νη του Νηπιαγωγείου εισέρχεται στην ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη
Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (https://proti-eggrafi.services.gov.gr/) μέσω της Ενιαίας Πρόσβασης
σε Υπηρεσίες (Single Sign On) του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου με τα στοιχεία σύνδεσης του επίσημου
λογαριασμού της σχολικής μονάδας, τον οποίο διαχειρίζεται αποκλειστικά ο/η ίδιος/α. Ο/Η
Διευθυντής/ντρια-Προϊστάμενος/νη του Νηπιαγωγείου εξετάζει κάθε αίτηση χωριστά και έχει τις εξής
δυνατότητες:
α) αποδοχή της αίτησης
β) επιστροφή της αίτησης στους γονείς/κηδεμόνες υποδεικνύοντας τις διορθώσεις που απαιτείται να
γίνουν στην αίτηση
γ) προώθηση της αίτησης στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης που υπάγεται το Νηπιαγωγείο σε
περίπτωση που διαπιστώνει προβλήματα που δεν δύναται να αντιμετωπίσει.
Επισημαίνεται ότι η αποδοχή της αίτησης δε συνεπάγεται απαραίτητα φοίτηση του προνηπίου-νηπίου στη
δηλωθείσα σχολική μονάδα. Η σχολική μονάδα φοίτησης του προνηπίου-νηπίου θα καθοριστεί μετά το πέρας
της διαδικασίας υποβολής των αιτήσεων και αφού η αρμόδια Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
κατανείμει τις αιτήσεις σύμφωνα με τις διαθέσιμες θέσεις κάθε Νηπιαγωγείου.
Αποκριάτικη Διάθεση στο Νηπιαγωγείο!!
Η αποκριάτικη γιορτή έχει ξεκινήσει και στο νηπιαγωγείο μας μπαίνουμε σε κλίμα χαράς και ξεφαντώματος! Τις τελευταίες μέρες μιλήσαμε για τα αποκριάτικα έθιμα, μάθαμε για τη σημασία της Τσικνοπέμπτης και φυσικά, το γιορτάσαμε όπως πρέπει! Απολαύσαμε νόστιμα σουβλάκια, κάναμε face painting και διασκεδάσαμε με αποκριάτικες δραστηριότητες.



Το πάρτι του κλόουν – Μια φανταστική ιστορία από τα παιδιά μας!
Τα παιδιά δημιούργησαν μια μοναδική ιστορία για ένα πάρτι γεμάτο χαρά, γέλια και εκπλήξεις. Μετά την αφήγηση, την τραγουδήσαμε και τη ζωντανέψαμε με ένα υπέροχο βίντεο!
Αυτήν την εβδομάδα, μπήκαμε σε ρυθμούς καρναβαλιού και αποφασίσαμε να κάνουμε ένα ταξίδι ανά την Ελλάδα, ανακαλύπτοντας κάποια από τα έθιμα αυτών των ημερών! Ας ενώσουμε λοιπόν το κάθε έθιμο με τη σωστή περιοχή και ας ξεκινήσει ο χορός! Στη συνέχεια, χρησιμοποιήσαμε τη μελισσούλα Bee Bot και την προγραμματίσαμε έτσι ώστε να μετακινείται κάθε φορά στην περιοχή που θέλαμε, όπως το Γαλαξίδι, η Νάξος ή η Σκύρος. Με αυτόν τον τρόπο, συνδυάσαμε τη μάθηση για τις Απόκριες με τον προγραμματισμό και την εξερεύνηση των τοπικών εθίμων με διαδραστικό τρόπο.

Τιμήσαμε και την Τσικνοπέμπτη, ως είθισται, με σουβλάκι και καλή διάθεση!! Και του χρόνου με υγεία και χαρά!!
Αποφασίσαμε να γνωρίσουμε τον Πολωνό ζωγράφο Tadeusz Makowski και τους πίνακες του, με θέμα τις Απόκριες και γιατί όχι να προσπαθήσουμε να αντιγράψουμε έναν από τους πίνακες αυτούς και τα καταφέραμε εξαιρετικά!!
Στο νηπιαγωγείο μας γνωρίσαμε τον Αρλεκίνο! Παρακολουθήσαμε την ιστορία του σε βίντεο και μάθαμε για την πολύχρωμη φορεσιά του. Στη συνέχεια, δημιουργήσαμε τον δικό μας Αρλεκίνο! Σχεδιάσαμε το σώμα του σε χαρτόνι, κόψαμε και κολλήσαμε πολύχρωμα χαρτάκια στη στολή του. Με τέμπερες, βάψαμε το πρόσωπό του, τα χέρια και τα παπούτσια του, δίνοντάς του χαρούμενη έκφραση. Η τάξη γέμισε με χρώματα και γέλια καθώς συνεργαστήκαμε όλοι για να φτιάξουμε τον υπέροχο Αρλεκίνο μας!
“Το Γάντι”: Μια Διαδραστική Ιστορία Γεμάτη Δημιουργία και Φαντασία!
Διαβάσαμε το παραμύθι «Το Γάντι» και το ζωντανέψαμε με έναν διασκεδαστικό και διαδραστικό τρόπο!
Καθώς διαβάζαμε την ιστορία, τα ζωάκια που είχαν κοπεί και ετοιμαστεί από πριν, έμπαιναν ένα-ένα μέσα στο γάντι που είχαμε φτιάξει. Τα παιδιά παρακολούθησαν με ενθουσιασμό και συμμετείχαν ενεργά στην αφήγηση.
Στη συνέχεια, προσπαθήσαμε να βάλουμε σε σωστή σειρά τα ζωάκια που μπήκαν στο γάντι, ανακαλώντας τη σειρά τους από την ιστορία. Έπειτα, κάναμε αντιστοίχιση λέξεων με κεφαλαία και μικρά γράμματα, ενισχύοντας έτσι την οπτική αναγνώριση των γραμμάτων και τη φωνολογική επίγνωση.
“Ζώα των Πόλων”
Μέσα από μια διασκεδαστική και δημιουργική δραστηριότητα, γνωρίσαμε τα ζώα των πόλων! Μιλήσαμε για το πού ζουν, πώς επιβιώνουν στο κρύο και ποια ζώα συναντάμε στον Βόρειο και στον Νότιο Πόλο.
Στη συνέχεια, χρωματίσαμε και κόψαμε τα ζωάκια και δημιουργήσαμε τη Γη με τους δύο πόλους. Τοποθετήσαμε κάθε ζωάκι στη σωστή του θέση: οι πολικές αρκούδες στον Βόρειο Πόλο, οι πιγκουίνοι στον Νότιο και πολλά ακόμα!
Μέσα από αυτή την ομαδική εργασία, μάθαμε παίζοντας, συνεργαστήκαμε και διασκεδάσαμε!
Α α α αρχίζει η παγωνιά …
Με αφορμή το τσουχτερό κρύο που έκανε την εμφάνιση του, η θεματική του “Χειμώνα” συνεχίστηκε και αυτή την εβδομάδα στο νηπιαγωγείο μας. Αρχικά γράψαμε την λέξη του χειμώνα με τα αγαπημένα μας μαγνητικά γράματα.
Έπειτα ασχοληθήκαμε με το τραγούδι “Ααα Αρχίζει η Παγωνία”.
Αφού το ακούσαμε, γράψατε του στίχους του και έπειτα κατασκευάσαμε το πιάνο του χειμώνα.
Στη συνέχεια, ασχοληθήκαμε με τα πολικά ζώα, παίξαμε παιχνίδια, είδαμε βίντεο, κάναμε κατασκευές και μάθαμε τα πάντα γι’ αυτά.
Μετά τα πολικά ζώα ήρθε η ώρα να ασχοληθούμε με τα ζώα σε χειμερία νάρκη. Αρχικά, διαβάσαμε το παραμύθι “Ξενοδοχείο Η χειμερία νάρκη” και βάλαμε όλα τα ζωάκια για ύπνο.
Έπειτα, κάναμε μια ομαδική κατασκευή με τα ζωάκια που πέφτουν για ύπνο στις φωλιές τους μέχρι να περάσει ο χειμώνας.
Τέλος, διαβάσαμε το παραμύθι “Το γάντι”, βάλαμε με τη σειρά τα ζωάκια που μπήκαν στο γάντι και φτιάξαμε μια κατασκευή αφήσησης της ιστορίας.
































































































