Τα Χριστούγεννα έρχονται!

Όσο κι αν φαίνεται ότι είναι νωρίς, για μας τα Χριστούγεννα έρχονται νωρίτερα φέτος και θα το απολαύσουμε όσο μπορούμε περισσότερο!

Συνεχίζουμε το πρόγραμμά μας eTwiining, Τα Χριστούγεννα της καρδιάς μας με γνωριμία μεταξύ των σχολείων, συνεργατική ζωγραφική και πολλά ακόμη.

Γνωριζόμαστε με τα παιδιά και τους εκπαιδευτικούς των άλλων σχολείων που συνεργαζόμαστε.

με chat

ζωγραφίζουμε συνεργατικά

μιλάμε στο skype

Ψηφίζουμε για τα δώρα που θα στείλουμε στα άλλα σχολεία για να στολίσουμε το δέντρο μας σε κάθε τάξη

Φτιάχνουμε διαδικτυακά παιχνίδια με χριστουγεννιάτικο περιεχόμενο

 Τα “πρωτάκια” της παρέας μας έφτιαξαν κιόλας το πρώτο δέντρο με τα ονόματα των σχολείων

Ξεκινά το οδοιπορικό, από σχολείο σε σχολείο, του Άγιου Βασίλη και τον περιμένουμε με ανυπομονησία

Συνεχίζουμε …

Πόλεμος και ειρήνη

Ασχοληθήκαμε και φέτος με την εθνική επέτειο της 28ης Οκτωβρίου μέσα από διάφορες δραστηριότητες.

Είχαμε αρχίσει την ενασχόλησή μας με τις σημαίες, μέσα από το ορθογώνιο και τώρα δώσαμε έμφαση στη δική μας σημαία.

Την αναλύσαμε μέσα από το υλικό του ΟΣΚ, μετρήσαμε τις λωρίδες, είπαμε τα χρώματα, τι άλλα σύμβολα και σχήματα έχει, αντιστοιχίσαμε τις λωρίδες με τις συλλαβές Ε-ΛΕΥ-ΘΕ-ΡΙ-Α Ή ΘΑ-ΝΑ-ΤΟΣ, φτιάξαμε σημαιούλες, ατομικές και ομαδική και παίξαμε στον υπολογιστή

Μετά από συζήτηση, ζωγραφίσαμε σχετικά με το θέμα

Είδαμε στον υπολογιστή το “κανόνι της ειρήνης” και φτιάξαμε αφίσα

Προσεγγίσαμε τη Γκουέρνικα του Πικάσο

Διαβάσαμε τη “φάλαινα που έφαγε τον πόλεμο” του Τριβυζά

Σχηματίσαμε το σήμα της ειρήνης

Περπατάμε στο χωριό της ειρήνης

Γκρεμίζουμε τα όπλα

Μαθαίνουμε τις λέξεις ΟΧΙ – ΑΕΡΑ

Φυσικά, είπαμε ποιήματα και κάναμε παρέλαση

 

Τέχνη, τέχνη είσαι εδώ;

Φέτος το ολοήμερο τμήμα θα συμμετέχει σε δύο προγράμματα eTwinning. Το ένα πρόγραμμα είναι μεταξύ 16 σχολείων της Ελλάδας, με τίτλο “Τα Χριστούγεννα της καρδιάς μας” .

Το δεύτερο πρόγραμμα έχει τίτλο “Τέχνη, τέχνη είσαι εδώ;”

22140753_10155132676593348_7628076919567635683_n

και θα υλοποιηθεί με άλλα 19 νηπιαγωγεία σε Ελλάδα και Κύπρο: 2ο Ν/γείο Γαργαλιάνων, 1ο Ν/γείο Κέρκυρας, 15ο Ν/γείο Πατρών, 5ο Ν/γείο Ευόσμου, 1ο Ν/γείο Ωραιοκάστρου, 1ο & 2ο Ν/γείο Χρυσούπολης, 1ο Ν/γείο Προσοτσάνης, Ν/γείο Χαιρώνειας, Ν/γείο Όσσας, 3ο Ν/γείο Γιάννουλης, 6ο Ν/γείο Κατερίνης, Ν/γείο Λεβαίας, Ν/γείο Σκοτίνας, 26ο Ν/γείο Καλαμάτας, Ν/γείο Νεοχωρούδας, 29ο Ν/γείο Σερρών, 10ο Ν/γείο Τρίπολης, 6ο Ν/γείο Αγλαντζιάς(Κύπρος)

programm

Με το πρόγραμμα αυτό έχουμε σκοπό να προσεγγίσουμε διάφορα είδη τέχνης σε τάξεις νηπιαγωγείων. Θα γνωρίσουμε την Αρχιτεκτονική, τη Γλυπτική, το Θέατρο, τη Μουσική και το Χορό, τη Ζωγραφική, το Σκίτσο, τον Κινηματογράφο, την Ποίηση και τη Φωτογραφία.
Στο τέλος του προγράμματος αυτού στοχεύουμε στη δωρεά ομαδικών έργων τέχνης φτιαγμένα από παιδιά νηπιαγωγείου σε ιδρύματα των κοινοτήτων μας, όπως νοσοκομεία, παιδοχειρουργικές κλινικές, φυλακές κλπ.

Στόχοι του προγράμματος

  1. Καλλιέργεια δημιουργικότητας
    2. Ανάπτυξη εμπιστοσύνης
    3. Επίλυσης προβλημάτων
    4. Επιμονή
    5. Συγκέντρωση
    6. Μη λεκτική επικοινωνία
    7. Εποικοδομητική κριτική
    8. Συνεργασία
    9. Δέσμευση
    10. Επαγρύπνηση
    Επιπλέον μέσα από το πρόγραμμα εθελοντικής δωρεάς, επιθυμία μας είναι να καλλιεργήσουμε :
    – Την αποτελεσματικότητα, καθώς όταν δίνουμε σημασία στους άλλους κι όχι μόνο στον εαυτό μας, γινόμαστε αποτελεσματικοί και στην ίδια μας τη ζωή,
    – Το κοινωνικό πνεύμα και την αλληλοϋποστήριξη,
    – τη θετική αυτό-εικόνα,
    – την ενσυναίσθηση,
    – το σεβασμό στις αξίες και στη θέση κάθε πολίτη,
    – τον υγιή ανταγωνσμό και την κοινωνική εξέλιξη,
    – την κοινωνική υπευθυνότητα και τον εποικοδομητικό διάλογο για το τι μπορούν να κάνουν τα παιδιά για να κάνουν καλύτερο τον κόσμο.

Διαδικασία της εργασίας

Το συγκεκριμένο πρόγραμμα στοχεύει στην προσέγγιση διαφόρων μορφών τέχνης μέσα σε τάξεις νηπιαγωγείων. Συγκεκριμένα
Ξεκινάμε το Σεπτέμβρη με Αρχιτεκτονική , τον Οκτώβρη με Γλυπτική, το Νοέμβριο με Θέατρο, το Δεκέμβριο με θέατρο, τον Ιανούαριο με Ζωγραφική και τεχνικές ζωγραφικής, το Φεβρουάριο με χορό και μουσική, το Μάρτιο με ποίηση και τον Απρίλιο με Φωτογραφία και Σκίτσο. Το Μάιο κάθε σχολείο θα πρέπει να παρουσιάσει το πρόγραμμα του στην κοινότητα του και στα σχολεία της περιοχής του.
Τον Ιούνιο θα φροντίσουμε για την ταυτόχρονη, ει δυνατόν, δωρεά σε δημόσια ιδρύματα της εκάστοτε κοινότητας.
Κάθε μήνα, κάθε συνεργαζόμενο σχολείο, θα έχει την υποχρέωση να παρουσιάζει το έργο του με ένα βιντεο ή powerpoint ή στην ιστοσελίδα του σχολείου του.
Επίσης κάθε συνεργάτης οφείλει να τηρεί μηνιαίο ημερολόγιο, ώστε να μπορεί να ανατρέξει σε αυτό, όποτε χρειαστεί.
Το twinspace ή το Skype θα είναι ο χώρος επικοινωνίας των σχολείων, δασκάλων και μαθητών, και θα γίνει χρήση των εργαλείων web.

Αναμενόμενα αποτελέσματα

Αντικειμενικός μας στόχος τίθεται η ταυτόχρονη δωρεά έργων τέχνης σε δημόσια ιδρύματα των εκάστοτε κοινοτήτων, όπου ανήκει κάθε σχολείο που συμετέχει στο πρόγραμμα. Αυτός είναι και ο λόγος που δημιουργείται αυτό το πρόγραμμα και κάνουμε πρόσκληση – έκκληση σε σχολεία που ενδιαφέρονται.
Στο τέλος της σχολικής χρονιάς θα υπάρξει παρουσίαση και έκθεση των έργων τέχνης στους γονείς της κοινότητας καθώς και σε παιδιά σχολείων γειτονικών.

Έγινε γνωριμία μεταξύ των σχολείων και ήδη ξεκινήσαμε τον Οκτώβρη την ενασχόλησή μας με την Αρχιτεκτονική. Μιλήσαμε για την Αρχιτεκτονική και φτιάξαμε πύργους με υλικά που υπάρχουν στην τάξη μας. “Ανεβάζουμε” τις φωτογραφίες μας στη σελίδα του προγράμματος, βλέπουμε τους πύργους των άλλων σχολείων, τους σχολιάζουμε και θα γίνει ηλεκτρονική ψηφοφορία μεταξύ των κατασκευών.

Να σας δείξουμε τη δική μας προσπάθεια με πολλές δοκιμές, χτίζαμε, γκρεμίζαμε μέχρι να αποφασίσουμε ποιον πύργο θα δείξουμε στους φίλους μας.

προσπάθεια-αποτέλεσμα τμήματα

ο πύργος μας είχε ύψος 2,10μ.

Μερικοί απ’ τους πύργους των φίλων μας

πύργοι

Απ’ το ιστολόγιο του σχολείου μας θα ενημερώνεστε για την πορεία του προγράμματός μας.

Τα Χριστούγεννα της καρδιάς μας

Φέτος το ολοήμερο τμήμα του σχολείου μας θα συμμετέχει όπως και πέρσι σε ευρωπαϊκό πρόγραμμα eTwinning, με τον τίτλο Τα Χριστούγεννα της καρδιάς μας μαζί με 15 άλλα σχολεία: 3ο Ν/γείο Ρεθύμνου, 13ο Ν/γείο Ρεθύμνου, 4ο Ν/γείο Ρεθύμνου, Ν/γείο Μεσορόπης (Καβάλα), 15ο Ν/γείο Πατρών, 6ο Ν/γείο Πύργου, Ν/γείο Στερνών (Χανιά), 2ο Ν/γείο Αλμυρού, 4ο Ν/γείο Φαρσάλων, 9ο Ν/γείο Αμπελοκήπων (Θεσ/νίκη), 3ο Ν/γείο Διδυμοτείχου, 32ο Ν/γείο Ευόσμου, Ν/γείο Χαιρώνειας, 4ο Ν/γείο Αρτέμιδος και την Α τάξη δημοτικού των Εκπαιδευτηρίων “Ο Ταξιάρχης” (Πέραμα).

πρόγραμμα

Το συγκεκριμένο πρόγραμμα αφορά ένα πρόγραμμα κοινωνικο-συναισθηματικού χαρακτήρα μέσα από το οποίο οι μαθητές του Νηπιαγωγείου θα επικοινωνήσουν με μαθητές άλλων νηπιαγωγείων της Ελλάδας καθώς θα ασχολούνται με το ίδιο θέμα. Το πρόγραμμα αφορά τα Χριστούγεννα και τις αξίες ζωής που πρεσβεύουν, χαρά, αγάπη, επικοινωνία, προσφορά στον συνάνθρωπο και καλλιέργειά τους μέσα από δραστηριότητες που προάγουν αυτές τις αξίες. Επιδιώκεται τα παιδιά να επικοινωνούν, να αλληλεπιδρούν και να συνεργάζονται μέσα από δραστηριότητες ελεύθερης έκφρασης και δημιουργικότητας με την βοήθεια των Τ.Π.Ε. (Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας) αλλά και χωρίς.

Στόχοι:

Να εκφράζουν ιδέες και συναισθήματα

Να επικοινωνούν και να συνεργάζονται από κοινού

Να καλλιεργήσουνκοινωνικές αξίες

Να αναπτύξουν κοινωνικές και συνεργατικές ικανότητες μέσα από της αξιοποίηση των ΤΠΕ καθώς και με τη βοήθεια άλλων μέσων επικοινωνίας π.χ. ταχυδρομείο

Να ενθαρρυνθούν στη γνωριμία εθίμων και συνηθειών σχετικά με τα Χριστούγεννα των συνεργαζόμενων νηπιαγωγείων της Ελλάδας.

Διαδικασία της εργασίας

Οι δράσεις που αναμένεται να υλοποιηθούν κατά τη διάρκεια του τετράμηνου αυτού έργου είναι:

1ος μήνας

Γνωριμία των παιδιών και των εκπαιδευτικών μέσω skype, email, chat και τηλεδιασκέψεων

Ανάρτηση σχετικών φωτογραφιών των συνεργαζόμενων σχολείων, των περιοχών της Ελλάδας στο twinspace

2ος μήνας

Έναρξη χριστουγεννιάτικων δράσεων και δραστηριοτήτων π.χ. γνωριμία με τα ήθη και έθιμα των περιοχών της Ελλάδας, ανταλλαγή καρτών μεταξύ των συνεργαζόμενων νηπιαγωγείων και άλλες εικαστικές δημιουργίες. Δημιουργία χριστουγεννιάτικης ιστορίας.

3ος μήνας

Συνεργατική ζωγραφική με χριστουγεννιάτικο θέμα, χριστουγεννιάτικες συνταγές και ανταλλαγή τους μέσω email. Μέσω του ταχυδρομείου ο σάκος του Αη Βασίλη ταξιδεύει στα συνεργαζόμενα νηπιαγωγεία και γεμίζει με τις ευχές όλων των σχολείων. Γνωρίζουμε τα κάλαντα της περιοχής μας στα συνεργαζόμενα νηπιαγωγεία με τη βοήθεια video.

4ος μήνας

Αξιολόγηση του προγράμματος. Διάχυση του προγράμματος, παρουσίασή του στους γονείς.

Αναμενόμενα αποτελέσματα

Στολισμός δέντρου σε κάθε νηπιαγωγείο με κάρτες και στολίδια από τα συνεργαζόμενα σχολεία. Δημιουργία ebook.

Ήδη έχει γίνει η γνωριμία των εκπαιδευτικών και προχωράμε στη γνωριμία των σχολείων και των μαθητών μέσα από το διαδίκτυο.

padlet με τους συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς

γνωριμία εκπαιδευτικών

padlet με τα συμμετέχοντα σχολεία

γνωριμία σχολείων

φωτογραφίες απ’ τη γνωριμία μας

γνωριμία

Τις επόμενες μέρες θα γίνει γνωριμία των παιδιών και των εκπαιδευτικών μέσω chat, skype και τηλεδιασκέψεων.

Απ’ το παρόν ιστολόγιο θα ενημερώνεστε για την πορεία του προγράμματος.

Συνεχίζουμε δυναμικά …

Περνώντας οι μέρες, προσαρμοζόμαστε και βρίσκουμε σιγά σιγά τους ρυθμούς μας. Μιλάμε για τη φιλία, τη διαφορετικότητα, τα δικαιώματα των παιδιών.

Φτιάξαμε το λουλούδι της φιλίας με τις παλάμες μας,

… τη φιλικότουρτα από πλαστελίνη, με συνταγή δική μας

Διαβάσαμε και παίξαμε το ποίημα της Φυλλιώς Νικολούδη, “Γάλα με κακάο” και το φτιάξαμε και ήπιαμε!

Στα ίδια πλαίσια διαβάσαμε την ιστορία του Βαγγέλη Ηλιόπουλου, “Ο Τριγωνοψαρούλης στον κόσμο των παράξενων ψαριών” και ζωγραφίσαμε το δικό μας, παράξενο ψάρι.

Μιλήσαμε και για τη UNICEF και μάθαμε το λογότυπό της

Τα παιδιά έφεραν φωτογραφίες, δικές τους και της οικογένειάς τους και μιλήσαμε για τους διάφορους τύπους οικογένειας, παλαιότερους και σύγχρονους και για τη δική μας οικογένεια. Τη ζωγραφίσαμε και φτιάξαμε τυπώματα της παλάμης, όπου κάθε δάχτυλο ήταν ένα μέλος της οικογένειάς μας.

Διαβάσαμε και ζωγραφίσαμε το ποίημα του Γιάννη Ρίτσου,

Κάτω από τα τριανταφυλλένια πέλματά σου

 δυο καρδιές,

η καρδιά της μητέρας, η καρδιά του πατέρα.

Πάτα γερά, δε θα πέσεις.

Έχει έρθει στο σχολείο μας η βαλίτσα με τα “βιβλία σε ρόδες”, με θέμα την ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ και διαβάζουμε παράλληλα σχετικά βιβλία.

Συνεχίσαμε την προσέγγιση των σχημάτων με τους κύκλους του Καντίνσκι

και τα τετράγωνα του Μαλέβιτς

Φτιάξαμε και τετράγωνα με διάφορα αντικείμενα

Φυσικά διαβάσαμε την ιστορία του Οκτώβρη της Λότης Πέτροβιτς-Ανδρουτσοπούλου και τη ζωγραφίσαμε

Πλησιάζοντας στη γιορτή της 28ης Οκτωβρίου, προσεγγίζουμε το ορθογώνιο αλλά και τα χρώματα μέσα από τις σημαίες διαφόρων κρατών.

Ζωγραφίζουμε το ορθογώνιο όπως θέλουμε

Παρατηρούμε σημαίες, βρίσκουμε ομοιότητες και διαφορές και τις ομαδοποιούμε με διαφορετικά κριτήρια. Μερικές  έχουν ίδια χρώματα και γραμμές ή σχέδια.

Μερικές έχουν κάθετες λωρίδες, άλλες έχουν οριζόντιες, μερικές έχουν σταυρό και μερικές κάποιο σχέδιο. ΟΛΕΣ, όμως, είναι διαφορετικές.

Παράλληλα, το ολοήμερο τμήμα μπήκε σε δυο προγράμματα eTwinning, μαζί με άλλα σχολεία απ’ την υπόλοιπη Ελλάδα και την Κύπρο:

“Τέχνη, τέχνη είσαι εδώ;”

“Τα Χριστούγεννα της καρδιάς μας”

Για τα προγράμματα θα γίνουν ξεχωριστές αναρτήσεις.

Συνεχίζουμε το επόμενο διάστημα με προοπτική την εθνική γιορτή της 28ης Οκτωβρίου.

Και κάπως έτσι, έφυγε ο Σεπτέμβρης …

Ξεκίνησε, και πάλι,  μια καινούργια σχολική χρονιά με τους καλύτερους οιωνούς: καταπληκτικά παιδιά, συνεργάσιμους γονείς, γνωστή και δεμένη ομάδα εκπαιδευτικών, όρεξη, κέφι, δημιουργικότητα, φαντασία

Ασχοληθήκαμε με αναμνήσεις καλοκαιριού, παιχνίδια γνωριμίας, κανόνες, διαφορετικότητα, φιλία, ονόματα, αρχικά, χρώματα, σχήματα και συνεχίζουμε …

Ας δούμε μερικά απ’ αυτά που κάναμε τον πρώτο μας μήνα στο σχολείο

Η πρώτη μας ζωγραφιά στο 15ο Νηπιαγωγείο Γαλατσίου

Τι θυμόμαστε απ’ το καλοκαίρι

Ζωγραφίζω τον εαυτό μου και γράφω το όνομά μου

το παζλ της τάξης μας

Κάθε μήνα διαβάζουμε την αντίστοιχη ιστορία από τα βιβλία της Λότης Πέτροβιτς-Ανδρουτσοπούλου

 και ζωγραφίζουμε

Διαβάσαμε την ιστορία “ο λύκος πάει σχολείο”

και ζωγραφίσαμε με ποιον … και τι θα παίξουν

Σχεδιάσαμε το αρχικό γράμμα του ονόματός μας στην  άμμο

και βρήκαμε το κοχύλι με το όνομά μας

Τρέχαμε και μπαίναμε στο στεφάνι που είχε το αρχικό μας

Ζωγραφίσαμε όπως θέλαμε το αρχικό μας

Λέμε στρογγυλά πράγματα και τα ζωγρφίζουμε μέσα στον  κύκλο

Βρίσκουμε τα κοχύλια με το αρχικό μας και τα πατάμε

Διαβάσαμε τον Έλμερ και ζωγρφίσαμε το δικό μας, μοναδικό

Φτιάξαμε με καπάκια το όνομά μας

Μαθαίνουμε τα χρώματα και τις μίξεις τους μέσα από την ιστορία της Ζαραμπούκα, “τα μαγικά χρώματα”

Διαβάσαμε το βιβλίο της Χουρμουζιάδου, “μια ιστορία από τα σύννεφα” και το ζωγραφίσαμε

Γράψαμε το όνομά μας και μετά το μετατρέψαμε σε ό,τι θέλαμε

Μαθαίνουμε τα σχήματα και μέσα από έργα ζωγραφικής όπως ο Καντίνσκι

Παρακολουθήσαμε και την πρώτη μας παράσταση Καραγκιόζη, ευγενική προσφορά του τμήματος παιδείας του Δήμου Γαλατσίου.

Ευχαριστούμε πολύ!!!

Καλοκαιρινά …

Φτάσαμε, και φέτος, στο τέλος της σχολικής χρονιάς μας!

Με καλοκαιρινή διάθεση, λοιπόν …

Απ’ την ιστορία της Λότης Πέτροβιτς-Ανδρουτσοπούλου,

Ο Ιούνης, οι γονείς του και τα παιδιά

Ετοιμασίες για τη γιορτή μας

Τελευταία εργασία στο μπλοκ ακουαρέλας

 Τι χρειαζόμαστε για τη θάλασσα

 Μπλούζες και τσάντες

 Το ενυδρείο μας

 Η τελευταία ομαδική μας

Πρόβες για τη γιορτή μας

Μετράμε και καταγράφουμε από τα μηνιαία ημερολόγια τα καιρικά φαινόμενα

Πώς φαντάζομαι το Δημοτικό

Ετοιμάζουμε “δωράκι” για την επίσκεψή μας στην Α’ Δημοτικού

Επίσκεψη στο Δημοτικό

 Το τελευταίο δώρο μας απ’ το eTwinning

Τα σκηνικά και στιγμιότυπο απ’ τη γιορτή μας,

“Ο γάμος του Πρίγκηπα Λεμόνη και της Όμορφης Κρεμμύδως”

Το αναμνηστικό μας

Καλό Καλοκαίρι!!!!

Ταξίδι στο μαγικό κόσμο της τέχνης

 

Τη σχολική χρονιά 2016-2017, το τμήμα 2 μαζί με το ολοήμερο τμήμα, αναλάβαμε πολιτιστικό πρόγραμμα σχολικών δραστηριοτήτων με τίτλο

“Ταξίδι στο μαγικό κόσμο της τέχνης”.

Σκοπός του προγράμματος ήταν να έρθουν τα παιδιά σε επαφή με έργα τέχνης, διάφορα καλλιτεχνικά ρεύματα και τους εκπροσώπους τους και να γίνει προσέγγιση σε όλες τις διαστάσεις, γνωστική, συναισθηματική και αισθητική.

Παιδαγωγικοί στόχοι του προγράμματος:

  •   Να αναπτύξουν τη δημιουργικότητα, τη φαντασία και να οξύνουν την κριτική τους σκέψη.
  •  Να διευρύνουν τις παραστάσεις τους και να ενισχύσουν τη μνήμη τους
  • Να επικοινωνούν και να συνεργάζονται, μεταξύ τους και με τη νηπιαγωγό.
  • Να εμπλουτίσουν το λεξιλόγιό τους και την έκφρασή τους.
  • Να έρθουν σε επαφή με διάφορες μορφές τέχνης.
  • Να πειραματιστούν με διάφορα υλικά, να κάνουν υποθέσεις, να επιλύουν προβλήματα και να καταλήγουν στα δικά τους συμπεράσματα.

Στάδια υλοποίησης και δραστηριότητες:

  • Παρουσίαση εποπτικού υλικού, μελέτη και ερμηνεία του υλικού.
  • Γνωριμία με διάφορα εικαστικά ρεύματα.
  • Δημιουργία ιστοριών με αφορμή τους πίνακες ζωγραφικής.
  • Δραματοποίηση ιστοριών και αναπαράσταση έργων τέχνης.
  • Ανασύνθεση πίνακα με τη μορφή παζλ.
  • Πειραματισμός με διάφορα υλικά και δημιουργία δικών τους συνθέσεων.
  • Αναζήτηση πληροφοριών στο διαδίκτυο για καλλιτέχνες και ρεύματα.
  • Έκθεση με έργα των παιδιών και παρουσίαση στους γονείς και την τοπική κοινωνία.

Το έναυσμα δόθηκε με την ενασχόλησή μας με το ευρωπαϊκό πρόγραμμα eTwinning που υλοποιήσαμε την ίδια χρονιά, με τίτλο “Μια βαλίτσα υλικά και φαντασία στο νηπιαγωγείο”.

Με αφορμή τη συζήτηση για τον πόλεμο και την ειρήνη, τη δημοκρατία και τη δικτατορία, είδαμε την Κραυγή του Edvard Munch

και μιλήσαμε και δώσαμε κίνηση και φωνή στα  Ανθρωπάκια του Γιάννη Γαΐτη.

Λόγω φθινοπωρινών βροχών, είδαμε τον πίνακα Γκολκόντα του Rene Magritte και ζωγραφίσαμε τις δικές μας, παράξενες, βροχές.

Με διάφορους πίνακες ζωγραφικής κάναμε και μαθηματικά, μετρώντας τα μέλη της οικογένειας

Τα Χριστούγεννα είδαμε τον πίνακα Κάλαντα του Νικηφόρου Λύτρα και τον συμπληρώσαμε.

Ζωγραφίσαμε τα ηλιοτρόπια του Vincent Van Gogh με νερομπογιές

Επίσης, του ίδιου καλλιτέχνη, ζωγραφίσαμε την Έναστρη Νύχτα με κηρομπογιές και νερομπογιές

Φτιάξαμε πίνακες με κύκλους, όπως ο Wassily Kandinsky

Μιλήσαμε για την τέχνη του βιτρώ και αναπαράγαμε τον Ευαγγελισμό της Παναγίας, όπως ο

Eric Frere

Μάθαμε για τον Pablo Picasso και ζωγραφίσαμε τον Αρλεκίνο με σχήματα.

“Αντιγράψαμε” τον πίνακα “Κρυφό Σχολειό” του Νικόλαου Γύζη

Συμπλρώσαμε τον πίνακα “οι κουλούρες με τα κόκκινα αυγά/ οικογένεια του κυρίου Πάτρισον από το Σικάγο” του Θεόφιλου

Απ’ τον ίδιο ζωγράφο βρήκαμε τις λεπτομέρειες στον πίνακά του, Το μάζεμα των ελαιών.

Μας επισκέφτηκε πριν το Πάσχα ο παππούς της Λυδίας, ο οποίος είναι ζωγράφος, αγιογράφος, γλύπτης και μας μίλησε για τη δουλειά του. Τον ρωτήσαμε τι του αρέσει να ζωγραφίζει, ποια χρώματα προτιμά, σε τι διαφέρει η αγιογραφία από τους πίνακες ζωγραφικής, αν βάζει στους πίνακες σκιά ή φως, αν κάνει πρώτα το σχέδιο κι αν του αρέσει να ζωγραφίζει πορτρέτα. Μας έδειξε πώς ζωγραφίζει κι εμείς χρωματίσαμε το έργο του και φτιάξαμε κι ένα ίδιο, ο καθένας.

Ανασυνθέσαμε σαν παζλ το Μυστικό Δείπνο του Leonardo da Vinci και ζωγραφίσαμε το δικό μας

Αναπαραστήσαμε τον πίνακα του Sandro Botticelli, “η Αλληγορία της Άνοιξης” και βάλαμε λόγια στους πρωταγωνιστές.

Ζωγραφίσαμε πρόσωπα με φρούτα, λουλούδια και λαχανικά όπως ο Arcimboldo Giouseppe

Μιλήσαμε για το κίνημα του Φωβισμού και φτιάξαμε πίνακες με κολάζ όπως ο Henri Matisse

Μάθαμε τα αντίθετα χρώματα και ζωγραφίσαμε πίνακα του Δημήτρη Μυταρά

Στο πλαίσιο της ενότητας των Συναισθημάτων, βάλαμε έκφραση-συναίσθημα στον πίνακα,

“το χαμόγελο των φλεγόμενων φτερών” του Joan Miro

Μας επισκέφτηκε ο μπαμπάς του Οδυσσέα, ο οποίος είναι εικονογράφος και μας μίλησε για τη δουλειά του. Είχαμε ετοιμάσει μια σειρά ερωτήσεις-απορίες:

Ποια ιστορία θα ήθελε να εικονογραφήσει; ποιες τεχνικές χρησιμοποιεί; αν του αρέσουν τα έντονα χρώματα, το φως ή το σκοτάδι; αν χρησιμοποιεί σχήματα; αν είναι εύκολη δουλειά; πώς αποφάσισε να γίνει εικονογράφος; τι υλικά χρησιμοποιεί; τι χρειάζεται η εικόνα σ’ ένα βιβλίο; να μας δείξει πώς γίνεται αυτή η δουλειά.

Ήταν πολύ πρόθυμος να μας απαντήσει σε όλα και στο τέλος φτιάξαμε και εικονογραφήσαμε τη δική μας ιστορία με τη βοήθειά του.

Μάθαμε για διάφορα καλλιτεχνικά ρεύματα

Ζωγραφίσαμε με τη μέθοδο του Ντανταϊσμού

Μιλήσαμε για τον Υπερρεαλισμό και ανασυνθέσαμε σαν παζλ τον πίνακα του Salvador Dali, “Καράβι με πεταλούδες”

Φτιάξαμε κι εμείς σουρεαλιστικούς πίνακες με κολάζ και ζωγραφική

Αντιστοιχίσαμε τα μάτια με πίνακες ζωγραφικής

Αναπαραστήσαμε τρισδιάστατα με οικοδομικό υλικό τον πίνακα του Paul Klee,

“ο ήλιος και το κάστρο”

Μιλήσαμε για το κίνημα της Pop art και φτιάξαμε έργα όπως ο Andy Warhol

Με αφορμή δύο πίνακες, του Paul Gauguin και του Joaquin Sorolla,φτιάξαμε μια ιστορία,

το Μαγικό Πέπλο

Το ταξίδι μας ολοκληρώθηκε παρουσιάζοντας στους γονείς το πρόγραμμά μας με power point και φυσικά, θαυμάζοντας τα έργα των παιδιών τους!

Το πρόγραμμα σε ppt

ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΟΛΥ!!!

ΜΑΡΙΑ ΝΙΚΟΠΟΥΛΟΥ

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΓΑΣΤΕΡΑΤΟΥ

Ανοιξιάτικα …

Ανοιξιάτικες ζωγραφιές

“Τα ψέματα του Απρίλη”, Λότη Πέτροβιτς-Ανδρουτσοπούλου

Πρωτομαγιά

Ζωγραφιές από την ιστορία “Η ακρίδα και το γοβάκι”

και οι μέλισσές μας με ρολά υγείας

Ο κύκλος ζωής της πεταλούδας

Γιορτή Μητέρας

 Η μαμά κι εγώ

Πεταλούδες

“Οι φίλοι του Μάη”, Λότη Πέτροβιτς-Ανδρουτσοπούλου

Απ΄την επίσκεψη στο Βοτανικό Κήπο

Μια βαλίτσα με υλικά και φαντασία στο νηπιαγωγείο!

Φέτος το ολοήμερο τμήμα του σχολείου μας συμμετείχε σε ευρωπαϊκό πρόγραμμα eTwinning.

Το eTwinning είναι μια Eυρωπαϊκή δράση μέσω της οποίας σχολεία από διαφορετικές Eυρωπαϊκές χώρες, κάνοντας χρήση εργαλείων Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ), συνεργάζονται ώστε να αποκομίσουν παιδαγωγικά, κοινωνικά και πολιτισμικά οφέλη. Η δράση eTwinning δίνει στα σχολεία την ευκαιρία να μάθουν μαζί, να μοιραστούν τις απόψεις τους και να δημιουργήσουν καινούργιες φιλίες. 

Το πρόγραμμα που συμμετείχαμε, μαζί με άλλα 12 νηπιαγωγεία και 20 νηπιαγωγούς, απ’ όλη την Ελλάδα και την Τουρκία, είχε σαν θέμα “Μια βαλίτσα με υλικά και φαντασία στο νηπιαγωγείο”. Πιο κάτω δίνονται μερικές πληροφορίες για το πρόγραμμα, μέσα απ’ την σελίδα του έργου μας στο eTwinning.

“Το συγκεκριμένο πρόγραμμα αφορά ένα εικαστικό εργαστήρι, μέσα από το οποίο οι μαθητές του νηπιαγωγείου θα έρθουν σε επαφή με διάφορα υλικά και τεχνικές εικαστικών, ενώ παράλληλα θα υπάρχει επικοινωνία, συνεργασία και αλληλεπίδραση με άλλα σχολεία της Ελλάδας και ενδεχομένως και του εξωτερικού, τα οποία θα διαπραγματεύονται την ίδια θεματική. Το πρόγραμμα επικεντρώνεται στην ενεργοποίηση των φυσικών ικανοτήτων των παιδιών, στην αφύπνιση της περιέργειάς τους, στην κινητοποίηση της φαντασίας τους, στην ενθάρρυνση της έκφρασης, στην καλλιέργεια της δημιουργικότητάς τους και στον πειραματισμό με υλικά και τεχνικές. Παράλληλα, επιδιώκεται τα παιδιά να εκφράζονται, να αλληλεπιδρούν, να επικοινωνούν, να μαθαίνουν και να συνεργάζονται χρησιμοποιώντας τις ΤΠΕ στο πλαίσιο των καθημερινών τους δραστηριοτήτων, εντός και εκτός τάξης.”

ΣΤΌΧΟΙ

Μέσα από το συγκεκριμένο πρόγραμμα επιδιώκεται οι μαθητές του νηπιαγωγείου

-να πειραματίζονται με διάφορα υλικά και χρώματα, να μαθαίνουν ή να επινοούν διάφορες τεχνικές και να τις εφαρμόζουν για τη δημιουργία πρωτότυπων έργων

-να εκφράζουν τα συναισθήματά τους μέσα από την Τέχνη

– να καλλιεργήσουν τη δημιουργικότητα και να κινητοποιήσουν τη φαντασία τους

-να αναπτύξουν κοινωνικές, επικοινωνιακές και συνεργατικές ικανότητες μέσα από την αξιοποίηση των ΤΠΕ

ΔΙΑΔΙΚΑΣΊΑ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΊΑΣ

Eμπλοκή των παιδιών σε τρεις διαδικασίες: δημιουργία, παρουσίαση, ανταπόκριση. Δημιουργία: τα παιδιά έρχονται σε επαφή με ένα υλικό εικαστικής έκφρασης, ενθαρρύνονται να εκφραστούν και να δημιουργήσουν πρωτότυπα έργα. Μαθαίνουν διάφορες τεχνικές που σχετίζονται με το συγκεκριμένο υλικό. Παρουσίαση: Παρουσιάζουν τις δημιουργίες τους στους μαθητές των σχολείων εταίρων και λειτουργούν ως θεατές των έργων των άλλων παιδιών. Ανταλλαγή απόψεων, ιδεών, εμπειριών. Ανταπόκριση: Αφορά το πως τα παιδιά αντιλαμβάνονται και ερμηνεύουν την όλη διαδικασία και αυτό που βλέπουν στη δουλειά των άλλων. Στην αρχή κάθε εβδομάδας «η βαλίτσα της φαντασίας» θα ανοίγει στα νηπιαγωγεία των σχολείων εταίρων και θα αποκαλύπτει ένα καινούριο υλικό-ερέθισμα. Ενδεικτικά υλικά: μαρκαδόροι, ξυλομπογιές, λαδοπαστέλ, κηρομπογιές, νερομπογιές, τέμπερες, κάρβουνο…καθώς και άλλα που θα προκύψουν. Ο χρόνος ενασχόλησης με το κάθε υλικό ορίζεται σε 1-2 εβδομάδες και η επικοινωνία των σχολείων θα γίνεται 1 φορά την εβδομάδα.

ΑΝΑΜΕΝΌΜΕΝΑ ΑΠΟΤΕΛΈΣΜΑΤΑ

Δημιουργία portfolio με τεχνικές εικαστικής έκφρασης

Ψηφιακή Έκθεση Εικαστικών Έργων

Οι διαχειρίστριες ανάρτησαν ένα χρονοδιάγραμμα δράσης για να υπάρχει συντονισμός μεταξύ των σχολείων και ξεκινήσαμε.

Το έργο ξεκίνησε τέλος Νοεμβρίου 2016 με μια βδομάδα γνωριμίας μεταξύ των σχολείων, η οποία έγινε με διάφορους τρόπους. Με γράμματα, με τα οποία συστηνόμαστε στους υπόλοιπους, με online συνομιλίες, με φωτογραφίες, ζωγραφιές κ.λ.π.

Μετά απ’ τη γνωριμία μας, ξεκίνησε η ενασχόλησή μας με τα υλικά, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα δράσης.

Από τα υλικά διαλέγαμε όποιο θέλαμε και το δουλεύαμε με οποιοδήποτε τρόπο για 2 βδομάδες και αναρτούσαμε στην πλατφόρμα του eTwinning τα έργα μας, κάθε σχολείο στη δική του σελίδα.

Κάθε φορά ανοίγαμε τη βαλίτσα για να ανακαλύψουμε τα υλικά.

      

Πρώτα υλικά της βαλίτσας μας ήταν ο πηλός και ο γύψος.(5-16 Δεκεμβρίου 2016)

Χριστουγεννιάτικες, λοιπόν, κατασκευές!

Επόμενα υλικά τον Ιανουάριο 2017 ήταν οι μαρκαδόροι και οι ξυλομπογιές.

Το πάτσγουορκ της φιλίας με μαρκαδόρους

“Καλημέρα” σε διάφορες γλώσσες

Ζωγραφική σε βελουτέ με ξυλομπογιές

Συμπληρώνω τον πίνακα όπως φαντάζομαι …

Με ξύσματα ξυλομπογιάς και βαμβάκι

Με τα υπόλοιπα, φτιάξαμε σκαντζόχοιρους

Ελαιώνας με ατέρμονη γραμμή

Τέλος Ιανουαρίου και αρχές Φεβρουαρίου σειρά είχαν οι τέμπερες και οι δακτυλομπογιές

Δακτυλοανθρωπάκια

Το χαρούμενο λιβάδι με οδοντόβουρτσα, φελλούς και πινέλα

Ελιές με τσόφλια από φυστίκια

Τεχνική πιτσιλίσματος

Ζωγραφική με παγωμένες τέμπερες

Πουαντιγισμός με μπατονέτες

Χιονονιφάδες με δακτυλομπογιές

Ουράνιο τόξο με παλιά κομμάτια παζλ και τέμπερες

Παλάμες, Έλμερ, δέντρα,

Συνεχίσαμε το Φεβρουάριο (6-17) με λαδοπαστέλ, κηρομπογιές και κιμωλίες

Σχήματα και λαδοπαστέλ όπως ο Πικάσσο

 

Βρεγμένες κιμωλίες, τεχνική καρμπόν

Σχεδιάζουμε με χαρτοταινία και γεμίζουμε με λαδοπαστέλ

Χιόνι με κιμωλίες

Ο Αρλεκίνος της Ζωρζ Σαρρή με κηρομπογιές

Η επόμενη βαλίτσα είχε ανακυκλώσιμα υλικά, αυτή τη φορά για 3 βδομάδες, από 20 Φεβρουαρίου έως 10 Μαρτίου.

Μουσικά όργανα

Λουλούδια με cd

Πιγκουίνοι από χάρτινα ποτήρια

Δημιουργίες με καπάκια

 Τον υπόλοιπο Μάρτιο δουλέψαμε με κάρβουνο και νερομπογιές.

Πεταλούδες με τεχνική καθρέπτη

Ομαδική αφίσα

Επικάλυψη με νερομπογιά σε λαδοπαστέλ και χάραξη

Δημιουργίες με κάρβουνο

Ελεύθερη ζωγραφική με νερομπογιές

Ηλιοτρόπια του Βαν Γκογκ

Τελευταία βδομάδα του Μαρτίου και πρώτη του Απρίλη, τα υλικά μας ήταν κορδέλες, σκοινιά και κορδόνια.

Φαναράκια

Αυγά με σκοινί σε ατλακόλ

Σταυροί με σκοινί και κανέλες

Αυγά με κομμένες κορδέλες

Δημιουργίες με κορδέλες

Τέλος, τις 2 πρώτες βδομάδες του Μάη δουλέψαμε με εφημερίδες και περιοδικά.

Λουλούδια από κομματάκια περιοδικών

Ομαδική εργασία για τα έντομα από εφημερίδες

Ζωγραφική σε εφημερίδες

Κολλάζ και ζωγραφική

Παράλληλα, ανταλλάσαμε δώρα και ευχές, παιχνίδια ταξίδευαν από νηπιαγωγείο σε νηπιαγωγείο

 

Ζωγραφίσαμε online συνεργατικά με άλλα νηπιαγωγεία

Δημιουργήθηκαν παιχνίδια στον υπολογιστή

Padlet με δημοσιεύσεις των νηπιαγωγείων

Ετοιμάσαμε κι εμείς κάρτες για τους φίλους μας

Κάρτες από τους φίλους μας

Το δίπλωμά μας

Πρόσκληση για την παρουσίαση του προγράμματος και φύλλα αξιολόγησης για τα παιδιά και τους γονείς

Συνεργατική ζωγραφική του καλοκαιριού

Παρουσιάσαμε στους γονείς το πρόγραμμα σε ppt

Το πρόγραμμα σε ppt
και θα κλείσουμε πάλι “συνεργατικά” με παρουσιάσεις έργων, αναμνηστικά, δράσεις, ebook με φωτογραφίες  και ό,τι άλλο αποφασιστεί μεταξύ των σχολείων-εταίρων.

Μια πολύ όμορφη και δημιουργική χρονιά οδεύει προς το τέλος!!!

Κατερίνα Γαστεράτου & Μαρία Νικοπούλου

υπεύθυνες νηπιαγωγοί