Podcast από τα παιδιά του Δ1!
“Πάμε διάστημα;” από τα παιδιά του Δ1!!
“Πάμε διάστημα;” από τα παιδιά του Δ1!!
” Όλα δικά μου!”. Μια ιστορία για την αξία της φιλίας.
Επειδή ξεκίνησε σήμερα ο Απρίλιος και προς αποφυγή παρανοήσεων υπενθυμίζουμε τι ισχύει σχετικά με της μηνιαίες ενημερώσεις όπως έχετε λάβει σε ηλεκτρονικό μήνυμα από την αρχή της χρονιάς και βρίσκεται αναρτημένο στην ιστοσελίδα του σχολείου:
“…οι ενημερώσεις θα ξεκινούν την πρώτη Δευτέρα κάθε μήνα και θα ολοκληρώνονται την Παρασκευή. Οι ημέρες και οι ώρες που θα ενημερώνει κάθε εκπαιδευτικός αναγράφονται λεπτομερώς στον πίνακα που επισυνάπτεται.”
Ολόκληρη η ανακοίνωση και ο σχετικός πίνακας βρίσκονται εδώ: Ώρες Ενημέρωσης Γονέων – 15ο Δημοτικό Σχολείο Αμαρουσίου
Συγκεκριμένα για τον μήνα Απρίλιο οι ενημερώσεις θα ξεκινήσουν τη Δευτέρα 7 Απριλίου και θα ολοκληρωθούν την Παρασκευή 11 Απριλίου.
Για τον Μάιο, θα ξεκινήσουν τη Δευτέρα 5 Μαΐου και θα ολοκληρωθούν την Παρασκευή 9 Μαΐου.
Τον Ιούνιο δεν θα γίνουν ενημερώσεις στην αρχή του μήνα αφού τηνΠαρασκευή 13 Ιουνίου λήγει το σχολικό έτος και θα ενημερωθείτε συνολικά για την πρόοδο των παιδιών σας παίρνοντας και τους τίτλους προόδου της χρονιάς που έληξε.
Στις 5 Μαρτίου,τα παιδιά όλων των τάξεων , παρουσίασαν στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου μας , διάφορες δράσεις σχετικές με τη βία και τον σχολικό εκφοβισμό. Παράλληλα , μια ομάδα κατά της βίας του 15ου Δημοτικού Σχολείου και εκπαιδευτικοί του σχολείου κατασκεύασαν ένα ξεχωριστό δέντρο, το δέντρο της φιλίας.
Το χάρτινο αυτό δέντρο έγινε το κέντρο της προσοχής του σχολείου μας για πολλές μέρες, λόγω της ομορφιάς και της αξίας του, ενώ εντυπωσίασε τους πάντες.
Οι ρίζες του δέντρου συμβολίζουν τα «θεμέλια» μιας φιλίας και ο κορμός του την αμοιβαία συμπάθεια και εμπιστοσύνη, που χτίζεται με τον καιρό. Τα κλαδιά του αντιπροσωπεύουν την άνθιση της φιλίας, που στη συνέχεια προσφέρει τους καρπούς της, την ειρήνη, την αλληλεγγύη, τον σεβασμό και την ομόνοια στους ανθρώπους.
Το δέντρο ολοκληρώνουν με τη δράση τα παιδιά του σχολείου, προσθέτοντας φύλλα με γραμμένα συνθήματα κατά της βίας και του σχολικού εκφοβισμού.
Σ’ αυτή την προσπάθεια αρμονικής συνύπαρξης συνέβαλε η ομάδα του σχολείου κατά της βίας: Ευαγγελία Βολωνάκη, Στράτος Γελαδάρης, Ράνια Γκαργκάνα, Αναστασία Καστέλλι, Βασίλης Σαμαράς, Ίριδα Σταύρου και εκπαιδευτικοί του σχολείου.
Τα παιδιά του Ε2 σχολιάζουν βιβλία που τους άρεσαν (α’ και β’ μέρος)
2 Απριλίου, Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου, ημέρα γέννησης του Δανού παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν
Η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου (ICBD) του 2025, υποστηριζόμενη από το τμήμα της IBBY στην Ολλανδία εστιάζει στην ελευθερία της φαντασίας…
. “…Φτιάξε εικόνες
με το ποίημά μου,
ελεύθερα να αισθανθείς:
αυτά τα λόγια
πάρ’ τα και κάνε τα δικά σου
από την καρδιά μου στην καρδιά σου.”
Το ποίημα προέρχεται από την εικονογραφημένη ποιητική συλλογή Alle wensen van de wereld (2021) της συγγραφέα Rian Visser και της εικονογράφου Janneke Ipenburg, βιβλίο το οποίο βραβεύτηκε με τα βραβεία Zilveren Griffel στην Ολλανδία και Gouden Poëziemedaille (Χρυσό Μετάλλιο Ποίησης) στο Βέλγιο.
Η ελληνική μετάφραση από τα ολλανδικά ανήκει στη Μαργαρίτα Μπονάτσου.
Η φετινή αφίσα δημιουργήθηκε από τη συγγραφέα Rian Visser και την εικονογράφο Janneke Ipenburg και προσκαλεί τα παιδιά παγκοσμίως να εξερευνήσουν τη δύναμη της φαντασίας μέσω της τέχνης και της ποίησης.
Το φετινό μήνυμα από την Rian Visser:
Η Γλώσσα των Εικόνων
Μπορείτε να ζωγραφίσετε εικόνες
για τις λέξεις,
για όσα λέω;
Τότε, ζωγραφίστε
ένα μέρος της εικόνας,
το κρύο,
τον άνεμο,
έναν κόμπο στον λαιμό σου
ή κάποια σκληρή τύχη,
ζωγραφίστε έναν βήχα,
έναν αναστεναγμό,
το άρωμα του φρέσκου ψωμιού,
τον χρόνο,
μια στιγμή,
την αρχή ή το τέλος
ενός σχεδίου,
ζωγραφίστε το μέρος όπου παντού
το μέρος όπου ποτέ,
το μέρος όπου σύντομα
κάτι πρόκειται να συμβεί,
ζωγραφίστε τον πόνο μιας απώθησης,
τη γεύση της θάλασσας.
Υπάρχουν τόσα πολλά
που θέλω να δω,
σαν αγάπη,
μια μέρα,
και ίσως για μένα.
Κάντε εικόνες
για το ποίημά μου,
και μη διστάσετε:
αυτά τα λόγια
ανήκουν σε εσάς
παρόλο που προήλθαν από μένα.
Τη μαγεία των βιβλίων, τη φαντασία στη σκέψη και την ελευθερία στη φαντασία θα προσπαθήσουμε κι εμείς στο σχολείο μας να βρούμε με την
Εβδομάδα Παιδικού Βιβλίου 2025
«Δράσεις για το βιβλίο και για εμάς»
(διάρκεια : 10:00 – 13:00, στην αυλή του σχολείου αν το επιτρέψει ο καιρός)
Τα παιδιά της Γ΄, Δ΄, Ε΄ και ΣΤ ΄τάξης ζωγραφίζουν άσπρες μπλούζες και τα παιδιά της Α΄ και Β΄ ζωγραφίζουν σε χαρτί Α3
Κάθε μέρα το κουδούνι χτυπά και όλοι μας βγάζουμε το βιβλίο μας και διαβάζουμε σιωπηρά.
Μαζεύουμε χρήματα κι αγοράζουμε βιβλία για τη βιβλιοθήκη!
Στα πικνίκ συνήθως τρώμε φαγητό! Τι θα λέγατε όμως να γινόμαστε για λίγο και βιβλιοφάγοι … σ’ ένα βιβλιοπικνίκ;
Το βράδυ κάποια βιβλία από το πουθενά, μάλλον πολύ μοναχικά, έβγαλαν …φτερά, πέταξαν ψηλά κι ύστερα κρύφτηκαν πονηρά!
Αρχίζει από Δευτέρα 24 Μαρτίου 2025, η υποβολή ηλεκτρονικών αιτήσεων, από τον ο/η γονέα ή κηδεμόνα ή άλλο πρόσωπο που έχει την επιμέλεια των μαθητών/τριών, στο Πληροφοριακό Σύστημα Αιτήσεων Εισαγωγής (Π.Σ.Α.Ε.) για εισαγωγή στα Πρότυπα Σχολεία(Γυμνάσια-Λύκεια), Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία (Γυμνάσια-Λύκεια), Πρότυπα Εκκλησιαστικά Σχολεία (Γυμνάσια-Λύκεια) και Πειραματικά Σχολεία(Νηπιαγωγεία, Δημοτικά Σχολεία, Γυμνάσια και Λύκεια).
Περισσότερες πληροφορίες στον σύνδεσμο:
Ένα λαϊκό παραμύθι σάς περιμένει να το ακούσετε! ” Το γιασεμί, η ροδιά κι η χαρουπιά” τι να μας λένε άραγε;
Εγγραφή μαθητών/τριών στην Α’ τάξη για το σχολικό έτος 2025 – 2026
Ποιους μαθητές αφορά; Στην Α’ τάξη του δημοτικού για τη σχολική χρονιά 2025 – 2026 εγγράφονται μαθητές/τριες που γεννήθηκαν από 1-1-2019 έως και 31-12-2019.
Πότε γίνονται οι εγγραφές; Από 6-3-2025 έως 26-3-2025.
Ποιος κάνει την εγγραφή; Την εγγραφή του μαθητή/τριας κάνει ο γονέας ή ο/η νόμιμος/η κηδεμόνας. Σε περίπτωση διαζευγμένων γονέων την εγγραφή κάνει αυτός που έχει την επιμέλεια.
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΓΓΡΑΦΗΣ
Οι εγγραφές στα δημόσια Δημοτικά σχολεία γενικής εκπαίδευσης μπορούν να πραγματοποιούνται μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr) στην ειδική ψηφιακή πλατφόρμα «Εγγραφή στην Πρώτη Δημοτικού» στη διεύθυνση:
https://adimotikou.eservices.minedu.gov.gr
Α) με υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης εγγραφής την οποία υποβάλλει ένας εκ των δύο γονέων / κηδεμόνων / εχόντων την επιμέλεια των μαθητών/τριών. Σε περίπτωση που η διεύθυνση κατοικίας έχει μεταβληθεί, ο/η αιτών/αιτούσα καλείται να μεταβεί εντός της προθεσμίας εγγραφών στο Νηπιαγωγείο φοίτησης για επικαιροποίηση των σχετικών στοιχείων.
Β) Στη συνέχεια ο/η αιτών/αιτούσα δύναται να αναρτά:
Γ) Επιλέγει εάν και εφόσον επιθυμεί τη φοίτηση του τέκνου του στο προαιρετικό ολοήμερο πρόγραμμα ή στο αναβαθμισμένο πρόγραμμα ολοήμερου ή και στο τμήμα πρόωρης υποδοχής (υπό την προϋπόθεση ότι φοιτά στο ολοήμερο).
Δ) Συμπληρώνει τα στοιχεία των συνοδών του/της μαθητή/τριας κατά την αποχώρηση από τη σχολική μονάδα.
Ε) Πριν την τελική υποβολή της αίτησης, ο έτερος γονέας/κηδεμόνας εισέρχεται στην ηλεκτρονική
πλατφόρμα με τη χρήση των κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών
Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet) και επιβεβαιώνει
την αίτηση που έχει υποβληθεί από τον άλλο γονέα/κηδεμόνα.
ΣΤ) Μετά την υποβολή της αίτησης, οι γονείς/κηδεμόνες/έχοντες-ουσες την επιμέλεια λαμβάνουν
ενημερώσεις σχετικά με την εξέλιξη της αίτησής τους στο κινητό τηλέφωνο και στη διεύθυνση
ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που έχουν δηλώσει μετά την είσοδό τους στην εφαρμογή.
Στην ιστοσελίδα του σχολείου μας στη διεύθυνση: ΕΝΤΥΠΑ θα βρείτε αναρτημένο έντυπο με οδηγίες χρήσης της εφαρμογής (αναλυτικές, βήμα-βήμα) για την εγγραφή του παιδιού σας στην Α΄ Δημοτικού. Επίσης θα βρείτε τη σχετική εγκύκλιο με πολύ πιο αναλυτικές οδηγίες και τη σχετική Υπουργική Απόφαση. Τέλος στην ενότητα https://blogs.sch.gr/15dimamarous/epikoinonia/ μπορείτε να δείτε τα όρια της περιοχής του σχολείου μας.
Σε περίπτωση οποιουδήποτε προβλήματος, για το οποίο δεν βρίσκετε λύση ανατρέχοντας στον οδηγό
χρήσης ή στις συχνές ερωτήσεις της εφαρμογής, παρακαλώ επικοινωνήστε:
Ο Διευθυντής του Σχολείου
Τα παιδιά του ΣΤ1 διαβάζουν αποσπάσματα από το βιβλίο, αλλά και συζητούν για την Άννα Φρανκ και τα κοινά που μπορεί να έχουν μαζί της.