Εσείς πώς τα τρώτε τα αυγά σας;

156 1

Εσείς πώς τα τρώτε τα αυγά σας; Εμείς πάντως τα σερβίρουμε με πολλούς τρόπους, διάφορα ελληνικά προϊόντα και πάνω από όλα με πολύ αγάπη και φροντίδα!! Στα πλαίσια του εργαστηρίου δεξιοτήτων που τρέχει αυτή την περίοδο στο νηπιαγωγείο μας, τα παιδιά έρχονται σε επαφή με την υγιεινή διατροφή, τις πρωτεΐνες, τα λιπαρά, τους υδατάνθρακες. Πήραμε, λοιπόν, τα ψαλίδια μας, βγάλαμε τα τηγάνια μας και στρωθήκαμε στο μαγείρεμα! Και προσέξτε εεε… ΤΡΩΜΕ ΜΟΝΟ ΥΓΙΕΙΝΑ! Καλή όρεξη!!

Η Στιγμούλα και ο Γραμμούλης!

 

Pink and Cream Illustrative Playful Photo Collage Scrapbook Instagram Story

Το παραμύθι «Η Στιγμούλα και ο Γραμμούλης» είναι μια όμορφη αλληγορική ιστορία που μιλά για τη φιλία, τη διαφορετικότητα και τη συνεργασία.

Η Στιγμούλα είναι μια μικρή, παιχνιδιάρα τελεία, ενώ ο Γραμμούλης είναι μια γραμμή, σοβαρή και ευθύς. Στην αρχή, οι δυο τους φαίνονται πολύ διαφορετικοί — η Στιγμούλα αγαπά την ελευθερία και το παιχνίδι, ενώ ο Γραμμούλης προτιμά την τάξη και τη συνέπεια. Όταν όμως γνωρίζονται, αρχίζουν να καταλαβαίνουν πως ο ένας συμπληρώνει τον άλλον.

Μαζί ανακαλύπτουν ότι, ενωμένοι, μπορούν να δημιουργήσουν γράμματα, λέξεις και προτάσεις — δηλαδή, να δώσουν νόημα και ζωή στη γραφή. Μέσα από τη φιλία τους, το παραμύθι δείχνει πως η διαφορετικότητα δεν είναι εμπόδιο αλλά δύναμη, και πως μόνο μέσα από τη συνεργασία γεννιούνται τα πιο όμορφα αποτελέσματα.

Όταν οι Παραολυμπιονίκες συνάντησαν τα νήπια και… έπεσαν οι ερωτήσεις βροχή!

 

Red Black and White Newspaper Style Birthday Party Instagram Post

Στο νηπιαγωγείο μας ζήσαμε μια μοναδική εμπειρία: είχαμε καλεσμένους δύο πραγματικούς πρωταθλητές της ζωής και του αθλητισμού — τον Ευθύμιο Καλαρά και τον Ιωάννη Πρώτο! 🏅
Και φυσικά, τα παιδιά μας δεν άφησαν την ευκαιρία να πάει χαμένη…

Η συνέντευξη ξεκίνησε με ενθουσιασμό, απορίες και πολλή φαντασία!
«Μάκη, πώς μαγειρεύεις, πώς κάνεις μπάνιο;»
«Γιάννη, όταν τρέχεις, πετάς κιόλας; Γιατί φαίνεσαι πολύ γρήγορος!»

Οι δύο αθλητές – με χαμόγελο κι αξιοθαύμαστο ήθος – απάντησαν με υπομονή και συγκίνηση, και μας μίλησαν για το πώς η δύναμη, η προσπάθεια και το χαμόγελο μπορούν να νικήσουν κάθε εμπόδιο.

Σε τί έχουν διακριθεί;

  • Ο Ευθύμιος Καλαράς είναι ένας σπουδαίος αθλητής: συμμετείχε σε Χειμερινούς και Θερινούς Παραολυμπιακούς αγώνες και κατέκτησε ασημένιο μετάλλιο στη δισκοβολία στους Παραολυμπιακούς της Αθήνας το 2004.
    Επίσης, είναι ο μοναδικός Έλληνας που έχει πάρει μέρος και στους δύο (χειμερινούς & θερινούς) Παραολυμπιακούς αγώνες.

  • Ο Ιωάννης Πρώτος έχει διακριθεί σε αγώνες στίβου: για παράδειγμα, στο Παγκόσμιο του 2006 στο Άαχεν κατέκτησε αργυρό μετάλλιο στα 400 μ., και στην τελική του εμφάνιση έκανε «διπλή πρωτιά με ρεκόρ».

Τα παιδιά άκουγαν με μάτια ορθάνοιχτα — και κάπου ανάμεσα σε ερωτήσεις για προπονήσεις, φαγητά και αγαπημένα χρώματα, καταλάβαμε όλοι κάτι σημαντικό: ότι οι ήρωες δεν φορούν κάπες, αλλά έχουν καρδιά γεμάτη θάρρος. ❤️

Κλείνοντας, οι μικροί μας δημοσιογράφοι αποφάσισαν ότι κι αυτοί θα γίνουν αθλητές… ή τουλάχιστον θα αρχίσουν να τρέχουν λίγο πιο γρήγορα στο διάλειμμα!

Ευχαριστούμε από καρδιάς τον Ευθύμιο Καλαρά και τον Ιωάννη Πρώτο για τη χαρά και την έμπνευση που μας χάρισαν!
Ήταν μια συνέντευξη που σίγουρα θα θυμόμαστε για πολύ καιρό — γεμάτη γέλιο, αγάπη και μεγάλα όνειρα! 🌟

Χρόνια Πολλά Ελλάδα! 28η Οκτωβρίου!

156 1

«Όταν όλα φαίνονται να είναι εναντίον σου, θυμήσου ότι το αεροπλάνο απογειώνεται κόντρα στον άνεμο.» 
Αυτό το απόφθεγμα τονίζει την αξία της αντοχής και της αποφασιστικότητας απέναντι στις δυσκολίες, ένα μήνυμα που ταιριάζει με το πνεύμα της 28ης Οκτωβρίου.

“Η ιστορία αλλάζει χρώματα – όταν τη ζωγραφίζουν τα παιδιά”

Με αφορμή τον εορτασμό της 28ης Οκτωβρίου 1940, στο νηπιαγωγείο μας ταξιδέψαμε πίσω στον χρόνο και προσπαθήσαμε να «διαβάσουμε» τις εικόνες του πολέμου μέσα από τα μάτια των παιδιών. Μιλήσαμε για το τι σημαίνει πόλεμος, τι χάνεται όταν οι άνθρωποι πολεμούν αλλά και τι σημαίνει ειρήνη — πώς μπορούμε να την φτιάξουμε, να την φυλάξουμε, να την ζήσουμε.

Στην πρώτη δραστηριότητα, τα παιδιά είδαν τη φωτογραφία ενός κοριτσιού από τα δύσκολα χρόνια του πολέμου. Συζητήσαμε πώς θα ήταν η ζωή της αν ζούσε σήμερα, σε καιρό ειρήνης. Οι σκέψεις τους μάς γέμισαν ελπίδα: «Θα έτρωγε παγωτό!», «Θα έτρωγε φρούτα!», «Θα χαμογελούσε!» «Θα φορούσε κοκαλάκια στα μαλλιά της!». Έτσι, τα παιδιά ζωγράφισαν το δικό τους μήνυμα ειρήνης πάνω στη φωτογραφία, μεταμορφώνοντας τη θλίψη σε χαρά.

2 3

Στη δεύτερη εικόνα, στρατιώτες τρέχουν μέσα στη μάχη. Τα παιδιά αναρωτήθηκαν: «Πώς θα μπορούσαμε να κάνουμε αυτή τη φωτογραφία ειρηνική;» Και τότε, με μαρκαδόρους και φαντασία, άνθισαν λουλούδια, ουράνια τόξα και ήλιοι. Μέσα από τα χρώματά τους, τα παιδιά “ειρήνεψαν” την εικόνα — έβαλαν μέσα της ζωή, ελπίδα, φως.

1 2

Τέλος, μπροστά στη φωτογραφία της καταστροφής, γράψαμε τη λέξη «ΠΟΛΕΜΟΣ» και μιλήσαμε για τα συναισθήματα που φέρνει: φόβο, λύπη, μοναξιά. Τα παιδιά ζωγράφισαν τον εαυτό τους όπως θα ένιωθαν αν ζούσαν μέσα σε έναν πόλεμο. Ήταν μια βαθιά, συγκινητική στιγμή — γιατί μέσα από τα λόγια τους, καταλάβαμε ότι τα παιδιά κατανοούν, με τον δικό τους αληθινό τρόπο, πως ο πόλεμος δεν είναι παιχνίδι, αλλά μια πληγή που μόνο η αγάπη και η ειρήνη μπορούν να γιατρέψουν.

3 1

Ιδέα  από  Pinterest

Κουκλοθέατρο ArtooPaspartoo!!!!

156

Η παράσταση κουκλοθεάτρου “Ψέματα… Μπερδέματα” από την ομάδα των Artoo Paspartoo αποτελεί μια σύγχρονη επεξεργασία-παραλλαγή του πασίγνωστου μύθου του ψεύτη βοσκού που στόχο έχει με διασκεδαστικό τρόπο να προβληματίσει τα παιδιά γύρω από το ψέμα και τις συνέπειές του.

Στον μικρό Μηνά αρέσει πολύ το ψέμα.  Τι συναισθήματα προκαλεί στην γιαγιά του όταν προσποιείται τον άρρωστο; Μπορεί να ξεγελάσει έναν γιατρό; Πως αισθάνεται η καλύτερή του φίλη, η Μυρτώ, όταν την κοροιδεύει μόνο και μόνο για να σπάσει πλάκα; Ο Μηνάς λέει συνέχεια και με ευκολία ψέματα σε όλους και το διασκεδάζει!

Τι θα γίνει όμως όταν έρθει η στιγμή να βροντοφωνάξει μια μεγάλη αλήθεια; Θα τον πιστέψει κανείς;

SLIME DAY TODAY!!!

Neon Colorful Fun Slime Kids Birthday Party Invitation

Το έχουμε δει πυρηνικοί φυσικοί, πειραματιστές, επιστήμονες, αλχημιστές! Κάθε Παρασκευή στο σχολείο μας καθιερώσαμε τη ¨Μέρα Πειραμάτων¨!! Τι καλύτερο από παιχνιδιάρικα, διασκεδαστικά slime λοιπόν;

Πώς να Φτιάξεις Slime με Βόρακα, Κόλλα, Χρώμα και Ζεστό Νερό

Το slime είναι ένα διασκεδαστικό και ελαστικό υλικό που μπορείς εύκολα να φτιάξεις στο σπίτι, χρησιμοποιώντας απλά υλικά. Η διαδικασία είναι απλή και μπορεί να γίνει με ασφάλεια υπό την επίβλεψη ενός ενήλικα. Τα βασικά συστατικά που χρειάζεσαι είναι βόρακας (borax – το βρίσκεις σε φαρμακεία), σχολική κόλλα, χρώμα και ζεστό νερό. Δες παρακάτω τα βήματα:

Υλικά:

  • 1 φλιτζάνι λευκή σχολική κόλλα (π.χ. κόλλα PVA)

  • Μερικές σταγόνες χρώμα (τροφίμων ή τέμπερα)

  • 1 κουταλάκι του γλυκού βόρακας

  • 1 φλιτζάνι ζεστό νερό (για να διαλύσεις τον βόρακα)

Εκτέλεση:

  1. Διαλύεις σε ένα μπολ τον βόρακα με το ζεστό νερό και ανακατεύεις μέχρι να διαλυθεί τελείως ο βόρακας.
  2. Σε άλλο μπολ βάζεις την κόλλα και προσθέτεις 2-3 σταγόνες από το χρώμα της επιλογής σου, ανακατεύοντας μέχρι η κόλλα να γίνει χρωματιστή.
  3. Στη συνέχεια ρίχνεις μια μικρή ποσότητα από το διάλυμα του βόρακα (περίπου 3 κουταλάκια του γλυκού) μέσα στην κόλλα και ανακατεύεις.
  4. Ξαφνικά η κόλλα αρχίζει να πήζει και να ξεκολλάει από τα τοιχώματα. Αυτό σημαίνει πως το slime είναι σχεδόν έτοιμο. Βουτάς τα χέρια σου στο διάλυμα του βόρακα και πιάνεις το slime στα χέρια σου. Πλάθεις μέχρι να σταματήσει να κολλάει και να γίνει σα μαλακή πλαστελίνη.
  5. Προσοχή! Αν πέσει μεγάλη ποσότητα βόρακα μέσα στην κόλλα το slime μπορεί να χάσει την ελαστικότητά του.
  6. Διατηρείς το slime σε κλειστό σκεύος και κατά προτίμηση μέσα στο ψυγείο.

Καλή επιτυχία!

«ΟΧΙ… απλώς ζωγραφίζω! Προγραμματίζω!»

Anonymo schedio 5Στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κώδικα (EU Code Week), τα παιδιά του νηπιαγωγείου μας έγιναν μικροί προγραμματιστές και καλλιτέχνες ταυτόχρονα! Με αφορμή την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου, γνωρίσαμε την τέχνη του Pixel Art — εκεί όπου η ψηφίδα, το κουτάκι και ο αριθμός μετατρέπονται σε σχέδιο και μήνυμα.

Σε ένα πλέγμα από τετραγωνάκια, κάθε κουτάκι με τον αριθμό 1 έπρεπε να χρωματιστεί. Κουτάκι–κουτάκι, βήμα–βήμα, όπως ακριβώς ακολουθούμε μια σειρά εντολών σε έναν αλγόριθμο, τα παιδιά παρατήρησαν, ακολούθησαν τις οδηγίες και αποκάλυψαν την κρυμμένη εικόνα: τη λέξη «ΟΧΙ» — ένα σύμβολο γενναιότητας, ελευθερίας και συλλογικού πνεύματος.

🎯 Στόχοι της δραστηριότητας:

  • Να εισαχθούν τα παιδιά με απλό και δημιουργικό τρόπο στις έννοιες της ακολουθίας, του προγραμματισμού και της αλγοριθμικής σκέψης.

  • Να καλλιεργήσουν παρατηρητικότητα, συγκέντρωση, μαθηματική σκέψη και λεπτή κινητικότητα.

  • Να συνδέσουν την έννοια του “ΟΧΙ” με την έννοια της ελευθερίας και της υπευθυνότητας στις επιλογές μας.

  • Να ανακαλύψουν ότι πίσω από κάθε μεγάλο μήνυμα —ακόμα κι ένα ιστορικό— μπορεί να κρύβεται ένας μικρός «κώδικας» που περιμένει να τον αποκρυπτογραφήσουμε!

Code Week 4all!

2 2

Το νηπιαγωγείο μας συμμετείχε με ενθουσιασμό στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα (Code Week) 2025, με στόχο να γνωρίσουν τα παιδιά τον μαγικό κόσμο του προγραμματισμού με τρόπο απλό και παιγνιώδη.

Σε ένα ειδικά διαμορφωμένο χαλάκι με τετράγωνα, τα παιδιά καλούνταν να οδηγήσουν έναν ήρωα μέχρι τον στόχο του — όπως ένα σπίτι, ένα φρούτο ή ένα αντικείμενο — τοποθετώντας καρτέλες με βελάκια που δείχνουν την κατεύθυνση (πάνω, κάτω, δεξιά, αριστερά).

Κατά τη διάρκεια της δραστηριότητας:

🔸 Έπρεπε να σκεφτούν λογικά, να προβλέψουν τα βήματα και να σχεδιάσουν σωστά τη διαδρομή.
🔸 Απέφευγαν εμπόδια (πέτρες, λίμνες, κώνοι κ.ά.) που υπήρχαν στο χαλάκι, αναζητώντας εναλλακτικές πορείες.
🔸 Συνεργάστηκαν σε ομάδες, αντάλλαξαν ιδέες και δοκίμασαν διαφορετικές λύσεις μέχρι να φτάσουν στον σωστό προορισμό.

Η δραστηριότητα ενίσχυσε τη λογικομαθηματική σκέψη, την χωρική αντίληψη, αλλά και τη δημιουργικότητα, ενώ αποτέλεσε μια πρώτη επαφή με τις βασικές αρχές προγραμματισμού χωρίς οθόνη (unplugged coding).

“Τα βελάκια οδηγούν στο λουλούδι!” Η δραστηριότητα είχε ως στόχο τα παιδιά να αντιστοιχίσουν σωστά τα χρώματα των κύβων με την κατεύθυνση των βελών και να οδηγήσουν τον κάθε κύβο στη σωστή διαδρομή. Κάθε χρώμα αντιστοιχούσε σε μία κίνηση:
🔴 Κόκκινο = πάνω
🔵 Μπλε = κάτω
🟢 Πράσινο = δεξιά
🟡 Κίτρινο = αριστερά

Τα παιδιά αναγνώριζαν ποιο βέλος αντιστοιχεί στο εκάστοτε χρώμα, ανάλογα με την κατεύθυνση. Έπειτα, «οδηγούσαν» την μέλισσα  ακολουθώντας τα βελάκια της πορείας μέχρι να φτάσουν στον τερματισμό. Το παιχνίδι ενθάρρυνε τη συνεργασία, καθώς μπορούσε να παιχτεί και ομαδικά: κάθε παιδί αναλάμβανε ένα χρώμα και όλοι μαζί βοηθούσαν τους κύβους να φτάσουν στο τέλος.

Τέλος, οργανώσαμε δραστηριότητες με το Bee-Bot, ένα μικρό ρομποτάκι σε σχήμα μέλισσας, που βοήθησε τα παιδιά να εξασκηθούν στη λογική σκέψη, τον προσανατολισμό στον χώρο και τη συνεργασία. Τα παιδιά έπρεπε να σπάσουν τον μυστικό κώδικα του γρίφου που τους δόθηκε και να οδηγήσουν τη μελισούλα μας στην κυψέλη της.

«Σπάσε τον κώδικα της… ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ!»

Με την ευκαιρία του εορτασμού της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κώδικα και παράλληλα με την προσέγγιση της Εθνικής Επετείου της 28ης Οκτωβρίου, δημιουργήσαμε μια δραστηριότητα που αποδεικνύει ότι ο προγραμματισμός και η ιστορία μπορούν να «συνομιλήσουν» με τον πιο ευφάνταστο τρόπο. Ποιος είπε ότι η Υπολογιστική Σκέψη δεν μπορεί να κρύβει πίσω της ένα δυνατό μήνυμα; Αποφασίσαμε, λοιπόν, να συνδυάσουμε την εισαγωγή στην υπολογιστική σκέψη με τον εορτασμό της 28ης Οκτωβρίου, μετατρέποντας τα παιδιά σε μικρούς “ντετέκτιβ” μιας πολύ σημαντικής λέξης! Η παρούσα δραστηριότητα υλοποιήθηκε στο πλαίσιο μιας σειράς δράσεων που στόχο είχαν την εισαγωγή των παιδιών στην έννοια του Κώδικα με βιωματικό τρόπο, χρησιμοποιώντας την τεχνική της αντιστοίχισης. Μέσω αυτής επιδιώξαμε τη σύνδεση συμβόλων του εθνικού μας εορτασμού με γράμματα της αλφαβήτου.

Η ιδέα ήταν απλή: Στην αρχική φάση, τα παιδιά κλήθηκαν να παρατηρήσουν προσεκτικά τον πίνακα που λειτουργούσε ως λεξικό/κώδικας. Ο κάθετος συσχετισμός εικόνας-γράμματος καθόριζε την κωδικοποίηση:
A = Δάφνινο Στεφάνι (Σύμβολο νίκης)
Λ = Πίνακας του Φασιανού (Έλληνας Σημαιοφόρος)
I = Περιστέρι (Σύμβολο ειρήνης)
Θ = Παιδιά σε Παρέλαση
P = Σημαία
Y = Στρατιώτης/Φαντάρος
E = Χάρτης της Ελλάδας

1 1

Στη συνέχεια, παρουσιάστηκε η δεύτερη σειρά από εικόνες, τοποθετημένες σε μία συγκεκριμένη ακολουθία. Η οδηγία ήταν απλή: «Παρατήρησε προσεκτικά σε ποιο γράμμα αντιστοιχεί η κάθε εικόνα. Στη συνέχεια, προσπάθησε να σπάσεις τον κώδικα στον γρίφο που ακολουθεί και να εντοπίσεις το κρυμμένο μήνυμα!».

2 1

Η ακολουθία των εικόνων ήταν:
Χάρτης της Ελλάδας (→ E)
Πίνακας του Φασιανού (→ Λ)
Χάρτης της Ελλάδας (→ E)
Στρατιώτης/Φαντάρος (→ Y)
Παιδιά σε Παρέλαση (→ Θ)
Χάρτης της Ελλάδας (→ E)
Σημαία (→ P)
Περιστέρι (→ I)
Δάφνινο Στεφάνι (→ A)

Με χαρά, ενθουσιασμό και… λίγη δόση κατασκοπευτικού ζήλου, τα παιδιά άρχισαν να παρατηρούν, να συγκρίνουν, να κάνουν υποθέσεις και να συνεργάζονται για να αποκρυπτογραφήσουν το μήνυμα. Και όταν το μυστήριο λύθηκε, η λέξη που φανερώθηκε ήταν «Ε Λ Ε Υ Θ Ε Ρ Ι Α» — μια έννοια βαθιά συνδεδεμένη με την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου και τα ιδανικά που τιμούμε.

3

Η συγκεκριμένη “unplugged” (χωρίς χρήση ψηφιακών συσκευών) δραστηριότητα κωδικοποίησης εξυπηρέτησε τους εξής στόχους:

  • Να γνωρίσουν τα παιδιά βασικές έννοιες κώδικα και αποκωδικοποίησης μέσα από το παιχνίδι.
  • Να εξοικειωθούν τα νήπια με τη βασική έννοια της κωδικοποίησης μέσω αντιστοίχισης.
  • Να κατανοήσουν ότι τα σύμβολα μπορούν να μεταφέρουν συγκεκριμένες πληροφορίες, όπως ακριβώς λειτουργεί ένας κώδικας.
  • Να καλλιεργήσουν παρατηρητικότητα, μνήμη, λογική σκέψη και ομαδικότητα.