Συγκέντρωση ειδών πρώτης ανάγκης για το “Χαμόγελο του παιδιού”
Από τη Δευτέρα 2 Δεκεμβρίου μέχρι και την Παρασκευή 6 Δεκεμβρίου το σχολείο μας θα δέχεται τρόφιμα και είδη πρώτης ανάγκης για τον Εθελοντικό Οργανισμό «Το Χαμόγελο του Παιδιού» προκειμένου να στηριχθούν τόσο τα παιδιά που διαμένουν στα σπίτια του Συλλόγου, όσο και τα παιδιά και τις οικογένειες που λαμβάνουν υποστηρικτικές υπηρεσίες μέσω των Κέντρων Στήριξης Παιδιού & Οικογένειας, λόγω των σοβαρών προβλημάτων διαβίωσης που αντιμετωπίζουν (Αρ.Πρωτ.Φ32/118478/Δ2/09-10-2024/ΥΠΑΙΘΑ). Όσοι γονείς επιθυμείτε, μπορείτε να φέρετε προϊόντα από την παρακάτω ενδεικτική λίστα:
- Συσκευασμένα είδη τροφίμων: γάλα εβαπορέ, ζυμαρικά, λάδι, ρύζι, όσπρια, αλεύρι, ζάχαρη, σάλτσα ντομάτας, κακάο, μπισκότα, κρουασάν, δημητριακά, φρυγανιές, μέλι, μαρμελάδα, μερέντα, χυμοί, αλάτι, ξύδι, μπαχαρικά, βρεφικές κρέμες και βρεφικά γάλατα Νο 1 & 2, συσκευασμένα Χριστουγεννιάτικα γλυκίσματα.
- Είδη βρεφικής φροντίδας: πάνες Νο 4-5-6, μωρομάντηλα, σαμπουάν, αφρόλουτρα.
- Είδη προσωπικής φροντίδας: σαμπουάν, αφρόλουτρα, οδοντόκρεμες, οδοντόβουρτσες, κλπ.
- Είδη υγιεινής και οικιακής χρήσης: καθαριστικά και απολυμαντικά γενικής χρήσης, μαλακτικά ρούχων, απορρυπαντικά πλυντηρίου, χλωρίνη, χαρτί υγείας, χαρτί κουζίνας, χαρτοπετσέτες, σακούλες απορριμμάτων, διαφανής μεμβράνη, λαδόκολλα, γάντια μιας χρήσης.
Ας βοηθήσουμε όλα τα παιδιά να υποδεχτούν τη νέα χρονιά με χαμόγελο!
Πρόσκληση σε Ομαδική Συνάντηση Γνωριμίας με την Κοινωνική Λειτουργό
Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες,
Στο πλαίσιο της συνεχούς υποστήριξης και συνεργασίας για την καλύτερη ανάπτυξη και ευημερία των παιδιών μας, έχουμε τη χαρά να σας προσκαλέσουμε σε μια ομαδική συνάντηση γνωριμίας με την Κοινωνική Λειτουργό του νηπιαγωγείου μας, την κυρία Μητσοπούλου, την Τρίτη 27/11/2024 στις 17:30 .
Η συνάντηση αυτή έχει ως στόχο να σας ενημερώσει για το ρόλο του κοινωνικού λειτουργού και τις υπηρεσίες που μπορεί να προσφέρει στο σχολικό περιβάλλον και την οικογένεια. Επιπλέον, είναι μια ευκαιρία για να συζητήσουμε για την υποστήριξη των παιδιών, τη συναισθηματική τους ανάπτυξη και να εξετάσουμε τρόπους για τη βελτίωση της επικοινωνίας και συνεργασίας μας.
Θέματα που θα συζητηθούν:
- Ρόλος και λειτουργία του κοινωνικού λειτουργού στο νηπιαγωγείο
- Στρατηγικές υποστήριξης της συναισθηματικής και κοινωνικής ανάπτυξης των παιδιών
- Συμβουλές για τη διαχείριση καθημερινών καταστάσεων στο σπίτι και στο σχολείο
- Ερωτήσεις και ανησυχίες γονέων
Η παρουσία σας είναι σημαντική, καθώς η συνεργασία μας αποτελεί τον καλύτερο τρόπο για να προσφέρουμε στα παιδιά μας την καλύτερη δυνατή υποστήριξη και φροντίδα.
Για οποιαδήποτε διευκρίνιση ή πληροφορία, παρακαλούμε επικοινωνήστε με τη Διεύθυνση της σχολικής μονάδας.
«Ενίσχυση και ενδυνάμωση της κοινωνικοσυναισθηματικής ανάπτυξης και ανθεκτικότητας των μαθητών μέσω του θεσμού ψυχολόγου και του κοινωνικού λειτουργού, σχολικά έτη 2023-2026»
Στη σχολική μας μονάδα τοποθετήθηκε Κοινωνική Λειτουργός (ΠΕ30) στο πλαίσιο της πράξης «Ενίσχυση και ενδυνάμωση της κοινωνικοσυναισθηματικής ανάπτυξης και ανθεκτικότητας των μαθητών μέσω του θεσμού ψυχολόγου και του κοινωνικού λειτουργού, σχολικά έτη 2023-2026» για την ενημέρωση, την παροχή συμβουλών και την ενδυνάμωση της σχολικής κοινότητας.
Έργο και αρμοδιότητες
Οι Κοινωνικοί Λειτουργοί, όπως και οι Ψυχολόγοι, ασκούν τα καθήκοντά τους σύμφωνα με την υπό στοιχεία 142628/ΓΔ4/30-08-2017 απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων «Καθήκοντα και αρμοδιότητες των κλάδων ΠΕ23 Ψυχολόγων και ΠΕ30 Κοινωνικών Λειτουργών στα σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Γενικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης» (Β’ 3032) μεταξύ άλλων:
- Παρέχουν ψυχοκοινωνική υποστήριξη, ενημέρωση και συμβουλευτική καθοδήγηση για ενδυνάμωση της σχολικής κοινότητας προκειμένου μαθητές, εκπαιδευτικοί, γονείς και κηδεμόνες να αποκτήσουν εκείνες τις δεξιότητες που απαιτούνται για την αποτελεσματική διαχείριση κρίσιμων και απρόβλεπτων καταστάσεων, δημιουργώντας ένα ασφαλές σχολικό περιβάλλον με απώτερο στόχο τη διαφύλαξη της δημόσιας υγείας, την προστασία της σχολικής κοινότητας και κατ’ επέκταση της κοινωνίας.
- Προωθούν τη συνεργασία των εμπλεκόμενων μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών και ομάδων της σχολικής κοινότητας ενθαρρύνοντας τη συνεργασία με την οικογένεια και, όταν αυτό απαιτείται, την υποστήριξη, τη διαμεσολάβηση και τη διασύνδεση αυτής με τους κατάλληλους φορείς.
- Διασφαλίζουν τη συμπερίληψη των μαθητών, των εκπαιδευτικών, αλλά και των οικογενειών τους στις προτεινόμενες ενημερωτικές ενέργειες και δράσεις προσομοίωσης.
- Ενημερώνουν και ευαισθητοποιούν τη σχολική κοινότητα για την απόκτηση πολύτιμης γνώσης και εμπειρίας μέσα από την αλληλεπίδραση, τη συνεργασία, την ανταλλαγή και υιοθέτηση αποτελεσματικών πρακτικών που θα προάγουν την ποιότητα των παρεχόμενων υποστηρικτικών και διαμεσολαβητικών υπηρεσιών στον χώρο της εκπαίδευσης. Επιπλέον, ο ρόλος των ψυχολόγων και των κοινωνικών λειτουργών θα είναι ανιχνευτικός, ενημερωτικός, υποστηρικτικός, διαμεσολαβητικός.
- Σχεδιάζουν και επαναπροσδιορίζουν, ανάλογα με τις επικρατούσες συνθήκες, βασικές και κρίσιμες προτεραιότητες υποστηρίζοντας σε ατομικό, ομαδικό και διομαδικό επίπεδο όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας.
- Ενημερώνουν και ευαισθητοποιούν τον Σύλλογο Διδασκόντων σε θέματα σχεσιο-δυναμικής και κοινωνικής συνδιαλλαγής της ομάδας-τάξης, επικοινωνίας με τους/τις μαθητές/τριες, καθώς και σχέσεων λειτουργικής συνεργασίας στη σχολική κοινότητα, μέσω εισηγήσεων, διαθεματικών- βιωματικών σεμιναρίων, ομαδικής συμβουλευτικής και ατομικών συναντήσεων ψυχοκοινωνικής ενδυνάμωσης.
- Καταρχάς δύνανται να δέχονται μαθητές/μαθήτριες που επιθυμούν να τους συναντήσουν για να αναφέρουν ή να ζητήσουν περισσότερες πληροφορίες για κάποιο θέμα που τους/τις απασχολεί, χωρίς να απαιτείται η συναίνεση του γονέα/κηδεμόνα. Στη συνέχεια, κρίνουν τα δεδομένα και αποφαίνονται για τυχόν ενέργειες. Αν απαιτούνται ενέργειες σκόπιμης παρέμβασης/υποστήριξης στο πλαίσιο του σχολείου, ζητείται συναίνεση της οικογένειας.
- Ενημερώνουν, συμβουλεύουν και υποστηρίζουν την οικογένεια σχετικά με την αποτελεσματική διαχείριση κρίσιμων και απρόβλεπτων καταστάσεων και σχέσεων σε επίπεδο ατομικών συνεδριών, ομάδων σχετικού ενδιαφέροντος, σχολών γονέων και ειδικών εκδηλώσεων.
- Σχεδιάζουν, οργανώνουν και υλοποιούν προγράμματα πρόληψης και προαγωγής της σωματικής, ψυχοσυναισθηματικής υγείας και προστασίας των μαθητών σε συνεργασία με: α) Τους υπεύθυνους για την παιδαγωγική καθοδήγηση και τη συμβουλευτική υποστήριξη του σχολείου και β) με σχετικούς αρμόδιους φορείς και υπηρεσίες.
- Αποτυπώνουν τις υφιστάμενες Δομές Ψυχοκοινωνικής Υποστήριξης της κοινότητας με στόχο τη δημιουργία τοπικών δικτύων υποστήριξης των σχολικών μονάδων είτε με υπηρεσίες και φορείς της ευρύτερης κοινότητας είτε με άλλες σχολικές μονάδες ανεξαρτήτως βαθμίδας.
- Ενεργοποιούν συνεργατικές μεθόδους εντός των σχολικών μονάδων ή και σε συνεργασία με άλλες σχολικές μονάδες, με γονείς, φορείς και υπηρεσίες, τοπικές αρχές ή ομάδες (όπως αρμόδια υπουργεία, τοπικές αρχές, υπηρεσίες υγείας και πρόνοιας, συλλόγους γονέων και κηδεμόνων, φυσικά πρόσωπα και ομάδες που έργο τους είναι η προστασία του πολίτη).
- Σχεδιάζουν διαθεματικές και βιωματικές δραστηριότητες αξιοποιώντας την υπάρχουσα γνώση και εμπειρία, προωθώντας ταυτόχρονα σύγχρονες πρακτικές, όπως ενδεικτικά εργαστήρια, παιχνίδια ρόλων, εξ αποστάσεως εφαρμογές, κ.ά.
- Φροντίζουν ώστε ο σκοπός, οι στόχοι, η μεθοδολογία, οι ρόλοι και οι διαδικασίες να διέπονται από τους βασικούς κανόνες ηθικής και δεοντολογίας και να είναι εναρμονισμένοι με το θεσμικό και νομικό πλαίσιο, την ευρωπαϊκή πολιτική και τις προτεραιότητές της, καθώς και τη διασφάλιση της προστασίας των προσωπικών δεδομένων των μαθητών και των οικογενειών τους, σύμφωνα με τις διατάξεις της ισχύουσας νομοθεσίας.
Συνεργασία με το Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία
Συνεχίζεται και τη φετινή σχολική χρονιά 2024-2025 η συνεργασία με το Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία του ΕΚΠΑ. Φοιτήτριες θα επισκέπτονται τη σχολική μας μονάδα για την υλοποίηση της πρακτικής τους άσκησης, όπως προβλέπεται από την κείμενη νομοθεσία (Ν. 4823/2021. ΦΕΚ A 136 – 03.08.2021)
Επίσκεψη εκπαιδευτικών από το Πρόγραμμα UNi-T (European Civic Teacher Academy)
Ανακυκλώνουμε τις μπαταρίες μας
Συνεχίζουμε τη δράση ανακύκλωσης μπαταριών και τη σχολική χρονιά 2024-2025. Το ειδικό δοχείο συγκέντρωσης μπαταριών με τη δυναμική συμμετοχή γονέων, μαθητών και εκπαιδευτικών και λοιπού προσωπικού γεμίζει σιγά-σιγά. Τα παιδιά ενημερώνονται και ευαισθητοποιούνται σε θέματα προστασίας του περιβάλλοντος. Είναι σημαντικό να συνειδητοποιήσουμε μικροί και μεγάλοι ότι η γη είναι το μεγάλο μας σπίτι.
Η σχολική μας μονάδα έχοντας επικοινωνία και συνεργασία με την ΑΦΗ συμμετέχει στο πρόγραμμα σχολικής επιβράβευσης!
Εργαστήρια Δεξιοτήτων
Στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα όλων των Νηπιαγωγείων, Δημοτικών και Γυμνασίων εντάσσονται από το Σεπτέμβριο του 2021 τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, σε συνέχεια της πιλοτικής εφαρμογής τους το προηγούμενο σχολικό έτος σε 218 σχολεία της χώρας. Στόχος, μέσω της εισαγωγής νέων θεματικών όπως ρομποτική, επιχειρηματικότητα, οδική ασφάλεια, σεξουαλική αγωγή, οικολογική συνείδηση, η ενίσχυση των εγκάρσιων δεξιοτήτων και βασικών ικανοτήτων των μαθητών, μεταξύ των οποίων οι ψηφιακές ικανότητες, η κριτική σκέψη, η ικανότητα επίλυσης προβλημάτων και η ικανότητα για μάθηση.
Το πρόγραμμα και το εκπαιδευτικό υλικό των «Εργαστηρίων Δεξιοτήτων» ομαδοποιείται σε τέσσερις Θεματικές Ενότητες, οι οποίες προκύπτουν από τους Παγκόσμιους Δείκτες Αειφόρου Ανάπτυξης (περιβάλλον, ευ ζην, ασφάλεια, κοινωνία των πολιτών, σύγχρονη τεχνολογία και επιχειρηματικότητα) και προσαρμόζεται ανά ηλικία. Ειδικότερα, οι θεματικές είναι οι εξής:

Η ομαδοποίηση των δεξιοτήτων γίνεται σε τέσσερις κύκλους στοχοθεσίας:
Α) Δεξιότητες 21 ου αιώνα (4cs)
Α1. Δεξιότητες μάθησης 21 ου αιώνα (4cs) (Κριτική σκέψη, Επικοινωνία, Συνεργασία, Δημιουργικότητα)
Α2. Ψηφιακή μάθηση 21 ου αιώνα (4cs σε ψηφιακό περιβάλλον) (Ψηφιακή επικοινωνία, Ψηφιακή συνεργασία, Ψηφιακή δημιουργικότητα, Ψηφιακή κριτική σκέψη, Συνδυαστικές δεξιότητες ψηφιακής τεχνολογίας, επικοινωνίας και συνεργασίας)
Α3. Παραγωγική μάθηση μέσω των τεχνών και της δημιουργικότητας.
Β) Δεξιότητες ζωής
Β1. Δεξιότητες της κοινωνικής ζωής (Αυτομέριμνα, Κοινωνικές δεξιότητες, Ενσυναίσθηση και ευαισθησία, Πολιτειότητα, Προσαρμοστικότητα, Ανθεκτικότητα, Υπευθυνότητα)
Β2. Δεξιότητες της ψηφιακής ιθαγένειας (Ευχέρεια στην ηλεκτρονική διακυβέρνηση,
Ψηφιακή πολιτειότητα, Ασφαλής πλοήγηση στο διαδίκτυο, Προστασία από εξαρτητικές συμπεριφορές στις τεχνολογίες, ανθεκτικότητα)
Β3. Δεξιότητες διαμεσολάβησης και κοινωνικής ενσυναίσθησης (Ενσυναίσθηση και
ευαισθησία, Διαμεσολάβηση, Επίλυση συγκρούσεων, Πολιτειότητα)
Β4. Δεξιότητες επιχειρηματικότητας (Πρωτοβουλία, Οργανωτική ικανότητα, Προγραμματισμός, Παραγωγικότητα, Αποτελεσματικότητα).
Γ) Δεξιότητες της τεχνολογίας, της μηχανικής και της επιστήμης
Γ1. Δεξιότητες της τεχνολογίας (Δεξιότητες δημιουργίας και διαμοιρασμού ψηφιακών δημιουργημάτων, Δεξιότητες ανάλυσης και παραγωγής περιεχομένου σε έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα, Δεξιότητες διεπιστημονικής και διαθεματικής χρήσης των νέων τεχνολογιών)
Γ2. Δεξιότητες διαχείρισης των Μέσων (Πληροφορικός γραμματισμός, Ψηφιακός γραμματισμός, Τεχνολογικός γραμματισμός, Γραμματισμός στα μέσα, Ασφάλεια στο
διαδίκτυο)
Γ3. Ρομποτική (Δεξιότητες μοντελισμού και προσομοίωσης, Επιστημονική/ υπολογιστική σκέψη).
Δ) Δεξιότητες του νου
Δ1. Στρατηγική Σκέψη (Οργανωσιακή σκέψη, Μελέτη περιπτώσεων και Επίλυση προβλημάτων)
Δ2. Πλάγια σκέψη (Δημιουργική, παραγωγική, ολιστική σκέψη)
Δ3. Ρουτίνες σκέψης και αναστοχασμός
Δ4. Κατασκευές, παιχνίδια, εφαρμογές
Δ5. Δεξιότητες υπολογιστικής σκέψης (Επιστημονική/ υπολογιστική σκέψη διαμεσολάβηση).
Με την κατανομή των προγραμμάτων ανά τάξη, η κάθε μαθήτρια και ο κάθε μαθητής, με το τέλος της υποχρεωτικής εκπαίδευσης θα έχει διδαχθεί έννοιες από όλες τις θεματικές ενότητες.
Με σχετικές υπουργικές αποφάσεις προσδιορίζεται, μεταξύ άλλων, οι θεματικές ενότητες και το εκπαιδευτικό υλικό, ενώ προβλέπονται η μεθοδολογία και η φιλοσοφία των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, καθώς και οι κατάλληλες προσαρμογές και διαφοροποιήσεις για μαθήτριες και μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, αναπηρία, γλωσσικές ή πολιτισμικές διαφορές ή άλλες δυσκολίες. (https://www.minedu.gov.gr/news/49672-03-08-21-nees-thematikes-sta-nipiagogeia-dimotika-kai-gymnasia-olis-tis-xoras-apo-septemvrio-meso-ton-ergastirion-deksiotiton
Καλωσήρθατε
Στο ιστολόγιο αυτό θα βρείτε νέα, ανακοινώσεις και πληροφορίες για το σχολείο μας, 155ο Νηπιαγωγείο Αθηνών.
Επισκεφτείτε τις διάφορες σελίδες μας για να μάθετε για την προσβασιμότητα στο σχολείο μας, τον κανονισμό λειτουργίας, τα νέα του σχολείου μας και τα στοιχεία επικοινωνίας του. Σας ευχόμαστε καλή πλοήγηση!
Η καλοκαιρινή μας γιορτή
Την Τετάρτη 5 Ιουνίου 2024 και ώρα 7.30 πραγματοποιήθηκε η γιορτή για τη λήξη του σχολικού έτους. Θέμα της καλοκαιρινής μας γιορτής ήταν “Ένα μαγικό ταξίδι”. Τα παιδιά μας ταξίδεψαν σε χώρες φανταστικές με συνοδοιπόρους γονείς και εκπαιδευτικούς. Ξεκινήσαμε από τη “χώρα των χρωματιστών ονείρων” στην οποία ας ταξίδεψαν τα παιδιά του τμήματος 1 και συνεχίσαμε στη “χώρα των πειρατών” με τα παιδιά του τμήματος 4. Επόμενος προορισμός μας ήταν “η χώρα με τα ζώα της ζούγκλας” στην οποία μας πήγαν τα παιδιά του τμήματος 5 και έπειτα μας ξενάγησαν ” στη χώρα των φρούτων” τα παιδιά του τμήματος 2. Καταλήξαμε στη χώρα μας με τα παιδιά του τμήματος 3.
Ευχαριστούμε τους γονείς που ανταποκρίθηκαν με χαρά στην πρόσκλησή μας και για τον εορταστικό μπουφέ που διοργάνωσαν


