Ο Μάιος μας έφτασε εμπρός βήμα ταχύ…

Αγαπημένα μας παιδιά και γονείς,

Συνεχίζουμε έστω και μέσα από το ιστολόγιό μας να επικοινωνούμε και να σας δίνουμε αφορμήσεις-ερεθίσματα, για να περνάτε όμορφα και δημιουργικά  και μέσα στο σπίτι. Φτάσαμε στον τελευταίο μήνα της Άνοιξης και είναι μια ευκαιρία να θυμηθούμε τους μήνες της ,χρησιμοποιώντας το λουλούδι των εποχών που είχαμε δημιουργήσει στην τάξη μας.

Μπορούμε να κάνουμε ερωτήσεις: Τί σειρά έχει ο Μάιος στον χρόνο; τί σειρά στην εποχή του; ποιός μήνας ήταν πριν; ποιός θα έρθει μετά;  να θυμηθούμε  τα αποδημητικά πουλιά που επιστρέφουν, τα ζώα που είχαν πέσει χειμερία νάρκη και ξυπνάνε για να χαρούν κι αυτά τη φύση…καθώς και τα φυτά  και τα έντομα που ζουζουνίζουν χαρούμενα…και τα φρούτα που τώρα μας περιμένουν να τα δοκιμάσουμε(κεράσια, φράουλες,μούσμουλα)

Μια μεγάλη γιορτή έρχεται σε λίγες μέρες: η Πρωτομαγιά και λόγω της ιδιαιτερότητας των περίεργων συνθηκών που ζούμε  δε θα μπορέσουμε να κάνουμε μια εκδρομή στη φύση. Σε ένα όμως περίπατό μας, μπορούμε να παρατηρήσουμε τα φυτά , τα λουλούδια που έχουν φυτρώσει να μετρήσουμε τα πέταλα τους ,να γνωρίσουμε  τα μέρη τους ,καθώς να παρατηρήσουμε και τα έντομα που ζουζουνίζουν από το ένα λουλούδι στο άλλο και να μάθουμε τις ονομασίες τους.

Σας προτείνουμε και ένα παραμύθι ¨Το χαρούμενο λιβάδι¨. Διαβάστε το διασκευασμένο απόσπασμα από το βιβλίο της Φυλλιώς Νικολούδη
Το χαρούμενο λιβάδι, εκδ. Ελληνικά Γράμματα

Κάποτε, λίγο πιο μακριά από το μέρος που μένουμε, υπήρχε ένα λιβάδι. Όλοι έλεγαν πως ήταν το ωραιότερο λιβάδι που είχαν δει ποτέ. Ήταν γεμάτο κάτασπρες μαργαρίτες. Οι μαργαρίτες ήταν πολύ αγαπημένες και περνούσαν όμορφα μαζί. Ώσπου μια μέρα μια παπαρούνα φύτρωσε δίπλα τους. Σε λιγάκι μαζεύτηκαν όλες οι μαργαρίτες γύρω από το καινούριο φυτό. Άλλες το κοίταζαν με περιέργεια, άλλες με θαυμασμό κι άλλες του γύριζαν την πλάτη, γιατί δεν το ήθελαν στο λιβάδι τους.

– Αυτή είναι κατακόκκινη κι εμείς ολόασπρες, είπε μια ψηλομύτα μαργαρίτα. Κοίτα πώς διαφέρει από εμάς! Κοιτάξτε τα φύλλα της πόσο άγρια είναι! Και το κοτσάνι της είναι όλο αγκάθια! Μας χαλάει την ομορφιά του λιβαδιού. Αδύνατο να ανεχτώ εγώ, μια άσπρη, κάτασπρη μαργαρίτα, να μείνω μαζί της. Δε θέλω ένα τέτοιο λουλούδι δίπλα μου.
– Τι είναι αυτά που λέτε; είπε η γιαγιά μαργαρίτα, που τη φώναζαν Γιαγιά Μαργαριτένια και που όλες οι μαργαρίτες άκουγαν τη γνώμη της γιατί ήταν σοφή. Ο παππούς σας, που είχε πολλούς φίλους, μου έλεγε πως υπάρχουν κι αλλού λιβάδια που έχουν μαργαρίτες και παπαρούνες μαζί. Αυτός και οι φίλοι του περνούσαν πολύ ωραία εκεί, γιατί και οι παπαρούνες είναι λουλούδια σαν κι εμάς. Γι’ αυτό, εγώ σας λέω να την αφήσουμε να μείνει μαζί μας. Δεν πρόκειται να μας κάνει κανένα κακό.
– Τι λες; έκανε θυμωμένα μια άλλη μαργαρίτα. Κι αν δίπλα σ’ αυτή την παπαρούνα ξεφυτρώσει κι άλλη και κάνουν παπαρουνάκια, τότε θα γεμίσει το λιβάδι μας με παπαρουνοπαιδάκια. Δε θέλω τα μαργαριτάκια μου να παίζουν μαζί τους.
Εικόνα – Αυτή διαφέρει από εμάς. Πώς μπορούμε να ταιριάξουμε;
– Κι εμείς οι μαργαρίτες διαφέρουμε μεταξύ μας κι όμως ταιριάξαμε, είπε η Μαργαρίτα-Ρίτα, μια άλλη μαργαρίτα που από την αρχή κοίταζε με συμπάθεια την παπαρούνα.
– Πώς διαφέρουμε μεταξύ μας, αφού είμαστε όλες άσπρες; απόρησαν οι υπόλοιπες μαργαρίτες.

Κι άρχισαν να μετρούν τα φύλλα τους, τα κοτσάνια τους και τις ρίζες τους. Κατάλαβαν ότι είχαν αρκετές διαφορές. Έτσι με τον καιρό, άρχισαν να γίνονται φίλες με την παπαρούνα. Περνούσαν πολύ καλά όλες παρέα. Η παπαρούνα είχε γίνει μέλος της ομάδας τους, κι ας ήταν κόκκινη. Κατάλαβαν πως ούτε το φαγητό τούς τρώει ούτε τον ήλιο τούς παίρνει. Έφταναν όλα για όλους. Είχαν ακούσει μάλιστα τους ανθρώπους να λένε πως, τώρα που το λιβάδι ήταν ασπροκόκκινο, τους άρεσε περισσότερο.

ή δείτε το παρακάτω video

 

Ερωτήσεις που θα μπορούσαν να γίνουν:

Είμαστε όλοι ίδιοι; Εμείς είμαστε οι καλύτεροι; Πώς αντιδρούμε εμείς, όταν κάποιος διαφορετικός από εμάς τολμά να συνυπάρξει δίπλα μας; Μια μικρή διαπολιτισμική ιστορία που ίσως. . . μας κάνει να δούμε τα πράγματα γύρω μας με άλλη ματιά.

Επίσης:

  • Συζητήστε  πώς αντέδρασαν οι μαργαρίτες όταν εμφανίστηκε η παπαρούνα.
  • Aν η παπαρούνα ήταν ακατάδεχτη, επειδή ένιωθε μοναδική μέσα στο λιβάδι, τι νομίζεις ότι θα σκεφτόταν για τις μαργαρίτες;
  • Συχνά για τα βιβλία που διαβάζουμε κρατούμε μερικές σημειώσεις, ώστε να θυμόμαστε τι έχουμε διαβάσει. τα παιδιά μπορούν να ζωγραφίσουν ή να κάνουν κολλάζ  με ότι τους εντυπωσίασε και μπορούν να δώσουν στο χαρτί που χρησιμοποίησαν,  ένα σχήμα που αγαπούν.

Καλή διασκέδαση και να  περνάτε όμορφα!!!