Βοήθεια για ένα ονειρεμένο σχολείο!

Τα παιδιά μας αυτές τις μέρες βρέθηκαν αντιμέτωπα με ένα πρόβλημα που τους αφορούσε άμεσα: την επικινδυνότητα του αύλειου χώρου και την έλλειψη παιχνιδιών αυλής. Μετά από συζήτηση και μεγάλο προβληματισμό, καταιγισμό ιδεών, αποφάσισαν να ζωγραφίσουν τις ανάγκες του σχολείου μας, να φτιάξουμε ένα άλμπουμ και να το κοινοποιήσουμε στο δήμαρχό μας και σε όλους όσους πιστεύουμε ότι μπορούν να μας βοηθήσουν με το παρακάτω κείμενο:
“Αγαπητέ κ.δήμαρχε του Δήμου Σερρών, γονείς και φίλοι,
Εμείς τα παιδιά και οι εκπαιδευτικοί του 14ου & 31ου Νηπιαγωγείου Σερρών, ζητάμε να μας βοηθήσετε με όποιον τρόπο μπορείτε και θέλετε, ώστε να κάνουμε κάποιες αλλαγές στην αυλή του σχολείου μας για να μπορέσουμε κι εμείς να τη χρησιμοποιήσουμε, γιατί τώρα έχει πολλά σημεία επικίνδυνα και ελάχιστα παιχνίδια.”

441df1cd07c39e284f07341a6621d378

Γνωρίζω τα μουσεία της πόλης μου- Οι μικροί αρχαιολόγοι

“Γνωρίζω τα μουσεία της πόλης μου- Οι μικροί αρχαιολόγοι” είναι ένα Πρόγραμμα Μουσειακής Αγωγής που προέκυψε από το Ευρωπαϊκό Συνεργατικό Πρόγραμμα Εtwinning “Lion hunt @ the museum”, στο οποίο συμμετείχαμε πριν από μερικά χρόνια. 

Στόχος η επαφή των παιδιών με το κοινωνικοπολιτισμικό και φυσικό παρελθόν, η απόκτηση γνώσεων, η καλλιέργεια κουλτούρας και σεβασμού της πολιτιστικής κληρονομιάς, όπως επίσης και πλήθους δεξιοτήτων.

Οι μικροί αρχαιολόγοι επιδόθηκαν σε πραγματικές ανασκαφές με αργές και πολύ προσεκτικές κινήσεις. Στην αρχή εντόπισαν όλα τα εργαλεία και την κατάλληλη ενδυμασία που χρειαζόταν για το σκοπό αυτό.

αρχ4 1

Κατόπιν, συμπλήρωσαν το αρχαιολογικό ημερολόγιο.


book title
Διαβάστε το βιβλίο στο StoryJumper

Στη συνέχεια, χάραξαν έναν κάνναβο, δηλαδή  ένα σύνολο τετραγώνων, συνήθως 4×4 μ, και διαίρεσαν τον ανασκαφικό χώρο σε μικρότερες περιοχές, δημιουργώντας έναν γεωμετρικό χώρο σκαμμάτων. Στις κορυφές του τοποθέτησαν «πασσαλάκια», και στις πλευρές του νήματα. Έτσι, ήταν σε θέση να προσδιορίσουν με μεγάλη ακρίβεια τη θέση που εντόπισαν το κάθε εύρημα.

arx1

arx2

arx3

Έπειτα συμπλήρωσαν το δελτίο καταγραφής της ανασκαφής τους.


book title
Διαβάστε το βιβλίο στο StoryJumper
Συναρμολόγισαν τα ευρήματά τους και ζωγράφισαν ερυθρόμορφα και μελανόμορφα αγγεία.
ζωγραφίζω αγγεία
Και δε σταμάτησαν εδώ. Επισκέφτηκαν διαφόρων ειδών μουσεία: Το αρχαιολογικό μουσείο Σερρών-Μπεζεστένι και το λαογραφικό μουσείο Σαρακατσάνων Σερρών. Πριν την επίσκεψη διάβασαν το βιβλίο της Μαριλίτας Χατζημποντόζη Μια Μέρα στο Μουσείο”, προβληματίστηκαν και διαπίστωσαν ότι πρέπει να έχουμε συγκεκριμένη συμπεριφορά και να είμαστε πολύ προσεκτικοί όταν επισκεπτόμαστε ένα μουσείο. Έτσι ζωγράφισαν τους κανόνες επίσκεψης σε ένα μουσείο.
κανόνες

Και φυσικά τους τήρησαν κατά τις επισκέψεις μας:

επίσκεψη στο μουσείο Σαρακατσάνων

 

IMG 20230601 134905 531

το μπεζεστένι στις Σέρρες

ααα

Έπαιξαν πολλά παιχνίδια:

Μέτρησαν τις πόρτες στο Μπεζεστένι, αναρρωτήθηκαν το λόγο που ήταν τόσες πολλές (και έδωσαν τις δικές τους πιθανές απαντήσεις), τη χρήση που μπορεί να είχε, μέτρησαν με βήματα το μήκος του, το πλάτος του και την περίμετρό του. 

πόρτες

οι πόρτες

εκθέματα μπεζεστένι

Παρατήρησαν με μεγάλη προσοχή, έπαιξαν το παιχνίδι του κρυμμένου θησαυρού και ζωγράφισαν τα εκθέματα.

παρατηρώ τα εκθέματα

κρυμμένος θησαυρός

ζωγραφίζω

Και στο τέλος…..και μια ανατροφοδότηση για όσα άκουσαν από τις επισκέψεις μας:ανατροφοδότηση

 

Μειώνω το περιβαλλοντικό μου αποτύπωμα- Σχολικό Δίκτυο “Ταπερίστας”

Μια ηλεκτρονική αφίσα στην οποία φαίνεται η προσπάθεια των παιδιών για να μειώσουν το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα: Επιλέγουμε ντόπια προϊόντα, ελέγχουμε τις ποσότητες που θα καταναλώσουμε, ανακυκλώνουμε περισεύματα και συσκευασίες!

 

Υγιεινό και νόστιμο δεκατιανό με ντόπια προϊόντα- Ταπερίστας

Τα παιδιά του Νηπιαγωγείου μας συμμετέχοντας στο Σχολικό Δίκτυο της Δράσης “Ταπερίστας”, αναζήτησαν και εντόπισαν τρόφιμα με τα οποία μπορούν να δημιουργήσουν ένα υγιεινό δεκατιανό ή πρωϊνό με ντόπια προϊόντα, αφήνοντας όσο το δυνατόν μικρότερο οικολογικό αποτύπωμα. Ας παρακολουθήσουμε τις προτάσεις τους!

Screenshot 2023 05 17 013744

Η μανούλα μου γιορτάζει!

Η δεύτερη Κυριακή του Μάη κάθε χρόνο είναι αφιερωμένη σ’ ένα πρόσωπο που του έχουμε όλοι μεγάλη αδυναμία: την μανούλα μας! Έτσι κι εμείς στο νηπιαγωγείο μας, πάντα λίγες μέρες πριν ετοιμαζόμαστε πυρετωδώς για αυτό το σκοπό και με τα μικρά μας τα χεράκια φτιάχνουμε αριστουργήματα!

mama foula

καρδούλες από πηλό

mama ελενη

mama ελενη 1

τυπωμένες ανθοδέσμες

mama φουλα καρτες

καρτούλες

εφημερίδα

πρωτοσέλιδα: η καλύτερη μαμά

κάρτες και εικαστική απόδοση ποιήματος στην ώρα της αγγλικής γλώσσας

Πάσχα 2023

Πόσο όμορφη είναι η διάθεση όλων μας με τον ερχομό της άνοιξης και με πόσο κέφι ετοιμαζόμαστε πάντα στο νηπιαγωγείο μας τέτοιες μέρες για το Πάσχα! Και τι δεν κάναμε. Μιλήσαμε και συζητήσαμε για αυτή τη μεγάλη γιορτή του Χριστιανισμού, είδαμε μικρές διασκεδαστικές ταινίες, διαβάσαμε σχετικά παραμύθια, γνωρίσαμε τα ήθη και τα έθιμα, μάθαμε τραγούδια και φτιάξαμε πολλές κατασκευές.

λαζαράκια

κατασκευή λαζαράκια

επίσκεψη στο Σεβασμιότατο Μητροπολίτη κκ.Θεολόγο για τα κάλαντα του Λαζάρου

κάρτα εξω

πασχαλινές κάρτες με ευχές

ζωγραφιές με θέμα το Πάσχα

πασχαλινές ζωγραφιές

καλαθάκια

καλαθάκια με καλούδια

βάψιμο αβγών

βάψιμο αβγών

πασχαλινές κατασκευές

πασχαλινές κατασκευές

ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ με υγεία!!!!

τσολιαδάκια και ευαγγελισμός

Η επέτειος της 25ης Μαρτίου στο Νηπιαγωγείο μας

   Η επέτειος της 25ης Μαρτίου αποτελεί πάντα για το νηπιαγωγείο μια αφορμή για γνώση, για σκέψη, για προβληματισμό. Τι είναι η επανάσταση, πώς ήταν ντυμένοι οι πρόγονοί μας, ποιά ήταν τα σκεύη τους, τα τραγούδια τους, οι χοροί τους; Πώς ζούσαν τότε; Υπάρχουν στις μέρες μας επαναστάσεις και γιατί μπορεί να επαναστατήσει ένας λαός; Τι άλλο γιορτάζουμε την 25η Μαρτίου, τι είναι εθνική και τι θρησκευτική γιορτή; Τι σημαίνει  Ευαγγελισμός;

    Με όλα αυτά ήρθαν σε επαφή τα παιδιά με βιωματικό τρόπο. Με τη βοήθεια έντυπου και ψηφιακού υλικού αλλά και με έργα τέχνης δόθηκαν τα πρώτα ερεθίσματα. Στη συνέχεια, σταδιακά, εμπνευστήκαν από όλα όσα έμαθαν και δημιούργησαν:

  • ένα χώρο με εκθέματα λαϊκής παράδοσης

εκθέματα λαικής τέχνης

 

  • το πορτρέτο του αγαπημένου τους ήρωα

ήρωες

 

  • τσολιάδες και ελληνοπούλες που χορεύουν παραδοσιακούς χορούς
  • μια κατασκευή για τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου

τσολιαδάκια και ευαγγελισμός

  • το χορό του Ζαλόγγου και το κρυφό σχολειό

χορός του Ζαλόγγου

  • έμαθαν παραδοσιακούς χορούς και τραγούδια, ετοίμασαν και μια παράσταση για την ημέρα της γιορτής. Και όχι μόνο αυτά αλλά έφτιαξαν και τα σκηνικά!

σκηνικό

 

και την ημέρα της γιορτής, εισπράξαμε το πιο μεγάλο χειροκρότημα. Είμαστε σίγουροι ότι αρέσαμε πολύ!

γιορτή Ελένης 1

γιορτή Φούλας 1

Χρόνια πολλά Ελλάδα! Χρόνια πολλά Ελληνίδες κι Έλληνες και του χρόνου με υγεία!