istockphoto 1253333361 612x612 1

Ψυχολόγος στο Νηπιαγωγείο μας

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι  στο πλαίσιο της πράξης “Ενίσχυση και ενδυνάμωση της κοινωνικοσυναισθηματικής ανάπτυξης και ανθεκτικότητας των μαθητών μέσω του θεσμού ψυχολόγου και του κοινωνικού λειτουργού”, στο σχολείο μας θα υπάρχει ψυχολόγος. Η κ. Μαρία Λαμδά θα βρίσκεται κοντά μας κάθε Πέμπτη από τις 8:15 έως τις 13:00.

3

17 Νοέμβρη 2023- μισός αιώνας μετά!

Πώς να προσεγγίσει κανείς γεγονότα που συνέβησαν πριν 50 χρόνια; Πόσο δύσκολο είναι να τα κατανοήσουν τα παιδιά της νηπιακής ηλικίας;  

Με βιβλία όπως η “Σοφή Ελιά”, της Ειρήνης Καμαράτου-Γιαλλούση, την “κυρά-Δημοκρατία” της Κωνσταντίνας Αρμενιάκου και φυσικά “Το δάσος” της Σ. Ζαραμπούκα και την “Ντενεκεδούπολη” της Ε.Φακίνου, όλα μοιάζουν πολύ πιο εύκολα και κατανοητά.

Βέβαια, και τα animation στάθηκαν ιδιαιτέρως χρήσιμα προς αυτή την κατεύθυνση:

Η ταινία μικρού μήκους που προβλήθηκε πρώτη φορά από την ΕΡΤ, το 2010, με ήρωα ένα γάτο με χρήση πραγματικών λήψεων των γεγονότων, μια ταινία, κατάλληλη για μικρά παιδιά.

 

 Το πρωτότυπο εκπαιδευτικό animation της σελίδας “Μαθαίνουμε κι αλλιώς” .

Τα μικρούλια μας αντιλήφθηκαν τα γεγονότα, ενθουσιάστηκαν με τα βιωματικά  παιχνίδια, τα τραγούδια και τα συνθήματα και απόλαυσαν τις κατασκευές τους.

ntenekedoupoli polytexneio kataskeyh

 

360 F 280959706 QvUTdcDurwH0S1rCIxnat05AwXwrMW5c

Σεισμός- ασκήσεις προετοιμασίας

Τα παιδιά πρέπει να είναι προετοιμασμένα για έναν πιθανό σεισμό όσο και οι ενήλικες, αν όχι περισσότερο. Έτσι λοιπόν, κάθε χρόνο, το σχολείο μας φροντίζει γι’ αυτό όσο καλύτερα μπορεί. 

Ενημερώνουμε τους μικρούς μας μαθητές για τους φυσικούς κινδύνους και πιο συγκεκριμένα για το φαινόμενο του σεισμού, με προβολές ταινιών μικρού μήκους, με σχετικά animation, με ανάγνωση σχετικών βιβλίων και με προσομοιώσεις στην τάξη αλλά και στον αύλειο χώρο του σχολείου.

Διαβάσαμε τα βιβλία: “Το αρκουδάκι που φοβόταν τους σεισμούς” της Ρ.Ρώσση-Ζαΐρη, “Ξέρω να προστατευτώ όταν γίνεται σεισμός” της Φ.Κριτσωτάκη.

Γνωρίσαμε μύθους διαφόρων λαών αναφορικά με το σεισμό και ζωγραφίσαμε αυτόν που άρεσε πιο πολύ: οι χελώνες που κουβαλούσαν στην πλάτη τους τη γη.

χελωνες

Μάθαμε το τραγούδι των “Ημισκούμπρια” για το σεισμό και “τη χελώνα του σεισμού” της συναδέλφου Μ.Ζαχαρία.

Προσομοιώσαμε την κίνηση των λιθοσφαιρικών πλακών:

liuosfairikes plakes

και αποτυπώσαμε όλα όσα μάθαμε σε ένα lapbook:

και φυσικά επαναλάβαμε αρκετές φορές τις απαραίτητες ασκήσεις σεισμού.

Μια βοήθεια κ.Δήμαρχε!

Φέτος, παιδιά, γονείς και εκπαιδευτικοί αποφασίσαμε να συνδράμουμε όλοι για να γίνει το σχολείο μας όχι απλώς καλύτερο, για να γίνει φανταστικό! Έτσι λοιπόν, στα τόσα που σκέφτηκαν τα παιδιά ήταν και να εκδώσουμε το 2ο φύλλο της σχολικής μας εφημερίδας στο οποίο να αναφέρουμε το αίτημά μας και να το κοινοποιήσουμε στο δήμαρχο. Και ιδού το αποτέλεσμα:IMG 20240527 101509

Ευχόμαστε να εισακουστούμε!

2611790 orig

28η Οκτωβρίου: γνωρίζοντας την ιστορία μας

Με αφορμή την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου, τα νηπιάκια μας γνώρισαν ένα κομμάτι της ιστορίας μας, έμαθαν τι είναι ο πόλεμος και τι η ειρήνη και πόσο αυτά μπορούν να επηρεάσουν τη ζωή μας, όπως επίσης και τα συναισθήματα που μας προκαλούν.

Βιβλία, animation, τραγούδια εκείνης της εποχής, βοήθησαν πολύ προς αυτή την κατεύθυνση.

Τα παιδιά έφτιαξαν κατασκευές, ζωγράφισαν, τραγούδησαν και γιόρτασαν.

sol 2 sol 1 oxi oxi 1 paidia simaiakia

giorti

Ζήτω η Ελλάδα μας!

Untitled

4 Οκτωβρίου-Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων

Κάθε χρόνο στις 4 Οκτωβρίου γιορτάζεται η Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων. Στα πλαίσια αυτής της ημέρας το νηπιαγωγείο μας διοργάνωσε μια σειρά από δράσεις ώστε να ευαισθητοποιηθούν τα παιδιά μας σε θέματα προστασίας, φροντίδας, ευζωΐας, προσέγγισης αλλά και υπεύθυνης ιδιοκτησίας των ζώων.

Έτσι,

  • παρακολουθήσαμε ολιγόλεπτα animation με σχετική θεματολογία
  • διαβάσαμε βιβλία σχετικά : “Τα αδεσποτάκια”, της Τσορώνη-Γεωργιάδη Γιολάντας και το “Φρέντερικ” του Leo Lionni και έχοντας τα ως αφόρμηση εκφραστήκαμε καλλιτεχνικά, εξελιχτήκαμε γνωστικά, παίξαμε και διασκεδάσαμε:

φρεντερικ

 

ζωα

  • Συζητήσαμε και προβληματιστήκαμε για το τι να ονειρεύεται και να επιθυμεί ένα ζωάκι.

τα ζωα

  •  αυτό όμως που εντυπωσίασε πολύ μικρούς και μεγάλους ήταν η πρόσκληση και υποδοχή στο σχολείο μας του κ. Αλέξανδρου Καδή, ιδιοκτήτη petshop της πόλης μας και του κ. Ηλία εκπαιδευτή σκύλων που μας μίλησαν για τη συμπεριφορά των ζώων και τις ανάγκες τους, μας έδωσαν χρήσιμες συμβουλές για τη δική μας συμπεριφορά και αντιμετώπιση και φροντίδα των κατοικιδίων μας αλλά και των αδέσποτων. 

pet shop kai ekpaideyths

Το απολαύσαμε πραγματικά και τους αξίζει ένα μεγάλο ευχαριστώ! Με τα μικρά μας τα χεράκια ετοιμάσαμε και χαρίσαμε στον καθένα τους και από μια αναμνηστική καρτούλα με ποοοολλή αγάπη!

ευχαριστω

1 Οκτωβρίου- Ημέρα 3ης ηλικίας

1 Οκτωβρίου χτες, ημέρα για την τρίτη ηλικία κι εμείς σήμερα αποφασίσαμε να το γιορτάσουμε. Να γιορτάσουμε δηλαδή τον παππού και τη γιαγιά αναγνωρίζοντας την προσφορά τους. Είναι τα άτομα που μας αγάπησαν πριν ακόμα γεννηθούμε, που μαζί με τους γονείς μας μας φροντίζουν, μας διδάσκουν αξίες της ζωής, μοιράζονται γνώσεις και εμπειρίες. Για να τους δείξουμε λοιπόν την αγάπη μας φτιάξαμε μια κατασκευή.

παππους γιαγια

Βοήθεια για ένα ονειρεμένο σχολείο!

Τα παιδιά μας αυτές τις μέρες βρέθηκαν αντιμέτωπα με ένα πρόβλημα που τους αφορούσε άμεσα: την επικινδυνότητα του αύλειου χώρου και την έλλειψη παιχνιδιών αυλής. Μετά από συζήτηση και μεγάλο προβληματισμό, καταιγισμό ιδεών, αποφάσισαν να ζωγραφίσουν τις ανάγκες του σχολείου μας, να φτιάξουμε ένα άλμπουμ και να το κοινοποιήσουμε στο δήμαρχό μας και σε όλους όσους πιστεύουμε ότι μπορούν να μας βοηθήσουν με το παρακάτω κείμενο:
“Αγαπητέ κ.δήμαρχε του Δήμου Σερρών, γονείς και φίλοι,
Εμείς τα παιδιά και οι εκπαιδευτικοί του 14ου & 31ου Νηπιαγωγείου Σερρών, ζητάμε να μας βοηθήσετε με όποιον τρόπο μπορείτε και θέλετε, ώστε να κάνουμε κάποιες αλλαγές στην αυλή του σχολείου μας για να μπορέσουμε κι εμείς να τη χρησιμοποιήσουμε, γιατί τώρα έχει πολλά σημεία επικίνδυνα και ελάχιστα παιχνίδια.”