ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: Φροντίζω το Περιβάλλον -Θεματική ενότητα: Οικολογία – Παγκόσμια και τοπική Φυσική κληρονομιά

ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ -ΜΑΡΤΙΟΣ

Τίτλος : «Της Γης τα δάση αγαπώ, τα προστατεύω όσο μπορώ  »

1ο Εργαστήριο

Τίτλος: «Τι γνωρίζουμε για το δάσος;»

1η Δραστηριότητα:

Διαβάζοντας  το παραμύθι ” Μια φορά κι έναν καιρό σε ένα δάσος μαγικό…. “ των Εκδόσεων “Παιδιά εν Δράσει”, συζητάμε και λέμε τις εντυπώσεις μας. Αποφασίζουμε με τα παιδιά να ασχοληθούμε με το δάσος και να δούμε τι ξέρουμε και τι μπορούμε να μάθουμε.

“Μια φορά και έναν καιρό…σε ένα δάσος μαγικό”

2η Δραστηριότητα:

Από τυχόν επισκέψεις τους με τους γονείς τους , εκπομπές που είδαν  στην τηλεόραση, παραμύθια και διηγήσεις,

συγκεντρώνουμε τις γνώσεις τους, τις καταγράφουμε και τις τοποθετούμε  σε ένα ιστόγραμμα, με τίτλο: “Τι γνωρίζουμε για το δάσος”. Επίσης, κάποια παιδιά μας λένε και τι θα ήθελαν να μάθουν για το δάσος. Έτσι, δημιουργούμε έναν εννοιολογικό χάρτη.

3η Δραστηριότητα:

Η εκπαιδευτικός προβάλει το βίντεο με τίτλο: Βόλτα στο δάσος  και ζητάει από τους μαθητές να καταγράψουν ήχους και εικόνες

 

 

4η Δραστηριότητα:

Τέλος ζητάμε από τα παιδιά να ζωγραφίσουν το δάσος όπως αυτά το φαντάζονται.

2ο Εργαστήριο 

Τίτλος: «Ποιος άλλος μένει στα δάσος;»

1η Δραστηριότητα:

Τα ζώα του δάσους μας παρουσιάζονται μέσα από το

πολύ ωραίο παραμύθι  του ΚΠΕ Καστοριάς «ποιος άλλος μένει εδώ;»

ΠΟΙΟΣ ΑΛΛΟΣ ΜΕΝΕΙ ΕΔΩ;

 

2η Δραστηριότητα:

Μαθαίνουμε αινίγματα για τα ζώα του δάσους.

Τα ζώα του δάσους

3η Δραστηριότητα:

«Όταν στο δάσος περπατώ, ποιον συναντώ;»

Φύλλο εργασίας.

4η Δραστηριότητα:

Τα παιδιά αντιστοιχίζουν τα ζώα του δάσους με τα ίχνη που αφήνουν στο χώμα. Δοκιμάζουν να αφήσουν ίχνη ζώων σε πλαστελίνη και παρατηρούν. Τέλος, συμπληρώνουν αντίστοιχο φύλλο εργασίας.

3ο Εργαστήριο

Τίτλος: «Η προσφορά και τα οφέλη του δάσους»

1η Δραστηριότητα:

Γιατί είναι πολύ χρήσιμο το δάσος για τη ζωή μας; Δείχνουμε εικόνες στα παιδιά και συζητάμε για τα οφέλη του δάσους στη ζωή του πλανήτη μας (οξυγόνο, καθαρό περιβάλλον, ξυλεία, φρούτα, καρπούς, φάρμακα, σπίτι για τα ζωάκια, κ.λ.π.).

2η Δραστηριότητα:

Παρακολουθούμε βίντεο για το πώς φτιάχνεται και πώς ανακυκλώνεται το χαρτί.

How Paper Is Made

3η Δραστηριότητα:

Ακούμε το τραγούδι βασισμένο στο ποίημα του Γιάννη Κρόκου

συμφωνία με ένα δέντρο

ΣΥΜΦΩΝΙΑ Μ’ ΕΝΑ ΔΕΝΤΡΟ – Ιωάννα & Βασίλης (κινούμενο σχέδιο)

 

4η Δραστηριότητα:

Τα παιδιά ζωγραφίζουν μία εικόνα από το ποίημα.

 

4ο Εργαστήριο

Τίτλος: «Κίνδυνοι που απειλούν το δάσος και πώς μπορούμε να το προστατεύσουμε

1η Δραστηριότητα:

Παρακολουθούμε το βίντεο με το παραμύθι: “Το μικρό λυκάκι φροντίζει το δάσος”  του Antoon Krings  σε απόδοση του Φίλιππου Μανδηλαρά και καταλαβαίνουμε πόσο σημαντικό είναι το δάσος για τη ζωή μας και τον πλανήτη μας.  Έτσι λοιπόν, λέμε κι εμείς τις δικές μας ιδέες σχετικά με το τι μπορούμε να κάνουμε για να το προστατεύσουμε.

Αφήγηση Παραμυθιών: Το μικρό λυκάκι φροντίζει το δάσος

 

2η Δραστηριότητα:

Παρακολουθούμε βίντεο και εικόνες σχετικά με τους κινδύνους που απειλούν το δάσος και έπειτα το σχολιάζουμε.

Καταστροφή των δασών Παπανικολάου Αλεξάνδρα

 

3η  Δραστηριότητα:

Παρατηρούμε στον πίνακα του G. W. Backhouse φοβισμένα ζώα που προσπαθούν να ξεφύγουν από πυρκαγιά, και σχολιάζουμε τι συμβαίνει, πώς νιώθουν τα ζώα και πώς ο καθένας μας.

 

5ο Εργαστήριο

Τίτλος: «Θα καλέσουμε την πυροσβεστική στο σχολείο μας»

1η Δραστηριότητα:

Παρακολουθούμε βίντεο για την πρόληψη πυρκαγιών στο δάσος και ακολουθεί συζήτηση.

ΠΡΟΛΗΨΗ ΠΥΡΚΑΓΙΩΝ ΣΤΟ ΔΑΣΟΣ

 

Δασικές πυρκαγιές: Οδηγίες προστασίας

 Δασικές πυρκαγιές: Οδηγίες προστασίας

2η Δραστηριότητα:

Τα παιδιά ενημερώνονται για τον αριθμό κλήσης της πυροσβεστικής υπηρεσίας και τον πληκτρολογούν στο τηλέφωνο που έχουμε κατασκευάσει για να τον απομνημονεύσουν.

Δημιουργούν αντίστοιχο φύλλο εργασίας.

3η Δραστηριότητα:

Το νηπιαγωγείο μας επισκέπτεται κλιμάκιο της πυροσβεστικής υπηρεσίας Λαμίας ύστερα από πρόσκληση των παιδιών και των νηπιαγωγών. Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης τα παιδιά ενημερώθηκαν και άντλησαν πληροφορίες για το επάγγελμα του πυροσβέστη. Τέλος, τα παιδιά μεταμορφώθηκαν σε μικρούς πυροσβέστες.

Σκοπός αυτής της δράσης είναι η  ανάδειξη  της σημασίας της  Πυροσβεστικής Υπηρεσίας στην προστασία του ευρύτερου περιβάλλοντος και του δάσους από φυσικές καταστροφές και πυρκαγιές.

Τίτλος: «Αναλαμβάνουμε δράση – Αξιολόγηση»

1η Δραστηριότητα:

Αποφασίζουν να προβούν σε μια καμπάνια με στόχο να ενημερώσουν τους γονείς τους, για τους τρόπους προστασίας του δάσους ώστε να ευαισθητοποιηθούν για την αλλαγή κάποιων συνηθειών που δημιουργούν κινδύνους στο δάσος. Ακολουθεί συζήτηση.

2η Δραστηριότητα:

Αποφασίζουμε να συνεργαστούν τα 2 τμήματα και να δημιουργήσουν 2 διαφορετικές αφίσες για να μεταδώσουν το δικό τους μήνυμα. Οι αφίσες αναρτώνται στην αυλή του σχολείου και στο blog του σχολείου.

3η Δραστηριότητα:

Τέλος, δημιουργήθηκε ένα padlet με όσα έχουν μάθει τα παιδιά σε όλο το διάστημα του προγράμματος και απεστάλη στα mail των γονιών.

Μετάβαση στο padlet.com

7ο Εργαστήριο

Τίτλος: «Βιωματική μάθηση εκτός τάξης!»

1η Δραστηριότητα:

Το νηπιαγωγείο με τη συνεργασία των γονιών, πραγματοποιούν εκπαιδευτική επίσκεψη στη μονάδα Διαχείρισης Εθνικών Πάρκων Παρνασσού, Οίτης και Προστατευόμενων Περιοχών που εδρεύει στα Λουτρά Υπάτης. Εκεί παρακολουθούν εκπαιδευτικά βίντεο και ενημερώνονται από του υπεύθυνους του κέντρου.

 

2η Δραστηριότητα:

Στη συνέχεια επισκέπτονται το πάρκο των Λουτρών Υπάτης όπου εκεί παρατηρούν τη φύση και τα ζώα που υπάρχουν εκεί.

 

3η Δραστηριότητα:

Τέλος, μέλη του ΟΦΥΠΕΚΑ επισκέπτονται τα παιδιά μέσα στο πάρκο όπου και παίζουν ομαδικά ψυχοκινητικά και βιωματικά παιχνίδια.

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: Δημιουργώ και Καινοτομώ- Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία

 

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2023 -ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ  2024

Τίτλος : «Τρέχει , τρέχει το νερό»

1ο Εργαστήριο

1η Δραστηριότητα:

Τα παιδιά έρχονται σε επαφή με το θέμα. Ακούν ήχους στο διαδίκτυο με θέμα το νερό και μαντεύουν από πού προέρχονται αυτοί οι ήχοι.

Καταιγισμός ιδεών. Ανίχνευση πρότερης γνώσης.

2η Δραστηριότητα:

Παγωμένη εικόνα – θεατρική τεχνική με την οποία τα παιδιά απεικονίζουν με το σώμα τους την εικόνα.

Κινητοποιούμε το συναίσθημα και την ενσώματη μάθηση.

3η Δραστηριότητα:

Η νηπιαγωγός με τη βοήθεια των παιδιών δημιουργούν εννοιολογικό χάρτη με κεντρικό θέμα τη λέξη νερό. Εκεί τα παιδιά καταθέτουν τις απόψεις τους για το συγκεκριμένο θέμα.

 

2ο Εργαστήριο

Τίτλος: «Μια σταγόνα παντού»

1η Δραστηριότητα:

Ανακαλύπτοντας τις καταστάσεις του νερού:

υγρό-στερεό-αέριο

Καταγράφουμε υποθέσεις- πειραματιζόμαστε και καταγράφουμε τα αποτελέσματα των πειραμάτων μας. Π.χ. βάζουμε νερό στην κατάψυξη και νερό στο μπρίκι και το βράζουμε.

Πως μπορούμε να πάμε από τη μία κατάσταση στην άλλη.

 

 

2η Δραστηριότητα:

Αλλάζει- αλλάζει… το νερό

Φύλλο εργασίας με τις τρεις καταστάσεις του νερού: στερεό-υγρό-αέριο

 

3η Δραστηριότητα:

Παίζοντας με τη διαλυτότητα Υποθέτουμε – παρατηρούμε συμπεραίνουμε ότι κάποια υλικά διαλύονται στο νερό και κάποια όχι.

Πείραμα Φύλλο εργασίας

3ο Εργαστήριο 1

Τίτλος: «Μικροί εξερευνητές σε δράση»

1η Δραστηριότητα:

Οι ιδιότητες του νερού: άχρωμο – άοσμο – άγευστο, δεν έχει σχήμα

Χρησιμοποιούμε διάφορα υλικά για να καταλήξουν τα παιδιά σε διαπιστώσεις μέσα από τη βιωματική προσέγγιση.

2η Δραστηριότητα:

Βύθιση – επίπλευση Συλλέγουμε υλικά και αρχίζουμε να πειραματιζόμαστε, ποια υλικά βυθίζονται και ποια επιπλέουν. Τα παιδιά συμμετέχουν ενεργά και σε αυτό το πείραμα καταλήγοντας σε συμπεράσματα.

3η Δραστηριότητα:

Φύλλο εργασίας: Ποιο σώμα επιπλέει και ποιο βυθίζεται

4ο Εργαστήριο

Τίτλος: «Το ταξίδι του νερού στη βρύση μας»

1η Δραστηριότητα:

Ένα παράξενο ταξίδι Ο κύκλος του νερού μέσα από βίντεο στο διαδίκτυο.

 

2η Δραστηριότητα:

Πείραμα με τη δημιουργία σύννεφου βροχής

Τα παιδιά μαθαίνουν με απλό τρόπο πως δημιουργείται η βροχή

 

3η  Δραστηριότητα:

Ο κύκλος του νερού με σχηματική αναπαράσταση (τα παιδιά εργάζονται ομαδικά για να δημιουργήσουν στο πάτωμα, τον κύκλο του νερού με τη βοήθεια υφασμάτων και εικόνων)

4η Δραστηριότητα:

Ακρόαση τραγουδιού στο διαδίκτυο με εικόνες για τον κύκλο του νερού

Ο ΚΥΚΛΟΣ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ ΤΡΑΓΟΥΔΙ

 

5η Δραστηριότητα:

Τα παιδιά δημιούργησαν ατομική εργασία με θέμα τον κύκλο του νερού με την τεχνική του κολλάζ.

5ο Εργαστήριο 

Τίτλος: «Το νερό στον κόσμο»

1η Δραστηριότητα:

Έλλειψη νερού  Τα παιδιά προβληματίζονται μέσα από εικόνες και βίντεο στο διαδίκτυο για την παρέμβαση του ανθρώπου και την οικολογική καταστροφή που προκαλεί με τις δραστηριότητές του. Αντιλαμβάνονται πως η λειψυδρία είναι φαινόμενο που αφορά όλους.

 

2η Δραστηριότητα:

Ας πειραματιστούμε Τα παιδιά πειραματίζονται. Μετρούν το νερό που καταναλώνουν όταν πλένουν τα χέρια τους με κλειστή βρύση και όταν πλένουν τα χέρια τους με ανοιχτή βρύση. Καταλήγουν σε συμπεράσματα για την σπατάλη νερού.

 

3η Δραστηριότητα:

Συζήτηση Προτείνουν λύσεις για την εξοικονόμηση νερού στο σπίτι, στο σχολείο στην αυλή και στον κήπο.

4η Δραστηριότητα:

Δημιουργούν ομαδική αφίσα για τους τρόπους εξοικονόμησης νερού και τη μείωση της λειψυδρίας. Την αφίσα την αναρτούν στην είσοδο του σχολείου για να ενημερώσουν τους γονείς τους και να τους ευαισθητοποιήσουν.

 

6ο Εργαστήριο

Τίτλος: «Αλλάζουμε;»

1η Δραστηριότητα:

Τα παιδιά αποφασίζουν να ενημερώσουν εκτός από τους γονείς και την κοινότητα για το φαινόμενο της λειψυδρίας.

Συζητούν τους τρόπους που μπορούν να το κάνουν αυτό.

Αποφασίζουν να φτιάξουν συνθήματα για να μπορέσουν να μεταδώσουν το μήνυμά τους πιο εύκολα. Ο ευκολότερος τρόπος να ακουστούν είναι μέσα από το ραδιόφωνο.

 

2η Δραστηριότητα:

Το σχολείο μας επισκέπτονται μέλη του ΟΦΥΠΕΚΑ και παρουσιάζουν στα παιδιά ένα διαδραστικό παραμύθι με θέμα το νερό και τη μόλυνση των υδάτινων πόρων. «Οι περιπέτειες του μικρού Βεντουζίνι» για την προστασία και την μόλυνση του νερού.

7ο Εργαστήριο

Τίτλος: «Το μήνυμά μας προς τα έξω!»

1η Δραστηριότητα:

Ώρα για προσωπική δέσμευση

Τα παιδιά δημιουργούν ομαδική αφίσα για το νερό, με κεντρικό σύνθημα «Άνθρωποι προσοχή, σώστε το νερό στη γη». Την κοινοποιούμε στο blog του σχολείου αλλά και στους γονείς.

2η Δραστηριότητα:

Το νηπιαγωγείο μας επισκέπτεται ύστερα από πρόσκληση των νηπιαγωγών, ένας τοπικός ραδιοφωνικός σταθμός προκειμένου να ηχογραφήσει τα συνθήματα των παιδιών και να τα μεταδώσει μέσα από την συχνότητά του στην ευρύτερη κοινότητα. Επιπλέον, η δουλειά των παιδιών αναρτήθηκε και στην ιστοσελίδα του ραδιοφωνικού σταθμού.

 

Παιδιά 14ου νηπιαγωγείου Λαμίας στον Λαμία FM-1 96.2: «Μη σπαταλάτε το νερό!» (Ηχητικό)

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΡΙΛΙΟΥ

1 ΑΠΡΙΛΙΟΥ

Από τα πολλά ψέματα σήμερα μεγάλωσε η μύτη του Πινόκιο  

 

2 ΑΠΡΙΛΙΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ

 Τα παιδιά του 14ου Νηπιαγωγείου  έχουν  βιβλιοεργαστήρι

Σύνθημά μας: «Κλείστε την τηλεόραση και ανοίξτε τη Βιβλιόραση»

 

 

Μετά την παγκόσμια ήμερα παιδικού βιβλίου παίξαμε  με αινίγματα που φτιάξαμε και γνωρίσαμε και άλλα είδη βιβλίων .

 

 

Διαλέξαμε το βιβλίο που μας άρεσε το ξεφυλλίσαμε και ζωγραφίσαμε στο αντίστοιχο αίνιγμα  την εικόνα που μας άρεσε.

 

Στα πλαίσια της φιλαναγνωσίας  φιλοξενήσαμε την ποιήτρια εκδότρια   Βασιλική Νικοπούλου και μας παρουσίασε το παραμύθι  “Η φλόγα της αλήθειας” της τοπικής συγγραφέα  Ζαρκάδα Χυσάνθης που διαπραγματεύεται τα ψέματα  που λένε τα παιδιά ή κρύβουν την αλήθεια 

 

 

 

Τα πλαίσια της ” Πανελλήνια Ημέρα Σχολικής Φιλοζωίας” μας επισκέφτηκαν στο σχολείο οι φίλοι μας τα ζώα 

Διαβάσαμε το παραμύθι “Τα Τρία Μικρά Λυκάκια” του Ευγένιου Τριβιζά   

Τα Τρία Μικρά Λυκάκια

Πως μαθαίνουμε τους αριθμούς 

 

Έπαινος για το αστέρι της ευχής  από το “Κάνε μια ευχή Ελλάδας”



Λήψη αρχείου

 

Ελεύθερες δημιουργίες -Μικροί ζωγράφοι σε μεγάλες επιφάνειες

 

Κατασκευές στη γωνία οικοδομικού υλικού -ελεύθερες δραστηριότητες

 

 Eκπαιδευτική δράση   ,στα πλαίσια των εργαστηρίων δεξιοτήτων για την οδική ασφάλεια «Περπατώ περπατώ με ασφάλεια κυκλοφορώ», που  πραγματοποιήθηκε στο Κυκλοφοριακό Πάρκο Λαμίας  . Ταυτόχρονα έγινε ενημέρωση από αστυνομικούς υπαλλήλους    του Τ.Τ  Λαμίας .

 

Εκπόνηση εκπαιδευτικής δράσης στο χώρο του Νηπιαγωγείου   σε συνεργασία με την Πυροσβεστική Υπηρεσία   στα πλαίσια των εργαστηρίων δεξιοτήτων  που πραγματοποιούνται στο Νηπιαγωγείο μας με θέμα «Της Γης τα δάση αγαπώ , τα προστατεύω όσο μπορώ». Σκοπός αυτής της δράσης είναι η  ανάδειξη  της σημασίας της  Πυροσβεστικής Υπηρεσίας στην προστασία του ευρύτερου περιβάλλοντος και του δάσους από φυσικές καταστροφές και πυρκαγιές.

 

 

 

ΠΑΣΧΑΛΙΝΕΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ- ΚΑΡΤΕΣ -ΚΑΛΑΘΑΚΙΑ 

 

ΔΙΑΒΑΣΑΜΕ ΤΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ “Η ΟΜΟΡΦΟΤΕΡΗ ΛΑΜΠΑΔΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ”

ΦΤΙΑΞΑΜΕ ΤΙΣ ΔΙΚΕΣ ΜΑΣ ΛΑΜΠΑΔΕΣ ΚΑΙ ΛΥΣΑΜΕ ΤΟ ΑΙΝΙΓΜΑ 

 

ΚΑΛΑΝΤΑ ΤΟΥ ΛΑΖΑΡΟΥ ΑΠΟ ΜΑΘΗΤΡΙΕΣ ΤΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΚΑΙ ΜΑΘΗΤΡΙΕΣ ΠΟΥ ΦΟΙΤΗΣΑΝ ΠΑΛΙΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΜΑΣ 

 

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΜΑΡΤΙΟΥ

 

 

Η ΑΝΟΙΞΗ ΜΠΗΚΕ ΚΑΙ ΣΚΕΠΑΣΤΗΚΑΜΕ ΓΙΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΦΟΡΑ ΜΕ ΤΟ ΠΑΠΛΩΜΑ ΤΗΣ  “ΠΑΠΛΩΜΑΤΟΥΣ” ΠΟΥ ΕΙΧΑΜΕ ΦΤΙΑΞΕΙ

 

ΠΗΡΑΜΕ ΜΕΡΟΣ ΣΤΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΤΟΥ “ΚΑΝΕ ΜΙΑ ΕΥΧΗ ΕΛΛΑΔΑΣ” ΜΕ ΤΟ ΔΙΚΟΜΑΣ ΑΣΤΕΡΙ 

 

 

” ΟΙ ΝΟΤΕΣ ΤΗΣ ΕΥΤΥΧΙΑΣ” ΤΗΣ ΕΥΤΥΧΙΑΣ ΠΑΤΣΙΑΛΟΥ

ΒΙΩΜΑΤΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ”ΠΩΣ ΦΤΙΑΧΝΟΥΜΕ ΕΝΑ ΒΙΒΛΙΟ “ΤΟ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕ Η ΠΟΙΗΤΡΙΑ -ΕΚΔΟΤΡΙΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΝΙΚΟΠΟΥΛΟΥ

 

6 ΜΑΡΤΙΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ

ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΔΕ ΧΤΥΠΑΝΕ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΓΑΠΑΝΕ

 

 

ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΝ- ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΝΤΑΙ

 

ΔΙΑΒΑΣΑΜΕ  ΤΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ  “ΘΕΜΗΣ Ο ΚΟΚΚΙΝΟΛΑΙΜΗΣ” 

ΦΤΙΑΞΑΜΕ ΜΑΣΚΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΚΑΝΑΜΕ ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΕΡΓΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΠΟΚΡΙΕΣ

 

ΜΑΣΚΕΣ 

 

ΘΕΑΤΡΟ: ΤΑ ΣΚΗΝΙΚΑ ΦΤΙΑΓΜΕΝΑ ΑΠΟ ΤΗ ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ 

 

 

ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΦΤΙΑΞΑΜΕ ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΟΥ ΚΟΚΚΙΝΟΛΑΙΜΗ ΚΑΙ ΤΑΪΣΤΡΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΠΟΥΛΑΚΙΑ

 

ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ “Ο ΠΑΛΙΑΤΣΟΣ” ΤΟΥ ΝΟΤΗ ΜΑΥΡΟΥΔΗ

ΓΙΝΑΜΕ ΠΑΛΙΑΤΣΟΙ

 

ΑΠΟΚΡΙΑΤΙΚΕΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ

 

Προετοιμαζόμαστε για το Αποκριάτικο πάρτυ  χορεύοντας¨΄ΓΑΪΤΑΝΑΚΙ” 

ΠΑΡΤΥ

 

ΔΡΑΣΗ ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑΣ

Την  Τετάρτη 20 Μαρτίου παγκόσμια ημέρα αφήγησης πραγματοποιήθηκε στο Πνευματικό κέντρο της Ιεράς Μητροπόλεως Φθιώτιδος, εκδήλωση φιλαναγνωσίας σε συνεργασία με το 4ο, 5ο, 6ο, 8ο,14ο, 20ο,25ο, 27ο, 28ο Νηπιαγωγεία, το βιβλιοπωλείο “Βιβλιοαγορά Μπέτση” και τη συγγραφέα κ.Γιολάντα Τσορώνη- Γεωργιάδη.

Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά τη συγγραφέα, να ακούσουν από την ίδια την αφήγηση ενός παραμυθιού που αναφέρονταν στην έννοια και την αξία της φιλίας, να τραγουδήσουν και να συμμετάσχουν σε δια δραστικά παιχνίδια.

Ευχαριστούμε γονείς, παιδιά και συναδέλφισσες που μας τίμησαν με την παρουσία τους!!! Και φυσικά τη συγγραφέα για την παρουσία της και την  υπέροχη δια δραστική παρουσίαση του βιβλίου της

 

25η ΜΑΡΤΙΟΥ   ΔΙΠΛΗ ΕΙΝΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΓΙΟΡΤΗ

ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ Ή ΘΑΝΑΤΟΣ – ΕΥΑΓΓΓΕΛΙΣΜΟΣ

 

25η ΜΑΡΤΙΟΥ  ΓΙΟΡΤΗ 

 

ΑΓΓΛΙΚΑ – ΑΝΟΙΞΗ

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΧ .ΕΤΟΣ 2024-2025



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ

Τα βουνά που χαρτογραφήσαμε έγιναν παραμύθι 

 

Το κάναμε και e-book με τις φωνές των παιδιών 


book title
Διαβάστε το βιβλίο στο StoryJumper

 

Το παρουσιάσαμε στα παιδιά και των δύο τμημάτων

 

Φτιάξαμε τον δικό μας χιονάνθρωπο με την τεχνική της κιμωλίας

  Κάναμε και παζλ

 

Μέσα από παιχνίδι φτιάξαμε σύνθετες λέξεις με το χιόνι 

 

Με τη λήξη του προγράμματος για τα εργαστήρια δεξιοτήτων ” τρέχει-τρέχει το νερό”

φτιάξαμε τις αφίσες μας και επικοινωνήσαμε το μήνυμά μας στην ευρύτερη κοινότητα μέσω του τοπικού ραδιοφωνικού σταθμού Fm1 , έχοντας την ενυπόγραφη  έγκριση των γονέων και την έγκριση της Δ/νσης  ΠΕ Φθιώτιδας .

 

Παιδιά 14ου νηπιαγωγείου Λαμίας στον Λαμία FM-1 96.2: «Μη σπαταλάτε το νερό!» (Ηχητικό)

 

Επίσης μέλη του ΟΦΥΠΕΚΑ  επισκέφτηκαν το νηπιαγωγείο μας και μας παρουσίασαν ένα δια δραστικό παραμύθι «Οι περιπέτειες του μικρού Βεντουζίνι» για την προστασία και την μόλυνση του νερού.

 

Γιατί κι εμείς τα παιδιά αγαπάμε 

 

Με αφορμή το παραμύθι  «Εσύ γέμισες ένα κουβαδάκι σήμερα;» Μιλήσαμε για την αγάπη και γεμίσαμε τα κουβαδάκια μας με καλές πράξεις και λέξεις αγάπης. 

Στα πλαίσια της φιλαναγνωσίας φιλοξενήσαμε στο Νηπιαγωγείο μας την τοπική συγγραφέα Μαντέ Τζωρτζίνα με το βιβλίο της “Ποταμοκατέβατα!” από τις εκδόσεις “χρόνος”. Σε συνεργασία με την ποιήτρια και εκδότρια Βασιλική Νικοπούλου. 

 

ΑΓΓΛΙΚΑ ΧΕΙΜΩΝΑ 

 

 

Οι αριθμοί στο Νηπιαγωγείο

 

Δημιουργικό παιχνίδι με τους αριθμούς

 

ΤΟ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΔΕΝ ΣΤΑΜΑΤΑ 

 

Μουσικό παιχνίδι για χαρούμενα παιδιά 

 

Κατασκευές με φαντασία

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ

 

Καλωσορίζουμε το 2024

 

Ο ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΚΑΙ Η ΒΑΣΙΛΙΣΣΑ ΤΟΥ2024 ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΟΥΝ ΤΙΣ ΕΥΧΕΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ

 

ΜΕ ΤΗ ΣΥΜΒΟΛΗ ΟΛΗΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΜΑΣ 

ΜΑΘΗΤΕΣ -ΓΟΝΕΙΣ -ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ  ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΗΚΕ Η ΕΥΧΗ ΑΠΟ ΤΟ  “ΚΑΝΕ ΜΙΑ ΕΥΧΗ ΕΛΛΑΔΑΣ”

 

ΕΛΕΥΘΕΡΕΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

 

ΚΟΨΑΜΕ ΤΗ ΒΑΣΙΛΟΠΙΤΑ 

 

ΣΤΗ ΒΑΣΙΛΟΠΙΤΑ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΥΧΕΡΗ ΗΤΑΝ Η ΚΥΡΙΑ ΓΕΩΡΓΙΑ 

 

ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ ΤΟ ΓΕΩΦΥΣΙΚΟ ΧΑΡΤΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ 

 

ΓΝΩΡΙΣΑΜΕ ΤΑ ΒΟΥΝΑ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΜΑΣ 

ΠΑΡΝΑΣΣΟΣ -ΟΙΤΗ- ΒΕΛΟΥΧΙ

 

ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΗΣΑΜΕ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ 

 

Ο ΧΙΟΝΑΝΘΡΩΠΟΣ ΜΑΣ ΕΒΑΛΕ ΣΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ 

 

 

 

 

ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΡΓΩ-ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ & ΕΥΘΥΝΗ Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, Διαφορετικότητα

 

ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ -ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ

Τίτλος: «Εγώ και εσύ μαζί, φίλοι καλοί μα διαφορετικοί»

Εργαστήριο 1ο 

Ας γνωριστούμε παίζοντας 

Παιχνίδια για το δέσιμο της ομάδας.

Με τη συνοδεία κατάλληλης μουσικής περπατούν στον χώρο και συστήνονται.

 

 

Ένα μπουκέτο με λουλούδια

 Τα παιδιά φτιάχνουν λουλούδια και διακοσμούν την τάξη, ζωγραφίζοντας στο λουλούδι τους το αγαπημένο τους παιχνίδι.

 

2ο εργαστήριο

Όλοι έχουμε θέση σε αυτήν την τάξη.

Παρουσιάζουμε στα παιδιά εικόνες με προβληματικές καταστάσεις και εκείνα επιλέγουν τρόπους επίλυσης.

 

 

Εργαστήριο 3ο – Εσύ και εγώ μαζί.

Ανάγνωση και επεξεργασία παραμυθιού.

  1. Αφήγηση του παραμυθιού «Σοφία, η αγελαδίτσα τραγουδίστρια», Pennart, 2000 και συζήτηση για τα συναισθήματα της πρωταγωνίστριας κατά την εξέλιξη της ιστορίας. 
  1. «Συνεχίζω το παραμύθι». Τα παιδιά ακούνε την ιστορία μέχρι ενός σημείου και καλούνται να δώσουν τη δίκη τους συνέχεια.

 

 

Εσύ και εγώ μαζί

Τα παιδιά δημιουργούν έναν πύργο από τουβλάκια όσα και τα παιδιά της τάξης και κολλούν σε κάθε ένα το όνομά τους. Καλούνται να αφαιρέσουν ένα τουβλάκι χωρίς να πέσει ο πύργος.

 

Εργαστήριο 4ο – Α) Ο εαυτός μου…

Ομαδικό παιχνίδι «Ο κατάσκοπος»

Τα παιδιά με την συνοδεία μουσικής κρύβουν το πρόσωπο τους και παρατηρούν «κατασκοπικά» τον διπλανό τους εντοπίζοντας ομοιότητες ως προς τα εξωτερικά χαρακτηριστικά. Συζήτηση…

 

Εργαστήριο 5ο – Β) … και οι άλλοι

Προβολή video: «Η εχθρόπιτα», συζήτηση…

 Συζητούν και προτείνουν τα δικά τους υλικά για την πίτα της φιλίας.

 

Εργαστήριο 6ο -«Η ταυτότητά μου»

 Αφήγηση του παραμυθιού «Βούλα, η μικρή καμηλοπάρδαλη που δεν είχε βούλες», Θάνος Κόσυβας. 

Συζήτηση, προβληματισμός 

 

– «Ταυτότητες»

 Δημιουργούν τις δικές τους ταυτότητες 

 

Εργαστήριο 7ο – «Όλοι διαφορετικοί – όλοι ίσοι»

– Η οικογένειά μου

Τα παιδιά με τη βοήθεια των γονιών φέρνουν στο σχολείο φωτογραφίες της οικογένειάς τους κι τις παρουσιάζουν στην ολομέλεια 

Με τη συνεργασία των γονιών  δημιουργούν στο σπίτι, το γενεαλογικό δέντρο της οικογένειάς τους.

 

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ

 

 

ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗΣ ΔΡΑΣΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΥΛΛΟΓΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΜΑΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ  “ΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΤΩΝ ΕΞΑΡΤΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΑΓΩΓΗΣ ΤΗΣ ΨΥΧΟΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΠΕ ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ” ΜΕ ΤΟΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΥΠΕΥΘΥΝΟ κο ΜΠΛΕΤΣΑ ΕΥΣΤΑΘΙΟ ΜΕ ΘΕΜΑ : “ΣΧΕΣΕΙΣ ΜΕΤΑΞΥ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ -ΣΧΟΛΕΙΟΥ  ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕΤΑΞΥ ΓΟΝΕΩΝ -ΠΑΙΔΙΩΝ”

ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΣ  ΤΙΜΗΣΑΝ ΚΑΙ ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΙ ΑΛΛΩΝ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΩΝ ΤΗΣ ΛΑΜΙΑΣ 

 

 

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ ΣΤΟ    “MAKE A WISH – ΚΑΝΕ ΜΙΑ ΕΥΧΗ ΕΛΛΑΔΟΣ”

Ένα πρόγραμμα που αφορά σε ένα χάρτινο Αστέρι που  εκπληρώνει την ευχή κάθε παιδιού, 3-18 ετών, που μάχεται

 

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ 

ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ ” ΤΟ ΔΩΡΟ ΤΗΣ ΠΑΠΛΩΜΑΤΟΥΣ’ ΕΝΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΦΟΡΑ 

ΦΤΙΑΞΑΜΕ ΤΟ ΔΙΚΟ ΜΑΣ ΟΜΑΔΙΚΟ ΠΑΠΛΩΜΑ ΑΓΑΠΗΣ

ΓΝΩΡΙΣΑΜΕ ΚΑΙ ΠΑΙΞΑΜΕ ΜΕ ΤΑ ΥΦΑΣΜΑΤΑ 

ΚΑΙ ΤΟ ΑΤΟΜΙΚΟ ΜΑΣ ΠΑΠΛΩΜΑ 

 

Ο ΤΑΡΑΝΑΝΔΟΣ ΜΕ ΤΗΝ ΚΟΚΚΙΝΗ ΜΥΤΟΥΛΑ ΤΡΑΓΟΥΔΑΕΙ ΤΑ ΚΑΛΑΝΤΑ 

 

ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΕΣ

 

ΣΤΙΣ ΕΛΕΥΘΕΡΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ  “ΦΑΤΝΗ ΑΠΟ ΠΛΑΣΤΕΛΙΝΗ”

 

ΣΤΟΛΙΣΑΜΕ ΤΟ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΙΑΤΙΚΟ ΔΕΝΤΡΑΚΙ ΜΑΣ 

 

ΟΙ ΚΑΡΤΕΣ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΟ ΔΩΡΑΚΙ ΜΑΣ

 

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΗ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΗ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΤΑΤΙΚΗ ΓΙΟΡΤΗ ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΟ ΚΟΥΚΛΟΘΕΑΤΡΟ ΛΑΜΙΑΣ  “Ο ΜΕΛΛΟΜΑΚΑΡΟΝΑΚΗΣ”

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ

 

 

Κουτσό με τις συλλαβές του ονόματος

 

Μικροί αρχαιολόγοι 

 

Ο-ΤΖΙΤΖΙΚΑΣ-ΚΙ-Ο-ΜΕΡΜΗΓΚΑΣ

 

Ο-ΤΖΙΤΖΙΚΑΣ-ΚΙ-Ο-ΜΕΡΜΗΓΚΑΣ – ΠΑΖΛ

 

ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΜΕ ΤΟΝ ΤΖΙΤΖΙΚΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΜΕΡΜΗΓΚΑ

 

ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΠΟΥ ΑΚΟΥΓΕΤΑΙ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ

Superinia – Ο τζίτζικας και ο μέρμηγκας | Παιδικά τραγούδια

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ 

ΚΟΥΚΛΟΘΕΑΤΡΟ ΣΤΙΣ ΕΛΕΥΘΕΡΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ 

 

 

17 ΝΟΕΜΒΡΗ “ΕΠΕΤΕΙΟΣ ΤΗΣ ΕΞΕΓΕΡΣΗΣ ΤΟΥ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ”

 

ΓΙΟΡΤΑΖΟΝΤΑΣ ΤΗΝ “17 ΝΟΕΜΒΡΗ”

 

ΝΤΕΝΕΚΕΔΟΥΠΟΥΛΗ ΤΗΣ ΕΥΓΕΝΙΑΣ ΦΑΚΙΝΟΥΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ 

ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΚΟΥΚΛΟΘΕΑΤΡΟΥ

 

ΠΑΙΖΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΝΤΕΝΕΚΕΔΟΥΠΟΛΗ

ΖΩΓΡΑΦΙΖΟΝΤΑΣ 

 

ΝΤΕΝΕΚΕΔΟΥΠΟΛΗ ΚΑΙ ΤΠΕ 

 

Συνθέτουμε τη λέξη Φθινόπωρο

 

Ομαδοποίηση με φύλλα – Φθινοπωρινά Μοτίβα 

 

ΤΥΠΩΜΑ ΜΕ ΦΘΙΝΟΠΩΡΙΝΑ ΦΥΛΛΑ

 

Φύλλα με νερομπογιά 

 

Παραμύθι “Ο Φλέτσερ και τα Φθινοπωρινά φύλλα Fletcher and the falling leaves”

Μια ιστορία της  Julia Rawlinson και εικονογράφηση της Tifanie Beeke

 

ΚΟΥΚΛΟΘΕΑΤΡΟ ΜΕ ΤΟΝ ΦΛΕΤΣΕΡ -ΑΝΑΔΙΗΓΗΣΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ

ΜΕ ΑΦΟΡΜΉ ΤΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΠΑΙΞΑΜΕ ΜΕ ΤΗ ΔΥΝΑΜΗ ΤΟΥ ΑΕΡΑ

ΚΑΙ ΧΟΡΕΨΑΜΕ ΜΕ ΤΑ ΦΥΛΛΑ 

ΚΑΙ Η ΕΙΚΑΣΤΙΚΗ ΑΠΟΤΥΠΩΣΗ ΤΟΥ ΠΑΡΑΜΥΘΙΟΥ 

 

Μουσικό κινητικό παιχνίδι για το φθινόπωρο

 

Λαβύρινθος με το γράμμα Ο….Ο όπως Ομπρέλα

 

ΕΝΑΡΞΗ ΤΗΣ ΔΑΝΕΙΣΤΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ  ΚΑΙ ΤΗΣ ΒΙΒΛΙΟΒΑΛΙΤΣΑΣ ΠΟΥ ΔΙΕΓΕΙΡΕΙ ΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ ΚΑΙ ΤΗ ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ 

 

ΑΓΓΛΙΚΑ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟΥ