ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2023 -ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2024
Τίτλος : «Τρέχει , τρέχει το νερό»
1ο Εργαστήριο
1η Δραστηριότητα:
Τα παιδιά έρχονται σε επαφή με το θέμα. Ακούν ήχους στο διαδίκτυο με θέμα το νερό και μαντεύουν από πού προέρχονται αυτοί οι ήχοι.
Καταιγισμός ιδεών. Ανίχνευση πρότερης γνώσης.
2η Δραστηριότητα:
Παγωμένη εικόνα – θεατρική τεχνική με την οποία τα παιδιά απεικονίζουν με το σώμα τους την εικόνα.
Κινητοποιούμε το συναίσθημα και την ενσώματη μάθηση.
3η Δραστηριότητα:
Η νηπιαγωγός με τη βοήθεια των παιδιών δημιουργούν εννοιολογικό χάρτη με κεντρικό θέμα τη λέξη νερό. Εκεί τα παιδιά καταθέτουν τις απόψεις τους για το συγκεκριμένο θέμα.
2ο Εργαστήριο
Τίτλος: «Μια σταγόνα παντού»
1η Δραστηριότητα:
Ανακαλύπτοντας τις καταστάσεις του νερού:
υγρό-στερεό-αέριο
Καταγράφουμε υποθέσεις- πειραματιζόμαστε και καταγράφουμε τα αποτελέσματα των πειραμάτων μας. Π.χ. βάζουμε νερό στην κατάψυξη και νερό στο μπρίκι και το βράζουμε.
Πως μπορούμε να πάμε από τη μία κατάσταση στην άλλη.
2η Δραστηριότητα:
Αλλάζει- αλλάζει… το νερό
Φύλλο εργασίας με τις τρεις καταστάσεις του νερού: στερεό-υγρό-αέριο
3η Δραστηριότητα:
Παίζοντας με τη διαλυτότητα Υποθέτουμε – παρατηρούμε συμπεραίνουμε ότι κάποια υλικά διαλύονται στο νερό και κάποια όχι.
Πείραμα Φύλλο εργασίας
3ο Εργαστήριο 1
Τίτλος: «Μικροί εξερευνητές σε δράση»
1η Δραστηριότητα:
Οι ιδιότητες του νερού: άχρωμο – άοσμο – άγευστο, δεν έχει σχήμα
Χρησιμοποιούμε διάφορα υλικά για να καταλήξουν τα παιδιά σε διαπιστώσεις μέσα από τη βιωματική προσέγγιση.
2η Δραστηριότητα:
Βύθιση – επίπλευση Συλλέγουμε υλικά και αρχίζουμε να πειραματιζόμαστε, ποια υλικά βυθίζονται και ποια επιπλέουν. Τα παιδιά συμμετέχουν ενεργά και σε αυτό το πείραμα καταλήγοντας σε συμπεράσματα.
3η Δραστηριότητα:
Φύλλο εργασίας: Ποιο σώμα επιπλέει και ποιο βυθίζεται
4ο Εργαστήριο
Τίτλος: «Το ταξίδι του νερού στη βρύση μας»
1η Δραστηριότητα:
Ένα παράξενο ταξίδι Ο κύκλος του νερού μέσα από βίντεο στο διαδίκτυο.
2η Δραστηριότητα:
Πείραμα με τη δημιουργία σύννεφου βροχής
Τα παιδιά μαθαίνουν με απλό τρόπο πως δημιουργείται η βροχή
3η Δραστηριότητα:
Ο κύκλος του νερού με σχηματική αναπαράσταση (τα παιδιά εργάζονται ομαδικά για να δημιουργήσουν στο πάτωμα, τον κύκλο του νερού με τη βοήθεια υφασμάτων και εικόνων)
4η Δραστηριότητα:
Ακρόαση τραγουδιού στο διαδίκτυο με εικόνες για τον κύκλο του νερού
Ο ΚΥΚΛΟΣ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ ΤΡΑΓΟΥΔΙ
5η Δραστηριότητα:
Τα παιδιά δημιούργησαν ατομική εργασία με θέμα τον κύκλο του νερού με την τεχνική του κολλάζ.
5ο Εργαστήριο
Τίτλος: «Το νερό στον κόσμο»
1η Δραστηριότητα:
Έλλειψη νερού Τα παιδιά προβληματίζονται μέσα από εικόνες και βίντεο στο διαδίκτυο για την παρέμβαση του ανθρώπου και την οικολογική καταστροφή που προκαλεί με τις δραστηριότητές του. Αντιλαμβάνονται πως η λειψυδρία είναι φαινόμενο που αφορά όλους.
2η Δραστηριότητα:
Ας πειραματιστούμε Τα παιδιά πειραματίζονται. Μετρούν το νερό που καταναλώνουν όταν πλένουν τα χέρια τους με κλειστή βρύση και όταν πλένουν τα χέρια τους με ανοιχτή βρύση. Καταλήγουν σε συμπεράσματα για την σπατάλη νερού.
3η Δραστηριότητα:
Συζήτηση Προτείνουν λύσεις για την εξοικονόμηση νερού στο σπίτι, στο σχολείο στην αυλή και στον κήπο.
4η Δραστηριότητα:
Δημιουργούν ομαδική αφίσα για τους τρόπους εξοικονόμησης νερού και τη μείωση της λειψυδρίας. Την αφίσα την αναρτούν στην είσοδο του σχολείου για να ενημερώσουν τους γονείς τους και να τους ευαισθητοποιήσουν.
6ο Εργαστήριο
Τίτλος: «Αλλάζουμε;»
1η Δραστηριότητα:
Τα παιδιά αποφασίζουν να ενημερώσουν εκτός από τους γονείς και την κοινότητα για το φαινόμενο της λειψυδρίας.
Συζητούν τους τρόπους που μπορούν να το κάνουν αυτό.
Αποφασίζουν να φτιάξουν συνθήματα για να μπορέσουν να μεταδώσουν το μήνυμά τους πιο εύκολα. Ο ευκολότερος τρόπος να ακουστούν είναι μέσα από το ραδιόφωνο.
2η Δραστηριότητα:
Το σχολείο μας επισκέπτονται μέλη του ΟΦΥΠΕΚΑ και παρουσιάζουν στα παιδιά ένα διαδραστικό παραμύθι με θέμα το νερό και τη μόλυνση των υδάτινων πόρων. «Οι περιπέτειες του μικρού Βεντουζίνι» για την προστασία και την μόλυνση του νερού.
7ο Εργαστήριο
Τίτλος: «Το μήνυμά μας προς τα έξω!»
1η Δραστηριότητα:
Ώρα για προσωπική δέσμευση
Τα παιδιά δημιουργούν ομαδική αφίσα για το νερό, με κεντρικό σύνθημα «Άνθρωποι προσοχή, σώστε το νερό στη γη». Την κοινοποιούμε στο blog του σχολείου αλλά και στους γονείς.
2η Δραστηριότητα:
Το νηπιαγωγείο μας επισκέπτεται ύστερα από πρόσκληση των νηπιαγωγών, ένας τοπικός ραδιοφωνικός σταθμός προκειμένου να ηχογραφήσει τα συνθήματα των παιδιών και να τα μεταδώσει μέσα από την συχνότητά του στην ευρύτερη κοινότητα. Επιπλέον, η δουλειά των παιδιών αναρτήθηκε και στην ιστοσελίδα του ραδιοφωνικού σταθμού.
Παιδιά 14ου νηπιαγωγείου Λαμίας στον Λαμία FM-1 96.2: «Μη σπαταλάτε το νερό!» (Ηχητικό)