Στο δεύτερο στάδιο της διαδρομής μας με τους υπόλοιπους Συνοδοιπόρους της Αγάπης, έφτασε η ώρα για την προσωπική μας δημιουργία, η οποία έπρεπε να βασίζεται σε κάποιο λογοτεχνικό είδος.
1ο λογοτεχνικό είδος: ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ
Η ζωή και το πάθος της Frida ενέπνευσαν τους μαθητές μας να συνεχίσουν και σε αυτή τη φάση την ενασχόληση με τη σπουδαία αυτή ζωγράφο. Επιλέξαμε λοιπόν να ασχοληθούμε με το λογοτεχνικό είδος της βιογραφίας.
Η βιογραφία και τα κειμενικά είδη που συνδέονται με αυτή, δηλαδή η αυτοβιογραφία, τα απομνημονεύματα, τα ημερολόγια κλπ., αποτελούν κειμενικά είδη αφήγησης, κείμενα δηλαδή που αφηγούνται την ιστορία της ζωής ενός συγκεκριμένου ατόμου. Πηγή: Ψηφίδες για την Ελληνική Γλώσσα
Είχαμε ήδη γνωρίσει αρκετά πράγματα για εκείνη μέσα από παραμύθια και άλλο εποπτικό υλικό, χάρη σε μια καλή μας φίλη όμως που είχε πρόσφατα επισκεφτεί το περίφημο Μπλε Σπίτι της Frida, είδαμε πολλές εικόνες από το εσωτερικό του σπιτιού – μουσείου όπως είναι στην πραγματικότητα!
Μιλήσαμε για τους σημαντικούς σταθμούς στη ζωή της, αναζητήσαμε πληροφορίες από το διαδίκτυο και δημιουργήσαμε μια ψηφιακή ιστοριογραμμή, στην οποία τα παιδιά έβαλαν τα γεγονότα σύμφωνα με τη σωστή χρονολογική σειρά.
Η ιστορία της έγινε κατασκευή με όλα όσα μάθαμε!
Προκειμένου να εμπνευστούμε για τη δημιουργία του δεύτερου πίνακα μας, επιλέξαμε δύο εικόνες που μας έκαναν πολύ μεγάλη εντύπωση στη διάρκεια της ενασχόλησης μας με το ζωή της Frida.
Είδαμε τη Frida να κάνει αυτό που αγαπούσε περισσότερο από κάθετι στον κόσμο ακόμα και όταν ήταν ακινητοποιημένη στο κρεβάτι του νοσοκομείου, μετά από άλλη μια οδυνηρή επέμβαση. Με τη βοήθεια ενός καθρέφτη ζωγράφιζε τους κορσέδες που συγκρατούσαν την διαλυμένη σπονδυλική της στήλη, μετατρέποντας τους σε σύμβολα δημιουργικότητας και δύναμης!
Είδαμε επίσης την παρακάτω εικόνα, η οποία συνόδευε ένα απόφθεγμα της το οποίο συγκίνησε πολύ τα παιδιά μας. Κατάφεραν χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία να εντοπίσουν το νόημα αυτής της πρότασης και να τη συνδέσουν με την κατάσταση στην οποία βρισκόταν η Frida.
“Πόδια… τι σας χρειάζομαι όταν έχω φτερά για να πετάω;”
Θελήσαμε να φτιάξουμε τον δικό μας κορσέ και να τον ζωγραφίσουμε, όπως η Frida! Με την τεχνική της γυψόγαζας και λίγη βοήθεια από τις κυρίες τα καταφέραμε περίφημα!
Αποφασίσαμε να ζωγραφίσουμε επάνω λουλούδια, όπως αυτά που άρεσε στη Frida να στολίζει στα μαλλιά της.
Σκεφτήκαμε να φτιάξουμε φτερά που να συμβολίζουν όλα όσα έκαναν τη Frida να ονειρεύεται και να πετάει μακριά από τα προβλήματα της… Τα χρωματίσαμε, γράψαμε επάνω τους όλες μας τα όνειρα μας και τα πασπαλίσαμε με μπόλικη χρυσόσκονη!
Χρωματίσαμε μια χαρτόκουτα για να δημιουργήσουμε το παράθυρο όπου θα μπει το έργο μας….
και το έργο μας είναι έτοιμο! Ελπίζουμε να σας αρέσει!!!
2ο λογοτεχνικό είδος: ΠΟΙΗΜΑ
“Θέλω να χτίσω ένα σπιτάκι” – Κωστής Παλαμάς
Το ποίημα του μεγάλου Έλληνα ποιητή αποτέλεσε την έμπνευση για τη δημιουργία του απτικού πίνακα μας!
Κωστής Παλαμάς
ΘΕΛΩ ΝΑ ΧΤΙΣΩ ΕΝΑ ΣΠΙΤΑΚΙ
Θέλω να χτίσω ένα σπιτάκι
στη μοναξιά και στη σιωπή.
Ξέρω μια πράσινη ραχούλα…
Δε θα το χτίσω εκεί.
Ξέρω στη χώρα τη μεγάλη
τον πλούσιο δρόμο τον πλατύ,
με τα παλάτια και τους κήπους…
Δε θα το χτίσω εκεί.
Ξέρω το πρόσχαρο ακρογιάλι,
όλο το κύμα το φιλεί,
κρινόσπαρτη είναι η αμμουδιά του…
Δε θα το χτίσω εκεί.
Ατέλειωτη τραβάει μια στράτα,
σκίζει μια χέρσα απλοχωριά,
σκληρά τη δέρνει το αγριοκαίρι
κι ο λίβας τη χτυπά.
Μια στράτα χιλιοπατημένη,
τον καβαλλάρη νηστικό,
τον πεζοδρόμο διψασμένο
θάφτει στον κουρνιαχτό.
Εκεί το σπίτι μου θα χτίσω
με μια βρυσούλα στην αυλή,
πάντα η γωνιά του θα καπνίζει
κι η θύρα του θα’ ναι ανοιχτή.
Δείτε την επεξεργασία του ποιήματος από τους μαθητές μας στο παρακάτω βίντεο!