![Screenshot 43](https://blogs.sch.gr/14nipchan/files/2024/02/Screenshot_43.png)
Εικονική περιήγηση στο Μπλε Σπίτι – La Casa Azul της Φρίντα
Βρεθήκαμε για λίγο στο σπίτι που έζησε τα περισσότερα χρόνια της ζωής της και μεγαλούργησε η Frida. Είδαμε τον υπέροχο κήπο όπου λάτρευε να περνάει χρόνο με τα σπάνια φυτά και τα παράξενα κατοικίδια της, είδαμε το εργαστήριο της, το κρεβάτι στο οποίο καθηλώθηκε για μεγάλο μέρος της ζωής της και φυσικά τους μοναδικούς πίνακες της, καθώς ο χώρος λειτουργεί πια ως μουσείο. Ακολουθήστε μας….
MUSEO FRIDA KAHLO
Αυτοπροσωπογραφία: Κάν’ το όπως η Φρίντα!
Παρατηρήσαμε ότι σε πάρα πολλούς πίνακες της ( 55!) η Frida ζωγράφιζε τον εαυτό της. Εξαιτίας του τρομερού ατυχήματος που είχε στα τέλη της εφηβείας της και πολλαπλές -πάνω από 30- χειρουργικές επεμβάσεις, πέρασε πολύ χρόνο στο κρεβάτι. Για να περάσει την ώρα της, στην οροφή του κρεβατιού της είχε στερεώσει έναν καθρέφτη για να μπορεί να βλέπει τον εαυτό της και να τον ζωγραφίζει. Έλεγε: “Ζωγραφίζω τον εαυτό μου επειδή είμαι τόσο συχνά μόνη και επειδή είμαι το αντικείμενο που γνωρίζω καλύτερα από οτιδήποτε”.
Μάθαμε ότι η τεχνική αυτή λέγεται αυτοπροσωπογραφία και βαλθήκαμε να μάθουμε πώς να το κάνουμε!!! Στη σελίδα twinkl βρήκαμε αναλυτικές οδηγίες και ξεκινήσαμε! Μετά τα μαθήματα ζωγραφικής, οι μικροί μας καλλιτέχνες ολοκλήρωσαν τις αυτοπροσωπογραφίες τους, οι οποίες μεταφέρθηκαν σε ψηφιακή έκθεση ζωγραφικής στην οποία φυσικά είστε προσκεκλημένοι όλοι!
Όλα όσα θέλετε να μάθετε για τη Φρίντα!
Θέλοντας να μοιραστούμε με τους γονείς αλλά και τα φιλαράκια μας από το συστεγαζόμενο δημοτικό όλα όσα μάθαμε για τη Φρίντα, δημιουργήσαμε έναν πίνακα με πληροφορίες έξω από την τάξη μας στον οποίο συμπεριλάβαμε πληροφορίες από άρθρα που αναζητήσαμε στο διαδίκτυο και περιεχόμενα που σκανάραμε από βιβλία που έφεραν οι μαθητές μας.
Ξεχωρίσαμε επτά από τους πίνακες της Φρίντα και αποδώσαμε τους συμβολισμούς τους με ηχογραφήσεις που μετατράπηκαν σε qr κωδικούς, προσβάσιμους σε όλους με μια απλή σάρωση από το κινητό. Έτσι μπορείτε να δείτε πώς αντιλαμβανόμαστε το έργο και τους συμβολισμούς της Φρίντα μέσα από τα δικά μας μάτια!
The Frame: ο αγαπημένος μας πίνακας!
Μετά από ψηφοφορία, οι μαθητές μας επέλεξαν τον πίνακα “The Frame” / “Αυτοπροσωπογραφία” για να τον αναδημιουργήσουμε με ανακυκλώσιμα υλικά. Η ιστορία του πίνακα, που λέει ότι η Φριντα βρήκε κάποτε σε ένα παζάρι μια γυάλινη κορνίζα που της άρεσε πολύ και τοποθέτησε το πορτρέτο της ώστε να βγαίνει μέσα από το πλαίσιο, μας οδήγησε σε μία άνευ ορίων έμπνευση για STEAM δραστηριότητα προκειμένου να κάνουμε τον πίνακα μας τρισδιάστατο. Μια παλιά κούκλα που μας χάρισε μια παλιά μαθήτρια μας μεταμορφώθηκε σε Φρίντα! Επιπλέον, χρησιμοποιήσαμε πάτους από μπουκάλια νερού τα οποία χρωματίσαμε με βερνίκια νυχιών, φελιζόλ, χάρτινα σουβέρ, υφάσματα, κουμπιά, φύλλα πλαστικοποίησης, απομεινάρια από χαρτόνια κατασκευών, κλπ. Ευχόμαστε να σας αρέσει!
Γνωρίζοντας τον Vincent Van Gogh
Με μαγικό χαλί ταξίδι ξεκινώ… μέσα από πίνακες τον Vincent Van Gogh γνωρίζω εγώ!
Η παρουσία ενός λευκού μαγικού χαλιού στη παρεούλα μας ήταν αρκετή για να δοθεί η αφορμή για το φανταστικό ταξίδι γνωριμίας με το διάσημο ζωγράφο Van Gogh.
Το πορτρέτο του πάνω στο λευκό-μαγικό χαλί μας προκαλούσε να ακολουθήσουμε αυτό το φανταστικό ταξίδι πίσω στο χρόνο … κάθε σταθμός από τη ζωή του και ένας πίνακας του που θα είχαμε την ευκαιρία να εξερευνήσουμε !
Απαραίτητη προϋπόθεση για την επιβίβαση μας στο μαγικό χαλί;
“ΝΑ ΦΟΡΑΜΕ ΟΛΟΙ ΚΑΠΕΛΟ!” όπως ο διάσημος ζωγράφος στο πορτρέτο του. Πολλά και διάφορα είδη από καπέλα παρουσιάστηκαν μαγικά κάτω από το λευκό πανί…
Αφού πρώτα παίξαμε μαζί τους ομαδοποιώντας τα ανάλογα με το σχήμα, το υλικό ,το χρώμα, στη συνέχεια επιλέξαμε το καπέλο που ταιριάζει περισσότερο σε αυτό του πορτρέτου και το καπέλο που θα θέλαμε να φορέσουμε για το φανταστικό μας ταξίδι.
Φορώντας τα καπέλα μας παρατηρήσαμε γύρω από το μαγικό χαλί 6 πίνακες του διάσημου ζωγράφου και ξεκίνησε η αφήγηση της βιογραφίας του Van Gogh ,οπού τα παιδιά κλήθηκαν να αντιστοιχούσαν σε κάθε σταθμό της βιογραφίας του ένα πίνακα που ταίριαζε…
Οι πίνακες μπήκαν στη σειρά και δημιουργήσαμε την ιστοριογραμμή της βιογραφίας του, τοποθετώντας σε κάθε σταθμό μία μικρή χρονολογική περιγραφή και μία αναπαράσταση του κάθε πίνακα από τα παιδιά. Αν θέλετε να μάθετε τη βιογραφία του Van Gogh παρατηρήστε τη παρακάτω ιστοριογραμμή…
Η ώρα για το ταξίδι μας έφτασε …δύο δύο παιδιά διαλέγουν το πίνακα που θέλουν να επισκεφτούν ,ανεβαίνουν στο μαγικό χαλί και παρ΄ όλες τις αναταράξεις φτάνουν τελικά στο τοπίο του πίνακα.
Για να μπορέσουμε να μπούμε όμως στο πίνακα έπρεπε πρώτα να ανακαλύψουμε το μαγικό αστέρι της εισόδου σε αυτό …με το μαγικό φακό (φωτισμός UV ) που διαθέτει το μαγικό μας χαλί ανακαλύπτουμε το αστέρι της εισόδου στο πίνακα και πιέζοντάς το μαζί μπαίνουν μέσα στο πίνακα.
Μπαίνοντας στο πίνακα η κάθε ομάδα περιγράφει ότι παρατηρεί και πλησιάζει πολύ σε όποιο στοιχείο του πίνακα θέλει και καλείται να το βγάλει από το πίνακα δημιουργώντας ένα δικό τους ή ανακαλύπτοντας στη τάξη κάποιο παρόμοιο…
Με την επιστροφή μας από το ταξίδι στους πίνακες μαζέψαμε όλα εκείνα τα στοιχεία που επέλεξαν οι ομάδες να πάρουν από το πίνακα τους…
Έχοντας μπροστά μας τα στοιχεία των πινάκων τα παιδιά τους δίνουν φωνή μέσα από την εφαρμογή chatterprix.Απολαύστε τα βιντεάκια μας…
Ολοκληρώνοντας το ταξίδι γνωριμίας στη συνέχεια ψηφίσαμε ανάμεσα στους δύο διασημότερους πίνακές του για να αναδημιουργήσουμε τον πίνακα απτικά με ανακυκλώσιμα υλικά .
Η ομάδα μας αποφάσισε να αναδημιουργήσει το διάσημο πίνακα του Van Gogh “Έναστρη νύχτα” και μια πρώτη εικονική περιήγηση σε αυτόν με τα VR γυαλιά μας ήταν πραγματικά εντυπωσιακή …
Βλέποντας εικονικά το πίνακα ,ζωντάνεψαν μπροστά μας όλα τα στοιχεία του πίνακα και εντυπωσιαστήκαμε από τους στροβιλισμούς που χρησιμοποιεί ο ζωγράφος…και δημιουργήσαμε τους δικούς μας πίνακες στροβιλισμού με τα αγαπημένα χρώματα του Van Gogh… μπλε-κίτρινο- πράσινο.
Ήρθε η ώρα για την αναδημιουργία του απτικού πίνακα της “Έναστρης νύχτας” και η φαντασία μας πήρε φωτιά ,οι προτάσεις για υλικά πολλές και η όρεξη για δημιουργία θα φανεί στο αποτέλεσμα που μας αντάμειψε πραγματικά!