ΤΑ ΒΡΑΒΕΙΑ ΜΑΣ!
eTwinning projects 2023-2024
1) “Transformation of shoe boxes”
Σχετικά με το έργο:
Τα παιδιά χρησιμοποιούν τη δημιουργική τους σκέψη για να μεταμορφώσουν τα κουτιά παπουτσιών σε άλλα πράγματα,
π.χ. ζώα,παιχνίδια,χρηστικά αντικείμενα κλπ.Τα παιδιά ζωγραφίζουν, κολλάνε και χρησιμοποιούν διαφορετικά υλικά για να
μεταμορφώσουν τα κουτιά τους,αναπτύσσοντας έτσι τη δημιουργικότητά τους και την φαντασία τους, μέσα από ταυτόχρονη,
αειφορική διαχείριση των υλικών στο νηπιαγωγείο.
Στόχοι:
Το έργο στόχευε:
1)Στην ανάπτυξη της συνεργασίας μεταξύ των παιδιών και στην εξοικίωση τους με στο πνεύμα της ευρωπαϊκής κοινωνίας και συνεργασίας,δημιουργώντας εικονικές φιλίες με συνεργαζόμενα παιδιά άλλων Νηπιαγωγείων.
2) Στην ανάπτυξη της δημιουργικότητά τους μέσα από την διαχείριση ανακυκλώσιμων υλικών
3)Στην καλλιέργεια της ευαισθησίας τους για το περιβάλλον, μέσα από δράσεις αειφορίας και ανακύκλωσης
4)Στην ενεργητική και βιωματική μάθηση μέσα από το παιχνίδι
5)Στην παρακίνηση των εκπαιδευτικών να επεκτείνουν τις μεθοδολογικές προσεγγίσεις που χρησιμοποιούν κατά την εκπαιδευτική διαδικασία.
Μέλη:
Στο έργο συμμετέχουν 9 εκπαιδευτικοί από 3 χώρες, μαζί με τους μαθητές τους.
Ελλάδα (6), Τουρκία(1), Λετονία(2).
Χρονοδιάγραμμα/Υλοποίηση του έργου:
Το έργο είχε 3 μήνες συνολικά διάρκεια, από αρχές Οκτωβρίου 2023 μέχρο τέλη Δεκεμβρίου 2023.
Οκτώβριος: Στην αρχή έγινε ενημέρωση και συγκατάθεση των γονέων/κηδεμόνων των μαθητών για το έργο.Ακολούθησε η γνωριμία των εκπαιδευτικών και των σχολείων-μαθητών μέσα από παρουσιάσεις(βίντεο, φωτό κλπ.) στο twinspace. Διαμορφώθηκε το σχέδιο και χρονοδιάγραμμα του έργου μέσα από προτάσεις και ψηφοφορία δράσεων από εκπαιδευτικούς και μαθητές. Σχεδιάστηκε το συνεργατικό μας λογότυπο,συνεισφέροντας από 2 γράμματα του τίτλου το κάθε σχολείο:http://linoit.com/users/PANSKUT/canvases/LETTERS%20OF%20OUR%20LOGO
Νοέμβριος:Τα παιδιά ‘μεταμόρφωσαν”, με τη βοήθεια της δασκάλας τους ή των γονέων τους,κουτιά παππουτσιών σε διάφορες δημιουργικές κατασκευές, όπως ζώα, σπίτια, γκαράζ, φάρμα, ήρωες παραμυθιών κλπ. Στη συνέχεια όλα τα σχολεία εναπόθεσαν τις καττασκευές τους σε ένα κοινό ebook, για να δημιουργήσουμε το κοινό μας βιβλίο! https://read.bookcreator.com/hRfmNI1XE0Pq9bTgy2Wy0CB7gSQ2/TQYSvyDwRVCpuu1gdG5vJw/OBg6JGSbSm60Zx2_lT_Vxg
Ταυτόχρονα υπήρξε ανταλλαγή ενδιαφέρουσων ιδεών, για περαιτέρω χρήση-ενσωμάτωση των κουτιών αυτών, στην καθημερινή εκπαιδευτική διαδικασία της τάξης, μέσα από παιγνιώδεις δραστηριότητες:https://www.canva.com/design/DAFw8gxK2h8/CoMxq8UdwxgVWeyndrkGlQ/edit?utm_content=DAFw8gxK2h8&utm_campaign=designshare&utm_medium=link2&utm_source=sharebutton
Συνδιαμορφώθηκε επίσης μια κοινή, κοινωνική δράση, η δημιουργία ενός κουτιού “συμβόλου Ειρήνης”, με αφορμή τη δική μας εθνική επέτειο της 28ης Οκτωβρίου και της 17ης Νοεμβρίου.Έτσι αφού κάθε σχολείο έφτιαξε το δικό του σύμβολο, τα συνθέσαμε σε μια κοινή αφίσα για την ειρήνη, δίνοντας στο έργο και μια κοινωνική διάσταση!https://padlet.com/marite_petrovska36/peace-symbol-2yzy1obz8pkrpe5z
Δεκέμβριος: Μια πολύ όμορφη ιδέα υλοποιήθηκε! Η δημιουργία ενός advent calendar με τη σύνθεση διαφόρων κουτιών από κάθε σχολείο! Έτσι μας δόθηκε η αφορμή να δώσουμε μια Χριστουγεννιάτικη νότα στο έργο μας:https://calendar.myadvent.net/?id=r9xh6mdn5v8dsbdeh35og4n3z4we8soj και https://www.canva.com/design/DAF03yRRmCM/zLz7wu5vP07IQOkE0Ko4Fg/edit?utm_content=DAF03yRRmCM&utm_campaign=designshare&utm_medium=link2&utm_source=sharebutton
Ταυτόχρονα ,συνεχίζοντας τις Χριστουγεννιάτικες δράσεις μας,συνθέσαμε μια πολύ όμορφη κοινή Χριστουγεννιάτικη κάρτα με κάποια κουτιά μας, η οποία εκτυπώθηκε και μοιράστηκε σε όλα τα παιδιά!https://docs.google.com/presentation/d/1OtErWkqpWkJ0Q_44NQgS2ZntnEGxf0Nee9ryHBhwVMU/present?includes_info_params=1&cros_files=false&eisi=CLHguY7OlIMDFcLxOgcdzeIAiA&slide=id.g26140d0ea76_0_6
Το έργο ολοκληρώθηκε με μια online συνάντηση των σχολείων ,όπου οι μαθητές είδαν ο ένας τον άλλο, τραγούδησαν Χριστουγεννιάτικα τραγούδια της πατρίδας τους, παρουσίασαν κάποια κουτιά τους και αντάλλαξαν ευχές!
Διάχυση του έργου:
Έγινε διάχυση του έργου σε γονείς και τοπική κοινότητα με διάφορους τρόπους:
1) Παρουσίαση του έργου στους γονείς
2) Ο Δήμος Αγίου Δημητρίου έγραψε για εμάς:
Μήνυμα για την ειρήνη από τα παιδιά του 14ου Νηπιαγωγείου Αγίου Δημητρίου
3) Το “Μουσείο μας με τα..μεταμορφωμένα κουτιά μας” , το οποίο επισκέφθηκαν φυσικά οι γονείς μας!!
4) Το βιβλίο με τα κουτιά της τάξης μας!!
Αξιολόγηση του έργου:
1)Τα παιδιά αξιολόγησαν το έργο μέσα από ένα ερωτηματολόγιο Google αλλά και με την ενθουσιώδη συμμετοχή και στάση τους καθόλη τη διάρκεια του έργου!
2) Οι γονείς αξιολόγησαν το έργο επίσης μέσα από ένα ερωτηματολόγιο Google αλλά και την θετική τους, υποστηρικτική στάση!
3) Οι εκπαιδευτικοί κατέγραψαν τη γνώμη τους και τις εντυπώσεις τους, στο συνεργατικό εργαλείο tricider: https://www.tricider.com/brainstorming/2lexXTsXN6F
Αποτελέσματα του έργου:
Για τους μαθητές:
- Οι μαθητές συνεργάστηκαν μεταξύ τους και με τα άλλα σχολεία ικανοποιητικά και έφτιαξαν υπέροχα, καινούργια για χρήση,κουτιά!
- Διασκέδασαν και ανέπτυξαν τη φαντασία, τη δημιουργικότητά και την κριτική τους σκέψη, μέσα από βιωματικές, διασκεδαστικές και αειφόρες, όπως και stem δραστηριότητες, οι οποίες εντάσσονταν στο πλαίσιο των εκάστοτε σχολικών δραστηριοτήτων!
- Ανάπτυξη δεξιοτήτων χρήσης ΤΠΕ(χρήση υπολογιστή ,τάμπλετ).
- Ευαισθητοποίηση σε θέματα περιβάλλοντος μέσα από δράσεις ανακύκλωσης!
Για τους εκπαιδευτικούς:
1.Ανάπτυξη δεξιοτήτων συνεργασίας και δημιουργικότητας!
2.Ανάπτυξη δεξιοτήτων ΤΠΕ-χρήση υπολογιστή, συνεργατικών web0 εργαλείων στη διαδικασία της μάθησης.
3.Δημιουργία ευχάριστων και θετικών, για τους μαθητές , συνθηκών μάθησης
Οι ευχές μας:
Το αναμνηστικό μας πόστερ από το έργο!
Ευχαριστούμε πολύ όλους και ελπίζουμε σε μια καινούργια,εποικοδομητική συνεργασία!
eTwinning 2023-2024
2) “Around the world in 180 days”
Σχετικά με το έργο:
Πρόκειται για ένα “ταξίδι¨ γνωριμίας στις 7 ηπείρους της γης μας! Τα παιδιά αρχικά καλούνται με καταιγισμό ιδεών να πούν τί γνωρίζουν για τις ηπείρους της γης και γίνεται η καταγραφή των απόψεών τους σε εννοιολογικό χάρτη (mind map canva). Στη συνέχεια, μαθαίνουν να αναγνωρίζουν τις ηπείρους στο χάρτη και τα ονόματα τους, παρακολουθούν σχετικά βίντεο ή παρουσιάσεις γι αυτές, μαθαίνουν για τις φυλές των ανθρώπων καθώς και για τα ενδημικά ζώα και αποφασίζουν μέσω ψηφοφορίας για τις δράσεις(challenges) με τις οποίες θέλουν να ασχοληθούν για κάθε μία ηπειρο ξεχωριστά.Χωρίζονται σε μεγάλες (ανά χώρα και σχολείο) ομάδες “ηπείρων” (εμείς ανήκαμε στην ομάδα της Ευρώπης και τηςΝ.Αμερικής) για να γνωρίσουν καλύτερα αυτές τις ηπείρους, να εισάγουν επιμορφωτικό και δημιουργικό υλικό γι αυτές (π. χ δημιουργούν τις σημαίες των χωρών της Ευρώπης,την Ευρωπαϊκή σημαία, ζωγραφίζουν ενδημικά ζώα, δημιουργούν ψηφιακά παζλ για αυτά κ.α.). Παράλληλα οι μαθητές γνωρίζουν και τις άλλες ηπείρους, αφού συμμετάχουν στα Challenge,που έχουν συμφωνήσει για αυτές (π.χ δημιουργία αινιγμάτων για τα ζώα της Ανταρκτικής, δημιουργία lei για την Β.Αμερική,αφρικάνικες μάσκες κλπ.).
Στόχοι:
Στο έργο τα παιδιά επιδιώκεται:
- Να “γνωρίσουν”τις 7 ηπείρους της γης μας.
- Να αποκτήσουν συνείδηση του κοινωνικού και φυσικού κόσμου γύρω τους ( χώρες,ήπειροι,φυλές,αξιοθέατα,ενδημικά ζώα).
- Να αναπτύξουν την κριτική σκέψη,τη δημιουργικότητά τους,τις δεξιότητες παρατήρησης, συγκέντρωσης και φαντασίας.
- Να μάθουν να συνεργάζονται καλύτερα μεταξύ τους και με παιδιά άλλων σχολείων και χωρών και να εξοικειωθούν με το πνεύμα της ευρωπαϊκής κοινωνίας και συνεργασίας,δημιουργώντας εικονικές φιλίες με συνεργαζόμενα παιδιά άλλων Νηπιαγωγείων.
- Να αναπτύξουν βασικές ψηφιακές δεξιότητες.
Οι εκπαιδευτικοί επιδιώκεται:
- Να παρακινηθούν ώστε να επεκτείνουν τις μεθοδολογικές προσεγγίσεις που χρησιμοποιούν κατά την εκπαιδευτική διαδικασία,μέσα από καινοτόμες μορφές διδασκαλίας.
Μέλη:
Στο έργο συμμετέχουν 43 εκπαιδευτικοί από 11 χώρες με τους μαθητές τους.
Ελλάδα(14), Πολωνία(9), Γεωργία(6), Τουρκία(4), Ρουμανία(3), Κροατία(2), Ισπανία(1), Σερβία(1), Ιορδανία(1), Σλοβακία(1), Βουλγαρία(1)
Χρονοδιάγραμμα/Υλοποίηση του έργου:
Το έργο είχε 6 μήνες συνολικά διάρκεια, από αρχές Οκτωβρίου 2023 μέχρο τέλη Μαρτίου 2024.
Οκτώβριος: Στην αρχή έγινε ενημέρωση και συγκατάθεση των γονέων/κηδεμόνων των μαθητών για το έργο.Ακολούθησε η γνωριμία των εκπαιδευτικών και των σχολείων-μαθητών μέσα από παρουσιάσεις(τα παιδιά ζωγράφισαν το πορτραίτο τους και έφτιαξαν ένα συνεργατικό ebook) στο twinspace. Διαμορφώθηκε το σχέδιο και χρονοδιάγραμμα του έργου μέσα από προτάσεις και ψηφοφορία δράσεων(challenges) από εκπαιδευτικούς και μαθητές.Έγινε ανίχνευση των γνώσεων των μαθητών γύρω από το θέμα, με καταιγισμό ιδεών και δημιουργήθηκε ψηφιακός εννοιολογικός χάρτης(mind map canva).Τα παιδιά είδαν τις ηπείρους στον παγκόσμιο χάρτη και σχετικά βίντεο και ψηφιακό υλικό γύρω από αυτές.Ψήφισαν, επιλέγοντας τα ίδια τις δραστηριότητες (challenges) για κάθε Ήπειρο, με τις οποίες θα ήθελαν να σαχοληθούν!Ταυτόχρονα, πραγματοποιήθηκε η πρώτη μας online συνάντηση με τα άλλα σχολεία κατά την οποία γνωριστήκαμε και επιχειρήσαμε να παίξουμε ένα κουίζ γνώσεων γύρω από τις ηπείρους αλλά ζωγραφίσαμε επίσης και πολικά ζώα online στο πλαίσιο του καταιγισμού ιδεών για την Ανταρκτική. Επίσης ασχοληθήκαμε με ανταλλαγή αινιμάτων για χώρες της Ευρώπης ενώ την 1η Οκτωβρίου γιορτάσαμε την παγκόσμια ημέρα των ζώων, δημιουργώντας μια ομαδική εγκυκλοπαίδεια για τα ζώα με αλφσβητική σειρά.
Νοέμβριος: Το σχολείο μας , με σχολεία της Πολωνίας,της Ρουμανίας Ισπανίας,Τουρκίας και άλλα σχολεία της Ελλάδας,ανήκε στην ομάδα της “Ευρώπης” ,για την οποία δημιουργήσαμε ένα συνεργατικό βιβλίο ebook, που περιελάμβανε υλικό για κάθε χώρα της Ευρώπης, την γκαλερί με σημαίες που έφτιαξαν τα παιδιά με ό,ποιο υλικό ήθελαν, την εικονογράφηση του μύθου της Ευρώπης, την ομαδική δημιουργία της σημαίας της Ευρώπης!
Στη συνέχεια περάσαμε στην εμπέδωση όσων μάθαμε ,δημιουργώντας άλλο ένα βιβλίο καθώς και βιβλίο ενδημικών ζώων!
Για τα ζώα που κινδυνεύουν,αφιερώσαμε επίσης ένα βίντεο -κόμιξ! https://www.youtube.com/watch?v=qO7wBvp9XXc
Στη συνέχεια είχαμε τη 2η online συνάντηση με τα παιδιά των άλλων σχολείων, με θέμα την ήπειρο της Ασίας, για την οποία είχαμε αποφασίσει από κοινού με ψηφοφορία, να ασχοληθούμε ως challenge με το έθιμο της “γιορτής των φαναριών ¨στην Κίνα. Έτσι, φτιάξαμε online κάθε σχολείο τα δικά του φαναράκια,τα οποία με πολλή χαρά παρουσιάσαμε ζωντανά στους φίλους μας!
Ακολούθησε μια δραστηριότητα,όπου τα παιδιά στην εφαρμογή mymuse.ai, δημιούργησαν ζώα με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης.
Δεκέμβριος: Σειρά είχε η Ν.Αμερική ,στην ομάδα της οποίας επίσης ανήκαμε. Αφού δημιουργήσαμε το ψηφιακό βιβλίο με υλικό και πληροφορίες για τις χώρες της Ν.Αμερικής,εστιάσαμε στα ενδημικά ζώα της ηπείρου, δημιουργώτας ψηφιακά παζλ με αυτά τα ζώα, τα οποία έπαιξαν με μεγάλο ενδιαφέρον τα παιδιά!https://read.bookcreator.com/6IBuo9g1thQyrdGjieELi50YxwG2/fbUkyRAmSEyS84RLpwGH_w/vnE6Fe3kSWychWkXJfMa6w
Ιανουάριος:Ταξιδέψαμε στην Ανταρκτική,μία ήπειρο που μας συνεπείρε με τα παγωμένα τοπία της και τα ζώα της! Το challenge: “αινίγματα για τα ζώα της Ανταρκτικής” ,όπου δημιουργήσαμε αινίγματα και απαντήσαμε σε αινίγματα των εταίρων, μας βοήθησε να εμπεδώσουμε όσα μάθαμε για αυτά τα ζωάκια! https://www.canva.com/design/DAFzzYNIHiQ/X7dGTJ25KeJVoyNhsGlSRg/editΕπίσης, στην άλλη πλευρά της γης,στη μακρινή Αυστραλία, γίναμε ιθαγενείς και ζωγραφίσαμε με την τεχνική του πουαντιγισμού(τελείες) φτιάχνοντας με τους φίλους μας μία ψηφιακή γκαλερί με τα έργα μας!!
Φεβρουάριος:Το Φεβρουάριο ταξιδέψαμε στη Β. Αμερική και γνωρίσαμε το έθιμο καλωσορίσματος στη Χαβάη, φτιάξαμε “λέι”(στεφάνι λουλουδιών),κάθε σχολείο με τον τρόπο του,και χορέψαμε τον παραδοσιακό χορό!
https://www.canva.com/design/DAFx6HPwUV0/view
Επίσης γνωρίσαμε την ήπειρο της Αφρικής,(βασικά χαρακτηριστικά,ενδημικά ζώα,περιβάλλον) και ασχοληθήκαμε με το challenge που ήταν: “creating an e-gallery,african masks”! Καθώς πλησιάζαν και οι Απόκριες,φτιάξαμε αφρικάνικες μάσκες,συνδιάζοντας όλα τα σχήματα που μάθαμε και μαζί με τους φίλους από τα άλλα σχολεία φτιάξαμε μια συλλογή αφρικάνικων μασκών σε ένα συνεργατικό ebook!
Το φεβρουάριο επιπλέον, με αφορμή την ημέρα ασφαλούς διαδικτύου,δημιουργήσαμε όλοι μαζί ένα βιβλίο με τους κανόνες,που πρέπει να διέπουν την ασφαλή πλοήγηση στο διαδίκτυο καθώς και μία όμορφη ομαδική αφίσα!
Αξιολόγηση του έργου:
Μάρτιος: Αυτός είναι ο μήνας της αξιολόγησης του έργου! Τα παιδιά αξιολόγησαν το έργο μέσα από ένα ερωτηματολόγιο google αλλά και τσέκαραν τις γνώσεις τους μέσα από κουίζ και ψηφιακά παιχνίδια.
Οι εκπαιδευτικοί των συμμετεχόντων σχολείων, επίσης αξιολόγησαν το έργο μέσα από ένα ερωτηματολόγιο google.
Τέλος,οι γονείς των μαθητών μας,αξιολόγησαν με τη σειρά τους το έργο επίσης μέσα από ερωτηματολόγιο google!
Αποτελέσματα του έργου:
1) Για τους μαθητές:
- Ανάπτυξη δεξιοτήτων συνεργασίας, κοινωνικοσυναισθηματική ανάπτυξη, δέσιμο της ομάδας.
- Ανάπτυξη δεξιοτήτων χρήσης ΤΠΕ(χρήση υπολογιστή ,τάμπλετ)
- Ανάπτυξη κριτικής σκέψης, δημιουργικότητας,δεξιοτήτων παρατήρησης, συγκέντρωσης και φαντασίας.
- Ανάπτυξη γλωσσικών δεξιοτήτων (προφορικός και γραπτός λόγος)
- Συνείδηση του κοινωνικού και φυσικού κόσμου γύρω τους ( χώρες,ήπειροι,φυλές,αξιοθέατα,ενδημικά ζώα).
2) Για τους εκπαιδευτικούς:
- Ανάπτυξη δεξιοτήτων ΤΠΕ-χρήση υπολογιστή, συνεργατικών web0 εργαλείων στη διαδικασία της μάθησης
- Ανάπτυξη δεξιοτήτων συνεργασίας και δημιουργικότητας
- Δημιουργία ευχάριστων και θετικών, για τους μαθητές , συνθηκών μάθησης
- 3) Για το σχολείο:
- Βελτίωση της ποιότητας εργασίας των μαθητών στο σχολείο
- Εμπλουτισμός με νέες, καινοτόμους, μεθόδους μάθησης
- Προώθηση του θεσμού eTwinning στο τοπικό και ευρύτερο περιβάλλον
- Άνοιγμα του σχολείου στην κοινότητα
Ευχαριστούμε πολύ ,όλους τους συνεργάτες μας, για αυτό το όμορφο “ταξίδι” που κάναμε μαζί και τα όμορφα πράγματα που μάθαμε!
2022-2023
“The little STEAM explorers discover SEASON borders”
Σχετικά με το έργο:
Το παρόν έργο εστιάζει στη συνεργασία των συμμετεχόντων σχολείων για τη δημιουργία δραστηριοτήτων που θα βασίζονται σε 2 κύριους άξονες:1) το STEAM (επιστήμη, τεχνολογία,μηχανική, τέχνη, μαθηματικά) και 2) το παιχνίδι,που αποτελεί τον πιο ευχάριστο και δημιουργικό τρόπο μάθησης με κύριο σκοπό την ανάπτυξη της δημιουργικής σκέψης των παιδιών. Έτσι θα υλοποιήσουμε το έργο μας συνδιάζοντας το STEAM και το παιχνίδι με δραστηριότητες που αφορούν σε ένα από τα πιο δημοφιλή θεματα στο Νηπιαγωγείο: τις 4 εποχές!
Στόχοι:
- Να αναπτυχθεί η φυσική περιέργεια των παιδιών για τον κόσμο γύρω τους, οι δημιουργκές τους δυνατότητες, οι δεξιότητες τους να παρατηρούν, να αναπτύσουν υποθέσεις και να εξάγουν συμπεράσματα, να αναζητούν λύσεις.
- Να αναπτυχθούν οι δεξιότητες ενεργητικής μάθησης των παιδιών μέσω της παρατήρησης, της εξερεύνησης και του πειραματισμού.
- Να αναπυχθεί η κριτική σκέψη, οι δεξιότητες παρατήρησης, συγκέντρωσης και φαντασίας.
- Να διαμορφώσουν θετική στάση των παιδιών απέναντι στη μηχανική, την τεχνολογία, τα μαθηματικά, την τέχνη και τον προγραμματισμό ( STEAM) και να παρακινήσουν τα παιδιά για συμμετοχή σε ομαδική εργασία καθώς και να τονώσουν τη δημιουργικότητα και την ανεξαρτησία τους.
- Να εκπαιδεύσουν τα παιδιά στο πνεύμα της ευρωπαϊκής κοινωνίας και συνεργασίας,δημιουργώντας εικονικές φιλίες με συνεργαζόμενα παιδιά άλλων Νηπιαγωγείων.
- Να παρακινήσουν τους εκπαιδευτικούς να επεκτείνουν τις μεθοδολογικές προσεγγίσεις που χρησιμοποιούνται για την επίτευξη των στόχων του έργου.
Μέλη:
Στο έργο συμμετέχουν 12 εκπαιδευτικοί από 6 χώρες.
Ελλάδα (5), Ισπανία(1), Μάλτα(1), Πολωνία (1), Σλοβακία(1), Τουρκία(3).
Χρονοδιάγραμμα/Υλοποίηση του έργου:
Το έργο ξεκινάει το Νοέμβριο του 2022 με την παρουσίαση των σχολείων, εκπ/κών και μαθητών και τελειώνει το Μάιο του 2023 με απολογισμό των δράσεων.
Α΄ φάση: Νοέμβριος-Δεκέμβριος 2022: δραστηριότητες γνωριμίας μεταξύ των μελών του έργου μέσω τηλεδιάσκεψης και παρουσιάσεων, δημιουργία συνεργατικού logo(λογότυπου) και ονοματοδοσία του έργου μέσω ψηφοφορίας, όπου το σχολείο μας είχε τη χαρά να δώσει το όνομα στο έργο(The little STEAM explorers discover SEASON borders). Δραστηριότητες τέχνης Φθινοπώρου, δημιουργία ebook με αινίγματα για όλες τις εποχές, συνταγών και STEAM δραστηριοτήτων με αφορμή τη γιορτή των Χριστουγέννων. Επίσης τηλεδιάσκεψη μεταξύ των μαθητών στην εφαρμογή drawchat προκειμένου να ζωγραφίσουν από κοινού μια συνεργατική Χριστουγεννιάτικη κάρτα, η οποία θα εκτυπωθεί και θα μοιραστεί σε όλους τους μαθητές. Κοινά Χριστουγεννιάτικα κάλαντα σε όλες τις γλώσσες (jingle bells).
Β΄φάση: Ιανουάριος – Μάρτιος 2023: Δημιουργία συνεργατικού stem ημερολογίου για όλο το χρόνο με έργα των παιδιών κάθε σχολείου με την τεχνική του μοτίβου(μαθηματικά). Δημιουργία λεξικού των 4 εποχών σε όλες τις γλώσσες, όπου τα παιδιά λένε προφορικά και γραπτά ,στη γλώσσα τους ,το όνομα μιας εποχής(Βίντεο). Δραστηριότητα safe internet for kids με τη δημιουργία παιχνιδιού escape room , όπου τα παιδιά πληροφορούνται μέσω βίντεο και εικόνων για την ασφαλή χρήση του διαδικτύου και τέλος απαντούν σε ερωτήσεις του escape room παιχνιδιού! Δραστηριότητα “Steam alphabet”, δηλαδή δραστηριοτήτων μηχανικής, με αφορμή ένα γράμμα της αλφαβήτας με φωτογραφίες και βίντεο! Τέλος δημιουργία μιας μασκότ από κάθε σχολείο, ψηφοφορίας των μαθητών για την ανάδειξη της μασκότ του έργου μας, με σκοπό τη δημιουργία μιας συνεργατικής ιστορίας σε ebook!
Γ΄φάση: Απρίλιος -Μάιος 2023: Δημιουργούμε τη μασκότ για τη συνεργατική ιστορία μας,κάθε σχολείο τη δική του. Τα παιδιά ψηφίζουν ατομικά για την ανάδειξη της νικήτριας μασκότ, που είναι εκείνη που κατασκεύασε το σχολείο της Τουρκίας “Yüksel Torun Anaokulu Hatay-Erzin/Turkey”,η κάμπια των 4 εποχών! Στη συνέχεια τα συνεργαζόμενα σχολεία δημιουργούν το συνεργατικό μας παραμύθι όπου το ένα μετά το άλλο συνεχίζουν την ιστορία από εκεί που την άφησε το προηγούμενο με βασικό ήρωα τη νικήτρια μασκότ “κάμπια”, η οποία θέλει να γίνει πεταλούδα αλλά δεν ξέρει τον τρόπο και στο δρόμο της συναντάει τους ήρωες μασκότ των υπόλοιπων σχολείων, οι οποίοι την συμβουλεύουν.Το δικό μας σχολείο κατασκεύασε για το σκοπό αυτό,”το ρομπότ των 4 εποχών” (κα Ελένη) και “το δέντρο των 4 εποχών”(κα Δήμητρα). Οι μαθητές φιλοτεχνούν τη σελίδα της ιστορίας τους και ζωγραφίζουν σε ψηφιακό εργαλείο πεταλούδες! Ταυτόχρονα με την ιστορία, ασχολούμαστε με το θέμα της χρήσης του ασφαλούς διαδικτύου(netiquette), με τον εορτασμό της ημέρας eTwinning(9 Μαίου) και την κατασκευή σχετικής αφίσας,όπως και με δράσεις coding.Το έργο θα κλείσει με το ερωτηματολόγιο αξιολόγησης από τα παιδιά, τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς των μαθητών μας και θα προβούμε σε δράσεις διάχυσης και διάδοσής του στην κοινότητα, ενώ οι μαθητές μας θα πάρουν και τη βεβαίωση συμμετοχής τους.Περάσαμε υπέροχα!!!
Αποτελέσματα του έργου:
1) Για τους μαθητές:
- Ανάπτυξη δεξιοτήτων συνεργασίας, κοινωνικοσυναισθηματική ανάπτυξη, δέσιμο της ομάδας.
- Ανάπτυξη δεξιοτήτων χρήσης ΤΠΕ(χρήση υπολογιστή ,τάμπλετ)
- Ανάπτυξη δεξιοτήτων κωδικοποίησης, όπως η ικανότητα λογικής σκέψης, επεξεργασίας πληροφοριών και προγραμματισμού
- Ανάπτυξη γλωσσικών δεξιοτήτων (προφορικός και γραπτός λόγος) και δημιουργικότητας μέσα από την επαφή με δραστηριότητες τέχνης και επιστήμης(πειράματα και μηχανική)
2) Για τους εκπαιδευτικούς:
- Ανάπτυξη δεξιοτήτων ΤΠΕ-χρήση υπολογιστή, συνεργατικών web0 εργαλείων στη διαδικασία της μάθησης
- Ανάπτυξη δεξιοτήτων συνεργασίας και δημιουργικότητας
- Δημιουργία ευχάριστων και θετικών, για τους μαθητές , συνθηκών μάθησης
- 3) Για το σχολείο:
- Βελτίωση της ποιότητας εργασίας των μαθητών στο σχολείο
- Εμπλουτισμός με νέες, καινοτόμους, μεθόδους μάθησης
- Προώθηση του θεσμού eTwinning στο τοπικό και ευρύτερο περιβάλλον
- Άνοιγμα του σχολείου στην κοινότητα
Εδώ μπορείτε να δείτε μια σύντομη παρουσίαση του έργου:
Το Πιστοποιητικό συμμετοχής μας!!!
Στιγμές από την τελευταία διαδικτυακή συνάντησή μας με τους φίλους μας από τα άλλα σχολεία!!!
Η Γωνιά Του eTwinning στο σχολείο!
Παρουσίαση του έργου στους γονείς κα ξενάγησή τους από τα παιδιά στη γωνιά eTwinning!
Από όλους εμάς προς όλους εσάς, ένα μεγάλο “ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ”!!!