ΚΑΛΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ!!ΑΓΙΑΣΜΟΣ 2024-2025

αγιασμος

Αγαπητοί γονείς,

 

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε πως ο αγιασμός για τη Νέα Σχολική Χρονιά (σχολικό έτος 2024-2025) θα πραγματοποιηθεί στις 08:30π.μ αύριο Τετάρτη 11/09/2024. 

Οι γονείς με τα παιδιά  θα συγκεντρωθούν στο χώρο του Νηπιαγωγείου. Μετά τον Αγιασμό θα δοθούν οδηγίες για τις επόμενες μέρες και ύστερα θα ακολουθήσει η αποχώρηση.

Ευχόμαστε σε όλους μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς

Καλή σχολική χρονιά!!

αγιασμος

ΣΕΙΣΜΟΣ-ΑΣΚΗΣΗ ΣΕΙΣΜΟΥ “ΜΙΝΩΑΣ”2024

Στα πλαίσια της ενημέρωσης και της πρόληψης από σεισμούς και σεισμικές δονήσεις πραγματοποιήθηκε επιτυχώς στο σχολείο μας ενημέρωση των μαθητών σχετικά με την πρόληψη και την ασφάλεια απέναντι στους σεισμούς και υλοποιήθηκε  μια προσομείωση άσκησης σεισμού στις 22 Απριλίου 2024 για το νομό Ρεθύμνου, όπου συμμετείχε επιτυχώς και η σχολική μας μονάδα.

Οι μαθητές σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς ενημερώθηκαν και δραστηριοποιήθηκαν σχετικά με την πρόληψη, ασφάλεια και τους κινδύνους που έχουν οι σεισμικές δονήσεις και οι μετασεισμοί, καθώς επίσης δημιούργησαν το βαλιτσάκι πρώτων βπηθειών με το τι χρειαζό- μαστε σε περίπτωση σεισμού.

Τέλος, τα νήπια ασκήθηκαν και έμαθαν το σύνθημα ενημέρωσης, δράσης και πρόληψης στο σεισμό: “Σκύψε, Κρατήσου, Καλύψου”, ενώ με παιγνιώδη τρόπο εξασκήθηκαν βιωματικά το τι πρέπει να κάνουν σε περίπτωση σεισμού και πώς να προφυλάσσονται εντός και εκτός της σχολικής αίθουσας.

 

1715293803808 1 censored 1715293803822 censored

1714119681389 censored 1714119681381 censored 1714119681385 censored

ΠΑΣΧΑ

Την τελευταία εβδομάδα της Μεγάλης Τεσσαρακοστής μιλήσαμε στο Νηπιαγωγείο μας για τη γιορτή του Πάσχα, τα πασχαλινά ήθη και έθιμα.

Τα νήπια με την καθοδήγηση και την υποστήριξη των εκπαιδευτικών εντρύφησαν στην ιστορία του Πάσχα και στην Εβδομάδα των Μεγάλων Παθών. Μέσα από παιγνιώδεις  και ομαδικές δραστηριότητες τα νήπια ήρθαν σε επαφή με τα πασχαλινά έθιμα, αλλά και με διαφορετικές τεχνοτροπίες δημιουργίας και ανακάλυψης, όπως το βάψιμο των πασχαλινών αυγών με τέμπερες, με αλουμινόχαρτο,μαρκαδόρους, χρωματιστό ρύζι, δημιουργία πασχαλινών αυγών με γύψο, πασχαλινά μοσχομυριστά κουλουράκια(ανάγνωση συνταγής με τη βοήθεια του διαδραστικού μας πίνακα και προτζέκτορα) και μπισκότα, γρίφους πασχαλινούς και πασχαλινές αυγοδρομίες. Δημιουργήσαμε τις πασχαλινές μας καρτούλες και τα πασχαλινά μας καλαθάκια με ανακυκλώσιμα υλικά και με αναλώσιμο υλικό.

Επιπροσθέτως, πειραματιστήκαμε με τα αυγά και το ξύδι. Παρατηρήσαμε τι μπορεί να συμβεί σε ένα αυγό αν αφεθεί σε περιβάλλον όξινο όπως το ξύδι μέσα σε ένα ποτήρι, όπου το ξύδι θα αντιδράσει με το αυγό το εξωτερικό του περίβλημα, όπου έχει ασβέστιο και στη συνέχεια θα μεταμορφωθεί σε ένα τρελομπαλάκι χωρίς κέλυφος, χωρίς περίβλημα

Τέλος, ακούσαμε τα Καλάντα του Λαζάρου,  σειροθετήσαμε τα γεγονότα της Μεγάλης Εβδομάδας,διαβάσαμε πασχαλινές ιστορίες , ενώ με παιγνιώδη τρόπο σειροθετήσαμε πασχαλινά αυγουλάκια από το μικρότερο στο μεγαλύτερο και αντίστροφα, ταυτίσαμε και αντιστοιχίσαμε αριθμούς με ποσότητες και εμπλουτίσαμε την λογικομαθηματική μας σκέψη με τα πολλά και λίγα σε αντικείμενα και ποσότητες (οπτική διάκριση, σύγκριση).

 



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

1715282419693 1715282420116 censored

 

ΕΝΤΟΜΑ ΤΗΣ ΑΝΟΙΞΗΣ

Με αφορμή τον ερχομό της Άνοιξης και το ξύπνημα της φύσης, οι μαθητές μας μαζί με τη βοήθεια των φοιτητών του 4ου έτους του Πανεπιστημίου Κρήτης του Τμήματος Προσχολικής Εκπαίδευσης συζητήσαμε για τα έντομα,την πεταλούδα, τη μέλισσα και τη πασχαλίτσα για τα οφέλη που προσφέρουν στον άνθρωπο και στη φύση.

 

Δημιουργήσαμε τους δικούς μας κύκλους της πεταλούδας, μάθαμε για τα προϊόντα της μέλισσας, κατασκευάσαμε τις δικές μας κυψέλες με ανακυκλώσιμα (με κομματάκια φελιζόλ, χαρτί)και βρώσιμα υλικά (μακαρονάκι κοφτό), ενώ με παιγνιώδεις δραστηριότητες ανακαλύψαμε και εμπλουτίσαμε το λεξιλόγιό μας με την μέλισσα, παίξαμε σε ομάδες ομαδικά παιχνίδια (πέρνα περνά η μέλισσα), ζωγραφίσαμε σε φύλλο του μέτρου τα έντομα της άνοιξης, κ.ο.κ.

 



Λήψη αρχείου

ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΜΟΥΣΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ

Με τη βοήθεια των φοιτητριών του 4ου έτους του Πανεπιστημίου Κρήτης του Τμήματος Προσχολικής Εκπαίδευσης οι μικροί μας μαθητές διδάχτηκαν την μουσική , τα είδη μουσικής, τις νότες και τα μουσικά όργανα.

Δημιούργησαν τα δικά τους μουσικά όργανα από απλά ανακυκλώσιμα υλικά, μαράκες από ρολά χαρτιά υγείας και ντέφι από χάρτινα πιάτα. Τα νήπια ήρθαν σε επαφή με τα διάφορα είδη μουσικής και επιχειρηματολόγησαν ποιο είναι το αγαπημένο τους μουσικό όργανο. Μέσα από παιγνιώδεις δραστηριότητες και βιωματικές δράσεις ανακάλυψαν ήχους της φύσης, τα ηχοχρώματα της φωνής, μάντεψαν τη φωνή των συμμαθητών τους, καθώς ομαδοποίησαν τα διάφορα είδη μουσικών οργάνων σε πνευστά, έγχορδα και κρουστά.

1715259392998 1715259393029 censored 1713437848688 censored 1713437848696 1713437848705 censored 1713437848713 censored 1713437848721 censored 1713442087021 censored 1713442087026 1713442087031 1713442087037 censored 1715259203939 censored 1715259203952 censored 1715259203997 censored 1715259204027 1715259392903 censored 1715259392917 1715259392930 1715259392956 censored 1715259392970 censored 1715259392984

 

ΦΡΟΥΤΑ ΚΑΙ ΛΑΧΑΝΙΚΑ -ΑΝΟΙΞΗ

FROUTA6131 235657559

Με τον ερχομό της Άνοιξης στο Νηπιαγωγείο μας, πέρα από τα ζώα που ξυπνούν και τη φύση, μιλήσαμε και για τις αλλαγές στα φρούτα και στα λαχανικά.

Με τη βοήθεια των φοιτητριών του 4ου έτους του Πανεπιστημίου Κρήτης του Τμήματος Προσχολικής Εκπαίδευσης, οι μαθητές μας γνώρισαν, ομαδοποίησαν, σύγκριναν τα φρούτα και τα λαχανικά της καινούριας εποχής της Άνοιξης και ταύτισαν εικόνες φρούτων και λαχανικών.

Διαβάσαμε παραμύθια σχετικά με τη θεματική μας “Ο Πρίγκιπας Λεμόνης και η Όμορφη Κρεμμύδω”, “Φρούτα και “To Χρυσαφένιο Κουκούτσι”. Μέσα από παιγνιώδεις δραστηριότητες εξασκήσαμε την φωνολογική ενημερότητα των μαθητών με διάκριση των φωνηέντων σε πεζά και κεφαλαία , με τη δημιουργία ομάδων στην Ολομέλεια της τάξης μας, αλλά και τα φωνήματα Λ,λ. Φ,φ μεταξύ τους  με αφορμή τα φρούτα και τα λαχανικά. Ταύτιση χυμών φρούτων με το αντίστοιχο χρώμα-οπτική διάκριση (οπτικοκινητικός συντονισμός).

Παρουσιάστηκε εποπτικό υλικό με φρούτα και λαχανικά, όπου οι μαθητές ομαδοποίησαν αληθινά φρούτα και λαχανικά και εικόνες μεταξύ τους, ενώ αναγνώρισαν συσκευασίες τυποποιημένων προϊόντων που υπάρχουν σε διάφορα υπερμάρκετ που αγοράζουν στην καθημερινότητά τους. Τα παιδιά διέκριναν φρούτα και λαχανικά με τα παράγωγά τους (σε προϊόντα, όπως λιαστές ντομάτες, μαρμελάδες φρούτων, ζελέ, αποξηραμένα φρούτα, κ.οκ.)

Οι μαθητές δημιουργήσαν το δικό τους αγαπημένο φρούτο ή λαχανικό με τέμπερες και έφτιαξαν ένα φρουτανθρωπάκι με τη σύνθεση διάφορων φρούτων μαζί.



Λήψη αρχείου

 

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ 2 ΑΠΡΙΛΙΟΥ

andersen

Η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου, την ημέρα που γεννήθηκε ο μεγάλος Δανός παραμυθάς Χανς Κρίστιαν Άντερσεν. Την καθιέρωσε η Διεθνής Οργάνωση Βιβλίων για τη Νεότητα (Ιnternational Board on Books for Young People – ΙΒΒΥ) το 1966. Από τότε, κάθε χρόνο, ένα διαφορετικό εθνικό τμήμα της οργάνωσης αυτής ετοιμάζει ένα μήνυμα και μια αφίσα, που διανέμονται σε όλο τον κόσμο, με σκοπό να τονίσουν την αξία των βιβλίων και της ανάγνωσης και να ενθαρρύνουν τη διεθνή συνεργασία για την ανάπτυξη και τη διάδοση της λογοτεχνίας για παιδιά και νέους.

Το 2024 υπεύθυνο για το υλικό του εορτασμού είναι το Τμήμα της Ιαπωνίας. Το μήνυμα γράφτηκε από τη συγγραφέα Eiko Kadono, η οποία έχει γράψει πολλά βιβλία που έχουν μεταφραστεί σε 10 γλώσσες. Το 2018 τιμήθηκε από την ΙΒΒΥ με το Βραβείο Χανς Κρίστιαν Άντερσεν.

Στο Νηπιαγωγείο μας με αφορμή την ημέρα αφιέρωσης του Παιδικού Βιβλίου και με τη βοήθεια των φοιτητριών του 3ου και 4ου έτους του Πανεπιστημίου Κρήτης του Τμήματος Προσχολικής Εκπαίδευσης οι μικροί μας μαθητές απόλαυσαν παραμύθια από διάσημους παραμυθάδες (Η Πριγκίπισσα και το Μπιζέλι, Ο κηπουρός των παραμυθιών)και δημιούργησαν το δικό τους βιβλίο, όπως εκείνα το φαντάζονταν και ταύτισαν εικόνες διάσημων παραμυθιών (οπτική διάκριση, ταύτιση εικόνας). Σημαντική παράμετρος στάθηκε η ενημέρωση για τα δικαιώματά τους ως αναγνώστες και την ευθύνη που έχουν να προσέχουν τα βιβλία τους. Με τη βοήθεια των Νέων Τεχνολογιών,του προτζέκτορα και του διαδραστικού πίνακα της τάξης ξεναγήθηκαν σε διάσημες βιβλιοθήκες, όπως την Εθνική Βιβλιοθήκη των Αθηνών και τη Δημόσια Βιβλιοθήκη του Ρεθύμνου. Μέσα από παιγνιώδεις και βιωματικές δραστηριότητες ενισχύθηκε η φωνολογική ενημερότητα των μαθητών, ο οπτικοκινητικός τους συντονισμός, η λεπτή τους κινητικότητα δημιουργώντας  σελιδοδείκτες, ενώ μέσα από τη βιωματική μάθηση αντάλλαξαν ιδέες και απόψεις για τα δικά τους αγαπημένα παραμύθια μέσα από ένα “πικ-νικ φιλαναγνωσίας” που πραγματοποιήθηκε στην αυλή του σχολείου μας (ανάπτυξη προφορικής επικοινωνίας, επιχειρηματολογίας, ανταλλαγής ιδεών).

Τέλος, αναφερθήκαμε και στην Πρωταπριλιά και στα πρωταπριλιάτικα αστεία ,αλλά και για το φίλο μας το Πινόκιο, που μέσα από τις ανδραγαθίες και τα παθηματά του που έλεγε ψέμματα μεγάλωνε η μύτη του. Τα παιδιά με αφορμή την Πρωταπριλιά δημιούργησαν μια ατομική κατασκευή ως αφορμή το παραμύθι του Πινόκιο.

 

ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΤΗΣ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΒΙΒΛΙΩΝ

ΓΙΑ ΤΗ ΝΕΟΤΗΤΑ (ΙΒΒΥ) ΓΙΑ ΤΗΝ

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ 2.4.2024

 

       Οι ιστορίες είναι φτερά

που σε βοηθούν να πετάς ψηλά κάθε μέρα. 

Richard Van Camp (Καναδάς)

Το διάβασμα είναι ελευθερία. Το διάβασμα είναι ανάσα.

Το διάβασμα σ’ αφήνει να βλέπεις τον κόσμο με τρόπο διαφορετικό και σε καλεί σε κόσμους που δε θα θέλεις ποτέ να τους αποχωριστείς.



Λήψη αρχείου

25η ΜΑΡΤΙΟΥ 1821-ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ

kolokotronis 0 1

Μέσα σε κλίμα εορταστικών εκδηλώσεων γιορτάσαμε και φέτος στο Νηπιαγωγείο μας την Επανάσταση του 1821 και τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου.

Οι μικροί μας μαθητές με τη βοήθεια των φοιτητριών του 4ου έτους του Πανεπιστημίου Κρήτης ήρθαν σε επαφή με την Ιστορία μας, το αθάνατο 1821, τους αγώνες των Ελλήνων για την απελευθέρωση της Πατρίδας μας από τον τουρκικό ζυγό, ενώ έμαθαν για τα κατορθώματα και την σπουδαιότητα των Ελλήνων αγωνιστών του 1821 που με αυταπάρνηση, ανδρεία και που με τη συμβολή τους στήριξαν τον Απελευθερωτικό Αγώνα στα δύσκολα χρόνια της σκλαβιάς.

Επιπροσθέτως , οι μαθητές μας βιωματικά και παραστατικά διδάχτηκαν για την παράδοσή μας, τις παραδοσιακές μας φορεσιές, την επίσημη ενδυμασία του εύζωνα από τα χρόνια του Απελευθερωτικού Αγώνα μας μέχρι και σήμερα (τι συμβολίζει και τι δείχνει η παραδοσιακή μας φορεσιά), τον Εθνικό μας Ύμνο και το μήνυμα της Επανάστασης (Ελευθερία ή Θάνατος) και φυσικά τον Εθνικό μας ποιητή Διονύσιο Σολωμό που έγραψε τον Εθνικό μας Ύμνο, τον Ύμνο εις την Ελευθερίαν.

Τέλος, σημαντική μνεία και αναφορά παρουσιάστηκε και η θρησκευτική ερμηνεία της διπλής αυτής εορτής με τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου με το χαρμόσυνο μήνυμα της γέννησης του Σωτήρα Χριστού αλλά και πως αυτή η ημερομηνία στάθηκε συμβολική για να ξεκινήσει η Επανάσταση απέναντι στον τούρκο δυνάστη με την έναρξη του Απελευθερωτικού Αγώνα από την Αγία Λαύρα με το Λάβαρο της Επανάστασης του 1821.

 

Μέσα από την βιωματική και παιδοκεντρική προσέγγιση της θεματικής μας οι μαθητές ανακάλυψαν το ιστορικό Πανόραμα της πατρίδας μας, την σύνδεση του χθες με το σήμερα και ένα σπουδαίο ηθικό και ιστορικό δίδαγμα: Πώς θέλει αρετήν και τόλμην η Ελευθερία ( Ανδρέας Κάλβος)

και “πως αν θέλωμεν το λίγο

να γενεί Μεγάλο, πρέπει να λατρεύωμεν το Θεό,

να αγαπάμε την Πατρίδα,

να έχωμεν Αρετή,

τα παιδιά μας να τα μαθαίνωμεν Γράμματα και Ηθική”(Στρατηγός Ι. Μακρυγιάννης).

IMG 4c3aa3d5f384d5fa5b2f310998e7000c V IMG 77b7b2c82d6afcf76924bc16afdfdfc8 V IMG 654df25adbafb328ff20f387762a7107 V 1711114386723 1711114386762 censored 1711114386773 censored 1 1712167969286 1712167969304



Λήψη αρχείου

 

ΚΑΘΑΡΑ ΔΕΥΤΕΡΑ-ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ

15

Μετά την Κυριακή της Αποκριάς συζητήσαμε στο Νηπιαγωγείο μας για το τραπέζι της Καθαρά Δευτέρας, τα Κούλουμα και φυσικά τον ερχομό της κυρά Σαρακοστής, η οποία μέσα από την προσευχή και τη νηστεία μας προετοιμάζει σιγά σιγά για τον ερχομό του Πάσχα.

Με τη βοήθεια των φοιτητριών του 40υ έτους του Πανεπιστημίου Κρήτης οι μαθητές μας ήρθαν σε επαφή με το πολιτισμικό μας πλαίσιο για την Καθαρά Δευτέρα, συζητήθηκαν τα νηστίσιμα φαγητά και τα ομαδοποιήσαμε σε αρτύσιμα και νηστίσιμα. Μέσα από παιγνιώδεις (παιχνίδια μνήμης, εικαστικές τέχνες, φωνολογικές ασκήσεις και μουσικές δραστηριότητες)  και βιωματικές  δραστηριότητες τα νήπια έμαθαν για τα ήθη και έθιμα της Καθαρά Δευτέρας, την κυρά Σαρακοστή.

Επιπροσθέτως, μέσα από την ανακαλυπτική μάθηση και το βίωμα με το τραπέζι της Καθαρά Δευτέρας που παίξαμε έξω στον προαύλειο χώρο, μικροί μεγάλοι γίναμε μια οικογένεια και γιορτάσαμε τα Κούλουμα!

 



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

 

ΚΑΡΝΑΒΑΛΙ-ΗΘΗ ΚΑΙ ΕΘΙΜΑ ΑΠΟΚΡΙΑΣ

mask g9b332333b 1280 768x512 1

Με τη βοήθεια των φοιτητριών του 4ου έτους του Πανεπιστημίου Κρήτης του Τμήματος Προσχολικής Αγωγής οι μικροί μας μαθητές διδάχτηκαν ήθη και έθιμα της Αποκριάς από όλη την Ελλάδα και τον κόσμο. Οι μαθητές με τη μέθοδο της ανακαλυπτικής και βιωματικής μάθησης έμαθαν για τα αποκριάτικα έθιμα, έγραψαν προσκλήσεις για την Τσικνοπέμπτη με τη βοήθεια των Νέων Τεχνολογιών (κειμενογράφου, προτζέκτορα και διαδραστικού πίνακα), ντύθηκαν μασκαράδες μικροί και μεγάλοι, ενώ χόρεψαν με τη ψυχή τους παραδοσιακά τραγούδια , χορούς (έντεχνους) και φυσικά με παιγνιώδεις δραστηριότητες σε ομαδούλες συνεργάστηκαν και έπαιξαν αποκριάτικα παιχνίδια, αινίγματα και γρίφους.

Τέλος, δημιουργήσαμε τις δικές μας στολές (Αρλεκίνοι και Ινδιάνοι) με αφορμή την ιστορία του μικρού μας Αρλεκίνου και όμορφα χρώματα, σχήματα ζωντάνεψαν και με τη φαντασία μας ταξιδέψαμε σε νέες περιπέτειες!!

 

Καλές Απόκριες σε όλους!!



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου