Το σχολικό έτος 2022-23 πραγματοποιήθηκαν στο σχολείο μας 3 όμιλοι με θέμα: Η ΕΛΙΑ ΩΣ ΣΥΜΒΟΛΟ ΑΝΑ ΤΟΥΣ ΑΙΩΝΕΣ, με συμμετέχοντες 36 μαθητές ( 7 εκ των οποίων φοιτούσαν και σε Τμήμα Ένταξης) και επιβλέποντες 6 καθηγητές.
Η αποτίμηση του εγχειρήματος είναι απολύτως θετική με πολλά οφέλη για τους μαθητές μας.
Οι μαθητές αρχικά έμαθαν να εργάζονται ομαδοσυνεργατικά. Το έργο το οποίο ανατέθηκε στις ομάδες είχε χαρακτηριστικά ανοιχτού προβλήματος ώστε να επιτρέπει, κατά το δυνατό, την κατάθεση διαφορετικών απόψεων και λύσεων. Αυτό έδωσε τη δυνατότητα να εκφραστεί κάθε μέλος της ομάδας αλλά και να υπάρχει η δυνατότητα συνδιαπραγμάτευσης της τελικής πρότασης ή λύσης. Όπως γίνεται κατανοητό, η ομαδοσυνεργατική διδασκαλία «συναντάται» με ανακαλυπτικές και διερευνητικές μεθόδους. Η μέθοδος αυτή προσφέρεται ιδιαίτερα για την ανάπτυξη μεταγνωστικών δεξιοτήτων σε μαθητές γενικής και ειδικής αγωγής. Οι μαθητές μαθαίνουν πώς να μαθαίνουν με ευχάριστο τρόπο. Απέκτησαν σφαιρικές γνώσεις γύρω από την ελιά (όπως η ελιά ανά τους αιώνες, η ελιά στη θρησκεία, ελιά και διατροφή, ελιά και πολιτισμός, ελιά και οικονομία, καλλιέργεια και εχθροί της ελιάς κ.τ.λ.).
Ακόμη εφαρμόστηκαν «Βιωματικές μέθοδοι διδασκαλίας» (φύτεμα ελιάς, συλλογή ελιάς με διάφορους τρόπους, εξαγωγή ελαιόλαδου). Στόχος των Βιωματικών μεθόδων ήταν η συμμετοχή του κάθε μαθητή στη διαδικασία της μάθησης και η καλλιέργεια θετικών συ- ναισθημάτων. Με τις Βιωματικές μεθόδους επιδιώξαμε την ολόπλευρη συμμετοχή και καλλιέργεια της προσωπικότητας του μαθητή, την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης, την προώθηση δεξιοτήτων και κλίσεων, την ελεύθερη έκφραση και την ανάπτυξη πρωτοβουλιών αλλά και ομαδικών δράσεων. Η κρίσιμη εφηβική ηλικία μπορεί εύκολα να αναπτύσσει αρνητικά συναισθήματα για το σχολείο, μερικές φορές σε υπερβολικό βαθμό. Η καλλιέργεια βιωματικής μάθησης μέσα από ποικίλες μαθητοκεντρικές τεχνικές προάγει τη δημιουργικότητα.
Επιπροσθέτως η αναζήτηση ψηφιακού υλικού με διάφορους τρόπους από τους μαθητές βοήθησε στην απόκτηση ψηφιακών δεξιοτήτων, τόσο χρήσιμων στη σημερινή εποχή.
ΟΙ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ
1ος ΟΜΙΛΟΣ
ΓΚΑΡΑΓΚΟΥΝΗ ΑΡΓΥΡΩ
ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ
2ος ΟΜΙΛΟΣ
ΜΙΧΑΗΛΙΔΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
3ος ΟΜΙΛΟΣ
ΚΩΣΤΑΡΕΛΗ ΕΛΕΝΗ
ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ