ΕΚΘΕΣΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗΣ ΟΜΙΛΩΝ ΜΕ ΘΕΜΑ : Η ΕΛΙΑ ΩΣ ΣΥΜΒΟΛΟ ΑΝΑ ΤΟΥΣ ΑΙΩΝΕΣ

Το σχολικό έτος 2022-23 πραγματοποιήθηκαν στο σχολείο μας 3 όμιλοι με θέμα: Η ΕΛΙΑ ΩΣ ΣΥΜΒΟΛΟ ΑΝΑ ΤΟΥΣ ΑΙΩΝΕΣ, με συμμετέχοντες 36 μαθητές ( 7 εκ των οποίων φοιτούσαν και σε Τμήμα Ένταξης)  και επιβλέποντες 6 καθηγητές.

Η αποτίμηση του εγχειρήματος είναι απολύτως θετική με πολλά οφέλη για τους μαθητές μας.

Οι μαθητές αρχικά έμαθαν να εργάζονται ομαδοσυνεργατικά. Το έργο το οποίο ανατέθηκε στις ομάδες είχε χαρακτηριστικά ανοιχτού προβλήματος ώστε να επιτρέπει, κατά το δυνατό, την κατάθεση διαφορετικών απόψεων και λύσεων. Αυτό έδωσε τη δυνατότητα να εκφραστεί κάθε μέλος της ομάδας αλλά και να υπάρχει η δυνατότητα συνδιαπραγμάτευσης της τελικής πρότασης ή λύσης. Όπως γίνεται κατανοητό, η ομαδοσυνεργατική διδασκαλία «συναντάται» με ανακαλυπτικές και διερευνητικές μεθόδους. Η μέθοδος αυτή  προσφέρεται ιδιαίτερα για την ανάπτυξη μεταγνωστικών δεξιοτήτων σε μαθητές γενικής και ειδικής αγωγής. Οι μαθητές μαθαίνουν πώς να μαθαίνουν με ευχάριστο τρόπο. Απέκτησαν σφαιρικές γνώσεις γύρω από την ελιά (όπως η ελιά ανά τους αιώνες, η ελιά στη θρησκεία, ελιά και διατροφή, ελιά και πολιτισμός, ελιά και οικονομία, καλλιέργεια και εχθροί της ελιάς κ.τ.λ.).

Ακόμη εφαρμόστηκαν «Βιωματικές μέθοδοι διδασκαλίας» (φύτεμα ελιάς, συλλογή ελιάς με διάφορους τρόπους, εξαγωγή ελαιόλαδου). Στόχος των Βιωματικών  μεθόδων ήταν η συμμετοχή του κάθε μαθητή στη διαδικασία της μάθησης και η καλλιέργεια θετικών συ- ναισθημάτων. Με τις Βιωματικές μεθόδους επιδιώξαμε την ολόπλευρη συμμετοχή και καλλιέργεια της προσωπικότητας του μαθητή, την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης, την προώθηση δεξιοτήτων και κλίσεων, την ελεύθερη έκφραση και την ανάπτυξη πρωτοβουλιών αλλά και ομαδικών δράσεων. Η κρίσιμη εφηβική ηλικία μπορεί εύκολα να αναπτύσσει αρνητικά συναισθήματα για το σχολείο, μερικές φορές σε υπερβολικό βαθμό. Η καλλιέργεια βιωματικής μάθησης μέσα από ποικίλες μαθητοκεντρικές τεχνικές προάγει τη δημιουργικότητα.

Επιπροσθέτως η αναζήτηση ψηφιακού υλικού με διάφορους τρόπους από τους μαθητές βοήθησε στην απόκτηση ψηφιακών δεξιοτήτων, τόσο χρήσιμων στη σημερινή εποχή.

                                                       ΟΙ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ

1ος   ΟΜΙΛΟΣ

ΓΚΑΡΑΓΚΟΥΝΗ ΑΡΓΥΡΩ

ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ

                                                                  2ος   ΟΜΙΛΟΣ

ΜΙΧΑΗΛΙΔΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ

                                                                  3ος   ΟΜΙΛΟΣ

ΚΩΣΤΑΡΕΛΗ ΕΛΕΝΗ

ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ

 

Κατηγορίες: Άρθρα-Ανακοινώσεις | Γράψτε σχόλιο

ΕΚΘΕΣΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗΣ ΟΜΙΛΟΥ « ΜΗΝ ΤΟ ΣΚΕΦΤΕΣΑΙ, ΜΠΟΡΕΙΣ»

Το σχολικό έτος 2022-2023 πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας ο όμιλος με θέμα « Μην το σκέφτεσαι μπορείς» με συμμετέχοντες 17 μαθητές και επιβλέποντες τις καθηγήτριες Αποστολίνα Σοφία και Φλώρου Χριστίνα. Το 14ο Γυμνάσιο Λάρισας εντάχθηκε στο πρόγραμμα ΄Κι αν ήσουν εσύ;’ σε συνεργασία με το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ.

Στο πλαίσιο του συγκεκριμένου προγράμματος προσανατολισμένο στην ευαισθητοποίηση πάνω στα  ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων με βιωματικές δραστηριότητες, τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος, διοργανώθηκε 8ωρο επιμορφωτικό βιωματικό σεμινάριο υποστήριξης των εκπαιδευτικών που υλοποιούσαν το πρόγραμμα.

Σκοπός του ομίλου ήταν με βιωματικές και εκπαιδευτικές δράσεις για την αποσαφήνιση των ανθρώπινων δικαιωμάτων και των δικαιωμάτων του παιδιού να εστιάσει στην διαφορετικότητα, το προσφυγικό ζήτημα, την ισότητα των φύλων προκειμένου να καλλιεργηθεί μια κουλτούρα ευαισθητοποίησης και σεβασμού απέναντι στη διαφορετικότητα για τη διαμόρφωση μιας κοινωνίας ίσων και ελεύθερων πολιτών.

Τα παιδιά παρακολούθησαν διαδικτυακά μια ομιλία του Κοσμά Μαρινάκη (Αναπληρωτής Καθηγητής Οικονομικής Επιστήμης στο Πανεπιστήμιο Διοίκησης Επιχειρήσεων της Σιγκαπούρης) στο TEDx Λάρισας. Το θέμα που πραγματευόταν ήταν στο πώς μπορεί μια κοινωνία να είναι ρατσιστική όταν κανένας δεν έχει το ρατσισμό μέσα στην καρδιά του. Επιπλέον,  παίρνοντας ως δεδομένο ότι τα συναισθήματα είναι μηνύματα που λαμβάνουμε από τον εαυτό μας, δίνουν πληροφορίες για τον τρόπο και το βαθμό που καλύπτουμε τις ανάγκες μας και πυροδοτούνται από συγκεκριμένα γεγονότα και σκέψεις  δόθηκε βαρύτητα σε αυτά. Η Μη Βίαιη Επικοινωνία είναι μια καινούρια γλώσσα, η γλώσσα της καρδιάς. Για να τη μάθουμε χρειάζεται να εμβαθύνουμε στα συναισθήματά μας και να εξοικειωθούμε με τις λέξεις και τις εκφράσεις που περιγράφουν με όσο το δυνατό μεγαλύτερη ακρίβεια αυτό που συμβαίνει μέσα μας. Στόχος του ομίλου ήταν η επίτευξη της και τα παιδιά βιωματικά δούλεψαν πάνω σε αυτό. Παράγωγο της προσπάθειας τους ήταν η συγγραφή δικών τους ποιημάτων με τίτλο ΄Το όνομα μου είναι δικό μου΄. Αφόρμηση για δημιουργική γραφή υπήρξε το ποίημα του Mahmoud Darwish από την ποιητική συλλογή ‘Να σκέφτεσαι τους άλλους΄. Τέλος, με τεχνικές εκπαιδευτικού δράματος οι μαθητές παρουσίασαν ένα δρώμενο με τίτλο « Μπλοκάρουμε το ρατσισμό στα σχολεία».

Όλες αυτές οι δράσεις συνυπήρξαν με επισκέψεις στο Λαογραφικό Μουσείο Λάρισας και στην Δημοτική Πινακοθήκη Λάρισας – Μουσείο Γ.Ι Κατσίγρα που έδιναν ερεθίσματα στα παιδιά και διεύρυναν την σκέψη τους σε θέματα πολιτισμού, ιστορίας και διαφορετικότητας. Συνεπικουρικά, η συμμετοχή τους στην πανελλήνια διαδικτυακή δράση με τίτλο « Η πολύχρωμη μετανάστευση της πεταλούδας» για την εξάλειψη των φυλετικών διακρίσεων μέσα από θεατροπαιδαγωγική προσέγγιση ενίσχυσε την διαπολιτισμική κουλτούρα. Κορύφωση του εγχειρήματος υπήρξε η συμμετοχή του Ομίλου στο Μαθητικό Φεστιβάλ  με τίτλο «ΜΑΖΙ!» που φιλοξενήθηκε στο Μύλο του Παππά όπου διάφορα σχολεία, εκπαιδευτικοί και θεατροπαιδαγωγοί συμμετείχαν σε μια γιορτή για τα ανθρώπινα δικαιώματα.

Οι συντονίστριες καθηγήτριες

Αποστολίνα Σοφία

Φλώρου Χριστίνα

Κατηγορίες: Άρθρα-Ανακοινώσεις | Γράψτε σχόλιο

ΟΜΙΛΟΣ ΕΛΙΑ

Την Παρασκευή 27 Μαΐου ολοκληρώθηκαν και επίσημα οι συναντήσεις των μαθητών μας στο πλαίσιο του Ομίλου Ελιά. Οι μαθητές παρουσίασαν τις εργασίες τους καθώς και έργα που εμπνεύστηκαν από το θέμα του ομίλου, την ελιά. Στο τέλος παρέλαβαν βεβαιώσεις συμμετοχής και χειροποίητα αναμνηστικά από τους υπεύθυνους εκπαιδευτικούς του προγράμματος, Αργυρώ Γκαραγκούνη, Κατερίνα Παπακωνσταντίνου, Κωνσταντίνο Μιχαηλίδη, Βασιλική Παναγιωτοπούλου, Γεωργία Παπαδοπούλου και Ελένη Κωσταρέλη.

Η συμμετοχή στον όμιλο υπήρξε για όλους, μαθητές και εκπαιδευτικούς, μία δημιουργική και όμορφη εμπειρία, πλαισιωμένη από δράσεις, επισκέψεις, συνεργασίες και βιωματικά εργαστήρια φύτευσης και φροντίδας ελαιόδεντρων στο χώρο του σχολείου μας!!!

Ελιά2      Ελιά3 1

Ελιά4         Ελιά5

Ελιά8

Κατηγορίες: Άρθρα-Ανακοινώσεις | Γράψτε σχόλιο

Πρόγραμμα, με τίτλο: Βασική Υποστήριξη Ζωής (BasicLifeSupport) με Αυτόματο Εξωτερικό Απινιδωτή και Παροχή Α’ Βοηθειών»

Μία από τις τελευταίες δράσεις που πραγματοποιήθηκαν στο σχολείο μας τη φετινή σχολική χρονιά ήταν και η συμμετοχή των μαθητών της  Α΄ Γυμνασίου στο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα, με τίτλο: Βασική Υποστήριξη Ζωής (BasicLifeSupport) με Αυτόματο Εξωτερικό Απινιδωτή και Παροχή Α’ Βοηθειών» που συνδιοργανώθηκε από το Πανεπιστήμιο των Πολιτών του Δήμου Λαρισαίων και τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Λάρισας και στόχευε στην παροχή εκπαίδευσης σε βασικές αλλά σωτήριες γνώσεις και δεξιότητες, για την εφαρμογή Καρδιοπνευμονικής Αναζωογόνησης (ΚΑΡΠΑ) με χρήση Αυτόματου Εξωτερικού Απινιδωτή (ΑΕΑ) σε περιπτώσεις Καρδιακής Ανακοπής σε ενήλικες, σύμφωνα με τις νεότερες κατευθυντήριες οδηγίες του ERC (Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Αναζωογόνησης). Η εκπαίδευση, που έλαβε χώρα στο κλειστό γυμναστήριο του σχολείου μας, πραγματοποιήθηκε από τον Καρδιολόγο του 404 Γενικού Στρατιωτικού Νοσοκομείου Λάρισας, Δρ. Παρίση Χαράλαμπο, τον οποίο και ευχαριστούμε θερμά, για τις πολύτιμες γνώσεις που μας παρείχε. Όσο για το ενδιαφέρον των μαθητών, αυτό υπήρξε έντονο, όπως φάνηκε και από την μεγάλη προθυμία τους να συμμετάσχουν στην πρακτική εξάσκηση της τεχνικής της Καρδιοαναπνευστικής  Αναζοωγόνησης, με χρήση αυτόματου απινιδωτή, που ακολούθησε. Το παρόν Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα υλοποιήθηκε, αφού προηγήθηκε κατά το μήνα Απρίλιο η υλοποίηση αντίστοιχου προγράμματος παροχής πιστοποιημένης εκπαίδευσης στις εκπαιδευτικούς του σχολείου μας, Καρβέλου Βάιας, ΠΕ80 και Παναγιωτοπούλου Βασιλικής, ΠΕ06, με απώτερο σκοπό την τοποθέτηση στον χώρο μας αυτόματου εξωτερικού απινιδωτή, από τον Δήμο Λαρισαίων.

348363503 1003257527783247 6002935855514766267 n        350350913 155426844177269 2470318663383567298 n 350354319 172902139076927 4130764417865463646 n 350764526 1197551981644260 2728348295736002904 n

Κατηγορίες: Άρθρα-Ανακοινώσεις | Γράψτε σχόλιο

Όμιλος ” Μην το σκέφτεσαι, μπορείς!”

Ο όμιλος ” Μην το σκέφτεσαι, μπορείς!” του 14ου Γυμνασίου Λάρισας, με υπεύθυνες τις καθηγήτριες Αποστολίνα Σοφία και Φλώρου Χριστίνα πήρε μέρος στο Μαθητικό Φεστιβάλ με τίτλο “ΜΑΖΙ!” που διοργανώθηκε με την αρωγή του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ. Οι μαθητές συναντήθηκαν στους χώρους του Μύλου του Παππά μαζί με άλλα σχολεία, εκπαιδευτικούς και θεατροπαιδαγωγούς σε μια μεγάλη γιορτή για να παίξουν, να συνομιλήσουν και να μοιραστούν τις δημιουργίες τους σε θέματα που αφορούν στα ανθρώπινα δικαιώματα και την αποδοχή του διαφορετικού.

20230516 110819   20230516 113539   20230516 120811   20230516 120855 20230516 130700

 

Κατηγορίες: Άρθρα-Ανακοινώσεις | Γράψτε σχόλιο

Εκπαιδευτική επίσκεψη στην Καστοριά

Την Παρασκευή 12  Μαΐου  2023 πραγματοποιήθηκε μονοήμερη εκπαιδευτική επίσκεψη στην Καστοριά, στο πλαίσιο των περιβαλλοντικών προγραμμάτων «Εξερευνώντας τις φυσικές λίμνες» και «Εξερευνώντας τις τεχνητές λίμνες».  Στην επίσκεψη συμμετείχαν 31 μαθητές της Β Γυμνασίου του 14ου Γυμνασίου και ειδικότερα των τμημάτων Β1 και Β2.

Αρχικά επισκεφτήκαμε το μεγαλύτερο ενυδρείο γλυκού νερού των Βαλκανίων όπου ταξιδέψαμε στον μαγευτικό αλλά και άγνωστο κόσμο των κατοίκων των εσωτερικών υδάτων. Φιλοξενεί μεγάλο αριθμό ψαριών και οργανισμών που διαβιούν στις λίμνες και τα ποτάμια της Ελλάδας και των Βαλκανίων.

Στη συνέχεια επισκεφτήκαμε ένα από τα πιο εντυπωσιακά και αξιοποιήσιμα σπήλαια της Ελλάδας, το Σπήλαιο του Δράκου. Σε μια διαδρομή 300 μέτρων θαυμάσαμε ένα εντυπωσιακό πλούτο από σταλακτίτες και σταλαγμίτες, υπόγειες λίμνες και φυσικές αίθουσες.

Κατόπιν επισκεφτήκαμε την μονή της Παναγίας της Μαυριώτισσας, ένα εντυπωσιακό μοναστήρι με σημαντικές και παλιές τοιχογραφίες, όπως την μεγάλη παράσταση της Δευτέρας Παρουσίας, την ρίζα Ιεσσαί, τον αυτοκράτορα Αλέξιο Κομνηνό, τον Άγιο Δημήτριο, τον Άγιο Γεώργιο και άλλα πολλά.

Τέλος χαλαρώσαμε και γευματίσαμε στο ιστορικό κέντρο της Καστοριάς με τα υπέροχα αρχοντικά σπίτια της, τα γραφικά δύο λιμανάκια της λίμνης με τα υδρόβια πουλιά και τις κωπηλατικές λέμβους.

Αργά το απόγευμα επιστρέψαμε στη Λάρισα γεμάτοι από όμορφες αναμνήσεις και έχοντας σπουδαίες παραστάσεις από τον κόσμο των λιμνών.

Τους μαθητές συνόδευσαν οι εκπαιδευτικοί Παπαϊωάννου Ελευθέριος, Βέρρου-Κατσαρού Γεωργία και Εμμανουήλ-Γιώτα Άννα.

IMG 20230512 111517 IMG 20230512 111524 IMG 20230512 111752 IMG 20230512 114353 IMG 20230512 122348 IMG 20230512 124335 IMG 20230512 130726 IMG 20230512 132344

Κατηγορίες: Άρθρα-Ανακοινώσεις | Γράψτε σχόλιο

Εκπαιδευτική εκδρομή στην περιοχή των Θερμοπυλών

Την Τετάρτη στις 22-3-2023 η Α Γυμνασίου πραγματοποίησε  εκπαιδευτική εκδρομή στην περιοχή των Θερμοπυλών. Περνώντας από την γέφυρα του Σπερχειού ποταμού είδαμε μέσα από το λεωφορείο το μνημείο του Αθανάσιου Διάκου και το παλιό γεφύρι της Αλαμάνας. Στο κέντρο ιστορίας των Θερμοπυλών είχαμε μια πολύ ενδιαφέρουσα ενημέρωση,  όπου παρακολουθήσαμε μία 3D ταινία για την ιστορική μάχη των Θερμοπυλών. Επίσης σε μία άλλη αίθουσα ενημερωθήκαμε σχετικά με την παραπάνω μάχη και για την ευρύτερη ιστορία της εποχής μέσω εντυπωσιακών οθονών αφής. Φεύγοντας από το κέντρο, κάναμε ένα περίπατο στην γύρω περιοχή, περνώντας από ιστορικά μέρη.
Επισκεφτήκαμε το μνημείο των 300 Σπαρτιατών με το άγαλμα του Λεωνίδα και το αντίστοιχο μνημείο των 700 Θεσπιέων με το άγαλμα του θεού Έρωτα. Κατόπιν επισκεφτήκαμε τον ιστορικό χώρο όπου έγινε η μάχη και το λόφο του Κολωνού με το περίφημο επίγραμμα του Σιμωνίδη, όπου οι Σπαρτιάτες δώσανε την τελευταία τους μάχη. Τέλος ανεβήκαμε σε ένα γειτονικό λόφο όπου βρήκαμε το τοίχος των Φωκέων. Συζητήσαμε για το παλαιογεωγραφικό παρελθόν της περιοχής και ιδιαίτερα για την μετατόπιση της ακτογραμμής μερικά χιλιόμετρα από τότε. Επιστρέψαμε στα λεωφορεία μας και πήγαμε εκεί κοντά στα Λουτρά των Θερμοπυλών, εκεί όπου κατά την μυθολογία ο Ηρακλής ανάρρωνε μετά από τους άθλους του. Εντυπωσιαστήκαμε από το ιδιαίτερο γεωπεριβάλλον της περιοχής λόγω της παλιάς του ηφαιστειότητας και ιδιαίτερα από την υψηλή θερμοκρασία των ιαματικών νερών.  Στο γυρισμό σταματήσαμε σε ένα ράντζο στον Αχινό, έξω από τον Καραβόμυλο για φαγητό και ελεύθερο χρόνο. Εκεί χαλαρώσαμε και παίξαμε με την παιδική χαρά, τα τραμπολίνο και είδαμε κάποια ζώα της φάρμας.
Τους μαθητές, που ήταν άψογοι στην συνεργασία και στην συμπεριφορά τους, συνόδευσαν οι εκπαιδευτικοί Παπαϊωάννου Ελευθέριος, Εμμανουήλ-Γιώτα Άννα, Νικολαΐδης Μόσχος, Τσιβελεκίδου Παρασκευή και η νοσηλεύτρια Χρήστο Ορνέλα.

1 2 3   4 5 6 9 12 15 16 18 20

Κατηγορίες: Άρθρα-Ανακοινώσεις | Γράψτε σχόλιο

Διδακτική επίσκεψη στο Μεγαλόβρυσο Αγιάς

Στις 30-3-2023 και ημέρα Πέμπτη τα τμήματα Β1 και Β2 του 14ου Γυμνασίου Λάρισας πραγματοποίησαν διδακτική επίσκεψη στο Μεγαλόβρυσο Αγιάς με την συνεργασία του ΚΕΠΕΑ Ελασσόνας-Κισσάβου με θέμα προγράμματος : «Μονοπάτια της πέτρας και του δάσους στον Κίσσαβο». Στην κεντρική πλατεία του χωριού μας υποδέχτηκε ο Πρόεδρος της δημοτικής κοινότητας Μεγαλοβρύσου Λάμπρου Ευάγγελος, ο οποίος μας περιέγραψε το χωριό και ιδιαίτερα πως ήταν στο παρελθόν ως κεφαλοχώρι της περιοχής. Ξεναγηθήκαμε στο παλιό δημοτικό σχολείο, όπου είδαμε τα παλιά σχολικά αντικείμενα και έπιπλα ενός σχολείου της δεκαετίας του 40. Οι εκπρόσωποι του ΚΕΠΕΑ μας μίλησαν για τις ιδιαίτερες κατασκευές με πέτρα και τέλος επισκεφτήκαμε εκεί δίπλα το λαογραφικό μουσείο, όπου εντυπωσιαστήκαμε από τα παλιά-παραδοσιακά αντικείμενα και τον παλιό τρόπο ζωής.

Στη συνέχεια περπατήσαμε το παραδοσιακό μονοπάτι που συνδέει το χωριό με την Αγιά. Εντυπωσιαστήκαμε από το όμορφο ορεινό περιβάλλον, τα εξωκλήσια, τα γεφύρια και την εντυπωσιακή θέα.

Τους μαθητές συνόδευσαν οι εκπαιδευτικοί: Παπαϊωάννου Ελευθέριος,  Τσαγκούλης Ιωάννης,  Θεοχάρη Ευθυμία και η νοσηλεύτρια Χρήστο Ορνέλα. Ευχαριστούμε τους εκπαιδευτικούς του ΚΕΠΕΑ Σπανό Κωνσταντίνο και Φαρμακιώτη Ελένη που μας οδήγησαν στο μονοπάτι και μας δώσανε πολλές πληροφορίες για την περιοχή. Τέλος ευχαριστούμε τον Πρόεδρο της κοινότητας Λάμπρο Ευάγγελο για την ωραία ξενάγηση και φιλοξενία.

Α Β Δ Γ Ζ Κ Μ Ο ΣΤ Ρ

Κατηγορίες: Άρθρα-Ανακοινώσεις | Γράψτε σχόλιο

ΔΑΝΕΙΣΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ

Στις 28/2/2023 και ώρα 6μμ το σχολείο μας φιλοξένησε στη δανειστική βιβλιοθήκη δύο ομιλητές, σε δράση στο πλαίσιο της αυτοαξιολόγησης. Η εκδήλωση διοργανώθηκε σε μια προσπάθεια να έρθουν κοντά γονείς και εκπαιδευτικοί με αφορμή το εξωσχολικό βιβλίο .
Χαιρετισμό απηύθυνε η διευθύντρια, Αργυρώ Γκαραγκούνη και προλόγισε ο υπεύθυνος της ομάδας καθηγητών Κώστας Μιχαηλίδης, ο οποίος διένειμε και επεξεργάστηκε δύο ερωτηματολόγια για τις σχέσεις των μαθητών και των γονέων με το εξωσχολικό βιβλίο. Παρουσιάστηκαν τα αποτελέσματά της έρευνας και ο λόγος δόθηκε στη συνέχεια στον πρώτο ομιλητή.
Ο κ. Πάνος, συνταξιούχος φιλόλογος και υπεύθυνος σχολικών βιβλιοθηκών επί σειρά ετών τα χρόνια που υπήρχε θεσμοθετημένη θέση από το Υπουργείο, ταξίδεψε γονείς και εκπαιδευτικούς στην ιστορία και την εξέλιξη του βιβλίου από την αρχαιότητα μέχρι τη σημερινή εποχή, τονίζοντας την αναγκαιότητά του στη διαμόρφωση της ψυχολογίας του εφήβου. Ως φιλαναγνώστης ο ίδιος, παρουσίασε από την προσωπική του βιβλιοθήκη κάποια σπάνια βιβλία του 18ου αιώνα και απάντησε σε ερωτήσεις που του τέθηκαν.
Η κ. Πανταζή, βιβλιοθηκονόμος της δημοτικής βιβλιοθήκης Ραψάνης, πρότεινε τρόπους και δράσεις ώστε η βιβλιοθήκη του σχολείου να γίνει κάτι παραπάνω από ένας χώρος δανεισμού βιβλίων. Να μεταμορφωθεί σε χώρο συνάντησης και ανταλλαγής πνευματικών αναζητήσεων των μαθητών. Πρόβαλε εικόνες από τη δημοτική βιβλιοθήκη Ραψάνης και περιέγραψε δράσεις που ανέλαβε με αυτόν το σκοπό. Τέλος πρότεινε στους παραβρισκόμενους να επισκεφτούν το χώρο της Βιβλιοθήκης της Ραψάνης και απάντησε σε ερωτήσεις που της τέθηκαν.
Η εκδήλωση αυτή ήταν το πρώτο μέρος της δράσης των εκπαιδευτικών με κέντρο τη δανειστική βιβλιοθήκη.
329290246 129355196486726 8091534289281082071 n    333218862 3240762932884361 6140069734619521767 n    334076221 1636852226789974 2572349038396701357 n     334132544 876216776795563 579736007816441119 n    334168663 925959571769616 8374455825328061469 n    334245561 1025364885108330 3601878059403782258 n     333985812 548481967263200 1997309115573673479 n   334297176 600489501531913 4081655923757978938 n
Προβολή στατιστικών και διαφημίσεων
Προώθηση δημοσίευσης
Μου αρέσει!

 

Σχόλιο
Κοινοποίηση
Κατηγορίες: Άρθρα-Ανακοινώσεις | Γράψτε σχόλιο

ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ “ΣΤΟ ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ”

Στο πλαίσιο της αυτοαξιολόγησης  σχολικής μονάδας για το έτος 2022 -23, δημιουργήθηκε το ηλεκτρονικό περιοδικό, «Στο διάλειμμα», με σχέδιο δράσης  «Ενεργοποίηση και ευαισθητοποίηση των μαθητικών κοινοτήτων στην δημιουργία και διαχείριση ενός ηλεκτρονικού περιοδικού.»

Τα μαθητικά περιοδικά αναδεικνύουν τη δημιουργικότητα των παιδιών, όχι μόνο στον γραπτό λόγο αλλά και σε άλλους τομείς (εικαστικά, ψηφιακές δημιουργίες, επικοινωνιακές δεξιότητες κ.α.) Παράλληλα, καλλιεργούν και σημαντικές κοινωνικές δεξιότητες, όπως την συνεργασία και τον αλληλοσεβασμό. Επιπλέον κινητοποιούν και ενεργοποιούν ταλέντα και ικανότητες  και σε μαθητές που δεν διακρίνονται απαραίτητα για τις σχολικές τους επιδόσεις. Τέλος ενισχύουν την ανάληψη πρωτοβουλιών, την ανάπτυξη κριτικής ικανότητας, την απόκτηση γνώσης σε διευρυμένα πεδία. Εντέλει παράγουν πολιτισμό και καταδεικνύουν ότι το σχολείο είναι ένας χώρος χαράς, ελευθερίας και αυτοέκφρασης.

Για τους παραπάνω λόγους,  το 15μελές Μαθητικό Συμβούλιο του σχολείου μας ίδρυσε σε αγαστή συνεργασία με τους  υπεύθυνους εκπαιδευτικούς και τις μαθητικές κοινότητες  ένα δημοσιογραφικό όμιλο με σκοπό τη δημιουργία /υλοποίηση του περιοδικού.

Μετά από φιλόπονη αλλά και εργώδη προσπάθεια, δημοσιεύθηκε το πρώτο τεύχος Μαρτίου 2023 (αριθμός σελίδων 116), με στόχο την συνέχιση του εγχειρήματος με την έλευση της νέας σχολικής χρονιάς. Η συμμετοχή των μαθητών ήταν κάτι παραπάνω από ικανοποιητική, πράγμα ιδιαίτερα ενθαρρυντικό και ελπιδοφόρο για το μέλλον του περιοδικού.

Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί της δράσης ήταν οι: Παπαϊωάννου Ελευθέριος, ΠΕ04 και Παρίση Μαρία, ΠΕ02. Ως συντάκτες συμμετείχαν οι ακόλουθοι μαθητές:

Βασιλοπούλου Ελένη Γ΄2, Βουλγαρίδης Γεώργιος Γ΄2, Δερπάνης Γεώργιος Γ΄3 , Κρητικάκης Νεκτάριος Β΄1, Μέριανος Σπύρος Β΄3, Μπαζούκης Κων/νος Β΄3, Μπαλαντίνα Κατερίνα Γ΄1, Μπόσινας Παναγιώτης Γ΄1, Παπαγιαννοπούλου Θεοδώρα Α΄2, Σταυροθεοδώρου Κατερίνα Γ΄4, Τζικοπούλου Αγγελική Β΄4, Τόλλια Ευθυμία Γ΄2, Τρουμπούκη Μαρία Β΄4 και  Τσιώνα Μαργαρίτα Β΄4

Οι υπεύθυνοι του προγράμματος ευχαριστούμε θερμά τους μαθητές μας για την ανταπόκριση –παρά τον βαρύ φόρτο εργασιών τους –  και την άψογη συνεργασία και προσδοκούμε εξίσου καλά αποτελέσματα τη νέα χρονιά.

Το μαθητικό περιοδικό, Στο διάλειμμα,  αποδεικνύει έμπρακτα ότι το δημόσιο σχολείο υπηρετεί με συνέπεια, συνέχεια και αποτελεσματικότητα το όραμα της  καθολικής και ολοκληρωμένης παιδείας.

.jpg

Το περιοδικό μας σε έντυπη μορφή

 

 

Κατηγορίες: Άρθρα-Ανακοινώσεις | Γράψτε σχόλιο