Μέσα σε κλίμα χαράς και βαθιάς συγκίνησης πραγματοποιήθηκε ο συνεορτασμός του 14ου Γυμνασίου Πατρών με διακεκριμένους ανθρώπους των γραμμάτων, ποιητών και συγγραφέων από τα Καλάβρυτα, για την επέτειο της Εθνικής Παλιγγενεσίας. Συγκεκριμένα, τη Δευτέρα 24 Μαρτίου 2025 και ώρα 10.15’ π.μ. στην αίθουσα τελετών του σχολείου μας, μία λαμπρή και με υψηλό συμβολισμό τελετή έλαβε χώρα, καθώς πλαισίωσαν την εκδήλωσή μας αγαπητοί φίλοι και συνεργάτες από τα Καλαβρυτοχώρια (Δ.Ε. Αροανίας, του Δ. Καλαβρύτων): ο κ. Νικολόπουλος Κων/νος, λογοτέχνης, συγγραφέας, τ. αντιπρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Λογοτεχνών και ο κ. Παπακωνσταντόπουλος Νικόλαος, λογοτέχνης, συγγραφέας, μέλος της Ένωσης Ελλήνων Λογοτεχνών και της ελληνικής Λαογραφικής Εταιρείας. Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν επίσης ο κ. Γιαννόπουλος Χαράλαμπος, δεξιοτέχνης στο παραδοσιακό τραγούδι αλλά και στο κλαρίνο και τη φλογέρα και στενός συνεργάτης του αείμνηστου δάσκαλου Σίμωνα Καρά, καθώς και η κ. Ευγενία Χριστοδούλου, επίσης ερμηνεύτρια της δημοτικής μας μουσικής παράδοσης.
Η γιορτή ξεκίνησε με τον Ακάθιστο Ύμνο προς τιμήν της Υπεραγίας Θεοτόκου και το Απολυτίκιο του Ευαγγελισμού. Ακολούθησε Χαιρετισμός της Δ/ντριας κ. Παναγοπούλου Αικατερίνης και έπειτα η εκφώνηση της πανηγυρικής ομιλίας από τον κ. Κων/νο Νικολόπουλο-Καμενιανίτη.
Το πρόγραμμα συνεχίστηκε με το χρονικό της 25ης Μαρτίου, το οποίο διανθίστηκε με ποιήματα και πεζά κείμενα που απήγγειλαν και διάβασαν οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου μας αλλά και οι ίδιοι οι ποιητές. Ο κ. Κων/νος Νικολόπουλος απήγγειλε το ποίημά του με τίτλο: «Καλάβρυτα-Αγία Λαύρα», ενώ ο κ. Νικόλαος Παπακωνσταντόπουλος απήγγειλε δύο ποιήματά του με τίτλο: «Όνειρο» και «Καλαβρυτινή γη» και διάβασε αφιέρωμά του για την Έξοδο του Μεσολογγίου. Την εκδήλωσή μας κόσμησαν με την παρουσία τους και ο διακεκριμένος μουσικός, ερμηνευτής παραδοσιακών τραγουδιών κ. Γιαννόπουλος Χαράλαμπος, ο οποίος έπαιξε φλογέρα, καθώς και η κ. Ευγενία Χριστοδούλου, η οποία ερμήνευσε παραδοσιακά τραγούδια.
Κατά τη διάρκεια της της γιορτής ακούστηκαν τα τραγούδια «Της Αγια-Σοφιάς», «Λευτεριά», «Ελεύθεροι Πολιορκημένοι», «Περήφανοι όλοι» καθώς και ο «Θούριος» από τη χορωδία μας (διδασκαλία κ. Αντωνάτου Μαρίας ΠΕ 79.01). Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με παραδοσιακούς χορούς από τη χορευτική ομάδα του σχολείου μας (υπό την επίβλεψη της κ. Λυκούδη Άννας ΠΕ11).
Το πρόγραμμα της εκδήλωσης έκλεισε με τον Εθνικό Ύμνο από τη χορωδία του σχολείου μας.
Ιδιαίτερη τιμή και ξεχωριστή χαρά ήταν για μας η παρουσία του Επόπτη Ποιότητας της Εκπαίδευσης με έδρα τη ΔΔΕ Αχαΐας κ. Παπατσίμπα Γεώργιου, ο οποίος παρακολούθησε όλη την εκδήλωση, συνομίλησε με τους προσκεκλημένους μας και το εκπαιδευτικό προσωπικό του σχολείου μας και μας συνεχάρη γι’ αυτή την πρωτοβουλία.
Την γιορτή επιμελήθηκαν οι εκπαιδευτικοί Παναγοπούλου Αικατερίνη (ΠΕ02), Μιχαλόπουλος Βασίλειος (ΠΕ86), Κρεμμύδας Θεόδωρος (ΠΕ04.01) και Λυκούδη Άννα (ΠΕ11).
Ακολουθεί αναφορά στην εκδήλωση από το ιστολόγιο του κ. Νίκου Παπακωνσταντόπουλου.
ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ κ. ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ
Αναφορά της ηλεκτρονικής εφημερίδας ΚΑΛΑΒΡΥΤΑ press για την εκδήλωσή μας.
ΑΡΘΡΟ (1) του κ. Κων/νου Νικολόπουλου Καμενιανίτη
ΑΡΘΡΟ (2) του κ. Φωτόπουλου Γεωργίου


































































