Ενημερωτική επιστολή προς τους γονείς
Σχολικό έτος: 2023-2024
Αγαπητοί γονείς,
Στα πλαίσια του προγράμματος «Ενίσχυση και ενδυνάμωση της κοινωνικοσυναισθηματικής ανάπτυξης και ανθεκτικότητας των μαθητών μέσω του θεσμού ψυχολόγου και του κοινωνικού λειτουργού» του Υπουργείου Παιδείας, θα ήθελα να σας ενημερώσω για την τοποθέτηση μου ως Κοινωνική λειτουργός (ΠΕ30) στις εξής σχολικές μονάδες: 115ο ΝΗΠ, 140ο ΝΗΠ,61ο ΝΗΠ, 141ο ΝΗΠ και 130ο ΝΗΠ Αθηνών. Στα παραπάνω νηπιαγωγεία θα βρίσκομαι μια φορά την εβδομάδα όπως ορίζεται στο εβδομαδιαίο πρόγραμμα που έχει καταρτιστεί και παραδοθεί στους Διευθυντές των σχολικών μονάδων.
Σύμφωνα με το ΦΕΚ (Τεύχος B’ 5262/30.08.2023) τα καθήκοντα και οι αρμοδιότητες του κοινωνικού λειτουργού αναφέρονται παρακάτω:
Παροχή ψυχοκοινωνικής υποστήριξης, ενημέρωσης και συμβουλευτικής καθοδήγησης. δημιουργώντας ένα ασφαλές σχολικό περιβάλλον.
Ενθάρρυνση συνεργασίας των γονέων με τους εκπαιδευτικούς, λειτουργώντας ως συνθετικός κρίκος του σχολείου και της οικογένειας. Όπου κρίνεται απαραίτητη η παροχή υποστήριξης, διαμεσολάβησης και τη διασύνδεσης αυτής με τους κατάλληλους φορείς.
Συμπερίληψη των μαθητών, των εκπαιδευτικών, αλλά και των οικογενειών τους στις προτεινόμενες ενημερωτικές ενέργειες και δράσεις προσομοίωσης.
Ευαισθητοποίηση, ενημέρωση, αντιμετώπιση ζητημάτων όπως: σχολικός εκφοβισμός, διαδίκτυο, εξαρτήσεις, διαφορετικότητα, περιθωριοποίηση, αποκλεισμός κλπ. Επιπλέον, ο ρόλος των ψυχολόγων και των κοινωνικών λειτουργών θα είναι ανιχνευτικός, ενημερωτικός, υποστηρικτικός, διαμεσολαβητικός.
Έμφαση στην ταξινόμηση των προτεραιοτήτων με βάση τις ανάγκες, υποστηρίζοντας σε ατομικό, ομαδικό και κοινωνικό επίπεδο όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας.
Ενημέρωση και ευαισθητοποίησή του Συλλόγου Διδασκόντων σε θέματα σχεσιο-δυναμικής και κοινωνικής συνδιαλλαγής της ομάδας-τάξης, επικοινωνίας με τους/τις μαθητές/τριες, καθώς και σχέσεων λειτουργικής συνεργασίας στη σχολική κοινότητα, μέσω εισηγήσεων, διαθεματικών- βιωματικών σεμιναρίων, ομαδικής συμβουλευτικής και ατομικών συναντήσεων ψυχοκοινωνικής ενδυνάμωσης.
Καθοδήγηση γονέων που αντιμετωπίζουν δύσκολες καταστάσεις (πχ διαζύγιο, οικονομικά προβλήματα, σοβαρές ασθένειες) και διασύνδεση με αρμόδιες υπηρεσίες παροχής βοήθειας
Σχεδιασμός και υλοποίηση προγραμμάτων πρόληψης και προαγωγής της σωματικής, ψυχοσυναισθηματικής υγείας και προστασίας των μαθητών.
Συνεργασία με φορείς όπως αρμόδια υπουργεία, τοπικές αρχές, υπηρεσίες υγείας και πρόνοιας, συλλόγους γονέων και κηδεμόνων, φυσικά πρόσωπα και ομάδες που έργο τους είναι η προστασία του πολίτη.
Σχεδιασμός διαθεματικών και βιωματικών δραστηριοτήτων αξιοποιώντας την υπάρχουσα γνώση και εμπειρία, προωθώντας ταυτόχρονα σύγχρονες πρακτικές, όπως ενδεικτικά εργαστήρια, παιχνίδια ρόλων, εξ αποστάσεως εφαρμογές, κ.ά.
Θα ήθελα να επισημάνω ότι ο ρόλος του Κοινωνικού Λειτουργού δεν είναι επικριτικός.
Όλοι οι εξυπηρετούμενοι, αντιμετωπίζονται ισότιμα, με σεβασμό και εχεμύθεια, ανεξαρτήτως εθνικότητας, θρησκεύματος, φύλου κλπ
Οι γονείς που επιθυμούν να επικοινωνήσουν μαζί μου μπορούν να καλέσουν στο τηλέφωνο του εκάστοτε σχολείου από τις 8.00 έως και τη 13.00. Όλες οι συναντήσεις θα πραγματοποιούνται σε χώρο του σχολείου όπου θα τηρείται το απόρρητο των προσωπικών δεδομένων, σύμφωνα με τον Κώδικα Δεοντολογίας των Κοινωνικών Λειτουργών.
Με εκτίμηση
Πουρνάρα Ευανθία
Κοινωνική λειτουργός