Eνημερωτική – Επιμορφωτική Δράση « Ήρεμοι γονείς, ευτυχισμένα παιδιά. Τρόποι αποτελεσματικής διαχείρισης της συμπεριφοράς των παιδιών»

Ενημερωτική, παιδαγωγική συνάντηση πραγματοποιήθηκε στο 13ο Νηπιαγωγείο Λάρισας με τη συμμετοχή γονέων και εκπαιδευτικών στο πλαίσιο του σχεδίου δράσης «Σχέσεις μεταξύ μαθητών».
Κεντρική ομιλήτρια ήταν η ψυχολόγος του σχολείου μας κ. Άννα Γκουτζουρέλα με θέμα « Ήρεμοι γονείς, ευτυχισμένα παιδιά. Τρόποι αποτελεσματικής διαχείρισης της συμπεριφοράς των παιδιών».
Ακολούθησε εποικοδομητική συζήτηση με ανταλλαγή απόψεων, ερωτήσεων εκ μέρους των γονέων.
439335965 1887945888326465 8452716902441412693 n    436803133 789563309770633 2765830360296996694 n
437937659 337509462277753 7352354247447864342 n

Εργαστήρια Δεξιοτήτων: «STEAM Ο κύκλος του νερού»

2ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 

Θεματική ενότητα: Δημιουργώ και Καινοτομώ-Δημιουργική Σκέψη και Καινοτομία

Τίτλος : «STEAM Ο κύκλος του νερού»

Στόχος: Η ανάδειξη της σημασίας του νερού για τη ζωή στον πλανήτη. Τα παιδιά μέσα από κινητικά παιχνίδια, δραστηριότητες έρευνας & ανακάλυψης,  έρχονται σε επαφή με το πολύτιμο αυτό στοιχείο. Παρατηρούν, υποθέτουν,  πειραματίζονται με διάφορα υλικά (πήξη, τήξη, διαλυτότητα, επίπλευση) και καταλήγουν σε συμπεράσματα σχετικά με τις ιδιότητες και τις μορφές του νερού (στερεά, υγρή, αέρια), συνειδητοποιούν τη σημασία του για τη βιοποικιλότητα, πειραματίζονται σχετικά με τη ρύπανσή του και ανακαλύπτουν μεθόδους εξοικονόμησής του.  Σκοπός του εργαστηρίου είναι να αντιληφθούν ότι το νερό βρίσκεται στη φύση σε ένα συνεχή κύκλο. Από την αρχή του κόσμου, το νερό ταξιδεύει ξανά και ξανά διανύοντας το ίδιο μακρινό κυκλικό ταξίδι. Από τις θάλασσες και τη στεριά στην ατμόσφαιρα και ξανά πίσω, δίνοντας παντού ζωή και ενέργεια στη φύση. Οι άνθρωποι όπως και όλοι οι υπόλοιποι ζωντανοί οργανισμοί, χρησιμοποιούμε το νερό και το έχουμε ανάγκη. Χωρίς αυτό δεν υπάρχει ζωή. Σε αυτό το εργαστήριο τα παιδιά εισάγονται στο κόσμο της εκπαιδευτικής ρομποτικής και του αλγοριθμικού τρόπου σκέψης με την χρήση του προγραμματιζόμενου παιχνιδιού Βee-bot και μέσα από μια σειρά δραστηριοτήτων αυξανόμενης δυσκολίας αναπτύσσουν δεξιότητες προσανατολισμού και μέτρησης αποστάσεων.

Ο πάγος στη βρύση της αυλής του σχολείου μας έδωσε την αφορμή για να συζητήσουμε και να εντοπίσουμε τις πρότερες γνώσεις των παιδιών.

Το ταξίδι της σταγόνας (αρχική γνώση)

434347595 958253592592990 7804717718425026138 n

Διαβάσαμε παραμύθια:

“O χιονάνθρωπος που δεν ήθελε να λιώσει”

433857388 1870409876755582 8219803695523785376 n    435880454 1812054985964165 2248830517962389485 n

“Η μικρή σταγόνα”

412032023 1591890974924694 5652005063671961708 n

“Το σύννεφο που έβαλε τα κλάματα”

433910441 8252703771412173 8860887603293963118 n 1    422293388 1598439967646476 1409521412115464793 n

“Ο Μπαμπακένιος”

433523030 1093791881738463 2106031072126837603 n    435425171 278973538593878 3230697033822967667 n

Πείραμα: Eξάτμιση – Υγροποίηση

433865005 7274076772689312 5581127589922480967 n    434018481 714733957526281 5957071351025107303 n

433879734 441765345177199 7956051833521973142 n 2  435731415 934212505005121 3247624512623618619 n

Το κυκλικό ταξίδι του νερού

421931030 443869464877851 5686771091430977447 n   433563386 744536437802441 3022853407670456668 n

435894912 411974771575970 547565514314870602 n    434073417 935588154609475 2979442725808100471 n 

434052151 2559040940943527 1689453108482095459 n   435429693 1946452779083586 7941096032835797292 n   434046116 1572307096897742 847027470954865027 n

Μοτίβο  434016834 297490146570260 834433786213414390 n 2

Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες, συγκέντρωσαν υλικό, έκαναν υποθέσεις, πειραματίστηκαν και κατέληξαν σε συμπεράσματα σχετικά με τις ιδιότητές και τις μορφές του νερού.

Οσμή – χρώμα – γεύση- σχήμα του νερού

434020162 1097326568166829 3082093194850162301 n   436403893 2401994446856165 5937373202248600144 n

434024348 312797801556695 5229728526520064028 n    434153214 1824424368036973 4950407995220742994 n

 

Πήξη – Τήξη του νερού

434021583 384892074434618 6895122101668621028 n    434118851 958894655877059 1613560369703720461 n    433792377 716503154027896 6152875178185419930 n

434032481 740274368288115 2026491645515700792 n    434088093 828658495762392 4146696112856707076 n    433807167 1808741422921127 6338177171473911023 n

434112379 1351241138879832 467057940967127180 n    434022762 429604666219697 4274465311521250579 n

Διαλυτότητα του νερού σε σχέση με διάφορα υλικά

437803637 1190024495699837 4952612192723310303 n    433678886 1094691188527750 2474805366088051271 n 1

434057912 433103146042232 5285451214152522434 n    437922508 1089556142099426 4960037852248072627 n

437783944 462575183046989 2946015545844822443 n    434065030 1100435724343429 4656986996858727169 n 1

433555356 952055229633708 7876918591484628036 n

Επίπλευση -Βύθιση αντικειμένων στο νερό

434002775 1261234755264535 5131295024298876189 n   436284788 1741576769703872 885530092061638961 n 1

Χρησιμότητα του νερού

433964550 1398149004141240 2736809643463091282 n    433563386 744536437802441 3022853407670456668 n 1

434042268 820237436793357 1465633852736400715 n

Εξοικονόμιση του νερού

434073420 3560278874239176 362092896551996763 n 1   433583827 2103543213354191 1978796961781869197 n

ΝΕΡΟ – νερό πολύτιμο αγαθό

434056658 1116146166260598 9139516255541090667 n 1    436602539 461732053036597 6412913110669895882 n

434112375 396136533373849 8587749185022257017 n

Διαδρομή της σταγόνας

434122429 313982288107337 2682605891385457126 n

Εκπαιδευτική ρομποτική με τη χρήση του προγραμματιζόμενου παιχνιδιού Βee-bot

434914239 405655668840882 8444402175495464073 n  434707085 1660546124690027 1097437069896121143 n

433906700 1854839188273795 6742521227953222212 n    437712142 1569379923897770 5682658557970376923 n    435123132 1000843431759168 6901393830319523273 n

 

 

 

 

 

25η Μαρτίου. Γιορτάζει η Πατρίδα μας, μαζί κι η Παναγιά!

Στο πλαίσιο του εορτασμού της 25ης Μαρτίου υλοποιήθηκαν στο Νηπιαγωγείο μας πολλές δράσεις με στόχο οι μικροί μας μαθητές /τριες να αποκτήσουν γνώσεις σχετικά με την ελληνική επανάσταση του 1821 και τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου.

Διαβάσαμε σχετικά παραμύθια, αναζητήσαμε πληροφορίες στο διαδίκτυο, γνωρίσαμε τους ήρωες, ακούσαμε και μάθαμε τραγούδια, φτάξαμε όμορφες εικαστικές δημιουργίες.

Στον προαύλειο χώρο πραγματοποιήσαμε εορταστικές εκδηλώσεις με ποιήματα, τραγούδια, παραδοσιακούς χορούς και μαθητική παρέλαση.

Τα μικρά μας Ελληνόπουλα τίμησαν έτσι τους ήρωες του 1821 και ευχήθηκαν “Χρόνια πολλά σε όλη την Ελλάδα”.

Εικαστικές δημιουργίες των παιδιών

434036730 1503089046936953 1362497923834526703 n 433969518 745022371106486 6978958521894716320 n

434002777 1817463952091299 3715376386891257548 n 433999891 1572686330210262 923297926474191071 n 433978168 817571343570911 940974066898382045 n 433986543 1149246136004860 8860627210983164243 n

434080868 2080462905686700 58764943563759378 n 434056656 371764329160710 939874412886410275 n

433964559 769027631585302 2743749828129805627 n 433995386 370831522602890 2660916854545035558 n

433923797 1110053173643211 1974940832564700468 n 433960717 428350099566245 4568923210782167052 n433955840 1905552289900298 3144570607348798210 n 434044848 771459297946405 210412745786235509 n

434071637 377821405016233 9120537690748355548 n 434011499 453339100370597 6199374232884933485 n

434040885 394880969934063 5999036082425611482 n 434001612 381133488125967 2097784794966843973 n

433906699 376254251896396 8743364039119973891 n

Ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου

433919994 1333225707335212 4770315511284410256 n 434019621 787154362801514 9221879108695857876 n

433977116 25446754191582380 137693767222090689 n

Εργαστήρια Δεξιοτήτων: “Η συνεργασία στο Νηπιαγωγείο”.

Στα πλαίσια των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, Δεξιότητες για τη Ζωή, επιλέξαμε το θέμα ” H Συνεργασία στο Νηπιαγωγείο”. Το παρόν πρόγραμμα εντάσσεται στον κύκλο «Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ: Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη», πιο συγκεκριμένα στην επιμέρους θεματική ενότητα της προώθησης του αλληλοσεβασμού και της συνεργασίας.
Σκοπός του προγράμματος είναι η προώθηση της έννοιας της συνεργασίας, η εκμάθηση κανόνων και ορίων μέσα στο τάξη, η ανάπτυξη δεξιοτήτων επίλυσης συγκρούσεων, έτσι ώστε όλοι οι μαθητές να αισθάνονται ασφαλείς, αποδεκτοί και μέλη του συνόλου. Στις ποικίλες δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν, αξιοποιήθηκαν παιχνίδια σε ζευγάρια, σε μικρές ομάδες αλλά και στην ολομέλεια με σκοπό τα παιδιά να εξοικειωθούν με τον «άλλο», να αλληλεπιδράσουν, να επικοινωνήσουν, να βρουν λύσεις σε τυχόν διαφωνίες και συγκρούσεις προκειμένου να αναπτύξουν δεξιότητες συνεργασίας. Επίσης αξιοποιήθηκαν διάφορα βιβλία σχετικά με το θέμα, πίνακες ζωγραφικής,  θεατρικό παιχνίδι, δημιουργήθηκαν από τα παιδιά ομαδικές, συνεργατικές αφίσες, φύλλα εργασίας με στόχο να συσχετιστεί το περιεχόμενο των δράσεων- δραστηριοτήτων με το περιεχόμενο του θέματος των εργαστηρίων ώστε  να ενεργοποιηθεί η σκέψη και το συναίσθημα, να αναπτυχθεί η κριτική ικανότητα και οι δεξιότητες επίλυσης συγκρούσεων.
Οι κανόνες της τάξης: 420718614 1109989030448379 1632789266073060948 n 433489826 430649206099763 1368856096618969524 n 

418467698 409945101699409 7990388700670332967 n    420391466 1085413232768663 4119286083321110095 n

1706528326923 1 420837465 7104843956276203 2333784931412972431 n

Ζωγράφισαν τις θετικές συμπεριφορές που έχουν μέσα στη τάξη:

430795496 416168114272539 1704790913951595196 n

Ζωγράφισαν αυτό που σκέφτονται όταν ακούνε τη λέξη συνεργασία (αρχική ιδέα) 420713106 357879723879861 1021366419686676562 n  1706528326912

417662626 396206212980934 3249305113416972157 n

Συνεργάστηκαν σε ζευγάρια και ο καθένας ζωγράφισε το ζευγάρι του:

420166056 397864199433092 6556305691673486776 n  420158614 364339896345116 1609794778220033020 n

420176172 393002179886097 1892895806015575263 n 420910329 400496729060906 7227915075098323343 n

Εργάστηκαν ομαδικά και δημιούργησαν το παζλ των αρχικών τους ονομάτων:

433423016 1066365898002299 6982187200013556155 n 

Eίμαστε όλοι κομμάτια ενός παζλ

.pazl 300x279 1

Από το Εγώ στο εμείς. Ενώνω τα κομμάτια και φτιάχνω το παζλ της τάξης. Κάθε Παρασκευή
η κούκλα της τάξης επιλέγει ένα παιδί και το επισκέπτεται το Σαββατοκύριακο. Τη Δευτέρα
βάζει το κομμάτι του στο παζλ και παρουσιάζει τον εαυτό του με αναμνηστικές φωτογραφίες
και αγαπημένα προσωπικά αντικείμενα.

420253125 735994081818135 8627095614636864003 n

Ζωγράφισαν τους φίλους τους, συνεργάστηκαν και δημιούργησαν το λουλούδι της φιλίας.

421241895 679785924234131 7185919716594160733 n 1

Διαβάσαμε παραμύθια: «Τα χέρια δεν χτυπάνε τα χέρια αγαπάνε» και την «Σκάλα της αγάπης»

421284376 780742037217268 4791312439075130607 n  432226843 425953179945108 7583499441957508479 n

Δημιουργήσαμε τη σκάλα της φιλίας και της αγάπης

432075575 388535077452860 900274079245257575 n 5c74d138454e020ebbfaebdfd6102952

417712611 1035366854209994 1411921939826119906 n420791511 880922717155194 2156740022007511831 n

Το νηπιαγωγείο μας επισκέφθηκε συγγραφέας που μας αφηγήθηκε το παραμύθι της: «Τα
φτερά της φιλίας»

421369472 896124688666265 3181636914141431018 n 431708449 7535083026551028 6544932247653099929 n

Διαβάσαμε το παραμύθι το «Τικ και το Τακ»

418179896 239791079173038 3945275480340552945 n 418805074 2215229408808503 2595910959015546800 n

Τα παιδιά χωρίστηκαν σε πέντε ομάδες και δημιούργησαν το βιβλίο με τίτλο «ο χειμώνας
μέσα από τις πέντε αισθήσεις».

421054971 417029650752194 1978226165931685320 n 420728912 251169721348244 3810450653971840635 n

421088354 1327062412023518 9207042677484098473 n

Ζωγράφισαν αυτό που σκέφτονται όταν ακούνε τη λέξη συνεργασία (τελική ιδέα)

420777857 939487800372350 5984715984691412040 n 421172307 786209763352779 7657812855975280214 n

 

 

 

Στην Πανελλήνια δράση κατά της σχολικής βίας συμμετείχε το 13ο Νηπιαγωγείο Λάρισας

Το 13ο Νηπιαγωγείο Λάρισας, σε συνεργασία με Δίκτυο Σχολείων Σχολικής Διαμεσολάβησης του Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων καθώς και με σχολεία όλων των βαθμίδων από όλη τη χώρα αλλά και Δήμους, υλοποίησε δράση κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού με τίτλο «Σπάω τη σιωπή, ενώνουμε τις φωνές κατά της βίας» στις 6 Μαρτίου 2024, ώρα 10.30-11.15, στο προαύλιο του 13ου Νηπιαγωγείου Λάρισας.

Σκοπός της δράσης είναι η ευαισθητοποίηση των μαθητών/τριών, των μελών της σχολικής κοινότητας και της ευρύτερης κοινωνίας κατά της βίας στο σχολείο αλλά και σε άλλα θεσμικά πλαίσια όπως η οικογένεια, η εργασία, ο αθλητισμός, κ.λπ.

Στο πλαίσιο της δράσης οι μαθητές/τριες συζήτησαν για τη βία και τον εκφοβισμό, τις μορφές, τα συναισθήματα της βίας και του εκφοβισμού, την αντιμετώπιση και πόσο σημαντικό είναι να σπάμε τη σιωπή και να αναφέρουμε φαινόμενα βίας και εκφοβισμού.

Στο πλαίσιο της δράσης επίσης οι μαθητές/τριες τραγούδησαν στοίχους  που δημιουργήσαμε και  μελοποιήσαμε με τη βοήθεια μητέρας μουσικού.  Στις 11.00, οι μαθητές/τριες έσπασαν  ταυτόχρονα  από ένα μπαλόνι. Το σπάσιμο των μπαλονιών συμβολίζει το σπάσιμο της σιωπής και η ταυτόχρονη κίνηση συμβολίζει ότι ενώνουμε τις φωνές. Επίσης οι μαθητές  φώναξαν δυνατά συνθήματα κατά της βίας και φόρεσαν μάσκες. Η  δράση τελείωσε με επίσκεψη σε μαθητές του παρακείμενου Δημοτικού όπου τραγουδήσαμε το τραγούδι μας  και μοιράσαμε την ενημερωτική αφίσα και  μικρές δημιουργίες των μαθητών- μαθητριών μας  με συνθήματα κατά  της σχολικής βίας.

426613291 1460509204534227 3272094940188251882 n                         IMG 7674 IMG 7677   IMG 7678

IMG 7676 1    429810740 3452639808379454 8164921161624651163 n

429453143 450914190599977 8097236324102528505 n      429475516 773090278034024 4085339858163053287 n 1IMG 7681  IMG 7679 IMG 7683 1

IMG 7682 1          IMG 7689

IMG 7690      IMG 7695 1

28e8f02b ceb0 4d5b aa3c d5141ca5476b      6f662a95 5864 4c78 8757 9d04ad055f6a

f567e25d d107 4898 affa 9f50893360a6                   e0d6422b 5081 4c30 b1af 4473e1c8ce47

95689ba6 0db6 46f4 8701 828e39ef778e      c4fa18da c8ce 41ae bd0a 368884a5fcc9

 

 

 

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2024-25



Λήψη αρχείου

ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΠΡΩΤΩΝ ΒΟΗΘΕΙΩΝ

ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΠΡΩΤΩΝ ΒΟΗΘΕΙΩΝ

Η Γνώση Πρώτων Βοηθειών αποδεικνύεται πολλές φορές σωτήρια για τη ζωή μικρών και μεγάλων !

Οι εκπαιδευτικοί του 13ου Νηπιαγωγείου Λάρισας  είχαν την ευκαιρία την Τετάρτη 21 Φεβρουαρίου να επιμορφωθούν  από τον Ερυθρό Σταυρό Λάρισας για τις πρώτες βοήθειες  για παιδιά και ενήλικες. Η επιμόρφωση πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με το 25ο Δημοτικό Σχολείο Λάρισας.

IMG 7487IMG 748528027IMG 7484

Ευχαριστούμε θερμά την Κα Χριστίνα Γιώτσα, που με προθυμία ανταποκρίθηκε στο κάλεσμά μας, και με την εξαιρετική και πολύ χρήσιμη παρουσίασή της, ανανέωσε τις πολύτιμες γνώσεις,   που ο καθένας μας πρέπει να έχει για την παροχή πρώτων βοηθειών σε πολλές και διαφορετικές περιπτώσεις. 

ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΕΣ

Το ίδρυμα Μελά για την Προσχολική αγωγή χορήγησε στο Νηπιαγωγείο μας  αναλώσιμα υλικά, βιβλία και επιτραπέζια παιχνίδια. Ευχαριστούμε θερμά !  👍

IMG 7028

IMG 7095 1IMG 6864IMG 6865IMG 7021  IMG 7022 IMG 7023 IMG 7025 IMG 6763IMG 6517   IMG 7065IMG 7064 3

 

ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ Ο  ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ ΤΟΥ 13ΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΛΑΡΙΣΑΣ  !! 👌😍

 

Ενημέρωση για τη λήψη μέτρων προστασίας για τη μείωση μετάδοσης λοιμώξεων του αναπνευστικού»

Αγαπητοί γονείς

Σας ευχόμαστε ολόψυχα “Καλή χρονιά με υγεία και δημιουργικές  μέρες ”

Με το άνοιγμα των σχολείων σας ενημερώνουμε για τα προληπτικά μέτρα που προτείνει ο ΕΟΔΥ  (04-01-2024) και παρακαλούμε για την τήρησή τους εκ μέρους σας ως αναφορά την προσέλευση ή μη  των παιδιών στο  Νηπιαγωγείο.

Εάν κάποιος/α μαθητής/τρια παρουσιάζει συμπτώματα λοίμωξης του αναπνευστικού (πονόλαιμο,
βήχα, καταρροή) ή έχει θετικό αποτέλεσμα εργαστηριακού ελέγχου για αναπνευστικό παθογόνο
όπως SARS-CoV-2, ιό γρίπης ή RSV, συστήνεται να παραμένει στο σπίτι και να περιορίσει τις επαφές
του με άλλα άτομα.
➢ Η παραμονή στο σπίτι συστήνεται μέχρι την υποχώρηση ή βελτίωση των συμπτωμάτων και την
ολοκλήρωση τουλάχιστον 24 ωρών από την πλήρη υποχώρηση του πυρετού (χωρίς τη λήψη
αντιπυρετικών σκευασμάτων).



Λήψη αρχείου

Σας ενημερώνουμε ακόμη ότι σύμφωνα με εγκύκλιο του υπουργείου δεν θα προσμετρώνται  οι  απουσίες λόγω ασθένειας  από covid .



Λήψη αρχείου

Υπενθυμίζουμε τέλος  ότι  η τήρηση του ωραρίου προσέλευσης και αποχώρησης   των μαθητών- μαθητριών είναι απαραίτητη για την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου μας.

 

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΜΥΡΙΖΕΙ!

https://read.bookcreator.com/Q5dtpQmuzcSUeo9BdWUgL6v275n2/LdcbBpKbQsKLrybOTqHyEw

 

 



Λήψη αρχείου