Εργαστήρια Δεξιοτήτων: «STEAM Ο κύκλος του νερού»
2ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
Θεματική ενότητα: Δημιουργώ και Καινοτομώ-Δημιουργική Σκέψη και Καινοτομία |
Τίτλος : «STEAM Ο κύκλος του νερού»
Στόχος: Η ανάδειξη της σημασίας του νερού για τη ζωή στον πλανήτη. Τα παιδιά μέσα από κινητικά παιχνίδια, δραστηριότητες έρευνας & ανακάλυψης, έρχονται σε επαφή με το πολύτιμο αυτό στοιχείο. Παρατηρούν, υποθέτουν, πειραματίζονται με διάφορα υλικά (πήξη, τήξη, διαλυτότητα, επίπλευση) και καταλήγουν σε συμπεράσματα σχετικά με τις ιδιότητες και τις μορφές του νερού (στερεά, υγρή, αέρια), συνειδητοποιούν τη σημασία του για τη βιοποικιλότητα, πειραματίζονται σχετικά με τη ρύπανσή του και ανακαλύπτουν μεθόδους εξοικονόμησής του. Σκοπός του εργαστηρίου είναι να αντιληφθούν ότι το νερό βρίσκεται στη φύση σε ένα συνεχή κύκλο. Από την αρχή του κόσμου, το νερό ταξιδεύει ξανά και ξανά διανύοντας το ίδιο μακρινό κυκλικό ταξίδι. Από τις θάλασσες και τη στεριά στην ατμόσφαιρα και ξανά πίσω, δίνοντας παντού ζωή και ενέργεια στη φύση. Οι άνθρωποι όπως και όλοι οι υπόλοιποι ζωντανοί οργανισμοί, χρησιμοποιούμε το νερό και το έχουμε ανάγκη. Χωρίς αυτό δεν υπάρχει ζωή. Σε αυτό το εργαστήριο τα παιδιά εισάγονται στο κόσμο της εκπαιδευτικής ρομποτικής και του αλγοριθμικού τρόπου σκέψης με την χρήση του προγραμματιζόμενου παιχνιδιού Βee-bot και μέσα από μια σειρά δραστηριοτήτων αυξανόμενης δυσκολίας αναπτύσσουν δεξιότητες προσανατολισμού και μέτρησης αποστάσεων.
Ο πάγος στη βρύση της αυλής του σχολείου μας έδωσε την αφορμή για να συζητήσουμε και να εντοπίσουμε τις πρότερες γνώσεις των παιδιών.
Το ταξίδι της σταγόνας (αρχική γνώση)
Διαβάσαμε παραμύθια:
“O χιονάνθρωπος που δεν ήθελε να λιώσει”
“Η μικρή σταγόνα”
“Το σύννεφο που έβαλε τα κλάματα”
“Ο Μπαμπακένιος”
Πείραμα: Eξάτμιση – Υγροποίηση
Το κυκλικό ταξίδι του νερού
Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες, συγκέντρωσαν υλικό, έκαναν υποθέσεις, πειραματίστηκαν και κατέληξαν σε συμπεράσματα σχετικά με τις ιδιότητές και τις μορφές του νερού.
Οσμή – χρώμα – γεύση- σχήμα του νερού
Πήξη – Τήξη του νερού
Διαλυτότητα του νερού σε σχέση με διάφορα υλικά
Επίπλευση -Βύθιση αντικειμένων στο νερό
Χρησιμότητα του νερού
Εξοικονόμιση του νερού
ΝΕΡΟ – νερό πολύτιμο αγαθό
Διαδρομή της σταγόνας
Εκπαιδευτική ρομποτική με τη χρήση του προγραμματιζόμενου παιχνιδιού Βee-bot
25η Μαρτίου. Γιορτάζει η Πατρίδα μας, μαζί κι η Παναγιά!
Στο πλαίσιο του εορτασμού της 25ης Μαρτίου υλοποιήθηκαν στο Νηπιαγωγείο μας πολλές δράσεις με στόχο οι μικροί μας μαθητές /τριες να αποκτήσουν γνώσεις σχετικά με την ελληνική επανάσταση του 1821 και τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου.
Διαβάσαμε σχετικά παραμύθια, αναζητήσαμε πληροφορίες στο διαδίκτυο, γνωρίσαμε τους ήρωες, ακούσαμε και μάθαμε τραγούδια, φτάξαμε όμορφες εικαστικές δημιουργίες.
Στον προαύλειο χώρο πραγματοποιήσαμε εορταστικές εκδηλώσεις με ποιήματα, τραγούδια, παραδοσιακούς χορούς και μαθητική παρέλαση.
Τα μικρά μας Ελληνόπουλα τίμησαν έτσι τους ήρωες του 1821 και ευχήθηκαν “Χρόνια πολλά σε όλη την Ελλάδα”.
Εικαστικές δημιουργίες των παιδιών
Ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου
Εργαστήρια Δεξιοτήτων: “Η συνεργασία στο Νηπιαγωγείο”.
Στα πλαίσια των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, Δεξιότητες για τη Ζωή, επιλέξαμε το θέμα ” H Συνεργασία στο Νηπιαγωγείο”. Το παρόν πρόγραμμα εντάσσεται στον κύκλο «Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ: Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη», πιο συγκεκριμένα στην επιμέρους θεματική ενότητα της προώθησης του αλληλοσεβασμού και της συνεργασίας.
Σκοπός του προγράμματος είναι η προώθηση της έννοιας της συνεργασίας, η εκμάθηση κανόνων και ορίων μέσα στο τάξη, η ανάπτυξη δεξιοτήτων επίλυσης συγκρούσεων, έτσι ώστε όλοι οι μαθητές να αισθάνονται ασφαλείς, αποδεκτοί και μέλη του συνόλου. Στις ποικίλες δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν, αξιοποιήθηκαν παιχνίδια σε ζευγάρια, σε μικρές ομάδες αλλά και στην ολομέλεια με σκοπό τα παιδιά να εξοικειωθούν με τον «άλλο», να αλληλεπιδράσουν, να επικοινωνήσουν, να βρουν λύσεις σε τυχόν διαφωνίες και συγκρούσεις προκειμένου να αναπτύξουν δεξιότητες συνεργασίας. Επίσης αξιοποιήθηκαν διάφορα βιβλία σχετικά με το θέμα, πίνακες ζωγραφικής, θεατρικό παιχνίδι, δημιουργήθηκαν από τα παιδιά ομαδικές, συνεργατικές αφίσες, φύλλα εργασίας με στόχο να συσχετιστεί το περιεχόμενο των δράσεων- δραστηριοτήτων με το περιεχόμενο του θέματος των εργαστηρίων ώστε να ενεργοποιηθεί η σκέψη και το συναίσθημα, να αναπτυχθεί η κριτική ικανότητα και οι δεξιότητες επίλυσης συγκρούσεων.
Οι κανόνες της τάξης:
Ζωγράφισαν τις θετικές συμπεριφορές που έχουν μέσα στη τάξη:
Ζωγράφισαν αυτό που σκέφτονται όταν ακούνε τη λέξη συνεργασία (αρχική ιδέα)
Συνεργάστηκαν σε ζευγάρια και ο καθένας ζωγράφισε το ζευγάρι του:
Εργάστηκαν ομαδικά και δημιούργησαν το παζλ των αρχικών τους ονομάτων:
Eίμαστε όλοι κομμάτια ενός παζλ
Από το Εγώ στο εμείς. Ενώνω τα κομμάτια και φτιάχνω το παζλ της τάξης. Κάθε Παρασκευή
η κούκλα της τάξης επιλέγει ένα παιδί και το επισκέπτεται το Σαββατοκύριακο. Τη Δευτέρα
βάζει το κομμάτι του στο παζλ και παρουσιάζει τον εαυτό του με αναμνηστικές φωτογραφίες
και αγαπημένα προσωπικά αντικείμενα.
Ζωγράφισαν τους φίλους τους, συνεργάστηκαν και δημιούργησαν το λουλούδι της φιλίας.
Διαβάσαμε παραμύθια: «Τα χέρια δεν χτυπάνε τα χέρια αγαπάνε» και την «Σκάλα της αγάπης»
Δημιουργήσαμε τη σκάλα της φιλίας και της αγάπης
Το νηπιαγωγείο μας επισκέφθηκε συγγραφέας που μας αφηγήθηκε το παραμύθι της: «Τα
φτερά της φιλίας»
Διαβάσαμε το παραμύθι το «Τικ και το Τακ»
Τα παιδιά χωρίστηκαν σε πέντε ομάδες και δημιούργησαν το βιβλίο με τίτλο «ο χειμώνας
μέσα από τις πέντε αισθήσεις».
Ζωγράφισαν αυτό που σκέφτονται όταν ακούνε τη λέξη συνεργασία (τελική ιδέα)
Στην Πανελλήνια δράση κατά της σχολικής βίας συμμετείχε το 13ο Νηπιαγωγείο Λάρισας
Το 13ο Νηπιαγωγείο Λάρισας, σε συνεργασία με Δίκτυο Σχολείων Σχολικής Διαμεσολάβησης του Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων καθώς και με σχολεία όλων των βαθμίδων από όλη τη χώρα αλλά και Δήμους, υλοποίησε δράση κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού με τίτλο «Σπάω τη σιωπή, ενώνουμε τις φωνές κατά της βίας» στις 6 Μαρτίου 2024, ώρα 10.30-11.15, στο προαύλιο του 13ου Νηπιαγωγείου Λάρισας.
Σκοπός της δράσης είναι η ευαισθητοποίηση των μαθητών/τριών, των μελών της σχολικής κοινότητας και της ευρύτερης κοινωνίας κατά της βίας στο σχολείο αλλά και σε άλλα θεσμικά πλαίσια όπως η οικογένεια, η εργασία, ο αθλητισμός, κ.λπ.
Στο πλαίσιο της δράσης οι μαθητές/τριες συζήτησαν για τη βία και τον εκφοβισμό, τις μορφές, τα συναισθήματα της βίας και του εκφοβισμού, την αντιμετώπιση και πόσο σημαντικό είναι να σπάμε τη σιωπή και να αναφέρουμε φαινόμενα βίας και εκφοβισμού.
Στο πλαίσιο της δράσης επίσης οι μαθητές/τριες τραγούδησαν στοίχους που δημιουργήσαμε και μελοποιήσαμε με τη βοήθεια μητέρας μουσικού. Στις 11.00, οι μαθητές/τριες έσπασαν ταυτόχρονα από ένα μπαλόνι. Το σπάσιμο των μπαλονιών συμβολίζει το σπάσιμο της σιωπής και η ταυτόχρονη κίνηση συμβολίζει ότι ενώνουμε τις φωνές. Επίσης οι μαθητές φώναξαν δυνατά συνθήματα κατά της βίας και φόρεσαν μάσκες. Η δράση τελείωσε με επίσκεψη σε μαθητές του παρακείμενου Δημοτικού όπου τραγουδήσαμε το τραγούδι μας και μοιράσαμε την ενημερωτική αφίσα και μικρές δημιουργίες των μαθητών- μαθητριών μας με συνθήματα κατά της σχολικής βίας.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΠΡΩΤΩΝ ΒΟΗΘΕΙΩΝ
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΠΡΩΤΩΝ ΒΟΗΘΕΙΩΝ
Η Γνώση Πρώτων Βοηθειών αποδεικνύεται πολλές φορές σωτήρια για τη ζωή μικρών και μεγάλων !
Οι εκπαιδευτικοί του 13ου Νηπιαγωγείου Λάρισας είχαν την ευκαιρία την Τετάρτη 21 Φεβρουαρίου να επιμορφωθούν από τον Ερυθρό Σταυρό Λάρισας για τις πρώτες βοήθειες για παιδιά και ενήλικες. Η επιμόρφωση πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με το 25ο Δημοτικό Σχολείο Λάρισας.
Ευχαριστούμε θερμά την Κα Χριστίνα Γιώτσα, που με προθυμία ανταποκρίθηκε στο κάλεσμά μας, και με την εξαιρετική και πολύ χρήσιμη παρουσίασή της, ανανέωσε τις πολύτιμες γνώσεις, που ο καθένας μας πρέπει να έχει για την παροχή πρώτων βοηθειών σε πολλές και διαφορετικές περιπτώσεις.
Ενημέρωση για τη λήψη μέτρων προστασίας για τη μείωση μετάδοσης λοιμώξεων του αναπνευστικού»
Αγαπητοί γονείς
Σας ευχόμαστε ολόψυχα “Καλή χρονιά με υγεία και δημιουργικές μέρες ”
Με το άνοιγμα των σχολείων σας ενημερώνουμε για τα προληπτικά μέτρα που προτείνει ο ΕΟΔΥ (04-01-2024) και παρακαλούμε για την τήρησή τους εκ μέρους σας ως αναφορά την προσέλευση ή μη των παιδιών στο Νηπιαγωγείο.
Εάν κάποιος/α μαθητής/τρια παρουσιάζει συμπτώματα λοίμωξης του αναπνευστικού (πονόλαιμο,
βήχα, καταρροή) ή έχει θετικό αποτέλεσμα εργαστηριακού ελέγχου για αναπνευστικό παθογόνο
όπως SARS-CoV-2, ιό γρίπης ή RSV, συστήνεται να παραμένει στο σπίτι και να περιορίσει τις επαφές
του με άλλα άτομα.
➢ Η παραμονή στο σπίτι συστήνεται μέχρι την υποχώρηση ή βελτίωση των συμπτωμάτων και την
ολοκλήρωση τουλάχιστον 24 ωρών από την πλήρη υποχώρηση του πυρετού (χωρίς τη λήψη
αντιπυρετικών σκευασμάτων).
Σας ενημερώνουμε ακόμη ότι σύμφωνα με εγκύκλιο του υπουργείου δεν θα προσμετρώνται οι απουσίες λόγω ασθένειας από covid .
Υπενθυμίζουμε τέλος ότι η τήρηση του ωραρίου προσέλευσης και αποχώρησης των μαθητών- μαθητριών είναι απαραίτητη για την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου μας.