1Εργαστήρι Ταυτότητα –Τι είναι; (Ποιος είμαι; Τι μου αρέσει και τι όχι; Πώς είμαι;) Τι λένε οι άλλοι για μένα;
Τα παιδιά περιέγραψαν τον εαυτό τους και αναφέρθηκαν τόσο σε εξωτερικά όσο και σε εσωτερικά τους χαρακτηριστικά. Στη συνέχεια, ζωγράφισαν τον εαυτό τους αναφέροντας το βιολογικό τους φύλο.
Στη συνέχεια όλη η ομάδα ανέφερε από ένα θετικό χαρακτηριστικό για το κάθε παιδί.
Φτιάξαμε τις δικές μας ταυτότητες και τις τοποθετήσαμε πάνω στο ουράνιο τόξο σε όποιο χρώμα μας αρέσει
2Εργαστήρι Γνωριμία με το Φρίξο- Το σώμα μας Συναισθήματα
Δραστηριότητα 1η
Τα παιδιά γνωρίζουν το Φρίξο το σκαντζοχοιράκι που με τα γράμματα του θα μας εισάγει κάθε φορά στο θέμα της ημέρας.
Αγαπημένοι μου φίλοι και φίλες γεια σας και χαρά σας. Είμαι ο Φρίξος.
Έμαθα ότι σήμερα θα παίξετε με το σώμα και θα μάθετε για το σώμα σας. Εγώ έχω αγκάθια για να προστατεύομαι αλλά η μαμά μου λέει ότι εσείς έχετε κάτι που τα λένε ρούχα! Η μαμά λέει ότι εσείς αλλάζετε τα ρούχα σας αλλά εγώ δεν αλλάζω τα αγκάθια μου. Λοιπόν καλή διασκέδαση.
Δραστηριότητα 2η
Συζητουμε με τα παιδιά για το βιολογικό φύλο και τις διαφορές ανάμεσα σε αγόρι και κορίτσι.Όλοι λοιπόν έχουμε τα ίδια μέρη στο σώμα μας. Υπάρχουν όμως κάποια μέρη που είναι διαφορετικά στα αγόρια και στα κορίτσια. Αυτά είναι τα γεννητικά όργανα. Συζητάμε για τα
διαφορετικά γεννητικά όργανα του αγοριού και λέμε το όνομά τους (όρχεις και πέος) και για του κοριτσιού (αιδοίο και στήθος). Επίσης επισημαίνουμε τα οπίσθια (ποπός) Τα γεννητικά όργανα μεγαλώνουν όπως μεγαλώνει και όλο το σώμα μας. Επίσης όταν μεγαλώνουμε βγάζουμε και
περισσότερες τρίχες στην περιοχή των γεννητικών οργάνων. Γιατί στα κορίτσια το στήθος μεγαλώνει περισσότερο από ότι στα αγόρια; Συνδέουμε το στήθος των γυναικών με το θηλασμό.
Στη συνέχεια περνάμε το μήνυμα ότι τα γεννητικά μας όργανα είναι ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ και ΕΥΑΙΣΘΗΤΑ. Πώς προστατεύουμε τα γεννητικά μας όργανα; Πρέπει να δώσουμε στα παιδιά να καταλάβουν ότι τα γεννητικά όργανα τα καλύπτουμε διπλά (εσώρουχα καιρούχα) όχι γιατί ντρεπόμαστε αλλά γιατί πρέπει να τα προστατεύσουμε(ευαίσθητα και σημαντικά).
Δραστηριότητα 3η
Εισάγουμε στα παιδιά προβληματισμό σχετικά με εκφράσεις, που αναπαράγουν κοινωνικά στερεότυπα: «Οι γυναίκες δεν είναι καλοί οδηγοί. Οι άντρες δεν κάνουν δουλειές στο σπίτι.Τα
κορίτσια δεν γίνονται αρχηγοί κτλ.»
Συζητούμε για τη γνώμη τους. Τί τους κάνει να το πιστεύουν αυτό; Τα παιδιά αιτιολογούν τις
απαντήσεις τους. Δείχνουμε εικόνες, που καταρρίπτουν τα κοινωνικά στερεότυπα «Το να οδηγεί προσεκτικά και σωστά κάποιος/α δεν έχει σχέση με το αν είναι αγόρι ή κορίτσι, το να είναι καλός αρχηγός κάποιος δεν έχει σχέση με το αν είναι αγόρι ή κορίτσι κτλ.»
3η Διδακτική ώρα: Όλες οι αναδιατυπώσεις καταγράφονται και ενσωματώνονται σε ψηφιακή αφίσα που δημιουργούν τα παιδιά.
«Το να οδηγεί προσεκτικά και σωστά κάποιος/α δεν έχει σχέση με το αν είναι αγόρι ή κορίτσι, το να είναι καλός αρχηγός κάποιος δεν έχει σχέση με το αν είναι αγόρι ή κορίτσι κτλ.»
Δραστηριότητα 4η
Διαβάζουμε το βιβλίο” Το ξενοδοχείο των συναισθημάτων”.Συζητούμε για τα συναισθήματα και εστιάζουμε στα τέσσερα βασικά συναισθήματα χαρά λύπη φόβος και θυμός. Όλα τα συναισθήματα είναι αποδεκτά ωστόσο κάποια άβολα συναισθήματα μαθαίνουμε να τα διαχειριζόμαστε.
3ο Εργατήρι Οικογένεια πως γεννιούνται τα μωρά
Λαμβάνουμε καινούριο γράμμα από το Φρίξο όπου μας ενημερώνει ότι θα αποκτήσει αδερφάκι
Αγαπημένα μου παιδιά γεια σας και χαρά σας. Σήμερα είμαι πολύ χαρούμενος. Η μαμά και ο μπαμπάς μου μου είπαν ότι σε λίγο καιρό θα έχω ένα αδελφάκι. Η οικογένειά μου θα μεγαλώσει μου είπαν. Στην αρχή δεν κατάλαβα πως μπορεί να συμβεί αυτό. Ρώτησα αν θα παίρναμε ένα αδελφάκι από κάποιο μέρος που βρίσκονται τα αδελφάκια και περιμένουν να τα πάρουμε. Ή αν θα μας το έφερνε κάποιος στο σπίτι. Ρώτησα αν θα είναι μεγαλύτερο από εμένα και αν θα ξέρει να μιλά. Επίσης με ενδιέφερε πολύ να μάθω τι θα μπορούσα να παίζω μαζί του. Ρώτησα τόσα πολλά που η μαμά και ο μπαμπάς στο τέλος βάλαν τα γέλια και σήκωσαν τα χέρια ψηλά σα να τους σημάδευα με πιστόλι! Μετά μου έδειξαν μια μικρή ταινία για να λυθούν οι απορίες μου! Το ξέρατε ότι τα μωρά μεγαλώνουν στο σώμα της μαμάς σιγά σιγά! Το ξέρατε ότι τα μωρά γίνονται από τη μαμά και το μπαμπά μαζί! Απίστευτο! Η μαμά και ο μπαμπάς μου είπαν ότι αυτό που φτιάχνει τα παιδάκια και ενώνει τις οικογένειες είναι η αγάπη. Οι γονείς μου μου είπαν ότι τώρα με το νέο αδελφάκι μεγαλώνει η οικογένειά μας. Θα κάνουμε όλα τα πράγματα που κάναμε μέχρι τώρα αλλά για περισσότερους! Είχα μια αγωνία αν με το νέο αδελφάκι συνεχίσουμε να πηγαίνουμε εκδρομές και ταξίδια που τόσο μου αρέσουν, αν η μαμά μου θα έρχεται να με παίρνει από το σχολείο και αν θα έχω παιχνίδια για να παίζω. Δε θέλω το αδελφάκι να μου πάρει όλα τα παιχνίδια! Οι γονείς μου είπαν ότι αυτά τα πράγματα δεν αλλάζουν σε μια οικογένεια. Όχι μόνο θα έχω τα παιχνίδια μου αλλά σε λίγο καιρό θα έχω και παρέα για να παίζω όποτε θέλω. Τους ρώτησα αν το αδελφάκι μου θα είναι αγόρι σαν και μένα ή κορίτσι αλλά δεν ήξεραν να μου πουν. Λέτε να πρέπει να μάθω και κοριτσίστικα παιχνίδια; Γιατί όχι! Α! και κάτι ακόμα… όταν μου είπε η μαμά και ο μπαμπάς ότι η αγάπη δημιουργεί τα παιδάκια και ενώνει τις οικογένειες στην αρχή φοβήθηκα μήπως με πολλά παιδάκια τελειώσει η αγάπη του μπαμπά και της μαμάς… αλλά συμβαίνει κάτι φανταστικό. Οι γονείς μου είπαν ότι η αγάπη είναι «ανεξάντλητη». Αυτή ήταν δύσκολη λέξη για μένα. Σημαίνει ότι δεν τελειώνει ποτέ! Και επίσης ότι με όσους περισσότερους μοιράζεσαι αγάπη τόσο μεγαλύτερη αυτή γίνεται!! Τέλεια!! Εγώ λοιπόν σας αγαπώ όλους και την οικογένειά μου και το νέο μου αδελφάκι! Με πολλή αγάπη Ο φίλος σας ο Φρίξος
Ρωτάμε τα παιδιά για τις οικογένειες τους και τι γνωρίζουν γενικά για το θέμα . Γίνεται συζήτηση και βλέπουμε σχετικό βίντεο
4Εργαστήρι Προσωπικός και δημόσιος χώρος
Λαμβανουμε νέο γράμμα από το Φρίξο
Αγαπημένα μου παιδιά γεια σας και χαρά σας, Τον τελευταίο καιρό έχω μπει σε μεγάλους μπελάδες. Απορώ κι εγώ πως τα έκανα έτσι. Είστε έτοιμοι να ακούσετε πόσο θάλασσα τα έχω κάνει…!! Πριν λίγες μέρες με κάλεσαν σε ένα σχολείο της πόλης σας για να γνωρίσω τα παιδιά. Καθώς περπατούσα στο σχολείο, βρέθηκα στις τουαλέτες. Μπήκα μέσα και ενώ τις εξερευνούσα, παρατήρησα ότι υπήρχε ένα κενό ανάμεσα στην πόρτα και το πάτωμα. Χωρίς να το πολυσκεφτώ, έσκυψα για να δω τι υπήρχε μέσα. Τότε άκουσα ένα παιδάκι να φωνάζει δυνατά σε μένα σα να μην ήταν σωστό αυτό που είχα κάνει. Τρόμαξα τόσο πολύ που έφυγα τρέχοντας και πήγα στην τάξη που με είχαν καλέσει.Προσπάθησα να ηρεμήσω για να ακούσω το μάθημα. Ξαφνικά, με έπιασε μια έντονη φαγούρα στα γεννητικά μου όργανα. Πριν το καταλάβω άρχισα να ξύνομαι. Η δασκάλα με είδε και μου έκανε την παρατήρηση. Μετά από λίγο ζήτησα να πάω στην τουαλέτα. Μπήκα μέσα για να κάνω την ανάγκη μου. «Ουφ» σκέφτηκα «τέλειωσαν ταπροβλήματα… εδώ δεν θα με ενοχλήσει κανείς… άλλωστε είναι ιδιωτικός χώρος». Τι ήθελα να το πω; Μετά από λίγο άρχισαν πάλι οι φωνές και οι διαμαρτυρίες… «Άντε βγες…. Τι κάνεις τόση ώρα; Μία ώρα τώρα είσαι μέσα… Θέλουν κι άλλοι να χρησιμοποιήσουν την τουαλέτα… δεν είναι μόνο για σένα!». Έφυγα γρήγορα λυπημένος και πήρα το δρόμο για το σπίτι. Την επόμενη μέρα σκέφτηκα να πάω μια βόλτα στην πλατεία για να ξεσκάσω. Όταν έφτασα εκεί, κατέβασα το παντελόνι μου κι έκανα την ανάγκη μου στην πλατεία κι όλοι με κοιτούσαν φωνάζοντας κάτι που δεν το πολυκατάλαβα… ότι είναι, λέει, δημόσιος χώρος. Τι είναι ο δημόσιος χώρος; Και γιατί πουθενά δεν μπορώ να κάνω την ανάγκη μου με την ησυχία μου; Γύρισα σπίτι γρήγορα χωρίς πολλή-πολλή όρεξη. Έκατσα στο δωμάτιο μου και πήρα το τάμπλετ της μαμάς. Μπήκα στα e-mail της και άρχιζα να χαζεύω για να ξεχαστώ αλλά πού τέτοια τύχη! Ούτε αυτό κράτησε για πολύ. Σε λίγο μπήκε η μαμά και έψαχνε το τάμπλετ. Είδε πως το είχα εγώ και μου ζήτησε να της το δώσω. Μόλις, όμως, είδε πως είχα μπει στα e-mail της έγινε κόκκινη από θυμό και μου είπε πως αυτό δεν επιτρέπεται. Κλείστηκα στο δωμάτιό μου θυμωμένος και στεναχωρημένος… «Όλοι μαζί μου τα βάζουν!», σκέφτηκα. Και δεν έφτανε μόνο αυτό αλλά βγαίνοντας, για να πάω στην τουαλέτα, ανοίγω την πόρτα και τι να δω; Την θεία μου να κάνει την ανάγκη της. Πριν καταλάβω τι συνέβαινε, η θεία μου άρχισε να φωνάζει κάτι που δεν τοπολυκατάλαβα… ότι το μπάνιο είναι προσωπικός χώρος. Αχ! Δεν θα βρω ποτέ ηρεμία… Τελικά τι έπρεπε να είχα κάνει; Περιμένω τη γνώμη σας!!! Με πολλή αγάπη Ο φίλος σας ο Φρίξος
Με αφορμή το γράμμα του Φρίξου συζητουμε με τα παιδιά για τις έννοιες«δημόσιος» και «προσωπικός» χώρος. Προσπαθούμε να εκμαιεύσουμε τις διαφορές. Ένας δημόσιος χώρος είναι εύκολα προσβάσιμος από τους περισσότερους. Το σπίτι μας όμως είναι κατεξοχήν ιδιωτικός / προσωπικός χώρος. Αλλά και μέσα στο σπίτι μας έχουμε κάποια δωμάτια που είναι«προσωπικοί χώροι» και κάποια για όλη την οικογένεια, εδώ μπορούμε να συζητήσουμε και τη λέξη «κοινόχρηστος». Μπορούμε να πούμε στα παιδιά ότι το σπίτι είναι ο προσωπικός χώρος της κάθε οικογένειας και μέσα στο σπίτι έχουμε τους ατομικούς προσωπικούς χώρους (μπάνιο) και τους
κοινόχρηστους.
Παίζουμε παιχνίδι με φωτογραφίες πλαστικοποιημένες
5ο Εργαστήρι Τα καλά και τα κακά μυστικά
Διαβάζουμε στα παιδιά το γράμμα του Φρίξου
Αγαπημένοι μου φίλοι γεια σας και χαρά σας!
Σας γράφω κρυφά γιατί αυτό που θέλω να σας πω μου είπαν να το κρατήσω μυστικό! Αλλά εγώ δε μπορώ άλλο και θέλω, νιώθω άσχημα! Πρέπει να το μοιραστώ με κάποιον. Πριν λίγες μέρες συνέβη κάτι στο δάσος. Είχα πάει να μαζέψω λουλούδια για τη μαμά μου όταν ξαφνικά είδα να βγαίνει τρέχοντας από το σπίτι της αλεπούς ένα αρκουδάκι. Αυτό το αρκουδάκι εγώ το ήξερα από το σχολείο αλλά δε ξέρω το όνομά του. Πηγαίνει σε μικρότερη τάξη. Ξαφνιάστηκα όταν είδα το αρκουδάκι να πετάγεται τόσο γρήγορα και μάλιστα είμαι σίγουρος ότι έκλαιγε κιόλας! Σκεφτόμουν τι να κάνω με αυτό το ξαφνικό συναπάντημα και αν θα πρέπει να του φωνάξω να σταματήσει, όταν βγήκε από το σπίτι και η αλεπού. Με είδε αμέσως! Εγώ, να πω την αλήθεια, πάγωσα γιατί με κοίταξε πολύ πολύ άγρια. Δεν κουνήθηκα από τη θέση μου. Τότε η αλεπού γύρισε και μου είπε με άγρια φωνή: Αν μάθω ότι είπες κάπου αυτό που είδες θα σε βρω και θα σου βγάλω τα αγκάθια ένα – ένα! Μετά γύρισε στο σπίτι της. Γύρισα κι εγώ στο δικό μου. Αγαπημένοι μου φίλοι ήθελα πολύ να πω στη μαμά μου τι συνέβη αλλά φοβόμουν. Έτσι δεν είπα τίποτε! Την άλλη μέρα είδα το αρκουδάκι στο σχολείο. Έδειχνε πολύ λυπημένος. Καθόταν σε μια γωνία και δεν έπαιζε με κανένα ζωάκι. Δεν ξέρω αν με είχε δει και αν ξέρει ότι ξέρω το μυστικό του! Δε ξέρω τι να κάνω; Φοβάμαι την αλεπού αλλά κάτι μέσα στην καρδιά μου λέει ότι πρέπει να μιλήσω για αυτό που είδα; Να το πω στη δασκάλα μου; Εσείς τι θα κάνατε αν σας έλεγαν να κρατήσετε ένα κακό μυστικό; Βοήθεια καλοί μου φίλοι! Με αγάπη. Ο φίλος σας ο Φρίξος
Λέμε στα παιδιά ότι θα παίξουμε το παιχνίδι των καλών και των κακών μυστικών. Λέμε ότι θα κάνουμε πρόβα δύο τραγουδάκια: Το καλό το μυστικό στην καρδιά μου το κρατώ! Το κακό το μυστικό στη μαμά μου/ μπαμπά μου θα το πω!
Χωρίσαμε τα παιδιά σε ομάδες και τους είπαμε διάφορα μυστικά όπως
Μη τολμήσεις να πεις ότι εγώ έδειρα το Γιάννη!
Μην πεις το πάρτι έκπληξη που ετοιμάζει ο μπαμπάς για τα γενέθλια της μαμάς!
Μη τολμήσεις να πεις ότι έσπασα το τζάμι
Μην πεις ότι αγοράσαμε δώρο στη δασκάλα!
Μη τολμήσεις να πεις ότι πήρα τους μαρκαδόρους!
Μη τολμήσεις να πεις ότι κατεβάσαμε το παντελόνι του Στέλιου στις τουαλέτες!
Μην πεις ότι θα έρθει κλόουν στην αποκριάτικη γιορτή του σχολείου!
Μην πεις ότι θα πάμε εκδρομή την Πέμπτη.
Μη τολμήσεις να πεις ότι έσκασα το λάστιχο του αυτοκινήτου!
Οι άλλες ομάδες προσπαθούν να καταλάβουν από τις αντιδράσεις των παιδιών αν είπαμε ένα καλό ή κακό μυστικό
Με αυτή την ευκαιρία παρουσιάζουμε και τον αριθμό του Χαμόγελου τουΠαιδιού 1056.
Συζητάμε με τα παιδιά για το καλό και το κακό μυστικό αλλά επίσης για την καλή και την κακή αγκαλιά! Περνάμε το μήνυμα ότι το σώμα μας είναι ιδιωτικό, ότι τα γεννητικά μας όργανα είναι ιδιωτικά και κανένας δεν έχει δικαίωμα να τα αγγίζει παρά μόνο οι γονείς μας όταν μας φροντίζουν στο μπάνιο και ο γιατρός όταν μας εξετάζει. Επίσης ότι όταν νιώθουμε άσχημα για κάτι που μας λένε ή που μας κάνουνε στο σώμα έχουμε το δικαίωμα να μιλήσουμε σε κάποιον άνθρωπο της εμπιστοσύνης
Φύλλο εργασίας Το καλό και το κακό μυστικό
6Εργαστήρι Γνωριμία με την Κίκο Ο κανόνας του εσώρουχου
Παρουσιάζουμε στα παιδιά την Κίκο και τον κανόνα του εσώρουχου
1ο εργαστήρι “Μια φορά κι έναν καιρό ήταν το σκάκι”
1η Δραστηριότητα: Ανάγνωση του παραμυθιού “Μια φορά κι έναν καιρό ήταν το σκάκι” (Γιουβαντσιούδη Κώστα & Μουσιάδου Ειρήνης) – Παρακολούθηση σχετικού βίντεο
2η Δραστηριότητα
Συσχέτιση των χαρακτήρων της ιστορίας με τα κομμάτια του παιχνιδιού.
3η Δραστηριότητα: συζήτηση γύρω από το σκάκι με τα παιδιά, με στόχο τη διερεύνηση των πρότερων γνώσεών τους σχετικά με το πνευματικό άθλημα και δημιουργια εννοιολογικού χάρτη.
2ο εργαστήρι Η σκακιέρα
Δραστηριότητα 1η
Παρουσιάζουμε στα παιδιά την σκακιέρα και εξηγούμε ότι υπάρχουν κάθετες διαγώνιες και οριζόντιες γραμμές
Δραστηριότητα 2η
Δημιουργούμε επιδαπέδια σκακιέρα και πιόνια, μαθαίνουμε την ονομασία κάθε τετραγώνου και τοποθετούμε αντικείμενα δίνοντας στα παιδιά το όνομα του τετραγώνου.
3ο εργαστήρι Τα πιόνια και η αξία τους
Τοποθετούμε τα πιόνια στη σκακιέρα
4ο εργαστήρι Οι κανόνες του παιχνιδιού Οι κινήσεις από τα πιόνια
1η Δραστηριότητα: προβολή του video: Η Κάτια και ο Άρης μας μαθαίνουν Σκάκι – Οι κανόνες του παιχνιδιούσε 10′- Laws of Chess in 10′:
2 παίκτες
Το ξύλινο ταμπλό περιλαμβάνει 64 τετράγωνα, εναλλάξ λευκά και μαύρα, στοιχημένα σε 8 σειρές και 8 στήλες. Το ταμπλό τοποθετείται στο τραπέζι με τέτοιο τρόπο ώστε να υπάρχει, τόσο για
τον έναν όσο για τον άλλον παίκτη, λευκό τετράγωνο στην κάτω δεξιά γωνία του ταμπλό.
Κάθε παίκτης στη σειρά του κινεί ένα πιόνι
Στόχος του παιχνιδιού είναι να αιχμαλωτίσουμε το βασιλιά του αντιπάλου ενώ οι στρατιώτες τον προστατεύουν. Με τον ίσκιο τους σχηματίζουν μια κορώνα.
Μαθαίνουμε τις κινήσεις από τα πιόνια
Βασιλιάς:
Ο Βασιλιάς είναι το σημαντικότερο πιόνι. Αν αιχμαλωτιστεί, ο αντίπαλος κερδίζει αυτομάτως.Κινείται ένα τετράγωνο κάθε φορά γιατί είναι γέρος και μπορεί να κινηθεί προς όλες τις κατευθύνσεις .Ο Βασιλιάς απαγορεύεται να βρεθεί σε τετράγωνο που απειλείται, ενώ μπορεί να αιχμαλωτίζει άλλα πιόνια. Σε αντίθεση με όλα τα υπόλοιπα πιόνια, δεν μπορεί να αιχμαλωτιστεί χωρίς προειδοποίηση (χωρίς ο αντίπαλος να πει: «ρουά»).Συμπληρώνουμε αντίστοιχο πιόνι φύλλο εργασίας.
Για κάθε νέο πιόνι που μαθαίνουμε παρκολουθούμε βίντεο και εξασκούμαστε στις κινήσεις μέσα από την ιστοσελιδα https://www.chesskid.com/lessons
Πύργος:
Ο Πύργος κινείται οριζόντια ή κάθετα, όσα τετράγωνα θέλει ο παίκτης. Μπορεί να επιτίθεται και να αιχμαλωτίζει αντίπαλα πιόνια, που βρίσκονται οπουδήποτε στον διάδρομο κίνησής του.
Αξιωματικός:
Ο Αξιωματικός κινείται διαγώνια, όσα τετράγωνα θέλει ο παίκτης. Από τους δύο Αξιωματικούς, ο ένας μπορεί να κινηθεί μόνο σε μαύρα τετράγωνα ενώ ο άλλος μόνο σε λευκά .
εργαστήρι 5 Οι κανόνες του παιχνιδιού Οι κινήσεις από τα πιόνια
Άλογο:
Το άλογο κινείται σε σχήμα Γ, προς όλες τις κατευθύνσεις. Π.χ. ένα τετράγωνο μπροστά και δύο πλάγια ή δύο τετράγωνα μπροστά και ένα πλάγια. Είναι το μόνο πιόνι που μπορεί να περάσει πάνω από άλλα πιόνια.
Βασίλισσα:
Η Βασίλισσα είναι το δυνατότερο πιόνι,αφού μπορεί και κινείται οριζόντια ή κάθετα, όπως ο Πύργος ή διαγώνια, όπως ο Αξιωματικός, όσα τετράγωνα θέλει ο παίκτης και σε όλο το μήκος
και πλάτος του ταμπλό.
Στρατιώτης:
Ο Στρατιώτης είναι το πιο εύκολο πιόνι στο να αιχμαλωτιστεί. Κινείται μόνο μπροστά και ένα τετράγωνο κάθε φορά, εκτός από την πρώτη του κίνηση που μπορεί να κινηθεί 2 τετράγωνα. Ο Στρατιώτης μπορεί να αιχμαλωτίζει πιόνιατου αντιπάλου του μόνο διαγώνια.
Όταν ένας Στρατιώτης φτάσει στην άλλη άκρη του ταμπλό, τότε μπορεί ναπροαχθεί σε οποιοδήποτε άλλο πιόνι θέλει ο παίκτης .
Παρακολουθούμε διαδικτυακά την παρουσίαση του βιβλίου της Κωνσταντίνας Αρμενιάκου “Οι ιππότες της ελευθερίας” και τα παιδιά ζωγραφίζουν πως φαντάζονται την Ελευθερία.
Όμως το πιο σημαντικό πράγμα είναι η ειρήνη. Διαβάζουμε το βιβλίο “Ο σπόρος της ειρήνης”
Και ζωγραφίζουμε τι είναι ειρήνη για τον καθένα από εμάς.
Σας ενημερώνουμε ότι οι εγγραφές για τα νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2025-2026 θα γίνουν από 5 έως 24 Μαρτίου. Εγγράφονται τα παιδιά που έχουν γεννηθεί το 2021. Παρακάτω ακολουθούν οδηγίες για την εγγραφή.
Στο 13ο Δημοτικό Σχολείο και 13ο Νηπιαγωγείο Κέρκυρας εγγράφονται οι
μαθητές που διαμένουν: Μιλτιάδου Μαργαρίτη (μονοί-ζυγοί αριθμοί) μέχρι το ύψος της 8ης παρόδου, 2η, 3η,4η, 5η, 6η, 7η και 8η πάροδοι Μιλτιάδου Μαργαρίτη μονοί και ζυγοί αριθμοί. Ιουλίας Ανδρεάδη Aπό την συμβολή των οδών Μιλτιάδη Μαργαρίτη μέχρι το ύψος της
Πλατυτέρας μόνο οι ζυγοί αριθμοί.
Οι οδοί Ιατρού Μεταλληνού, Σάμου, πάροδος Ερωτόκριτου Μωραϊτη, Ερωτόκριτου Μωραϊτη, ιατρού Γεωργίου Μακρή και αιματολόγου Πολίτη
Σήμερα στο σχολείο μας μας επισκέφτηκε η συνάδελφος και συγγραφέας Ευθυμία Ανδριώτη και μας παρουσίασε το βιβλίο της “Αχ Κουνελάκι κουνελάκι” Τα παιδιά πέρασαν καταπληκτικά και κατά την αφήγηση του παραμυθιού αλλά και με τις δραστηριότητες που συνόδεψαν το παραμύθι.
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή