Ήρθε η Πασχαλιά

Το Πάσχα έφτασε και μαθαίνουμε για το Χριστό τα θαύματα , τα πάθη και την ανάσταση του.

Όταν μεγάλωσε ο Χριστός μαζι με τους 12 μαθητές του δίδασκε στους ανθρώπους αξίες για τη ζωή

.Stigmiotypo othonhs 2025 04 14 143448 Stigmiotypo othonhs 2025 04 14 143514 Stigmiotypo othonhs 2025 04 14 143537

Οι 12 μαθητές.

Stigmiotypo othonhs 2025 04 14 144018 Stigmiotypo othonhs 2025 04 14 144000

Μάθαμε για τα θαύματα του Χριστού.

Και  ζωγραφίσαμε όποιο μας εντυπωσίασε

IMG 20250403 103208559 MF PORTRAIT IMG 20250403 103236230 MF PORTRAIT IMG 20250403 103257146 MF PORTRAIT IMG 20250403 103307330 MF PORTRAIT IMG 20250403 103342683 MF PORTRAIT IMG 20250403 103434919 MF PORTRAIT IMG 20250403 103635195 IMG 20250403 103649475 IMG 20250403 103700178 IMG 20250403 103923035 IMG 20250403 103956463 IMG 20250403 102936932 IMG 20250403 103011013 IMG 20250403 103134573 MF PORTRAIT IMG 20250403 103153241 MF PORTRAIT

Στη συνέχεια μαθαίνουμε για την ιστορία του Πάσχα

και φτιάχνουμε κατασκευή.

IMG 20250410 075453216 IMG 20250410 075448311

Στη συνέχεια μιλάμε για τα έθιμα του Πάσχα.

Το Σάββατο του Λαζάρου φτιάχνουμε Λαζαράκια και λέμε τα κάλαντα.

Τα δικά μας λαζαράκια.

IMG 20250410 074955484 IMG 20250410 074950729

…και οι κατασκεύες μας.

IMG 20250410 082510818 MF PORTRAIT IMG 20250410 082533574 MF PORTRAIT IMG 20250410 090117790 eikona Viber 2025 04 11 10 20 31 892 eikona Viber 2025 04 11 10 22 47 991 eikona Viber 2025 04 11 10 22 48 109 eikona Viber 2025 04 11 10 22 48 237 eikona Viber 2025 04 11 10 22 48 318 eikona Viber 2025 04 11 10 22 48 370 IMG 20250410 074757093 IMG 20250410 074801678 IMG 20250410 074844306 IMG 20250410 074915769 IMG 20250410 075055697 IMG 20250410 075059947 IMG 20250410 075217675 IMG 20250410 075240365 IMG 20250410 082436920

Καλή Ανάσταση και Καλό Πάσχα!!!!!

 

 

 

Εργαστήρι δεξιοτήτων

1Εργαστήρι Ταυτότητα –Τι είναι; (Ποιος είμαι; Τι  μου αρέσει και τι όχι; Πώς είμαι;) Τι λένε οι άλλοι για μένα;

Τα παιδιά περιέγραψαν τον εαυτό τους και αναφέρθηκαν τόσο σε εξωτερικά όσο και σε εσωτερικά τους χαρακτηριστικά. Στη συνέχεια, ζωγράφισαν τον εαυτό τους αναφέροντας το βιολογικό τους φύλο.

Στη συνέχεια όλη η ομάδα ανέφερε από ένα θετικό χαρακτηριστικό για το κάθε παιδί.



Λήψη αρχείου

Φτιάξαμε τις δικές μας ταυτότητες και τις τοποθετήσαμε πάνω στο ουράνιο τόξο σε όποιο χρώμα μας αρέσει

 

 

IMG 20250331 095919334

 

2Εργαστήρι Γνωριμία με το Φρίξο-  Το σώμα μας  Συναισθήματα

Δραστηριότητα 1η

Τα παιδιά γνωρίζουν το Φρίξο το σκαντζοχοιράκι που με τα γράμματα του θα μας εισάγει κάθε φορά στο θέμα της ημέρας.

Stigmiotypo othonhs 2025 04 26 094003

Αγαπημένοι μου φίλοι και φίλες γεια σας και χαρά σας.
Είμαι ο Φρίξος.

Έμαθα ότι  σήμερα θα παίξετε με το σώμα και θα μάθετε για το σώμα σας. Εγώ έχω αγκάθια για να προστατεύομαι αλλά η μαμά μου λέει ότι εσείς έχετε κάτι που τα λένε ρούχα! Η μαμά λέει ότι εσείς αλλάζετε τα ρούχα σας αλλά εγώ δεν αλλάζω τα αγκάθια μου. Λοιπόν καλή διασκέδαση.

Δραστηριότητα 2η

Συζητουμε με τα παιδιά για το βιολογικό φύλο και τις διαφορές ανάμεσα σε αγόρι και κορίτσι.Όλοι λοιπόν έχουμε τα ίδια μέρη στο σώμα μας. Υπάρχουν όμως κάποια μέρη που είναι διαφορετικά στα αγόρια και στα κορίτσια. Αυτά είναι τα  γεννητικά όργανα.  Συζητάμε  για τα
διαφορετικά γεννητικά όργανα του αγοριού και λέμε  το όνομά τους (όρχεις και πέος) και για του κοριτσιού (αιδοίο και στήθος). Επίσης επισημαίνουμε  τα οπίσθια (ποπός)  Τα γεννητικά όργανα μεγαλώνουν όπως μεγαλώνει και όλο το σώμα μας. Επίσης όταν μεγαλώνουμε βγάζουμε και
περισσότερες τρίχες στην περιοχή των γεννητικών οργάνων. Γιατί στα κορίτσια το στήθος μεγαλώνει περισσότερο από ότι στα αγόρια; Συνδέουμε το στήθος των γυναικών με το θηλασμό.

Στη συνέχεια περνάμε  το μήνυμα ότι τα γεννητικά μας όργανα είναι ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ και ΕΥΑΙΣΘΗΤΑ.  Πώς προστατεύουμε τα γεννητικά μας όργανα;  Πρέπει να δώσουμε στα παιδιά να καταλάβουν ότι τα γεννητικά όργανα τα καλύπτουμε διπλά (εσώρουχα καιρούχα) όχι γιατί ντρεπόμαστε αλλά γιατί πρέπει να τα προστατεύσουμε(ευαίσθητα και σημαντικά).

Δραστηριότητα 3η

Εισάγουμε  στα παιδιά προβληματισμό σχετικά με εκφράσεις, που αναπαράγουν κοινωνικά
στερεότυπα: «Οι γυναίκες δεν είναι καλοί οδηγοί. Οι άντρες δεν κάνουν δουλειές στο σπίτι.Τα
κορίτσια δεν γίνονται αρχηγοί κτλ.»
Συζητούμε  για τη γνώμη τους. Τί τους κάνει να το πιστεύουν αυτό; Τα παιδιά αιτιολογούν τις
απαντήσεις τους. Δείχνουμε  εικόνες, που καταρρίπτουν τα κοινωνικά στερεότυπα  «Το να οδηγεί προσεκτικά και σωστά κάποιος/α δεν έχει σχέση με το αν είναι αγόρι ή κορίτσι, το να είναι καλός αρχηγός κάποιος δεν έχει σχέση με το αν είναι αγόρι ή κορίτσι κτλ.»

Stigmiotypo othonhs 2025 04 26 112242 Stigmiotypo othonhs 2025 04 26 112406 Stigmiotypo othonhs 2025 04 26 112458 Stigmiotypo othonhs 2025 04 26 112549 Stigmiotypo othonhs 2025 04 26 112655 Stigmiotypo othonhs 2025 04 26 112006 Stigmiotypo othonhs 2025 04 26 112126 Stigmiotypo othonhs 2025 04 26 112152
3η Διδακτική ώρα: Όλες οι αναδιατυπώσεις καταγράφονται και ενσωματώνονται σε ψηφιακή αφίσα που δημιουργούν τα παιδιά.

«Το να οδηγεί προσεκτικά και σωστά κάποιος/α δεν έχει σχέση με το αν είναι αγόρι ή κορίτσι, το να είναι καλός αρχηγός κάποιος δεν έχει σχέση με το αν είναι αγόρι ή κορίτσι κτλ.»

 

Δραστηριότητα 4η

Διαβάζουμε το βιβλίο” Το ξενοδοχείο των συναισθημάτων”.Συζητούμε για τα συναισθήματα και εστιάζουμε στα τέσσερα βασικά συναισθήματα χαρά λύπη φόβος και θυμός. Όλα τα συναισθήματα είναι αποδεκτά ωστόσο κάποια άβολα συναισθήματα μαθαίνουμε να τα διαχειριζόμαστε.

IMG 20250402 095538212 1

thymos

 

3ο  Εργατήρι  Οικογένεια πως γεννιούνται τα μωρά

Λαμβάνουμε καινούριο γράμμα από το Φρίξο όπου μας ενημερώνει ότι θα αποκτήσει αδερφάκι

Αγαπημένα μου παιδιά γεια σας και χαρά σας.
Σήμερα είμαι πολύ χαρούμενος. Η μαμά και ο μπαμπάς μου μου είπαν ότι σε λίγο καιρό θα έχω ένα αδελφάκι. Η οικογένειά μου θα μεγαλώσει μου είπαν. Στην αρχή δεν κατάλαβα πως μπορεί να συμβεί αυτό. Ρώτησα αν θα παίρναμε ένα αδελφάκι από κάποιο μέρος που βρίσκονται τα αδελφάκια και περιμένουν να τα πάρουμε. Ή αν θα μας το έφερνε κάποιος στο σπίτι. Ρώτησα αν θα είναι μεγαλύτερο από εμένα και αν θα ξέρει να μιλά. Επίσης με ενδιέφερε πολύ να μάθω τι θα μπορούσα να παίζω μαζί του. Ρώτησα τόσα πολλά που η μαμά και ο μπαμπάς στο τέλος βάλαν τα γέλια και σήκωσαν τα χέρια ψηλά σα να τους σημάδευα με πιστόλι! Μετά μου έδειξαν μια
μικρή ταινία για να λυθούν οι απορίες μου! Το ξέρατε ότι τα μωρά μεγαλώνουν στο
σώμα της μαμάς σιγά σιγά! Το ξέρατε ότι τα μωρά γίνονται από τη μαμά και το μπαμπά μαζί! Απίστευτο! Η μαμά και ο μπαμπάς μου είπαν ότι αυτό που φτιάχνει τα παιδάκια και ενώνει τις οικογένειες είναι η αγάπη.
Οι γονείς μου μου είπαν ότι τώρα με το νέο αδελφάκι μεγαλώνει η οικογένειά μας.
Θα κάνουμε όλα τα πράγματα που κάναμε μέχρι τώρα αλλά για περισσότερους! Είχα
μια αγωνία αν με το νέο αδελφάκι συνεχίσουμε να πηγαίνουμε εκδρομές και ταξίδια
που τόσο μου αρέσουν, αν η μαμά μου θα έρχεται να με παίρνει από το σχολείο και
αν θα έχω παιχνίδια για να παίζω. Δε θέλω το αδελφάκι να μου πάρει όλα τα
παιχνίδια! Οι γονείς μου είπαν ότι αυτά τα πράγματα δεν αλλάζουν σε μια οικογένεια.
Όχι μόνο θα έχω τα παιχνίδια μου αλλά σε λίγο καιρό θα έχω και παρέα για να
παίζω όποτε θέλω. Τους ρώτησα αν το αδελφάκι μου θα είναι αγόρι σαν και μένα ή
κορίτσι αλλά δεν ήξεραν να μου πουν. Λέτε να πρέπει να μάθω και κοριτσίστικα
παιχνίδια; Γιατί όχι!
Α! και κάτι ακόμα… όταν μου είπε η μαμά και ο μπαμπάς ότι η αγάπη δημιουργεί τα παιδάκια και ενώνει τις οικογένειες στην αρχή φοβήθηκα μήπως με πολλά παιδάκια τελειώσει η αγάπη του μπαμπά και της μαμάς… αλλά συμβαίνει κάτι φανταστικό. Οι γονείς μου είπαν ότι η αγάπη είναι «ανεξάντλητη». Αυτή ήταν δύσκολη λέξη για μένα. Σημαίνει ότι δεν τελειώνει ποτέ! Και επίσης ότι με όσους περισσότερους μοιράζεσαι αγάπη τόσο μεγαλύτερη αυτή γίνεται!!
Τέλεια!! Εγώ λοιπόν σας αγαπώ όλους και την οικογένειά μου και το νέο μου
αδελφάκι!
Με πολλή αγάπη
Ο φίλος σας ο Φρίξος

Ρωτάμε τα παιδιά για τις οικογένειες τους και τι γνωρίζουν γενικά για το θέμα . Γίνεται συζήτηση και βλέπουμε σχετικό βίντεο

 

4Εργαστήρι Προσωπικός και δημόσιος χώρος

Λαμβανουμε νέο γράμμα από το Φρίξο

Αγαπημένα μου παιδιά γεια σας και χαρά σας,
Τον τελευταίο καιρό έχω μπει σε μεγάλους μπελάδες. Απορώ κι εγώ πως τα έκανα έτσι. Είστε έτοιμοι να ακούσετε πόσο θάλασσα τα έχω κάνει…!! Πριν λίγες μέρες με κάλεσαν σε ένα σχολείο της πόλης σας για να γνωρίσω τα παιδιά. Καθώς περπατούσα στο σχολείο, βρέθηκα στις τουαλέτες. Μπήκα μέσα και ενώ τις εξερευνούσα, παρατήρησα ότι υπήρχε ένα κενό ανάμεσα στην πόρτα και το πάτωμα. Χωρίς να το πολυσκεφτώ, έσκυψα για να δω τι υπήρχε μέσα. Τότε άκουσα ένα παιδάκι να φωνάζει δυνατά σε μένα σα να μην ήταν σωστό αυτό που είχα κάνει.
Τρόμαξα τόσο πολύ που έφυγα τρέχοντας και πήγα στην τάξη που με είχαν καλέσει.Προσπάθησα να ηρεμήσω για να ακούσω το μάθημα. Ξαφνικά, με έπιασε μια έντονη φαγούρα στα γεννητικά μου όργανα. Πριν το καταλάβω άρχισα να ξύνομαι. Η δασκάλα με είδε και μου έκανε την παρατήρηση. Μετά από λίγο ζήτησα να πάω στην τουαλέτα. Μπήκα μέσα για να κάνω την ανάγκη μου. «Ουφ» σκέφτηκα «τέλειωσαν ταπροβλήματα… εδώ δεν θα με ενοχλήσει κανείς… άλλωστε είναι ιδιωτικός χώρος». Τι ήθελα να το πω; Μετά από λίγο άρχισαν πάλι οι φωνές και οι διαμαρτυρίες… «Άντε βγες…. Τι κάνεις τόση ώρα; Μία ώρα τώρα είσαι μέσα… Θέλουν κι άλλοι να
χρησιμοποιήσουν την τουαλέτα… δεν είναι μόνο για σένα!». Έφυγα γρήγορα λυπημένος και πήρα το δρόμο για το σπίτι. Την επόμενη μέρα σκέφτηκα να πάω μια βόλτα στην πλατεία για να ξεσκάσω. Όταν έφτασα εκεί, κατέβασα το παντελόνι μου κι έκανα την ανάγκη μου στην πλατεία κι όλοι με κοιτούσαν φωνάζοντας κάτι που δεν το πολυκατάλαβα… ότι είναι, λέει, δημόσιος χώρος. Τι είναι ο δημόσιος χώρος; Και γιατί πουθενά δεν μπορώ να κάνω την ανάγκη μου με την ησυχία μου;
Γύρισα σπίτι γρήγορα χωρίς πολλή-πολλή όρεξη. Έκατσα στο δωμάτιο μου και πήρα το τάμπλετ της μαμάς. Μπήκα στα e-mail της και άρχιζα να χαζεύω για να ξεχαστώ αλλά πού τέτοια τύχη! Ούτε αυτό κράτησε για πολύ. Σε λίγο μπήκε η μαμά και έψαχνε το τάμπλετ. Είδε πως το είχα εγώ και μου ζήτησε να της το δώσω. Μόλις, όμως, είδε πως είχα μπει στα e-mail της έγινε κόκκινη από θυμό και μου είπε πως αυτό δεν επιτρέπεται.
Κλείστηκα στο δωμάτιό μου θυμωμένος και στεναχωρημένος… «Όλοι μαζί μου τα βάζουν!», σκέφτηκα. Και δεν έφτανε μόνο αυτό αλλά βγαίνοντας, για να πάω στην τουαλέτα, ανοίγω την πόρτα και τι να δω; Την θεία μου να κάνει την ανάγκη της. Πριν καταλάβω τι συνέβαινε, η θεία μου άρχισε να φωνάζει κάτι που δεν τοπολυκατάλαβα… ότι το μπάνιο είναι προσωπικός χώρος.
Αχ! Δεν θα βρω ποτέ ηρεμία…  Τελικά τι έπρεπε να είχα κάνει;
Περιμένω τη γνώμη σας!!!
Με πολλή αγάπη
Ο φίλος σας ο Φρίξος

Με αφορμή το γράμμα του Φρίξου συζητουμε  με τα παιδιά για τις έννοιες«δημόσιος» και «προσωπικός» χώρος. Προσπαθούμε να εκμαιεύσουμε τις διαφορές. Ένας δημόσιος χώρος είναι εύκολα προσβάσιμος από τους περισσότερους. Το σπίτι μας όμως είναι κατεξοχήν ιδιωτικός / προσωπικός χώρος. Αλλά και μέσα στο σπίτι μας έχουμε κάποια δωμάτια που είναι«προσωπικοί χώροι» και κάποια για όλη την οικογένεια, εδώ μπορούμε να συζητήσουμε και τη λέξη «κοινόχρηστος». Μπορούμε να πούμε στα παιδιά ότι το σπίτι είναι ο προσωπικός χώρος της κάθε οικογένειας και μέσα στο σπίτι έχουμε τους ατομικούς προσωπικούς χώρους (μπάνιο) και τους
κοινόχρηστους.

Παίζουμε  παιχνίδι με φωτογραφίες πλαστικοποιημένες

 

e1 e3 e2

 

5ο Εργαστήρι  Τα καλά και τα κακά μυστικά

Διαβάζουμε στα παιδιά το γράμμα του Φρίξου

Αγαπημένοι μου φίλοι γεια σας και χαρά σας!

Σας γράφω κρυφά γιατί αυτό που θέλω να σας πω μου είπαν να το κρατήσω μυστικό! Αλλά εγώ δε μπορώ άλλο και θέλω, νιώθω άσχημα! Πρέπει να το μοιραστώ με κάποιον. Πριν λίγες μέρες συνέβη κάτι στο δάσος. Είχα πάει να μαζέψω λουλούδια για τη μαμά μου όταν ξαφνικά είδα να βγαίνει τρέχοντας από το σπίτι της αλεπούς ένα αρκουδάκι. Αυτό το αρκουδάκι εγώ το ήξερα από το σχολείο αλλά δε ξέρω το όνομά του. Πηγαίνει σε μικρότερη τάξη. Ξαφνιάστηκα όταν είδα το αρκουδάκι να πετάγεται τόσο γρήγορα και μάλιστα είμαι σίγουρος ότι έκλαιγε κιόλας! Σκεφτόμουν τι να κάνω με αυτό το ξαφνικό συναπάντημα και αν θα πρέπει να του φωνάξω να
σταματήσει, όταν βγήκε από το σπίτι και η αλεπού. Με είδε αμέσως! Εγώ, να πω την αλήθεια, πάγωσα γιατί με κοίταξε πολύ πολύ άγρια. Δεν κουνήθηκα από τη θέση μου. Τότε η αλεπού γύρισε και μου είπε με άγρια φωνή: Αν μάθω ότι είπες κάπου αυτό που είδες θα σε βρω και θα σου βγάλω τα αγκάθια ένα – ένα! Μετά γύρισε στο σπίτι της. Γύρισα κι εγώ στο δικό μου.
Αγαπημένοι μου φίλοι ήθελα πολύ να πω στη μαμά μου τι συνέβη αλλά φοβόμουν. Έτσι δεν είπα τίποτε! Την άλλη μέρα είδα το αρκουδάκι στο σχολείο. Έδειχνε πολύ λυπημένος. Καθόταν σε μια γωνία και δεν έπαιζε με κανένα ζωάκι. Δεν ξέρω αν με είχε δει και αν ξέρει ότι ξέρω το μυστικό του! Δε ξέρω τι να κάνω; Φοβάμαι την αλεπού αλλά κάτι μέσα στην καρδιά μου λέει ότι πρέπει να μιλήσω για αυτό που είδα;
Να το πω στη δασκάλα μου; Εσείς τι θα κάνατε αν σας έλεγαν να κρατήσετε ένα
κακό μυστικό;
Βοήθεια καλοί μου φίλοι!
Με αγάπη.
Ο φίλος σας ο Φρίξος

Λέμε στα παιδιά ότι θα παίξουμε το παιχνίδι των καλών και των κακών μυστικών.  Λέμε ότι θα κάνουμε πρόβα δύο τραγουδάκια:
Το καλό το μυστικό στην καρδιά μου το κρατώ!
 Το κακό το μυστικό στη μαμά μου/ μπαμπά μου θα το πω!

Χωρίσαμε τα παιδιά σε ομάδες και τους είπαμε διάφορα μυστικά όπως

  • Μη τολμήσεις να πεις ότι εγώ έδειρα το Γιάννη!
  • Μην πεις το πάρτι έκπληξη που ετοιμάζει ο μπαμπάς για τα γενέθλια της μαμάς!
  •  Μη τολμήσεις να πεις ότι έσπασα το τζάμι
  • Μην πεις ότι αγοράσαμε δώρο στη δασκάλα!
  •  Μη τολμήσεις να πεις ότι πήρα τους μαρκαδόρους!
  •  Μη τολμήσεις να πεις ότι κατεβάσαμε το παντελόνι του Στέλιου στις
    τουαλέτες!
  •  Μην πεις ότι θα έρθει κλόουν στην αποκριάτικη γιορτή του σχολείου!
  • Μην πεις ότι θα πάμε εκδρομή την Πέμπτη.
  • Μη τολμήσεις να πεις ότι έσκασα το λάστιχο του αυτοκινήτου!

Οι άλλες ομάδες προσπαθούν να καταλάβουν από τις αντιδράσεις των παιδιών αν είπαμε ένα καλό ή κακό μυστικό

Με αυτή την ευκαιρία παρουσιάζουμε και τον αριθμό του Χαμόγελου τουΠαιδιού 1056. 

Stigmiotypo othonhs 2025 04 26 115806

Συζητάμε με τα παιδιά για το καλό και το κακό μυστικό αλλά επίσης για την καλή και την κακή αγκαλιά! Περνάμε το μήνυμα ότι το σώμα μας είναι ιδιωτικό, ότι τα γεννητικά μας όργανα είναι ιδιωτικά και κανένας δεν έχει δικαίωμα να τα αγγίζει παρά μόνο οι γονείς μας όταν μας φροντίζουν στο μπάνιο και ο γιατρός όταν μας εξετάζει. Επίσης ότι όταν νιώθουμε άσχημα για κάτι που μας λένε ή που μας κάνουνε στο σώμα έχουμε το δικαίωμα να μιλήσουμε σε κάποιον άνθρωπο της εμπιστοσύνης

Φύλλο εργασίας Το καλό και το κακό μυστικό

6Εργαστήρι  Γνωριμία με την Κίκο Ο κανόνας του εσώρουχου 

Παρουσιάζουμε στα παιδιά την  Κίκο και τον κανόνα του εσώρουχου

Φυλλο εργασίας

IMG 20250331 130934105 IMG 20250331 130907393

 

 

 

7 εργαστήρι αξιολόγηση προγράμματος



Λήψη αρχείου

IMG 20250401 103506293 1

Εργαστήρι δεξιοτήτων Υγιεινή διατροφή

Ξεκινάμε με αφορμή την Παγκόσμια ημέρα Διατροφής 16 Οκτωβρίου

eikona Viber 2024 10 18 15 43 04 644 eikona Viber 2024 10 18 15 43 04 679 eikona Viber 2024 10 18 15 43 04 710 eikona Viber 2024 10 18 15 43 04 771 eikona Viber 2024 10 18 15 43 04 800

Μιλαμε για την ελιά και το λάδι

eikona Viber 2024 11 01 13 44 44 741 eikona Viber 2024 11 01 13 45 41 182 eikona Viber 2024 11 01 13 46 14 639 eikona Viber 2024 11 01 13 46 14 702 eikona Viber 2024 11 01 13 46 14 728

Μιλάμε για τη σπορά και τα όσπρια

eikona Viber 2024 11 22 19 33 05 631 eikona Viber 2024 11 22 19 33 11 573 eikona Viber 2024 11 22 19 33 11 637 eikona Viber 2024 11 22 19 33 11 864 eikona Viber 2024 11 22 19 33 11 936

Φτιάχνουμε το φανάρι της υγιεινής διατροφής

eikona Viber 2024 11 29 18 28 13 319 eikona Viber 2024 11 29 18 28 13 911 eikona Viber 2024 11 29 18 28 14 240

Και την πυραμίδα υγιεινής διατροφής

eikona Viber 2024 11 29 18 28 15 136 eikona Viber 2024 11 29 18 28 15 177 eikona Viber 2024 11 29 18 28 15 456 eikona Viber 2024 11 29 18 28 15 530

Επίσκεψη κλινικής διαιτολόγου στο σχολείο και κατασκευή Smoothies

eikona Viber 2025 01 13 14 09 30 308 eikona Viber 2025 01 13 14 09 30 357 eikona Viber 2025 01 13 14 09 30 394 eikona Viber 2025 01 13 14 09 30 433 eikona Viber 2025 01 13 14 09 30 577 eikona Viber 2025 01 13 14 09 30 609 eikona Viber 2025 01 13 14 09 30 641 eikona Viber 2025 01 13 14 09 30 672 eikona Viber 2025 01 13 14 09 30 737 eikona Viber 2025 01 13 14 09 30 771 eikona Viber 2025 01 13 14 09 30 802 eikona Viber 2025 01 13 14 09 30 967 eikona Viber 2025 01 13 14 09 31 000 eikona Viber 2025 01 13 14 09 31 129 eikona Viber 2025 01 13 14 09 31 160 eikona Viber 2025 01 13 14 09 31 223

Μάθαμε ποιο είναι το υγιεινό πιάτο

eikona Viber 2025 01 14 11 18 39 589

 

2ο εργαστήρι δεξιοτήτων Σκάκι και φαντασία

Εργαστήρι δεξιοτήτων Σκάκι και φαντασία

1ο εργαστήρι “Μια φορά κι έναν καιρό ήταν το σκάκι”

1η Δραστηριότητα: Ανάγνωση του παραμυθιού “Μια φορά κι έναν καιρό ήταν το σκάκι” (Γιουβαντσιούδη Κώστα & Μουσιάδου Ειρήνης) – Παρακολούθηση σχετικού βίντεο

2η Δραστηριότητα

Συσχέτιση των χαρακτήρων της ιστορίας με τα κομμάτια του παιχνιδιού.

εικόνα Viber 2025 01 27 12 08 12 201 εικόνα Viber 2025 01 27 12 08 13 989 Αντιγραφή εικόνα Viber 2025 01 27 12 08 13 989 εικόνα Viber 2025 01 27 12 08 15 514 Αντιγραφή εικόνα Viber 2025 01 27 12 08 12 678 Αντιγραφή

 

3η Δραστηριότητα: συζήτηση γύρω από το σκάκι με τα παιδιά, με στόχο τη διερεύνηση των πρότερων γνώσεών τους σχετικά με το πνευματικό άθλημα και δημιουργια εννοιολογικού χάρτη.

download

2ο εργαστήρι Η σκακιέρα

Δραστηριότητα 1η

Παρουσιάζουμε στα παιδιά την σκακιέρα και εξηγούμε ότι υπάρχουν κάθετες διαγώνιες και οριζόντιες γραμμές

Δραστηριότητα 2η

Δημιουργούμε επιδαπέδια σκακιέρα και πιόνια, μαθαίνουμε την ονομασία κάθε τετραγώνου και τοποθετούμε αντικείμενα δίνοντας στα παιδιά το όνομα του τετραγώνου.

IMG 20250121 101255551 IMG 20250121 101418164 IMG 20250121 101605954 IMG 20250121 101638955 IMG 20250121 094925597

3ο εργαστήρι Τα πιόνια και η αξία τους

Τοποθετούμε τα πιόνια στη σκακιέρα

IMG 20250127 092732640 IMG 20250127 092735164 Αντιγραφή IMG 20250127 092735164 IMG 20250127 092750322 Αντιγραφή IMG 20250127 092750322 IMG 20250127 092754878 IMG 20250127 092843189 IMG 20250127 092732640 Αντιγραφή

 

4ο εργαστήρι Οι κανόνες του παιχνιδιού  Οι κινήσεις από τα πιόνια

1η Δραστηριότητα: προβολή του video: Η Κάτια και ο Άρης μας μαθαίνουν Σκάκι – Οι κανόνες του παιχνιδιούσε 10′- Laws of Chess in 10′:

 

2 παίκτες
Το ξύλινο ταμπλό περιλαμβάνει 64 τετράγωνα, εναλλάξ λευκά και μαύρα, στοιχημένα σε 8 σειρές και 8 στήλες. Το ταμπλό τοποθετείται στο τραπέζι με τέτοιο τρόπο ώστε να υπάρχει, τόσο για
τον έναν όσο για τον άλλον παίκτη, λευκό τετράγωνο στην κάτω δεξιά γωνία του ταμπλό.
Κάθε παίκτης στη σειρά του κινεί ένα πιόνι

Στόχος του παιχνιδιού είναι να αιχμαλωτίσουμε το βασιλιά του αντιπάλου ενώ οι στρατιώτες τον προστατεύουν. Με τον ίσκιο τους σχηματίζουν μια κορώνα.

εικόνα Viber 2025 01 27 12 08 46 945

Μαθαίνουμε τις κινήσεις από τα πιόνια

 

Βασιλιάς:
Ο Βασιλιάς είναι το σημαντικότερο πιόνι. Αν αιχμαλωτιστεί, ο αντίπαλος κερδίζει αυτομάτως.Κινείται ένα τετράγωνο κάθε φορά γιατί είναι γέρος και μπορεί να κινηθεί προς όλες τις κατευθύνσεις .Ο Βασιλιάς απαγορεύεται να βρεθεί σε τετράγωνο που απειλείται, ενώ μπορεί να αιχμαλωτίζει άλλα πιόνια. Σε αντίθεση με όλα τα υπόλοιπα πιόνια, δεν μπορεί να αιχμαλωτιστεί χωρίς προειδοποίηση (χωρίς ο αντίπαλος να πει: «ρουά»).Συμπληρώνουμε αντίστοιχο πιόνι φύλλο εργασίας.

Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 09 115657

Για κάθε νέο πιόνι που μαθαίνουμε παρκολουθούμε βίντεο και εξασκούμαστε στις κινήσεις μέσα από την ιστοσελιδα  https://www.chesskid.com/lessons

Πύργος:
Ο Πύργος κινείται οριζόντια ή κάθετα, όσα τετράγωνα θέλει ο παίκτης. Μπορεί να επιτίθεται και να αιχμαλωτίζει αντίπαλα πιόνια, που βρίσκονται οπουδήποτε στον διάδρομο κίνησής του.

Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 09 132625

Αξιωματικός:
Ο Αξιωματικός κινείται διαγώνια, όσα τετράγωνα θέλει ο παίκτης. Από τους δύο Αξιωματικούς, ο ένας μπορεί να κινηθεί μόνο σε μαύρα τετράγωνα ενώ ο άλλος μόνο σε λευκά .

Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 09 120338 1

 

εργαστήρι 5 Οι κανόνες του παιχνιδιού  Οι κινήσεις από τα πιόνια

 

Άλογο:
Το άλογο κινείται σε σχήμα Γ, προς όλες τις κατευθύνσεις. Π.χ. ένα τετράγωνο μπροστά και δύο πλάγια ή δύο τετράγωνα μπροστά και ένα πλάγια. Είναι το μόνο πιόνι που μπορεί να περάσει πάνω από άλλα πιόνια.

Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 09 133249

Βασίλισσα:
Η Βασίλισσα είναι το δυνατότερο πιόνι,αφού μπορεί και κινείται οριζόντια ή κάθετα, όπως ο Πύργος ή διαγώνια, όπως ο Αξιωματικός, όσα τετράγωνα θέλει ο παίκτης και σε όλο το μήκος
και πλάτος του ταμπλό.

Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 09 134512

Στρατιώτης:
Ο Στρατιώτης είναι το πιο εύκολο πιόνι στο να αιχμαλωτιστεί. Κινείται μόνο μπροστά και ένα τετράγωνο κάθε φορά, εκτός από την πρώτη του κίνηση που μπορεί να κινηθεί 2 τετράγωνα. Ο Στρατιώτης μπορεί να αιχμαλωτίζει πιόνιατου αντιπάλου του μόνο διαγώνια.

Όταν ένας Στρατιώτης φτάσει στην άλλη άκρη του ταμπλό, τότε μπορεί ναπροαχθεί σε οποιοδήποτε άλλο πιόνι θέλει ο παίκτης .

Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 09 133357

Φύλλα εργασίας για τα πιόνια

Έγγραφο σκακι

Εργαστήρι 6 Ώρα για παιχνίδι

Ηρθε η ώρα του παιχνιδιού Τα παιδιά παίζουν μεταξύ τους.

IMG 20250127 110213904 IMG 20250127 110221972 IMG 20250124 082432171

Εργαστήρι 7 Αξιολόγηση εργαστηρίου

25η Μαρτίου

Διπλή γιορτή έρχεται και μαθαίνουμε τι γιορτάζουμε

Μαθαίνουμε για το Ευαγγελισμό της Θεοτόκου

IMG 20250321 105932657 IMG 20250321 105917788 IMG 20250321 105922210 IMG 20250321 105926789

Και γιατί γιορτάζει η πατρίδα μας. Η Αγγελική μας έφερε το βιβλίο της και το διαβάζουμε.

IMG 20250320 122740818 eikona Viber 2025 03 20 20 01 03 161 eikona Viber 2025 03 20 20 01 03 345 eikona Viber 2025 03 20 20 01 06 324

Τραγουδούμε τραγούδια

Μαθαίνουμε για το Κρυφό σχολειό και παρατηρούμε προσεκτικά τον πίνακα του Νικολάου Γύζη

1024px Gizis kryfo skoleio IMG 20250321 105738229 IMG 20250321 105741229 IMG 20250321 105744430 IMG 20250321 105750064 IMG 20250321 105804946 IMG 20250321 105808271

https://www.youtube.com/watch?v=m05sNgV35TY&t=11s

Μαθαίνουμε για τη στολή του τσολιά

eikona Viber 2025 03 20 20 01 03 185 eikona Viber 2025 03 20 20 01 03 237 eikona Viber 2025 03 20 20 01 03 428 eikona Viber 2025 03 20 20 01 03 454 eikona Viber 2025 03 20 20 01 06 088 eikona Viber 2025 03 20 20 01 06 254 IMG 20250321 105944559 IMG 20250321 105949518

Παρακολουθούμε διαδικτυακά την παρουσίαση του βιβλίου της Κωνσταντίνας Αρμενιάκου “Οι ιππότες της ελευθερίας” και τα παιδιά ζωγραφίζουν πως φαντάζονται την Ελευθερία.

eikona Viber 2025 03 13 17 20 46 235 eikona Viber 2025 03 13 17 20 46 203

IMG 20250314 110318304 IMG 20250314 104650818 IMG 20250314 104718842 IMG 20250314 104739981

Όμως το πιο σημαντικό πράγμα είναι η ειρήνη. Διαβάζουμε το βιβλίο “Ο σπόρος της ειρήνης”

Και ζωγραφίζουμε τι είναι ειρήνη για τον καθένα από εμάς.

IMG 20250320 105153078 IMG 20250320 105219136 IMG 20250320 105231843 IMG 20250320 105312302 IMG 20250320 105536626 IMG 20250320 105551628 IMG 20250320 105624796 IMG 20250320 105659315 IMG 20250320 105732672 IMG 20250320 105832785 IMG 20250320 105929960 IMG 20250320 105952038 IMG 20250320 110250541 IMG 20250320 110407343 IMG 20250320 110509872 IMG 20250320 110555371 IMG 20250320 111619716 IMG 20250320 105142315

Μετά από αυτά είμαστε έτοιμοι για τη γιορτή μας.

IMG 20250321 105706982

 

Καλώς ήρθες Μάρτη

Ο Μάρτης έφτασε και μαζί με αυτόν και η άνοιξη ήρθε στο νηπιαγωγείο μας.

eikona Viber 2025 03 20 20 01 03 375 eikona Viber 2025 03 13 17 20 40 095 eikona Viber 2025 03 13 17 20 40 155 eikona Viber 2025 03 13 17 20 44 359 eikona Viber 2025 03 13 17 20 44 389 eikona Viber 2025 03 13 17 20 44 417 eikona Viber 2025 03 13 17 20 44 513 eikona Viber 2025 03 13 17 20 44 656 eikona Viber 2025 03 13 17 20 44 732 eikona Viber 2025 03 13 17 20 44 757 eikona Viber 2025 03 13 17 20 44 785

Διαβάζουμε και την ιστορία του Μάρτη.



Λήψη αρχείου

Και μαθαίνουμε γιατί”Μάρτης είναι νάζια κάνει μία κλαίει μία γελάει

 

eikona Viber 2025 03 06 19 22 22 597

Μαθαίνουμε και τα χελιδονίσματα και πηγαίνουμε στη διπλανή τάξη να τους πούμε τα κάλαντα της άνοιξης.

eikona Viber 2025 03 07 14 34 43 907 IMG 20250307 095546099 IMG 20250307 095604486 IMG 20250307 095656230 eikona Viber 2025 03 07 14 34 43 658 eikona Viber 2025 03 07 14 34 43 760

 

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2025-2026

Σας ενημερώνουμε ότι οι εγγραφές για τα νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2025-2026 θα γίνουν από 5 έως 24 Μαρτίου. Εγγράφονται τα παιδιά που έχουν γεννηθεί το 2021. Παρακάτω ακολουθούν οδηγίες για την εγγραφή.

Στο 13ο Δημοτικό Σχολείο και 13ο Νηπιαγωγείο Κέρκυρας εγγράφονται οι
μαθητές που διαμένουν:
Μιλτιάδου Μαργαρίτη (μονοί-ζυγοί αριθμοί) μέχρι το ύψος της 8ης  παρόδου, 2η, 3η,4η, 5η,
6η, 7η και 8η πάροδοι Μιλτιάδου Μαργαρίτη μονοί και ζυγοί αριθμοί. 
Ιουλίας Ανδρεάδη Aπό την συμβολή των οδών Μιλτιάδη Μαργαρίτη μέχρι το ύψος της
Πλατυτέρας μόνο οι ζυγοί αριθμοί.

Οι οδοί Ιατρού Μεταλληνού, Σάμου, πάροδος Ερωτόκριτου Μωραϊτη,
Ερωτόκριτου Μωραϊτη, ιατρού Γεωργίου Μακρή και αιματολόγου Πολίτη



Λήψη αρχείου

Επίσκεψη συγγραφέα

Σήμερα στο σχολείο μας μας επισκέφτηκε η συνάδελφος και συγγραφέας Ευθυμία Ανδριώτη και μας παρουσίασε το βιβλίο της “Αχ Κουνελάκι κουνελάκι” Τα παιδιά πέρασαν καταπληκτικά και κατά την αφήγηση του παραμυθιού αλλά και με τις δραστηριότητες που συνόδεψαν το παραμύθι.

Ευχαριστούμε Ευθυμία Ανδριώτη!!!

IMG 20250305 095505035 IMG 20250305 095512212 IMG 20250305 095609456 IMG 20250305 100253893 IMG 20250305 100314574 IMG 20250305 100354719 IMG 20250305 100358131 IMG 20250305 100704940 IMG 20250305 100715403 IMG 20250305 100938767 IMG 20250305 100941901 IMG 20250305 101302150

Καθαρή Δευτέρα -Σαρακοστή

Αναφερθήκαμε στο έθιμο της Καθαρής Δευτέρας. στη νηστεία και στο πέταγμα του χαρταετού.

Οι χαρταετοί μας

εικόνα Viber 2025 02 26 18 24 36 460 εικόνα Viber 2025 02 26 18 24 37 469 εικόνα Viber 2025 02 26 18 24 37 566 εικόνα Viber 2025 03 02 21 22 46 517 εικόνα Viber 2025 03 02 21 23 55 216

Μάθαμε τα φαγητά που τρώμε στη νηστεία και ζωγραφίσαμε κι εμείς όπως μπορούμε τον πίνακα του Σπύρου Βασιλείου για το τραπέζι της Καθαρής Δευτέρας.

Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 05 204422IMG 20250304 120802209IMG 20250304 120809097 1IMG 20250304 120817229 1IMG 20250304 120829135 1IMG 20250304 120829135IMG 20250304 120838759 1

Αναφερθήκαμε και στο έθιμο της Κυρά- Σαρακοστής, φτιάξαμε και τη δικιά μας και μετράμε μέχρι να έρθει το Πάσχα.

IMG 20250304 112412021 1 IMG 20250304 112412021