Καλοκαιρινή γιορτή
ΟΜΑΛΗ ΜΕΤΑΒΑΣΗ
Στο πλαίσιο του προγράμματος για την ομαλή μετάβαση των νηπίων στην Α’ τάξη του Δημοτικού, τα παιδιά παρακολούθησαν το μάθημα της Α’ τάξης.
Στη συνέχεια τα παιδιά του Νηπιαγωγείου μας έκαναν το μάθημα της Γυμναστικής με τα παιδιά της 5 ης τάξης του σχολείου μας. Έπαιξαν παιχνίδια και διασκέδασαν πολύ.
Η τραγουδοθήκη μας
Η τραγουδοθήκη μας
Τι είναι;
Από την αρχή της σχολικής χρονιάς αρχίσαμε σιγά σιγά να “χτίζουμε” τη συλλογή μας με τραγούδια.
Αρχικά ακούμε το τραγούδι. Συζητάμε το περιεχόμενό του και κουβεντιάζουμε τις άγνωστες λέξεις. Ακούμε τις προτάσεις των παιδιών για πιθανές ερμηνείες.
Επόμενο βήμα είναι η οπτική αποτύπωσή του τραγουδιού. Ζωγραφίζει ο καθένας τη δική του εικόνα, σε στρογγυλό χαρτάκι μεγέθους cd, κάτι που του έρχεται στο μυαλό σε σχέση με το τραγούδι και θα μπορούσε να γίνει το εξώφυλλο του “δίσκου” για την τραγουδοθήκη μας.
Ώρα για ψηφοφορία! Όσοι έχουν ζωγραφίσει την εικόνα τους μετέχουν στην ψηφοφορία και όλοι μπορούν να ψηφίσουν για τη ζωγραφιά που πιστεύουν ότι ταιριάζει πιο πολύ με το τραγούδι. Καταρτίζεται πίνακας διπλής εισόδου και με δημοκρατικό και παιχνιδιάρικο τρόπο γίνεται η διαδικασία της ανάδειξης. Μετράμε παρέα και φωναχτά. Σε περίπτωση ισοψηφίας γίνεται κλήρωση.
Τα τραγούδια μας, από δύο γίναν τρία, δέκα, δεκαπέντε, δεκαοκτώ και συνεχίζουμε!
Παίζουμε με τα τραγούδια μας!
Κάποια από τα παιχνίδια μας:
– μάντεψε ποιο τραγούδι είναι από τη μελωδία που θα σου τραγουδήσω!
– κάνουμε παντομίμα για να μαντέψουν οι φίλοι ποιο τραγούδι έχω στο μυαλό μου!
– ποιο είναι τα αρχικά γράμματα που σχετίζονται με τους τίτλους των τραγουδιών; Έχουμε πρώτα σκεφτεί και κουβεντιάσει στην παρεούλα μας τις “φωνούλες” που σχετίζονται με τους τίτλους των τραγουδιών μας. Ένας δείχνει το γράμμα και οι άλλοι προτείνουν το τραγούδι στο οποίο θα μπορούσε να αντιστοιχεί.
– επιλέγω το τραγούδι που μου αρέσει πιο πολύ, παίρνω το “μικρόφωνο” και το τραγουδώ στην παρεούλα!
– κάποιος άλλος διάλεγει τυχαία ποιο τραγούδι θα πω στην παρεούλα; Θυμάμαι τα λόγια;
– και φυσικά, χορεύουμε!
Τραγουδάμε! Τραγουδάμε όλοι μαζί κουρδίζοντας και εξασκώντας τη φωνή μας. Μας αρέσει να ενώνουμε τις φωνούλες μας. Αυτό συμβάλλει στη θετική μας διάθεση, βοηθά στην συγκέντρωση, προάγει τις σχέσεις με τους άλλους και μας δίνει τη χαρά ότι τα καταφέραμε μαζί!
Τελειώνοντας η χρονιά, τα τραγούδια μας έφτασαν τα 23! Όσα και τα παιδιά της τάξης μας!
Τα τραγούδια που «δουλέψαμε» για την τραγουδοθήκη μας είναι τα εξής:
- Το χοντρό μπιζέλι (Λιλιπούπολη)
- Εφτά ποτάμια (ο τεμπέλης δράκος)
- Δώδεκα μήνες αθλητές (Λιλιπούπολη)
- Το ελεφαντάκι (ο τεμπέλης δράκος)
- Δέκα καβουράκια (ο τεμπέλης δράκος)
- Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο (Τάνια Τσανακλίδου)
- Φόραγε κίτρινο σκουφί (φόραγε κίτρινο σκουφί/ Τατιάνα Ζωγράφου)
- Η κυρία Φωτεινή (Λιλιπούπολη)
- Ο παγωτατζής (ο τεμπέλης δράκος)
- Ο μάγειρας (το φτερό του δράκου)
- Αρκούδα καφέ (Λιλιπούπολη)
- Του ήλιου η γειτονιά (Χάρης Κατσιμίχας)
- Ανατολή και δύση (Λιλιπούπολη)
- Για πού τραβάει η αλεπού (ο τεμπέλης δράκος)
- Δεν βιάζομαι να μεγαλώσω (Δεν βιάζομαι να μεγαλώσω/ Τατιάνα Ζωγράφου)
- Ο τεμπέλης δράκος (ο τεμπέλης δράκος)
- Ο δράκος (Λιλιπούπολη)
- Ο μέρμυγκας (Μάνος Λοϊζος)
- Ρόζα Ροζαλία (Λιλιπούπολη)
- Ο βάτραχος (το φτερό του δράκου)
- Ο οδοντογιατρός (ο τεμπέλης δράκος)
- Το τριαντάφυλλο (Μάνος Χατζιδάκις)
- Ελα πάρε μου τη λύπη (Μάνος Χατζιδάκις)
Κλείστε τα μάτια! Τα τραγούδια είναι για να ακούγονται, να τραγουδιούνται και για να κάνουμε εικόνες με τη δική μας φαντασία.
ΔΡΑΣΕΙΣ ΕΝΕΡΓΟΥ ΠΟΛΙΤΗ
Από το σχολικό έτος 2024-2025 εφαρμόζεται σε όλες τις τάξεις της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης το Πρόγραμμα Σπουδών (ΠΣ) «Δράσεις Ενεργού Πολίτη». Σκοπός του προγράμματος αυτού είναι η προετοιμασία πολιτών με δεξιότητες κριτικής σκέψης, συνεργασίας καθώς και κοινωνικής υπευθυνότητας. Τα παιδιά ως ενεργοί πολίτες θα πρέπει να συμβάλουν στη δημιουργία μιας βιώσιμης κοινωνίας, βασισμένη στην αειφορία, την κοινωνική δικαιοσύνη καθώς και την περιβαλλοντική προστασία.
Με βάση το νέο Πρόγραμμα Σπουδών «Δράσεις Ενεργού Πολίτη» του Νηπιαγωγείου, του Δημοτικού, του Γυμνασίου και του Λυκείου με το οποίο επιδιώκεται η προετοιμασία των μαθητών και μαθητριών με δεξιότητες κριτικής σκέψης, συνεργασίας και κοινωνικής υπευθυνότητας, ώστε να γίνουν ενεργοί πολίτες ικανοί να ανταποκριθούν στο συνεχώς μεταβαλλόμενο παγκόσμιο περιβάλλον, αναλαμβάνοντας υπεύθυνα δράση και πρωτοβουλίες οργανώσαμε δράσεις οι οποίες στηρίζονται στους 17 Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης (ΣΒΑ), όπως θεσπίστηκαν από τον Οργανισμό Ηνωμένων Εθνών (ΟΗΕ) το 2015.
Συγκεκριμένα από τις δράσεις Ενεργού Ενεργού Πολίτη επιλέξαμε τον τίτλο :
Μνημεία και γειτονιά χωρίς σκουπίδια
Η δράση αυτή εντάσσεται στους στόχους :
- Καλή Υγεία και Ευημερία
- Ποιοτική Εκπαίδευση
- Βιώσιμες Πόλεις και Κοινότητες
- Συνεργασία για τους Στόχους
Στο πλαίσιο του προγράμματος “Δράσεις Ενεργού Πολίτη” στα νηπιαγωγεία, η δράση “Μνημεία και γειτονιά χωρίς σκουπίδια” αναφέρεται σε εκστρατείες καθαριότητας και ενημέρωσης για την προστασία του περιβάλλοντος. Η δράση μπορεί να περιλαμβάνει συμμετοχή σε εκστρατείες καθαριότητας σε επιλεγμένα σημεία της γειτονιάς, συνεργασία με οικολογικές οργανώσεις ή ΚΕΠΕΑ και δημιουργία υλικού για την ενημέρωση των παιδιών και των γονιών.
.Ας ξεκινήσουμε από το σχολείο μας!
Κάναμε ανακύκλωση χαρτιού και πλαστικού.
Φτιάξαμε αφίσα
Φτιάξαμε επιτραπέζιο παιχνίδι και παίξαμε ακολουθώντας τους κανόνες
Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα περιβάλλοντος αναλάβαμε δράση!!
Βάλαμε γάντια, πήραμε σακούλες και βγήκαμε να καθαρίσουμε τους δρόμους κοντά στο σχολείο μας και την πλατεία Μπιθικώτση της γειτονιάς μας!!
Στη συνέχεια , δόθηκε το ακόλουθο Ερωτηματολόγιο στους γονείς του Νηπιαγωγείου μας.
Κουκλοθεατρική Παράσταση
Αθλητικό Πρόγραμμα SEVENFC-10
ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ ΜΗΤΕΡΑΣ
ΗΜΕΡΑ ΤΗΣ ΜΗΤΕΡΑΣ
ΜΙΑ ΓΙΟΡΤΗ ΓΕΜΑΤΗ ΑΓΑΠΗ!
ΜΑΗΣ! Ο μήνας που “γιορτάζουν” τα λουλούδια και ευωδιάζει η φύση!
Αυτό το μήνα διάλεξαν οι άνθρωποι για να τιμήσουν το σημαντικότερο πρόσωπο στη ζωή τους, τη ΜΗΤΕΡΑ!
Μανούλες, χρόνια πολλά!!!!
Η γιορτή της Μητέρας γιορτάζεται σε όλον τον κόσμο τη 2η Κυριακή του Μαΐου!
Τα παιδιά του Νηπιαγωγείου έφτιαξαν όμορφες κάρτες με ευχές για τη μαμά!

































































