ΤΟ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΣΩΜΑ

Θεματικά Πεδία Γ’: «Παιδί και θετικές επιστήμες» και Δ’: «Παιδί, σώμα,δημιουργία και έκφραση»

Θεματικές ενότητες Γ2: «Φυσικές επιστήμες» και Δ1: «Σώμα και κίνηση»

Υποενότητες Γ.2.1: «Ζωντανοί οργανισμοί, χαρακτηριστικά ζωντανών οργανισμών» και Δ.1.1 «Αντιληπτικο-κινητική μάθηση, Ανάπτυξη βασικών κινητικών δεξιοτήτων»

Τίτλος: «Το ανθρώπινο σώμα»

Η θεματική με την οποία ασχοληθήκαμε αυτό το διάστημα στην τάξη μας αφορά στο ανθρώπινο σώμα. Πιο συγκεκριμένα, μέσα από το υπό διερεύνηση θέμα στόχος είναι οι μαθητές και οι μαθήτριες να διακρίνουν τα χαρακτηριστικά και τις λειτουργίες των ανθρώπων, να προσδιορίζουν τη λειτουργία των αισθήσεων και των οργάνων στον άνθρωπο και να αποτυπώνουν το εσωτερικό του σώματος του ανθρώπινου οργανισμού. Ακόμα, να αναγνωρίζουν τα μέλη του σώματός τους, να παρατηρούν ότι το σώμα έχει δύο πλευρές και σταδιακά να διακρίνουν την αριστερή και τη δεξιά πλευρά, να διακρίνουν τα όρια του σώματος σε σχέση με τον «προσωπικό» και τον ευρύτερο χώρο και να καλλιεργήσουν τη δεξιότητα του οπτικοκινητικού συντονισμού.

Αρχικά, τα παιδιά συνεργάστηκαν με σκοπό τον σχεδιασμό του ανθρώπινου σώματος σε φυσικές διαστάσεις πάνω σε χαρτί του μέτρου. Ένα παιδί ξάπλωσε και οι συμμαθητές του σχεδίασαν το περίγραμμά του και το έβαψαν με τέμπερες. Αφού το παρατηρήσαμε, διακρίναμε τα μέλη που το απαρτίζουν και τραγουδήσαμε όλοι μαζί το τραγούδι του ΕΝΑ , ζωγραφίζοντας στη συνέχεια το σώμα μας, ο καθένας με τον δικό του τρόπο.

IMG 20250203 094739 IMG 20250203 100112 IMG 20250203 100938 IMG 20250203 114417 IMG 20250203 115612

Σειρά είχαν οι 5 αισθήσεις, χάρη στις οποίες μπορούμε, όπως μάθαμε, να αντιληφθούμε τον κόσμο γύρω μας. Έτσι, είδαμε εκπαιδευτικές προβολές για αυτές και ζωγραφίσαμε για καθεμία ξεχωριστά (αυτά που μας αρέσει να βλέπουμε, να ακούμε, να οσφραινόμαστε, να αγγίζουμε και να γευόμαστε).

IMG 20250204 100936 IMG 20250204 101202 IMG 20250204 102155 IMG 20250204 110226 IMG 20250204 122402 IMG 20250205 100514 IMG 20250205 113533 IMG 20250206 091756

Παίξαμε στην παρεούλα ένα επιτραπέζιο παιχνίδι για τις 5 αισθήσεις, ακούσαμε πολλούς διαφορετικούς ήχους ζώων, μεταφορικών μέσων και ήχους της φύσης, προσπαθώντας να τους μαντέψουμε, παίξαμε πολλά εκπαιδευτικά παιχνίδια για τις αισθήσεις μας στον υπολογιστή της τάξης και τραγουδήσαμε το «Κεφάλι, ώμοι, γόνατα και δάχτυλα» κάνοντας παράλληλα τις αντίστοιχες κινήσεις.

IMG 20250204 123128 IMG 20250205 113355 IMG 20250205 114524

Στο πλαίσιο της θεματικής εβδομάδας, τα παιδιά έφεραν από το σπίτι τους βιβλία σχετικά με το ανθρώπινο σώμα, τα οποία διαβάσαμε στην παρεούλα.

IMG 20250206 093716

Στη συνέχεια, παρατηρήσαμε μέσα από τα βιβλία μας τον ανθρώπινο σκελετό και τα οστά από τα οποία αποτελείται, μιλήσαμε για τον ρόλο που διαδραματίζει στη στήριξη του σώματός μας και την προστασία των εσωτερικών μας οργάνων και φτιάξαμε μία χειροτεχνία συνθέτοντάς τον.

IMG 20250206 102122

Μάθαμε πως και τα δόντια μας αποτελούν μέρος των οστών του σώματός μας. Είδαμε εκπαιδευτικά βίντεο και προβολές με τα μέρη του δοντιού και ενημερωθήκαμε για τον σωστό τρόπο με τον οποίο πρέπει να πλένουμε τα δόντια μας και να φροντίζουμε την υγεία μας. Ακόμα, ο καθένας μας έκανε μία χειροτεχνία με ένα χαρούμενο και ένα λυπημένο δοντάκι και έπαιξε ένα μικρό κουκλοθέατρο, κάνοντας τα δύο δοντάκια-ήρωες να συνομιλούν.

IMG 20250214 112704 IMG 20250214 112836 IMG 20250214 115808 IMG 20250214 115820 IMG 20250214 115921

Την Πέμπτη 27 Φεβρουαρίου επισκέφθηκε το σχολείο μας η οδοντιατρική ομάδα του Κέντρου Υγείας Αγίας Παρασκευής.

Χωρίς τίτλο

Τα παιδιά παρακολούθησαν μία εκπαιδευτική παρουσίαση για την υγιεινή των δοντιών μας.

cyo0gCAj WkJecXtR

Ο οδοντίατρος κύριος Κεφάλας τα εξέτασε.

LkIeERuU

Τέλος , τα παιδιά ενημερώθηκαν για τον σωστό τρόπο βουρτσίσματος των δοντιών μας.

AuYRA7LN

Έπειτα, κολλήσαμε κάποια από τα βασικά εσωτερικά όργανα στο σχέδιο του ανθρώπινου σώματος που δημιουργήσαμε όλοι μαζί και ο καθένας έκοψε και κόλλησε τα μέρη του σώματος στη σωστή θέση, δημιουργώντας μία ατομική εργασία για το ανθρώπινο σώμα.

IMG 20250210 100935 IMG 20250210 101022 IMG 20250210 111015

Ακόμα, παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικά βίντεο για τη λειτουργία του πεπτικού συστήματος και διαβάσαμε το παραμύθι «Ο Μάκης  Ενζυμάκης και η μάχη στο στομάχι» προκειμένου να καταλάβουμε καλύτερα αυτό που συμβαίνει στο σώμα μας κατά τη διαδικασία της πέψης.

IMG 20250210 1210021

Επίσης, μάθαμε να ξεχωρίζουμε το δεξί από το αριστερό μας χέρι παίζοντας πολλά κινητικά παιχνίδια στον χώρο και σχεδιάσαμε τις παλάμες μας, γράφοντας μέσα στην καθεμία «Αριστερό» και «Δεξί» προκειμένου να κατακτήσουμε την έννοια της αμφιπλευρικότητας.

x06D7a5H

Επιπλέον, παρατηρήσαμε την αποτύπωση του ανθρώπινου σώματος, και πιο συγκεκριμένα του προσώπου, στην τέχνη. Εντύπωση μας έκαναν τα παράξενα πρόσωπα του Πάμπλο Πικάσο, με τις ιδιαίτερες γραμμές και τα δυσανάλογα χαρακτηριστικά. Αποφασίσαμε να γίνουμε κι εμείς μικροί Πικάσο και να φτιάξουμε τα δικά μας περίεργα πρόσωπα, αντιμετωπίζοντας με φαντασία και δημιουργικότητα τη διαδικασία σύνθεσης ενός έργου τέχνης, όπως ο μεγάλος αυτός ζωγράφος. Καθώς ο Πικάσο μας ενθουσίασε, κάναμε και ένα εργαστήριο μάσκας με όνομα«Παράξενα πρόσωπα»,στηριζόμενοι στους πίνακές του.

JrNxYa6i LM6MnJhb oHUzGWLk