«Little Eco Citizens: Caring for Our Planet» – ευρωπαϊκό eTwinning πρόγραμμα από τους μαθητές του Ε2

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες,

Με μεγάλη χαρά σας ενημερώνουμε ότι το Ε2 του σχολείου μας, με υπεύθυνη δασκάλα την κα Ισμήνη Αναστασοπούλου, ολοκλήρωσε με επιτυχία το 2ο ευρωπαϊκό -για τη φετινή σχολική χρονιά- eTwinning πρόγραμμα με τίτλο: «Little Eco Citizens: Caring for Our Planet».

Οι μαθητές συμμετείχαν με ενθουσιασμό σε δημιουργικές δράσεις που ενίσχυσαν την οικολογική τους συνείδηση, τη συνεργασία και την καλλιτεχνική έκφραση. Παρακάτω μπορείτε να δείτε αναλυτικά τις δράσεις που υλοποιήθηκαν ανά μήνα, καθώς και τους συνδέσμους για τα κοινά τελικά προϊόντα.


ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ

🔹 1. Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου – Δημιουργία ιστορίας για την ψηφιακή ασφάλεια
Οι μαθητές έγραψαν και εικονογράφησαν ιστορίες για την ασφαλή χρήση του διαδικτύου, την προστασία από τον διαδικτυακό εκφοβισμό και τη σωστή ψηφιακή συμπεριφορά.
📘 Συνεργατικό ebook: Digital Safety Stories

Το δικό μας βίντεο: 
📘 Ποιος κρύβεται πίσω από την οθόνη

🔹 2. Παγκόσμια Ημέρα Υγροτόπων – Ζωγραφίζω τους υγροτόπους
Τα παιδιά γνώρισαν τη σημασία των υγροτόπων για τη ζωή στον πλανήτη μας και δημιούργησαν ζωγραφιές με φυτά, ζώα και τοπία.
🎥 Βίντεο: Wetlands Wonders – A Dive into Nature’s Treasures

🔹 3. Κανόνες για οικολογικούς πολίτες – Δημιουργία αφίσας
Μιλήσαμε για οικολογικές συνήθειες όπως η ανακύκλωση, η εξοικονόμηση νερού και η φροντίδα της φύσης και οι μαθητές δημιούργησαν αφίσες με σχετικούς κανόνες (εμείς κάναμε ψηφιακή αφίσα στο Canva).
🖼️ Εικαστική Γκαλερί: Eco Heroes Campaign

🔹 4. Διαδραστικά Παιχνίδια Web 2.0
Μέσα από παιχνίδια και κουίζ τα παιδιά διασκέδασαν και επανέλαβαν βασικές οικολογικές έννοιες.
🕹️ Βίντεο: Interactive Web 2.0 Games – February


ΜΑΡΤΙΟΣ

🔹 1. Παρατήρηση σύννεφων και ζωγραφική – Shapes in the Clouds
Οι μαθητές παρατήρησαν τον ουρανό και χρησιμοποίησαν τη φαντασία τους για να μετατρέψουν τα σύννεφα σε εικόνες και ιστορίες.
☁️ Βίντεο: Sky Watching – Shapes in the Clouds

🔹 2. Παγκόσμια Ημέρα Ανακύκλωσης – Trash to Treasure
Με αφορμή την ημέρα ανακύκλωσης, οι μαθητές δημιούργησαν έργα τέχνης από υλικά που θα πετάγονταν, μετατρέποντας το “σκουπίδι” σε “θησαυρό”.
🎨 Wakelet Συλλογή: Trash to Treasure

flowers

🔹 3. Παιχνίδια στην αυλή – Green Playtime
Τα παιδιά συμμετείχαν σε ομαδικά παιχνίδια στην αυλή, ενισχύοντας τη συνεργασία και την αγάπη για την ύπαιθρο.
🎥 Βίντεο: Green Playtime – Outdoor Games

schoolyard games

🔹 4. Παγκόσμια Ημέρα Νερού – Drops of Life
Μιλήσαμε για τη σημασία του νερού και οι μαθητές αποτύπωσαν με ζωγραφιές τρόπους για να το προστατεύσουμε.
💧 Βίντεο: World Water Day – Drops of Life

🔹 5. Φυτεύω για την ελπίδα – Plant for Hope
Κάθε παιδί φύτεψε ένα φυτό, μεταδίδοντας το μήνυμα της φροντίδας και της ελπίδας για έναν πιο πράσινο πλανήτη.
🌱 Παρουσίαση Canva: Plant for Hope

🔹 6. Διαδραστικά Παιχνίδια Web 2.0
Τα παιδιά εξάσκησαν τις γνώσεις τους μέσα από διασκεδαστικά ψηφιακά παιχνίδια.
🕹️ Βίντεο: Interactive Web 2.0 Games – March


ΑΠΡΙΛΙΟΣ

🔹 1. Οι πιστοί μας φίλοι – Δράσεις για τα ζώα
Οι μαθητές συμμετείχαν σε δράσεις προσφοράς και ευαισθητοποίησης για τα ζώα, δημιουργώντας αφίσες και κατασκευές για τα καταφύγια ή πιο απλά δείχνοντάς μας πώς φροντίζουν τα κατοικίδια ζωάκια τους. 
🐶 Εικαστική Έκθεση: Our Loyal Friends, the Animals

image0 43

🔹 2. Παιχνίδια στην ύπαιθρο – Outdoor Games Time
Τα παιδιά έπαιξαν ομαδικά παιχνίδια σε εξωτερικό χώρο, ανακαλύπτοντας τη χαρά της φυσικής και κυρίως της ομαδικής δραστηριότητας.
🎥 Βίντεο: Outdoor Games Time

image2 16

🔹 3. Περίπατος στη φύση – Nature Walk & Bingo
Πραγματοποιήθηκε περίπατος στη φύση όπου τα παιδιά παρατήρησαν φυτά και έντομα.

Anastasopoulou Ismini nature 13th Primary School of MarousiGreece 1

🔹 4. Ημέρα της Γης – Ζωγραφίζω για τη Γη μας
Οι μαθητές αποτύπωσαν με ζωγραφιές την ομορφιά του πλανήτη μας και τρόπους προστασίας του.

IMG 6358

🔹 5. Εκστρατεία καθαρισμού – Clean Up Campaign
Μαζέψαμε σκουπίδια από την αυλή του σχολείου και κοντινές περιοχές, οργανώνοντας ακόμη και αγώνα καθαριότητας!
🧼 Βίντεο: Clean Up Campaign

image3 12

🔹 6. Web 2.0 παιχνίδια – Απρίλιος
Παιχνίδια puzzle και quiz που έδωσαν στα παιδιά ευχάριστη επανάληψη των θεμάτων του προγράμματος.
🧩 Διαδραστικά Παιχνίδια – Απρίλιος

photo output 1


ΜΑΪΟΣ

🔹 1. Διαδικτυακή Συνάντηση – eTwinning Day (12 Μαΐου)
Συμμετείχαμε σε κοινή online συνάντηση με σχολεία από άλλες χώρες, γιορτάζοντας την ευρωπαϊκή συνεργασία και την επιτυχία του έργου.
📷 Φωτομοσαϊκό: eTwinning Day Online Meeting

🔹 2. Τελική Δράση – «Αγκαλιάζουμε τη Φύση»
Φωτογραφήσαμε στιγμές αγάπης για τη φύση και σχηματίσαμε όλοι μαζί μια καρδιά στην αυλή του σχολείου μας.Hearts tree

🔹 3. Τελική Εκδήλωση – Γιορτή λήξης έργου
Πραγματοποιήσαμε μια μικρή γιορτή για να τιμήσουμε την προσπάθεια όλων των μαθητών και να αναστοχαστούμε όσα μάθαμε.
 Certificates


🎯 Τελική παρουσίαση όλων των κοινών προϊόντων του έργου:
🌍 Padlet: Final Products – Collaborative Showcase


Σας ευχαριστούμε θερμά γονείς και μαθητές για τη στήριξή σας και τη συνεργασία σας καθ’ όλη τη διάρκεια του έργου. Μέσα από τη δράση, τη συνεργασία και τη φαντασία, τα παιδιά έγιναν μικροί οικολογικοί πολίτες με μεγάλη καρδιά! 🌿💚

Με εκτίμηση,
Η Διεύθυνση του Σχολείου

«Φυσικές Καταστροφές & Αυτοπροστασία: Ο Ρόλος του Σχολείου και της Οικογένειας», ομιλία από τον Πυραγό Δημήτρη Ομουρλόγλου

Αγαπητοί Γονείς και Κηδεμόνες,

Ο Διευθυντής και ο Σύλλογος Διδασκόντων του 13ου Δημοτικού Σχολείου Αμαρουσίου σας προσκαλούν να παρευρεθείτε στο Σεμινάριο που διοργανώνεται για Γονείς και Εκπαιδευτικούς με θέμα:

«Φυσικές Καταστροφές & Αυτοπροστασία: Ο Ρόλος του Σχολείου και της Οικογένειας»

Ομιλητής: Δημήτρης Ομουρλόγλου, Πυραγός της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας

Ημερομηνία: Τρίτη 27 Μαΐου 2025
Ώρα: 18:30
Χώρος: Αίθουσα Πολλαπλών Χρήσεων του σχολείου μας

Η παρουσία σας θα μας τιμήσει ιδιαίτερα και θα συμβάλει στην ενίσχυση της συνεργασίας σχολείου και οικογένειας για την ασφάλεια των παιδιών μας.

Με εκτίμηση,
Ο Διευθυντής και ο Σύλλογος Διδασκόντων

image0 1

Η “Ασπριχώρα” και ο Νίκος Τομαράς στο σχολείο μας!

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες,

Σας ενημερώνουμε ότι σήμερα, Τρίτη 14 Μαΐου 2025, επισκέφθηκε το σχολείο μας ο συγγραφέας Νίκος Τομαράς.

Είχαμε τη χαρά να φιλοξενήσουμε τον κ. Τομαρά στο πλαίσιο γνωριμίας με το βιβλίο του «Ασπριχώρα», ένα σύγχρονο παραμύθι που απευθύνεται σε μεγάλα παιδιά, εφήβους και ενήλικες. Το βιβλίο ακολουθεί την πορεία ενός διαφορετικού δέντρου, του Πεύκου, που αναζητά την ελευθερία, την αυτογνωσία και την αποδοχή του εαυτού του και των άλλων. Με σύμμαχο το Φεγγάρι, ο Πεύκος εκφράζει την αλήθεια του χωρίς να προκαλεί, αμφισβητεί χωρίς να απορρίπτει και αντιστέκεται σε ό,τι τον περιορίζει. Ένα ταξίδι γεμάτο εικόνες και συναισθήματα, που μας θυμίζει τη δύναμη της καλοσύνης, της ενσυναίσθησης και της εσωτερικής δύναμης.

Οι μαθητές των τάξεων Ε1 και Ε2 είχαν ήδη μελετήσει το βιβλίο και είχαν προετοιμάσει ερωτήσεις για τον συγγραφέα. Τον υποδέχτηκαν με ένα αυθόρμητο και ενθουσιώδες χειροκρότημα και εκείνος, με χαρά, τους συστήθηκε, μίλησε για τη ζωή του και μοιράστηκε μαζί τους τα βιώματα που αποτέλεσαν πηγή έμπνευσης για το έργο του.

Στη συνέχεια απάντησε στις ερωτήσεις των παιδιών. Έπειτα οι μαθητές/τριες χωρίστηκαν σε ομάδες. Ο κ. Τομαράς διάβασε ένα απόσπασμα από το βιβλίο του και κάθε ομάδα, μέσω του εκπροσώπου της, μοιράστηκε τις αξίες που αναδείχτηκαν μέσα από το συγκεκριμένο απόσπασμα.

Στον χώρο της εκδήλωσης, τα παιδιά είχαν δημιουργήσει μια μεγάλη αφίσα στην οποία απεικονιζόταν ο Πεύκος, ο πρωταγωνιστής της «Ασπριχώρας». Τη στόλισαν με λουλούδια και άλλα υλικά της φύσης, ενώ έγραψαν πάνω της αποσπάσματα και διαλόγους από το βιβλίο που τους άγγιξαν, τους προβλημάτισαν ή τους ενέπνευσαν.

Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με ένα βαθιά αισιόδοξο τραγούδι που εκφράζει ελπίδα, δύναμη και εσωτερική αναγέννηση, το «Μια Νέα Αρχή» της Χορωδίας Σπύρου Λάμπρου, το οποίο τα παιδιά τραγούδησαν μαζί με τον συγγραφέα και τις δασκάλες τους.

Τα παιδιά έφυγαν με φύλλα δραστηριοτήτων για περαιτέρω επεξεργασία του βιβλίου τις επόμενες ημέρες και υπέγραψε αυτόγραφα και βιβλία για τους μαθητές.

Ευχαριστούμε θερμά τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων που:

  • δώρισε ένα αντίτυπο του βιβλίου στη βιβλιοθήκη του σχολείου,

  • διέθεσε δύο αντίτυπα για να κληρωθούν στις τάξεις Ε1 και Ε2, ώστε δύο τυχεροί μαθητές να αποκτήσουν το βιβλίο με την υπογραφή του συγγραφέα.

Το βιβλίο «Ασπριχώρα» και η συνάντηση με τον δημιουργό του προσέφεραν στους μαθητές μας πολύτιμα μηνύματα ζωής: τη σημασία της αυθεντικότητας, της ενσυναίσθησης, της εσωτερικής δύναμης και της αποδοχής του άλλου. Μέσα από αυτή τη δράση, τα παιδιά βίωσαν μια ουσιαστική, ανθρώπινη εμπειρία που ενίσχυσε τη συναισθηματική τους νοημοσύνη, ενδυνάμωσε την κριτική τους σκέψη και καλλιέργησε τον σεβασμό προς τη διαφορετικότητα.

Ευχαριστούμε θερμά τον Νίκο Τομαρά για την παρουσία του, την Ισμήνη Αναστασοπούλου και την Ελεάνα Ράλλη για την πρωτοβουλία και τη διοργάνωση της δράσης, καθώς και όλους τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές που στήριξαν την εκδήλωση με ενθουσιασμό και φροντίδα.

Με εκτίμηση,
Η Διεύθυνση του σχολείου

photo output 5 IMG 6968 photo output 4 photo output 3 IMG 6965 photo output 2 IMG 6890 IMG 6889

Υποβολή αιτημάτων για Παράλληλη Στήριξη και Σχολικό Νοσηλευτή – Σχολικό Έτος 2025–2026

Αγαπητοί Γονείς/ Κηδεμόνες,

Σας ενημερώνουμε  ότι σύμφωνα με την εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας (Αρ. Πρωτ. 49942/Δ3, 08/05/2025), ξεκινά η διαδικασία υποβολής αιτημάτων για:

  • Παράλληλη Στήριξη από εκπαιδευτικό Ειδικής Αγωγής

  • Στήριξη από Σχολικό Νοσηλευτή

📅 Η υποβολή αιτήσεων θα γίνεται στο σχολείο από 13 Μαΐου, ενώ η κατάθεση όλων των δικαιολογητικών θα γίνει στηΔ/νση ΠΕ Β΄ Αθήνας στις 20 Ιουνίου.


🔹 Ποιοι μπορούν να υποβάλουν αίτημα:

  • Γονείς/κηδεμόνες που επιθυμούν ανανέωση της υποστήριξης για το παιδί τους (αν έχει ήδη παράλληλη στήριξη ή νοσηλευτή)

  • Γονείς/κηδεμόνες που επιθυμούν να υποβάλουν νέα αίτηση για το σχολικό έτος 2025–2026


🔸 Τι απαιτείται για Παράλληλη Στήριξη:

Αίτηση γονέα (χορηγείται από το σχολείο)
Αξιολογική έκθεση ΚΕΔΑΣΥ ή ΕΔΕΑ (σε ισχύ)
Βεβαίωση φοίτησης (παρέχεται από το σχολείο)
Σε περίπτωση ανανέωσης, το σχολείο θα φροντίσει για τη σύνταξη της παιδαγωγικής έκθεσης.


🔸 Τι απαιτείται για Σχολικό Νοσηλευτή:

Αίτηση γονέα (χορηγείται από το σχολείο)
Ιατρική γνωμάτευση δημόσιου νοσοκομείου, που να τεκμηριώνει την ανάγκη καθημερινής φροντίδας
Βεβαίωση φοίτησης(χορηγείται από το σχολείο)


📍 Οι ενδιαφερόμενοι γονείς/κηδεμόνες παρακαλούνται να προσέλθουν στο σχολείο το συντομότερο δυνατόν, ώστε να παραλάβουν τα έντυπα και να ενημερωθούν αναλυτικά για τη διαδικασία.

📎 Δείτε την επίσημη εγκύκλιο εδώ:
ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΠΑΡΑΛ. ΣΤΗΡΙΞΗΣ 2025-26

Για οποιαδήποτε απορία ή διευκρίνιση, μπορείτε να απευθυνθείτε στη Διεύθυνση του σχολείου.

Με εκτίμηση,
Η Διεύθυνση του Σχολείου

Εσπερίδα για Γονείς & Εκπαιδευτικούς με τον Νίκο Τομαρά: «Παιδιά που Σέβονται, Συνεργάζονται, Συνδέονται – Ο Ρόλος μας στις Σχέσεις»

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες,

Με χαρά σας ενημερώνουμε ότι την Παρασκευή 16 Μαΐου 2025 και ώρα 18:00, θα πραγματοποιηθεί στον χώρο εκδηλώσεων του σχολείου μας σεμινάριο για γονείς και εκπαιδευτικούς με θέμα:

«Παιδιά που Σέβονται, Συνεργάζονται, Συνδέονται: Ο Ρόλος μας στις Σχέσεις»

Κεντρικός ομιλητής της εκδήλωσης θα είναι ο Νίκος Τομαράς, σύμβουλος ψυχικής υγείας και ψυχοθεραπευτής, με πολυετή εμπειρία στην υποστήριξη παιδιών και οικογενειών.

Ο Νίκος Τομαράς ξεκίνησε τις σπουδές του στα Παιδαγωγικά και συνέχισε με μετεκπαίδευση στο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Αργότερα, ολοκλήρωσε μεταπτυχιακές σπουδές στο University of East London, εστιάζοντας στην ψυχοθεραπεία και τη συμβουλευτική.

Ως Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας και Ψυχοθεραπευτής, ο κ. Τομαράς υποστηρίζει τους συμβουλευόμενους του να ζουν με λειτουργικό και εποικοδομητικό τρόπο, εστιάζοντας σε υπαρξιακά ζητήματα όπως η ελευθερία, η μοναξιά, η απουσία νοήματος και ο θάνατος.

Το συγγραφικό του έργο περιλαμβάνει ποιητικές συλλογές όπως «Παρήλιον», «Σχεδόν πια ναυτικός» και «Πόλεμος ήταν… πικραλίδες με αγάλματα». Επιπλέον, έχει συγγράψει το βιβλίο «Ασπριχώρα», μια αλληγορική διήγηση για την αυτογνωσία και την ελευθερία.

Το έργο του «Μαθησιακές Δυσκολίες ή Σύμπτωμα: Από τις ισότιμες ευκαιρίες στην εκπαίδευση σε μια συμπεριληπτική κοινωνία» αποτελεί ένα σημαντικό εργαλείο για εκπαιδευτικούς, γονείς και φοιτητές. Το βιβλίο αυτό προσφέρει πρακτικές απαντήσεις για τη δυσλεξία, τις δυσαριθμίες, τη διαταραχή αυτιστικού φάσματος και τη διαταραχή ελλειμματικής προσοχής/υπερκινητικότητας. Αναλύει τις πολυεπίπεδες επιπτώσεις της πανδημίας COVID-19 και προωθεί τη συμπεριληπτική εκπαίδευση, απομυθοποιώντας τις διαταραχές και σπάζοντας τα στερεότυπα.

Ο Νίκος Τομαράς συνεχίζει να δραστηριοποιείται στον χώρο της εκπαίδευσης και της ψυχικής υγείας, προσφέροντας πολύτιμες γνώσεις και εμπειρίες σε γονείς, εκπαιδευτικούς και μαθητές.

Για περισσότερες σκέψεις και άρθρα του ομιλητή, επισκεφθείτε τον προσωπικό του ιστότοπο: https://tomaras.gr/

Σας προσκαλούμε όλους να συμμετέχετε σε αυτή τη σημαντική δράση του σχολείου μας, που στόχο έχει να ενισχύσει τη συνεργασία σχολείου – οικογένειας και να ενδυναμώσει τον ρόλο μας στις σχέσεις με τα παιδιά.

Με εκτίμηση,
Η Διεύθυνση του Σχολείου

Afisa k To maras Esperida

Τα νεά μας… Όταν η μάθηση γίνεται πράξη με χέρια, καρδιά και νόηση…

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες,

Με ιδιαίτερη χαρά σας παρουσιάζουμε τρεις ξεχωριστές δράσεις που πραγματοποιήθηκαν πρόσφατα στο σχολείο μας, στο πλαίσιο της φιλαναγνωσίας, της ψηφιακής ασφάλειας και της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης. Οι δράσεις αυτές αποτέλεσαν ευκαιρίες για βιωματική μάθηση, συνεργασία, έκφραση και ανάπτυξη κοινωνικών και ψηφιακών δεξιοτήτων για τους μαθητές και τις μαθήτριές μας.


1. «Τα βιβλία που αγαπήσαμε» – Β’ Τάξη

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β’ τάξης, με υπεύθυνη εκπαιδευτικό την κα Παναγιώτα Κεκκέ, δημιούργησαν μια ψηφιακή παρουσίαση με τίτλο «Τα βιβλία που αγαπήσαμε». Μέσα από τη δράση αυτή, τα παιδιά παρουσίασαν με ενθουσιασμό τα αγαπημένα τους βιβλία, αναπτύσσοντας φιλαναγνωστική κουλτούρα, δεξιότητες παρουσίασης, και εξοικείωση με σύγχρονα ψηφιακά εργαλεία (emaze).

Η παρουσίαση αποτελεί έναν ύμνο στην παιδική λογοτεχνία και τη χαρά της ανάγνωσης, ενώ ταυτόχρονα ενισχύει την αυτοέκφραση και την αυτοεκτίμηση των παιδιών.
Δείτε την παρουσίαση εδώ


2. «Ποιος κρύβεται πίσω από την οθόνη;» – Συνεργατική Ιστορία από το Ε’2

Οι μαθητές του Ε’2, με υπεύθυνη τη δασκάλα τους κα Ισμήνη Αναστασοπούλου, συνέγραψαν μία συνεργατική ιστορία με στόχο την ενημέρωση για την ασφαλή χρήση διαδικτυακών παιχνιδιών και των κινητών τηλεφώνων.

Η ιστορία αφορά έναν μαθητή που παίζει διαδικτυακά (στο γνωστό παιχνίδι Fortnite) με έναν «φίλο», ο οποίος αρχίζει να του κάνει παράξενες και προσωπικές ερωτήσεις. Ο ήρωας παραξενεύεται και αναρωτιέται: «Μα καλά, γιατί με ρωτάς τέτοια πράγματα, αφού τα ξέρεις;» Τότε αποφασίζει να καλέσει τον πραγματικό του φίλο, ο οποίος του λέει πως εκείνη την ώρα βρισκόταν σε ταβέρνα και δεν έπαιζει καθόλου παιχνίδι.

Έτσι, ο μαθητής καταλαβαίνει ότι συνομιλεί με κάποιον άγνωστο. Αργότερα, όταν δέχεται κλήση από άγνωστο νούμερο, απευθύνεται στους γονείς του, οι οποίοι ερευνούν τον αριθμό στο διαδίκτυο και διαπιστώνουν πως πρόκειται για απάτη.

Η ιστορία καταλήγει σε σημαντικά συμπεράσματα για την ασφαλή χρήση του διαδικτύου:

  • Δεν αποκαλύπτουμε προσωπικά στοιχεία σε αγνώστους.
  • Δεν απαντούμε σε κλήσεις από άγνωστους αριθμούς.
  • Επαληθεύουμε την ταυτότητα των διαδικτυακών μας φίλων.
  • Συζητάμε με τους γονείς μας ό,τι μας προβληματίζει.
  • Δεν εμπιστευόμαστε άκριτα το ψηφιακό περιβάλλον.
  • Δε δίνουμε τους κωδικούς μας ή προσωπικά στοιχεία.

🔗 Δες εδώ την ιστορία: “Ποιος κρύβεται πίσω από την οθόνη;”


3. Υιοθεσία Θαλάσσιας Χελώνας – Περιβαλλοντική Δράση της Ε’ Τάξης

Στο πλαίσιο της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης και με αίσθημα ευθύνης για τη φύση και τα ζώα, οι μαθητές και μαθήτριες της Ε’ τάξης, υπό την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών τους Ισμήνης Αναστασοπούλου και Ελεάννας Ράλλη, προχώρησαν στην υιοθεσία μιας τραυματισμένης θαλάσσιας χελώνας μέσω του οργανισμού ΑΡΧΕΛΩΝ. Πιστοποιητικό υιοθεσίας Αρχέλων_SJ9TPP9QERPXS77H

Η χελώνα ονομάζεται Φοίβη και φιλοξενείται στο Κέντρο Διάσωσης Θαλάσσιων Χελωνών στη Γλυφάδα. Μέσω αυτής της συμβολικής πράξης, οι μαθητές συμμετέχουν ενεργά στη διάσωση της θαλάσσιας ζωής.

Κατά την εκπαιδευτική τους επίσκεψη στο Κέντρο Διάσωσης, είχαν την ευκαιρία να δουν από κοντά τις τραυματισμένες χελώνες, να μάθουν την ιστορία τους – πώς τραυματίστηκαν και τις ενέργειες αποκατάστασής τους – και να παρακολουθήσουν παρουσίαση για τα προβλήματα που προκαλούν οι ανθρώπινες δραστηριότητες, όπως τα δίχτυα, τα αγκίστρια και τα πλαστικά απορρίμματα. Μέσα από αυτή την εμπειρία, καλλιέργησαν την περιβαλλοντική τους συνείδηση και ευαισθητοποιήθηκαν για τη σημασία της προστασίας του θαλάσσιου οικοσυστήματος.

Δείτε περισσότερα για τον ΑΡΧΕΛΩΝ και το έργο του

Θερμές ευχαριστίες στις εκπαιδευτικούς μας για τις καινοτόμες παιδαγωγικές δράσεις που σχεδίασαν και υλοποίησαν, εμπλουτίζοντας ουσιαστικά τη διδακτική εμπειρία, καλλιεργώντας δεξιότητες ζωής και συμβάλλοντας στην ολόπλευρη ανάπτυξη των μαθητών μας.

Εκ της Διευθύνσεως

Εισαγωγή μαθητών/τριών στην Α΄ τάξη Γυμνασίου των Καλλιτεχνικών Σχολείων για το σχολικό έτος 2025–2026.

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες,

Σας ενημερώνουμε ότι, σύμφωνα με την εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας με αριθμ. πρωτ. 42358/Δ2/15-04-2025, ξεκίνησε η διαδικασία υποβολής αιτήσεων για την εισαγωγή μαθητών και μαθητριών στην Α΄ τάξη Γυμνασίου των Καλλιτεχνικών Σχολείων της χώρας για το σχολικό έτος 2025–2026.

🧑‍🎓 Ποιοι μπορούν να συμμετάσχουν;

Όλοι οι μαθητές και μαθήτριες που φοιτούν στη ΣΤ΄ τάξη Δημοτικού και επιθυμούν να εγγραφούν σε Καλλιτεχνικό Σχολείο με κατεύθυνση:

  • Εικαστικών Τεχνών

  • Θεάτρου – Κινηματογράφου

  • Χορού


📝 Υποβολή Αίτησης

📅 Από 2 Μαΐου έως 2 Ιουνίου 2025, οι γονείς/κηδεμόνες:

  • υποβάλλουν αίτηση δια ζώσης, ή

  • αποστέλλουν ταχυδρομικά/με email στο Καλλιτεχνικό Σχολείο της περιοχής κατοικίας τους.

📍 Η αίτηση υποβάλλεται αποκλειστικά στο σχολείο της περιοχής κατοικίας του/της μαθητή/τριας, σύμφωνα με τη χωροταξική κατανομή.

Η αίτηση υποβάλλεται αποκλειστικά και μόνο στο Καλλιτεχνικό Σχολείο της περιοχής μόνιμης κατοικίας του/της μαθητή/τριας:

Δεν προβλέπεται ηλεκτρονική αίτηση μέσω πλατφόρμας.

📄 Μπορείτε να κατεβάσετε το έντυπο αίτησης και τις υπεύθυνες δηλώσεις από εδώ:
👉 Κατεβάστε το αρχείο ΣΥΝ_42358_ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ _2025_26


📌 Απαραίτητα Δικαιολογητικά

  1. Συμπληρωμένη αίτηση ΣΥΝ_42358_ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ _2025_26

  2. Αντίγραφο ταυτότητας γονέα/κηδεμόνα

  3. Λογαριασμός κοινής ωφέλειας (ή άλλο αποδεικτικό κατοικίας)

  4. Για την κατεύθυνση Χορού:

    • Ιατρική βεβαίωση Παθολόγου ή Παιδιάτρου

    • Ιατρική βεβαίωση Ορθοπεδικού

  5. Σε περιπτώσεις διαφωνίας γονέων ή μονογονεϊκής μέριμνας:
    Δικαστική απόφαση ή πιστοποιητικό περί μη άσκησης ενδίκων μέσων, όπως ορίζει η Εγκύκλιος Φ1/117162/ΓΔ4/20-09-2021

🔎 Λεπτομέρειες για τη συναίνεση και τη γονική μέριμνα στον εξής σύνδεσμο:
📘Εγκύκλιος 117162_ΕΓΓΡΑΦΕΣ_ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΕΣ Ν4800 – Γονική μέριμνα & εκπαιδευτικά θέματα


🏫 Πού να απευθυνθείτε;

Στον παρακάτω σύνδεσμο θα βρείτε όλα τα Καλλιτεχνικά Γυμνάσια της χώρας με στοιχεία επικοινωνίας:
📄 ΣΥΝ_42358_ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ _2025_26


📍 Για περισσότερες λεπτομέρειες διαβάστε την επίσημη εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας:
📘 Ολόκληρη η εγκύκλιος εισαγωγής στα Καλλιτεχνικά Σχολεία (2025–2026) Εγκύκλιος 117162_ΕΓΓΡΑΦΕΣ_ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΕΣ Ν4800


📬 Για οποιαδήποτε απορία, επικοινωνήστε με το Καλλιτεχνικό Σχολείο της περιοχής σας.

Με εκτίμηση,
Η Διεύθυνση του Σχολείου

Υποβολή αιτήσεων για την εισαγωγή μαθητών/τριών στην Α΄ Γυμνασίου των Μουσικών Σχολείων – Σχ. έτος 2025-2026

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες,

Σας ενημερώνουμε ότι σύμφωνα με την αρ. πρωτ. 42338/Δ2/15-04-2025 εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας, ξεκινά η διαδικασία υποβολής αιτήσεων για την εισαγωγή μαθητών/τριών στην Α΄ τάξη των Μουσικών Σχολείων Γυμνασίου για το σχολικό έτος 2025-2026.


🗓 Διάστημα υποβολής αιτήσεων

Η υποβολή των αιτήσεων πραγματοποιείται από:
Πέμπτη 2 Μαΐου έως και Δευτέρα 2 Ιουνίου 2025 και ώρα 14:00


🧾 Τρόπος υποβολής αίτησης

  • Η αίτηση μπορεί να γίνει ηλεκτρονικά μέσω της πλατφόρμας (Η πλατφόρμα θα είναι ενεργή από 2 Μαΐου 2025):  https://www.iep.edu.gr/services/mitroo/

  • Εναλλακτικά, μπορεί να υποβληθεί χειρόγραφα στο Μουσικό Γυμνάσιο της επιλογής τους.

  • Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας, επομένως συνίσταται έγκαιρη υποβολή.

Η υποβολή αφορά αποκλειστικά το Μουσικό Σχολείο της περιοχής μόνιμης κατοικίας του/της μαθητή/τριας.


📌 Δικαιολογητικά που υποβάλλονται με την αίτηση:

  1. Αίτηση συμμετοχής συμπληρωμένη και υπογεγραμμένη από τους δύο γονείς/κηδεμόνες (έντυπο: ΣΥΝ_42338_ΜΟΥΣΙΚΑ_ΣΧ _2025_26

  2. Υπεύθυνη δήλωση διεύθυνσης μόνιμης κατοικίας (στο ίδιο έντυπο)

  3. Αποδεικτικό μόνιμης κατοικίας
    (π.χ. λογαριασμός ΔΕΗ/ΕΥΔΑΠ/ΟΤΕ στο όνομα ενός εκ των γονέων ή άλλο αποδεικτικό μέσο)

  4. Αντίγραφο ταυτότητας και των δύο γονέων/κηδεμόνων ή ενός, όπου εφαρμόζεται

  5. Σε περίπτωση που δεν υπάρχει συναίνεση και των δύο γονέων/κηδεμόνων, απαιτείται:

    • δικαστική απόφαση (προσωρινή διαταγή, απόφαση ασφαλιστικών μέτρων, οριστική απόφαση)

    • ή πιστοποιητικό περί μη άσκησης ένδικων μέσων, ώστε να αποδεικνύεται το αμετάκλητο της απόφασης έως και τις 16.09.2021
      (σύμφωνα με την εγκύκλιο Φ1/117162/ΓΔ4/20-09-2021)
      Εγκύκλιος 117162_ΕΓΓΡΑΦΕΣ_ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΕΣ Ν4800

Συνεπώς, οι γονείς/κηδεμόνες υποχρεούνται να υποβάλουν δια ζώσης ή να αποστείλουν ταχυδρομικά με συστημένη επιστολή ή με κάθε άλλο πρόσφορο τρόπο στο Μουσικό Σχολείο πέραν της αίτησης συμμετοχής στις εν θέματι εξετάσεις και τα παραπάνω έγγραφα.


🧑‍🎓 Ποιοι έχουν δικαίωμα συμμετοχής

Στην Α΄ τάξη των Μουσικών Σχολείων εγγράφονται μαθητές/τριες απόφοιτοι Δημοτικών Σχολείων, εφόσον επιτύχουν σε εξετάσεις επιλογής που θα διεξαχθούν μετά το πέρας της περιόδου αιτήσεων. Η ημερομηνία των εξετάσεων θα ανακοινωθεί με νέο έγγραφο.


🗺 Χωροταξική κατανομή Αττικής

Οι μαθητές/τριες υποβάλλουν αίτηση μόνο στο Μουσικό Σχολείο που αντιστοιχεί στη γεωγραφική περιοχή της μόνιμης κατοικίας τους. Η αναλυτική κατανομή περιοχών περιλαμβάνεται στο παρακάτω έγγραφο: ΕΞΕ – 42338 – 2025 – Διαδικασία εισαγωγής των μαθητών_τριών στην Α τάξη Γυμνασίου των Μουσικών Σχολείων για το σχολικό έτος 2025_2026


📞 Πληροφορίες – Επικοινωνία

Για περισσότερες πληροφορίες, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνούν με το Μουσικό Σχολείο της περιοχής τους, τηλεφωνικά ή μέσω e-mail. Τα στοιχεία επικοινωνίας περιλαμβάνονται στο έντυπο της αίτησης.


Με εκτίμηση,
Η Διεύθυνση του Σχολείου

Δράση για τον Ενεργό Πολίτη από τη Β΄ τάξη: «Είμαστε παιδιά, έχουμε δικαιώματα!»

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες,

Με χαρά σας ενημερώνουμε ότι στο πλαίσιο της Δράσης για τον Ενεργό Πολίτη, οι μαθητές και οι μαθήτριες μας συμμετείχαν σε μια δημιουργική βιωματική εμπειρία με τίτλο: «Είμαστε παιδιά, έχουμε δικαιώματα!»

Η δράση υλοποιήθηκε από τη δασκάλα της τάξης Παναγιώτα Κεκκέ, με τη σημαντική συμβολή των συναδέλφων Νίνας Ψυχή και Σοφίας Λιακοπούλου, συνδέοντας ουσιαστικά θεματικές από:

📘 τη Μελέτη Περιβάλλοντος,
🔧 το Εργαστήριο Δεξιοτήτων (ενότητα: «Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη: Έχω κι εγώ δικαιώματα – Είμαι Παιδί»),
📅 καθώς και με σχολικές επετειακές ημέρες, όπως η Παγκόσμια Ημέρα για τα Δικαιώματα του Παιδιού, η Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία και άλλες ημέρες που σχετίζονται με την κοινωνική δικαιοσύνη και τα ανθρώπινα δικαιώματα.

Η Δράση αφορούσε τα Θεματικά Πεδία 3, 4, 5, 10, 16 και 17, με στόχο την ενίσχυση της κοινωνικής ευαισθητοποίησης και της ενεργούς συμμετοχής των παιδιών σε θέματα δικαιωμάτων.

✨ Τι κάναμε:

Μέσα από δραστηριότητες όπως:
📚 φιλαναγνωσία,
🎲 παιχνίδια,
💬 συζητήσεις πάνω σε case studies,
🎥 βιντεοπροβολές και παρουσιάσεις,
🎨 δημιουργία αφίσας και ζωγραφική,
🎭 θεατρικό παιχνίδι,

οι μαθητές και οι μαθήτριες:

  • αναγνώρισαν τα ανθρώπινα δικαιώματα και εστίασαν στα δικαιώματα του παιδιού

  • διέκριναν παραβιάσεις των δικαιωμάτων και κατανόησαν τις επιπτώσεις τους στην ανάπτυξη των παιδιών

  • συνειδητοποίησαν εμπόδια που αντιμετωπίζουν κοινωνικές ομάδες όπως τα άτομα με αναπηρία (Α.Μ.Ε.Α.)

  • ανέλαβαν δράση για την ευαισθητοποίηση της σχολικής κοινότητας, προωθώντας τη συμπερίληψη και την ισότητα

📖 Βιβλία που μας ενέπνευσαν:

  • «Λύκος έξω από την πόρτα»

  • «Περπατώ ξανά – Η ιστορία μιας ακρίδας με τεχνητό πόδι»

  • «Ο νταής του σχολικού»

Οι μαθητές και οι μαθήτριες παρουσίασαν τα έργα και τις σκέψεις τους με ενθουσιασμό, στέλνοντας ένα ηχηρό μήνυμα:
👉 Όλα τα παιδιά έχουν δικαιώματα και φωνή – αρκεί να τους δώσουμε χώρο να τα εκφράσουν!


Δείτε εδώ την ψηφιακή παρουσίαση: Ο κόσμος που ονειρεύομαι

Στην παραπάνω παρουσίαση, μπορείτε να δείτε οργανωμένα όλες τις δράσεις που υλοποιήθηκαν στο πλαίσιο του προγράμματος. Περιλαμβάνονται στιγμιότυπα από τις δραστηριότητες, έργα των παιδιών και βασικά σημεία της δουλειάς που πραγματοποιήθηκε στην τάξη.

Η δράση ολοκληρώθηκε με επιτυχία, αφήνοντας σε όλους τους μαθητές δυνατά μηνύματα και εμπειρίες που θα τους συνοδεύουν σε κάθε βήμα.

Η παιδεία στα δικαιώματα δεν είναι μια μεμονωμένη ενότητα – είναι στάση ζωής. Συνεχίζουμε να δίνουμε φωνή στα παιδιά και να καλλιεργούμε τη συνείδηση του ενεργού πολίτη στην πράξη.

Θερμές ευχαριστίες στις συναδέλφους που στήριξαν την υλοποίηση της δράσης.

Εκ της Δ/νσεως

Έναρξη Αιτήσεων για Πρότυπα, Πειραματικά, Δημόσια Ωνάσεια και Πρότυπα Εκκλησιαστικά Σχολεία

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες,

Σας ενημερώνουμε ότι από σήμερα, Δευτέρα 24 Μαρτίου 2025, έως και τη Δευτέρα 7 Απριλίου 2025 και ώρα 13:00, είναι ανοιχτή η υποβολή ηλεκτρονικών αιτήσεων για την εισαγωγή μαθητών/τριών στα:

  • 📘 Πρότυπα Σχολεία (Π.Σ.) – Γυμνάσια & Λύκεια
  • 🏛️ Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία (ΔΗΜ.Ω.Σ.) – Γυμνάσια & Λύκεια
  • Πρότυπα Εκκλησιαστικά Σχολεία (Π.Ε.Σ.) – Γυμνάσια & Λύκεια
  • 🧪 Πειραματικά Σχολεία (ΠΕΙ.Σ.) – Νηπιαγωγεία, Δημοτικά, Γυμνάσια & Λύκεια

🔗 Υποβολή αιτήσεων μέσω του Πληροφοριακού Συστήματος Αιτήσεων Εισαγωγής (Π.Σ.Α.Ε.):
👉 Είσοδος στην πλατφόρμα αιτήσεων Π.Σ.Α.Ε.

Κατά την αίτηση, μπορείτε να δηλώσετε κινητό τηλέφωνο για την αποστολή ενημερωτικών SMS σχετικά με:

  • το εξεταστικό κέντρο και τον κωδικό αίτησης
  • τα αποτελέσματα των εξετάσεων (Π.Σ., ΔΗΜ.Ω.Σ., Π.Ε.Σ.)
  • τα αποτελέσματα της κλήρωσης (ΠΕΙ.Σ.)

📍 Υποψηφιότητες μαθητών/τριών:

Έως:

  • 2 Πρότυπα Σχολεία (Γυμνάσιο ή Λύκειο)
  • 1 Δημόσιο Ωνάσειο Σχολείο
  • 1 Πρότυπο Εκκλησιαστικό Σχολείο
  • 1 Πειραματικό Σχολείο

Δηλώνεται σειρά προτίμησης, καθώς και επιλογή σχολείου για πιθανή επιλαχόντα/ούσα.


📅 Σημαντικές Ημερομηνίες

🔸 2 Μαΐου 2025
Δημόσια κλήρωση για τα Πειραματικά Σχολεία και απόδοση αριθμού προτεραιότητας για ισοβαθμίες σε Π.Σ., ΔΗΜ.Ω.Σ. και Π.Ε.Σ.
👉 Πληροφορίες για την κλήρωση και τις ισοβαθμίες

🔸 3 Μαΐου 2025
Δοκιμασία δεξιοτήτων για εισαγωγή:

🔸 4 Μαΐου 2025
Δοκιμασία δεξιοτήτων και γνώσεων για εισαγωγή στα Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία (Ελληνική Γλώσσα & Μαθηματικά)
👉 Πληροφορίες για τα Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία


ℹ️ Αναλυτικές οδηγίες και πληροφορίες βρίσκονται στην επίσημη ιστοσελίδα:
👉 Πληροφορίες για τη διαδικασία εισαγωγής

Το Π.Σ.Α.Ε. αναπτύχθηκε από το Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών & Εκδόσεων (Ι.Τ.Υ.Ε.) – Διόφαντος και λειτουργεί με ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού.


Παρακαλούνται οι ενδιαφερόμενοι γονείς/κηδεμόνες να υποβάλουν τις αιτήσεις τους εγκαίρως.


Με εκτίμηση,

Εκ της Διευθύνσεως