Εκδήλωση για την Οδική Ασφάλεια
”Τη ζωή αγαπώ με ασφάλεια κυκλοφορώ”
Το σχολείο μας συμμετείχε στην εκδήλωση με διαδραστικά παιχνίδια
για παιδιά Νηπιαγωγείου και Δημοτικού σχολείου.
Το ραδιοφωνικό spot που δημιουργήσαμε στο ραδιοφωνικό σταθμό της Αρχιεπισκοπής με τους/τις μαθητές/τριές μας
για την εκδήλωση του Δικτύου μας ”Συνδεόμαστε και Δρούμε” με θέμα την οδική ασφάλεια.
Η συναναστροφή με τα παιδιά, όπως αυτή προκύπτει από το οικογενειακό, το φιλικό ή το επαγγελματικό μας περιβάλλον, μας φέρνει συχνά αντιμέτωπους με τη συμπεριφορά και τις αντιδράσεις τους, που ομολογουμένως συχνά είναι δύσκολο να διαχειριστούμε. Βάζοντας στην εξίσωση και την παράμετρο του χαρακτήρα τους, μπορούμε εύλογα να ισχυριστούμε ότι πολλές φορές, κυρίως εμείς οι γονείς, δεν γνωρίζουμε πώς να αντιμετωπίσουμε τα παιδιά και τι χρειάζεται να τους πούμε.
Σύμφωνα με την κλινική ψυχολόγο, Robin Koslowitz, που ειδικεύεται στις σχέσεις γονέων και παιδιών, μία από τις πολύ βοηθητικές λέξεις που θα μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε είναι το «αργότερα».
Ίσως για τους περισσότερους γονείς η λέξη «αργότερα» να είναι απλώς ο συγκριτικός βαθμός του επιρρήματος αργά, που μεταθέτει χρονικά μια απόφαση ή μια πράξη στο κοντινό μέλλον. Για κάποιους άλλους, όμως, κουβαλάει ένα συναισθηματικό φορτίο που προέρχεται από την δική τους παιδική ηλικία και περιπλέκει ελαφρώς τα πράγματα.
Θυμάμαι για παράδειγμα, όταν εγώ άκουγα από τους γονείς μου τη φράση «Θα το δούμε αργότερα αυτό» ή «Θα το κάνουμε μετά αυτό», μετέφραζα αυτόματα τη φράση σε άρνηση του αιτήματός μου. Σύμφωνα με την ανυπόμονη φύση μου, το «αργότερα», σήμαινε «ποτέ» κι έτσι ένιωθα ότι η αρχική μου επιθυμία ματαιωνόταν, ακόμα κι αν η πραγματικότητα με διέψευδε.
Όπως επισημαίνει η ειδικός, πολλές φορές οι γονείς δεν χρησιμοποιούν τη λέξη «αργότερα» επειδή:
Η κα Koslowitz υποστηρίζει ότι όταν η λέξη «αργότερα» χρησιμοποιείται συνειδητά και με συνέπεια από τους γονείς, ενδυναμώνει συναισθηματικά τα παιδιά επειδή:
Η ειδικός εξηγεί ότι αρχικά οι γονείς θα πρέπει, όταν χρησιμοποιούν τη λέξη «αργότερα», να την εννοούν κιόλας. Σε αντίθετη περίπτωση, διαταράσσεται η εμπιστοσύνη των παιδιών απέναντί τους. Για παράδειγμα, εάν δεν υπάρχει χρόνος για παιχνίδι αργότερα, ας μην το υποσχεθείτε. Εάν δεν πρόκειται να αγοράσετε ένα καινούργιο παιχνίδι, μην πείτε ότι θα το αγοράσετε αργότερα. Ό,τι ισχυριστείτε, θα πρέπει να είναι αληθινό.
Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τη λέξη «αργότερα»:
1. Στα απλά καθημερινά ζητήματα: Όταν π.χ. ένα παιδί ζητάει παγωτό πριν το γεύμα (κλασικό) και η απάντηση είναι ότι πρώτα θα φάει το φαγητό του και μετά το παγωτό (επίσης κλασικό). Αυτό το «μετά», όμως, θα πρέπει να ισχύει.
2. Για να διαχειριστείτε έντονα συναισθήματα: Σε μια στιγμή που επικρατεί απόλυτο χάος, ένα παιδί ζητάει κάτι άσχετο π.χ. ένα καινούριο παιχνίδι. Η απάντηση ότι θα το συζητήσουμε μαζί του αργότερα, χρειάζεται να πραγματοποιηθεί.
3. Για να ενθαρρύνετε την αυτονομία του: Ένα παιδί προσπαθεί να καταφέρει κάτι μόνο του, ζητάει βοήθεια κι εσείς το παροτρύνετε να προσπαθήσει λίγο ακόμα και θα το βοηθήσετε σε λίγο (κι όντως σε λίγο παρεμβαίνετε).
4. Για να κάνετε οικονομία δυνάμεων: Όταν νιώθετε εξάντληση και το σπλάχνο σας θέλει να παίξετε κυνηγητό, ζητάτε με ήρεμο τρόπο μια παράταση χρόνου και επιστρέφετε αργότερα με νέες δυνάμεις.
Όπως λέει η κα Koslowitz, η δύναμη του «αργότερα» δεν βρίσκεται στη λέξη αυτή καθαυτή, αλλά στην εμπιστοσύνη που οικοδομεί. Για τον λόγο αυτό, υπάρχουν στιγμές που θα πρέπει να αποφεύγεται. Εάν αισθανθούμε ότι το παιδί μας εκφράζει δυσάρεστα συναισθήματα, όπως φόβο, μοναξιά ή θλίψη, τότε σίγουρα η συμπαράσταση και η αγάπη μας, δεν γίνεται να μετατοπιστούν χρονικά. Το «αργότερα» αντικαθίσταται από το «τώρα». Ένα παιδί που είναι στεναχωρημένο, δεν χρειάζεται να διδαχθεί εκείνη την ώρα υπομονή. Χρειάζεται ασφάλεια και αγάπη.
Πρόσφατα σχόλια