Μια σχολική βιβλιοθήκη πρέπει να είναι ένα κέντρο δράσης ενταγμένο στη διδακτική πράξη, που να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες απαιτήσεις των μαθητών. Παρατηρήθηκε, λοιπόν, ότι η βιβλιοθήκη του σχολείου μας υπολειτουργούσε, εξαιτίας της απουσίας των απαραίτητων οργανωτικών δομών. Γι’ αυτό το λόγο αποφασίσαμε να πραγματοποιήσουμε το συγκεκριμένο Σχέδιο Δράσης με θέμα «Μ’ ένα βιβλίο ταξιδεύω: Ίδρυση και αξιοποίηση σχολικής βιβλιοθήκης» με στόχο:
– Τη βελτίωση της προσβασιμότητας και της λειτουργικότητας της σχολικής μας βιβλιοθήκης με την οργάνωση, καταγραφή και ταξινόμηση της συλλογής των βιβλίων, που διέθετε το σχολείο μας.
– Τη σύνδεση της βιβλιοθήκης με τις ανάγκες της καθημερινής διαδικασίας για την ενίσχυση του αναγνωστικού ενδιαφέροντος και της φιλαναγνωσίας των μικρών μας μαθητών.
Ξεκινήσαμε, λοιπόν, με τη συγκέντρωση όλων των βιβλίων που έχει το σχολείο μας και αφού διαμορφώσαμε και οργανώσαμε κατάλληλα το χώρο που θα φιλοξενούσε τη βιβλιοθήκη μας, αποφασίσαμε τον τρόπο ταξινόμησής τους!
Μόλις ολοκληρώθηκε η παραπάνω διαδικασία, έγινε παρουσίαση της νέας μας βιβλιοθήκης σε όλους τις εκπαιδευτικούς του σχολείου, ώστε να ενημερωθούν για τις αλλαγές που πραγματοποιήθηκαν!
Φωτογραφίες πριν την διαμόρφωση!
Φωτογραφίες μετά την ολοκλήρωση!
Παρουσίαση βιβλιοθήκης στις εκπαιδευτικούς!
Έχοντας, λοιπόν, έτοιμη τη σχολική μας βιβλιοθήκη, ήρθε η ώρα και των μικρών μας μαθητών να συμμετέχουν και αυτοί ενεργά στην δράση, ξεκινώντας τον εβδομαδιαίο δανεισμό βιβλίων στο σπίτι τους, ο οποίος ήταν προαιρετικός για όποιον το επιθυμούσε!
Ωστόσο, πριν από την έναρξη του δανεισμού, έπρεπε να προετοιμαστούμε κατάλληλα! Γι’ αυτό ξεκινήσαμε φτιάχνοντας σελιδοδείκτες, βάζοντας ταμπελίτσες με το όνομα του κάθε παιδιού στη τσάντα που θα μετέφερε το βιβλίο του, αλλά και ετοιμάζοντας τους κανόνες που χρειάζεται να ακολουθήσουν τα παιδιά όταν δανείζονται ένα βιβλίο.
Η μέρα των εγκαινίων της δανειστικής μας βιβλιοθήκης πλησίαζε και έπρεπε να προετοιμάσουμε κατάλληλα και τις γωνιές στις τάξεις μας για να τη φιλοξενήσουν!
Ξεκινήσαμε, λοιπόν, με ένα συμβόλαιο για τους κανόνες της βιβλιοθήκης μας και το υπογράψαμε με τα δακτυλικά μας αποτυπώματα!
Διαβάσαμε το βιβλίο «Ο κηπουρός των παραμυθιών» και τα παιδιά από κάθε τμήμα έφτιαξαν από μία ομαδική εργασία για να στολίσουν τη γωνιά της βιβλιοθήκης τους!
Και μόλις ήμασταν έτοιμοι, ξεκινήσαμε το δανεισμό των βιβλίων στο σπίτι μας!
Εκείνη την ημέρα, για να το γιορτάσουμε παρακολουθήσαμε όλοι μαζί την υπέροχη ταινία μικρού μήκους «Τα φανταστικά ιπτάμενα βιβλία του κου Μόρρις Λέσμορ» πίνοντας ζεστή σοκολάτα!
Όμως, οι δράσεις μας για τα βιβλία δε σταμάτησαν εκεί! Πιο συγκεκριμένα, στις 2 Απριλίου, με αφορμή τον εορτασμό της παγκόσμιας ημέρας παιδικού βιβλίου:
– Διαβάσαμε το παραμύθι «Αυτό δεν είναι ένα βιβλίο με εικόνες» και γνωρίσαμε την αξία που έχει ένα βιβλίο!
– Ακούσαμε και τραγουδήσαμε το τραγούδι «Βιβλία-Βιβλία- Βιβλιοφιλία».
– Συνεργαστήκαμε και δημιουργήσαμε μία αφίσα με θέμα “Αγαπώ το βιβλίο, γιατί μου χαρίζει…“
– Παρακολουθήσαμε την ιστορία του «Αστέρη, του ζωηρού βιβλιοφάγου» και στη συνέχεια δημιουργήσαμε το δικό μας τερατάκι που τρύπωνε στο αγαπημένο μας παραμύθι.
Και επειδή η αγάπη μας για τα βιβλία ήταν πολύ μεγάλη, αποφασίσαμε να ολοκληρώσουμε το συγκεκριμένο Σχέδιο Δράσης προσκαλώντας κάποιον/α συγγραφέα στο σχολείο μας για να μας επισκεφτεί! Στο κάλεσμα μας, λοιπόν, ανταποκρίθηκε με χαρά η κα Χρύσα Καραμήτρου, η οποία έχει γράψει ένα βιβλίο που διαδραματίζεται στη ρεματιά της γειτονιάς μας.
Έτσι, ένα ζεστό πρωινό του Μαΐου δώσαμε ραντεβού στο δασάκι της ρεματιάς, και εκεί η κα Χρύσα μας ταξίδεψε μέσα από την ιστορία της στον μαγικό κόσμο των «Σαν Αλ Σουρ και Κοκτώ».
Και εμείς, για να την ευχαριστήσουμε για την τιμή που μας έκανε, της χαρίσαμε μια κάρτα από όλους μας φτιαγμένη με πολλή αγάπη!
Επιστρέφοντας, από το σύντομο περίπατό μας, στο σχολείο αποτυπώσαμε ό,τι μας έκανε εντύπωση από την ιστορία που μας παρουσίασε η συγγραφέας μέσα από τη ζωγραφική!
Μέσα από όλες αυτές τι δράσεις συνειδητοποιήσαμε ότι μία σωστά οργανωμένη και λειτουργική σχολική βιβλιοθήκη, συμβάλλει θετικά τόσο στην ίδια την εκπαιδευτική μας διαδικασία όσο και στην προσπάθεια μας να καλλιεργήσουμε τη φιλαναγνωσία και το αναγνωστικό ενδιαφέρον στους μικρούς μας μαθητές μας!