Σχέδιο Δράσης 2024

Στα πλαίσια του Σχεδίου Δράσης με τίτλο “παιδαγωγική αξιοποίηση του αύλειου χώρου”πραγματοποιήθηκαν οι παρακάτω δράσεις.

  • Έγινε ευαισθητοποίηση των μαθητών για το θέμα και οι μαθητές των δύο τμημάτων είτε ατομικά στην ολομέλεια , είτε σε ομάδες, πρότειναν αλλαγές, που θα ήθελαν για την αυλή μας  , παιχνίδια που θα μπορούσαν να φτιάξουν (έπειτα από έρευνα στο διαδίκτυο). Οι μαθητές ζωγράφισαν ή έγραψαν και παρουσίασαν τις προτάσεις στην ολομέλεια . Στην καταγραφή βοήθησε η εκπαιδευτικός της κάθε τάξης.

Οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί αναζήτησαν από τα τμήματα και την αποθήκη του σχολείου, ποια αντικείμενα /όργανα μπορούν  να εξυπηρετήσουν  στην υλοποίηση των αλλαγών και κατέγραψαν τι άλλο μπορεί θα χρειαστεί.

Ως προς το γνωστικό αντικείμενο της Γλώσσας πραγματοποιήθηκαν οι εξής δράσεις:

  • Καταγραφή των αντικειμένων της αυλής και όσων βλέπουμε από την αυλή (σε ομάδες) από τους μαθητές. Συγκεντρωτική κατάσταση και παιχνίδια με καρτέλες αντιστοίχισης λέξεων. Οι ομάδες είχαν τη δυνατότητα να ανατρέξουν στις καταγραφές τους και να συμπληρώσουν λέξεις και αριθμούς μετρώντας τα αντικέιμενα της αυλής. Κάθε ομάδα παρουσίασε τα αποτελέσματα των εργασιών της.

IMG 20240516 093507 IMG 20240516 093516 IMG 20240516 094648 IMG 20240516 095544 IMG 20240516 095640 IMG 20240516 095858 IMG 20240516 095903 IMG 20240516 095959 IMG 20240516 100030 IMG 20240516 100218 IMG 20240516 100413 IMG 20240516 101116 IMG 20240516 101118 IMG 20240516 101121 IMG 20240516 101123 IMG 20240516 101126 IMG 20240516 115216 IMG 20240516 115245 IMG 20240516 115252 IMG 20240516 115828 IMG 20240516 115945

 

  • Οι μαθητές έφτιαξαν «Το Αλφαβητάρι της αυλής» (βρίσκοντας λέξεις της αυλής από το κάθε γράμμα της αλφαβήτας )και δημιούργησαν το δικό τους  βιβλίο γράφοντας και ζωγραφίζοντάς το. Με βάση το αλφαβητάρι οι μαθητές είχαν τη δυνατότητα να παίξουν γλωσσικά παιχνίαδια.

1716993977980 1716993978019 1716993978037 1716994037862 1716994037887 1716994037923 1716994037963 1716994118234 1716994118247 1716994118259 1716994118274 1716994118292 1716994118308

  • Έφτιαξαν εικονοϊστορία για την αυλή μας και έπαιξαν αντιστοιχίζοντας καρτέλες με εικόνες.

1716196041779 1716196041796 1716196041808 1716196041821

Ως προς το γνωστικό αντικείμενο της Μελέτης Περιβάλλοντος πραγματοποιήθηκαν οι εξής δράσεις:

  • Φωτογράφιση αντικειμένων αυλής και παρατήρηση
  • Παιχνίδια πειραματισμού με τα χρώματα , χρωματιστούς φακούς.

IMG 20240516 122053 IMG 20240516 122100

  • Κατασκευή βροχόμετρου και τακτικές καταγραφές.

IMG 20240422 113549

  • Τις απόκριες έμαθαν και χόρεψαν στην αυλή το αποκριάτικο έθιμο «το γαϊτανάκι»
  • Το Πάσχα πραγματοποιήθηκε βάψιμο αυγών στην αυλή.
  • Επίσης, οι μαθητές έφτιαξαν στεφάνι και είπαν τα κάλαντα του Λαζάρου, υποδεχόμενοι τους γονείς τους στην αυλή του σχολείου.
  • Φυτέψαμε λουλούδια και οι μαθητές έμαθαν πώς να τα φροντίζουν.

IMG 20240523 103013 IMG 20240523 103019 IMG 20240523 114738

  • Εντοπίστηκαν και εξετάστηκαν έντομα και άλλα ζώα στην αυλή μας.

IMG 20240516 121847 IMG 20240528 125130 IMG 20240528 125133

Ως προς το γνωστικό αντικείμενο των Μαθηματικών και στα πλαίσια της Τεχνολογία κατασκευών πραγματοποιήθηκαν οι εξής δράσεις:

  • Παιχνίδια καταμέτρησης ,αρίθμησης, συγκρίσεων, μετρήσεων και ομαδοποίησης αντικειμένων της αυλής.
  • Χαρτογράφηση της αυλής στον υπολογιστή, χρησιμοποιώντας βασικά σχήματα και χρήση του χάρτη για το παιχνίδι του κρυμμένου θησαυρού.

IMG 20240521 080610 IMG 20240529 095052IMG 20240529 095233

  • Κατασκευή παιχνιδιών από διάφορα υλικά (το ελεφαντάκι -ρίξε τον κρίκο, το ψάρεμα- μάζεψε πόντους) όπου οι μαθητές καλούνταν να διάφορα προβλήματα που προέκυπταν , όπως: -πώς θα ισορροπήσεις η γέφυρα που θέλουμε να φτιάξουμε για το γκαράζ; -πόσα αμαξάκια χωράνε στο γκαράζ , ώστε να φτιάξουμε αντίστοιχες θέσεις; κ.α.

IMG 20240405 113912 IMG 20240411 120831 IMG 20240419 121434 IMG 20240419 121748 IMG 20240419 121839 IMG 20240419 121846

IMG 20240604 123501

Στα πλαίσια της Φυσικής Αγωγής παίξαμε πολλά κινητικά και μουσικοκινητικά παιχνίδια συνδυασμένα με τις θεματικές μας ενότητες , όπως:

  • Αυγοδρομίες

1716196104755 1716196104768 1716196104798

  • Παιχνίδια με μπάλες
  • Τσουβαλοδρομίες

1716994190737 1716994190764 1716994268493

  • «Πετούν οι πεταλούδες»
  • Περνά περνά η μέλισσα
  • Γύρω γύρω όλοι.

Πραγματοποιήθηκαν διάφορα μουσικά και θεατρικά δρώμενα στην αυλή, όπως:

  • «συλλογή ήχων της αυλής μας»
  • Ηχοϊστορίες της αυλής.
  • Κουκλοθεατρική απόδοση λαϊκού παραμυθιού.

IMG 20240523 122047 IMG 20240523 122158 IMG 20240523 122346 IMG 20240523 124139 IMG 20240523 124210

  • Κουκλοθέατρο από ομάδες μαθητών: Βιβλίο «Το χαρούμενο λιβάδι»

IMG 20240522 113922 IMG 20240522 113933 IMG 20240522 114015 IMG 20240522 114120 IMG 20240522 114420

  • Θεατρική παράσταση καλοκαιρινή

Πραγματοποιήθηκαν εικαστικά εργαστήρια στην αυλή :

  • Πιο ελεύθερα, π.χ ζωγραφίζω κάτι που βλέπω σαν τους μεγάλους ζωγράφους.
  • Συνεργατικές και ομαδικές ζωγραφιές στο διάλλειμα
  • Πιο οργανωμένα και συνδεδεμένα με θεματικές ενότητες, όπως έντομα και πεταλούδες (κατασκευή πεταλούδων).
  • Ζωγραφίζω τα δέντρα και τα φυτά της αυλής μας, φυτικοί οργανισμοί.
  • Κατασκευή κολάζ με τίτλο «η Αυλή μας»

IMG 20240520 083912 IMG 20240521 084352 IMG 20240521 084506