4ο ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ Α΄ΤΑΞΗΣ
Θεματική: Δημιουργώ και καινοτομώ. Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία
Υποθεματική: STEM/Eκπαιδευτική Ρομποτική
Τίτλος: Τα ρομπότ στην υπηρεσία της ανακύκλωσης
Δεξιότητες στόχευσης του εργαστηρίου: Δεξιότητες μάθησης του 21ου αιώνα 4cs:Κριτική σκέψη, επικοινωνία, συνεργασία, δημιουργικότητα /Ψηφιακή μάθηση 21ου αιώνα: Δεξιότητες της τεχνολογίας, της μηχανικής και της επιστήμης /Δεξιότητες του νου: Ρουτίνες σκέψης και αναστοχασμός, επίλυση προβλημάτων, κατασκευές, παιχνίδια, εφαρμογές.
Υποθεματικές: δημιουργική διαδικασία, δημιουργική σκέψη, οργανωτική ικανότητα, οργανωτική ικανότητα και προγραμματισμός
Τίτλοι των εργαστηρίων:
1. Ενδυνάμωση ομάδας – έναυσμα ενδιαφέροντος
2. Διαχείριση των απορριμμάτων, συλλογή και ταξινόμησή τους
3. Μετράμε αποστάσεις και κατασκευάζουμε την πίστα μας.
4. Κατασκευές με επαναχρησιμοποίηση υλικών
5. Ο πρώτος μας αλγόριθμος. Στον ρόλο του ρομπότ τα παιδιά
6.Προγραμματισμός του ρομπότ Beebot. Συλλογή και απόθεση ανακυκλώσιμων υλικών
7. Αποτίμηση του προγράμματος
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα του4ου εργαστηρίου δεξιοτήτων και των αντίστοιχων δράσεων: Η διαχείριση των απορριμμάτων, η διάκριση των υλικών σε ανακυκλώσιμα και μη, σε οργανικά και ανόργανα με διαδικασίες ταξινόμησης και καταμέτρησης, η γνωριμία με το ρομπότ Beebot και κατασκευή πίστας, η επαναχρησιμοποίηση υλικών για άλλες κατασκευές, η αποτύπωση πολεοδομικού σχεδιασμού της πόλης – πίστας με κατασκευές από ανακυκλώσιμα υλικά και προγραμματισμός ρομπότ, το να μαθαίνουν να δίνουν οδηγίες και να τις ακολουθούν, ο αναστοχασμός – αξιολόγηση.