2ο Πρόγραμμα καλλιέργειας δεξιοτήτων Α΄τάξης

2ο ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ Α΄ΤΑΞΗΣ

Θεματική: Ζω καλύτερα – Ευ ζην  Υποθεματική: Υγεία

Τίτλος: Ο Ρούλης ο Τροφούλης (Ηρακλής)  και η περιπέτειά του στον κόσμο της υγιεινής διατροφής

Δεξιότητες στόχευσης του εργαστηρίου: Δεξιότητες 21ου αιώνα, δεξιότητες ζωής, δεξιότητες τεχνολογίας, δεξιότητες νου.

Τίτλοι των εργαστηρίων:

1. Φτιάχνουμε τους κανόνες της ομάδας –Συμβόλαιο τάξης

2.Από πού προέρχεται το αγαπημένο μου φαγητό; (Προέλευση των τροφών)

3. Διατροφική πυραμίδα -ομάδες τροφίμων

4.Εποχιακά φρούτα-λαχανικά

5.Νερό, υγιεινή διατροφή και άσκηση: To τρίπτυχο της επιτυχίας!

6.Γίνομαι διαιτολόγος για μια μέρα!

7.Αξιολόγηση

Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα του 2ου εργαστηρίου δεξιοτήτων και των αντίστοιχων δράσεων:

1ου εργαστηρίου: Ανάπτυξη αυτοπειθαρχίας, υπευθυνότητας, συνεργασίας, ομαδικότητας, αλληλοβοήθειας και επικοινωνίας. Καλλιέργεια κριτικής σκέψης ώστε να ενσωματώσει ο μαθητής/τρια τη σωματική δραστηριότητα στην καθημερινότητά του/της για την διατήρηση της καλής υγείας.

2ου εργαστηρίου: Κατανόηση της προέλευσης των τροφών, της αξίας τους και την επίδρασή τους στην υγεία. Ευαισθητοποίηση σε ζητήματα διατροφικής αγωγής, όπως η μεσογειακή. Προάσπιση της σωματικής και ψυχικής υγείας με την καλλιέργεια διατροφικής συνείδησης.

3ου εργαστηρίου: Κατάταξη των τροφίμων σε ομάδες, σε ανθυγιεινές και μη. Γνωριμία με την υγιεινή διατροφή και την πυραμίδα ισορροπημένης διατροφής. Εξοικείωση με τις βασικές μορφές ψηφιακής πληροφορίας (κείμενο, εικόνα, ήχος). Αναγνώριση της θρεπτικής αξίας των τροφών και τη σημασία τους στη διατροφή. Αναγνώριση των κυριότερων χαρακτηριστικών της ισορροπημένης διατροφής. Εμπλουτισμός του λεξιλογίου του προφορικού λόγου με νέες λέξεις ώστε να συμμετάσχουν σε συζητήσεις και να χρησιμοποιούν στρατηγικές για να δηλώσουν τη συμφωνία ή τη διαφωνία τους με το συνομιλητή τους στις διηγήσεις των εμπειριών τους. Να αντιλαμβάνονται τη μεταφορική χρήση του λόγου.

4ου εργαστηρίου: Ευαισθητοποίηση σχετικά με την κατανάλωση τοπικών και εποχιακών προϊόντων. Ανάπτυξη δεξιοτήτων χρήσης ποντικιού (ή οθόνης αφής), επεξεργασίας κειμένου, έκφρασης μέσω δημιουργίας ψηφιακών κειμένων. Γνωριμία με τα φρούτα που παράγονται στην Ελλάδα κάθε εποχή. Συμμετοχή σε ομαδικές δραστηριότητες και λήψη συλλογικών αποφάσεων.

5ου εργαστηρίου: Κατανόηση της σημαντικότητας της διατροφής στη συνολικής του/της υγεία. Επιλογή τροφών με υψηλή διατροφική αξία. Συμμετοχή σε προγράμματα άσκησης και φυσικής δραστηριότητας. Συνειδητοποίηση της αναγκαιότητας του νερού στον οργανισμό του/της. Να διερευνά τις εκφραστικές δυνατότητες του σώματος σε σχέση με το χώρο και τους άλλους. Να εκφράζει στοιχεία του ρυθμού μέσω της κίνησης και να τραγουδά τραγούδια κατάλληλα για την ηλικία.

6ου εργαστηρίου: Να συντάσσει ένα ισορροπημένο διαιτολόγιο.Να αξιολογεί ένα διαιτολόγιο ως προς τα βασικά χαρακτηριστικά της ισορροπημένης διατροφής.Να δημιουργήσει ένα εβδομαδιαίο πρόγραμμα υγιεινής διατροφής. Να αναπτύσσει δεξιότητες ώστε να κατατάσσει, να επεξεργάζεται και να αξιολογεί τις πληροφορίες και να συνειδητοποιεί τους κινδύνους που απειλούν την υγεία του/της.

7ου εργαστηρίου: Να μεταβάλει σταδιακά τις διατροφικές του/της συνήθειες και να θέτει συμβουλές για την καλή υγεία.Να αξιοποιεί τα ψηφιακά εργαλεία δημιουργώντας ψηφιακά κείμενα.