1ο Πρόγραμμα καλλιέργειας δεξιοτήτων Α΄τάξης

1ο ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ Α΄ΤΑΞΗΣ

Θεματική: Φροντίζω το Περιβάλλον. Υποθεματική: Οικολογική Συνείδηση

Τίτλος: Σκέφτομαι πριν το πετάξω

Δεξιότητες στόχευσης του εργαστηρίου:

Επικοινωνία, δημιουργικότητα, κριτική σκέψη, συνεργατικότητα, ψηφιακή δημιουργικότητα, ψηφιακή κριτική σκέψη, ενσυναίσθηση, πολιτειότητα, υπευθυνότητα, δεξιότητες ανάλυσης και παραγωγής περιεχομένου σε έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα, στρατηγική και πλάγια σκέψη.

Τίτλοι των εργαστηρίων:

1. Σκουπίδια παντού

2. Τι θα κάνουμε με τα σκουπίδια ?

3.Tα πλαστικά δεν είναι πια φανταστικά!

4.Διαχείριση απορριμμάτων στο σχολείο ή γειτονιά

5.Τα 3Rs στην πράξη

6.Καθαρισμός πάρκου

7.Ανακεφαλαίωση. Αναστοχασμός.


Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα του 1ου εργαστηρίου δεξιοτήτων:

1ου εργαστηρίου: Να αναγνωρίσουν τι είδους σκουπίδια παράγουμε, τα υλικά από τα οποία φτιάχνονται και τον κύκλο ζωής τους. Να καταγράφουν δεδομένα και να εξάγουν συμπεράσματα. Να αναπτύξουν δεξιότητες σκέψεις.

2ου εργαστηρίου: Να κατακτήσουν τη διαδικασία ανακύκλωσης στον μπλε κάδο κ.α. Να επαναχρησιμοποιούν με δημιουργικό τρόπο άχρηστα υλικά. Να συνθέτουν τις γνώσεις τους δημιουργικά και κριτικά.

3ου εργαστηρίου: Nα αναγνωρίσουν τα πλαστικά ως μια σημαντική πηγή θαλάσσιας ρύπανσης. Να αναπτύξουν ενσυναίσθηση και αίσθημα ευθύνης προς τα ζώα. Να αναπτύξουν καινοτόμες ιδέες.

4ου εργαστηρίου:  Να παρατηρούν, να συλλέγουν στοιχεία και να καταλήγουν σε συμπεράσματα. Να αναπτύσσουν τη φαντασία τους. Να αναπτύξουν ψηφιακές δεξιότητες δημιουργικότητας. Να καλλιεργήσουν τον ψηφιακό γραμματισμό τους.

5ου εργαστηρίου: Να ενισχύσουν τη δημιουργικότητα τους. Να εργάζονται συνεργατικά και στο ψηφιακό περιβάλλον. Να αναπτύξουν τη λεπτή κινητικότητα.

6ου εργαστηρίου: Να συνειδητοποιήσουν τα είδη και τις πηγές των απορριμμάτων που ρυπαίνουν δημόσιους χώρους. Να εισαχθούν στην έννοια της Επιστήμης των Πολιτών μέσω της συλλογής στοιχείων και της κοινωνικής προσφοράς ταυτόχρονα.

7ου εργαστηρίου: Να χρησιμοποιούν πρότερη γνώση για τη λήψη γρήγορης απόφασης. Να αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες για ευαισθητοποίηση. Να συνθέτουν μια αφίσα. Να αναπτύξουν μεταγνωστικές δεξιότητες.