Πρώτη Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού
Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2020-2021)
Α. ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ
Καταγράφονται συνοπτικά τα χαρακτηριστικά και οι ιδιαιτερότητες της σχολικής μονάδας, που κρίνονται σημαντικά για την αποτύπωση της εικόνας του σχολείου
Το 12ο Δημοτικό Σχολείο Κοζάνης βρίσκεται στο δυτικό άκρο της πόλης της
Κοζάνης και συστεγάζεται με το 9ο Δημοτικό Σχολείο Κοζάνης. Το κτηριακό
συγκρότημα συνορεύει με το Δημοτικό Πάρκο της Κοζάνης, το θεατράκι του Δήμου
στο οποίο πραγματοποιούνται εκδηλώσεις και παραστάσεις και το 18ο Νηπιαγωγείο
Κοζάνης. Το κτήριο είναι περικυκλωμένο από πανύψηλα πεύκα και πλήθος άλλων
φυτών. Το φυσικό τοπίο επιδρά στον ψυχισμό των μαθητών μας με θετικές και
ευεργετικές ιδιότητες.
Στο σχολείο μας, το οποίο είναι εξαθέσιο, φοιτούν 83 μαθητές και διδάσκουν 15
εκπαιδευτικοί. Στο εσωτερικό του σχολείου υπάρχουν αίθουσες ευρύχωρες και
άνετες για την διδακτική διαδικασία και το εκπαιδευτικό έργο: αίθουσα
Πληροφορικής, τμήματος ένταξης, Ολοημέρου τμήματος, εκδηλώσεων του σχολείου
και γυμναστήριο.
Β. ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία
Θετικά σημεία
Τα θετικά σημεία της παιδαγωγικής – μαθησιακής λειτουργίας, του θετικού σχολικού
κλίματος και του επιτυχούς εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μας μονάδας θα
μπορούσαν να συνοψιστούν στα κάτωθι:
1. Καινοτόμες διδακτικές πρακτικές με εφαρμογή ψηφιακών δεξιοτήτων και νέων
τεχνολογιών.
2. Εφαρμογή διδακτικών πρακτικών διαφοροποιημένης μάθησης και διδασκαλίας.
3. Υποστήριξη και ενσωμάτωση ευάλωτων κοινωνικών ομάδων και ατόμων
ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών.
4. Συμμετοχή σε ευρωπαϊκά προγράμματα (Erasmus , E-twinning).
5. Συμμετοχή σε δίκτυα σχολείων(Bravo- schools).
6. Υιοθέτηση καλών πρακτικών, όπως συμπράξεις με άλλα σχολεία με σκοπό την
ομαλή μετάβαση από τη μία βαθμίδα εκπαίδευσης στην επόμενη. Κατά το
παρελθόν σχολικό έτος υπήρξε σύμπραξη με το 6ο νηπιαγωγείο Κοζάνης και το
6ο Γυμνάσιο Κοζάνης.
7. Συνεχής παρακολούθηση της φοίτησης των μαθητών και μαθητριών της
σχολικής μας μονάδας.
8. Ενίσχυση της καλλιέργειας συνεργατικών σχέσεων μεταξύ των μαθητών.
9. Καλλιέργεια θετικού σχολικού κλίματος, μέσω της ανάπτυξης δεξιοτήτων
εμπιστοσύνης, αλληλοσεβασμού, διαχείρισης, αντιμετώπισης και απομείωσης
των εντάσεων.
10. Εποικοδομητική και γόνιμη συνεργασία με τους γονείς και κηδεμόνες των
μαθητών μας.
11. Ανάπτυξη επικοινωνιακών σχέσεων και υποστήριξη της σχέσης σχολείου –
οικογένειας.
12. Συνεργατικές δράσεις με τους γονείς.
Σημεία προς βελτίωση
Η υλικοτεχνική υποδομή της σχολικής μας μονάδας σε ηλεκτρονικό εξοπλισμό
πρέπει να βελτιωθεί. Απαιτούνται διαδραστικοί πίνακες σε όλες τις τάξεις και
φορητοί ηλεκτρονικοί υπολογιστές για τις ανάγκες του Webex.
Διοικητική λειτουργία
Θετικά σημεία
Το σχολείο μας ανταποκρίνεται πλήρως στις ανάγκες της σύγχρονης κοινωνίας.
Μέσω του ανοίγματος του σχολείου στην ευρύτερη τοπική κοινωνία και της
αλληλεπίδρασής του με αυτή επιτυγχάνεται η γνωριμία των μαθητών μας με τον
τόπο τους, διευρύνεται η μάθηση και η γνώση για τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και
τις ανάγκες του, καλλιεργείται η κριτική σκέψη και ενεργοποιείται η ανάγκη
καλλιέργειας δεξιοτήτων.
Η σύνδεση αυτή αποτελεί παράγοντα επιτυχίας της αποτελεσματικότητας του
ποιοτικού έργου και της ποιότητας του σχολείου. Βασικοί δείκτες ποιότητας
αποτέλεσαν η συνεργατική διαδικασία, η καλλιέργεια συναισθηματικών,
κοινωνικών, συνεργατικών δεξιοτήτων.
Η επίτευξη των αρχικών στόχων του σχεδιασμού του εκπαιδευτικού έργου αποτελεί
στοιχείο της ποιότητας του παρεχόμενου διδακτικού, μαθησιακού έργου και
ανάπτυξης και καλλιέργειας των δεξιοτήτων των μαθητών μας με την ανάδειξη
καλών και καινοτόμων διδακτικών πρακτικών με βασικές αρχές την δημιουργική
και συστημική σκέψη, την ενσυναίσθηση, την δημιουργία θετικού σχολικού
κλίματος, την υλοποίηση του κοινού οράματος.
Στο ευρύτερο πλαίσιο της αποδοτικής και ποιοτικής λειτουργίας του σχολείου μας
συνέδραμε η στρατηγική πρόληψης και διαχείρισης των συγκρούσεων, η υλοποίηση
καινοτόμων προγραμμάτων, η γόνιμη και εποικοδομητική συνεργασία με τους γονείς
και κηδεμόνες με σκοπό την εκπλήρωση των προσδοκιών τους αλλά και της
ευρύτερης κοινωνίας.
Σημεία προς βελτίωση
Το όραμα του ποιοτικού και αναβαθμισμένου ως προς τους δείκτες ποιότητας και
αποτελεσματικότητας σχολείου εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το βαθμό
προσήλωσης στους συγκεκριμένους στόχους από όλο το εκπαιδευτικό προσωπικό. Η
συμπόρευση και η σύμπλευση στο ίδιο όραμα αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για
το διδακτικό προσωπικό. Το ίδιο το όραμα θα προσδιορίσει τους στόχους των
εκπαιδευτικών και την στοχοθεσία του σχολείου και επιπλέον θα επιφέρει την
αναγκαιότητα της αξιολόγησης του βαθμού επίτευξης των στόχων και πιθανούς
μετασχηματισμούς κατά την υλοποίηση των δράσεων.
Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών
Θετικά σημεία
Η ενεργός συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε εθνικά επιμορφωτικά προγράμματα,
επιμορφώσεις σε παιδαγωγικά και άλλα θέματα, σε διαγωνισμούς και συμπράξεις,
σε ευρωπαϊκά προγράμματα αναβάθμισε το έργο των εκπαιδευτικών τόσο ως προς
την εκπαιδευτική διαδικασία όσο και ως προς την επαγγελματική τους ανάπτυξη.
Παράλληλα συνέδραμε στην ανάδειξη του ποιοτικού παιδαγωγικού – εκπαιδευτικού
έργου και της αναβάθμισης του σχολείου σε σύμπλευση με τις σύγχρονες ανάγκες
της κοινωνίας μας.
Σημεία προς βελτίωση
Σημεία προς βελτίωση της επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών:
1. Υλοποίηση περισσότερων επιμορφωτικών συναντήσεων.
2. Συνεργασία με φορείς της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης
3. Αναζήτηση και συνεργασία συμπράξεων και από κοινού επιμορφωτικές δράσεις με
δίκτυα σχολείων.
4. Συμμετοχή σε ερευνητικά προγράμματα.