-
Πρόσφατα άρθρα
Πρόσφατα σχόλια
Ιστορικό
Kατηγορίες
Μεταστοιχεία
ΕΝΑΡΞΗ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ 2025-26/ ΑΓΙΑΣΜΟΣ

ΣΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΝΟΥΜΕ , ΟΤΙ Ο ΑΓΙΑΣΜΟΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΑΣ ΜΟΝΑΔΑΣ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΑ ΣΤΙΣ 9.00 Π.Μ.. ΩΡΑ ΠΡΟΣΕΛΕΥΣΗΣ 8.45-9.00. ΩΡΑ ΑΠΟΧΩΡΗΣΗΣ 10.00 Π.Μ.. ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΘΑ ΠΡΟΣΕΛΘΟΥΝ ΜΕ ΤΣΑΝΤΕΣ ΚΑΙ ΘΑ ΔΟΘΟΥΝ ΤΑ ΣΧΟΛΙΚΑ ΒΙΒΛΙΑ. ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΕΧΟΥΝ ΣΤΑΛΕΙ ΣΤΑ emails ΤΩΝ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ.
Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ ΚΑΙ Η ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΕΥΧΟΝΤΑΙ ΚΑΛΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΙ ΚΑΛΗ ΠΡΟΟΔΟ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ!!
Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία
Γράψτε σχόλιο
ΛΗΞΗ ΣΧ. ΧΡΟΝΙΑΣ 2024-25
ΜΕ ΔΡΑΣΕΙΣ, ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ, ΓΙΟΡΤΕΣ ,ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ, ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΝΑ ΑΝΑΝΕΩΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΚΠ/ΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΚΠ/ΚΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ ΚΥΛΗΣΕ ΚΙ ΑΥΤΗ Η ΧΡΟΝΙΑ!! ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΣΕ ΟΛΟΥΣ !! ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ!! ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ , ΜΕ ΤΗΝ ΒΟΗΘΕΙΑ ΟΛΩΝ , ΕΛΠΙΖΟΥΜΕ ΣΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΚΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΑ!!
Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία
Γράψτε σχόλιο
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ/ΤΟΠΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ/ ΤΟ ΑΓΑΠΗΜΕΝΟ ΜΑΣ ΑΙΓΑΛΕΩ 2023-24
12ο ΔΣ Το αγαπημένο μας Αιγάλεω
Το αγαπημένο μας Αιγάλεω
(στα πλαίσια του εργαστηρίου δεξιοτήτων)
Πρόλογος στο διδακτικό παράδειγμα τοπικής ιστορίας στα μαθήματα ꓽ «εργαστήρια δεξιοτήτων Γ ΄Δημοτικού>>, σχολικό έτος 2023-2024, με τίτλο: « Το αγαπημένο μας Αιγάλεω », Γ΄τάξη,12ο Δημοτικό Σχολείο Αιγάλεω.
Η συγκεκριμένη εργασία, προήλθε από σχετική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών , από την Σύμβουλο Εκπ/σης, της 3ης Περιφέρειας της ΔΙ.Π.Ε.τηςΓ΄Αθήνας, Δρ.Νεότερης Ελληνικής Ιστορίας, κ.Καλυψώς Μιχαλακάκη, η οποία σε παρουσίασή της , προέβαλε , μελέτη παραδείγματος ,από το βιβλίοꓽ « Πειραμαματικό πρόγραμμα, για τη διδασκαλία της τοπικής Ιστορίας στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, Υ.ΠΑΙ.Θ, Παιδαγωγικό Ινστιτούτο,Αθήνα 1999 >>.[1]Το παράδειγμα αυτό το αξιοποίησεη εκπαιδευτικός κ. Άννα Μάνου, του 12ου Δημοτικού σχολείου Αιγάλεω, στη Γ΄τάξη το σχολικό έτος 2023-2024. Το παραπάνω σχολείο βρίσκεται απέναντι από την εκκλησία της Αγίας Αικατερίνης, στο τρίστρατο των Δήμων Αιγάλεω, Νίκαιας και Αγίας Βαρβάρας. Η εκπαιδευτικός τροποποίησετο παράδειγμα και το ενέταξε στη συνοικία όπου εδρεύει το σχολείο, στο θέμα της γειτονιάς για την τοπική ιστορία του Αιγάλεω, συσχετίζοντας τη δράση με μαθήματα της τάξης.Υπήρξε καθοδήγηση από τη Σύμβουλο Εκπαίδευσης( εμένα) και συνεργασία με την Διευθύντρια κ. Άννα Μπαλτά και με γονείς, μαθητές και εμπλεκόμενους φορείς της τοπικής κοινωνίας, όπως την εκκλησία τηςΑγίας Αικατερίνης καιτην εκκλησία της Ευαγγελίστριας. Το συγκεκριμένο θέμα εντάχθηκε και στα μαθήματαꓽ Μελέτη Περιβάλλοντος σχετικά με τη συνοικία και τη γειτονιά και στα, εργαστήρια δεξιοτήτων στον τομέαꓽ παγκόσμια και τοπική πολιτιστική κληρονομιά και στον τομέα συμπερίληψη αλληλοσεβασμός και διαφορετικότητα, κατά το σχολικό έτος 2023-2024.(ΦΕΚ 3567, 4/8/2021.ΤΕΥΧ.2ο), Γ΄τάξη. Ακολούθησε έρευνα των μαθητών και σχετικές επιτόπιες έρευνες με την καθοδήγηση της εκπαιδευτικού και ζωγραφιέςγια το Μπαρουτάδικο, το Γυμναστήριο του Μαυροθαλασσίτη, την Αγία Αικατερίνη,Εσταυρωμένο, Ευαγγελισμό της Θεοτόκου-Άγιο Ελευθέριο – Άγιο Νεκτάριο, τον Άγιο Κωνσταντίνο,την Ιερά Οδό. Κατά την πραγματοποίηση του προγράμματος αξιοποίησεη εκπαιδευτικός με καθοδήγησή μου και παραδείγματα από το παραπάνω πειραματικό πρόγραμμα. Αξιοποιήθηκε η γενική και τοπική ιστορία, η τοπική κοινωνία , γραπτές και ηχητικές πηγές, βίντεο, ζωγραφικές των μαθητών.[2]
Συγχαίρω τη συνάδελφοκ.Α.Μάνου για την ενδιαφέρουσα και πρωτότυπη εκπαιδευτική της δράση.Η δράση αυτή αποτελεί παράδειγμα για μίμηση και για άλλουςτομείς της τοπικής ιστορίας της περιοχής του Αιγάλεω.Η εμπλοκή των μαθητών στην έρευνα για τη συνοικία τους, δημιουργεί επίσης και παράδειγμα και σε άλλους μαθητές των υπολοίπων τάξεων για να ασχοληθούν με συναφές θέμα.
Η συνάδελφος διαθέτειεμπειρία διδακτική 20 ετών και εμπειρία περιβαλλοντικών προγραμμάτων και προγραμμάτων λαογραφίας και τοπικής ιστορίαςκαι δράσεων.Η κ.Α.Μάνου είναι απόφοιτη του Ε.Κ.Π.Α και διαθέτει Β1 επίπεδο στις Τ.Π.Ε.Η εργασία της αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση για τον εκπαιδευτικό χώρο και για την γενική και την τοπική ιστορία. Τη συγχαίρουμε θερμά για την εργασία της αυτή και της ευχόμαστε πάντα πρόοδο στο έργο της.
Δρ. Καλυψώ Μιχαλακάκη- Σύμβουλος Εκπαίδευσης, Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας
Εκπαίδευσης 3ης Περιφέρειας Γ ́ Αθήνας.
[1]Γ.Λεοντσίνης,Φ.Ασδεράκη,Φ.Μανωλτζάς,Α.Κότσιρα,Χ.Μπαμπουνης,Πειραματικό Πρόγραμμα για τη διδασκαλία της Τοπικής Ιστο΄ριας,στην Πρωτοβάθμια ΕκπαίδευσΗ, Υπουργείο Παιδείας και θρησκευμάτων Παιδαγωγικό Ινστιτούτο,Αθήνα1999.
[2]Γ.Λεοντσίνης.Μ.Ρεπούση, η Τοπική Ιστορία ως πεδίο Σπουδής στο πλαίσιο της Σχολικής Ισοτρίας, Ο.Ε.Δ.Β.,Αθήνα 2001.
Επιμέλεια κειμένων του σχεδίου δράσης για το Μπαρουτάδικο του Αιγάλεω,της εκπαιδευτικούꓽ Άννας Μάνου,Γ΄τάξη, 12ο Δημοτικό Σχολείο του Αιγάλεω, σχολικό έτος 2023-2024ꓽΔρ. Καλυψώ Μιχαλακάκη, Σύμβουλος Εκπαίδευσης 3ης Περιφέρειας Γ΄Αθήνας.
Το 12ο Δημοτικό Σχολείο του Αιγάλεω, που βρίσκεται στο τρίστρατο των Δήμων Αιγάλεω,Αγίας Βαρβάρας και Νίκαιας στο Κάτω Αιγάλεω , ανάμεσα στη λεωφόρο Θηβών και πίσω από το 3Ο Νεκροταφείο Πειραιά, έθεσε ως θέμα έρευνας,στο πλαίσιο της τοπικής ιστορίας μέσα από τα μαθήματαꓽ μελέτης περιβάλλοντος και εργαστηρίων δεξιοτήτων, παγκόσμια τοπική και πολιτιστική κληρονομιά, τοꓽ «αγαπημένο μου Αιγάλεω», για την Γ΄τάξη το σχολικό έτος 2024-2025.
Η εργασία της κ.Άννας Μάνου κινήθηκε σε κτίρια συμβολικά του Αιγάλεω και που οι μαθητές της Γ΄τάξης γνωρίζουν στο ευρύτερο περιβάλλον τους, διότι κινούνται σε αυτήν τη συνοικία με τους γονείς τους.Μέσα από το διδακτικό αυτό παράδειγμα της τοπικής ιστορίας έψαξαν να βρουν την ιστορία αυτών των κτιρίων, να συζητήσουν για αυτά στην τάξη τους και να ταζωγραφίσουν .
Ένα αντικείμενο ενδιαφέροντος σχετικά με την έρευνα της Τοπικής Ιστορίας γύρω από τη συνοικία τους υπήρξε, ο Ναός της Υψώσεως του τιμίου Σταυρού,που είναι στην κεντρική πλατεία του Αιγάλεω και ιδρύθηκε ως ανάγκη της αλματώδους αύξησης των κατοίκων της περιοχής μετά την Μικρασιατική τραγωδία, όπου έπαψε να αρκεί ο Ναός των Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης, ο οποίος είχε ιδρυθεί από την εταιρεία του πυριτιδοποιείου.Ο σημερινός ναός ιδρύθηκε το 1945, από τον Αρχιεπίσκοπο και Αντιβασιλέα Δαμασκηνό Παπανδρέου,ανήκε εκκλησιαστικά στη ΜητρόποληΑθηνών, μέχρι που ιδρύθηκε Μητρόπολη Νικαίαςτο 1967.[1]Μία άλλη πηγή αναφέρει ότι το 1933 η αύξηση του πληθυσμού ήταν αιτία να μην χωρούν στον παραπάνω Ναό και δημιουργήθηκε ο Ναός του Εσταυρωμένου.[2]΄Ένας άλλος γνωστός Ναός στους μαθητές και σχετικά κοντινός στη γειτονιά του σχολείου τους είναι ο Ιερός Ναός Κωσταντίνου και Ελένης, ο οποίοςιδρύθηκε το 1898 στην Ιερά Οδό αρχικά σε οικόπεδο του Πυριτιδοποιείου. Το 1953 το Εκκλησιαστικό Συμβούλιο αποφάσισε την ανέγερση νέου Ναού. Το 1957, ετέθη ο θεμέλιος λίθος και άρχισαν οι εργασίες του Ναού.[3]Επίσης θεωρήθηκε από την εκπαιδευτικό ενδιαφέρον για τη μελέτη της συνοικίας ,ο Ναός Ευαγγελισμού της Θεοτόκου που θεμελιώθη το 1981, σε χώρο που εξυπηρετούσε πολυκατοικίες. Με συνδρομές ενοριτών λειτούργησε ο υπόγειος Ναός το 1982. [4]
Σύμφωνα με την Μητρόπολη Νίκαιας της Αττικής, ο Ναός επίσημα ονομάζεται Ναός Ευαγγελιστρίας Αιγάλεω. Όμως στη συνείδηση του κόσμου υπάρχει και ως Ναός Ευαγγελιστρίας και Αγίου Ελευθερίου. Δύο κλίτη είναι αφιερωμένα στον Άγιο Διονύσιο εκ Ζακύνθου και στον Άγιο Ελευθέριο.Στο υπόγειο υπάρχει και αφιερωμένη εικόνα στον Άγιο Νεκτάριο[5]
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την πόλη που εδρεύει το σχολείο και ζουν οι μαθητές που αναζητούν την Ιστορία της, αποτέλεσε η κεντρική λεωφόρος του Αιγάλεω, η Ιερά Οδός. Η Ιερά Οδός είναι ο κεντρικός άξονας του Δήμου Αιγάλεω, μέσω της οποίας συνδέεται με το κέντρο των Αθηνών και με τη συμβολή της με την οδό Θηβών.Η εντός ορίων του Δήμου Αιγάλεω Ιερά Οδός, είναι τμήμα της αρχαίας οδού, η οποία με αφετηρία το ελευσίνιο ιερό της αρχαίας Αθηναϊκής αγοράς περνούσε παράλληλα προς το ρεύμα του Ηριδανού την Ιερά Πύλη του τείχους στο σημείο περίπου που τέμνεται η σήμερα από την οδό Πειραιώς ακολουθώντας τη σημερινή πορεία, κατέληγε 20 χιλιόμετρα μετά περίπου στο Ελευσινιακό ιερό.[6]
Σύμβολο-κλειδί της πόλης αποτελεί και το Πυριτιδοποιείο ή Μπαρουτάδικο το οποίο ήταν η γνωστή περιοχή του Δήμου του Αιγάλεω, βόρεια της Ιεράς οδού ανατολικά της περιοχής Λιούμη, 6 περίπου χιλιόμετρα από το κέντρο Αθηνών, γνωστό ως ελληνικό εργοστάσιο πυρομαχικών.Υπήρξε ένα επιπλέον αντικείμενο της έρευνας της Γ΄ταξης του 12ου Δημοτικού σχολείου του Αιγάλεω, το Μπαρουτάδικο. Τον Ιούνιο του 1872 η Βουλή επικύρωσε σύμβαση με την οποία παρείχε στον Ιωάννη Δούμα για εικοσαετία το δικαίωμα«προς σύστασηΠυριτοδοποιείου στην Ελλάδα είτε δι΄ιδίων κεφαλαίων είτε δια μετοχών».Το 1900 η Εταιρεία μετέτρεψε την επωνυμία της σε Εταιρεία Ελληνικού Πυριτιδοποιείου, Χημικών και Βιομηχανικών προϊόντων, είχαν προστεθεί συνεργεία κατασκευής πυρίτιδος διαφόρων ποιοτήτων, συνεργεία κατασκευής μολυβδοσωλήνων, δυναμίτιδος, θεϊκού και νιτρικού οξέος.[7]
Η έρευνα της Γ΄τάξης προεκτάθηκε και σε ένα άλλο ενδιαφέρον αθλητικό κτίριο και κοντινό στο σχολείο, που είναι το Δημοτικό Γήπεδο Αιγάλεω «Σταύρος Μαυροθαλασσίτης».Είναι ποδοσφαιρικό γήπεδο στο Αιγάλεω.Θεμελιώθηκε το 1963, επί Δημαρχείας Σταύρου Μαυροθαλασσίτη.[8]
Όλα τα παραπάνω θέματα μπορούν να γίνουν αντικείμενα μελέτης της τοπικής ιστορίας, διότι ως θέματα τοπικής ιστορίας μεταξύ άλλων προτείνονται:
-τα κτήρια, δημόσια και ιδιωτικά,βιομηχανικές και βιοτεχνικές μονάδες.[9]
-Θέματα που αναδεικνύονται από τη διασύνδεση της ιστορίας της καθημερινής ζωής με τη θρησκευτική ιστορία, η οργάνωση της ενορίας, οι τόποι λατρείας, η καθημερινότητα στην εκκλησία.[10]
Το παράδειγμα της τοπικής ιστορίας του 12ου Δημοτικού Σχολείου του Αιγάλεω σχετικά με το αγαπημένο μου Αιγάλεω,κινήθηκε με βάση το powerpointστους βασικούς Ιερούς Ναούς του Αιγάλεω,στηνΙερά Οδός , στο Μπαρουτάδικο και στο γήπεδο Μαυροθαλασσίτη.
Οι μαθητές γνώρισαν τα κτίρια της πόλης από την εκπαιδευτικό κ.Μάνου, συζήτησαν τα συσχέτισαν με τη Μελέτη Περιβάλλοντος και τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων και αφού συζήτησαν και πήραν πληροφορίες από συγγενείς τους,η εκπαιδευτικός μαζί με τους μαθητές της συνέθεσαν συλλογική εργασία της τάξης με εικόνες και κείμενα των μαθητών σχετικά με τις πτυχές της Τοπικής Ιστορίας του Αιγάλεω που ασχολήθηκαν.
[1]Πολιτιστικός Σύλλογος Αιγάλεω, Ιερά Οδός, Αιγάλεω, Επιμέλειαꓽ Κωνσταντίνος Δάλκος, σελ.508-511.
[2]Ευ.Αγαπητού-Φ.Καράμπελα, το Μπαρουτάδικο του Αιγάλεω στοωχ’ωρο και στον χρόνο, εκδ,Γόρδιος, σελ.271.
[3][3]Ο.π.Πολιτιστικός σύλλογος Αιγάλεω, Ιερά Οδός, σελ.515-519.
[4]Ο.π.Πολιτιστικός σύλλογος Αιγάλεω, Ιερά Οδός, σελ.522-523.
[5]Προφορική μαρτυρία, Ιερέα Ιερώνυμου από τη Μητρόπολη Νίκαιας, 27-05-2025.
[6]Ο.π.Πολιτιστικός σύλλογος Αιγάλεω, Ιερά Οδός, σελ.64
[7]Ο.π.σελ..139-144
[8]Δημοτικό Γήπεδο Αιγάλεω «Σταύρος Μαυροθαλασσίτης» – Βικιπαίδεια
[9]Γ.Λεοντσίνης,Μ.Ρεπούση, η τοπική ιστορία ως πεδίο σπουδής στο πλαίσιο της τοπικής ιστορίας, Ο.Ε.Δ.Β,σελ.44).
[10]Ο.π.,Γ.Λεοντσίνης,Μ.Ρεπούση,σελ.56
Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία
Γράψτε σχόλιο
ΒΛΕΠΩ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΗΝ ΑΝΑΠΗΡΙΑ/ΔΡΑΣΗ ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΨΗΣ
Στο πλαίσιο της ενίσχυσης της αποδοχής και της ενσωμάτωσης, το σχολείο μας και το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Αυτισμού Αιγάλεω θα συμμετάσχει σε συναυλία με τίτλο «Βλέπω τον άνθρωπο και όχι την αναπηρία», η οποία θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη 20 Μαΐου 2025, ώρα 20:00, στο Ανοιχτό Θέατρο Αλέξης Μινωτής , υπό την αιγίδα του Δήμου Αιγάλεω. Η συναυλία αποτελεί προϊόν συνεργασίας του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Αυτισμού Αιγάλεω , με το ΕΕΕΕΚ Μαθητών με Προβλήματα Όρασης και Πολλαπλές Αναπηρίες και το 12ο Δημοτικό Σχολείο Αιγάλεω και στοχεύει στην ανάδειξη της σημασίας της συμπερίληψης και της αποδοχής της διαφορετικότητας. Μέσα από τη δύναμη της μουσικής, μαθητές με και χωρίς αναπηρία θα συμπράξουν επί σκηνής, προάγοντας την αξία της ισότητας, του σεβασμού και της αλληλεγγύης. Η δράση αυτή υπενθυμίζει σε όλους μας ότι, πέρα από κάθε διαφορά, κοινό σημείο αναφοράς παραμένει ο άνθρωπος. Σας προσκαλούμε όλους να στηρίξετε με την παρουσία σας αυτή τη μοναδική προσπάθεια!
Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία
Γράψτε σχόλιο
ΟΧΙ ΣΤΗ ΒΙΑ….
ΤΟ ΣΤ2 ΕΤΟΙΜΑΣΕ ΤΑ ΜΠΛΟΥΖΑΚΙΑ ΜΕ ΤΑ ΜΗΝΥΜΑΤΑ ΤΟΥ, ΚΑΙ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΕΝΑ ΔΡΩΜΕΝΟ ΕΞΗΓΗΣΕ ΣΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΑΣ, ΤΙ ΕΙΝΑΙ BULLING, ΠΩΣ ΤΟ ΣΤΑΜΑΤΑΜΕ , ΑΝ ΣΥΜΒΕΙ ΚΑΙ ΠΑΡΩΘΗΣΕ ΤΟΥΣ “ΜΕΓΑΛΟΥΣ” ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΟΙ ΠΡΟΣΤΑΤΕΣ ΤΩΝ ΜΙΚΡΩΝ!!
Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία
Γράψτε σχόλιο
ΕΓΓΡΑΦΕΣ Α ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ 2025-26
Ηλεκτρονική Εγγραφή Μαθητών στην Α’ Δημοτικού (σχολικού έτους 2025-2026)
Ανακοίνωση προς γονείς/κηδεμόνες
Αγαπητοί γονείς, οι εγγραφές των μαθητών στην Α δημοτικού, σύμφωνα με το ΦΕΚ, την εγκύκλιο του Υπουργείου και τις οδηγίες που μας δόθηκαν από το διευθυντή εκπαίδευσης Γ Αθήνας, θα γίνουν Ηλεκτρονικά. Παρακαλώ διαβάστε προσεκτικά τα ακόλουθα και ακολουθήστε τις οδηγίες. Δώστε ιδιαίτερη προσοχή στις οδηγίες – πληροφορίες. με έντονη γραφή
Γενικές Πληροφορίες
Οι εγγραφές των μαθητριών/μαθητών της Α΄ τάξης για το σχολικό έτος 2025-2026 θα ξεκινήσουν στις 6 Μαρτίου 2025 και θα ολοκληρωθούν στις 26 Μαρτίου 2025.
Επισημαίνουμε ότι δικαίωμα εγγραφής στην Α΄ τάξη έχουν παιδιά που γεννήθηκαν από 1/1/2019 μέχρι και 31/12/2019.
Σύμφωνα με “Εγκύκλιο” του Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού που εκδόθηκε 6/3/2025 οι εγγραφές στα δημόσια Δημοτικά σχολεία γενικής εκπαίδευσης πραγματοποιούνται μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr) στην ειδική ψηφιακή πλατφόρμα «Εγγραφή στην Πρώτη Δημοτικού» στη διεύθυνση https://adimotikou.eservices.minedu.gov.gr, με υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης εγγραφής, την οποία υποβάλλει ένας εκ των δύο γονέων/κηδεμόνων/εχόντων την επιμέλεια των μαθητών/τριών που συμπληρώνουν την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής την ηλικία των έξι (6) ετών.
Βήματα Διαδικασίας Εγγραφής
- Από την 6η Μαρτίου (12 το μεσημέρι) έως την 26η Μαρτίου οι γονείς/κηδεμόνες/έχοντες-ουσες την επιμέλεια υποβάλλουν ηλεκτρονικά αίτηση – υπεύθυνη δήλωση εγγραφής μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr), και συγκεκριμένα της ηλεκτρονικής πλατφόρμας «Εγγραφή στην Πρώτη Δημοτικού», προκειμένου να εγγραφεί ο/η μαθητής/τρια στο δημοτικό σχολείο που έχει κατανεμηθεί, σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας
- Μετά την ολοκλήρωση των περιγραφόμενων στην ανωτέρω περίπτωση, ο/η αιτών/αιτούσα δύναται να αναρτά: α)το ατομικό δελτίο υγείας μαθητή/τριας, β)το βιβλιάριο υγείας ή άλλο στοιχείο από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών και γ) τυχόν γνωμάτευση από Κέντρο Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής & Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.) ή δημόσιο ιατροπαιδαγωγικό κέντρο ή άλλη αρμόδια προς τούτο δημόσια υπηρεσία.
- Ο/Η αιτών/αιτούσα, εφόσον δεν αναρτήσει τα περιγραφόμενα στην περίπτωση 2 δικαιολογητικά, καλείται να τα προσκομίσει στο δημοτικό σχολείο κατανομής εντός της προθεσμίας εγγραφών.
- Η σχολική μονάδα που θα φοιτήσουν οι μαθητές/τριες προσδιορίζεται από την ηλεκτρονική εφαρμογή «GIS- based Χωροταξικό» με βάση τη διεύθυνση κατοικίας που έχει δηλωθεί και επικαιροποιηθεί στο Νηπιαγωγείο φοίτησης ή θα επικαιροποιηθεί πριν την εγγραφή.
- Μετά την πιστοποίηση της παρ. 1 της ενότητας 2, ο ένας εκ των δύο γονέων/κηδεμόνων/εχόντων την επιμέλεια υποβάλλει ηλεκτρονικά την αίτησή του, ορίζοντας ποιο/ποια εκ των τέκνων του θα φοιτήσει/ουν στην πρώτη τάξη του δημοτικού σχολείου, ενώ επιβεβαιώνει ότι το/τα τελευταίο/α δεν είναι εγγεγραμμένο/α σε άλλη σχολική μονάδα.
- Ο γονέας/κηδεμόνας/έχων την επιμέλεια επιλέγει εάν και εφόσον επιθυμεί τη φοίτηση του τέκνου του στο προαιρετικό ολοήμερο πρόγραμμα ή στο αναβαθμισμένο πρόγραμμα ολοήμερου ή και στο τμήμα πρόωρης υποδοχής (υπό την προϋπόθεση ότι φοιτά στο ολοήμερο).
- Ο/Η αιτών/αιτούσα συμπληρώνει τα στοιχεία των συνοδών του/της μαθητή/τριας κατά την αποχώρηση από τη σχολική μονάδα.
- Πριν την τελική υποβολή της αίτησης, ο έτερος γονέας/κηδεμόνας εισέρχεται στην ηλεκτρονική πλατφόρμα με τη χρήση των κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet) και επιβεβαιώνει την αίτηση που έχει υποβληθεί από τον άλλο γονέα/κηδεμόνα. Έχει τη δυνατότητα σε περίπτωση διαφωνίας να ακυρώσει την αίτηση και να υποβάλει νέα.
- Μετά την υποβολή της αίτησης, οι γονείς/κηδεμόνες/έχοντες-ουσες την επιμέλεια λαμβάνουν ενημερώσεις σχετικά με την εξέλιξη της αίτησής τους στο κινητό τηλέφωνο και στη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που έχουν δηλώσει μετά την είσοδό τους στην εφαρμογή.
- Σε περίπτωση όπου ο γονέας/κηδεμόνας/έχων-ουσα την επιμέλεια αδυνατεί να κάνει χρήση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας «Εγγραφή στην Πρώτη Δημοτικού», η αίτηση υποβάλλεται στο σχολείο σε συνεργασία με τον/την Διευθυντή/ντρια – Προϊστάμενο/η του δημοτικού σχολείου, εντός των ορίων της σχολικής περιφέρειας σύμφωνα με την διεύθυνση κατοικίας του.
- Οι γονείς/κηδεμόνες/έχοντες-ουσες την επιμέλεια εφόσον οριστικοποιήσουν την ηλεκτρονική αίτηση εγγραφής μπορούν να εισέρχονται στην πλατφόρμα και να παρακολουθούν την εξέλιξη της αίτησής τους χωρίς όμως να μπορούν να προβούν σε οποιαδήποτε τροποποίησή της, μέχρι την ενημέρωσή τους ως προς το σχολείο εγγραφής.
ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ – ΕΝΤΥΠΑ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΝΑΡΤΗΘΟΥΝ ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ
ΑΛΛΑ ΕΠΙΣΥΝΑΠΤΟΜΕΝΑ ΑΡΧΕΙΑ
ΟΔΗΓΟΣ ΧΡΗΣΗΣ ΤΗΣ ΠΛΑΤΦΟΡΜΑΣ
Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία
Γράψτε σχόλιο
«Μεγαλώνω και Αλλάζω, Στηρίζομαι και Ωριμάζω»
Πρόγραμμα ανάπτυξης δεξιοτήτων με επίκεντρο τη μετάβαση
από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο για παιδιά ΣΤ’ δημοτικού
Αγαπητοί γονείς,
Με την επιστολή μας θέλουμε να σας ενημερώσουμε σχετικά με το πρόγραμμα ανάπτυξης δεξιοτήτων με επίκεντρο τη μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο που σχεδιάζουμε να υλοποιήσουμε στους μαθητές της Στ’ τάξης του σχολείου μας, εντός σχολικού ωραρίου. Εφόσον επιθυμείτε τη συμμετοχή (του παιδιού) στη συγκεκριμένη ομάδα, παρακαλούμε συμπληρώστε την αίτηση που επισυνάπτουμε.
Φιλοσοφία παρέμβασης
Το άτομο που βρίσκεται στο μεταίχμιο παιδικής και εφηβικής ηλικίας, είναι σ’ ένα κρίσιμο χρονικό σημείο αναπτυξιακών και ψυχολογικών αλλαγών. Η εφηβεία είναι μία φυσιολογική περίοδος της ανθρώπινης ανάπτυξης, κατά την οποία το παιδί καλείται ν’ αντιμετωπίσει τις προκλήσεις που παρουσιάζονται, προκειμένου να ενηλικιωθεί και να αυτονομηθεί. Η μεγαλύτερη από αυτές είναι η συγκρότηση μιας ισχυρής αίσθησης ταυτότητας, ώστε να είναι σε θέση να στηρίζεται στις δυνάμεις του/της, να κάνει σχέδια για το μέλλον και να μην βρεθεί αποδυναμωμένος/η από πιθανές δυσκολίες της παιδικής ηλικίας.
Ένα παιδί που έχει αναπτύξει προσωπικές και κοινωνικές δεξιότητες, είναι σε θέση να επικοινωνεί με τους άλλους, να εκφράζει τα συναισθήματά του και τις σκέψεις του, να βρίσκει τρόπους επεξεργασίας και επίλυσης των συγκρούσεων που βιώνει. Παράλληλα, είναι πολύ πιο ελεύθερο να αξιοποιήσει τις ικανότητές του, να διοχετεύσει την ενέργειά του προς δημιουργικούς στόχους και πιο ικανό να ανταπεξέλθει στις επερχόμενες δυσκολίες της εφηβείας και της ζωής γενικότερα.
Η προληπτική παρέμβαση σε παιδιά της ΣΤ’ Δημοτικού πραγματοποιείται προκειμένου να δοθεί η ευκαιρία στα παιδιά να αντιμετωπίσουν το γεγονός ότι μεγαλώνουν και αλλάζουν ως μια φυσική διαδικασία που μας αφορά όλους, ν’ αναγνωρίσουν ότι όλα τα ανθρώπινα όντα αλλάζουν με διαφορετικό ρυθμό και να μπορέσουν να επεξεργαστούν τα συναισθήματα που συνοδεύουν αυτήν τη διαδικασία μετάβασης από την παιδική στην εφηβική ηλικία.
Στόχοι παρέμβασης
- Η στήριξη των παιδιών για τη ομαλή μετάβαση από την παιδική ηλικία στην εφηβεία
- Η διερεύνηση της διαδικασίας και των αποτελεσμάτων της αλλαγής
- Η εξοικείωση με λειτουργικούς τρόπους επικοινωνίας και ενσυναίσθησης
- Η κατανόηση της έννοιας της επιρροής και η εκμάθηση δεξιοτήτων αντίστασης στην πίεση των συνομηλίκων
- Η καλλιέργεια κριτικής σκέψης και λήψης αποφάσεων.
Υλοποίηση της παρέμβασης
Η παρέμβαση αποτελείται από 7 δίωρες συναντήσεις (1 δίωρη / εβδομάδα) με μαθητές της Στ΄ Δημοτικού. Ημερομηνία έναρξης: 30/01/2025
Θεματολογία
-Εισαγωγή στην ομάδα
– Εγώ και οι φίλοι μου
-Οι αλλαγές στη ζωή μου και πως τις αντιμετωπίζω
-Λήψη αποφάσεων και αντίσταση στις επιρροές
-Πώς διαχειρίζομαι τα συναισθήματά μου
-Μπροστά στο Γυμνάσιο
Μεθοδολογία
Η μάθηση στα πλαίσια των εργαστηρίων πραγματοποιείται με την παρουσία του δασκάλου/ας του τμήματος και στηρίζεται στην ενεργή συμμετοχή των παιδιών σε ομαδικές δραστηριότητες. Εκτός από τη συζήτηση, δίνεται η δυνατότητα για δημιουργικό παιχνίδι και κίνηση.
Συντονίστρια
Ταβουλάρη Καλλιόπη (Ψυχολόγος – στέλεχος του Κέντρου Πρόληψης “Αρηξις”).
Πληροφορίες για το “Άρηξις”
Το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων & Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας “Άρηξις” είναι ένας φορέας που δημιουργήθηκε από τους Δήμους Αγίας Βαρβάρας, Αιγάλεω, Χαϊδαρίου σε συνεργασία με την Περιφέρεια Αττικής και τον Οργανισμό κατά των Ναρκωτικών (ΟΚΑΝΑ). Πρόκειται για έναν φορέα που έρχεται να απαντήσει στην ανάγκη για συστηματική οργάνωση και υλοποίηση προγραμμάτων πρόληψης και ψυχοκοινωνικής ανάπτυξης στο πλαίσιο της τοπικής κοινότητας. Το Κέντρο στελεχώνεται από ειδικευμένο, σε θέματα εξάρτησης και αγωγής υγείας, επιστημονικό προσωπικό. Υπάρχει συνεργασία του Κέντρου μας, όπως και όλων των Κέντρων Πρόληψης, με το Υπουργείο Παιδείας δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων με στόχο την πρόληψη και την προαγωγή της υγείας του μαθητικού πληθυσμού (ΦΕΚ Β/434/17-03-2011)
Διεύθυνση: Σμύρνης 28 (2ος όροφος), Αιγάλεω Τηλ: 210 5313243, e-mail : kp.arixis@yahoo.gr
Δευτέρα – Παρασκευή 8.30-14.30, Δευτέρα & Τετάρτη 17.00-20.00
ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΗΛΩΣΗ ΚΗΔΕΜΟΝΑ
Ο/η κάτωθι υπογεγραμμένος/η,……………………………………………………………………….
κηδεμόνας του μαθητή / της μαθήτριας………………………………………………………………
δηλώνω υπεύθυνα ότι του / της επιτρέπω να πάρει μέρος στο πρόγραμμα “Μεγαλώνω και αλλάζω, στηρίζομαι και ωριμάζω” που θα πραγματοποιηθεί στο χώρο του 12ου Δημοτικού
Σχολείου Αιγάλεω.
Υπογραφή Κηδεμόνα
Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία
Γράψτε σχόλιο
ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΑ / ΕΥΧΕΣ
Η ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΚΑΙ Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ ΣΑΣ ΕΥΧΟΝΤΑΙ ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ , ΜΕ ΥΓΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ!!

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία
Γράψτε σχόλιο
ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ 2-12-24 και 4-12-2024

- Σας προσκαλούμε την Δευτέρα 2 Δεκεμβρίου 2024 στις 11.00 στη παιδική χαρά της γειτονιάς μας.
Το Ειδικό Νηπιαγωγείο Εκπαίδευσης Παιδιών στο φάσμα του Αυτισμού –Αιγάλεω,
μαζί με την Τρίτη τάξη του 12ου Δημοτικού Σχολείου-Αιγάλεω θα μοιραστούν την παιδική χαρά της γειτονιάς τους (οδός Ορυζομύλων).
Τα παιδιά και των δύο σχολείων θα γνωριστούν , θα παίξουν, θα αλληλεπιδράσουν και όλα μαζί θα στείλουν το μήνυμα:
Η παιδική χαρά είναι για όλα τα παιδιά!!!
Σας περιμένουμε!
2-12-24 Ήταν δράση για όλα τα παιδιά!!
4-12-24 ΔΡΑΣΗ ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΗΣΗΣ -ΕΝΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗΣ
- ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΗΣ ΣΤ ΤΑΞΗΣ ΣΤΟ ΕΕΚ. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΚΟΙΝΗΣ ΔΡΑΣΗΣ
Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία
Γράψτε σχόλιο
