Στα πλαίσια των εργαστήριων δεξιοτήτων για το Περιβάλλον και την Ανακύκλωση διαβάσαμε με τα παιδιά του νηπιαγωγείου το βιβλίο “Το Χάος που Δημιουργήσαμε”, της Michele Lord (εικονογράφηση Battman), όπου τα παιδιά προβληματίστηκαν σχετικά με τον όγκο των σκουπιδιών με τα οποία έχει μολύνει το περιβάλλον ο άνθρωπος, ο οποίος έχει μετατρέψει τη γη σε μια τεράστια χωματερή και τα σκουπίδια μολύνουν ακόμη και τις θάλασσες, όπου κινδυνεύουν τα θαλάσσια ζώα. Τί μπορεί να κάνει ο άνθρωπος για να γίνει πιο καθαρό το φυσικό περιβάλλον; Πώς μπορεί να περιορίσει τα σκουπίδια; Μα φυσικά με την Ανακύκλωση!
Τα παιδιά εμπνεύστηκαν από το εύστοχο βιβλίο.
Στη συνέχεια τα παιδιά παρακολούθησαν το σχετικό βίντεο της Ελληνικής Εταιρείας Αξιοποίησης Ανακύκλωσης, όπου ο μπλε κάδος μας εξηγεί τί είναι η Ανακύκλωση, ποιες συσκευασίες μπορούμε να ανακυκλώσουμε και με ποιον τρόπο, και ποιο είναι το όφελος για το περιβάλλον, τον άνθρωπο, τη φύση και τα ζώα.
Επίσης τραγουδήσαμε το πασίγνωστο τραγούδι της χορωδίας του Σπύρου Λάμπρου που μας μιλάει για την Ανακύκλωση:
ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ-ΠΑΙΔΙΚΗ ΧΟΡΩΔΙΑ ΣΠΥΡΟΥ ΛΑΜΠΡΟΥ – YouTube
Έπρεπε όμως να γνωρίσουμε και τα υλικά συσκευασιών από κοντά. Τα παιδιά αφού διάβασαν τις λέξεις “ΓΥΑΛΙ”, “ΠΛΑΣΤΙΚΟ”, “ΛΕΥΚΟΣΙΔΗΡΟΣ”, “ΑΛΟΥΜΙΝΙΟ” και “ΧΑΡΤΙ” , χώρισαν τις συσκευασίες που τους φέραμε στη σωστή ομάδα, σε σχέση με το υλικό τους, ώστε να μπορούμε να δούμε και να νιώσουμε την υφή και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του κάθε υλικού, καθώς και το τί μπορεί να φιλοξενεί η κάθε συσκευασία.
Στη συνέχεια τα παιδιά έφτιαξαν μια πολύ όμορφη κατασκευή από ανακυκλώσιμο υλικό: ρολό από χαρτί υγείας. Φτιάξανε όμορφα λουλούδια, αφού στην αρχή βάψανε το ρολό με τέμπερα, και δώσανε μια δεύτερη ευκαιρία στο ρολό από χαρτί υγείας, να μην πεταχτεί αλλά να γίνει κάτι χρήσιμο. Με αυτά τα λουλούδια, και αφού κολλήσαμε ένα πον πον για γύρη, στολίσαμε την όμορφη τάξη μας!
Την επόμενη ημέρα αποφασίσαμε να φτιάξουμε χαρτοπολτό. Να δώσουμε ζωή στο χαρτί να γίνει ξανά ένα νέο χαρτί…. Κόψαμε αρχικά εφημερίδες και περιοδικά από super market σε μικρά κομματάκια και τα μαζέψαμε σε ένα κουτί….
Στη συνέχεια βάλαμε τα κομματάκια σε μια λεκάνη με ζεστό νερό και τα αφήσαμε να μουλιάσουν. Έπειτα βάλαμε λίγα λίγα χαρτάκια με νερό μέσα σε ένα μπλέντερ και τα χτυπήσαμε ώστε να γίνουν πολτός…
Μετά αδειάσαμε τον πολτό σε μια σίτα ώστε να στάξει από κάτω το νερό και να μπορέσουμε να το βγάλουμε έξω στην αυλή να ξεραθεί, ώστε να γίνει ένα καινούργιο χαρτί.
Όταν ξεράθηκε το χαρτί όλα τα παιδιά εντυπωσιάστηκαν από το αποτέλεσμα και πρότειναν να το χρωματίσουμε με τέμπερες όλοι μαζί ώστε να φτιάξουμε μια ομαδική ζωγραφιά.
Την επόμενη εβδομάδα τα παιδιά έφεραν άδειες συσκευασίες από το σπίτι τους, όσες είχαν, ώστε να τις ξεχωρίσουμε σύμφωνα με το υλικό τους (πλαστικό, μέταλλο, γυαλί, χαρτί) και να τις καταγράψουμε σε ένα πίνακα διπλής εισόδου και μετά να τις κατηγοριοποιήσουμε στο σωστό κουτί.
Άλλη φορά παίξαμε ένα εκτυπώσιμο επιτραπέζιο παιχνίδι όλοι μαζί, όπου η κάθε ομάδα όταν έπεφτε σε μπλε κάδο έπαιρνε 2 συσκευασίες από πλαστικό, όταν έπεφτε σε πράσινο κάδο έπαιρνε μια συσκευασία από γυαλί και όταν έπεφτε σε κίτρινο κάδο έπαιρνε 2 συσκευασίες από χαρτί. (Πηγή: makeitconnected.gr).
Στο τέλος κέρδισε η ομάδα που πήρε τις περισσότερες συσκευασίες για ανακύκλωση και η κάθε ομάδα πήρε τις δικές της συσκευασίες σε ένα τραπέζι, συνεργάστηκε και έφτιαξε μια δική της φανταστική κατασκευή: Εκκλησία, Σπίτι, Υπόγειο και Κάδος! Τα παιδιά ανέλαβαν να γράψουν τον τίτλο της κατασκευής τους σε ένα χαρτί!
Η φαντασία των παιδιών πρωταγωνίστησε για ακόμη μια φορά. Στο τέλος παρουσίασε η κάθε ομάδα την κατασκευή της στην ολομέλεια και την περιέγραψε.
Το αποτέλεσμα ήταν εκπληκτικό!