
Το μαγικό φιλάκι….
Τις πρώτες μέρες στο σχολείο, είναι απόλυτα φυσικό, κυρίως οι νέοι μαθητές του νηπιαγωγείου, πολλές φορές να δυσκολεύονται να αποχωριστούν την οικογένειά τους και να έρθουν στο σχολείο… Άλλα παιδιά μπορεί να εκφράσουν την δυσκολία τους αυτή με κλάμα, με άγχος ή με θυμό, φαινόμενα ιδιαίτερα συχνά τις πρώτες μέρες προσαρμογής στο νηπιαγωγείο….
Τι γίνεται όμως όταν ένα ρακούν, ο Τσέστερ, δεν θέλει να αποχωριστεί τη μαμά του και να πάει στο σχολείο; Τα παιδιά με τις δασκάλες του νηπιαγωγείου παρακολούθησαν το παραμύθι “το μαγικό φιλάκι… στο χεράκι” στο youtube (https://youtu.be/FivPoYnhG_M?si=cV_H7IqOdxMs1Xdo) και μπήκαν στη θέση του ρακούν που δεν ήθελε να πάει την πρώτη μέρα στο σχολείο…. Η μαμά του Τσέστερ τελικά του δίνει ένα φιλάκι στο χέρι, για να θυμάται ότι τον αγαπάει… Αυτό το φιλάκι φτιάξαμε και εμείς στο νηπιαγωγείο στην παρακάτω εργασία….
(Ιδέα Thalia’s kinderstories)
Μαθαίνοντας τον …. εαυτό μου
Πώς χρησιμοποιούμε τον καθρέπτη; Τι βλέπουμε εάν κοιτάξουμε μέσα; Ας περιγράψουμε τον εαυτό μας… Πώς είναι τα μαλλιά μας, τα μάτια μας, το χρώμα του δέρματός μας, τα φρύδια και τα χείλια μας; Είμαστε όλοι ίδιοι; Έχουμε κοινά σημεία μεταξύ μας; Έχουμε κάτι το διαφορετικό; Ας γνωρίσουμε καλύτερα τον εαυτό μας, ας γνωριστούμε όλοι καλύτερα και ας συγκρίνουμε τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του καθενός…. Φτιάχνουμε τον δικό μας καθρέπτη και ζωγραφίζουμε μέσα… τι άλλο; τον εαυτό μας….
Oνοματούπολη….
Ελάτε όλοι να “ανακαλύψουμε” το όνομά μας… ελάτε να βρούμε τα γράμματα από τα οποία αποτελείται το όνομα του καθενός… Ας βάλουμε στη σειρά τα γράμματα που χρειαζόμαστε για να συνθέσουμε το όνομά μας… Πάρτε τα χαρτονάκια με τα γράμματα… πόσα χαρτονάκια χρειάζεται ο καθένας; Ποιο όνομα έχει τα περισσότερα χαρτονάκια – γραμματάκια; Ας βάλουμε το όνομά μας κάθετα να φτιάξουμε την ονοματούπολη… Ποιο όνομα φτιάχνει την πιο μεγάλη πολυκατοικία; Ένα υπέροχο παιχνίδι ανακάλυψης των γραμματάτων που συνθέτουν το όνομα του κάθε παιδιού και πολύ χρήσιμη εξάσκηση σύνθεσης των κατάλληλων γραμμάτων στη σωστή σειρά. Σύγκριση της ποσότητας των γραμμάτων που χρειάζεται το κάθε όνομα για να γραφεί.
Στο διπλανό τμήμα του νηπιαγωγείου μας η δραστηριότητα αυτή πραγματοποιήθηκε με μια μικρή παραλλαγή. Τα παιδιά σας παρουσιάζουν…. την Καστροπολιτεία των Ονομάτων!!!
Παζλ με θέμα τον βυθό!
Ακόμη και τις ώρες που τα παιδιά είναι κουρασμένα από την ημέρα τους στο νηπιαγωγείο, τα παιχνίδια και τις εργασίες τους, πάντα υπάρχει η όρεξη για ένα υπέροχο παζλ μεγάλων κομματιών! Τα παιδιά συνεργάστηκαν ώστε να φτιάξουν παζλ με ζωηρά χρώματα. Οι μαθητές τοποθέτησαν 62 κομμάτια, αλλά το αποτέλεσμα, ο κόσμος του βυθού, ήταν ιδιαίτερα όμορφο! Οι μαθητές που είναι εξοικειωμένοι με τα παζλ διασκέδασαν και τα παιδιά που δεν έχουν ακόμη αποκτήσει επαφή με το συγκεκριμένο ωφέλιμο επιτραπέζιο παιχνίδι είχαν την ευκαιρία να μάθουν να το επεξεργάζονται και να αρχίσουν να εξασκούνται στο πώς φτιάχνουμε ένα παζλ. Γιατί όπως όλα τα παιχνίδια… ακόμη και τα παζλ έχουν τα μυστικά τους!
Και υπήρξε και συνέχεια, με ένα ακόμη επιδαπέδιο πάζλ 100 κομματιών! Μπράβο παιδιά!
Tι κάνουμε όταν μια φίλη μας λείπει από το σχολείο; Μα φυσικά κατασκευάζουμε την φιγούρα της με πλαστελίνη!! Μοναδική έμπνευση της αγαπημένης μας μαθήτριας που έφτιαξε την “Μελίνα”!