Ταξίδι στο κέντρο της Γης
Το ταξίδι για την ανακάλυψη της ζωής κάτω από το έδαφος (βλ. προηγούμενη ανάρτηση) δεν σταμάτησε εκεί!
Αναζητώντας όλο και πιο βαθειά κάτω από την επιφάνεια του εδάφους, ξεκινήσαμε να συζητάμε για τα στρώματα της Γης (φλοιός, μανδύας, εξωτερικός και εσωτερικός πυρήνας).
Με την πλαστελίνη τα παιδιά έφτιαξαν όπως μπορούσαν τα στρώματα της Γης, αλλά δεν έμειναν εκεί και ξεκίνησαν να φτιάχνουν πλανήτες, πυραύλους, ακόμη και εξωγήινους!
Συνεχίσαμε με τα στρώματα της Γης, κόβοντας τα αυτή τη φορά με χαρτόνι,
καθώς και με ελεύθερο σχέδιο
Έπειτα, μιλήσαμε για τις τεκτονικές πλάκες. Τι είναι; Πώς κινούνται; Τι προκαλεί η κίνηση τους;
Μία από τις ανακαλύψεις μας ήταν πως μεγάλο μέρος του εσωτερικού της Γης αποτελείται από μάγμα, το οποίο εμείς μπορούμε να το δούμε με τη μορφή λάβας όταν εκρήγνυται από το ηφαίστειο!
Το ηφαίστειο τράβηξε αμέσως το ενδιαφέρον των παιδιών κι έτσι ξεκινήσαμε να επεξεργαζόμαστε και να μαθαίνουμε περισσότερα γύρω από αυτό το θέμα.
Αφού ψάξαμε και μάθαμε περισσότερες πληροφορίες για το τι είναι το ηφαίστειο και ποια είναι η μορφολογία του, επιχειρήσαμε να αποτυπώσουμε την έκρηξη ενός ηφαιστείου φυσώντας με ένα καλαμάκι.
Αναζητήσαμε στο διαδίκτυο τα μεγαλύτερα ηφαίστεια στην Ελλάδα και ψάξαμε στον χάρτη της Ελλάδας τα σημεία αυτά.
Και φυσικά κάναμε ένα πείραμα δημιουργώντας μία έκρηξη ηφαιστείου στην τάξη χρησομοποιώντας τρία απλά υλικά: μαγειρική σόδα, ξίδι και κόκκινο χρώμα ζαχαροπλαστικής!
Όπως φαίνεται και από τις εικόνες, τα παιδιά εντυπωσιάστηκαν με το αποτέλεσμα το οποίο αποτύπωσαν στη συνέχεια σε φύλλο εργασίας.
Τέλος, μάθαμε για τα είδη πετρωμάτων που υπάρχουν στο έδαφος (πυριγενή, ιζηματογενή, μεταμορφωσιγενή) και ως ηφαιστειολόγοι εξερευνήσαμε το είδος πετρωμάτων που βρήκαμε στην περιοχή μας.
Με τη συμβολή ενός γονέα τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να αγγίξουν και να δουν από κοντά μία εξαιρετική συλλογή από ορυκτά και πετρώματα!
Τέλος, τα παιδιά βοήθησαν την bee-bot να κάνει τη διαδρομή εκείνη ώστε να αποφύγει τα εμπόδια/πέτρες.
Και φυσικά, δεν γινόταν να λείψει το αγαπημένο μας παιχνίδι “Το πάτωμα είναι λάβα”!


















