Εσωτερικός Κανονισμός λειτουργίας

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2023-2024



Λήψη αρχείου

 

 

 

 

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2021-2022

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

 

11Ο Νηπιαγωγείο Γέρακα

Διεύθυνση Α/θμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Αττικής

 

Στοιχεία
Έδρα του σχολείου(διεύθυνση): Νικηταρά και Ναυαρίνου, ΤΚ 15344, Γέρακας
Ε-mail: mail@11nip-gerak.att.sch.gr
 Ιστοσελίδα: https://blogs.sch.gr/11nipger/
Τηλέφωνο: 2106614662
Προϊσταμένη σχολικής μονάδας: Αγγελική Φωτοπούλου

 

1.Εισαγωγή

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου (άρθρο 37, Ν.4692/2020) επιδιώκει να εξασφαλίσει τις προϋποθέσεις και τις συνθήκες, που είναι απαραίτητες για να πραγματοποιείται όσο καλύτερα γίνεται το έργο του σχολείου και να επιτυγχάνονται όσο γίνεται καλύτερα οι στόχοι που θέτουμε κάθε φορά ως σχολική κοινότητα (μαθητές, εκπαιδευτικοί, βοηθητικό προσωπικό, γονείς/κηδεμόνες). Ο Κανονισμός βασίζεται σε όσα προβλέπονται από την πολιτεία για την εκπαίδευση και τη λειτουργία των δημόσιων και ιδιωτικών Σχολείων, ενσωματώνει αποδεκτές παιδαγωγικές αρχές και είναι προσαρμοσμένος στις ιδιαίτερες συνθήκες λειτουργίας του Νηπιαγωγείου και τα χαρακτηριστικά της τοπικής σχολικής και ευρύτερης κοινότητας.

Σύνταξη, έγκριση και τήρηση του Κανονισμού

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας συντάσσεται ύστερα από εισήγηση της Προϊσταμένης του Νηπιαγωγείου, με τη συμμετοχή όλων των μελών του συλλόγου διδασκόντων. Εγκρίνεται από τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου, που έχει την παιδαγωγική ευθύνη του σχολείου, καθώς και από τον Διευθυντή Εκπαίδευσης. Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας με την έναρξη του σχολικού έτους κοινοποιείται με κάθε πρόσφορο μέσο στους γονείς/κηδεμόνες και αναρτάται με την έναρξη του σχολικού έτους στον ιστότοπο του Νηπιαγωγείου. Η ακριβής τήρησή του αποτελεί ευθύνη και υποχρέωση όλων των μελών της σχολικής κοινότητας: της Διεύθυνσης του Νηπιαγωγείου, των εκπαιδευτικών και του βοηθητικού προσωπικού, των μαθητών, των γονέων και κηδεμόνων. Ο Κανονισμός, όταν κριθεί αναγκαίο, αναπροσαρμόζεται, μέσω της προβλεπόμενης από τον νόμο συμμετοχικής διαδικασίας όλων των μελών της σχολικής κοινότητας, έτσι ώστε να συμπεριλαμβάνει νέες νομοθετικές ρυθμίσεις, να ανταποκρίνεται στις αλλαγές των συνθηκών λειτουργίας του σχολείου και τις, κατά καιρούς, αποφάσεις των αρμόδιων συλλογικών οργάνων

2.Η ταυτότητα και το όραμα του σχολείου μας

Το 11ο Νηπιαγωγείο Γέρακα αποτελείται από δύο υποχρεωτικά πρωινά τμήματα και δύο προαιρετικά ολοήμερα για το σχολικό έτος 2021-2022. Υπηρετούν σε αυτό 4 εκπαιδευτικοί γενικής παιδείας.

Το σχολείο μας στοχεύει στην πολύπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας των μαθητών με στοιχεία όπως:

  • Ανάπτυξη κριτικής και δημιουργικής σκέψης.
  • Ενθάρρυνση της συλλογικής προσπάθειας, ομαδικότητας και συνεργασίας.
  • Τεχνικές δια βίου μάθησης σε δασκάλους και μαθητές.
  • Σεβασμό στην εθνική κληρονομιά και παράδοση.
  • Αγάπη για τον άνθρωπο και τη φύση.
  • Ευαισθητοποίηση σε θέματα οικολογίας και κοινωνικής δικαιοσύνης.
  • Παροχή γνώσεων και αρχών και καλλιέργεια δεξιοτήτων στους μαθητές ώστε να γίνουν χρήσιμοι πολίτες του κόσμου, ισορροπημένοι και ευτυχισμένοι άνθρωποι.

3.Γενικές αρχές και στόχοι του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας

Ο Κανονισμός, περιλαμβάνει όρους και κανόνες, κατανομή αρμοδιοτήτων και ευθυνών, δικαιωμάτων και υποχρεώσεων, για όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας, έτσι ώστε να διαμορφώνεται στο σχολείο ένα παιδαγωγικό και διδακτικό κλίμα που διευκολύνει την απρόσκοπτη, μεθοδική και αποτελεσματική λειτουργία του. Ταυτόχρονα οι δυσκολίες και τα προβλήματα που προκύπτουν αντιμετωπίζονται από τα μέλη της σχολικής κοινότητας ως προκλήσεις και ευκαιρίες βελτίωσης, ανάπτυξης και ενδυνάμωσης παιδαγωγικών, διδακτικών, και άλλων πρακτικών.

Ο παρών Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας (εφεξής χάριν συντομίας «Εσωτερικός Κανονισμός») εφαρμόζεται σε όλα τα μέλη του σχολείου (Διοίκηση, Διευθυντής σχολικής μονάδας, Εκπαιδευτικοί, Μαθητές και Γονείς/Κηδεμόνες), τα οποία υποχρεούνται να τον τηρούν και να συμμορφώνονται με τα σε αυτόν οριζόμενα. Ο παρών Εσωτερικός Κανονισμός είναι εναρμονισμένος με την ελληνική εκπαιδευτική νομοθεσία (εγκυκλίους, αποφάσεις κλπ) και καθορίζει το γενικό πλαίσιο των δικαιωμάτων και υποχρεώσεων του Σχολείου (Διοίκηση, Εκπαιδευτικοί κλπ), των μαθητών, των γονέων και κηδεμόνων και παράλληλα αποτυπώνει την αποστολή και τη φιλοσοφία του Σχολείου, αλλά και την εκπαιδευτική πολιτική του. Η εγγραφή και η φοίτηση των μαθητών στο 11ο Νηπιαγωγείο προϋποθέτει και συνεπάγεται την πλήρη αποδοχή του παρόντος Εσωτερικού Κανονισμού, τόσο από τους γονείς, όσο και από τους μαθητές.

Η τήρηση του Εσωτερικού Κανονισμού είναι υποχρεωτική εντός και εκτός (όταν εκπροσωπείται το Νηπιαγωγείο) και αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την εύρυθμη λειτουργία και την εκπλήρωση της αποστολής του σχολείου. Στην προσπάθεια αυτή η στήριξη και συμπαράσταση των γονέων είναι σημαντικός παράγων. H στήριξη της οικογένειας όχι μόνο βοηθάει να υλοποιείται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το έργο του σχολείου, αλλά συμβάλλει επιπλέον στην ψυχική ηρεμία των παιδιών, την ασφάλεια και την ολόπλευρη εξέλιξή τους.

Βασικοί στόχοι του 11ου Νηπιαγωγείου Γέρακα μέσω του κανονισμού είναι οι μαθητές/τριες να διαμορφώσουν την προσωπικότητά τους, να διαπαιδαγωγηθούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο αναπτύσσοντας δεξιότητες οι οποίες έχουν βασικό και κυρίαρχο ρόλο στη μαθησιακή διαδικασία και ταυτόχρονα αποτελούν δεξιότητες ζωής, όπως η δημιουργικότητα, ο αυτοέλεγχος, η συναίσθηση της ευθύνης, η συνεργασία, η ενσυναίσθηση, η αλληλεγγύη, ο αμοιβαίος σεβασμός, η αλληλοκατανόηση, η αποδοχή της διαφορετικότητας, ο σεβασμός όλων σε κοινούς συμφωνημένους κανόνες, η περιβαλλοντική συνείδηση, η προστασία της υγείας, καθώς και η εδραίωση της ισότητας, της αλληλεγγύης και της δημοκρατίας.

Μέσω των συμφωνημένων αρχών/κατευθύνσεων του Κανονισμού του Νηπιαγωγείου, επιδιώκεται:

  • Να εξασφαλίζεται ένα υποστηρικτικό πλαίσιο για να πραγματοποιείται με επιτυχία το εκπαιδευτικό έργο και η απρόσκοπτη συμμετοχή όλων των μαθητών/τριών στην εκπαιδευτική διαδικασία.
  • Να αναπτύσσεται κατάλληλο κλίμα για την ανάπτυξη της προσωπικότητας του/της κάθε μαθητή/τριας αλλά και όλων των μελών της σχολικής κοινότητας.
  • Να διασφαλίζεται η σωματική και ψυχική υγεία όλων των μελών της σχολικής κοινότητας.
  • Να δημιουργείται πλαίσιο συνθηκών για ουσιαστική μάθηση και εργασία.

4.Λειτουργία σχολείου 

4.1 Διδακτικό ωράριο

Η έναρξη, η λήξη και η διάρκεια των μαθημάτων του βασικού υποχρεωτικού και του ολοήμερου προγράμματος του Νηπιαγωγείου, τα διαλείμματα, ο χρόνος διδασκαλίας ανά διδακτική ώρα καθώς και η έναρξη και λήξη του διδακτικού έτους καθορίζονται από τις κείμενες διατάξεις και αποφάσεις του ΥΠΑΙΘ. Ανακοινώνονται στους γονείς με την έναρξη του διδακτικού έτους με σχετικό έντυπο και παράλληλα αναρτώνται στην ιστοσελίδα του Νηπιαγωγείου.

Για το σχολικό έτος 2021-2022 το πρόγραμμα του σχολείου, διαμορφώνεται ως εξής:

Υποχρεωτικό πρωινό πρόγραμμα

Υποδοχή των μαθητών και των μαθητριών στο σχολείο: 8.15- 8:30.

Λήξη υποχρεωτικού προγράμματος- αποχώρηση μαθητών και μαθητριών: 13:00

Προαιρετικό ολοήμερο πρόγραμμα

Έναρξη λειτουργίας των δραστηριοτήτων Ολοήμερου προγράμματος: 13:00.

Λήξη των δραστηριοτήτων Ολοήμερου προγράμματος: 16:00.

Πρόωρη αποχώρηση από το Ολοήμερο πρόγραμμα δεν προβλέπεται.

Προκειμένου να διευκολυνθεί, κατά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, η ομαλή προσαρμογή των μαθητών/τριών δύναται να εφαρμόζεται ευέλικτο ωράριο παραμονής στο Νηπιαγωγείο κατά τις πρώτες δύο εβδομάδες λειτουργίας (παρ. 7, άρθρο 2, Π.Δ. 79/2017). Επίσης, προβλέπεται η μεταφορά ωραρίου εργασίας σε απογευματινές ώρες έως δύο φορές κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους (πχ. για σχολικές εκδηλώσεις) για την οποία ενημερώνονται ο Συντονιστής/Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου και ο Διευθυντής/Διευθύντρια Εκπαίδευσης (άρθρο 16, παρ. 10 Π.Δ. 79/2017).

4.2 Προσέλευση και αποχώρηση μαθητών/μαθητριών

Η ώρα προσέλευσης των μαθητών και μαθητριών του Νηπιαγωγείου είναι 08:15 έως 08:30. Η έγκαιρη προσέλευση και η καλά οργανωμένη και ελεγχόμενη αποχώρηση είναι απαραίτητες προϋποθέσεις για την πραγματοποίηση του διδακτικού έργου και την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου γενικότερα και διασφαλίζει την ασφάλεια των μαθητών και μαθητριών και του προσωπικού του σχολείου. Για λόγους ασφαλείας των μαθητών/μαθητριών, αλλά και για την ομαλή λειτουργία του προγράμματος, η είσοδος του σχολείου/οι είσοδοι του σχολείου κλείνουν στις 8:30, ώστε να μην παρακωλύεται το παιδαγωγικό έργο του σχολείου.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες σε καμία περίπτωση δεν αποχωρούν από το σχολείο πριν τη λήξη του ωραρίου. Αν παρουσιαστεί ανάγκη έκτακτης αποχώρησης κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ. ασθένεια), ενημερώνεται ο γονέας/κηδεμόνας για να προσέλθει στο Σχολείο και να συνοδεύσει το παιδί στο σπίτι του, αφού προηγουμένως συμπληρώσει το σχετικό έντυπο (υπεύθυνη δήλωση). Εάν κάποιος γονέας/κηδεμόνας χρειαστεί, για ειδικό λόγο να πάρει το παιδί του πριν τη λήξη των μαθημάτων, χρειάζεται να ενημερώσει εγκαίρως τη Διεύθυνση του Σχολείου και να συμπληρώσει σχετικό έντυπο όπου θα αναγράφονται οι λόγοι (υπεύθυνη δήλωση).

Οι εκπαιδευτικοί υποδέχονται τους μαθητές και τις μαθήτριες στην είσοδο του σχολείου και οι γονείς/κηδεμόνες-συνοδοί αποχωρούν. Κατά τη διάρκεια του χρόνου προσέλευσης των μαθητών/μαθητριών δεν παρευρίσκεται χωρίς άδεια στον χώρο του σχολείου κανένας επισκέπτης. Οι γονείς/κηδεμόνες προσέρχονται έγκαιρα για την παραλαβή των μαθητών και των μαθητριών, παραμένουν έξω από την είσοδο του σχολείου, χωρίς να παρεμποδίζουν τη διαδικασία αποχώρησης. Κάθε καθυστέρηση στην προσέλευση των συνοδών δημιουργεί κινδύνους για την ασφάλεια των μαθητών/μαθητριών που παρακολουθούν το σχολικό πρόγραμμα και παρεμποδίζει τη λειτουργία της σχολικής μονάδας.

Σε περιπτώσεις δυσμενών καιρικών συνθηκών, το σχολείο δύναται να τροποποιήσει τη διαδικασία προσέλευσης/αποχώρησης, ώστε να μειωθεί στο ελάχιστο η έκθεση γονέων και μαθητών στις καιρικές συνθήκες δίχως να τεθεί σε κίνδυνο η ασφάλεια των μαθητών.

ΠΡΟΣΟΧΗ:

Οι μαθητές προσέρχονται και αποχωρούν με τη συνοδεία ενήλικου ατόμου (οι εκπαιδευτικοί του σχολείου δεν παραδίδουν μαθητές σε ανηλίκους).

Όταν πρόκειται να παραλάβει το νήπιο κατά το σχόλασμα κάποιος, που δεν έχει δηλωθεί ως συνοδός αποχώρησης του μαθητή, οι γονείς ενημερώνουν τους εκπαιδευτικούς κατά την παράδοση του νηπίου το ίδιο πρωί. Το άτομο που θα παραλάβει το νήπιο με εντολή γονέα καλείται να επιδείξει αστυνομική ταυτότητα.

5.Εγγραφές νηπίων

Η εγγραφή των νηπίων γίνεται ηλεκρονικά από 1η έως 20 Μαρτίου με ευθύνη των γονέων μέσω της ψηφιακής υπηρεσίας gov.gr .

Δικαιολογητικά εγγραφής

  • Το πιστοποιητικό γέννησης εκδίδεται από το Νηπιαγωγείο

Οι γονείς υποχρεούνται να προσκομίσουν στο σχολείο:

  • Το βιβλιάριο υγείας του παιδιού
  • Το Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή (ΑΔΥΜ)
  • Υπεύθυνη δήλωση του γονέα/κηδεμόνα ότι αναλαμβάνει την ευθύνη για την ασφαλή μετακίνηση του μαθητή/τριας από και προς το σχολείο
  • Αποδεικτικό στοιχείο, όπως προβλέπεται από το άρθρο 1, του Π.Δ. 200/98 (ΦΕΚ 161/1998), πχ. Λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο οικείας ή άλλο έγγραφο, από το οποίο αποδεικνύεται η διεύθυνση κατοικίας του μαθητή.

Ηλικία φοίτησης

Στο Νηπιαγωγείο φοιτούν δύο ηλικίες νηπίων. Η πρώτη ηλικία (νήπια) περιλαμβάνει τα νήπια, τα οποία στις 31 Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν ηλικία πέντε (5) ετών. Η δεύτερη ηλικία (προνήπια) περιλαμβάνει τα νήπια, τα οποία στις 31 Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν ηλικία τεσσάρων (4) ετών.

6.Φοίτηση / απουσίες

Η φοίτηση των μαθητών/τριων στο Νηπιαγωγείο είναι υποχρεωτική και εποπτεύεται από τον/την εκπαιδευτικό της τάξης. Η ελλιπής φοίτηση και μάλιστα χωρίς σοβαρό λόγο, δυσχεραίνει τόσο το σχολικό έργο όσο και την πρόοδο των μαθητών/τριων. Οι απουσίες ενημερώνονται ηλεκτρονικά στο πληροφοριακό σύστημα του ΥΠΑΙΘ. Αν οι απουσίες του μαθητή του Νηπιαγωγείου υπερβαίνουν τις εκατό (100) ανά διδακτικό έτος, η βεβαίωση φοίτησης για την εγγραφή στην Α΄ Δημοτικού χορηγείται με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων, που εκδίδεται ύστερα από σύμφωνη γνώμη του Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου Νηπιαγωγών. Σε αντίθετη περίπτωση ο μαθητής επαναλαμβάνει τη φοίτηση στο Νηπιαγωγείο. Την ουσιαστική αλλά και την τυπική ευθύνη απέναντι στο σχολείο και την πολιτεία για τη φοίτηση των μαθητών, φέρουν κατά το νόμο οι γονείς/κηδεμόνες.

Σε περίπτωση απουσίας του νηπίου από το νηπιαγωγείο παρακαλούμε να ενημερώνετε το σχολείο . Σε περίπτωση ασθένειας το νήπιο πρέπει να παραμένει σπίτι, προκειμένου να αναρρώσει ταχύτερα το ίδιο και για να μην υπάρχει περίπτωση μεταδόσεως της ασθένειας στους υπόλοιπους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς. Σας γνωρίζουμε ότι το εκπαιδευτικό προσωπικό του Νηπιαγωγείου δεν χορηγεί κανενός είδους φάρμακο σε μαθητές, παρέχει όμως τις στοιχειώδεις πρώτες βοήθειες αν χρειαστεί (Φ.7/495/123484/Γ1/4-10-2010).

  1. Ωρολόγιο Πρόγραμμα του σχολείου

Το Νηπιαγωγείο εφαρμόζει το Ωρολόγιο Πρόγραμμα, όπως αυτό ορίζεται από τις εγκυκλίους του ΥΠΑΙΘ, εξειδικεύεται από τον Σύλλογο Διδασκόντων με ευθύνη του Προϊστάμενου / Προϊσταμένης του Νηπιαγωγείου και υποβάλλεται προς έγκριση στον Προϊστάμενο/Προϊσταμένη εκπαιδευτικών θεμάτων της οικείας Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

  1. Σχολική ζωή

8.1 Σχολικοί χώροι

     Κοινός στόχος όλων είναι ο σεβασμός του σχολικού χώρου. Ο σεβασμός στα περιουσιακά στοιχεία του Νηπιαγωγείου, τις υποδομές, τον εξοπλισμό αλλά και το φυσικό περιβάλλον του σχολείου αποτελεί βασική υποχρέωση όλων των μελών της σχολικής κοινότητας. Με το ίδιο σκεπτικό υπάρχει φροντίδα για την τάξη και την καλαισθησία στις σχολικές αίθουσες, καθώς είναι ο ιδιαίτερος χώρος, όπου παραμένουν και εργάζονται μαθητές/μαθήτριες και εκπαιδευτικοί πολλές ώρες. Φροντίδα όλων είναι να διατηρούνται οι χώροι καθαροί. Τεράστια συμβολή σε αυτό έχει και η υπεύθυνη καθαριότητας του Νηπιαγωγείου.

8.2  Διάλειμμα

    Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος οι μαθητές/μαθήτριες βγαίνουν στο προαύλιο, όπως έχει καθοριστεί από το Ωρολόγιο Πρόγραμμα. Σε περίπτωση κακοκαιρίας ορίζονται από τους/τις εκπαιδευτικούς οι προκαθορισμένοι χώροι παραμονής των μαθητών και μαθητριών. Το διάλειμμα είναι χρόνος παιχνιδιού και ανάπτυξης κοινωνικών σχέσεων όπου οι μαθητές και οι μαθήτριες αλληλεπιδρούν, παίζουν αρμονικά και για οποιοδήποτε πρόβλημα ή δυσκολία αντιμετωπίζουν απευθύνονται στους/στις εκπαιδευτικούς που βρίσκονται στο προαύλιο. Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος δεν επιτρέπεται κανένας ανήλικος ή ενήλικος να παρακολουθεί, να συνομιλεί ή να δίνει αντικείμενα σε μαθητές και μαθήτριες του σχολείου από τα κάγκελα του προαύλιου χώρου.

8.3 Υγιεινή – Ενδυμασία

  • Η εμφάνιση των μαθητών πρέπει να χαρακτηρίζεται από απλότητα, καθαριότητα και ευπρέπεια. Οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών οφείλουν να φροντίζουν την υγιεινή του σώματος των παιδιών καθημερινά και να ελέγχουν τακτικά τα κεφαλάκια τους για ψείρες.
  • Τα παιδιά πρέπει να φορούν άνετα ρούχα, μαλακά και με εύκολα κουμπώματα, καθώς και παπούτσια χωρίς κορδόνια για να αυτοεξυπηρετούνται.
  • Για λόγους ασφάλειας και αποφυγής απωλειών συνίσταται οι μαθητές να μην φορούν κοσμήματα στο λαιμό και τα αυτιά τους.
  • Οι μαθητές καλό είναι να έχουν μόνιμα στην τσάντα τους μια αλλαξιά ρούχα σε μια μικρή σακούλα.

8.4 Σχολική τσάντα

Τα παιδιά καθημερινά μαζί τους φέρουν τσάντα νηπιαγωγείου με εύχρηστο κούμπωμα,  η οποία συνίσταται να περιέχει: ένα μπουκάλι νερό, το κολατσιό τους ασφαλώς φυλαγμένο, μια μικρή υφασμάτινη πετσέτα κουζίνας καθαρή, καθώς και αντισηπτικά μαντηλάκια .

Η Διατροφή αποτελεί μέρος του εκπαιδευτικού μας προγράμματος, ως εκ τούτου συνίστανται υγιεινά σνακ για τα παιδιά (φρούτα, γαλακτοκομικά, τοστ, κέικ) κατά προτίμηση παρασκευασμένα στο σπίτι και αποφυγή κάθε είδους ανθυγιεινών τροφών πχ. πατατάκια, γαριδάκια, αναψυκτικά, κρουασάν, καραμέλες και ό,τι περιέχει μεγάλη ποσότητα ζάχαρης και βλάπτει την υγεία και τα δόντια των παιδιών. Τα φρούτα να είναι καθαρισμένα και κομμένα σε μικρά κομμάτια.

Σε κάθε προσωπικό αντικείμενο πχ. παγούρι, φαγητοδοχείο, μπουφάν να αναγράφεται με ανεξίτηλο μαρκαδόρο το όνομα του παιδιού.

Οι μαθητές που παρακολουθούν το ολοήμερο πρόγραμμα καλούνται εκτός από το δεκατιανό να έχουν μαζί τους και το μεσημεριανό φαγητό τους. Το μεσημεριανό τοποθετείται σε μια μικρή τσάντα φαγητού, το οποίο οι μαθητές προσερχόμενοι το πρωί στο χώρο του Νηπιαγωγείου τοποθετούν μόνοι τους στο ψυγείο.

  • Το φαγητό τοποθετείται σε μικρό μεταλλικό δοχείο με καπάκι ασφαλώς κλεισμένο.
  • Στο δοχείο και στο καπάκι να αναγράφεται οπωσδήποτε με ανεξίτηλο μαρκαδόρο το όνομα του παιδιού. Χρειάζεται ακόμα να έχουν ένα παιδικό κουτάλι ή πιρούνι το οποίο παραμένει στη τσάντα φαγητού.
  • Το γεύμα των μαθητών/μαθητριών παρασκευάζεται στο σπίτι με ευθύνη των γονέων/κηδεμόνων τους. Ο/η νηπιαγωγός στο ολοήμερο πρόγραμμα του νηπιαγωγείου, βοηθά και καθοδηγεί τους μαθητές και τις μαθήτριες ώστε να αποκτήσουν τις απαραίτητες δεξιότητες που αφορούν στη διαδικασία του γεύματος και να εξυπηρετούνται αυτόνομα. Σε κάθε περίπτωση δίνεται ιδιαίτερη προσοχή στους μαθητές μέχρι να αποκτήσουν τις απαραίτητες δεξιότητες αυτοεξυπηρέτησης.
  1. Σχολικό πρόγραμμα

Η φοίτηση στο Νηπιαγωγείο αποτελεί το πιο σημαντικό βήμα στη ζωή του παιδιού για τη μάθηση, την προσωπική ανάπτυξη και κοινωνικοποίησή του. Οι μαθητές και μαθήτριες παρακολουθούν και συμμετέχουν ενεργά στην καθημερινή εκπαιδευτική διαδικασία σεβόμενοι τους κανόνες του σχολείου, οι οποίοι διαμορφώνονται από τους ίδιους και τους εκπαιδευτικούς της τάξης, και το δικαίωμα των συμμαθητών και συμμαθητριών τους για μάθηση. Τα παιδιά μαθαίνουν να συνεργάζονται, να δημιουργούν, να αλληλεπιδρούν, να αυτενεργούν και να είναι υπεύθυνα.

Κάθε σχολικό έτος εκπονούνται δράσεις και καινοτόμα προγράμματα βασιζόμενα στις κλίσεις και τα ενδιαφέροντα των παιδιών, υπό την επιβλεψη της Συντονίστριας Εκπαιδευτικού Έργου και των υπευθύνων εκπαιδευτικών προγραμμάτων της Διεύθυνσης Π.Ε. Ανατολικής Αττικής.

9.1 Διδακτικές επισκέψεις- σχολικές γιορτές

Αναπόσπαστο μέρος και αναγκαίο συμπλήρωμα των καινοτόμων προγραμμάτων αποτελούν οι εκπαιδευτικές επισκέψεις, στόχος των οποίων είναι η παρακολούθηση προγραμμάτων με εκπαιδευτικό χαρακτήρα και η αλληλεπίδραση με το φυσικό, κοινωνικό και πολιτιστικό περιβάλλον. Οι διδακτικές επισκέψεις εντάσσονται στον ετήσιο ή στον τριμηνιαίο προγραμματισμό του σχολείου, μετά από απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων. Με τον ίδιο στόχο μπορεί να οργανώνονται σχολικές γιορτές ως μέρος των καινοτόμων προγραμμάτων ή και εσωτερικές δράσεις των παραπάνω προγραμμάτων (πολιτιστικά, υγείας και περιβαλλοντικά), που αναλαμβάνουν οι εκπαιδευτικοί του σχολείου. Σε περίπτωση διδακτικής επίσκεψης τηρείται το διδακτικό ωράριο, ενώ θα υπάρχει έγκαιρη ενημέρωση προς τους γονείς και γραπτή έγκρισή τους.

  1. Άλλα θέματα

10.1 Εμβολιασμός μαθητών

Σύμφωνα με τη γνωμοδότηση της Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμών, υποχρεωτικά είναι όλα εκείνα τα εμβόλια που εντάσσονται στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών. Ένα από τα δικαιολογητικά εγγραφής, αποτελεί και η επίδειξη του Βιβλιαρίου Υγείας.

10.2 Χρήση εικόνων και βίντεο από σχολικές δραστηριότητες

Δεν επιτρέπεται στους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/τριων να αναρτούν φωτογραφίες ή βίντεο στο διαδίκτυο από διάφορες εκδηλώσεις του σχολείου. Εικόνες από σχολικές δραστηριότητες των παιδιών που αναρτώνται από τους εκπαιδευτικούς σε εγκεκριμένους εκπαιδευτικούς ιστότοπους και στον ιστότοπο του σχολείου, θα έχουν υποστεί επεξεργασία και θα γίνονται μόνο μετά την ενυπόγραφη έγκριση των γονέων για την προστασία των προσωπικών δεδομένων των νηπίων.

11. Συμπεριφορά- Δικαιώματα- Υποχρεώσεις                                                                                                                                                                                                                                                                         Η Προϊσταμένη:

  • Συμβάλλει στη δημιουργία κλίματος δημοκρατικής συμπεριφοράς των διδασκόντων/διδασκουσών και των μαθητών/μαθητριών και είναι υπεύθυνη, σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς, για την ομαλή λειτουργία του σχολείου.
  • Ενημερώνει τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας για την εκπαιδευτική νομοθεσία, τις εγκυκλίους και τις αποφάσεις που αφορούν τη λειτουργία του Σχολείου και τις αρμοδιότητες του Συλλόγου Διδασκόντων.
  • Λαμβάνει μέριμνα για την εξασφάλιση παιδαγωγικών μέσων και εργαλείων, την καλή χρήση τους στη σχολική τάξη, τη λειτουργικότητα και την αντικατάστασή τους, σε περίπτωση φθοράς.
  • Είναι υπεύθυνη, μαζί με τις εκπαιδευτικούς, για την καθαριότητα και αισθητική των χώρων του Νηπιαγωγείου, καθώς και για την προστασία της υγείας και ασφάλειας των μαθητών/μαθητριών.
  • Έχει την ευθύνη για τη διαμόρφωση θετικού κλίματος στο σχολείο, για την ανάπτυξη αρμονικών σχέσεων ανάμεσα στα μέλη της σχολικής κοινότητας.
  • Είναι υπεύθυνη για τη διαχείριση του ιστότοπου και αναρτά ότι θεωρεί σχετικό με το εκπαιδευτικό και παιδαγωγικό έργο του σχολείου                                                       Οι εκπαιδευτικοί:                                                                                                             
  • Εκπαιδεύουν τους μαθητές και τις μαθήτριες, σύμφωνα με τους σκοπούς και τους στόχους της προσχολικής εκπαίδευσης και μέσα στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής πολιτικής και με την καθοδήγηση των Στελεχών της Εκπαίδευσης.
  • Προετοιμάζουν καθημερινά και οργανώνουν την εκπαιδευτική διαδικασία, εφαρμόζοντας σύγχρονες και κατάλληλες μεθόδους διδασκαλίας, με βάση τις ανάγκες και ιδιαιτερότητες των μαθητών/μαθητριών.
  • Συνεργάζονται με τους μαθητές/μαθήτριες, σέβονται την προσωπικότητά τους, καλλιεργούν και εμπνέουν σ’ αυτούς, κυρίως με το παράδειγμά τους, δημοκρατική συμπεριφορά.
  • Μεριμνούν για τη δημιουργία κλίματος αρμονικής συνεργασίας και συνεχούς και αμφίδρομης επικοινωνίας με τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/μαθητριών, και τους ενημερώνουν για τη φοίτηση, τη συμπεριφορά και την εξέλιξη των παιδιών τους.
  • Φροντίζουν για την πρόοδο όλων των μαθητών /μαθητριών τους και τους προσφέρουν παιδεία διανοητική, ηθική και κοινωνική.
  • Συμβάλλουν στην εμπέδωση ενός ήρεμου, θετικού, συνεργατικού, συμπεριληπτικού, εποικοδομητικού σχολικού κλίματος.
  • Ενδιαφέρονται για τις συνθήκες ζωής των μαθητών/μαθητριών τους στην οικογένεια και στο ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον, λαμβάνουν υπόψη τους παράγοντες που επηρεάζουν την πρόοδο και συμπεριφορά των μαθητών/μαθητριών τους και υιοθετούν κατάλληλες παιδαγωγικές ενέργειες, ώστε να αντιμετωπισθούν πιθανά προβλήματα.
  • Ενθαρρύνουν τους μαθητές/μαθήτριες να συμμετέχουν ενεργά στη διαμόρφωση και λήψη αποφάσεων για θέματα που αφορούν τους ίδιους και το σχολείο και καλλιεργούν τις αρχές και το πνεύμα αλληλεγγύης και συλλογικότητας.
  • Συνεργάζονται με τους εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής προκειμένου να υποστηριχθούν οι μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες καθώς και οι οικογένειές τους.
  • Συνεργάζονται με την Προϊσταμένη, τους γονείς και τα αρμόδια Στελέχη Εκπαίδευσης για την καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπιση προβλημάτων συμπεριφοράς, σεβόμενοι την προσωπικότητα και τα δικαιώματα των μαθητών/μαθητριών.
  • Ανανεώνουν και εμπλουτίζουν τις γνώσεις τους, σχετικά με τις επιστήμες της αγωγής τόσο μέσω των διάφορων μορφών επιμόρφωσης, που παρέχονται θεσμικά από το σύστημα της οργανωμένης εκπαίδευσης, όσο και μέσω της ενδοσχολικής επιμόρφωσης ή και της αυτοεπιμόρφως.                                                                                                                                                                Οι μαθητές/μαθήτριες:
  • Επιδεικνύουν σεβασμό, με τη στάση τους, προς κάθε μέλος της σχολικής κοινότητας.
  • Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων τηρούν τους κανόνες της τάξης, συμμετέχουν ενεργά συνδιαμορφώνοντας την καθημερινή εκπαιδευτική διαδικασία.
  • Απευθύνονται στους/στις εκπαιδευτικούς και στη Διεύθυνση του Σχολείου και ζητούν τη βοήθειά τους, για κάθε πρόβλημα που τους απασχολεί και τους δημιουργεί εμπόδιο στη σχολική ζωή.
  • Προσέχουν ώστε να διατηρούν καθαρούς όλους τους χώρους και δείχνουν ενδιαφέρον για την υλική περιουσία του σχολείου.
  • Συμβάλλουν στην υιοθέτηση αειφόρων πρακτικών, όπως η ανακύκλωση υλικών.
  • Στις σχολικές εκδηλώσεις και γιορτές αλλά και στις διδακτικές επισκέψεις εκτός Νηπιαγωγείου ακολουθούν τους συνοδούς εκπαιδευτικούς και συμπεριφέρονται με ευγένεια και ευπρέπεια.
  • Αποφεύγουν ρητά την άσκηση οποιασδήποτε μορφής βίας (σωματική, λεκτική ή ψυχολογική).
  • Προσπαθούν να λύνουν τις αντιθέσεις ή διαφωνίες με διάλογο. Σε περιπτώσεις που γίνονται αποδέκτες ή παρατηρητές βίαιης λεκτικής, ψυχολογικής ή και σωματικής συμπεριφοράς, ενεργούν άμεσα και ακολουθούν τα παρακάτω βήματα:
  • Συζητούν άμεσα και ειρηνικά με όποιον έχουν διαφορά.
  • Απευθύνονται στον υπεύθυνο εκπαιδευτικό τμήματος.
  • Απευθύνονται στον/στη Διευθυντή/Διευθύντρια, Προϊστάμενο/Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου.                                                          Γονείς- κηδεμόνες:               
  •  Η είσοδος των γονέων/κηδεμόνων στο σχολικό χώρο επιτρέπεται μόνο κατά τις προβλεπόμενες ώρες συναντήσεων με τους εκπαιδευτικούς των τάξεων.
  • Οι γονείς-κηδεμόνες οφείλουν να επικαιροποιούν τα στοιχεία επικοινωνίας τους και να ενημερώνουν άμεσα τους εκπαιδευτικούς για κάθε αλλαγή, ώστε το Νηπιαγωγείο να έχει τα ισχύοντα τηλέφωνά τους και τις έγκυρες ηλεκτρονικές διευθύνσεις τους για την αποστολή ενημερωτικών σημειωμάτων ή/και υπεύθυνων δηλώσεων για την πραγματοποίηση εκπαιδευτικών επισκέψεων/δράσεων/εκδηλώσεων κ.λπ.
  • Οι γονείς/κηδεμόνες θα πρέπει τακτικά να επισκέπτονται την ιστοσελίδα του Νηπιαγωγείου, ή να αξιοποιούν κάθε πρόσφορο μέσο επικοινωνίας που παρέχεται από το Νηπιαγωγείο και να ενημερώνονται για τα θέματα του Νηπιαγωγείου.
  • Σε έκτακτες περιπτώσεις θα πρέπει να έχουν φροντίσει είτε οι ίδιοι ή πρόσωπα που έχουν εξουσιοδοτήσει να είναι άμεσα διαθέσιμοι.
  • Οι γονείς/κηδεμόνες οφείλουν να ενημερώνουν έγκαιρα και να προσκομίζουν τα σχετικά έγγραφα, αν υπάρχουν, για κάθε ειδικό θέμα που αντιμετωπίζουν τα παιδιά τους- θέματα υγείας, ειδικές εκπαιδευτικές ικανότητες ή ανάγκες, θέματα οικογενειακής και κοινωνικής κατάστασης – τα οποία μπορούν να επηρεάσουν την επίδοση, τη φοίτηση και συμπεριφορά του παιδιού και να ζητούν τη συνδρομή του σχολείου.
  • Συνεργάζονται αρμονικά σε προσωπικό επίπεδο αλλά και μέσω του Συλλόγου Γονέων με τη Διεύθυνση και τον Σύλλογο των Διδασκόντων για θέματα που αφορούν τους μαθητές/μαθήτριες.

12. Διαγωγή-συμπεριφορά         

  Η συμμόρφωση στους κανόνες που διέπουν τη ζωή μέσα στο σχολείο είναι υποχρεωτική για όλους τους μαθητές. Οι κανόνες αυτοί απορρέουν είτε από την εκπαιδευτική νομοθεσία είτε από εσωτερικές διαδικασίες(αμοιβαίες συμφωνίες μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών μέσα από την εκπαιδευτική διαδικασία), με στόχο να εμπλακούν/ συνεισφέρουν οι μαθητές στην ομαλή λειτουργία της τάξης καθώς και αποφάσεις κατά περίπτωση από την Προϊσταμένη της σχολικής μονάδας και το σύλλογο διδασκόντων του Νηπιαγωγείου. Σκοπός αυτών είναι να περιγράψουν τις υποχρεώσεις και τα δικαιώματα των μαθητών τόσο στις μεταξύ τους σχέσεις όσο και στη σχέση τους με το σχολείο. Προσπάθεια όλων είναι να υπάρχει ένα ήρεμο, ασφαλές και υγιές περιβάλλον  μέσα στο οποίο κάθε μαθητής αποκτά γνώσεις, καλλιεργεί δεξιότητες και αναπτύσσει την προσωπικότητά του. Όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας οφείλουν να συμπεριφέρονται με αμοιβαίο σεβασμό, ευγένεια, να σέβονται τα δικαιώματα των άλλων και να δείχνουν εκτίμηση και εμπιστοσύνη στους ανθρώπους και στο χώρο. Το σχολείο ενισχύει την προσπάθεια των γονέων να αναθρέψουν τα παιδιά τους με ένα σύστημα αξιών, προκειμένου να αποκτήσουν σωστά πρότυπα συμπεριφοράς. Υποστηρίζουμε κάθε προσπάθεια για αναγνώριση και αποδοχή της προσωπικότητας του παιδιού και καλλιεργούμε το κατάλληλο κλίμα για την αποδοχή της διαφορετικότητας του καθενός.       

Οι βασικές αρχές που διέπουν τον κώδικα συμπεριφοράς του Νηπιαγωγείου

     Σεβασμός στον εαυτό μας 

     Σεβασμός στους άλλους

     Σεβασμός στο περιβάλλον

 

  1. Συνεργασία γονέων και διδακτικού προσωπικού

13.1 Σημασία της επικοινωνίας και της συνεργασίας σχολείου-οικογένειας

Πολύ σημαντική παράμετρος της συνολικής λειτουργίας του Νηπιαγωγείου και του κλίματος που δημιουργείται είναι η επικοινωνία και η εποικοδομητική συνεργασία με τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/μαθητριών. Η εμπιστοσύνη του παιδιού στο σχολείο ενισχύεται από τη θετική στάση των γονέων/κηδεμόνων προς το σχολείο και τον εκπαιδευτικό. Για οποιοδήποτε αίτημά τους, οι γονείς/κηδεμόνες απευθύνονται στον/την εκπαιδευτικό της τάξης. Σε περίπτωση που δεν υπάρξει κοινά αποδεκτή λύση ή συνεννόηση, απευθύνονται στην Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου.

Η στενή συνεργασία σχολείου-γονέων/κηδεμόνων είναι πάντα αναγκαία και επιβεβλημένη. Οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από το Σχολείο για την όποια μη αποδεκτή συμπεριφορά των παιδιών τους. Τα ζητήματα μη αποδεκτής συμπεριφοράς στο σχολείο αποτελούν αντικείμενο συνεργασίας των γονέων/κηδεμόνων με τον εκπαιδευτικό/την εκπαιδευτικό υπεύθυνο της τάξης, τον Διευθυντή/τη Διευθύντρια, τον Προϊστάμενο/Προϊσταμένη της σχολικής μονάδας, το Σύλλογο Διδασκόντων και τον Συντονιστή/τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου, προκειμένου να υπάρξει η καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπιση του θέματος.

13.2 Διαδικασίες ενημέρωσης και επικοινωνίας σχολείου και γονέων/κηδεμόνων

Οι συναντήσεις για ενημέρωση των γονέων/κηδεμόνων με τους εκπαιδευτικούς προγραμματίζονται με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων:

  • Στην αρχή του διδακτικού έτους, όπου λαμβάνει χώρα ενημέρωση για ζητήματα που αφορούν στην εύρυθμη λειτουργία του σχολείου.
  • Μια φορά τουλάχιστον το μήνα σε προκαθορισμένη από τον/την εκπαιδευτικό του τμήματος ημέρα και ώρα, για θέματα που αφορούν στην αγωγή και πρόοδο των μαθητών/μαθητριών.
  • Κάθε φορά που ο/η εκπαιδευτικός της τάξης κρίνει αναγκαία μια έκτακτη συνάντηση.
  • Κατά την ενημέρωση προόδου με το πέρας κάθε τριμήνου, όπου πραγματοποιείται παιδαγωγική συνάντηση του/της εκπαιδευτικού της τάξης με τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/μαθητριών, προκειμένου να ενημερωθούν για την πρόοδο των παιδιών τους.
  1. Πολιτική εμπιστευτικότητας

Όλες οι πληροφορίες που αφορούν στους μαθητές θεωρούνται από το σχολείο εμπιστευτικές και το σχολείο δεσμεύεται να τις χειριστεί ως τέτοιες. Παρά ταύτα η διοίκηση και το εκπαιδευτικό προσωπικό του σχολείου διατηρούν το δικαίωμα να συζητούν/αποκαλύπτουν δεδομένα μεταξύ τους, δεσμευόμενοι και στην περίπτωση αυτή οι συμμετέχοντες στις συζητήσεις αυτές να διαφυλάξουν την εμπιστευτικότητα και το απόρρητο των πληροφοριών και με μοναδικό σκοπό την αποτελεσματικά αντιμετώπιση ζητημάτων που προκύπτουν, αλλά και γενικότερης στήριξης των μαθητών.

  1. Συνεργασία εκπαιδευτικών με δημοτικές αρχές

Οι εκπαιδευτικοί συνεργάζονται με τις δημοτικές αρχές και υπηρεσίες και προσπαθούν να δώσουν λύσεις στα προβλήματα του σχολείου. Προσπαθούν να αντιμετωπίζουν με ψυχραιμία και σύνεση έκτακτες ανάγκες που προκύπτουν. Εφαρμόζουν ασκήσεις ετοιμότητας, όποτε χρειαστεί. Αξιοποιούν κάθε δυνατότητα συνεργασίας με την τοπική κοινωνία, προκειμένου να επιτύχουν το καλύτερο για τη σχολική μονάδα.

  1. Σύλλογος γονέων και Κηδεμόνων

            Οι γονείς/ κηδεμόνες των μαθητών/μαθητριών του Νηπιαγωγείου συγκροτούν τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων, που φέρει την επωνυμία του σχολείου και συμμετέχουν αυτοδικαίως σε αυτόν. Ο σύλλογος γονέων και κηδεμόνων είναι ένας σημαντικός θεσμός, αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της σχολικής κοινότητας και για αυτό είναι σημαντική η συμμετοχή όλων των γονέων/κηδεμόνων. Βρίσκεται σε άμεση συνεργασία με την προϊσταμένη, τον σύλλογο διδασκόντων του σχολείου, αλλά και με τον πρόεδρο της Σχολικής Επιτροπής του οικείου δήμου.

  1. Σχολικό συμβούλιο

            Σε κάθε σχολική μονάδα λειτουργεί το Σχολικό συμβούλιο, στο οποίο συμμετέχουν ο σύλλογος διδασκόντων, το διοικητικό συμβούλιο του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων και ο εκπρόσωπος της τοπικής αυτοδιοίκησης. Έργο του Σχολικού συμβουλίου είναι η συμβολή του στη διασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας της σχολικής μονάδας. Το Σχολικό συμβούλιο λειτουργεί συνεργατικά και προτείνει παρεμβάσεις για την επίλυση θεμάτων που αφορούν στην υγιεινή, στην ασφάλεια και στην πρόληψη ατυχημάτων στο σχολικό χώρο καθώς και σε ζητήματα βελτίωσης της υλικοτεχνικής υποδομής του Νηπιαγωγείου.

18.Έκτακτες ανάγκες

Στην αρχή της σχολικής χρονιάς συγκροτείται μια Ομάδα Διαμόρφωσης Σχεδίου Αντιμετώπισης Κρίσεων, που είναι ο Σύλλογος Διδασκόντων με επικεφαλής την Προϊσταμένη, ώστε να αναπτυχθεί ένα γενικό σχέδιο προετοιμασίας του σχολείου για την αντιμετώπιση κρίσεων.

Για την προστασία από σεισμούς και φυσικά φαινόμενα επικαιροποιείται τακτικά το Σχέδιο Μνημονίου Ενεργειών για τη διαχείριση του Σεισμικού Κινδύνου στην αρχή της σχολικής χρονιάς και υλοποιούνται ασκήσεις ετοιμότητας κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους.

Η  Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου, στην αρχή του σχολικού έτους και σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων, προβαίνει σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες που προβλέπονται για την αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών εντός του σχολικού χώρου. Επίσης, ενημερώνουν και εκπαιδεύουν τους μαθητές/μαθήτριες για τους βασικούς κανόνες και τρόπους αντίδρασης κατά την εκδήλωση των φαινομένων αυτών. Διευκρινίζεται ότι σε περίπτωση κρίσης οι μαθητές/μαθήτριες παραδίδονται μόνο στους γονείς/κηδεμόνες τους ή στα πρόσωπα που οι γονείς/κηδεμόνες έχουν ορίσει γραπτώς για την παραλαβή των μαθητών/τριών από τη σχολική μονάδα. Τέλος, σε καταστάσεις πανδημίας ή ακραίων-επικίνδυνων φαινομένων οι εκπαιδευτικοί, μαθητές/μαθήτριες, γονείς/κηδεμόνες, οφείλουν να συμμορφώνονται και να ακολουθούν ρητά τις οδηγίες που εκδίδουν οι εκάστοτε αρμόδιοι φορείς/υπηρεσίες: π.χ. ΕΟΔΥ, ΥΠΑΙΘ, Υπουργείο Πολιτικής Προστασίας, κ.λ.π. για την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας και την ασφάλεια των μελών της.

19.Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας. Διαδικασίες διασφάλισης της εφαρμογής του

Ο κοινά συμφωνημένος Κανονισμός βασίζεται στην ισχύουσα νομοθεσία και στις σύγχρονες παιδαγωγικές και διδακτικές αρχές. Η τήρησή του από όλους τους παράγοντες του σχολείου (μαθητές/μαθήτριες, εκπαιδευτικούς, γονείς/κηδεμόνες, βοηθητικό προσωπικό) με αμοιβαίο σεβασμό στον διακριτό θεσμικό ρόλο τους αποτελεί προϋπόθεση της εύρυθμης λειτουργίας του Νηπιαγωγείου. Είναι το θεμέλιο πάνω στο οποίο μπορεί το σχολείο να οικοδομήσει για να πετύχει τους στόχους και το όραμά του. Θέματα που ανακύπτουν στην εκπαιδευτική καθημερινότητα και δεν προβλέπονται από τον Κανονισμό, αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση από την Προϊσταμένη και το Σύλλογο Διδασκόντων, σύμφωνα με τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης και την κείμενη εκπαιδευτική νομοθεσία, σε πνεύμα συνεργασίας με όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας. Οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών και μαθητριών ενημερώνονται με κάθε πρόσφορο μέσο, έντυπο ή ηλεκτρονικό, σχετικά με τον κανονισμό του Νηπιαγωγείου.

 

Γέρακας , 10 Σεπτεμβρίου  2021

Η Προϊσταμένη

Αγγελική Φωτοπούλου